11. november 2013

Søren Espersen: Mosaisk Trossamfund mindes Krystalnatten med Israel-hadende organisationer

At bruge jødiske lig til at åbne grænsen for muslimer, er grotesk på mange niveauer. Søren Espersen kommenterer den yderste venstrefløjs kapring af Krystalnatarrangementerne – Synagogen i samarbejde med Israel-hadere…

“Hvert år den 9. november markeres ‘Krystalnatten’. Her mindes om den aften i Tyskland i 1938, hvor nationalsocialisterne gik til angreb mod jøder, mod jødisk ejendom og forretninger og mod jødiske gravpladser. 200 synagoger og 7.500 forretninger blev nedbrændt, og knapt 100 jøder blev pryglet til døde.

Titusindvis af tyske og østrigske jøder traf efter denne nat den dramatiske, men fornuftige beslutning at emigrere – nu var det bevist, at i Tyskland havde de ikke længere nogen fremtid. Tusindvis af disse jøder satte kursen mod det daværende britiske mandatområde, Palæstina. Disse tyske og østrigske jøder, som altså slap med livet i behold fra Holocaust, kom i høj grad til at danne grundstenen i det Israel, som blev grundlagt 10 år senere.

Israel blev på samme måde selve redningslandet for de i hundredtusindvis af østeuropæiske jøder, som dels var så heldige at slippe ud af det europæiske helvede i tide, og dels for de overlevende fra koncentrationslejrene. Det er alt dette, der hvert år markeres med ‘Krystalnatten’.

Men Krystalnats-markeringen den 9. november i København er forlængst overtaget af en række organisationer, som har det særkende, at de hader Israel. Af den grund kan Dansk Zionistforbund selvfølgelig ikke længere deltage i arrangementet. Det kan til gengæld Synagogen – Det Mosaiske Troessamfund. Lederne herfra står under arrangmentet skulder ved skulder med Israel-hadere, som har den frækhed at stå med fakler på Krystalnatten og se sørgmodige ud – SAMTIDIG med, at de er medlemmer af organisationen ‘Boykot Israel.’

Her er navnene på nogle af disse moralsk anløbne bevægelser:

‘Stilladsarbejdernes Brancheklub’, ‘3F-Rør og Blik’, ‘Demos’, ‘Murernes og murerarbejdsmændenes Fagforening Aarhus’, ‘Dansk El Forbund, Københavnsafdelingen’, ‘Kvinder i Sort’ samt ‘Kvindefredsligaen’.”

Oploadet Kl. 08:27 af Kim Møller — Direkte link28 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/52890/trackback

28 Comments »

  1. Steen Folke og hans kone, Gunvor Auken, deltog velsagtens også.

    Steen Folke har dog dom for at han ikke må kaldes “anti-semit”. Tilgengæld kan man roligt kalde ham anti-jødisk. I forbindelse med hans engagement i den såkaldte “fredsbevægelse” har han udtalt noget i retning af at ikke alle konflikter kan løses uden våben. Det var vist jøde-spørgsmålet i mellemøsten han henviste til i den forbindelse.

    Kommentar by Hans Und — 11. november 2013 @ 09:34

  2. International-socialisterne har vel brug for national-socialisternes spøgelse for selv at tage sig godt ud :)

    Men i virkelighedens verden burde de egentlig bekymre sig om de omfattende kristenforfølgelser i den islamiske verden. Det er et reelt og meget nuværende problem.

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 11. november 2013 @ 10:44

  3. Forskellen mellem det danske zionistforbund og ”synagogen” bliver mere og mere tydelig . Den er et lokalt udslag af en voksende psykologisk afstand mellem Israel og resten af verdens jøder , som stadig mest identificerer sig selv som et hjemløst mindretal blandt andre mindretal . Denne konflikt har ulmet siden sidst i 60’erne , uden nogensinde give sig udslag i en åben og frugtbar debat .
    Mindretallene bliver mere og mere politisk korrekte , hvorimod Israel bliver mere og mere nationalkonservativt .
    Alligevel har de to sider af scizofrenien hårdt brug for hinanden , hver på sin måde . Derfor er det at opgøret indtil nu altid er belvet fejet under tæppet .

