3. januar 2008

Selvmordsaktivisme?

Benazir Bhutto – første kvindelige regeringsleder i et muslimsk land blev sidste torsdag brutalt myrdet foran et valgsted i Pakistan, sammen med 20 af sine tilhørere.

I 15-Radioavisen samme dag kunne DR fortælle, at den pakistanske oppositionsleder var blevet dræbt af en “selvmordsaktivist.

  • 27/12-07 Dagbladet – – Al-Qaida hevder de står bak attentatet.
  • 27/12-07 National Review – Andrew C. McCarthy: Benazir Bhutto – Killed by the real Pakistan.
  • Opdate 7/1-08. Lignende eksempel (6/1-08 Kl. 06.00).

  • 7/1-08 Monokultur – Eufemisme og marxistisk verdensbillede i Radioavisen (brugen af passiver).
  • Oploadet Kl. 16:20 af Kim Møller — Direkte link17 kommentarer

    The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/5337/trackback

    17 Comments »

    1. Det må være det, man taler om, når man vil “aktivere” arbejdsløse.

      Henrik

      Kommentar by Henrik — 3. januar 2008 @ 17:28

    2. jeg har tidligere luftet den idé, at det burde hedde det helt neutrale ord: ‘Engangsaktivisme’.

      Kommentar by traveler — 3. januar 2008 @ 18:24

    3. Det næste sproglige skred på DR bliver vel sagtens, at man omtaler selvmordsterrorister som martyrer.

      Kommentar by Jagtvej 69 — 3. januar 2008 @ 18:26

    4. “selvmordsaktivist“

      Jeg forstår ikke hvorfor DR bruger sådan en term i den forbindelse. Er det fordi vi som lyttere skal synes at selvmordsbombere minder om Greenpeace aktivister? Med samme aura af heltestatus?

      Kommentar by Janne — 3. januar 2008 @ 19:33

    5. @ “traveler”
      Engangsaktivisme

      Ha ha ha ha :-D …Nu finder vi ud af om DRs journalister læser med på Uriasposten – hvis vi i nærmeste fremtid hører ordet “engangsaktivist” i Radioavisen, så gør de!

      Kommentar by Mallebrok — 3. januar 2008 @ 20:02

    6. “aktivister” bliver også de venstreekstreme voldspsykopater fra ungdomshuset betegnet af de røde lejesvende på DR. At sidestille dem med massemordere i Pakistan er ikke helt forkert, men det var nok næppe det idioten fra DR mente.
      Klag til DR og forlang en forklaring!

      Kommentar by morlille — 3. januar 2008 @ 20:30

    7. Selvmordsbomber -> selvmordsaktivist -> aktivist – > ung

      Kommentar by FriKapitalist — 3. januar 2008 @ 20:54

    8. DR er jo i forvejen kendt for at kalde autonome voldspsykopater for “aktivister”.
      Denne “aktivist” må formodes at være islamist fundamentalist og da disse jo deler DR og de autonomes had med den store satan, USA, så er det fredelige prædikat “aktivist” jo en selvfølge.

      Kommentar by J..... B...... — 4. januar 2008 @ 01:09

    9. Det er godt nok slemt. Dog har de stadig lidt at grave på før de når bunden. Som amerikanske medier der kalder Bin Laden en “saudisk dissident”. Dissident lyder jo lidt som Andrei Sakharov, så det er vel ikke så slemt – nærmest lidt heroisk. Men jeg har også set danske medier kalde Anna Politkovskaya for dissident, og jeg kan ikke tro de dermed mener hun er lige så slem som Bin Laden.

      Kommentar by Rune — 4. januar 2008 @ 01:18

    10. DR elsker alle dem der hader alle os.

      anti-sharia

      Kommentar by anti-sharia — 4. januar 2008 @ 06:16

    11. Chancen for at få kræft og risikoen for at vinde i lotto?
      Det dANSKE sprog er svært!

      Får en kvindelig “selvmordsautonom” også 72 jomfruer?

      Kommentar by 9. Korstog — 4. januar 2008 @ 12:23

    12. Nej. En kvindelig selvmordsautonom for lov til at blive omdannet til en af jomfruerne der gives til de mandlig muslimer.

      72 Jomfruer

      Se iøvrigt: al-Qaida Uses Women As Suicide Attackers

      Kommentar by Rune — 5. januar 2008 @ 16:51

    13. Lidt ordbog i nydansk !

      Aktivist = venstrefacistisk voldspsykopat i hættetrøje, soldaterstøvler, og med piercinger.

      Selvmordsbomber = muslimsk terrorist.

      Kommentar by Dansk Realist — 6. januar 2008 @ 21:15

    14. Forresten!

      Kan man kalde en overlevende selvmordsbombemand (m/k) for en genbrugsmuslim ?

      Kommentar by Dansk Realist — 6. januar 2008 @ 21:16

    15. Ja, og Hitler og Stalin var også beundringsværdige, modige aktivister, der kæmpede for en god sag. Hvornår lærer (D)DR sproget ??? En ekstremist i (D)DR`s øjne?? Hvad er det ??? En fra Dansk Folkeparti

      Kommentar by ramses-2 — 6. januar 2008 @ 22:42

    16. […] men DR anser det benbart for subjektivt. Man kan foresl DR at kalde slige personer for ejendomsrets-aktivister nu hvor de alligevel er ved at konstruere et […]

      Pingback by Monokultur » Eufemisme og marxistisk verdensbillede i Radioavisen — 7. januar 2008 @ 01:16

    17. […] men DR anser det åbenbart for subjektivt. Man kan foreslå DR at kalde slige personer for ejendomsrets-aktivister nu hvor de alligevel er ved at konstruere et […]

      Pingback by Snaphanen » Kuffar’s no go — 7. januar 2008 @ 04:24

    RSS feed for comments on this post.