13. december 2013

Lasse Jensen i Dagbladet Information om Bent Blüdnikows “rabiate meningsfæller på Uriasposten.dk”

For to uger siden kommenterede jeg et indslag i Lasse Jensens Mennesker og medier, og nævnte en passant, at den tidligere DR og TV2-ikon har en fortid i Danmarks Kommunistiske Ungdom. Lasse Jensen kommenterer i onsdagens Information – Kom nu videre!

“Om ikke så lang tid fylder jeg 67. Nu står jeg helt på egne ben. Alle livsforsikringer og helbredsforsikringer ophæves automatisk. Jeg halter videre i livet uden andre sikkerhedsnet end velfærdssamfundet, min beskedne opsparing, min folkepension og min arbejdskraft. Måske skulle man i det lys blive katolik, skrifte sine synder og få syndsforladelsen udbetalt kontant. Min fjerne fortid er nemlig i nogles øjne så belastende, at den for evigt brændemærker mig. Sådan er det med fortiden. Der er altid noget at komme efter.

Det er der nogle få mediepersoner, der bruger nærmest hele deres vågne tilværelse på at bekymre sig over og skrive om. …

Jeg har haft det privilegium at vokse op i et hjem, hvor der blev diskuteret samfund og politik fra morgen til aften, et hjem, hvor bøger, aviser og debat spillede en hovedrolle. Det var et DKP-hjem, som i teenagealderen førte mig ind i den kommunistiske ungdomsbevægelse, men også et hjem, hvis dialektiske og kritiske ånd fik mig til at forlade den, før jeg fik stemmeret. Jeg havde jo lært at stille kritiske spørgsmål og fik ikke tilfredsstillende svar!

Det er et halvt århundrede siden, men hvis det stod til Bent Blüdnikow, Bo Bjørnvig, Ole Hasselbalch og deres mere ustyrlige og langt mere rabiate meningsfæller på Uriasposten.dk, er jeg og flere andre på grund af min barndom og spæde ungdom for evigt kompromitterede. Det lever jeg fint med… Jeg fortryder dog ikke, at min daværende aktivisme (pral!) primært gik ud på at klistre plakater på butikker, der solgte sydafrikanske varer. …

Selv Mandelas død kan føre til den slags debatafveje. Var han kommunist, spørger nogle. Underforstået, at så bør hele hans monumentale livsværk bedømmes i det lys. I Mandelas ungdom var kommunistpartiet i Sydafrika det eneste parti, hvor apartheid var ophævet. Her var sorte og hvide afrikanere lige. Der var en ren praktisk grund til, at Mandela samarbejdede med kommunisterne, men det er en fodnote til den store fortælling, som er, at Den Kolde Krig dominerede næsten alt i en menneskealder.

… næste år fejrer vi 25-året for Murens fald. Er det ikke snart på tide, at vi kommer videre?”

Det tog lang tid at lave posteringen om det pågældende Lasse Jensen-indslag, men han vælger helt at ignorere kritikken, og fokuserer istedet på tredje sidste linie i det afrundende afsnit. Hvorfor bruger han ikke sin ‘kritiske ånd’ til at gendrive kritikken? Måske fordi Lasse Jensens kritiske sans er sløret på venstre øje, og det i en grad så Mandelas livslange kommunistiske overbevisning, behændigt nedgraderes til en ‘praktisk foranstaltning’ i en polariseret kontekst.

Mandela var overbevist kommunist frem til starten af 1990’erne, og som man kan læse i faktamættet artikel i American Thinker, så var kommunisme på ingen måde en forudsætning for apartheids afvikling. Karl Marx var racist om nogen, og apartheid-partiet National Party blev (pudsigt nok) grundlagt af præsident James Hertzog, der ligefrem så Lenins bolsjevisme som et eksempel til efterfølgelse.

Torsdag aften pjattede Danmarks nye udenrigsminister Holger K. Nielsen på tv om ‘det cubanske paradis’. Sålænge Lasse Jensen ikke forholder sig til venstreekstremister med pressekort, og en minister kan hyggesludre om et af de sidste kommunistiske diktaturer, så er der behov for mere koldkrigerisk debat. For selvom Muren er faldet, så har mange tidligere kommunister ikke taget den politiske konsekvens.

Oploadet Kl. 06:46 af Kim Møller — Direkte link55 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/53719/trackback

55 Comments »

  1. Den ene totalidiot afløser den anden, intet nyt under solen. Men at anklage mig for at være rabiat koster en flad, hvis jeg nogen sinde møder den tidligere parti kammerat. Det store spørgsmål er atter engang: Hvorfor kan folk ikke se verden, som den er. Når jeg iøvrigt meldte mig ind i partiet, var det kun fordi, et par pragtfulde silikonefri bryster, gjorde lille kurt urolig.

    Kommentar by kurt Rosenstrøm — 13. december 2013 @ 07:00

  2. Nuværende og “tidligere” kommunister er placeret mange, rigtig mange steder rundt omkring i samfundet og der sidder de så og fælder deres moralske dom over andre.
    Nu er det således at kommunismen er den ideologi, der har flest ofre på samvittigheden, den overgår såmænd de andre varianter af marxismen, nemlig facismen og nazismen.
    Man kan derfor spørge hvem der er rabiat? Er det ikke rabiat at bære tilhænger af en morderisk ideologi? Er det ikke rabiat at få så mange indvandere til landet at vi i løbet af dette århundrede bliver i mindretal i vores eget land?

    Kommentar by Robert R — 13. december 2013 @ 08:19

  3. Lasse Jensen er et af kommunistsvinene udklægget af DhimmiRadioen. Han er højst utroværdig, og vel sagtens drikfældig og til små piger.

    Kommentar by Nielsen — 13. december 2013 @ 08:31

  4. Det er da altid noget at Lasse Jensen læser Uriasposten…

    I princippet kunne jeg leve fint diverse personers fortid og forbigå den i tavshed, sådan som Lasse J ønsker. Problemet er bare, at deres aktiviteter fortsat giver problemer. De trækker et langt og slimet spor efter sig, og jeg bliver dagligt konfronteret med virkningerne.

    I 1920’erne udviklede sovjet racisme som et “aktivt middel” i kampen mod vesten og vesterlændinge, bl.a. med filmen “Circus”. Den kamp fortsætter Lasse J ufortrødent, på trods af den for længst er afslørt som svindel og humbug.

    I 1960’erne skiftede sovjet fokus i dets mellmøst politik, således at Israel/jøder gik fra, at være socialistiske venner til at være fjender. Omslaget blev officielt fra Breznevs tale på kongressen i 1966. Fra da begyndte også den danske venstrefløj incl. socialdemokraterne også at omlægge deres politik til at være jødefjendsk. Lasse J har været med hele vejen og fortsætter den dag i dag.

    Racisme som “aktivt middel”, dvs en måde diverse venstrefløjs aktører kan bruge til at belyve og beklikker deres opponenters karakter med, i kombination med appeasment overfor den arabiske/muhammedanske verden er væsentlige elementer i den såkaldte multikultur. Lasse J m.fl. fortsætter med at propagandere for denne “multikultur”, som reelt er et forsøg på, at tvangs islamisere den vestlige verden.

    Et eksempel på det er racisme/nazisme beskyldningerne mod Den Danske Forening. DDF fik via injurieretsager dokumenteret, under kontradiktion fra de der fremsatter beskyldningerne, dom for at beskyldningerne var grundløse konstruktioner. Så skulle man jo mene, at det ville få folk som Lasse J til at stikke piben voldsomt ind mht beskyldninger der mere eller mindre tydeligt indeholdt beskyldningedr om racisme/nazisme. Det gjorde det ikke. Lasse J var oven i købet chef i et velkendt mediehus mens den type beskyldninger blev/bliver udspyet.

    Så der er fortsat grund til, at være efter folk som Lasse J, også i et sprog der matcher de modbydelig (og grundløse) beskyldninger han har fremsat eller været med til at få fremsat.

    Kommentar by Hans Und — 13. december 2013 @ 08:58

  5. Lille Robert spørger dumt og besvarer selv et spørgsmål alle ved. Jo det er rabiat. For mit tilfælde var jeg kommunist i 5 md.

    “Man kan derfor spørge hvem der er rabiat? Er det ikke rabiat at bære tilhænger af en morderisk ideologi? Er det ikke rabiat at få så mange indvandere til landet at vi i løbet af dette århundrede bliver i mindretal i vores eget land?”

    Kommentar by kurt Rosenstrøm — 13. december 2013 @ 09:24

  6. Det lever jeg fint med….

    Hvorfor så al den palaver?

    Trykker den dårlige samvittighed?

    Men sjovt at se gamle kommunister gå i kloster.
    Syndsforladelsen opnås ved at betegne religionskritik som værende rabiat had.

    Kommentar by tavsen — 13. december 2013 @ 09:30

  7. Forresten kan alle læse den fine artikel du omtaler fra American Thinker om Sydafrikas kommunisme på dansk her:

    http://synopsis-olsen.blogspot.dk/2013/12/kommunismen-i-det-sydlige-afrika.html

    Udover det er der også en lille opsummering af nogle grumme Mandela citater. Men han så jo så ‘rar’ ud.

    Udenrigsminister Holger K.’s anprisning af Cuba er skandaløs. Netop Paradiset Cuba sugede så mange midler ud af Sovjet, man anslår svarende til 10 Marshall Planer på 30 år, at Sovjet til sidst valgte at sige stop. Det er ikke USA sanktionerne der gør øriget til et Helvede for befolkningen. Det er kommunismen.

    Regnet ud per indbygger da kvalificerer Cubas sig som verdens største skyldnernation med en gæld til udlandet på nær ved 50 milliarder dollars, en kreditværdighed der gør Somalias flot, og en uafbrudt beretning om tilbagegang.

    Kommentar by synopsis-olsen — 13. december 2013 @ 11:16

  8. Så kom der et nyt gvalp fra en af de “tilsyneladende”konverterede rabiate på venstrefløjen. Lasse Jensen er blevet og har været kommunist efter Kommunismens åbenbare modbydeligheder i Østeuropa og andre steder. På den tid havde anstændige mennesker forlængst gennemskuet ondskaben.

    Derfor vil et kommunistisk medlemskab altid klæbe på et af Carstens Jensens Kældermennesker – på linie med andre venstrerabiate og nationalsocialister! En frafalden ligesom Gert Petersen, der endog havde været mere venstrerabiat

    Som jeg husker det, tjente Lasse Jensen sine sporer i DR på at tilsvine og dummegøre Ronald Reagan og forklare hvorfor den mand ikke ville blive præsident. Det indbragte ham (som jeg husker det) en post som chef for TV-avisen, hvor det hurtigt viste sig. han ikke duede.

    Det er alt sammen temmelig ligegyldigt og mandens uduelighed til trods, siger det en del om DR, at man her stadig fandt anvendelse hans begrænsede venstresnoede evner.

    Kommentar by Seudonym — 13. december 2013 @ 11:43

  9. “Manden” er en ynk.

    Kommentar by Svend — 13. december 2013 @ 12:07

  10. – Nielsen

    Ingen grund til at postulere en masse om LJ. Sandheden er slem nok.

    Kommentar by Kim Møller — 13. december 2013 @ 12:52

  11. Jeg synes også, at der er en masse rabiate, der skriver på uriasposten. Fra højre og venstre. Jeg synes dog ikke at Kim Møller eller Bent Blüdnikow er rabiate. Derfor synes jeg heller ikke, at nedenstående giver mening.

    …”hvis det stod til Bent Blüdnikow, Bo Bjørnvig, Ole Hasselbalch og deres mere ustyrlige og langt mere rabiate meningsfæller på Uriasposten.dk”…

    Hvad hvis man er meningsfæller, kan man vel ikke samtidig være langt mere rabiat?

    Kommentar by Ole S. — 13. december 2013 @ 13:45

  12. Lasse Jensen er af en anden tid. Hans meninger passer ikke til den virkelighed, der er i Danmark og i Vesten nu.

    Fortsat godt blogarbejde til Uriasposten.

    Kommentar by Liva — 13. december 2013 @ 13:55

  13. Nu der er åbnet op for emnet så vil min erindring aldrig glemme at Ole Sohn blev udnævnt til minister i regeringen, der ramte den politiske elite lavmålet i Dansk politik, Ole Sohn kommunisten der er kapitalist og så shamer man Danskere med nationalfølelser. Der er intet mærkeligt i at Holger find din kone udråber Cuba til paradis på jorden sammen med Nord Korea hvor de myrde politiske modstandere, hele venstrefløjen er rabiat.

    Kommentar by emmagad — 13. december 2013 @ 14:17

  14. Jeg synes ofte indholdet er langt væsentligere end formen, men undrer mig over hr. Jensen bruger “hvis” og ikke “vis” om ånden i sit hjem, i ordfølgen er det just fastslået, at der er tale om hr. Jensens hjem, da vil jeg mene den rette ene formulering, her nævnt i tredje afsnit af det citerede, bør være: …et hjem, vis dialektiske og kritiske ånd…

    Brugen af “hvis” betoner i min forståelse af sproget dansk, at det skulle være hjemmet som sådan, der stod for en dialektisk og kritisk ånd. og det tror jeg dog ikke er hvad hr. Jensen mener.

    Et kommas placering, en valgt formulering udsætttes for kritik, ja, ustyrlig og rabiat, det er jeg vel også.

    Kommentar by Peter Buch — 13. december 2013 @ 14:26

  15. I forlængelse af 4,

    Den med at rette konstruerede nazi/racisme beskyldninger, direkte eller indirekte og uden den ramte for mulighed for at imødegå, er jo er et særkende for kommunister. Og Lasse Jensen optræder med tricket så sent som inden for den seneste måned.

    Så der er såmænd ikke grund til, at gå tilbage til hvad han foretog sig for et halvt århundred siden, andet end for at understrege pointen.

    —-
    Kurt fik du knaldet hende kommunisten? Hvis ikke synes jeg du skal rette henvendelse til Enhedslisten/KPiD og bede om at få kontigentet igen. Varen blev jo ikke leveret.

    Kommentar by Hans Und — 13. december 2013 @ 14:41

  16. 1945 sluttede Hitlers æra i Europa.

    I dag bruger venstrefløjen alle vågne timer på at stemple anderledes
    tænkende som nazister, især hvis vi stiller os kritisk til islam
    og hele dens væsen

    er det ikke på tide at komme videre ???

    Kommentar by k.m. — 13. december 2013 @ 15:02

  17. #1 Kurt Rosenstrøm:

    Good one. Jeg har aldrig været medlem af et parti, men husker da godt fra min pure ungdom, at DKU’s fester var de bedste. Masser af øl, dejlige kvinder omend temmeligt naive.

    Så dem opsøgte man (festerne altså), selv om jeg allerede dengang mente, at kommunistlandene var umulige. Nogle af kommunisterne har endnu ikke fattet dette faktum…..
    TTT = ting tager tid, som min daværende kæreste sagde. Men ligefrem at vente ca. 25 år på at indse virkeligheden, det er sgu imponerende.

    Nå, af samme årsag har jeg intet problem med at acceptere fx Karen Jespersens, Ralf Pittelkows eller Lars Hedegaards vandren fra det yderste venstre til en mere liberal-/nationalkonservativ tilgang.

    Kommentar by Henrik Petersen — 13. december 2013 @ 16:34

  18. Hvis man skal tro på Lasse Jensen, det skal man nok ikke, så er han ligefrem farlig, ikke bare for sig selv men også for sine omgivelser. Uha! Uha!

    I Information skriver Lasse Jensen: “…er jeg og flere andre på grund af min barndom og spæde ungdom for evigt kompromitterede.”. Det er da en påstand der vil noget. At Lasse Jensen er kompromitteret kan der næppe være to meninger om blandt normale mennesker, men at “flere andre” er “for evigt kompromitterede” på grund af Lasses barndom og spæde ungdom er virkelig overraskende.

    Jeg tror gerne at der i Lasse Jensens omgangangskreds er flere andre, der også er kompromitterede på grund af DERES barndom og spæde ungdom,
    men at de er det på grund af Lasse Jensens barndom og spæde ungdom er ret sensationelt.
    Hvem er det? Hvem tænker du på Lasse Jensen? Fortæl! Beret! Sig frem!

    Nu er der selvfølgelig den mulighed at Lasse Jensen bare har problemer med at udtrykke sig på dansk. Det er der jo så mange Jensen’er der har. F.eks Carsten og Uffe E. Er de tre mon i famliie?
    Eller er de bare åndeligt beslægtede?

    Lasse Lasse Lille slutter positivt med at skrive: “Er det ikke snart på tide, at vi kommer videre?”
    Jo! Det er meget vigtigt. Lasse Jensen er et godt eksempel på hvor galt det kan gå for dem, der ikke kom videre.

    Kommentar by Bjarne Binee — 13. december 2013 @ 17:29

  19. Apartheid er eneste mulighed når de sorte ikke kan styre sig selv.

    Sorte kan aldrig opretholde et civiliseret samfund.

    De er animalistiske af deres natur og forstår kun voldens sprog.

    Hvis vestlige liberale er så glade for regnbuenationen er det da mærkeligt, at de ikke selv ønsker at leve under det sorte styre.

    Tænk at hvide skal klæde sig i sæk og aske for at have opbygget et
    velfungerende og fredeligt samfund.

    Sorte er dyr og skal have med pisken.
    Mandela var en sort abekat.

    I hvor mange andre afrikanske lande have han fået lov til at overleve i 25 år?

    Hvide har intet at undskylde.

    Kommentar by Magnus — 13. december 2013 @ 17:35

  20. Kim Møller
    Nu var det altså ikke et postulat, bare et surt opstød over han er sådan en ubehagelig person.

    Kommentar by Nielsen — 13. december 2013 @ 17:52

  21. http://www.domstol.dk/VestreLandsret/nyheder/domsresumeer/Pages/VestreLandsretharidagstadf%C3%A6stetendomfraRetteni%C3%85rhusaf24januar2012,hvortotiltalteblevfrifundetforentiltaleforovertr%C3%A6delseafs.aspx

    klistermærker plejer at være en sag for domstolene,
    med mindre gerningsmanden har kommunistiske tilbøjeligheder

    DDL satte klistermærker op i Gullestrup – Politi-talsmand: “måske nazistiske tilbøjeligheder”
    http://www.uriasposten.net/archives/31829

    Boykot var genialt, hvis man ønskede flere arbejdsløse og dårligere levevilkår i Sydafrika.

    Kommentar by tavsen — 13. december 2013 @ 19:04

  22. Uriasposten.dk = Niels Hausgaard :D

    http://www.uriasposten.net/archives/6323

    Kommentar by Spinner — 13. december 2013 @ 20:54

  23. Jeg er såmænd ligeglad med hans kommunistiske ungdom, hvis bare han i sit arbejde på DR viste i handling, at han bestræbte sig på at være en fair journalist over for alle. Men nej, han er partisk og medlem af journalistisk venstreparti.

    Kommentar by Britta Due Andersen — 13. december 2013 @ 21:59

  24. Britta: Jeg er enig. Ungdoms DKP er ligegyldigt. Jensen skal bedømmes på den politiske vinkling gennem hans journalistiske virke.

    Jeg så ham iøvrigt forleden i NETTO i St. Kongensgade, og han så sgu ikke videre ud til at suge på lappen.

    Kommentar by Josef K — 13. december 2013 @ 22:37

  25. @ 5 Kurt Rosenstrøm eller lille Kurt!
    Der er nok en af de gamle kommunister de føler sig ramt!
    Jeg har megen forståelse for folk som i 70erne i et år eller to var kommunister, for sådan var tiden!
    Men hvis de ikke som voksne og selvstændigt tænkende væsner ikke har taget afstand fra det, så har jeg hverken respekt eller forståelse for dem.

    Kommentar by Robert R — 14. december 2013 @ 00:06

  26. Der er kun een ting ved Lasse Jensen som det er værd at spille tid ved , og det er hans evner og strategi som demagog og manipulator.
    Læg mærke til hvordan han elegant er istand til at fremstille sig selv som et skyldfrit, forsvarslæst offer for onde menneskers agressive forfølgelser , alt imens han selv bruger ethvert beskidt trick han bare kan komme i tanke om
    Denne strategi er næsten identisk med muslimsk-arabisk MONOPOLISERING af offerollen set på baggrund af de altid nærværende MASKEREDE terrortrusler . Som altid når en dygtig tryllekunstner er i aktion , er det meget svært at se hvordan det lykkedes ham at aflede opmærksomheden fra det vi ikke må se .
    Det er nødvendigt at indse at vores modstandere er enormt dygtige demagoger , og at den uhellige aliance mellem venstrefløjen og islaam også indebærerer at begge parter er istand til at lære fra hinanden.

    Kommentar by Ole Burde — 14. december 2013 @ 01:13

  27. Har Lasse Jensen nogensinde taget afstand til massemorder kulten kommunisme, som han var tilhænger af?….nej det tænkte jeg nok. Men igen, det er sku danskerne der er idioter, når de finder sig i at blive styret af ækle rødnazister.

    Kommentar by Fritz — 14. december 2013 @ 01:33

  28. desværre giver flere kommentatorer Jensen fuldstændigt ret: I er “mere rabiate meningsfæller”. Fjolser.

    Kommentar by Josef K — 14. december 2013 @ 01:39

  29. Apartheid var en fornuftig samfundsform.

    Negerne forstår ikke at opbygge et civiliseret samfund.

    Kommentar by Racer — 14. december 2013 @ 01:44

  30. @ 28

    Har du været medlem sammen med Lasse Jensen siden du kammer helt over? Det er måske derfor du er stolt over, at du har set ham i netto.

    Kommentar by Fritz — 14. december 2013 @ 02:41

  31. Endnu en rødgardist hyler som en stukket gris, fordi han mindes om hans fortid.

    Mindes han også om hans nutid? Hvor er han fx. i kampen mod Einheitzlistens revolution?
    Folkesocialisternes og socialklammeraternes Eurabia?

    Nej, det sgu for nemt at sige, at det er et halv århundrede siden bla-bla-bla og slet ikke demonstrere et gram af troværdighed i påstanden om, at det er fortid.

    En fed gammel mand i Netto, stadig med kulsort samvittighed, men uden mindste hang til, at rense den og komme ind i kampen mod rødnazisterne på venstrefløjen.
    Endnu en journalistisk skamplet – fra DRs blodrøde blomsterbed.

    Kommentar by Iznogut — 14. december 2013 @ 03:07

  32. lille Robert! jeg har skrevet en million indlæg, hvor kommunisterne og socialisterne får tæv. Hvorfor tror du iøvrigt, jeg meldte mig ud af DKP efter 5 md?. Iøvrigt kan du ikke lære mig noget om hverken religion, politik, socialisme, marxisme eller samfund.

    Jeg har i øvrigt på Sociologisk Insitut på Københavsn Universitet skrevet en meget anerkendt opgave om kommunismen og socialismens fejltagelser. Iøvrigt var Marx god nok, men det ved din hjerne ikke noget om.

    Jeg kan ikke lide dine dogmatiske og skråsikre indlæg, så lad være med at kommentere mine indlæg – fjols.

    Kommentar by kurt Rosenstrøm — 14. december 2013 @ 06:26

  33. “klistre plakater på butikker, der solgte sydafrikanske varer”

    Og dermed blev målet udpeget for de Socialistiske Stormtropper, der smadrede butikkerne. Noget infamt svineri. Prøv du bare at tørre vin og glasskår op.

    Så de sydafrikanske varer blev selvfølgelig fjernet inden boykotten. Ingen grund til at løbe nogen risiko og have alt det ekstra arbejde. Men den gode sydafrikanske rødvin blev stadig solgt under disken fra baglokalerne. Selv efter boykotten. Men kun til de betroede kunder, der kunne se det urimelige i at påføre sydafrikanerne arbejdsløshed.

    Men omtanke for andre mennesker har aldrig været socialisternes spidskompetence. Hensigten helliger midlet, uanset de menneskelige omkomstninger.

    Plakaterne var selvfølgelig ikke opsat med afsenders navn. Næ nej.

    Kommentar by tavsen — 14. december 2013 @ 09:38

  34. I øvrigt dejligt at se kommentarer om 2. verdenskrig

    Tilbage i 70’erne sagde jeg til min far, at jeg glædede mig til år 2000

    Det kunne han godt forstå. Et helt nyt årtusinde.

    Nej det var mere i håb om, at vi til den tid var kommet over krigen og kunne komme fremad.

    Men sådan skulle det ikke være, det sørgede journalisterne for. Også om 100 år vil de plapre videre om den verdenskrig. De mennesker kommer aldrig længere, og det forpestes nyhederne af.

    For nogle år siden læste jeg, at Informations årsregnskab bestod af 25% statsstøtte. Jo, de politisk korrekte journalister ved godt, hvor pengene er

    Kommentar by tavsen — 14. december 2013 @ 09:44

  35. OT, men episoder som de politisk korrekte journalister er medskyldige i

    http://ugeavisen.dk/kolding/tho-10-arige-piger-overfaldet-af-10-arige-drenge-pa-kolding-skole
    To 10-årige drenge slog og sparkede to 10-årige piger på Kolding Realskole, så den ene pige fik hjernerystelse. De to piger har forladt skolen, mens drengene stadig går på skolen. 11/12/2013

    Masseslagsmål i Kolding: Ung mand stukket med kniv
    http://ekstrabladet.dk/112/article2173982.ece 14. december 2013

    Med alle de multietniske dagligdagshændelser er der ikke noget at sige til, sygehusudgifterne er steget med over 20 MILLIARDER på 11 år

    HVOR MÅ DE INFAME GUTMENSCHEN VÆRE LYKKELIGE

    Kommentar by tavsen — 14. december 2013 @ 09:49

  36. Tavsen! ja en fuldstændig grotesk sag fra Kolding. De to møgunger skulle naturligvis været bortvist omgående. Ihvertfald hvis det fortsatte efter kraftlige personlige samtaler med forældrene. Hvis jeg havde været lærer eller klasselærer med de to lømler, så ville der været sket ting og sager. Det er fuldstændigt horibelt.

    Men skoleinspktøren er naturligvis også en skvatmikkel. Nu skriver jeg et brev til skoleinspektøren på skolen i Kolding og spørger, om han har stødt hovedet. Det er ikke så mærkeligt, at mange lærere i dag ender på psykiatrisk afdelig – et stort tal endda. Andre tør ikke sige noget, specielt kvinderne. Godt jeg er ude af det system.

    Kommentar by kurt Rosenstrøm — 14. december 2013 @ 10:19

  37. Man kan roligt sige at Uriasposten, præcis ligesom alle andre politiske fora, har sine rabiate kommentatorer. Men meningsfæller kan man ikke kalde dem, fordi folk er uenige selv om de er på den ene eller anden fløj.