    Kommentar by Ole Burde — 11. november 2013 @ 11:37

  4. Hvor var samme venstrefløj i øvrigt, da en jødisk kirkegård blev skændet i Odense for nylig?

    Ingen steder. Der var jo ingen national-socialister at skyde skylden på, gerningsmændene tilhørte formodentlig en anden, men dog beslægtet, ideologi.

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 11. november 2013 @ 11:57

  5. Om jeg fatter at rødfascister kan være så optaget af sådan en parantes konflikt i Israel.

    8 mio. mennesker der forsvare sig mod mia. af krigsliderlige horder af muslimer, som oprindeligt intet har at gøre i det meste af mellemøsten, hvor de har fordrevet og fordriver alle oprindelige kulturer. Og nu også er igang med det i Asien og Europa!

    Kommentar by ngng — 11. november 2013 @ 12:36

  6. Stilladsarbejdernes Brancheklub. Formanden (tidl?) hedder John Ekebjærg-Jacobsen.

    En pamper af værste slags. Også var han med i krydstogtturister for et jøde frit mellemøsten.

    Kommentar by Hans Und — 11. november 2013 @ 13:23

  7. Sorry men “Måling: Thorning fortsætter som statsminister” og så er der nogen som stadig tror på en demokratisk løsning hahahahaha…Mohammedanmark er en syg joke. Kendsgerningen er, at hvis vi vil have vores land tilbage, så kræver det et flertal uden om snylter tosserne i V og K samt nazisterne på venstrefløjen, OG DEN DAG KOMMER ALDRIG.

    Kommentar by Fritz — 11. november 2013 @ 14:08

  8. Gad vide om Max Meyers rolle som formand for Blik- og Rørarbejderforbundet er et stærkt nok bolværk mod at den bevægelse skulle slutte sig til “Boykot Israel”-kampagnen.

    Kommentar by Erik Jørgensen — 11. november 2013 @ 14:54

  9. På samme måde som folkekirken i stigende grad er blevet overtage af i-slam-leflende skvat som biskop Kjeld Holm og dumprovst Anders Gadegaard for slet ikke at tale om kirkeafviklingsminister Anus Sareen, så er Det Mosaisk Trossamfund forlængst overtaget af lignende i-slam-leflende jøder. Tænk bare på Bent Melchior, kendt fra diverse ramadanfester og DDR’s propaganda nytårs”guds”tjeneste, hvor Melchior optrådte side om side med den røde/inkluderende præst Flemming Pless og imam Naveed “dødsstraf for frafald” Baig.

    Sig mig hvem du omgås, så skal jeg side dig hvem du er!

    Kommentar by Bjarne Binee — 11. november 2013 @ 15:34

  10. #9
    “så er Det Mosaisk Trossamfund forlængst overtaget af lignende i-slam-leflende jøder”

    Ja, desværre. Ærgerligt at Finn Rudaizky stoppede som formand for Mosaisk Troessamfund før han meldte sig ind i DF.

    Kommentar by Erik Jørgensen — 11. november 2013 @ 15:59

  11. Erik Jørgensen: “Ja, desværre. Ærgerligt at Finn Rudaizky stoppede som formand for Mosaisk Troessamfund før han meldte sig ind i DF.”

    Ja, det må man sige. Var han blevet som mosaisk formand kunne han have været med til at få Jøderne til at støtte de nationale bevægelser. I stedet for valgte Finn at hijacke Dansk Folkeparti for at promovere jødiske og zionistiske mærkesager.

    I stdet for at være Danmarks mand i Mosaisk Trossamfund, valgte han at være de zionistiske Jøders mand i den danske nationale bevægelse, med en fremmed stat og et fremmed folk som første prioritet!

    Rudaiskys valgplakat fra 2009:

    1. Ingen eksperimenter med ISRAELS sikkerhed
    2. Permanent statsstøtte til Dansk-Jødisk Museum
    3. Møllegades Begravelsesplads renoveres og åbnes for offentligheden
    4. Fokus på og bekæmpelse af stigende antisemitisme
    5. Israels Plads skal IKKE omdøbes til Palæstinas Plads

    Hvad rager alt dette Danmark og Danskerne?

    Dansk Folkeparti – Israels stemme i Folketinget (scroll ned på siden for at se plakaterne)

    Husk på at Dansk Folkeparti nu mere eller mindre er en stemme for forhudsamputering og ritualslagtning.

    Kommentar by Balder — 11. november 2013 @ 22:56

  12. En jødisk mærkesag er det frie ord.
    Det rager Danmark og danskere.

    Kommentar by Nielsen — 12. november 2013 @ 01:55

  13. Selv om det kan være svært, så skal vi huske at Balders patologiske jødehad ikke betyder, at han er nazist.

    Nazisterne hadede f.eks ikke muslimerne. Dem hader Balder også.

    Kommentar by Bjarne Binee — 12. november 2013 @ 10:12

  14. Gad vide om jødehadet er baseret på anti-kapitalisme? Balder?

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 12. november 2013 @ 11:12

  15. Tre tosser kommenterede. Undskyld Clausen, du plejer ikke at være så grov og primitiv.

    Mit “Jødehad” om du vil (din definition), er motiveret i den organiserede Jødedoms politiske strategier og de konsekvenser de har for mig selv og verden.

    Nielsen: “En jødisk mærkesag er det frie ord. Det rager Danmark og danskere.”

    Det var lidt specielt formuleret, men hvis du mener at det frie ord er en jødisk mærkesag, så har jeg dårlig nyt for dig. Den organiserede Jødedom er den allerstørste trussel mod ytringsfreden, og det har den allerede bevist ved utallige lejligheder i nutid og fortid. Deres planer for fremtiden har Uhrskov jo beskrevet.

    Husker du hans meget populære artikel om Europarådets nye vanvittige censurplaner? Uhrskov undlod behændigt at fortælle hvem der var drivkraften bag denne konference, eller at citere den jødiske supremacist og leder af European Jewish Congress; Moshe Kantor som var én af talerne.

    Jeg er ligeglad om Jøderne myrdede en mytologisk person, eller om deres forfædre har drukket blod fra kristne børn. Det rager mig en høstblomst. Men det rager mig når jeg ser et verdensomspændende netværk som kører en dagsorden som truer mit liv og mine idealer – på flere måder. Nemlig via den jødisk støttede lokale multikultipolitik, og via Zionismens indvirkning på verdenssituationen og den internationale politik.

    Jeres snak om “had” illustrerer bedre Jeres egne små zionistiske hangups end mine, og desuden er Jødedommens skrifter som sådan én af hadets primærkilder. Men I tør ikke tage skridtet fuld ud, og derfor kritiserer i Danskernes Parti og andre som giver plads til en etnisk synsvinkel, mens jeres store venner; Jøderne selv excellerer i etnisk tænkning, og har bidraget betydeligt til diverse andre former for biologisk fysisk tænkning.

    Jeg beskriver virkeligheden, ikke én eller anden jødisk blåstemplet sødsuppe version for danske dhimmier. Og I narrer udelukkende dem som allerede har iklædt sig de samme kapper. For tænkende mennesker trumfer logik altid demagogi og mytologi. Og det er de tænkende mennesker jeg er interesseret i at nå. Israel er i øvrigt en tabersag, og det vil snart gå op for Jer, hvis ikke I allerede har fattet hvor det bærer henad.

    Kommentar by Balder — 12. november 2013 @ 13:50

  16. #13
    Klart nok, Bjarne.

    Hitler var jo allieret med den forhenværende stormufti af Jerusalem, og sammen etablerede de endda en SS-division bestående af bosniske muslimer.

