29. december 2013

Vapnagaards ‘Bingovagter’ om arabisk gruppe: “De opfører sig, som om at det er dem, der bestemmer”

Tilbage i november bloggede jeg en historie om frivillige der fulgte ældre danskere hjem fra bankospil i Vapnagaard. Jyllands-Posten har flere detaljer – Bingovagter beskytter ældre beboere mod bander og ballademagere (kræver login).

“Containerbrande, rudeknusninger, trusler og flere overfald på ældre beboere har de seneste fire måneder skabt utryghed i det sociale boligbyggeri Vapnagaard i Helsingør med godt 4.000 beboere. …

Politiet har en gruppe unge drenge med arabisk baggrund i kikkerten. Drengegruppen holder bl.a. til ved Vapnagaards Servicecenter… Servicecenteret ligger dør om dør med Laden, en bygning hvor særligt områdets ældre spiller bingo to gange om ugen. Det slutter kl. 21.30, men efter den seneste tids uro har flere af bingospillerne tilsyneladende følt sig utrygge. Derfor er nogle beboere gået sammen og har dannet en gruppe, der tilbyder at følge de ældre hjem fra bingo. …

‘Der er mange, der er utrygge ved selv at gå hjem. Det skyldes, at nogle af de ældre er blevet overfaldet af andengenerationsindvandrere, og at andengenerationsindvandrerne er begyndt at lave ballade. Det skaber utryghed. De stiller sig op i grupper og virker truende, de har hætter på og masker for munden. De opfører sig, som om at det er dem, der bestemmer,’ siger Kim Jørgensen på 31 år. …

‘En af de gange, jeg kom for at følge bingospillerne hjem, mødte jeg en gruppe andengenerationsindvandrere ude foran Laden. De spurgte, om jeg var fra politiet. De opførte sig, som om at det var deres område. Da vi havde fulgt de ældre hjem, gik jeg op i Servicecenteret. Jeg var på førstesalen sammen med en af de ansatte, da jeg hørte et kæmpe smæld. Der blev kastet sten ind gennem flere af vinduerne. …,’ siger han. …

‘Der er en stigning i hærværk og anden uroskabende adfærd i Vapnagaard. Der er bl.a. blevet brændt nogle containere af og smadret vinduer i Servicecenteret. Det er en måde at vise, at det er deres hood – dvs., at det er deres område,’ siger vicepolitikommissær Carsten Spliid fra Nordsjællands Politi, der tilføjer, at de unge maskerer sig om aftenen, råber efter beboerne og kører vildt på knallert.

[…]

Ifølge politiet består den hårde kerne af ca. 12 mænd med arabisk baggrund – de fleste er i alderen 18 til 25 år. …

‘Vi skal finde ud af, hvorfor de gør, som de gør nu. …’ siger Carsten Spliid.”

Oploadet Kl. 13:40 af Kim Møller — Direkte link14 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/54018/trackback

14 Comments »

  1. ‘Vi skal finde ud af, hvorfor de gør, som de gør nu. …’ siger Carsten Spliid.” Tænke sig at vi i Danmark har en offentligt ansat (politimand)
    med en IQ på omkring 60. Dvs.retaderet. ALLE andre med bare et minimum af virkelighedserkendelse ved at perkerne gør det fordi: 1 de er opdraget til det at bekæmpe de vantro og smadre det Danske samfund med alle midler. 2: Fordi alt for mange ledende personer i politiet GIVER DEM LOV til det !!

    Kommentar by Danskeren — 29. december 2013 @ 14:28

  2. Carsten Spliid siger, at de skal finde ud af, hvorfor de gør, som de gør nu.

    Islam er det klare svar – Islam er x-faktoren bag næsten al destruktiv immigrantadfærd. Desværre er der nok ingen dusør for således at hjælpe politiet med opklaringen!

    Kommentar by Sigwar — 29. december 2013 @ 14:35

  3. “De opfører sig, som om at det er dem, der bestemmer.” Det er sgu nok fordi, de gør det og ingen tør sætte sig op imod dem. Vold er det sprog de forstår.

    Kommentar by Josef K. — 29. december 2013 @ 14:45

  4. nr 2 sigwar nej det får du sgu ikke en dusør for, men hvis du er “heldig” kan du få en dom for racisme for at sige det højt!

    His jeg havde mere fritid og boede i et af disse områder, så tror jeg at jeg ville købe en masse selvklæbende printerpapir og så bruge min tid på at hænge koranvers op overalt. feks: “tag ikke kristne og jøder til venner, koranen vers 5:51”.

    Hvis almindelige mennesker og folk som ovennævnte politikommisær blev tæppebombet med den slags information, ikke “hadtale” eller “propaganda”, men ordrette korancitater med angivelse af vers, så ville de forhåbentligt på et tidspunkt vågne op og lægge to og to sammen når muslimerne’s hærværk udelukkende går ud over danskerne i området.

    Hermed givet videre til jer der måtte være så uheldige at bo sådan et sted, bare vær sikker på i ikke bliver set når i klistrer dem op!

    Kommentar by per — 29. december 2013 @ 15:13

  5. “Der skal ikke flyttes en komma i indvandrerpolitiken”. Hvem stemmer på politikerne?. Lad dem stege i deres eget fedt. Men det er synd for børnene. Der sker ikke noget, før danskerne bevæbner sig.

    Kommentar by Machiavelli — 29. december 2013 @ 15:18

  6. De opfører sig som om det er dem der bestemmer.
    Det er dem der bestemmer!
    De danske myndigheder har valgt intet at gøre og det får de stort set fuldstændig opbakning til fra politisk hold. Ordensmagten vælger at sætte kikkerten for det blinde øje. Det hænger sammen med, at hvis de erkender problemets omfang og problemets årsag, så er de piske nødt til, at gøre noget ved det og hverken ordensmagten eller politikerne ønsker at gribe fat om ondets rod, simpelthen fordi de vil betyde konfrontationer som de ikke ønsker. Formodentlig med tilskadekommende eller det der er værre.
    Vi har set fra franske forstæder,mhvor der er en lavintensitetkrig mellem unge indvandrebander og en stadig mere ydmyget ordensmagt, hvor galt det kan gå.
    Det spørgsmål vi uværligt må stille os, er er eftergivenhed det rigtige, eller bliver vi nødt til, at kridte banen op. Bliver vi ikke nødt til, at træde i karakter før de bliver så stærke, at vi ikke længere kan?

    Kommentar by Robert R — 29. december 2013 @ 15:40

  7. Christiansborg-Politikerne er åbenbart både blinde og døve, for hvad venter de på,? – tror de at den Muhamedanske terror, med etablering og oprettelse af Ghettoer, brandstiftelser, daglige knivstikkerier, fup, svindel og snyderi med simpelthen alt, fuldstændig som den unge digter har beskrevet om livet i Ghettoerne, går over som en anden influenza.
    Man får nu alt for travlt med at dreje debatten væk fra det der er allermest påtrængende, så de i fred og ro kan sidde og føre næste generation af Pampere ind i Landsforrædernes Klaner, ingen nævnt – ingen glemt.
    Vanviddet har åbenbart ingen grænse.

    Kommentar by Cantor — 29. december 2013 @ 17:37

  8. Moske skal vi bare kalde det BANKo de vantro går til, for så er de jo selv uden om det, når de sådan frivilligt drager uden for deres hjem.

    Kommentar by li (islamonausea træt amatør DIGTER) — 29. december 2013 @ 17:46

  9. Ja travlt med og dreje debatten. Lige nu er det om det er økonomisk tøj i julegaverne.
    HVORFOR er der ikke “civil” spørgetid i folketinget?
    For hver kriminel indvandrer de giver statsborgerskab skulle de hænges op på det derinde.
    Og hvad med dem, der lige har fået her op til jul? Et danskborgerskab. Gad vide hvorfor DF ikke var ude med en liste denne gang?
    Begår de noget kunne det have væet undgået med en hjemsendelse inden!!!!

    Kommentar by dk — 29. december 2013 @ 18:13

  10. Nej til såkaldt integration/inklusion af lykkeriddere/velfærdsflygtninge/kriminelle udlændinge. Det er en bedre ide at sende dem hjem, så hurtigt det kan lade sig gøre.

    Kommentar by Filip — 29. december 2013 @ 21:30

  11. Det forbliver jo desværre en skøn drøm, det med udsmidning/hjemsendelser af alle disse utilpassede fjolser, alle mulige love og regler og konventioner forhindrer os i at være herre i eget hus.

    Kommentar by LarsB — 30. december 2013 @ 00:28

  12. ‘Vi skal finde ud af, hvorfor de gør, som de gør nu. …’ siger Carsten Spliid.”

    Nej kære Spliid – de skal bare knaldes – så hårdt som muligt. Helst med udvisninger.

    Kommentar by Hodja — 30. december 2013 @ 01:01

  13. […] Politiet ved det selvfølgelig godt. Det er fordi bla. den førte udlændingepolitik har gjort det nødvendigt, et vildt indtag af personer fra voldskulturer. Se fredelige danskere blive terroriseret af indvandrere bare den seneste uge her, her og her. […]

    Pingback by Ny selvmordsterror i Volgograd « Snaphanen — 30. december 2013 @ 13:19

  14. Det er da fuldstændigt ligegyldigt, hvad grunden til deres psykopatiske handlinger er. Mindre snak og mere handling efterlyses hos politiet.

    Kommentar by Jakob — 30. december 2013 @ 16:07

RSS feed for comments on this post.