22. januar 2008

Dialogen mellem Vesten og Islam har det dårligt… godt!

Rapporten er spækket med islam-apologi fra kendte apologeter, herunder konvertit-aspiranterne John Esposito og Karen Armstrong. Førstnævnte sidestiller al-Qaeda-terrorisme med de danske Muhammedtegninger under betegnelsen “preachers of hate” (s. 19), og som sådan er de 156 sider lige til at pakke fisk ind i.

  • 21/1-08 WEF – Islam and the West: Annual Report on the State of Dialogue (156 s., pdf).
  • Fra Berlingske Tidendes referat – Danskerne føler sig truet af islam.

    79 pct. af danskerne ser større samkvem med den muslimske verden som en trussel. Danskernes bekymringer deles af massive flertal i andre europæiske lande som Sverige, Holland, Italien og Spanien, hvor mellem 65 og 67 pct. af befolkningerne frygter større vestligt samkvem med den muslimske verden.

    Tallene stammer fra en række meningsmålinger, der indgår i en stor rapport om forholdet mellem Vesten og Islam, som tænketanken World Economic Forum (WEF) offentliggjorde i går.

    Rapportens overordnede budskab er, at dialogen mellem Vesten og Islam har det dårligt.

    WEF har i løbet af 2007 gennemført meningsmålinger i 21 lande – halvdelen muslimske og den anden halvdel ikke-muslimske. Og der tegner sig et udtalt billede af mistro.

    »Der er alarmerende lav optimisme omkring dialogen,« siger WEF-grundlæggeren Klaus Schwab, der fremover hvert år vil lave lignende undersøgelse af, hvordan holdningerne til vestlig-muslimsk dialog og samliv udvikler sig.

    »Vi kan forudse, at den muslimske befolkningsandel i EU15-landene (Altså EU før udvidelse i 2004. red.) vil vokse fra ca. 4,6 pct. i 2006 til 10-15 pct. i 2025 med højere koncentrationer på op til 30 pct. i byområder i Frankrig, Tyskland og Holland. Derfor vil enhver forværring på den internationale politiske front … blive følt mest alvorligt i Europa,« skriver Schwab i sit forord til rapporten.

    Opdate. Rapporten er skrevet af John J. DeGioia fra Georgetown University, blandt andet med støtte fra the Prince Alwaleed bin Talal Center for Muslim-Christian Understanding. Fra Martin Kramers Sandbox – Georgetown Yankees in Prince Alwaleed’s court (2/1-06).

    “In December, Harvard and Georgetown universities announced that they’d each received $20 million from Saudi Prince Alwaleed bin Talal Al Saud, for programs in Islamic studies.”

    Se fotoet på samme side, hvor aftalen underskrives. John Esposito sidder yderst til venstre.

    Opdate.

  • 23/1-08 Snaphanen – Kurt Lundgren: ”Islamofob” för en dag i radion.
  • “Det er værd at bemærke, at ingen af de 120 svenske aviser som dækkes af svensk Google News, omtaler WEF rapporten fra igår andet end et par enkelte der omtaler den således. At svenskerne er næsten lige så islam skeptiske som danskerne, ser heller ikke pænt ud på tryk. Svenske journalister er debat-hygiejnikere. Det er fordi Svensson ellers ville gå amok, og det kan man ikke ha´.)”

    Oploadet Kl. 05:07 af Kim Møller — Direkte link66 kommentarer

    The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/5400/trackback

    66 Comments »

    1. “Blandt de muslimske deltagere i eksekutivkomitéen i World Economic Forums arbejdsgruppe om ‘Vesten og Islam’ er den saudiske prins, Hussam bin Saud bin Abdulaziz al Saud.

      Han advarer folk i Vesten mod at tro, at man kan få såkaldte ’moderate stemmer’ i den muslimske verden til at tage afstand fra ’ekstremister’.

      »Hvis ‘moderate’ stemmer skal være en drivende kraft i dialogen, må de anerkende den sorg og de uretfærdigheder, som findes blandt muslimer. Man bliver nødt til at forstå, at hvis alle ’moderate’ stemmer i den islamiske verden skulle fordømme alle ’ekstremistiske’ stemmer, så ville det – i den aktuelle stærkt anstrengte situation – bliver set som et udtryk for manglende anerkendelse af de uretfærdigheder, der bliver begået mod muslimer,« skriver den saudiske prins i rapporten.”

      Ovenstående citat fanger meget godt essensen af problemet. Den evige trang til at se sig selv som ofre og at det altid er “de andre (læs: vesten) der må vise mere respekt, forståelse, anerkendelse etc”.

      Kommentar by Morten — 22. januar 2008 @ 08:30

    2. Bemærk venligst – rapporten side 139: “A recent poll found that
      only 21% of Europeans supported Turkey’s bid to become an
      EU member.”

      Oplysningen er ny for mig og dem evt. der kender tallet kan kun have udbytte af at få det opfrisket. Specielt hvis man befinder sig blandt de 21 %.

      Kommentar by Als — 22. januar 2008 @ 08:30

    3. 79 % af danskerne ser større samkvem med muslimerne for en trussel…

      Det er alt for lidt! – hvad kan vi gøre for, at vi kommer op og ringer på de 98 %? – nå ja,lad muslimerne selv tage slæbet. Med tid vil deres primitive opførsel, forværre danskernes og resten af vestens syn på dem og de saver til sidst den gren over de sidder på. Mistro og trussel bliver til sidst et had og der bliver et opgør med de religiøse fanatikere..

      Kommentar by Onion — 22. januar 2008 @ 08:33

    4. At så stor en del af danskerne ser truslen fra islam er positivt, men beviser også bare at en stor del lyver når de får stillet slemme spørgsmål.
      For hvis lide mere ene 3/4 er bange for islam, hvorfor har VKO ikke en enorm tilslutning, mon ikke det er fordi vi stemmer som fader sagde vi skulle stemme???
      Men positivt og med et truende lynvalg må vi håbe endnu flere vil slutte op om vores kamp mod islamismen

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 22. januar 2008 @ 11:14

    5. Jeg har ikke fundet tal fra Tyskland og Frankrig, men er sikker på, at befolkningerne i disse lande også ser med alvor på den islamiske trusel. “dialog” – ha, som om islamister overhovedet vil i dialog, de anerkender jo overhovedet ikke andre meninger end deres egen. Ja, det er faktisk uhyggeligt.

      Kommentar by Karen W. — 22. januar 2008 @ 12:36

    6. “Derfor vil enhver forværring på den internationale politiske front … blive følt mest alvorligt i Europa”

      Et godt eksempel på at gode idealer ikke kan bruges til noget som helst i virkelighedens verden. Dét der står her er at vores handlefrihed vil blive voldsomt indskrænket, for ikke at ghettoerne skal eksplodere. Allerede nu er dette en faktor – det er blevet hævdet, at denne frygt lå bag Frankrigs afvisning af at deltage i Irak (hvor til kommer at les frogs jo plejer særdeles nære forbindelser til den arabiske verden). Også for de gode og anstændige mennesker vil denne indskrænkning af handlefriheden blive mærket. Læg hertil de hysteriske, infantile temperamenter som ‘krænkes’ af alt mellem himmel og jord. Fremtiden bliver en vandren på æggeskaller.

      Skriften er på væggen.

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 22. januar 2008 @ 13:56

    7. Er der omsider nogen der tager alvorligt, at langt størstedelen af alle europæiske fornuftsvæsener, ikke gider at lade sig overrende af jihadistiske, kollektivist-narcissistiske religionssociopater der i dén grad må siges at være problematiske i flok?

      Kommentar by voltaire — 22. januar 2008 @ 14:44

    8. “79 pct. af danskerne ser større samkvem med den muslimske verden som en trussel.”