    Kommentar by Erik Jørgensen — 12. november 2013 @ 15:13

  17. @Balder
    Dit “verdensomspændende netværk” opfatter du fejlagtigt som et jødisk fænomen. Det har intet med judæisme at gøre. Hvis der er noget netværk, bliver den nok drevet af våbenindustrien. Du kan finde jøder indenfor alle kategorier af virksomhed. Men det har intet med deres jødiske identitet at gøre. Når jeg siger det frie ord -og den frie diskussion af alle emner-, er en vigtig del af jødisk historie, er det fordi den jødiske religion altid har fremmet samtalen og diskussionen.. At du kan finde enkeltpersoner, der vil begrænse det frie ord, vil du kunne finde blandt alle mennesker.
    Den mytiske person du omtaler, går jeg ud fra er Jesus. Det var romerne der myrdede Jesus, som i øvrigt selv var jøde.
    At du tror jøder drikker blod fra kristne børn, finder jeg ikke værd at diskutere med dig. Det taler for sig selv.

    Kommentar by Nielsen — 12. november 2013 @ 15:13

  18. PS
    Jeg skal lige meddele dig at jeg er enig med dig i dit syn på forhudsamputering(omskæring) og dyrplageri(schæchtning og halalslagtning).

    Kommentar by Nielsen — 12. november 2013 @ 15:18

  19. Nielsen: “Jeg skal lige meddele dig at jeg er enig med dig i dit syn på forhudsamputering(omskæring) og dyrplageri(schæchtning og halalslagtning).”

    Det var pænt af dig Nielsen så er vi da enige om noget.

    Nielsen: “Dit “verdensomspændende netværk” opfatter du fejlagtigt som et jødisk fænomen.”

    Jeg ville kalde en masse organisationer såsom AIPAC, B’nai Brith, Board of Deputees of British Jews, European Jewish Congress, World Jewish Congress, Licra, ADL, Mosaisk Troessamfund, Dansk Zionistforbund, Simon Wiesenthal Center, Anne Frank Stiftelsen, Magenta, og i hundredvis af lignende organisationer, hvoraf de fleste har “jødisk” i deres navn for jødiske fænomener., som til sammen udgør et stort netværk, med repræsentanter fra utallige lande.

    Men hvis dette ikke er de rigtige Jøder, hvem er så de rigtige Jøder?

    Nielsen: “At du tror jøder drikker blod fra kristne børn, finder jeg ikke værd at diskutere med dig.”

    At du har brug for sådanne billige kneb finder jeg ganske betegnende for den situation du befinder dig i.

    Hvis man er i god tro har man sjældent brug for at forsøge at opveje mangel på argumentation med sådanne barnagtigheder.

    Hvad angår Jøders forhold til ytringsfrihed, her interesserer jeg mig selvfølgelig først og fremmest for hvordan Jøder, eller hellere sagt de toneangivende jødiske kræfter, forholder sig til problematikken i forhold til de vestlige europæiske samfund; ikke hvordan Jøder internt, eller hvordan filosofisk anlagte Jøder har en tradition for at kunne snakke om alting.

    Og her er det kun konkrete fakta jeg forholder mig til; hvilke organisationer promoverer censur, multikulti og masseindvandring, samt anden hjernevask. Og her viser det sig at det for en lang række vigtige europide nationers vedkommende er jødiske kræfter som direkte står bag den knebellovgivning som allerede er vedtaget. Og hvad angår organisationernes politik, så behøver man blot at studere deres egne udtalelser og hensigtserklæringer. Det drejer sig her i vores del af verden om mindst 90% af den organiserde Jødedom som ser det som en af sin hovedopgaver at udbrede multikulti og masseindvandring.

    Der er så enkelte divisioner, som Adelson, som giver lidt støtte til folk som EDL osv. men det er kun fordi de mener at kunne profitere af en mere hadsk stemning mod Muslimer til brug ved deres udenrigspolitiske agendaer, så som en krig mod Syrien og Iran.

