8. december 2013

Mandela-apologi: Han var ikke terrorist, fordi “.. manden kæmpede for at bedre majoritetens rettigheder”

Nelson Mandela bisættes på næste søndag, men der går formentligt nogle uger før de sidste Mandela er ‘nærmest guddommelig‘, at betragte som ‘Jesus‘-artikler er skrevet.

I TV-avisen fredag aften fortalte nyhedsværten Tine Gøtzsche historien om den ‘fredelige kamp’, foretaget af manden der blev ’spærret inde’ på grund af sin ‘hudfarve’, og samme dag postulerede Uffe Ellemann-Jensen og Mogens Lykketoft på TV2 News, at Mandela kun billedligt talte om væbnet kamp.

Her et eksempel fra Jyllands-Posten, hvor Alexander Sokoler, der tidligere var International Koordinator for SFU, nu bedriver journalistik – Hvide græder over Mandelas død (af Alexander Sokoler).

“Det racistiske apartheidstyre dominerede Sydafrika frem til 1994, hvor Mandela, som den første sorte i Sydafrika, blev valgt til præsident. Som præsident gjorde han sig store anstrengelser for at forsone det opdelte land. Det skete efter, at Mandela selv havde siddet 27 år i fængsel for sit politiske arbejde i ANC, African National Congress.

Mandela blev ikke dømt for ’sit politiske arbejde’, men for fire terror-relaterede anklagepunkter, i det der for nutidige historikere må betragtes som en ren tilståelsessag. Blandt tidens Mandela-apologi er min favorit dog set på Facebook: Mandela var ikke terrorist, fordi “manden kæmpede for at bedre majoritetens rettigheder”.

(Facebook, 6. december 2013)

At his trial, he had pleaded guilty to 156 acts of public violence including mobilising terrorist bombing campaigns, which planted bombs in public places, including the Johannesburg railway station. Many innocent people, including women and children, were killed by Nelson Mandela’s MK terrorists.” (Backbencher)

Oploadet Kl. 14:59 af Kim Møller — Direkte link15 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/53607/trackback

15 Comments »

  1. “manden kæmpede for at bedre majoritetens rettigheder”

    Det er der også nogen der gør herhjemme og de bliver dømt som racister af samme venstrefløj der hylder mandela som frihedskæmper??

    Kommentar by notty — 8. december 2013 @ 15:09

  2. Og her kan man så også påstå at Breivik kæmpede for majoritetens rettigheder med lignende midler.
    Men når det drejer sig om en politisk korrekt leder/terrorist er det naturligvis helt i orden, mens det naturligvis ikke er i orden når det drejer sig om en fjende af det kulturmarxistiske regime som styrer i vesten.

    Kommentar by Jannik — 8. december 2013 @ 15:18

  3. der er ikke være i Soweto end i Ølstykke, citeret pr hukommelse fra Erhard J, far til katastrofeludderen Mimi J, der arbejder for at få maksimeret jihad voldtægterne af danske kvinder.

    Trods jihad-voldtægterne er niveauet dog endnu ikke som i SA.

    Kommentar by Hans Und — 8. december 2013 @ 15:42

  4. Så var Hitler og Breivik jo sådan set også frihedskæmpere. Man græmmes…

    Kommentar by Anonym — 8. december 2013 @ 15:49

  5. @ notty kl. 15:09

    Fin pointe!

    Det er som om, at hele journaliststanden er gået EKSTRA amok over Mandelas død.

    Det er samme journaliststand der nærmest lovpriste “Det Arabiske Forår” og det blev som bekendt en fuser. Er det derfor at journalisterne nu er gået helt i ekstase?

    Ulla Terkelsen fra TV2 har allerede haft sin første orgasme for åben skærm, da hun fortale om det vidunderlige mangfoldige Sydafrika.

    Hvor mange orgasmer kan hun ikke nå at få før Mandela endelig er blevet begravet?

    Kommentar by Erik — 8. december 2013 @ 15:54

  6. Mette Frederiksen var i TV2 knus for at fortælle at hun var/er medlem af ANC og har sympatiseret med denne organisation siden hun var 12 år gammel.????????????????

    Kommentar by father — 8. december 2013 @ 16:12

  7. Nelson Mandela var frihedskæmper i dele af hans liv, terrorist en overgang, og til slut et ægte menneske på godt og ondt, hvilket er mere end jeg kan sige om de fleste af hans fans, der i reglen blot er patetiske.

    Sjovt nok tror jeg Mandela ville have befundet sig bedre i selskab med hans kritikere end med fans som Ellemann og Lykketoft.

    Det er vammelt at se, hvordan patetiske danske politikere forsøger at sole sig i Mandelas “glorie”, mens de respektløst udstiller ham som noget andet og mere end det menneske han var.

    Hvil i fred Mandela – du fejlede og sejrede bedre end de fleste. Blot synd at dine efterfølgere ikke når dig til sokkeholderne. Godt for dig du ikke kommer til at opleve dit Sydafrika i ruiner.

    Kommentar by Mackety — 8. december 2013 @ 17:02

  8. Fidel Castro og Che har også mange fans blandt den politiske elite i Danmark, blandet med hash og rødvin. Danske politikere er ægte tosser der er vågnet op i Baronens seng.

    Kommentar by emmagad — 8. december 2013 @ 18:12

  9. Jesus eller Mandela? Allerede Abu Laban sammenlignede sig selv med Nelson Mandela.

    Kommentar by MartinH — 8. december 2013 @ 20:27

  10. Nelson Mandela var efter min mening en stor statsmand. Set i lyset af apartheid-systemet kan jeg godt forstå at han har kæmpet. Det ser ikke altid kønt ud. Han har gjort frygtelige ting som vel gør at han var terrorist. MEN: hans eftermæle må også vel ses i lyset af Sydafrikas overgang fra apartheid og hans (mener jeg) oprigtige vilje til en fredelig løsning. Det synes jeg er en statsmand værdig. Og at sammenligne med Hitler og Breivik synes jeg ikke er ok. Er enig med Mackety og andre ang. journalisters og politikeres solen sig i Mandela. Og spekulerer på, hvad der mon kommer til at ske i Sydafrika nu?

    Venligst Erik.

    Kommentar by Erik Balle Povlsen — 8. december 2013 @ 20:37

  11. @Mackety

    Godt sagt. Den Mandela man bør huske, er ham der kom ud fra fængslet.

    Kommentar by Michael Jensen — 8. december 2013 @ 22:24

  12. Der er en ting de fleste glemmer i debatten og det er at de sorte i Sydafrika er ikke den oprindelige befolkning. De sorte Bantu stammer der i dag sidder på magten i Sydafrika er indvandret fra nord i midten af sekstenhundretallet omtrent samtidigt med at hollænderne bosatte sig i området omkring Cape Town. En ting kunne de hvide og de sorte blive enige om, og det var at udrydde den oprindelige befolkning, Buskmænd og Hottentotter, ikke sammen og i enighed, men på hver sin måde og hver for sig.
    Ikke at det på nogen måde berettiger til den behandling de hvide gav de sorte under apartheid. Men dybest set har de sorte ikke mere ret til, at kalde Sydafrika end de hvide.
    I øvrigt er jeg overbevist om at apartheid bliver Danmarks fremtid, ikke fordi vi ønsker det, men fordi integration af de indvandere vi har fået, ikke er muligt. Det er faktisk allerede begyndt, med adskilte bade tider,for mænd og kvinder, flere steder. I realiteten er det muslimske kvinder, der bader adskildt fra andre.

    Kommentar by Robert R — 9. december 2013 @ 00:26

  13. Jeg tror, uden at være radikal, mere på en delen efter anskuelser end på regnbuer.
    http://www.censorbugbear.org/africa/south-africa/genocide-south-africa/genocide-watch-warns-afrikaners-to-leave-south-africa

    Last month alone there were 25 murders of white landowners, and more than 100 attacks, while Afrikaner protest groups claim that more than 4,000 have been killed since Mandela came to power — twice as many as the number of policemen who have died. It is not just the death toll, but the extreme violence that is often brought to bear, that causes the greatest fear in the white community. Documented cases of farm killings make for gruesome reading, with children murdered along with their parents, one family suffocated with plastic bags and countless brutal rapes of elderly women and young children. These horrors have prompted Genocide Watch — a respected American organisation which monitors violence around the world — to claim that the murders of ‘Afrikaner farmers and other whites is organised by racist communists determined to drive whites out of South Africa, nationalise farms and mines, and bring on all the horrors of a communist state’.

    ‘You don’t attack farms and rape 80-year-old women with broken bottles and kill their husbands for a mobile phone. People say it’s not genocide — but it is.
    http://newsaxonvlad.tumblr.com/post/69213837401/nog-news-6-dec

    Kommentar by Peter Buch — 9. december 2013 @ 00:37

  14. Hans-Christian Ströbele (RAF forsvarer i 70erne) roser selvfølgelig
    Mandela. Kan læses på hans facebook side.

    https://www.facebook.com/pages/Hans-Christian-Str%C3%B6bele/96698547915?fref=ts

    Han er i dag medlem af de grønne. Desuden vil han have NPD forbudt.

    Der burde ringe en klokke :)

    Kommentar by Spinner — 9. december 2013 @ 05:34

  15. Det et til at brække sig over at der i disse dage intet raporteres om den omvendte rasisme begået imod hvide.
    Marxisten Mandela hyldes imens hvide farmere voldtages, tortureres og myrdes dagligt og det fuldt ud støttet af terroristen Mandela ved at synge hadsange imod hvide og opfordringer til drab på disse.
    Det er skammeligt at opleve samtlige medier og politikere hylde dette.
    Det er til at brække sig over.

    Kommentar by Viking.14. — 9. december 2013 @ 07:32

RSS feed for comments on this post.