14. november 2013

DP-kandidat truet i brev: Træk dig fra valgkampen, forstå budskabet – konsekvenserne kan blive store

“Nazist eller demokrat?”, spørger TV Syd Morten Schjetne fra Danskernes Parti, og det kan være svært finde rundt i ideologierne, når nu kommunister i Enhedslisten lancerer sig selv som demokrater, og ‘antifascister’ sender sådanne breve rundt.

Vi har et forslag som du burde tage imod. Træk dig fra den kommende valgkamp som kandidat for Danskernes Parti. … Hvad vil du sige til, at der omkring din bopæl/arbejdsplads blev opsat plakater med dit kontrafej og følgende tekst:

HEJ! JEG ER NAZISTEN MORTEN SCHJETNE. JEG OPFORDRER ALLE, DER MØDER MIG, TIL AT TAGE AFSTAND FRA MINE HANDLINGER, OG AFSKYELIGE HOLDNINGER.

Fra vores svenske forbindelser ved vi, at det er meget virkningsfuldt, og for dem der ikke har forstået budskabet, har konsekvenserne været store. Man er blevet udelukket fra lokalsamfundet, fyret fra arbejdsplads og smidt ud af fagforening.

Kan du klare mosten, hvis der til din næste hundeudstilling eller ved Bulldog Klubben blev opsat plakater med ovennævnte tekst!

Vi tror det ikke. Og derfor vil vi anbefale dig, at tænke nøje!”

Oploadet Kl. 08:48 af Kim Møller — Direkte link35 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/52986/trackback

35 Comments »

  1. Gulag partiet slår til igen.

    Kommentar by Pk — 14. november 2013 @ 08:57

  2. jamen – ? Der må da skulle følge en politianmeldelse – eller – ?

    Kommentar by Elis Mogensen — 14. november 2013 @ 09:08

  3. Skrivemåden og tegnsætningen i brevet er meget karakteristisk. Bemærk f.eks. afslutningen af en sætning med ordet “nøje”. Der er flere andre ting. Mon ikke afsenderen kan findes ved lidt detektivarbejde?

    Kommentar by Vakse Viggo — 14. november 2013 @ 09:10

  4. Fascismen breder sig i Danmark.

    Kommentar by kurt Rosenstrøm — 14. november 2013 @ 09:24

  5. Hvor er domstolene? De burde da i øvrigt også intervenere mod regeringen, når den igen-igen bryder grundloven?

    Belær mig gerne, hvis jeg har misforstået noget.

    Kommentar by Michael Laudahn — 14. november 2013 @ 09:28

  6. Politi anmeldelse? Selvfølgelig.
    Og forsøg og få sagen i pressen. Om tv tør?!
    Kandidat truet til og ikke at stille op! Hvad bliver det næste og næste? DF?
    Dette her er jo værre end 30érnes tyskland.
    Alle skal mene det samme som os. Vi ved bedst.
    Føj for satan et demokrati!

    Kommentar by xenofob — 14. november 2013 @ 09:38

  7. Nemesis!

    Kommentar by - by Proxy - — 14. november 2013 @ 09:44

  8. #2:

    Morten politianmeldte det i mandags.

    Kommentar by Daniel Carlsen — 14. november 2013 @ 10:05

  9. Hvad er det dog for et menneskesyn, der styrer disse facister? Kan det være sådanne væsener, som Politiken segmentet betegner som “kældermennesker” nu da nationalsocialisterne har (for en tid?) besudlet betegnelsen “undermennesker”?

    Kommentar by Seudonym — 14. november 2013 @ 10:29

  10. Der er mange ting, som jeg personligt er uenig med Danskernes Parti i – og som jeg ikke finder specielt attraktivt ved dem og deres parti, men jeg støtter 100% deres ret til, at stille op til frie demokratiske valg. Venstreorienterede-fascister fra AFA/enhedslisten skal blande sig totalt uden om hvem som stiller op til hvad. – Det er vælgerne – og vælgerne ALENE – som bestemmer hvem der skal vælges ind, absolut ikke en eller anden småkriminel venstrefascist på Nørrebro.

    Jeg har kun perifert kendskab til deres kandidater, men det ekstreme venstreorienterede miljø finder åbenbart Morten Schjetnes muligheder for valg så store, at man sender trusselsbreve på tværs af landet… Hvis jeg boede i Midtjylland – og kunne stemme på ham – så ville jeg overveje at stemme på ham i ren protest og ikke mindst for demokratiets skyld (- og for mangfoldighedens skyld…).

    Knæk og bræk med valget til Morten Schjetne, Danskernes Parti.

    Kommentar by Polka Charlie — 14. november 2013 @ 10:49

  11. umiddelbart lyder det som om at det er skrevet af en som er noget ældre end de sædvanlige “anti” fascister, der er ikke mange 16-17 årige som bruger udtryk som “kontrafej” og “at tænke nøje”.

    Kommentar by per — 14. november 2013 @ 10:53

  12. Hvilken charmerende demokrati opfattelse. Helt i Hal Kochs ånd.

    Kommentar by Henrik Rune Jakobsen — 14. november 2013 @ 11:22

  13. -Smidt ud af fagforening! Uha uha uha, det må da få ham til at trække følehornene til sig.

    Kommentar by Nielsen — 14. november 2013 @ 11:32

  14. Ayn Rand was born in St. Petersburg, Russia, on February 2, 1905
    “Kommunismen (fra We The Living ‘Foreword’)
    Da jeg , i en alder af tolv, på tidspunktet for den russiske revolution, første gang hørte det kommunistiske princip om, at Mennesket skal eksistere af hensyn til staten, opfattede jeg, at dette var det væsentlige spørgsmål.
    Dette princip var ondt, og det kunne ikke føre til andet end ondskab uanset eventuelle metoder, detaljer, dekreter, politikker, løfter og fromme floskler.

    Det var grunden til min modstand mod kommunismen dengang , og det er min grund nu.
    Jeg er stadig lidt forundret til tider, over at mange voksne amerikanere ikke forstår karakteren af ​​kampen mod kommunismen så tydeligt, som jeg forstod den i en alder af tolv år: de fortsætter med at tro, at det kun er de kommunistiske metoder, der er onde , mens kommunistiske idealer er ædle. Alle kommunismens sejre siden år 1917 skyldes denne særlige tro blandt de mennesker, der stadig er frie.

    Kommunister, ligesom alle andre materialister, er neo-mystikere : det er ligegyldigt, om man afviser tanken til fordel for åbenbaringen eller til fordel for betingede reflekser .

    Den grundlæggende forudsætning og resultaterne er de samme. (Min oversættelse)
    http://aynrandlexicon.com/lexicon/communism.html

    Kommentar by A-mad — 14. november 2013 @ 11:33

  15. Smidt ud af fagforeningen? Uha, uha, uha. Der ruller de virkeligt det tunge skyts frem. Så står man jo helt alene med arbejdsgivernes og resten af den onde verdens brutale krav. Og med kun ~500kr mere om måneden til trøst. For der er jo som bekendt kun _én_ fagforening.
    /Sarkasme

    Ovennævnte trussel synes jeg fortæller en del om afsenderens forskruede verdensbillede. Jeg ser for mig en pensioneret lidt uplejet DKP’er med for meget tid og for lidt jordforbindelse, hvis sidste rest af demokratiske sindelag blev udryddet på partiskole i Rostock i 70’erne.

    Iøvrigt har jeg da aldrig hørt om nogen, der blev smidt ud af selv de røde fagforeninger for deres politiske holdninger, men måske er nogen herinde klogere end mig?

    Kommentar by Hertz — 14. november 2013 @ 11:34

  16. >8 @Nielsen Great minds think alike :-)

    Kommentar by Hertz — 14. november 2013 @ 11:38

  17. Mon ikke MS`s arbejdsgiver, venner og bekendte kender hans politiske ståsted. Han stiller trods alt op i al offentlighed?

    Jeg tvivler på at det er den mere organiserede del af den voldelige venstrefløj men hælder mere til folk på linje med shansen og hendes passiv aggressive radikale-stupide slæng.

    I øvrigt fint at det er anmeldt til politiet.

    Kommentar by Santor — 14. november 2013 @ 12:50

  18. Jeg har ikke den store sympati for Danskernes Parti, men sådan noget er absolut ikke i orden. Morten Schjetne gjorde det rigtige ved at politianmelde det.