    Alt hvad jeg siger her er gammelt stof, kendt for alle med en minimal viden om hvordan verden er skruet sammen, of mine opfattelser deles i store træk af mange med helt andre politiske ideer. Det der med Jøders ansvar for masseindvandring og multikulti er selvfølgelig ikke noget som f.eks. venstrefløjen beskæftiger sig med, da de på dette område er på samme side som de jødiske organisationer.

    Og for en sikkerheds skyld har jeg så en omfattende hjemmeside/blog som dokumenterer alt hvad jeg siger til overmåde, meget af det endda på dansk.

    Man kan slæbe hesten til truget, men ikke tvinge den til at drikke. Således kan man forsøge at informere den uvidende, men ikke til tvinge ham at slå fornuften og den kritiske sans til, når den først én gang er blevet sat ud af kraft.

    Men på grund af din bemærkning om forudsamputering og kosherslagtning, tror jeg at du inderst inde er et godt menneske alligevel Nielsen – du er måske bare sådan lidt grov på overfladen. Lad os komme hinanden lidt mere ved.

    Men her så for en god ordens skyld et enkelt link til artiklen om jødisk involvering i censur og multikulti i England, på siden er der links til ligende artikler om USA, Frankrig, Canada og Holland; endda lidt om Irland. Der er stakkevis af yderligere information om emnet, oftes formidlet ved referater og oversættelser fra de jødiske kilder selv; jødiske aviser og hjemmesider. Brug oversigten på Balder Blog eller søgefunktionen. Eller spørg.

    blog.balder.org/artikler-oversigt.php

    Kommentar by Balder — 12. november 2013 @ 19:08

  20. Kim Møller, jeg forstår ikke, hvorfor du vil give plads til deciderede antisemitiske røster. Balder er rendyrket antisemit, og det gavner ikke den anden sag.

    Kommentar by Jensen — 13. november 2013 @ 23:08

  21. – Jensen

    Debat-moderation skal ikke bruges til at styre debatten i en bestemt retning. Det er der nok der gør.

    Kommentar by Kim Møller — 13. november 2013 @ 23:28

  22. Til den anonyme censurkrævende hr. Jensen.

    Uden at det på nogen måder skal relativere Kim Møllers udsædvanlige store og principielle indsats for ytringsfriheden, så er det jo ikke sådan at kommentarer som mine ovenstående er af en sådan karakter at jeg er henvist til særlig tolerante websteder som Uriasposten for at få dem trykt. Jeg kommer fint igennem med lignende kommentarer i masser af msm-medier (under mit borgerlige navn), og får både ris og ros for dem af andre debattører af meget forskellig politisk observans.

    Hvis der er noget du uenig i, eller du bestrider noget af det jeg siger, hvorfor så ikke lægge det frem, i stedet for at komme med injurerende bemærkninger og opfordringer til censur?

    Kommentar by Balder — 14. november 2013 @ 20:05

  23. > Balder 19:08 -12 nov
    Hvorfor er det et billigt kneb at jeg ikke vil diskutere DIN formulering, at jøder drikker kristnes blod. Det er så åndssvagt, at det ikke fortjener andet end bevisførelse.
    At jeg tilbageviste at jøder dræbte Jesus, havde du ingen bemærkninger til.
    Hvad angår essensen af denne rundbordssamtale: Du nævner 10 organisationer (og andre hundredevis :- ) ), som du kalder jødiske. Hvorfor tror du at jøder og det du opfatter som toneangivende jødiske kræfter er et og det samme. De du kalder toneangivende er måske en eller anden bankdirektør eller venstreorienteret indvandrerlobbyist. Men de har lige så lidt med judæisme at gøre, som Cherif Al-Ayouty har at gøre med islam.
    Er det næste du vil klandre jøder for kristendommens udbredelse?

    Kommentar by Nielsen — 15. november 2013 @ 13:17

  24. @Nielsen

    Jeg har aldrig sagt at jeg tror på at Jøder dræbte “Jesus” – hvordan kan jeg det, når Jesus ikke er nogen historisk person? Ifølge de bibelske skrifter har Jøderne dog myrdet Kristus, det er lidt svært at lave om på det, men hvad rager det mig – jeg tror ikke på det vås alligevel. Jeg har selvfølgelig heller ikke sagt at Jøder drikker eller har drukket blod af kristne børn eller hvad det er du prøver at lægge mig i munden. Enhver idiot ville selvfølgelig forstå hvad jeg mener når jeg siger at disse ting ikke interesserer mig, og intet har at gøre med mine anker mod jødiske organisationer, undtaget dig.

    Vil du have nogle flere jødiske organisationer – se herDurban II Conference Protests Led by Censorship Promoters

    Og det nyeste bevis for at jødiske organisationer har en enorm forkærlighed for censur; Australske Jøder klar til at kæmpe mod lempelse af racismeparagraffer og knebellove

    Hvilke organisationer er toneangivende? Det må være de største og rigeste, dem der gør mest væsen af sig, og dem som har de bedste kontakter til samfundseliten og lovgivere men det er stort set ligemeget, for næsten alle de større jødiske organisationer står stort set sammen om denne politik.

    Kommentar by Balder — 17. november 2013 @ 02:12

  25. Balder
    Min anke mod dine synspunkter, er at du klandrer “jøder” -altså jøder under én hat. Når du taler negativt om noget jødisk, taler du negativt om alle jøder. Jøder har nemlig som regel en jødisk identitet og tilhørsforhold, selvom de måske ikke tror på alt det der gudevrøvl.
    “Ifølge de bibelske skrifter har Jøderne dog myrdet Kristus”
    Kan du venligst referere til et sted i biblen?
    Da det ikke interesserer dig, forstår jeg ikke helt hvordan ovenstående referat skulle tydeliggøre noget.
    Desuden fatter jeg ikke din mening om Israel, og dets fremtid, som du antyder skulle være usikker (13:50 12. nov.)
    Hvis du vil gøre dig den ulejlighed at linke til artikler,tekst m.m som findes andet sted end Balders Blog, vil det hjælpe kommunikationen. Jeg læser heller ikke David Dukes hjemmeside.
    Må jeg sluttelig spørge dig: Mener du jøder skal udvises af Danmark?
    God Weekend. Så kommer vi vel ikke hinanden mere ved. ; -)

    Kommentar by Nielsen — 17. november 2013 @ 15:13

  26. “Min anke mod dine synspunkter, er at du klandrer “jøder” -altså jøder under én hat. Når du taler negativt om noget jødisk, taler du negativt om alle jøder. Jøder har nemlig som regel en jødisk identitet og tilhørsforhold, selvom de måske ikke tror på alt det der gudevrøvl.”

    Er det den samme Nielsen, der igen og igen skriver om sit had mod ALLE muslimer?

    Kommentar by Viking — 25. november 2013 @ 10:12

  27. > Kommentar by Viking — 25. november 2013 @ 10:12
    Jeg hader ikke nogen. Det er islam jeg vil have afskaffet.

    Kommentar by Nielsen — 25. november 2013 @ 17:45

  28. “Ja det er s’gu’ da ikke uden grund at vi hader muslimer!”

    Kommentar by Nielsen — 22. juli 2012 @ 22:14

    “En god tyrk er en død tyrk!”

    Kommentar by Nielsen — 14. juni 2012 @ 07:53

    “Nielsen, du ønsker andre mennesker døde. Det er ikke i orden.”

    Kommentar by Høgsbro — 14. juni 2012 @ 11:02

    “Jo Högsbro, når andrre mennesker er muslimer”

    Kommentar by Nielsen — 14. juni 2012 @ 11:30

    osv.

    Kommentar by Viking — 25. november 2013 @ 22:09

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper