5. december 2007

Ulf Hedetoft efter valget: Tonen i udlændingedebatten er blevet bedre…

På P1 er der altid medvind for integrationsforskere, og Ulf Hedetoft er en af de klassiske af slagsen. I mandagens Orientering kunne man høre ham kommentere udviklingen i dansk udlændingepolitik, og det blev til tider næsten lyrisk.

  • 3/12-07 Orientering – Den stramme udlændingepolitik er på vej ud.
  • Verden ifølge Ulf Hedetoft.

    – Arbejdskraftindvandring og flygtningetilstrømning er ‘indvandring’.
    – Indvandring er et resultat af globaliseringen.
    – Arbejdskraftindvandringen er historisk høj, og vil stige fremover.
    – Den danske udlændingepolitik er stram, og må løsnes… pga. globaliseringen.

    Man udvisker begrebet ‘indvandring’, og foretager på den måde en definitorisk retræte, men kritikken af den danske udlændingepolitik siden 2001 har på intet tidspunkt drejet sig om flere polske håndværkere. Logisk nok, kunne man sige, for socialisterne er jo ikke ligefrem kendt for at ønske konkurrence på lønnen fra østlandene.

    I lighed med Politiken/Ritzau/DR vælger den gode professor, at se Dansk Folkepartis faldende indflydelse som en sejr, og det skal han selvfølgelig have lov til, men hold nu op – problemet for nationalkonservative danskere har aldrig været lavere pris på en carport eller tilstedeværelsen af polske jordbærplukkere.

    Ihukommende at Birthe Rønn Hornbech blev udpeget som integrationsminister den 23. november lidt over middag, og indslaget blev sendt den 3. december sidst på eftermiddagen, forekommer Ulf Hedetofts analyser i det hele taget lige til hundene. Tilsæt fuglekvidder.

    “… jamen altså jeg synes jo, at man tydeligt kan mærke at tonen i udlændingedebatten, både i medierne, men måske især på Christiansborg og generelt blandt politikere, har skiftet meget. Altså hvor det tidligere har været meget svært at komme igennem med argumenter om at integration var en tovejs-proces, og det ikke kun var indvandrere der skulle tilpasse sig danske værdier, men det var måske også danskerne der skulle prøve på at tilpasse sig – at det ikke bare, som Birthe Rønn Hornbech nu har sagt, er det altså ikke kun er en solopræstation – altså, det er nogle nye toner. Det er jo også helt nyt, at man i den grad kan komme igennem med diskussioner omkring diskrimination, omkring ligestilling osv. osv. – som nu, hvad skal man sige – vejer tungere i offentlige og politiske debatter end det tidligere har gjort.”

    The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/5274/trackback

    17 Comments »

    1. Pkt 1 jeg er aldrig blevet spurgt endsige fået lov til at stemme om jeg vil have mit land overbefolket af intolerante islamister…Forstå dog det alle i der vil give mit land væk til et mellemøstligt befolkningsoverskud !

      Pkt 2 det kan ALDRIG blive min opgave ,eller andre Danskeres for den sags skyld,at skulle tilpasse mig mennesker fra en komplet fremmed kultur…Aldrig, det er nemlig en envejs ting ikke tovejs, det er immervæk DEM der er valfartet hertil IKKE OMVENDT.

      Pkt 3 er i grunden et tillæg til PKT2, hvor jeg igen stiller mig komplet uforstående overfor de mennesker der seriøst mener at bla jeg skal tilpasse os dem (som om vi ikke i forvejen er gået alt alt alt for langt i bestræbelserne på at give de mennesker en glat overgang her i velfærdsparadiset)ja det kunne jeg gentage i ufatteligt mange punkter, for det lyder i mine ører som det værste forræderi man kunne begå imod Dansk kultur,Danske værdier samt det Danske folk.

      Og denne gang kommer svigerne ikke kun fra kulturparnasset eller den radikale elite, nope dette svigt imod alt Dansk kommer bestemt også til udtryk i denne VK regering, så i den forstand har Ulf Hedetoft vel ret, tonen er blevet sukkersød, ordene er igen hvad kan VI gøre, og hvor skal vi sende pengene til.

      Kommentar by whodares(islam skaber tabersamfund) — 5. december 2007 @ 18:20

    2. Siden hvornår er ønsketænkning blevet synonymt med videnskab?

      Det undrer mig til stadighed hvor lidt der skal til for at opnå en professortitel.

      Komisk.

      Kommentar by Mackety (Islamofob) — 5. december 2007 @ 18:26

    3. Gu er det ej en ‘tovejsproces’. Det er den som kommer her og derfor dem som skal tilpasse sig. Det har de fleste indvandringsgrupper fattet, med undtagelse af en del fra mellemøsten.
      Hvis Ulla er så vild med muslimerne (for det er jo dem som vi taler om) og deres kultur, kan hun rejse til Saudiarabien og være nok så meget tovejsprocessuel dernede. Så slipper vi andre for at få hendes multikulturelle hadsideologi presset ned over hovedet.

      Kommentar by VikingDK (Falkeøje havde ret) — 5. december 2007 @ 19:54

    4. Endnu engang kommer der ren og skær fornuft ud af Ayaan Hirsi Ali, integration er en envejsproces muslimer skal tilpasse sig samfundet ikke omvendt.

      http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/271262:Danmark–Europa-er-ikke-et-muslimsk-hus

      Kommentar by Christianity — 5. december 2007 @ 20:04

    5. Gad vide om grødfjæset Ulf Hedetoft har ret i, at hvis en lyshåret dansk pige render rundt i et muSLIMsk land uden telt på, om så de muSLIMske omvandrende telte ville smide sengetæppet, for at komme den danske pige i møde, så hun kan føle sig velkommen og hurtigt blive integreret.

      Kommentar by Fritz — 5. december 2007 @ 20:28

    6. Selv om DR ustandselig fremhæver eksempler, hvor Danmark tjener på den muslimske indvandring, så ved enhver, at en motor der går i tomgang og intet bestiller forbruger brændstof, skal serviceres og repareres.
      Med hensyn til østarbejderne, så leverer de et stykke arbejde, men når de kun betaler 13% i skat af lønnen og får tilsendt børnepenge, må man tænke, om ikke vi var bedre tjent med at dette arbejde blev skubbet i tid og udført af vore egne håndværkere den dag nedturen banker på.

      Kommentar by Menig 442 — 5. december 2007 @ 20:30

    7. Årsagen til skønsangen ligger i den fup og de fiduser medierne og politikerne lavede i forbindelse med valgkampen. Han kan kun besynge sine holdninger, fordi folketinget ikke afspejler befolkningens holdninger.

      For:

      – Der blev der ikke diskuteret EU i valgkampen (hvilket ville have flyttet mange stemmer)
      – NA er åbenbart et venstreføjsparti og ikke et højrefløjsparti

      Yderligere er partidisciplinen er ved at smuldre for de konservative, og måske for venstre. Og lur mig, om det ikke handler om politikernes moralske problem med at følge Fogh i hans forsøg på at stoppe EU ned i halsen på danskerne.

      Der skal ikke meget mere til, før regeringen for alvor har mistet sit flertal – og så kunne man håbe på et nyt valg. Hvis det sker bliver venstre slagtet og DF og konservative vil gå markant fremad.

      Man har vel lov at håbe.

      Hvis jeg var Pia ved jeg godt hvad jeg ville gøre.

      Kommentar by Yggdrasil — 5. december 2007 @ 21:42

    8. Tja nu er den første “konservative” jo meldt fra, og lur mig om ikke Pia C Møller indenfor en uge popper op i arogant alliance, se så kan vi tale om vælgerbedrag (uanset om trunten øffer lidt om alle hendes personlige stemmer….Som hun vel også fik i kraft af det var C hun stillede op for)

      Så med lidt held trækker Pia K stikket ud nu, for fanden tag mig om DF skulle lægge sig ned kun fordi Fogh og de andre EU-kåde så gerne vil behage Arogant alliance og deres så sølle 6 mandater, sker det ja så skal vi have et nyvalg intet mindre.

      Det vil så også have den fordel at V-K-S-SF-R-NA ikke får held med at snyde befolkningen for den traktatafstemning.

      Men føj hvor er jeg efterhånden træt af de fuppolitikkere der skifter parti efter forgodtbefindende, og da især som Pia C Møller som enda lusker sig igennem valget for så at finde ud af at hun er tøsefornærmet, det er slet og ret vælgerbedrag.

      Kommentar by whodares(islam skaber tabersamfund) — 5. december 2007 @ 23:11

    9. –7 whodares

      “Det vil så også have den fordel at V-K-S-SF-R-NA ikke får held med at snyde befolkningen for den traktatafstemning.”

      Godt set! Jeg er bare bange for at Pia og Co. ikke har mod og mandshjerte til for en gangs skyld at prioritere det overordnede samtidigt med at tage en chance.

      Set fra en national synsvinkel, er det langt mindre væsentligt om vi beholder VOK regeringen et stykke tid i nu, end det er at få forkastet den EU traktat.

      Men som sagt, jeg tror at DF er faldet til patten og er blevet så meget del af systemet og så tilfreds rollen som Foghs skødehund, at de ikke vil benytte denne enestående chance til at standse EU’s fremmarch. Det kunne ellers være noget der igen kunne sætte Danmark på landkortet som frihedselskende nation, lige som under muhammedkrisen.

      Kommentar by Balder — 6. december 2007 @ 00:19

    10. Et lille tankeeksperiment:

      Jeg har en nabo, der er højlydt antitysk. Jeg synes det er alt for fordomsfuldt. Jeg taler om de mange gode sider ved tyskere, og nævner navne som Bach, Goethe, Kant etc. Det hjælper ikke, han nægter at se nuanceret på sagen, og fortsætter med at være antitysk.

      Jeg opfatter derfor min nabo som indskrænket og provinsiel og ikke i stand til at se ud over Danmarks grænser. Han er med til at sætte en dårlig tone.

      En dag ser jeg min nabo i brugsen, hvor han køber pasta, og det gør mig glad. Han har altså forbedret sig, og spiser udenlandsk mad! Jeg opfatter ham ikke længere som helt så indskrænket og provinsiel. Tonen er straks forbedret.

      (Hvad jeg stadig ikke har fået ind i mit eget provinsielle hovede er, at min nabo faktisk ikke er antitysk, men antinazist. I mit fordomsfyldte hoved kan jeg ikke skelne. Hvis naboen kom kørende i en tysk bil han lige havde købt, ville jeg heller ikke forstå, jeg ville heller ikke blive glad; jeg ville derimod beskylde ham for at være hykler).

      Sådan tror jeg mange opfatter situationen. Det er derfor der skrives at tonen er forbedret.

      Disse mennesker er med toneproblemer er følelsesmennesker, og dermed antiintellektuelle. Det er også helt fint. Problemet er, at det har de ikke selv opdaget. Derfor har vi den mærkelige situation at de argumenterer med følelserne, samtidig med at de selv tror at de argumenterer med intellektet. Resultatet er dels dårligt i sig selv, dels uegnet for dialog/diskussion.

      Kommentar by Ole — 6. december 2007 @ 09:48

    11. “hvor det tidligere har været meget svært at komme igennem med argumenter om at integration var en tovejs-proces”

      Nå, det han argumenterer for er jo netop at man ikke må kræve noget af invandrere.

      Ergo er det en en-vejs proces, hvor Danskere skal tilpasse sig.

      Diskrimination, ligestilling … sig mig, hvor er alle de her områder hvor danskere bevisligt “diskriminerer” indvandrere ?

      Kommentar by DaLi — 6. december 2007 @ 09:49

    12. Jeps, Ole, følelsesmennesker er især blevet et problem for demokraturet efter at vi alle har lært at alle mennesker er lige intelligente.

      VKO gjorde i løbet af 6 år intet ved medier og skoler (folkeopdragelsesfascismen), og alle betaler nu prisen for VKOs svigt.

      Kommentar by Kimpo — 6. december 2007 @ 13:57

    13. Tja Balder jeg er sgu ved at tro du har ret.

      Måske befinder DF sig nu godt og trygt og tror de kan beholde os der stemmer på dem, ved bare at bjæffe lidt i ny og næ og så med tiden lade det fade ud så folk glemmer, og de som du siger falder til patten det er absolut ikke et urealistisk scenarie, omend jeg bestemt ikke håber det forholder sig sådan, er der desvære små tegn på at det er ved at udvikle sig sådan.

      Men sker det ja så er jeg færdige med dem, så er der tilsyneladende kun Falkeøjes væbnede kamp tilbage hvis Danmark da skal forsvares (eller der skal laves et nyt parti som for min skyld da gerne må være mere borgerligt, men igen jeg sætter kampen imod islam og demografien i vort land som det højeste så for min del er jeg ligeglad bare de ikke bliver marxister)for så har DF svigtet stort.

      Alt det burde DF tænke meget nøje over, dette område er deres absolutte kernesag,også selvom de nærmest nu har udskiftet den med de gamle og sosuasistenterne (ikke at jeg ikke under dem også, udlændingeområdet er bare langt vigtigere det er trods alt på det Danmarks fremtid ligger og vakler på)
      Bare som det er nu tør jeg dårligt tænke tyve år frem i tiden (de første tyve har været rædselsfulde mht stigningen i den grove vold og kriminalitet, som i mine barneår nærmest var et ukendt begreb i hvert fald i disse mængder)jeg gruer for mine børns fremtid, og hvorfor skulle jeg ikke også det, igen når man ser den enorme forandring indvandrere, eller rettere islam har betydet for vores land på sølle 20-30 år ?

      Derfor er dette emne også så langt vigtigere end økonomiske forhold lige her og nu, for dette emne som ingen andre end DF pt tør røre ved kan på en halv generation ruinere Danmark og kaste vore børnebørn ud i balkanlignende borgerkrige, og set imod det synes en kartoffelkur nærmest som et paradis i forhold.

      Denne gang er det ikke Englænderne der siger fra overfor totalitærisme og de rædsler der altid følger.

      Denne gang har Danmark lige som under MO-krisen en enestående chance for at være dem der siger fra, dem der siger op i røven med jeres oliepression vi forhandler ikke med islam,men tilsyneladende er det erhvervslivet og den “store” eksport til ummaen der bestemmer i Dansk politik både udenrigs og desvære også på den hjemlige front, og i det vejer hensynet til islam åbentbart meget tungt (i hvert fald for deres pengepunge).

      De fleste Tyskere kunne sige at de ikke kendte til omfanget af de uhyrligheder nazismen stod bag, omend de nok alle havde en eller anden form for mistanke.
      Ingen mennesker i europa/vesten kan sige at de ikke kender til de uhyrligheder islam står bag, ingen, heller ikke selv om medierne herhjemme behandler islam med fløjlshandsker, for selv igennem det filter de lægger over slipper der alligevel så mange uhyrligheder igennem at folk i det mindste som den gængse Tysker må kunne ane at noget er ravruskende galt.

      Og har man internet ,også selv om man kun lejlighedsvis benytter det,ja da har man slet ingen undskyldning for i det mindste at have kigget ind til hvor meget ballade islam står for her på denne klode, når først mistanken er blevet vakt.

      Og vender vi så tilbage til DF ja så er der vel små 117 punkter de dagligt kunne lægge frem i folketinget på urimelig særbehandling IMOD andre troende (eller ikke troende) Danskere men indtil videre er det blevet til lidt fægtning omkring tørklædet (men ok jeg læser og hører jo heller ikke alt, men generalt hører jeg nu sjældent om alle de andre islamiske særregler der er påført dette åbne og engang så tolerante samfund)
      Man kunne udbrede langt mere om EU, euromed og ikke mindst konsekvensen på vores land, når man nu er et anti-eu parti men intet hører man, så eukampen er måske kun på skrømt ?

      Jeg skrev for nyligt og spurgte til hvorfor man ikke oplyste vælgerne om euromed, og svaret jeg fik var at medierne ikke var intereseret (kogt lidt ned) men DF har da et ugebrev som vel bliver læst af en del(den øvrige presse referere da flittigt fra det) heller ikke der har jeg nogensinde hørt et pip om euromed eller andre “genistreger” fra eu-cirkusset ikke en eneste gang.

      Så jo du har nok ret Balder, i at DF desvære er ved at finde sig alt for godt tilrette i magten men så må vi vælgere jo minde dem om hvem det er der holder dem ved magten….Eller hur ?

      Kommentar by whodares(islam skaber tabersamfund) — 6. december 2007 @ 21:38

    14. #13 “de første tyve har været rædselsfulde mht stigningen i den grove vold og kriminalitet, som i mine barneår nærmest var et ukendt begreb”

      Da jeg som ung i sidste halvdel af 70’serne, gik tur på Amagerbrogade med et par venner, var det værste man kunne frygte at møde en folk rocker, man skulle ikke kigge på dem og måske var det en fordel at skifte fortov.
      I starten af 80’serne gik vi tit aften tur på strøget (for at kigge på damer), og den gang var der ikke en der tænkte på knivoverfald og lig. Ak ja det var dengang…………..
      At der er muslimerne der har skabt den voldsomme stigning i vold og kriminalitet, er jeg ikke et sekundt i tvivl om, men ingen tør jo lave en undersøgelse der bekræfter (eller afkræfter) det faktum.

      Kommentar by M16 — 7. december 2007 @ 08:17

    15. “Ulf Hedetoft efter valget: Tonen i udlændingedebatten er blevet bedre…”

      Men er integrationsproblemerne blevet færre?

      Kommentar by Janne — 7. december 2007 @ 10:36

    16. Det er drømmerier og ønsketænkning. Han vil så gerne have at det er blevet meget bedre, nu da regeringen ikke har så solidt flertal som før. At DF gik et mandat frem fra 24 til 25, og at tonen derfor i følge hans logik skulle være blevet 4% værre, glemmer han bekvemt.

      Kommentar by PeterK — 7. december 2007 @ 15:07

    17. “…at man tydeligt kan mærke at tonen i UDLÆNDINGEdebatten…”

      “…det ikke kun var INDVANDRERE der skulle tilpasse sig danske værdier…”

      Definitionen på udlændinge og indvandrere er IKKE, som man kunne få indtryk af, ALLE udlændinge og indvandrere. Problematikken rører sig udelukkende om en gruppe af indvandrere af muslimsk herkomst og stort set ikke grupper fra alle andre kulturkredse og andre religioner. Altså er det fejlagtigt at tale om UDLÆNDINGE OG INDVANDRERE GENERELT.
      Det drejer sig altså ikke om kristne, buddhister, bahaier, jøder og andre, herunder også vesterlændinge, thai’er, vietnamesere, kinesere osv.

      “…diskussioner omkring diskrimination, omkring ligestilling osv. osv….”

      Der ER INGEN DISKRIMINATION af udlændinge og tilkommende generelt, men derimod et velrettet fokus på en defineret gruppe af indvandrere, som ikke ønsker ligestilling, demokrati og ytringsfrihed. En gruppe af mennesker, der ikke opfører sig i overeenstemmelse med landets love og er konstant kilde til problemer med kulturelt og eller religiøst betinget opførsel og uvilje til overhovedet at ville indgå i det danske samfund på lige fod med andre. Ydermere er denne gruppe indehavere af gerningsmændene til tre fjerdedele af al alvorlig kriminalitet i dette land. Alvorlig kriminalitet er mord, røverier, voldtægter.
      Desuden er denne gruppe en så tung byrde økonomisk, menneskeligt og andet for det danske samfund og dets indbyggere, så det ville være absurd at lade være med at forholde sig til gruppen politisk, socialt m.m. Altså kritiseres der og diskuteres med GOD GRUND.

      Det er grimt og umenneskeligt af de indfødte at sige (påstå ;-), at der findes vold, respektløshed og forbryden sig overfor andre mennesker, for ikke at tale om rungende foragt for landets og andre menneskers, værdier.

      Det danske samfund har været yderst imødekommende ved at lukke denne gruppe ind i landet, såvel som sørget for boliger, skolegang, arbejdsmuligheder og, frem for alt, FRIHEDEN TIL AT LEVE SOM MAN SELV ØNSKER, ligesom man kan ytre sig som man vil ifølge grundloven, hvis man ellers ikke er bange for at blive truet og intimideret af sine “egne” eller SELV er ude og true og intimidere mennesker, der ønsker at have et liv i overeenstemmelse med landets grundlæggende værdier.

      Det danske samfunds frihedsrettigheder og menneskerettigheder har næppe sin pendant i noget muslimsk land.

      Se iøvrigt også denne udmærkede kronik i JP fra igår, d. 6. december…

      “Kronik: Er kritik ikke længere tilladt i Sverige?” af ALF RONNBY, lektor ved Göteborgs Universitet

      http://jp.dk/meninger/kronik/article1192932.ece

      Kommentar by +M+ — 7. december 2007 @ 21:20

    RSS feed for comments on this post.

    Leave a comment

    Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

    Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

     

    

     

    Vælg selv beløb



    Blogs


    Meta
    RSS 2.0
    Comments RSS 2.0
    Valid XHTML
    WP






    MediaCreeper