    Min oplevelse er at de fleste herinde ikke er rabiate, men derimod ganske vidende og intelligente folk der tør sige deres mening, og heldigvis for det, for var alle herinde rabiate, skrev undertegnede ikke herinde.

    Kommentar by NulTolerance — 14. december 2013 @ 11:05

  38. Når man slynger om sig med ord som rabiate skal man dog huske en ting, det kan altid sættes op i forholdt til andre.

    For hvem er mest rabiat? En mand med en økse der forsøger at myrde en tegner eller en der skriver ukvemsord på nettet for at komme af med sin galde?

    Jeg tror svaret er åbenlyst for enhver, selv Lasse Jensen.

    Kommentar by NulTolerance — 14. december 2013 @ 11:29

  39. Det var forresten Lasse Jensen, der var chef for Jersild da han lavede “grønjakke” indslaget. I den forbindelse fik han en bøde efter 266b.

    Ideen med indslaget var tydeligt, at konstruere en sammenhæng mellem racisme og så det at være skeptisk overfor indvandring.

    Og med lige præcis Lasse Jensens baggrund som kommunist, er han selvfølgelig godt klar, at han på den vis gik sovjetunionens ærinde ved at anvende et af deres aktive midler, nemlig belyvning med fabrikerede racisme anklager. For situationen var jo ikke at der blev rapporteret om et samfundsproblem. Det var en utilsløret advarsel til invandrings- og islam kritiske, om at hvis i siger noget, viser vi jer frem som grønjakker.

    At det så passede som fod i hose til, at han efter kommunismens sammenbrud kunne overgå til at gøre tjenesten for Mekka, har bare været en heldig sidegevinst.

    Kommentar by Hans Und — 14. december 2013 @ 12:31

  40. “Kurt fik du knaldet hende kommunisten? Hvis ikke synes jeg du skal rette henvendelse til Enhedslisten/KPiD og bede om at få kontigentet igen. Varen blev jo ikke leveret.”
    Kommentar by Hans Und —

    Jeg var jo godt begavet og havde ordene i min magt, så hun smed bh-en og sagde noget i retning af efter hukommelsen: Kurt hvis du melder dig ind i partiet, så er disse her dine. Og hun havde to flotte naturligt opustede balloner, så man blev helt rundt på gulvet. Og det sagde hun lige efter et foredrag, hvor hun roste DDR. Hun fik den på gulvet, for vi kunne ikke nå over til sengen.

    Iøvrigt var Knud Jespersen en klog, charmerende og en herlig fyr.

    Kommentar by kurt Rosenstrøm — 14. december 2013 @ 15:55

  41. 1971 blev jeg af en god kammerat inviteret med på venskabstur til Østtyskland. Der var masser af damer og vin, blev jeg lokket med. Jeg betakkede mig.

    Det lød som regulær bestikkelse.

    Kommentar by tavsen — 14. december 2013 @ 17:06

  42. Ja men man skal jo heller ikke være fanatiker. Man kan jo altid tage sprutten og damerne og sige nej til resten.

    Kommentar by kurt Rosenstrøm — 14. december 2013 @ 17:11

  43. Jeg mener i øvrigt, at huske, at Lars Hedegaard har haft en oplevelse med Lasse Jensen, der meget aktivt arbejdede for at få ham fyret pga Hedegaards arbejde med at få trykt Lars Willemoes artikler om terrorgruppen Blekingegadebanden.

    Kurt godt du fik valuta for kontigentet.

    En fyr der var “fagligt aktiv” som typograf på Pravda i Pilestræde, har fortalt mig om, hvordan han som DKPer hjalp til med at få DDRs “gæster” parret med de tvangsudskrevne kvinder.

    Især radigalninge og asocialdemokrater var glade for at deltage.

    Kommentar by Hans Und — 14. december 2013 @ 17:38

  44. Ja min kæreste i en del år kom også fra miljøet. Intelligent som bare fanden men de orienterer sig forkert. Men det er jo blevet en samfundssygdom. Diskussioner til kl. 3 om natten.

    Kommentar by kurt Rosenstrøm — 14. december 2013 @ 18:46

  45. Sidder her med et Billed Blad fra 1985.
    På forsiden: TV Chefen gift.

    Lasse Jensen og Marie Schiøttz viet.

    128 gæster. To af dem er Ghita Nørby og Paprika Steens far.

    Er de stadig sammen ? Google giver mig ikke noget om Marie Schiøttz.
    Hvem er hun?

    Kommentar by Spinner — 14. december 2013 @ 22:01

  46. @ 32 Kurt Rosenstrøm
    Hvad min hjerne fatter skal du ikke bekymre dig om!
    Hvis du skriver på disse sider, må du finde dig i at blive kommenteret.
    Jeg bryder mig egentligt heller ikke meget om dine halvlumre beskrivelser af 70ernes ungkommunistiske bryster.

    Kommentar by Robert R — 15. december 2013 @ 00:04

  47. Spinner

    Udvid søgningen, ingen garenti, men muligvis relateret:
    http://www.denstoredanske.dk/Dansk_Biografisk_Leksikon/Medier/Chefredaktør/Alf_Schiøttz-Christensen

    Kommentar by Peter Buch — 15. december 2013 @ 01:28

  48. “Hvad min hjerne fatter skal du ikke bekymre dig om!”

    Når du skriver vrøvlet på disse sider, må du finde dig i, at jeg beskæftiger mig med din interessante hjerne, det videnskaben kalder lillehjernen. Det har noget at gøre med, at følelserne og hjernen ikke fungerer så godt sammen. Det er derfor hjernen kalder noget for lummert, skønt det i virkeligheden er følelsernes misundelse. Det er derfor muslimerne overfalder så mange piger og de katolske præster forgriber sig på drengene.

    Men jeg har desværre ikke et billede af brysterne, men ekstrabladet har mange. Men jeg regner med, at du allerede har abbonement der. Husk at give dig selv min bog i julegave, der er det lumre overalt.

    Kommentar by kurt Rosenstrøm — 15. december 2013 @ 05:08

  49. 43,

    Det var Lasse Ellegaard jeg havde i tankerne. Meget grimt velfortjent siges om Lasse Jensen, men her huskede jeg forkert.

    Kommentar by Hans Und — 15. december 2013 @ 05:10

  50. @48 Kurt Rosenstrøm
    Du har ret, jeg bør ikke kommenterer dine indlæg.
    Dertil er de simpelthen for ubegavede.
    I øvrigt læser jeg ikke ekstrabladet.

    Kommentar by Robert R — 15. december 2013 @ 08:57

  51. I øvrigt læser jeg ikke ekstrabladet.

    Nå! det gør jeg, sluger side 9 pigerne hver dag. Det gør rigtige mænd. Så hold du dig bare til det nye magasin: Homotropolis.

    Kommentar by kurt Rosenstrøm — 15. december 2013 @ 09:59

  52. Marxister forlader aldrig deres barnetro. Som salvede er de evigt gode og de andre er evigt onde.

    Det er lige så svært for de salvede venstreorienterede at forlade deres marxistiske tro, som det er for et medlem at Jehovas Vidner at forlade troen og det religiøse fællesskab, der er blevet en del af dem selv.

    De ved, at alle os andre er syndere og dømt til helvede :)

    Kommentar by A-mad — 15. december 2013 @ 13:25

  53. -Peter Buch-

    Tak. Kigger lige på det.Billed Bladet nævner hverken alder
    eller stilling.

    Kommentar by Spinner — 15. december 2013 @ 18:49

  54. Spinner

    Brudens fornavn fra Billed Bladet plus det efternavn jeg nævner i link, som jeg fandt ved søgning på det i Billed Bladet nævnte efternavn plus søgeordene presse og medier frit hentet fra associerende ordbeskrivelser om hr. Jensens metier, giver et eneste resultat ved nedennævnte søgning.
    Det kan være et fejlskud af dimensioner.
    Men det kan også være et pletskud.

    Bekræftelse kan blandt andet underbygges eller belæg for afvisning af søgnings validitet gives, ved at se om vedkommende er nævnt i biografien om Alf S-C.

    Søger du på-:
    http://waatp.dk/people/Schiøttz-Christensen
    -er der relativt få (99) henvisninger p.g.a. det ret sjældne navn, dog kun en med det i Billed Bladet om bruden nævnte fornavn.
    Men det kan være en total fejltagelse, hvor en person der slet ikke kender hr. Jensen af mig placeres som- engang blevet, respektivt stadig værende gift med ham.

    Der er ikke nogen garenti- det er en gisning, et uunderbygget søgeresultat, der for afgørelse af om det er sandt eller forkert kræver klare yderligere belæg.

    Kommentar by Peter Buch — 15. december 2013 @ 22:36

  55. Drikfældig, svin, formentlig til små piger og så set i Netto i St. Kongensgade. Og gift i 1985 med én, I ikke kan finde på nettet. Det er en fornøjelse at læse! I fik dog rettet den med Lasse Ellegaard, ret skal være ret…

    Kommentar by Lasse Jensen — 16. februar 2014 @ 14:27

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper