12. november 2013

Redox i MSM: Cecilie Roed Schultz ‘kan ikke vurdere’ om der er hold i beskyldningerne mod AFA & Redox

Både TV2 Fyn og TV2 Syd har bragt indslag der problematiserede det forhold at Redox, ved hjælp af aktindsigt i stillerlister, har fået adgang til navne og adresser på mere end 200 formodede politiske modstandere. I gårsdagens udgave af Vejle Amts Folkeblad kommenterer Arne Mariager Redox’ suspekte motiver, og pointerede, at problemet med ‘Den farlige fjerdepart’ er så alvorligt, at valgloven må ændres. Ny toner må man sige, og det er lige før man glemmer at den tidligere chefredaktør konsekvent omtaler Researchkollektivet Redox som værende ‘Retox’.

(Maja Larsen, der i lighed med Claus Svaart Haagensen og tiltalte AR søger aktindsigt for Redox)

Fremragende indslag på P1 hvor Tom Carstensen med den ene arm bundet på ryggen, udstiller Cecilie Roed Schultz’s dobbeltspil i forhold til politisk kriminalitet. Det fremgår også klart, at hun som kommunistisk revolutionær, har alvorlige problemer med det liberale demokrati. Demokrati er dialog fortæller hun, hvorefter hun afviser dialog med folk hun mener er antidemokrater. Folk der kæmper politisk for flere folkeafstemninger.

Fra Orientering på P1 – Enhedslisten medlem får modstanders valgvideo fjernet.

Cecilie Roed Schultz, Enhedslisten: … Jeg anerkender dem ikke som en legal deltager i vores demokrati, det gør jeg ikke. Jeg synes ikke nazisme er en holdning. Nazisme er systematiseret vold mod bestemte personer.

Tom Carstensen, P1: Vi taler om et parti der stiller lovligt op til kommunalvalget. Er det demokratisk at prøve at få deres reklamer standset?

Cecilie Roed Schultz: Ja, altså, jeg synes ikke jeg har gjort noget udemokratisk. Jeg har sagt min holdning, og demokrati er jo også en dialog. Man kan i hvert fald forvente, eller bør forvente, at de ting man siger, der kan man risikere at der er nogen der svarer på det, eller har en holdning til det. Jeg synes det er et tegn på at demokratiet fungerer, at nogen reagerer på det de møder, som de ikke bryder sig om. … Men demokrati kan aldrig nogensinde blive et krav om dialog, og platform for sin ideologi. … Man har ret til at ytre sig, og det har de også stadig. Men man har ikke krav på at blive hørt bestemte steder.

[…]

Tom Carstensen: Cecilie Roed Schultz har flere gange udtrykt støtte til både Redox og Antifascistisk Aktion. De to grupper havde medlemmer på anklagebænken ved den nyligt overståede såkaldte hackersag, hvor der var tiltalt for at føre ulovlig efterretningsvirksomhed over 6000 mennesker med tilknytning til højrefløjen, og for tilfælde af vold og hærværk. Dommene blev dog meget milde… Anklagemyndigheden har siden anket til Landsretten.

Specielt Antifascistisk Aktion beskyldes ofte af folk på højrefløjen for at stå bag vold og mødeterror, hvor de angriber eller saboterer politiske møder.

Cecilie Roed Schultz: Jeg har rigtig stor respekt for personer, som tør står frem og oplyse om Danskernes Parti og andre fascister, og derfor roser jeg også Redox og AFA for de ting. Jeg er også klar over, at der er beskyldninger omkring AFA og Redox, som hmm det kan jeg ikke vurdere om der er hold i. Jeg kender ikke noget til vold for eksempel i de her organisationer.

Tom Carstensen: AFA har på et tidspunkt stoppet et møde med Daniel Carlsen og De Konservative i København, hvor man med magt stoppede et politisk møde. Er det demokratiske midler?

Cecilie Roed Schultz: Ehm, nej, det er det ikke, det synes jeg ikke det er, men jeg kan godt forstå, hvis man kender til den her trussel de er imod vort demokrati, at man føler sig nødsaget til, at gøre alt man kan komme på for at forhindre dem i at sprede deres hadske ideer. Jeg har ikke lyst til at støtte op om den slags konkrete ting.

(Tiltalte ABT fra Fredericia, 2005, Fynske Antifascister, Antifascistisk Aktion, Reseachkollektivet Redox)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/52924/trackback

20 Comments »

  1. http://www.dr.dk/Nyheder/Regionale/Trekanten/2013/11/12/150251.htm
    Kommentar by k.m. — 12. november 2013 @ 17:24

    Måske BarbieCecil mediestunts bare var cover-up?

    Kommentar by tavsen — 12. november 2013 @ 21:11

    Kommentar by tavsen — 12. november 2013 @ 21:14

  2. den tidligere chefredaktør konsekvent omtaler Researchkollektivet Redox som værende ‘Retox’.

    Of course. Det er jo det omvendte af detox.

    Kommentar by Erling — 12. november 2013 @ 21:25

  3. DKP fik taletid og sad i Folketinget, selvom det var financieret fra Moskva og havde medlemmer, der ville være gået Sovjets ærinde, hvis den kolde krig var blevet varm. Hvad mon Cecilie Roed Schultz synes om det?

    Kommentar by Josef K — 12. november 2013 @ 21:37

  4. Er hun en af fremtidens parlamentarikere? Det kan kun gå galt!

    EL og venstrefløjen som helhed kan ikke fraskrive sig ansvaret for fremtidens problemer.

    Kommentar by Santor — 12. november 2013 @ 21:45

  5. Hun er da skøn. Mere af hende. Det kan kun virke en vej.

    Kommentar by Høgsbro — 12. november 2013 @ 22:02

  6. Ikke underligt at hun udvandrede fra en debat mod Danskernes Parti. Selv en papegøje ville kunne manøvrere hende baglæns ud ad den dør, hun var kommet ind ad.

    Kommentar by Arne Torp — 12. november 2013 @ 22:21

  7. Cecilie er da bare så sød – hun skal nok blive til noget i Enhedslisten.

    Kommentar by Bastardo — 12. november 2013 @ 22:58

  8. Redox har åbent indrømmet at de registrerer stillerne og det er klart i modstrid med persondataloven. Hvornår ransager politiet dem igen?

    Kommentar by Anonym — 12. november 2013 @ 23:26

  9. Angående billedet – de ligner en flok børn. Hvem er det der bruger dem som kanonføde?

    Kommentar by Hodja — 13. november 2013 @ 00:18

  10. Einheilslisten: http://politikerlede.com/enhedslisten.htm

    Kommentar by Hodja — 13. november 2013 @ 00:30

  11. “Cecilie Roed Schultz: Jeg har rigtig stor respekt for personer, som tør står frem og oplyse om Danskernes Parti og andre fascister…”

    Hun er jo hjernevasket, så hav medlidenhed med hende.

    Kommentar by kurt Rosenstrøm — 13. november 2013 @ 02:56

  12. Danskeres “Parti” er fascister, og antidemokrater. For slige voldspsykopater er der ingen plads i et demokrati, det burde da endda højretumperne på Urinposten kunne indse. FØJ!

    Kommentar by Salomon — 13. november 2013 @ 04:59

  13. desuden: Stillerlister er offentlige i et demokrati, lær det !

    Kommentar by Salomon — 13. november 2013 @ 05:00

  14. Salomon.

    Enhedslisten går ind for revolution. Danskernes parti vil have flere folkeafstemninger. Hvilket parti er så mest demokratisk?

    Kommentar by Sigwar — 13. november 2013 @ 09:35

  15. -13: Hvis formålet med aktindsigten er at begå et strafbart forhold (ulovlig registrering af politiske modstandere) kan /bør man nægte aktindsigt, men det kræver selvfølgelig at embedsmændene er vågne og har politisk opbakning. Det kan man ikke gå ud fra som en selvfølge. Derfor bør loven præciseres.

    Kommentar by Michael Larsen — 13. november 2013 @ 09:39

  16. stakkels forældre! Men de er måske ligeså danne.
    Pas på den knaldrøde fare.

    Kommentar by x — 13. november 2013 @ 09:45

  17. Einheilslisten ligner mere og mere Faderhusets frontfigur Ruth Evensen
    http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article2146895.ece

    Kommentar by tavsen — 13. november 2013 @ 11:49

  18. Jeg forstår ikke problematikken? Før Einheitzlisten blev oprettet var det en udbredt fornøjelse for kommunisthadere at være stillere for KAP, SAP, DKP-ML og hvad de ellers hed, med det formål at maksimere stemmespildet.
    Apropos stemmespild, så frygter jeg at Uhrskov “Dansk Samling” vil være stemmespild.

    Kommentar by træt — 13. november 2013 @ 12:19

  19. Det er jo kun børn lol!

    Kommentar by Lion — 13. november 2013 @ 14:51

  20. Hvad er stilleliste?
    Er det hvem, der stiller op for et parti?
    Hvem, der er medlem af et parti?
    Er det hvem, der støtter et parti økonomisk?
    Er det hvem, der har skrevet under for et parti så det kan stille op?
    Disse eksempler kan nok fås og udleveres.
    Hvad skal disse lister bruges til?
    Er det for og hænge personernes navne op i lygtepælene, på arbejdet osv.?

    Kommentar by xenofob — 13. november 2013 @ 17:57

RSS feed for comments on this post.