      Jeg tror ikke på den undersøgelses udsagn. Det kan simpelthen ikke passe, for så havde vi en meget stærkere VK regering og et meget større Dansk Folkeparti og ikke den voldsomme mistænkeliggørelse af DF som vi har nu.

      Kommentar by Janne — 22. januar 2008 @ 14:48

    9. -> #7 Janne

      “meget stærkere VK regering og et meget større Dansk Folkeparti”

      Nu er det jo altså sådan, at de fleste vælgere sætter deres kryds ud fra en afvejning af flere politiske emner end lige udlændingepolitiken. En vælger kan jo godt være mest enig med eks. DF i udlændingespørgsmålet, men alligevel stemme Socialdemokratisk fordi den pågældende vælger vægter velfærdspolitiske emner højere, og mener at Soc. ligger tættest på ham/hende på det område.

      At folk svarer ‘ja’ til at større samkvem med den muslimske verden er en trussel i en meningsmåling er jo altså ikke det samme som at de går ned og stemmer på et af VKO-partierne næste gang. Men det er selvfølgelig den slags tal der gør, at en Socialdemokratisk leder ikke kan tillade sig (officelt) at gå ind for at genindføre udlændingepolitiken fra SR-regeringens tid.

      Kommentar by JensH — 22. januar 2008 @ 14:56

    10. JensH
      Problemet er at alle de andre politiske emner er ligegyldige hvis ikke vi får gjort noget drastisk ved indvandrerpolitikken.
      Hvad nytter en fornuftig skatte-/velfærds-/ældre-/uddannelses-/forsvars-/osv.politik, hvis Danmark bliver overrendt af nazister sydfra?

      Jeg er overbevist om, at det er netop det som mange mennesker ikke opfatter. Der er rigtig mange som er trætte af vores nye venner, men som ikke anser det som et basalt problem for fores fremtidige overlevelse.

      Kommentar by Rettentilselvforsvar — 22. januar 2008 @ 15:17

    11. -> #10 Rettentilselvforsvar

      “Problemet er at alle de andre politiske emner er ligegyldige”

      Jeg er ikke uenig i det synspunkt. Men hvis jeg må hive ‘min gamle kæphest’ frem, så tror den ‘manglende’ interesse for emnet hos den brede og mere velstillede middelklasse skyldes, at det indtil nu kun er den Europæiske underklasse og lavere middelklasse, som har for alvor har mærket de negative konsekvenser af elitens multikulturelle projekt. Det er i og omkring deres kvarterer de mere ‘uintegrerbare’ ikke-vestlige indvandrere bor, og dermed er det først og fremmest dem som ‘bærer byrden’ i form af vold, kriminalitet og religiøs formørkelse. Det er overalt i Europa også disse grupper som er stærkest repræsenteret blandt stemmerne til de indvandrings-kritiske partier

      Men grundet den demografiske udvikling Europa, kan den brede og bedre-stillede middelklasse ikke blive ved med at ‘gemme sig’ i deres pæne villakvarterer i forstæderne. Når de først oplever deres trygge og komfortable tilværelse blive truet vil de naturligvis reagere, og emnet vedrørende indvandring vil få højeste prioritet. Men så er det selvfølgelig spørgsmålet om det da er for sent??

      Kommentar by JensH — 22. januar 2008 @ 15:45

    12. Ja – dialogen har det dårligt!

      Nyt fra HuT’s ordbog:
      At anholde terrorister = krig mod islam.
      Integration = haram.

      ”Den krig som regeringen har erklæret mod muslimerne, her tænker jeg på Irak og Afghanistan, karikaturerkriser, og de 3, måske 4 terrorsager..”
      ”Integration vil bl.a. sige at man viser loyalitet overfor Danmark ved at udvise tillid til at det danske demokrati, i stedet for Islam, vil løse ens problemer. Derfor er integration haram.”
      http://khilafah.dk/result.php?file_id=977&category=html

      Kommentar by Als — 22. januar 2008 @ 16:16

    13. For nyligt traf jeg to – uafhængige par – danske par i en lufthavn.’

      Begge, borgerlige, udtrykte stor afstand til det muslimske…blot efter få sekunders samtale.

      Sagen rykker fremad.

      anti-sharia

      Kommentar by anti-sharia — 22. januar 2008 @ 16:47

    14. Kun 79%
      Så er min omgangskreds på ingen måde repræsentativ for det danske
      folk. Der er vel ikke 21% muslimer i landet endnu?

      Kommentar by Henrik -patriot — 22. januar 2008 @ 17:29

    15. På TV2Knuz kaldte den kvindelige studievært her til morgen danskerne for islamofibiske. Hun er endnu en af de ikke oplyste og ikke veluddannede journalister, som DR og TV2 har ansat i en af de beskyttede stillinger, der findes i det mastodontiske offentlige og halvtoffentlige pædagogiske projekt, der modsvarer det offentlige erhvervsliv.

      Kommentar by morlille — 22. januar 2008 @ 17:29

    16. @ “Janne” (#8)
      den voldsomme mistænkeliggørelse af DF som vi har nu

      Den voldsomme mistænkeliggørelse skyldes mediefolk, og den kreds af “kunstnere”, “forskere” og andre plattenslagere, som de har fremelsket – og de er ikke repræsentative for befolkningen.

      Kommentar by Mallebrok — 22. januar 2008 @ 19:30

    17. For hvis lide mere ene 3/4 er bange for islam, hvorfor har VKO ikke en enorm tilslutning, mon ikke det er fordi vi stemmer som fader sagde vi skulle stemme???

      Det dumme indoktrinerede pænhedskøn (kvinder m/k, hvis nogen skulle være i tvivl) har lært at Pia K og de borgerlige er onde. De har også svært ved at klare det, når medierne bombarderer deres østrogener med brune øjne som græder.

      Så længe vi har kvindelig stemmeret OG folkeopdragelse via tv-mediet, er vi i alleryderste livsfare.

      Kommentar by Kimpo — 22. januar 2008 @ 19:54

    18. -> #17 Kimpo

      “når medierne bombarderer deres østrogener med brune øjne som græder”

      Jeg prøvede lige at skimme net-aviserne for at teste din teori, og det tog ikke længe at finde ‘beviset’. Berlingske Tidende kører tilsyneladende en tåre-persende artikel-serie om de afviste asylansøgere og ikke mindst deres børn , hvor Sverige i bliver hevet frem som mønster-eksemplet:

      http://www.berlingske.dk/article/20080122/danmark/701220040/

      Nu er det tilsyneladende ikke længere nok at de bliver flyttet ud af centrene. Det er selve usikkerheden om hvorvidt kan blive der giver de påståede psykiske problemer. Kort sagt, hvis man skal konkludere på Berlingerens artikel-serie skal der en ny ‘Palæstinenser-lov’ til for at løse ‘problemet’.

      Kommentar by JensH — 22. januar 2008 @ 23:19

    19. @17 Kimpo
      “Så længe vi har kvindelig stemmeret OG folkeopdragelse via tv-mediet, er vi i alleryderste livsfare”

      OG mænd i lyserøde skjorter!!
      Det glemte du vist…igen!

      Du bare SÅ provokerende!
      :-D

      Kommentar by li — 23. januar 2008 @ 04:49

    20. Jag vill tipsa om http://www.fomi.nu, en svensk sida MOT islamisering.

      Kommentar by Scyphe — 23. januar 2008 @ 08:44

    21. -> #Li

      “OG mænd i lyserøde skjorter”

      Er du nu ude efter Per Larsen fra Københavns Politi igen??

      Kommentar by JensH — 23. januar 2008 @ 09:30

    22. Li er vist forelsket

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 23. januar 2008 @ 10:22

    23. Når man berøres af historier, hvor dokumentationen er yndige mørkhårede piger med hvide sløjfer i håret, så skal man forestille sig at det er en fed cerutrygende mand i snavset netundertrøje man ser, og så alvorligt spørge sig selv, om man stadig ville have samme standpunkt. Måske skulle man prøve at lukke øjnene og kun høre teksten.

      Der findes en ‘ikke test’ der er god til at afsløre vrøvl. Skal vi også have en ‘blindtest’ eller ‘netundertrøje-og cerut’ test?

      Kommentar by PeterK — 23. januar 2008 @ 11:07

    24. Kun min gamle, sure moster snakker på samme måde om kvinder som Kimpo gør. Hun er undskyldt fordi hun har haft et gennemtrist liv og ditto forhold til både mænd og kvinder.

      Bortset fra det, så er nogle af de mest feminiserede og “lyserøde” personer mænd, der underdanigt agerer halehæng til universitetsfeministerne. De (mændene) forsvarer den puritanske, intolerante og kastrerende feminisme indædt, verbalt, som håbede de på den måde at kunne komme af med deres generende maskuline tap mellem benene og med ét forvandles til en tro(ende) kopi af feministerne.

      Kommentar by Janne — 23. januar 2008 @ 11:23

    25. Jeg bliver nød til at spørger dig Kimpo, hvad er det med dig og kvinnekønnet, at lige meget hvad der bliver snakket så ser du kvinder alle vejne og altid negativt, du sviner hele kønnet til uanset hvad sagen drejer sig om, jeg har foreslået tidliger at du får din blog tilbage så du ikke forpester sagen med din idiosynkrati, du har sagt at du vil fyre den af hos Hans siden, så gør det dog der.

      Kommentar by Per N — 23. januar 2008 @ 14:58

    26. Ahh der skal vel være plads til os alle :-)

      Jeg læser nu mest Kimpos indlæg med et glimt i øjet, at han så spicer den godt op…….Tja det gør vel mange af os, jeg gør i hvert fald.
      Og et eller andet sted har han jo lidt ret, efter min mening altså.
      At det nok så ikke er så generelt som det synes skrevet har jeg da gennemskuet (håber jeg da LOL)ellers har jeg da helt gået fejl i snart lang tid.

      Kommentar by whodares "islam skaber tabersamfund" — 23. januar 2008 @ 19:45

    27. whodares

      Jep, der skal være plads til sure gamle kællinger M/K. ;o)

      Kommentar by Janne — 23. januar 2008 @ 19:58

    28. 26: Ja der skal da væres plads til alle også Kimpo, som kan argumentere rigtig godt, men når hans til tiders, lettere infantile inpudt omkring kvinder afspore det indholdet da det ofte intet har med
      sagen at gøre, samt at den slags kønsfaciske udtagelser ustandselig, kun trækker på smile båndet hos andre også hos nogle kvinder, fnis fnis, ja jeg undres, men nu får jeg jo nok smæk af dem der syntes at han er så sød.

      PS: Hvorfor er det jeg der stiller op, og ikke ham selv?

      Kommentar by Per N — 23. januar 2008 @ 23:20

    29. 17
      Vi er nogle kvinder, som må melde hus forbi mht. den pænhedsetikette, som du forsøger at hæfte på kvindekønnet.
      Jeg vakler ikke en kende, når krydset sættes ved Dansk Folkeparti! Og mine øjne er brune og falder ikke for hele offeriscenesættelsen iværksat af islamisterne og deres nyttige danske idioter.

      Kommentar by Johansen — 24. januar 2008 @ 00:46

    30. Kimpo er nok blevet tvunget til at lege med Barbiedukker som dreng, og det udmønter sig nu i hans trang til at drille kvindekønnet. :-D

      Kommentar by Anna Lyttiger — 24. januar 2008 @ 09:44

    31. -> #29 Johansen

      Nu er det ikke fordi jeg skal forsvare Kimpos til tider meget ‘bastante’ udmeldinger, men han har dog en væsetntlig pointe, idet alle undersøgelser viser, at flertallet af kvinderne stemmer på centrum-venstre-partierne, og flertallet af mændene stemmer på VKO-partierne.

      Havde det således stået udelukkende til kvinderne, så havde Danmark idag haft en SR-regering støttet af venstrefløjen. Dermed ville 1990’ernes masse-import af ‘flygtninge’ fra den muslimske verden stensikkert have været blevet genoptaget, og islamiseringen af Danmark ville have taget yderligere fart.

      Et relevant spørgsmål at stille er selvfølgelig hvilken interesse kvinderne skulle have i det, eftersom de ville være de første til at mærke de negative konsekvenser af en sådan udvikling?? Skyldes det i virkeligheden, at de kvinderne er trætte af forstående og bløde Danske mænd med hængerøv i bukserne, og derfor er meget fascineret af disse rå og barske ørken-sheiker, som benhårdt kræver underkstelse?? I så fald kan man vel nærmest kalde det ‘Rudolf Valentino’-syndromet. I 1920’erne dånede kvinder over hele den vestlige verden i biograferne, når Rudolf Valentino gav den i rollen som barsk ørken-sheik. Så ‘fænomenet’ er altså set før :-)

      Kommentar by JensH — 24. januar 2008 @ 09:52

    32. 5#
      ““dialog” – ha, som om islamister overhovedet vil i dialog, de anerkender jo overhovedet ikke andre meninger end deres egen. Ja, det er faktisk uhyggeligt.”
      Synes du, at du er bedre selv?

      Tilsyneladende vil 79% af danmarks befolkning ikke i større dialog med den muslimske verden. Jeg tror at en langt større del af den muslimske verden vil i dialog med os.

      Kommentar by anonym — 24. januar 2008 @ 11:36

    33. 31
      Nu kan jeg jo ikke udtale mig på hele kvindekønnets vejne.
      Hvorfor majoriteten af de danske kvinder fortsat – upåagtet af tingenes omstændigheder i dagens Danmark – vælger at stemme på de selvopgivende kulturradikale og den naive venstrefløj er mig en gåde. Og dog.
      Jeg er selv blevet indoktrineret godt og grundigt med de typiske fraser om forståelse, tolerance og atter tolerance på en af de typiske “kvindefagsuddannnelser”.
      Men når virkeligheden melder sig face to face, så afmaskeres fraserne prompte og man ser det, som er.
      Man møder intolerancen og den skal aldrig rummes eller tolereres – den skal udstilles og afmonteres. Det er den dyrebare lektie, som jeg har lært af mødet med massiv intolerance og religiøse apartheidregler.

      Kommentar by Johansen — 24. januar 2008 @ 11:38

    34. 31
      P.S. Danske kvinder er overhovedet ikke trætte af forstående og bløde danske mænd. Slet ikke faktisk. Måske kun lige den detalje at danske mænd er så himmelråbende elendige til at byde op til dans :-)

      Kommentar by Johansen — 24. januar 2008 @ 11:45

    35. 31 JensH.

      “Havde det således stået udelukkende til kvinderne, så havde Danmark idag haft en SR-regering støttet af venstrefløjen. Dermed ville 1990′ernes masse-import af ‘flygtninge’ fra den muslimske verden stensikkert have været blevet genoptaget, og islamiseringen af Danmark ville have taget yderligere fart.”

      Jeg tror bestemt at du har ret i det du skriver, og min kone vil helt sikkert sige det samme, hun vil især falde over kulturberier`s kvinder som kæmper med næb og klør for at blive fasthold i islams lyksaligheder, de, pluds, kvinder i DK som aldrig siger et kvæk om det afskyelige i den kultur (det er ikke en religion, men en døds kult, i mine øjne).

      Min poiente er, at det fremmer ikke forståelse for sagen/opjektet hvis man hele tiden fokusere på noget hos kvinde kønnet, her skulle vi argumentere som ligeværdige menesker, og så pointere/anfægte hvis der er noget konkret om kvinders habitus i den enkelte debat, men ikke som en generalisering, det er her min irritation kommer ind, og her er Kimpo ekstrem.

      Så Kimpo det er ikke en personlig vendetta mod dig, men forsvar for klarhed og se på det konkrete, da du havde din blog var jeg daglig inde for at blive oplyst og more mig.

      Kommentar by Per N — 24. januar 2008 @ 11:52

    36. -> 32 Anonym

      “Tilsyneladende vil 79% af danmarks befolkning ikke i større dialog med den muslimske verden. Jeg tror at en langt større del af den muslimske verden vil i dialog med os.”

      Husker ikke det modsvarende tal for islamiske lande, men rapporten viser faktisk at de muslimske landes pressedækning er mere negativ overfor os end vi er overfor dem. Men iøvrigt…

      Statistik er taknemmeligt – rapporten hævder således at hele 94 pct. af egypterne går ind for ytringsfrihed.

      Kommentar by Kim Møller — 24. januar 2008 @ 13:01

    37. #32 + 33 Johansen

      “Men når virkeligheden melder sig face to face, så afmaskeres fraserne prompte og man ser det, som er”

      Måtte mange flere Danskere få denne ‘aha-oplevelse’, dog uden det sker i form af et voldligt overfald af en kulturberiger-bande. Og jeg skriver med vilje “Danskere”, da der naturligvis også findes mange naive mænd her i landet. Men det hvor det er allermest tiltrængt med en ‘øjen-åbner’ er i den mennings-dannende elite, og det gælder såvel den mandlige som den kvindelige del. Jeg behøver bare at henvise til den multikulti-islam-apologi der findes i journaliststanden for at (solidt) underbygge min påstand.

      Nu er der lavet nogle undersøgelser, og de Danske kvinders ‘hang’ til at støtte centrum-venstre skyldes til dels, at de går mere op i velfærdsemner, og til dels at de de ikke bryder om den ‘hårde’ og ‘uforsonelige’ tone specielt VKO bruger i eks. udlændinge-debatten, (specielt DF), som jo udelukker ‘dialog’ og ‘forståelse’ og styrer direkte mod ‘konflikt’. At kvinderne går højere op i velfædsstaten og omsorg end mænd er du selv inde på i den forstand du taler om “typiske kvindefagsuddannnelser”, hvilket oftest er fag som sygeplejerske, socialrådgiver, skolelærer, børnehavepædagog, SOSU ect. Så egentlig tror jeg ikke selv 100 % på min egen ‘rå og barsk ørken-sheik’-teori :-)

      Du skriver også:

      “at danske mænd er så himmelråbende elendige til at byde op til dans”

      Det er fordi vi har nogensomhelst rytme i kroppen. Tro mig, det er en prøvelse for os hvergang i kvinder ‘trækker’ os op på dansegulvet :-) Vi Danske mænd er ganske enkelt ikke skabt til dans. For bare 2-3 generationer siden var stort set alle Danske mænd beskæftiget i landbrugssektoren, så vi er ganske enkelt skabt til mark-arbejde, og det er jo ikke ligefrem noget der indebærer elegante dansetrin :-)

      Kommentar by JensH — 24. januar 2008 @ 13:06

    38. -> #35 Per N

      “plus, kvinder i DK som aldrig siger et kvæk om det afskyelige i den kultur”

      Præcis, hvor er feministerne når det drejer sig om undertrykkelsen af muslimske kvinder her i landet. De er helt fraværende, hvilket er utroligt, for var da virkelig en relevant sag for kvindebevægelsen at tage op. Men da denne sag jo står i modsætning til den multikulturelle illusion har de altså valgt at ignorere det.

      Da jeg kørte til arbejde her til morgen hørte jeg i min bil-radio et interview med en feminist, som kaldte til kamp mod at kvinder blev brugt som sex-objekter i reklamer. Det er meget muligt, at dette er en relevant sag at tage op for feministerne, men i forhold til omfanget af ovennævnte problem, virker denne kamp mod reklamebranchen nærmest som en aflednings-manøvre for at undgå at skulle diskutere undertrykkelsen af muslimske kvinder her i landet.

      Kommentar by JensH — 24. januar 2008 @ 13:22

    39. 36
      “Statistik er taknemmeligt – rapporten hævder således at hele 94 pct. af egypterne går ind for ytringsfrihed”.

      Statistik viser ligesom lårkort meget – men ikke det vigtige :-)

      Kommentar by Johansen — 24. januar 2008 @ 13:47

    40. 37 + 38
      Det er nu ikke hele sandheden, at feministerne i Danmark er helt fraværende, når det drejer sig om undertrykkelsen af muslimske kvinder.

      Kvinder for Frihed prøver i det mindste at italesætte problemerne med kvindeundertrykkelsen i islam i form at forespørgsler til politikere, debatindlæg, foredrag, underskriftindsamling mod tilsløring af ikke-myndige piger, etc.

      http://www.kvinderforfrihed.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=177&Itemid=2

      Og det med dansen slap du lige lovlig let om ved efter min mening:-)

      Kommentar by Johansen — 24. januar 2008 @ 13:54

    41. -> #40 Johansen

      Du har helt ret i at der findes lyspunkter, og at ‘Kvinder for Frihed’ i høj grad er et af dem. Stor respekt for deres mod til at rejse dette emne. Og det er bevidst jeg bruger ordet ‘mod’ her, for i den ‘traditionelle’ (venstresnoede) kvindebevægelse er de sandt for dyden ikke blevet populære på at tage emnet om islamisk kvindeundertrykkelse op. Så vidt jeg har forstået er de af de traditionelle feminister blevet kaldt alt fra islamofober til højreorienterede rascister.

      Sådan som jeg ser det, så stod de traditionelle venstresnoede feminister i en situation, hvor de to mærkesager -kvindekampen og Multi-kulturen- konfliktede med hinanden, og de valgte så multikulturen fremfor kampen for en gruppe undertrykte kvinders rettigheder.

      Kommentar by JensH — 24. januar 2008 @ 14:13

    42. Johansen:

      Kvinder for frihed er ret beset en meget lille fraktion af kvinder i Danmark, og stor respekt for dem, men det er desvære ikke kotyme at kvinder i almenhed råber op over det barbariske livsyn muslimer har på deres kvinder, og sikkert på danske kvinder hvis de kom til fadet, se alle `menings` danner, politiker, og såkaldt kunstnere, medie kvinder, kvinder der har lidt adgang til at blive hørt i det støre felt, på arbejdspladser, ingen gør noget, det er op til Bloggere ect.

      Jeg prøver ikke : – ) at generalisere, for jeg ser det samme hos mænd, som jeg opfatter som skvat pissere, undskyld sproget, men kulturen (politisk korekt ect.) gør at meget få tør sige det der burde siges.

      Kommentar by Per N — 24. januar 2008 @ 17:31

    43. Johansen

      Der er feminister og så er der feminister (kvindehadende kvindesagskvinder). Den sidste kategori udgøres primært af universitetsfeminister a la Rikke Andreassen, Drude Dahlerup og af stok konservative religiøst formummede madammer.

      Den første kategori f.eks. Kvinder for Frihed har jeg stor respekt for. Den sidste kategori tværtimod…

      Kommentar by Janne — 25. januar 2008 @ 09:18

    44. 43 Janne
      Så er det godt, at jeg er medlem af den første kategori:-)

      Jeg har det dog stadig lidt svært med ordet feminist, der for mig er noget lidt negativt konnoteret og ikke helt er mig.
      Jeg mener jo, at sagen for ligeværd og ligestilling mellem kønnene er en sag, som skal kæmpes for af både mænd og kvinder. Sammen og ikke hver for sig.
      Med hensyn til den kategori, som du nævner af “universitetsfeminister” må jeg give dig ret.
      Jeg fatter ganske enkelt ikke, hvad disse kvinder går ud på. Jeg hører gang på gang ekstremt virkelighedsfjerne udtalelser, som er så naive at det skriger til himmelen.
      Sat på spidsen så virker det unægteligt som om, at de er blevet hjernevasket med multikulturelpropaganda af værste skuffe på diverse universiteter. Jeg kan slet og ret ikke få øje på det rationelle i deres tankegang.

      Omendskønt jeg ikke i egen selvforståelse er feminist, vil jeg altid gerne støtte foreninger, som åbenlyst er imod tilsløring af kvinder, kønsapartheid og shariaens sexisme.
      Derfor støtter jeg Kvinder for Frihed.

      Kommentar by Johansen — 25. januar 2008 @ 10:08

    45. Lidt oplysning om feministernes uhyggelige alliance med mørkemændene:

      http://www.sappho.dk/Nr.%204%20september%202006/feministerne.htm

      Kommentar by Johansen — 25. januar 2008 @ 10:46

    46. #45.
      Den havde jeg overset, men i guder det er skræmmende læsning.

      Fatter de “gimper” egentligt helt hvad det er de støtter ?

      Kommentar by whodares "islam skaber tabersamfund" — 25. januar 2008 @ 19:27

    47. Hej tøser m/k, her er moster Kimpo igen :o) (tænk at være sin egen syge moster, fedest )

      Jeg har været noget fraværende, fik et anfald af nationalisme pga. hanbolden; det er ikke helt forbi endnu. Og den tid jeg skulle have været på Uriasposten, sad jeg bare foran flimmeren!

      Nej, jeg legede ikke med dukker, men med legoklodser. Jeg var fagligt set et dydsmønster, men blev alligevel ledt i fordærv til diverse slåskampe og moderat dårlig opførsel, som var gennemgående for drengene i min klasse, men dog altid stoppede, når modparten lå nederst og hylede. Men jeg har engang tabt til en pige i skak! Det er nok derfor, og lad os SÅ komme videre.

      Jeg har selvfølgelig ikke ret meget mod kvinder i mindre doser, og selvom danske duller i almindelighed er selvfede og ulidelige, er nogle af de gode undtagelser næsten gode tilbud, f.eks. lystige li, eller den liberale islamofob(mette) , for ikke at nævne den skønne næstformand i Trykkefrihedsselskabet af 2004 (min desværre bortgifte drømmekvinde).

      Grunden til at jeg bringer det på bane, har JensH jo nævnt og whodares forstået – og nej, Per H, det er ikke alt for ekstremt at blande denne faktor ind i billedet, faktisk blev dette fokus, som jeg længe forsvarede ene mand siden de første dage på Politikens webdebat (fra 2000 og frem, kors nogle onde gimper jeg havde på nakken der, de endte med at få mig ekskluderet fra debatten efter 4 gode år, hvorefter nogle af os stiftede fiaskoen Dissens, mens andre fokuserede på blogs), blåstemplet af den kendte blogger Fjordman med den nu klassiske postering How the Feminists’ “War against Boys” Paved the Way for Islam

      Kort sagt, må der gribes ind overfor mediernes ensidige følelsesmæssige dominans eller skabes en kultur, hvor folk der ikke interesserer sig for politik (typisk hunkønnet), undlader at stemme (lidt ala USA måske).

      Dette betyder ikke nødvendigvis, at kvindernes stemmeRET skal fjernes, idet et individ nu engang er et individ. Men hvad med at sætte valgretsalderen op til folk er tørre bag ørerne (og undervisningssektorens indoktrineringseffekt er aftaget) ??

      PS: Mht. dans, har JensH nok ret.

      Kommentar by Kimpo — 25. januar 2008 @ 20:20

    48. PS: Hvad får jeg i præmie, hvis det lykkes mig at få pakket li ind i en sort sæk og leverer billeddokumentation? Hvem byder en flaske god whisky eller 3?

      Kommentar by Kimpo — 25. januar 2008 @ 20:49

    49. -> #47 Kimpo

      “PS: Mht. dans, har JensH nok ret”

      Tak Kimpo. Det er rart at vide, at man ikke står alene, men at andre mænd også finder det er en prøvelse at blive trukket ud på dansegulvet :-)

      Kommentar by JensH — 25. januar 2008 @ 20:52

    50. Denne aktuelle post skal også lige nævnes:

      A Response to Feminists on the Violent Oppression of Women in Islam

      http://www.frontpagemag.com/Articles/Read.aspx?GUID=E3A6C5FE-3F1C-410D-B19D-F57BE14B4034

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 25. januar 2008 @ 22:10

    51. 47: Jeg må sige Kimpo at du har lige ført beviset selv, du kan ikke lade være med at hyle op om kvinder, ang. din barndom, get over It.

      Kommentar by Per N — 25. januar 2008 @ 22:56

    52. Per N, det VILLE være rart, hvis du lærte at læse en kommunikation, før du blandede dig. Ud i sandkassen en dags tid med dig, og så om igen, mit barn.

      Kommentar by Kimpo — 25. januar 2008 @ 23:16

    53. OK Kimpo, jeg tager det til efteretning, men den der med,
      :og så om igen, mit barn:
      Slipper du ikke uden om, den bliver der komenteret på, så sov godt farmand.

      Kommentar by Per N — 26. januar 2008 @ 00:13

    54. 44

      Johansen

      Jeg er sgu også træt af ordet feminisme og træt af gammelfeminister. Feminisme er helt klart blevet et skældsord der knytter sig til nedgørende og isolerende formumning af kvinder og drikning af grøn the med imamer (i lange feminine kjortler og strømpesokker). Ordet feminisme stinker af fimset religiøs/nyreligiøs underkastelse, intolerant frelst puritanisme og nedgørelse af kvinder, der ikke priser ydmygende formumning af kvinder. Ordet feminisme klæber ved kvinder, der hetzer mod mænd som Jørgen Leth og andre ældre, hvide mænd og deres kultur.

      Fin artikel fra Sappho.dk du linker til, Johansen. Den artikel burde trykkes i de store aviser til et bredt publikum, for den viser hvor ubehageligt snæversynede og sekteriske feminisme og gamle kvindesagskvinder kan være.

      M.h.t. store drenge, mænd og dans, så se dans som en udfordring, en opgave, en battlefield, et ukendt kontinent der skal erobres. På med panseret; kulturen. Ikke for pigernes/kvindernes skyld, men for jeres egen. Dans er altså også et stykke vestlig kultur med mange og flotte traditioner. Det kræver bare lidt overvindelse og styrke (hår på brystet) at kaste sig ud i den form for dannelse. Den del af vestlig kultur dør, hvis den ikke gøres levende af mennesker og mænd ;o) Det er som med folkebibliotekers foragt for ældre og danske bøger. Lad os pakke bøger der er mere end tre år gamle i magasin, mener nogle bibliotekarer, for bøgerne gør biblioteker til døde mausoleer, siger ignorant biblioteksfolk. Skal dans parkeres på magasin eller i mausoleer? Hvis ja, så lad være med at danse og se den kulturelle armod brede sig. Hvis nej, så få danseskoene på og tag det som en mand. :o)

      Mange danske mænd (ikke alle) er blevet så bløde, selvhadende og selvundskyldende, at de har mistet den maskuline erobrings- og forsvarstrang. I stedet for bliver de rappere eller autonome og skjuler sig og sin oprindelige kultur i hængerøvsbukser, hættetrøjer, grafitti og voldsromantik. Eller bruger en stor del af deres liv på at spille krigsstrategispil på computer. Det er søreme da udtryk for et kulturel armod der vil noget.

      Kommentar by Janne — 26. januar 2008 @ 11:20

    55. Du er en brav og klog kvinde, Janne. Du har min tilladelse til at stemme næste gang ;)

      Kommentar by Kimpo — 26. januar 2008 @ 11:47

    56. Nå Kimpo, nu har jeg været i sandkassen, skal vi lige tage den der med
      :og så om igen, mit barn:
      Uddyb gerne hvad det er at jeg ikke forstår om komunikation, udover at jeg ikke altid er god til at stave, og hvis jeg er dit barn, så må du mindst være mellem 80 og 85 år for at det regnestykke går op.

      Kommentar by Per N — 26. januar 2008 @ 13:14

    57. Jaja, Per N, velkommen til højbordet :)

      Jamen du giver mig jo slet ikke kredit for min tålmodighed. Jeg kan sagtens “lade være”, men har langt om længe blot uddybet min position og mine erfaringer på gentagne opfordringer. Jeg gentager, siden du har så svært ved det: JEG HAR BLOT REAGERET PÅ GENTAGNE OPFORDRINGER.

      Jeg bryder mig ikke om den slags forvanskninger af debatten, som endda var ved at udvikle sig hyggeligt. Du har opført dig småligt, ja som en dårlig sportsmand, Per N. Du må lære det tvedelte regimente: at give folket, hvad folkets er, og kimporatoren hvad kimporatorens er.

      Kommentar by Kimpo — 26. januar 2008 @ 14:23

    58. Ja Ja Kimpo du er uforbedrelig, ok, jeg kunne reagere på ord som dårlig sports mand, smålig, men det er ikke værdig for mig og dig.
      Så jeg vil leve med din “indsigt” som jeg jo selv ikke er langt fra trods alt : – ) jeg skal nok prøve at bide i det sure æble når jeg mener at du er ude på en rampage om kvinder, jeg fortryder ikke mine ord men vil gerne nyde en øl med dig hvis vi en dag støder sammen.

      Håber du havde en god Jul med La kimpolina, og rigtig godt Nytår.
      Hilsen Per.

      Kommentar by Per N — 26. januar 2008 @ 14:49

    59. Godt ord igen, Per N, jeps, det perfekte er uforbedreligt :)

      Tror desværre julen varer lige til påske for Polemikens vedkommende, men skål, nu er der hanbold.

      Kommentar by Kimpo — 26. januar 2008 @ 16:08

    60. 54
      Det er svært at være uenig med dig i dine synspunkter – det er som talt ud af min mund.
      Det med danseriet har du helt rigtigt fat i. Danske mænd må se at komme i omdrejninger og smide de tarvelige hæmninger.

      Med fare for at rage uklar med mit eget køn, er jeg nødt til at kommentere en dansk kvinde, Lotte Heise, som ytrer sig i dagens JP under overskriften: “Norge tør, hvor andre tier”.

      Jeg kan lige så godt sige det med det samme. Jeg er lodret uenig med hende.
      Her priser hun ligestillingen i Norge: “Til gengæld går ligestillingen rigtigt godt i Norge og med sit kontroversielle udspil om kvindernes repræsentation i bestyrelserne tog Norge et vigtigt skridt”.

      I min optik var det et fuldstændig forkert skridt. Det må da være ud fra menneskers kvalifikationer og ikke køn, at man opnår repræsentation i f. eks. bestyrelser.

      Endvidere fører hun sig frem med følgende udsagn: “Midt i EM-håndboldfeberen kommer Norge så med endnu et forslag, som sikkert vil få både Anders og Pia til at tabe klaphatten. Norge vil nemlig indføre positiv særbehandling af indvandrere, fordi deres ledighed er tre gange så høj som nordmændenes”.

      Lotte Heise er en klaphat. Gad vide om det giver mennesker øget selvværd, når de skal have særbehandling fremfor ligebehandling for at kunne klare sig? Næppe.
      Man konkurrerer ikke på samme vilkår, og det er efter min opfattelse misforstået hensyntagen og falsk tolerance.

      Hun skriver endvidere: “..at hvis der skal være reel ligestilling, må danske kvinder og danske mænd forstå, at kvotering handler om at give lige muligheder”.
      Sikke noget vrøvl. Kvotering er forskelsbehandling, og det er uacceptabelt.
      Vi skal have ligebehandling – ikke særbehandling, tak.

      Kommentar by Johansen — 26. januar 2008 @ 19:05

    61. @ “Janne” og “Johansen”

      Det er skarpsindighed i stride strømme, lige på nær det med dans.

      Hvordan mener I at feminismen skal reformeres så den bliver levedygtig? – altså så vestlige kvinder føder børn nok, og så vestlige kvinder og mænd ønsker at forsvare sin egenart?

      Kommentar by Mallebrok — 26. januar 2008 @ 23:35

    62. 61

      Mallebrok

      I de lande hvor feminismen (og multikulturen) har de bedste kår, har den gamle, oprindelige kultur (her tænker jeg på en kultur som har frembragt mange mandlige digtere, kunstnere, komponister, videnskabsmænd etc.) de ringeste livsbetingelser. Her tænker jeg specielt på Sverige og nu også Norge. England er gået helt agurk m.h.t. til at tillade nedslagtning af egen kultur og her er det den religiøst dominerende multikultur og parallelsamfundsmafia, der får lov til at slagte løs på Englands oprindelige kultur og befolkning, med det resultat at en del simpelthen forlader England for good.

      Mallebrok, nu kommer der en ordentlig omgang overvejelser og strøtanker – så kan du se hvor meget af det, du gider læse. Jeg er ikke god til at fatte mig i korthed. Men måske du kan bruge noget af det som svar på dine spørgsmål, jeg følte mig i hvert fald meget inspireret af din respons og dine spørgsmål.

      For mig skal der være plads til Jørgen Leth’er i et levedygtigt, moderne, dynamisk, tolerant samfund. Det er et must! Et moderne samfund skal sætte pris på kvalitet, saglighed, sanselighed, vestlig kultur, oprørskhed, frihedstrang, fysisk styrke, ambitioner og erobring; den maskuline måde at se og percipere tingene på skal have en højere status og prioritering. Det er en måde at se, opleve og forstå tingene på, som jeg kan genkende hos mig selv. Når de rød/grønne feminister og de formummede reaktionære madammer sætter Jørgen Leth i køns fascistisk gabestok, så sætter feministerne og de formummede en del af mit syn, mine præferencer og mine erfaringer i forhold til verden og den vestlige kulturhistorie i gabestok. Det er ekstremt frustrerende at opleve ellers intelligente kvinder, der modarbejder en del af andre kvinders måde at se tingene på. De modarbejder simpelthen systematisk den kultur, som jeg og mine er rundet af og som vi identificerer os med. De tisser på vores verden og på vores kultur, som vi er stolte af at tilhøre. Det er både mænd, mænds værdier OG kvinders ditto, der af salomeniske universitetsfeminister og dybt reaktionært tildækkede bornerte madammer får med mors hammer. De gør kvinder til fordømmende, intolerante og puritanske monstre som jeg slet ikke kan se mig selv eller mine holdninger og præferencer i og de fordømmer min kulturelle baggrund som altså også heldigvis består af vestlige mænd og deres historie. Når de hamre mænd i hovedet verbalt, så hamrer de også de mænd, jeg holder af i hovedet verbalt. Dumme indskrænkede madammer er de, betonfeministerne og de formummede kvindfolk. Min pointe er, at det ikke kun er Johannes Døberens hoved Salome holder på sit fad.

      http://www.timboucher.com/journal/wp-content/uploads/2006/12/salome-john-baptist-head.jpg

      Det er også mit hoved og det jeg sætter pris på og identificerer mig med ved vores vestlige, pragmatiske og kølige og nysgerrige kultur og historie, der ligger på fadet i hendes hænder. Den afvikling og langsomme tilintetgørelse af vores særlige vestlige kultur (som har vægtige maskuline rødder og udtryk) og historie, som jeg ser den rød/grønne betonfeminisme og multikulturen arbejde på, gør jeg op med bl.a. ved at deltage i debatten på Uriasposten.

      Jeg ønsker ikke mere statsfeminisme eller flere særlige rettigheder til hverken muslimer (eller mennesker fra andre trosretninger) eller kvinder i det offentlige rum. Jeg ønsker ikke et offentlige rum a la det f.eks. Lotte Heise tilbyder. Jeg synes at det er et problem, at ligestillingsordførere nu beklager sig over at håndboldmændene fik en større heltemodtagelse end håndboldpigerne. Jamen for pokker da. Disse nidkære ligestillingsordførere taler ikke for mig. Til tros for at de næsten alle er kvinder. De forekommer mig latterlige og at gå i for små sko. Deres køns idioti nedgør håndboldmændenes kæmpe præstation. Lad os dog fejre når der endelig langt om længe kommer en flot og 100 % maskulin præstation i verdensklasse. Skønne lokomotiver var håndbolddrengene i de 14 dage. Nogen der har set et gammelt lokomotiv eller kørt i et? Gå ellers på jernbanemuseum og sæt hånden på det kolde, hårde metal. Det rykker!

      http://persinkovo.misto.cz/_MAIL_/vlacky/vlacky_images/498.022.jpg

      Da de unge håndboldspillere vandt, var det ikke kun i håndbold de vandt. De kan forhåbentlig være med til at skabe meget mere fokus på og respekt for vestlig maskulin kultur igen. Både for unge og gamle. Hvor skal vi, der synes godt om modige, målrettede mænd med konkurrencevilje ellers gå hen og finde inspiration og rollemodeller? Hvor skal vi få vores nyheder fra, når hver anden mandlige journalist og stor set alle kvindelige journalister spørger deres ”ofre” om ”hvordan det føles” og ”hvordan de har det inden i nu”. Journalister der kan holde sig til emnet bliver færre og færre. Det er også kulturelt armod. Den form for journalistisk armod måtte flere af håndboldspillerne også stå model til. Det er mange år siden Anne Knudsen fra Weekendavisen, den gæve kone, skrev om noget lignende og siden er feminiseringen af det offentlige rum (bederum og religiøse regler og grædemænd og -koner) blevet meget værre.

      Som jeg ser det, skal der være plads til at 2 (eller flere) F16 fly eskorterer de fantastiske håndbolddrenge hjem til en heltemodtagelse. Vi skal simpelthen have disse maskuline symboler i vores kultur. Fallossymboler kan vi også kalde dem, hvis vi skal være platte. Fejring af maskulin styrke skal vi have i vores kultur. Der skal være noget for vores drenge og også for piger, der nyder den side af sig selv. Fejringen af det maskuline ses f.eks. i opadstræbende kirketårne, bygninger, i måder at bygge og indrette på. Det ses i stræben og det at kunne skære igennem, sige fra. Virginia Woolf skrev i sin tid om at kvinder skal have ”sit eget værelse”. Altså mere plads til det feminine og personlige, det specifikt kvindelige. Så godt så langt. Nu er det tid til at vi får flere ”herreværelser”, altså måder, flere udtryk, hvor det maskuline kan komme frem i bybilledet og i vores kultur – igen. Det er mærkeligt at ikke flere mænd lærer noget mere om kultur og historie. Der er masser af europæiske mænd der kunne være rollemodeller inden for musik, militær, litteratur, billedkunst, sport, politik, videnskab etc. Der er masser af tage af. Simpelthen overvældende mange at opsøge, studere og lære af. Det har været tabu at gøre det i mange år, men drenge og mænd (og piger) bør præsenteres for den vestlige kulturs mænd og deres gerninger. De kan også lære af mænd. Mænd der gjorde noget godt for vores kultur. Skabte fremskridt og vækst og udvikling. Ikke destruktion. Men fremskidt, vækst og skønhed. Vi skal også have nogle steder, hvor der kan ryges cigarer, spilles kort, drikkes sjusser, diskuteres politik og hvor der er plads til afslappet udfoldelse, der ikke er lyserød eller skinhellig og på faste. Traditionelle herreværelser som det ofte sås for 100 år siden. Der er for mange babycafeer og damebladscafeer i vores samfund. For meget Lotte Heise og universitetsfeminist kultur.

      Det er lidt sjovt. Jeg bliver bedt om at skrive om reformering af feminisme og så skriver jeg om det maskuline element. Men det er der nu en god grund til, for maskuliniteten der hviler i sig selv, og kender sig selv godt og også bruger den i sit virke til dagligt, mangler efterhånden i vores kultur. Den kulturbundne europæiske maskuline kultur er mere eller mindre endt med at gå i lyserøde skjorter, sidde foran en computer både på job og hjemme og opføre sig som kvinder; her tænker jeg på den metro seksuelle mand og jeg tænker på hvor stort et hit det er blevet at vise grædende mænd i medierne. Det er den værste gang følelsesporno, og jeg kender flere mænd, der mener at det er offentlig halshugning af det maskuline. (Her kommer Salome og det afhuggede mandehoved ind i billedet igen) Man skal i dag kunne knibe en tåre for at være en rigtig mand. Ned med nakken, Hr. Hvid! Lige som Prinsessen på ærten skulle kunne mærke en ært for at være en rigtig kvinde. Der er tale om køns fascisme. En mand er ikke mere mand fordi han viser sin gråd. Lige som en kvinde ikke er mere kvinde bare fordi hun er ømskindet og har let til gråd. Vi ser det også i en serie som DR’s ”Sommer”. Serien er en fantastisk parade af slappe, forvirrede, hvide mænd uden mål og med og kvinder ditto. Serien viser så mange mænd, der roder rundt både fysisk og psykisk og mentalt. Det er så typisk at familieoverhovedet – den gamle læge – har demens og kan derfor ikke give noget videre af sin egen kultur. Den er død med hans demens. Jeg ser serien som et symptom på en slap kultur (Det er den kultur DR har valgt at vise), der ikke har mange andre forbilleder end konflikter, mangel på mål og med, svaghed og menneskers (især hvide mænds) eksistentielle problemer at byde på. Serien er et trist problemkatalog. Et hvidt og vestligt helvede på jord. Mere eller mindre. En udstilling af veluddannede og velhavende vestlige borgere kulturelle selvhad. Der bygges ikke noget op. (som i Matador f.eks.) Der skabes ikke noget. Der rodes kun rundt. Der fokuseres på feministisk vis på processen og følelser, og ikke på en kamp om at nå et konkret mål og fremskridt. Og på ungpigeværelset hænger naturligvis Che Guevara. Det er 1970’erne om igen og hvor er det bare træls og uopfindsomt og uambitiøst. DR kører i ring med endnu engang had til dansk/vestlig kultur samtidig med at der lefles for multikultur. DR er i den forstand ikke kulturbærende, men stærkt og systematisk kulturnedbrydende.

      I stedet for at dyrke kulturløshed, identitetsforfald og selvhad (f.eks. ungdomskulturen 69), burde f.eks. DR fokusere mere på, hvad vores kultur har at byde på af opfindelser, særkender og kulturelle raffinementer. Der bruges 80 % på at dyrke kulturelt selvhad og 20 % på det modsatte. Hvad med at, vende bøtten om for en gangs skyld og bruge 80 % på at finde frem til positive og levedygtige sider af vores kultur og historie og de resterende 20 % på det modsatte. Jeg har dog svært ved at forestille mig at DR kan finde ud af det på afdelingen for dansk drama. Selvhadet har fyldt overvældende meget i seneste mange år. Men hvad f.eks. med at få unge til at dykke ned i vores kulturhistoriske skat – det kan DR hjælpe med. I stedet for at sende rædselsfuld multikulturel anti-julekalender lavet i Norge som DR gjorde sidste jul. DR kunne starte med at gå på opdagelse i den danske kultur i 1800-tallet.

      Jeg ved at når feminister begynder at missionere for religiøs påklædning kun til kvinder, så er det tid at råbe vagt i gevær. Så er feminister blevet dybt reaktionære og intolerante. Når kvinder som Lotte Heise roser at kvinder bliver ansat kun fordi de er kvinder, så er der ikke mere tale om ligestilling, men om kønsdiskrimination både overfor kvinder og for mænd. Det er køns fascisme og det er at undervurdere kvinder. Kvinder stemples som det andet køn. Det køn der skal have tørklæde på for at klare sig og ellers er hun beskidt og uren. Hun må ikke vise sit hår i det offentlige rum. Den hore. Urene skabning. Kvinden er det køn der skal have ”handicap” stillinger. Det køn der ansættes fordi kvinden tilfældigvis har bryster og en livmoder. Kvinden er det køn der som indvandrere i Norge skal ansættes, ikke fordi de er de bedst kvalificerede, men fordi de er sølle, det er bare synd for dem. De er som børn. De kan ikke selv. Man regner ikke med at de selv kan klare ærterne. Kort sagt kvinder og indvandrere behandles som pattebørn, der ikke kan selv. De skal hjælpes. Deres køn og deres oprindelse er et handicap, som staten – Über Mutter – skal hjælpe som det passer Über Mutter (Salome) og ikke nødvendigvis som det passer mænd og kvinder. Jeg har simpelthen fået nok af den tudeindustri der dyrker kvinden som offer og vil pakke hende ind i religiøs bizar folkedragt. Det er nedværdigende både for kvinder og for andre at et enkelt køn ses på som primært et offer og som et køn der skal hjælpes og klædes på af andre. Æv!

      ”Hvordan mener I at feminismen skal reformeres så den bliver levedygtig? – altså så vestlige kvinder føder børn nok, og så vestlige kvinder og mænd ønsker at forsvare sin egenart?” Spørger du, Mallebrok.

      Nu kan jeg godt se at jeg ikke helt har svaret på dine spørgsmål – til tros for alle de mange, mange ord. Avs! Jeg vil dog prøve at gøre det godt her til slut. (Hvis du stadig hænger på) Jeg mener ikke vi skal have feminisme a la den betonagtige rød/grønne feminisme som er hadsk overfor vestlig maskulin kultur og på samme tid er en trussel mod kvinders frihed. Vi skal have noget, hvor kvinder og mænd kan arbejde sammen i et fælles projekt. Det kan vi først, når den hvide europæiske mand ikke mere ses som et uhyre eller ”lider basse” og ikke mere behandles som Jørgen Leth blev, da han udgav sin dejlige bog ”Det uperfekte menneske”. Det var nok først dér at jeg for alvor blev træt af betonfeminismen i Danmark. Vi kan måske opnå et ligeværdigt møde mellem mænd og kvinder, i en fælles højlydt modstand mod den måde, som flere universitetsfeminister, formummede madammer og en stor del af venstrefløjen (sammen med multikulturen) behandler den europæiske mand og kulturhistorie på. Vi kan sammen give modkultur og multikulturen, som ser en fordel i at sværte den vestlige kultur og den vestligt sindede mand (og kvinde) til en ordentlig verbal opsang bl.a., i aviser og i andre medier. Jeg håber på at modkulturen – multikulturen og betonfeminismen – får mere og mere modstand – også med hjælp fra mænd. Også derfor deltager jeg i debatten på Uriasposten.

      Vi kan arbejde sammen – mænd og kvinder – når vi anerkender at vores vestlige kultur primært er skabt af mænd – af mange meget talentfulde mænd – og at de faktisk gjorde det ganske udmærket. Det er destruktivt for en kultur at se sin fortid som kun negativ. Det er jo også et helt forkert billede at give vores unger og deres unger. Det er helt urimeligt at starte deres udvikling med at give dem en kulturlussing og sige: ”Sig undskyld fordi du er hvid og vestlig og sig især undskyld hvis du er en hvid dreng”. Det er muligt at se den vestlige maskuline kulturs perler og enorme styrke og levedygtighed ved at lytte til klassisk musik, se og dyrke sport, lytte til og synge visesang, deltage i dans, se ældre teaterstykker, læse klassikere, læse lyrik, besøge museer, besøge kirker, gå på kulturhistoriske museer, på automuseer, på Nationalmuseet, på slotte, på besøg i gamle velholdte byer rundt omkring i Danmark etc. Vi kan lære af den (vores fælles) kultur og vi kan bruge den i dag og vi kan være stolte af den. Den er fundamentet for det vi har i dag. Uden fundamentet – vores fælles vestlige og maskuline kultur – ville vi aldrig have været, hvor vi er i dag. Vestlig (maskulin) kulturhistorie fortjener derfor en bedre rolle og en bedre plads – både hos mænd og kvinder og dér vil jeg tro, at vi kan mødes. Det betyder ikke at kvinder skal til at føde 4-5 børn igen. Det er alt for opslidende for en kvinde fysisk og hun får ikke mulighed for at få sig en uddannelse og et godt job. Til alles bedste. Med mindre….med mindre det gøres muligt for familier at få praktisk hjælp undervejs af en eller flere udefra og at arbejdsmarkedet indrettes således at der gøres plads til at kvinder får flere børn igen. Jeg kender flere veluddannede kvinder der har 3-4 børn. Men de kommer også fra familier der gennem generationer har haft overskud, kapital og stor indflydelse på eget liv og virke og så har det været ualmindeligt seje kvinder – både fysisk og psykisk. Men det er på den platform, der hedder vores fælles vestlige kultur, at vi som mænd og kvinder kan mødes – igen. Det skal være slut med at halshugge/kastrere den vestlige kultur (og maskulinitet) via statsapparatet og via multikultur. Når vores børn snydes for viden om egen kultur, snydes de også for hvilken rolle mænds foretagsomhed, opfindertrang, styrke og virkelyst har betydet for vores kultur og historie i mange, mange år. Det bør der laves om på. Formidling af Europæisk historie skal være meget andet end en politisk afbetaling på gammel dårlig samvittighed over 1. og 2. verdenskrig. Tænk på de 80 % positive ting ved vores kultur og historie og ikke kun de 20 % negative. Prøv!

      Jeg beklager at det blev så langt.

      Kommentar by Janne — 29. januar 2008 @ 15:00

    63. Kimpo

      Taark, må jeg så stemme på et parti, jeg selv vælger? :o)

      Jeg er vild med udtrykket “Hanbold”!!! Det kunne også hedde lokomotivbold. Uha uha hvor de ku’ de knejte.

      Kommentar by Janne — 29. januar 2008 @ 15:02

    64. Hej Janne, det var da en skønsang der ville noget. Du får lov at vælge selv, mellem DF og Dansk Folkeparti ;)

      Kommentar by Kimpo — 29. januar 2008 @ 20:37

    65. Det var flot skrevet Janne, artiklen burde udbredes noget mere..

      Kunne det ikke blive til en aviskronik, eller hvad med ‘Tidens Kvinder’, ‘Samvirke’ eller DSB bladet, der findes også et magasin der hedder ‘psykologi’ (ser ud til at henvende sig især til kvinder). Kunne være et fint oplæg til videre diskussion, og måske kunne du score nogle knaster på det..

      Kommentar by Balder — 30. januar 2008 @ 01:57

    66. 62.

      Så er der håb endnu.
      Når den dæmoniserede hvide vestlige mand tages i forsvar af en stærk person som Janne, må jeg sige tak. Vi kan jo ikke selv forsvare os som medieverdenen er skruet sammen uden at blive beskyldt for at være en racistisk plat mandsperson.

      Kommentar by Carlo — 31. januar 2008 @ 14:50

    RSS feed for comments on this post.