    Kommentar by Erik Jørgensen — 14. november 2013 @ 12:58

  19. Teksten minder meget om noget af det der tidligere er blevet sat op af de autonome i Århus…

    Kommentar by Uhf — 14. november 2013 @ 14:10

  20. TV 2 nyheder den 13-11-2013 kl. 19.00, børn i Danske børnehaver skal lære Engelsk af pædagogerne, en lille pige siger til kameraet I like Green Card. Mon barnet selv ved hvad pædagogen har lært hende. Indoktrineringen stortrives i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 14. november 2013 @ 14:30

  21. Daniel Carlsen:

    Hvorfor anmeldte han først truslerne i mandags, når brevet er dateret 6. januar, altså for 10 måneder siden?

    Kommentar by Henrik — 14. november 2013 @ 15:50

  22. Ha-ha 20.emmagad. Godt set! :)
    “I like Green Card. I like red flag. I like the good Danish state, that takes care of me.”

    Jeg er selv snart ovre, at have to drenge igennem folkeskolen. De er totalt indoktrinerede af de overvejende kvindelige lærere med global opvarmning, den onde industri, de onde DF-ere, de onde rige, det dejlige multi-kulti samfund, kampen for lighed mellem alle mennesker over hele verden osv.

    Min kone foreslog engang, at vores yngste søn uddelte “negerboller” til klassen på sin fødselsdag og de var – selvom hun lovede aldrig at gøre det – mest bange for at hun nogensinde ville gentage det ord, når klassekammeraterne hørte det! :)

    Kommentar by A-mad — 14. november 2013 @ 16:31

  23. @Kim Møller
    Kilde?

    Kommentar by Polyb — 14. november 2013 @ 16:36

  24. Brunskjorterne marcherer igen!

    Kommentar by cicero — 14. november 2013 @ 16:43

  25. Hvorfor er brevet adresseret den 6. januar 2013?

    Kommentar by Kratos — 14. november 2013 @ 17:06

  26. #21:

    Har først set dateringen i dag. Virker underligt. Han modtog brevet i slutningen af sidste uge, mener det var fredag.

    Tror det er dateringsfejl – mener ikke engang vi havde offentliggjort opstilling i Fredericia på det tidspunkt.

    /DC

    Kommentar by Daniel Carlsen — 14. november 2013 @ 17:53

  27. Cecilie Schultz udvandrer, eller udebliver fra politiske debatter
    hvor Danskernes Parti deltager.
    Hun magter ikke at stå ansigt til ansigt med modparten, hun magter ikke at debattere politik.
    Brevskriveren viser også at det ikke drejer sig om debat, men ønske om at smadre en opstillingsberettiget politiker.
    Man går ikke kun efter manden, men inddrager arbejdsgiver, fagforening
    familie og omgangskreds.

    Nu er Dansk Folkeparti tæt på at få sin første borgmesterpost, hvem havde troet det for 10 år siden?
    Det lykkedes ikke Nyrup Rasmussen og hans røde slæng at stoppe det
    “ikke stuerene” parti, og venstrefløjens angreb på et lovligt parti
    skader kun dem selv i længden.

    Kommentar by k.m. — 14. november 2013 @ 17:58

  28. Det absurde ved udviklingen i Danmark gennem de sidste mange år, er entydig. Dem der siger de er imod nazisme er selv de værste af slagsen, en total dobbeltmoral hvor man ubegrundet forfølger og sviner andre for de metoder man selv bruger. Ergo, ren fascisme fra venstrefløjen der nu har overgivet sig til kampen for overtroisk racisme, hvem skulle have troet vanviddet kom så langt ud. Men de har åbenbart en del til fælles med religiøse mullah’er, de moralsk løftede pegefingre. Nazistiske håndlangere, det er venstrefløjen i dag blevet til, var det ikke sørgeligt ville det være morsomt som den røde fascisme fremtvinger nye Breivik’er. Jeg tror ærlig talt det er deres ærinde, de så vil mene sig bekræftet og kan fortsat lege uskyldsfår selvom blodet mest af alt ville klæbe til dem selv som de reelle bagmænd. Præcis som man i muslimske lande intet har imod at ofre og myrde løs af sine egen, for at sætte eksempler. Venstrefløjen ved kampen om folkets gunst er tabt, nu tyr de for alvor til terror ala Krystalnatten.

    Kommentar by LarsB — 14. november 2013 @ 18:01

  29. Polka Charlie.

    Hvilke konkrete ting i partiets program kan du ikke lide?

    Er det ønsket om at bevare det repræsentative demokrati? Er det ønsket om flere folkeafstemninger? Er det forpligtigelsen til et markedsøkonomisk samfund – dog begrænset af nationale interesser? Er det ønsket om at repatriere ikke-vestlige indvandrere?

    Blot nysgerrig! Jeg stemmer DF, men jeg tror vi er på vej mod en udvikling, hvor der gradvist bliver plads til flere nationale partier, og jeg synes det er dumt, hvis de alle skal igennem samme fordømmelsesmølle som DF.

    Kommentar by Vakse Viggo — 14. november 2013 @ 18:46

  30. > Kommentar by Vakse Viggo — 14. november 2013 @ 18:46

    Ting kan sjældent opstilles så enkelt som du prøver, at gøre det her.

    I bund og grund tror jeg det handler mest om ideologi. Jeg er nationalsindet konservativ og medlemmerne af Danskernes Parti er ‘nationale’.

    Fra Danskernes Partis vedtægter:

    “Danskernes Parti vil til enhver tid arbejde for:

    – Bevarelsen af det etnisk danske folk
    – Hævdelsen af danske interesser

    Dette skal komme til udtryk i det politiske program samt i partiets virke.”

    Her særligt punkt 1; “Bevarelsen af det etnisk danske folk”.

    Det har ikke den store betydning for mig om man kommer fra Sverige, Norge, Egypten eller Tyskland.
    Det der virkelig betyder noget for mig er, at hvis man bosætter sig i Danmark, så tilstræber man at blive ‘dansk’ (assimilation frem for integration) – og man overholder vores skrevne og uskrevne regler.

    Overholder man ikke reglerne, så skal der være kort til døren…

    Fra Danskernes Partis partipogram i punktform:

    “7. Ejendomsret

    Ejendomsretten skal fungere som en rettighed for individet og som et ansvar over for fællesskabet. Derfor kan ingen nogensinde få ejerskab over det, der må betragtes som folkets eje.”

    Tvetydigt/uklart.
    Jeg går personligt ind for såvel fysiske som juridiske personers ret til at eje enhver form for formuegoder (fast ejendom, løsøre, immaterialrettigheder osv.).

    “8. Nationaløkonomi

    Vi vil arbejde for en fri markedsøkonomi, der skal underlægges ethvert hensyn til folkets og nationens vel.”

    Tvetydigt/uklart.

    “10. Dyrevelfærd

    Alle dyr skal have rettigheder, der sikrer dem betingelserne for et værdigt liv.”

    Er efter min bedste overbevisning absurd og tåbeligt… Dyr skal behandles værdigt og respektfuldt – men de kan ikke tillægges rettigheder. Rettigheder tilkommer ALENE mennesker – dyr kan ikke selvstændigt påberåbe sig en rettighed, hvorfor det dermed er meningsløst at give dem sådanne.

    “13. Folkesundhed

    Alle har ret til en ligeværdig behandling i sundhedsvæsenet. Folkesundhed har forrang for økonomisk spekulation, hvilket skal fremgå af fødevarernes priser og af kravene til fremstillingsmetoden.”

    Konflikt med pkt. 8. “.. forrang for økonomisk spekulation, hvilket skal fremgå af fødevarernes priser og af kravene til fremstillingsmetoden”. Det er socialisme, ikke markedsøkonomi.

    “14. Arbejdsmarked

    Vi vil bevare danske arbejdspladser og kræve, at udenlandske virksomheder i Danmark underlægger sig danske vilkår ud fra princippet om, at danske interesser står over hensynet til konkurrencesituationen.”

    Hvad betyder det? – Og kan vi det? – altså rent fysisk-faktisk og økonomisk…

    “15. Uddannelse

    Alle skal have lige muligheder for at erhverve sig en uddannelse. Vi ønsker en niveaudelt folkeskole og betragter læreanstalterne som kulturskabende institutioner, der har et medansvar for at fremme en national bevidstgørelse.”

    Jeg mener, at uddannelsesinstitutioner er kulturbærende – og ikke kulturskabende. Der er væsentlig forskel på de to ting. Jeg ønsker, at de danske uddannelsesinstitutioner skal bære den danske kultur videre – de skal ikke skabe en ny/nye kulturer.

    Der er mange små hår i suppen, hvis jeg må formulere det sådan, og alt-i-alt gør det, at jeg ikke finder dem specielt attraktive i forhold til mit valg og min stemme.
    Det betyder på den anden side ikke, at der er en afgrundsdyb uenighed mellem de ting De gerne vil og de ting som jeg finder vigtige.

    Personligt håber jeg, at Dansk Samling snart kommer med nogle udmeldinger, så man kan danne sig en holdning til om det er noget, man skal satse på i fremtiden…?

    Kommentar by Polka Charlie — 14. november 2013 @ 22:09

  31. Polka:

    Det er i Syddanmark og Fredericia, at Morten er kandidat.

    Kommentar by Daniel Carlsen — 14. november 2013 @ 22:20

  32. > Kommentar by Daniel Carlsen — 14. november 2013 @ 22:20

    Det er modtaget… Det er naturligvis Syddanmark (og jeg kan så regne ud, at han både opstiller til kommune- og regionsrådsvalget).

    Det gør dog ikke den store forskel, da jeg bor i København.

    Knæk og bræk med valget – det bliver spændende, at se om I får en kandidat eller to valgt ind.

    Kommentar by Polka Charlie — 14. november 2013 @ 22:30

  33. Polka Charlie, du har altid været een af de bedste kommentatorer herinde, men dine petitesser ang. DP forekommer mig at være noget brok, når du ret overordnet kan tillade dig at kalde dig selv for national og konservativ, mens du går andre i sømmene med millimetermål. Fordrer du en lignende akkuratesse i din egen hensigtserklæring, som du kræver af andre?

    Kommentar by Arne Torp — 15. november 2013 @ 02:48

  34. Jeg synes Polka Charlie fint beskriver Daniels Partis fejl. Og jeg ville ikke kalde dem petitesser. Hvis man ønsker at skrive og vedtage landets love, bør man kunne være utvetydig og letforståelig i sine formuleringer.

    Kommentar by Nielsen — 15. november 2013 @ 08:32

  35. > Kommentar by Arne Torp — 15. november 2013 @ 02:48

    Tak for de venlige ord, Arne Torp.

    “.. ang. DP forekommer mig at være noget brok…”

    Jeg hilser dem velkommen, men jeg er ideologisk et andet sted og der for stemmer jeg ikke på dem. At andre stemmer på dem er helt fint med mig. Det er ikke ment som ‘brok’, men mere som en rimelig og fair kritik.

    “.. petitesser…” og “.. når du ret overordnet kan tillade dig at kalde dig selv for national og konservativ, mens du går andre i sømmene med millimetermål.”

    Arne, jeg stiller jo ikke op til valg… :) Det er klart, at jeg ikke stiller med et principprogram, når jeg blot er vælger og ikke selv på valg.
    Det forholder sig med det, præcis som med en opposition og en regering med et embedsværk i baghånden, man bør kunne forvente langt større kvalitet i forslag, svar og lignende stillet/besvaret af en regering med et hævekort – uden kreditgrænse til statskassen – og et embedsværk med højkvalificerede fagpersoner tilrådighed, end fra en opposition med begrænsede midler.

    “Fordrer du en lignende akkuratesse i din egen hensigtserklæring, som du kræver af andre?”

    Det ville jeg utvivlsomt i mit professionelle liv. Hvis jeg stiftede et parti eller skulle opstilles for eet, så ville jeg forvente at det fundament jeg skulle vælges på var gennemtænkt og velkonstrueret. Var det ikke tilfældet, så ville jeg ikke annoncerer partiet som stiftet endnu eller hvis det var et allerede eksisterende parti, så ville jeg ikke lade mig opstille. Det er ingen kritik af kandidaterne fra Danskernes Parti, men udtryk for at det er gået lige hurtigt nok (på nogle områder) og at de måske mangler lidt erfaring (af forskellig karakter).

    På mange måder håber jeg lidt, at Danskernes Parti får en kandidat eller to valgt – uanset at jeg ikke er enig med dem på visse områder. Hvis Danskernes Parti får et godt valg, så vil det utvivlsomt skabe debat og ‘rokke båden’ en hel del – og det bør tvinge det politiske etablissementet til at føre en mere (i min optik) fornuftig og realistisk politik. Sker det ikke, altså at de etablerede partier korrigerer deres politik, ja så vokser Danskernes Partis potentielle vælgergruppe jo bare videre…

    Kommentar by Polka Charlie — 15. november 2013 @ 17:04

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper