27. januar 2008

Mona Sheikh, eliteforskeren

Fra Videnskabsministeriets Eliteforsk.dk.

“Videnskabsministerens EliteForsk-rejsestipendier a 250.000 kr. Prisen gives til de dygtigste og mest talentfulde ph.d.-studerende indskrevet på danske universiteter og skal bidrage til, at de kan få mindst et længerevarende studieophold ved et af de allerbedste internationale forskningsmiljøer.”

Mona Kanwal Sheikh – Københavns Universitet

Religion og konflikt
Fagområde

International Politik og Sikkerhedsstudier

Populær beskrivelse af ph.d.-projekt
Jeg vil i mit projekt undersøge forholdet mellem religion, radikalisering og konflikt gennem et fokus på radikal islamisme. Projektet skal bidrage til 1) at udvikle metode og teori til at undersøge sammenhængen mellem religion og konflikt inden for disciplinerne Sikkerhedsstudier og International Politik, 2) at styrke den empiriske viden om religiøse- og sikkerhedsdiskurser, der betinger radikal islamisme, 3) at analysere udsigterne for en potentiel eskalering af en verdenspolitisk konflikt mellem ’Vesten’ og ’radikal islamisme’ og udvikle effektive politisk-strategiske værktøjer til at deeskalere sådanne konfliktdynamikker. Gennem arbejde i tværfaglige miljøer, der har religions-, sikkerheds- og fredsforskning som omdrejningspunkt forventer jeg, at projektet kan bringe klarhed over sammenhængen mellem partikulære religiøse fortolkninger på den ene side og frygt, trusselskonstruktioner og radikal handlen på den anden side.

Oploadet Kl. 10:59 af Kim Møller — Direkte link50 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/5411/trackback

50 Comments »

  1. Hvis “trusselskonstruktioner”?

    “sikkerhedsdiskurser, der betinger radikal islamisme” – altså Israels eksistens og selvforsvar og Den Store Satan, der gerne vil gøre godt, men ikke altid har succes. ? -Undskyld, for 250.000 kroner kunne der vel være råd til en oversætter…..

    Kommentar by Steen — 27. januar 2008 @ 11:09

  2. Mona Sheik??

    Er hun ikke medlem af en radikal-islamisk organisation?

    Det er da lettere komisk, at lade en radikalislamist forske i radikalislam. Det er i hvert fald utroværdigt.

    Eller er der noget jeg har misforstået? Er der to Mona Sheik’er?

    Kommentar by Mackety (Islamologifob) — 27. januar 2008 @ 11:11

  3. Jeg kan huske at hun i forbindelse med sin eksklusion fra de Radikale var i Deadline for at fortælle om sit syn på dødsstraf.

    Det var en opvisning i tågesnak, hun talte meget om at hendes syn på dødsstraf var afhængig af konteksten, men værten på Deadline fandt det ikke interessant at spørge ind til i hvilken kontekst hun mente at dødsstraf a la sharia er i orden.

    Det virker på mig som om hendes største akademiske ambition er at bemale islamismen med et tykt lag beskyttende fernis af vrøvl.

    Kommentar by timkl — 27. januar 2008 @ 11:25

  4. #2 Nej Mackety, du har intet misforstået.
    Hun er islamist og i mine øjne, en svinetryne med ører. Hun skal naturligvis bruge de 250.000 til at rejse ned og interviewe Hamas og kæle med statuen af Arafat, hendes store idol.

    Kommentar by Onion — 27. januar 2008 @ 11:29

  5. >3 timkl

    “Det virker på mig som om hendes største akademiske ambition er at bemale islamismen med et tykt lag beskyttende fernis af vrøvl.”

    Det tror jeg du har ret i. Antropologen Clifford Gertz opfandt udtrykket Akademicisme til at benævne intetsigende akademisk sludder.

    Akademicisme svarer nærmest til tryllekunstneren, der hiver en kanin op af hatten. Vi ved godt det er fup, men det ser smart ud.

    Gertz var nu iøvrigt ikke selv for god. Det er ikke svært at lyde klog, men det er utroligt svært på enkel vis at udtrykke en kompliceret indsigt. Mit indtryk af Mona Sheik er, at hun mest af alt har det i munden og at hun ikke er forsker, så meget som hun er tryllekunstner. Hun hiver en kanin op af hatten og embedsmændene i videnskabsministeriet dåner i benovelse, uden nogensinde at opdage at de er blevet fuppet. Det er sku pinligt.

    Kommentar by Mackety (Islamologifob) — 27. januar 2008 @ 11:38

  6. Bekræfter blot at “Pengene ligger bedst i borgernes egne lommer”.

    Kommentar by morlille — 27. januar 2008 @ 11:40

  7. Lad os ikke håbe at nogen lader sig forblænde af hendes smukke ydre.
    At bedømme ud fra hendes talrige pro-islamiske udtalelser er hun en ulv i fåreklæder.
    Jeg mindes også, at der er en eller anden forbindelse mellem hende og den islamistiske organisation, Minhaj-ul-Quran, ad koranens vej?!

    Kommentar by Johansen — 27. januar 2008 @ 11:41

  8. Ifølge Helge Sander er “Alt for damerne” også videnskab.

    Kommentar by morlille — 27. januar 2008 @ 11:43

  9. Hold kæft hvor er jeg træt af den akademiske stand, den er simpelthen så politiseret så at de grundvidenskabelige dyder; søgen efter sandhed, arbejdet for det gode, og fokuset på naturen – er VÆK.

    Når en tydeligt kompetent og dygtig forsker som Kim Møller skal trynes, altimens at der gives Ph.d.er til en middelmådig islamist – så er der noget helt galt.

    Det har vide konsekvenser, ikke bare for de enkelte forskere, men for videnskaben som sådan. Hvis videnskaben ikke forholder sig sandhedssøgende til virkeligheden, mister den respekten fra befolkningen – og så ender det med at bevillingerne stopper.

    Videnskaben er i en seriøs krise, hvis kvaliteten ikke snart hæves, så kan videnskaben som sådan lide varig skade.

    Så, keep up the good work Kim, du kæmper ikke alene for landet, men også for videnskabens berettigelse.

    Kommentar by Yggdrasil — 27. januar 2008 @ 11:44

  10. Jeg tror nærmere dette her drejer sig om positiv særehandling = hun er muslim .

    Denne særbehandling er helt i tråd med denne kulturkonvention som UNESCO, som bl.a. kulturministeren roste, fremsendte i 2005 og hvori bla. skrives, at

    ” multikultur er menneskehedens største berigelse. Den skal fremmes på alle måder.

    Mindretallenes sprog, kultur og religion, samt deres “professionelle”, og udøvere skal understøttes af vore stater.”

    Læg dertil at Den ARabiske Liga, Europarådet, UNESCO og EU i fællesskab har lavet ” Anna Lindh Foundation til Dialog mellem kulturerne (ALF), der skal arbejde efter samme retningslinier på Europæisk plan, skabe ungdomsnetværker og FJERNE enkeltelementer som kan pålægge den enkelte en fælles identitet !

    EUROMED = Euromediterranien-aftalen / Barcelona-erklæringen har bl.a. det sigte, at Europas landes og de omrking Middelhavet liggende 9 Islamiske landes befolkninger skal have fælleskultur uden “dem” og “os” .

    Dette skal bl.a. sket fra 2010 gennem fri bevægelighed for kapital, varer, tjenesteydelser og mennesker .

    Tildelingen af rejselegatet til Mona Sheik kan jeg ikke opfatte som andet end et udslag af ovennævnte projekt.

    Tydligere ville det måske have været om man have tildelt Sherin Khankan et tilsvarende, idet hun taler endnu mere tåget en Sheik.

    Det drejer sig om at trække muslimer frem i 1. række på alle områder og felter – fagligt i orden eller ej, frem skal de altså !

    Uanset hvad VI som tilhørende den oprindelige befolkning mener om projekt Eurabia – så ER denne forlængst sat på skinner og kører stille og roligt mod målet.

    At Islamisterne så kan grine tykt i skægget og bag tørklædet……..

    Kommentar by Vivi Andersen (islamofob) — 27. januar 2008 @ 12:13

  11. “og udvikle effektive politisk-strategiske værktøjer til at deeskalere sådanne konfliktdynamikker”

    Bliver spændende at høre om disse redskaber, udviklet af en islamist!

    Kommentar by Krucifiks — 27. januar 2008 @ 12:31

  12. Mona Sheik er da en dygtig dame til at belægge sine ord. I modsætning til Nasar Khader kan hun også skrive “sort” i sine forgæves forsøg på at appetitliggøre Islam. Roses skal hun nu for en gangs skyld, da jeg her har set en text fra hendes hånd, hvor tingene ikke skal ses i “kontekst”.

    Mona Sheik må være en af de velintegrerede som Helle Thorning-Smidt er så begejstret for.

    Saxet fra dags datos JP.interview med forkonen: “Nej, det skyldes ikke taktiske årsager, at vi har ændret holdning til udlændinge og nu siger klart og tydeligt, at der er sammenhæng mellem, hvor mange udlændinge der kommer til Danmark, og hvor dygtige vi er til at integrere.” ????

    Hvad mener Konen? Klart og tydeligt? Dårlige til at integrere = færre udlændinge? – eller flere? eller vise versa? Jo det er vist klart og tydelig! Kan nogen forklare (klart og tydeligt) hvad hun mener? Skal Danmark åbnes for fri indvandring?

    Det værste er ikke at konen tilsyneladende udviser temmelig alternativ begavelse, men derimod at hun anser vælgerne for tåber, der ikke kan gennemskue intetsigende vås.

    Dejligt makkerpar.

    Kommentar by Pesodym — 27. januar 2008 @ 12:40

  13. Rene Karpanchorff forsker i sin egen yderligtgående politiske holdninger og metoder – med fin titel og penge. Mere inhabilt kan det næppe blive – troede man.

    Men så er turen kommet til dejlige Mona [ http://www.kimporator.dk/?p=112 nederst ].

    Minhaj Ul Quran (nu Muslimer i Dialog). Dengang de forsøgte at få fodfæste i Det radikale Venstre (og lidt i Soc. dem.):

    Mona Sheikh, Barbar Baig, Tanwir Ahmed, Tanvir Shariff, Norman Malik.

    Muslimer i Dialog pt:

    Bloggerne Gulay Kocbay og Helen latifi (forlovet med Norman Malik), Safia Aoude, Nadved Baig m.fl.

    Hov, bestyrelsen har skiftet godt ud i navnene nu.

    Alt ialt: Antidemokratisk islam med pæne ansigter, nu med forskerstempel. Mon hun ender med at blive kæreste med Jørgen Bæk Simonsen? Jeg har det fra pålidelig kilde, at han har et godt øje til de unge piger..

    Kommentar by Kimpo — 27. januar 2008 @ 12:56

  14. “partikulære religiøse fortolkninger på den ene side og frygt, trusselskonstruktioner og radikal handlen på den anden side.”…..

    Aaaaargh ….. Konklusionen er jo allerede skrevet.

    Kommentar by Christian Lindhardt-Larsen — 27. januar 2008 @ 14:12

  15. #14
    Ja, hvordan skulle man ellers få bevilget 250.000 kr.

    Kommentar by Menig 442 — 27. januar 2008 @ 14:41

  16. ”og udvikle effektive politisk-strategiske værktøjer til at deeskalere sådanne konfliktdynamikker.”

    Det lyder da meget fornuftigt! Ikke at jeg ikke ved, hvad der kommer ud af det, men det kan da givet være lige så effektivt, som at lade nålen løbe rundt i den evindelige islamofobrille.

    Mvh. Børge.

    Kommentar by Børge — 27. januar 2008 @ 16:10

  17. Til 16 (Børge).

    “Det lyder da meget fornuftigt! Ikke at jeg ikke ved, hvad der kommer ud af det, men det kan da givet være lige så effektivt, som at lade nålen løbe rundt
    i den evindelige islamofobrille.”
    Du er simpelthen en idiot! For det første beviser dit infantile konstruerede udtryk “islamofobrille” intet som helst. For det andet er islamofobi jo et pladderudtryk opfundet og promoveret af antidemokratiske organisationer med det specifikke formål at undertrykke enhver kritisk granskning af islam.
    Fobier plejer jo at være noget, der betegner frygt for forskellige naturfænomener og ikke modvilje mod politiske eller religiøse ideologier.
    Det er heldigvis sjældent at dette åndssvage begreb, som selvfølgelig har sin helt egen materielle berettigelse uden nogen forbindelse med hvordan muslimer faktisk tolker religionen, bliver fremhævet herinde. Når folk griber til det, viser det bare, at de ingen argumenter har tilbage i deres arsenal.

    Kommentar by PerH — 27. januar 2008 @ 16:56

  18. Til 13 (Kimpo).
    Muslimer i dialog er ikke direkte en efterfølger til MUQ Danmark. Der var snarere tale om, at de fremtrædende danske medlemmer brød med organisationen på grund af stifteren Tahir-ul-Qadris økonomiske dispositioner. MUQ var/er strengt hierarkisk styret, og det er muligt, at det var for meget for de lokale græsrødder.
    Så skal vi sige det er et fremskridt, for at blive lidt i velkendt apologetisk stil, at de unge muslimer insisterer på at gennemføre omvæltningen på demokratisk vis uden for meget topstyring. Til gengæld afholder Muslimer i dialog arrangementer, hvor mange finder halshugningsvideoer er helt i orden, fordi det er muslimers eneste alternative nyhedsformidling. Men det er naturligvis også kun en trusselskonstruktion. Det må være fantastisk at få skåret halsen over, imens man tænker på Mona Sheikhs løsninger.

    Kommentar by PerH — 27. januar 2008 @ 17:22

  19. -> 17 PerH

    Det gider jeg simpelthen ikke svare på.

    Mvh. Børge.

    Kommentar by Børge — 27. januar 2008 @ 17:50

  20. Oj!!

    og jeg glemte:

    Og det var Danmark, og det var Danmark, og så videre i samme rille!!

    Mvh. Børge.

    Kommentar by Børge — 27. januar 2008 @ 17:52

  21. Mona Sheikhs såkaldte ”Populær beskrivelse af ph.d.-projekt” er, som flere allerede har antyder, komplet uforståelig for populationen. Det er også uforståeligt, at nogen har tildelt hende kr. 250.000 til projektet, for opgaven kan løses på 5 minutter ved skrivebordet, se nedenstående udkast.

    Den følgende partikulære (= mainstream) religiøse fortolkning:

    “The Qur’an exists exactly as it was revealed to Prophet Muhammad (pbuh). It has not been changed. Committing the Qur’an to memory is considered a great accomplishment and any person who is able to do this is known as a hafiz.
    The life and actions of the Prophet are called the Sunnah and are followed by Muslim. The sayings of the Prophet have been collated and authenticated in collections of Hadith.
    In his last sermon he said ‘…I leave behind me two things, the Qur’an and my example, the Sunnah and if you follow these you will never go astray…’ “ (kilde:
    http://www.islamispeace.co.uk )

    fører logisk til radikal handlen som f. eks. terrorangrebene 9. september 2001 i USA, 11. marts 2004 i Madrid, 7. juli 2005 i London, diverse selvmordsbomber i Mellemøsten, ambassadeafbrændinger og mord pga. nogle avistegninger, gidselhenretning for åben skærm etc. etc., samt til trusselskonstruktioner som f. eks. det iranske præstestyre (med snarlige atomvåben og en Mahmud Ahmadinejad som præsident), EUROMED, etc. etc.

    Der er således et solidt empiprisk grundlag for, at der blandt de frie vestlige befolkninger hersker en smule nervøsitet, måske endda ligefrem frygt for deres og deres børns fremtid.

    De mest effektive politisk-strategiske værktøjer til at deeskalere sådanne konfliktdynamikker synes derfor at være, at muslimerne skrotter Islam og begynder at leve som normale mennesker.

    Send venligst kr. 250.000 tak

    Kommentar by monse — 27. januar 2008 @ 18:00

  22. Lad ræven vogte gæs……

    Kommentar by Cicero — 27. januar 2008 @ 18:32

  23. “ved et af de allerbedste internationale forskningsmiljøer” – hvis det er i Mellemøsten: hvor?

    Kommentar by Hodja — 27. januar 2008 @ 18:53

  24. >23 Hodja
    Koranskolen Dar al-Mustafa, Tarim, Yemen er nok et godt bud.
    http://www.daralmustafa.org/

    Her er iøvrigt et uddrag fra http://www.eliteforsk.dk , hvor hun fortæller hvad pengene skal bruges til:

    “Hvad skal dit rejsestipendium bruges til?

    Et længerevarende ophold ved Orfalea Center for Global and International Studies, University of California Santa Barbara (UCSB), USA, samt besøg til Joan B. Kroc Institute for International Peace Studies, University of Notre, Indiana (USA) Dame. Herudover deltagelse i relevante konferencer, herunder den årlige konference for International Studies Association (ISA), San Francisco, marts 2008 og den årlige konference for American Academy of Religion (AAR), Chicago, oktober 2008. I det omfang, som det bliver nødvendigt, skal rejselegatet også bruges til kortvarige forskningsrejser til udvalgte lande i Mellemøsten/Sydøstasien/Europa, med henblik på at indsamle empiri.”

    Det kan næppe gøres for kr. 250.000 så hun har nok andre sponsorer også.

    Kommentar by monse — 27. januar 2008 @ 19:12

  25. -> 13 Kimpo

    “Jeg har det fra pålidelig kilde, at han har et godt øje til de unge piger..”

    Det er muligt, men så svigter mit instinkt mig fuldstændig i den forbindelse.

    Hvem har ansvaret, der må have været flere om det? En kvart million er meget at smide ud ad vinduet, men de har måske penge nok?

    Lars Erslev Andersen skrev nogle for ham usædvanligt ophidsede JP-artikler om sin deltagelse i et møde arrangeret af de der “dialog”-mennsker i Den sorte diamant i 2005. Kvinder og mænd sad sorteret i hver sin side i salen, og så gik det ellers løs med blodig snak.

    http://64.233.183.104/search?q=cache:EoGGDJElQjYJ:www.polemiken.net/%3Fp%3D2012+den+sorte+diamant+lars+erslev+andersen+jyllands-posten&hl=da&ct=clnk&cd=1&gl=dkin

    http://66.102.9.104/search?q=cache:jq_vIz1M3LsJ:www.weekendavisen.dk/apps/pbcs.dll/article%3FAID%3D/20051007/KULTUR04/510060351/-1/kultur+dialog+den+sorte+diamant+lars+erslev+jyllands-posten&hl=da&ct=clnk&cd=7&gl=dk

    Kommentar by Mette (liberal) — 27. januar 2008 @ 19:34

  26. Jo altså – er der nogen, som kan forklare mig, hvorfor vi skal hælde milliarder i integrationsskålen uden bund? Hvorfor ligger det medlemmerne af “de-rigtige-meningers-klub” fjernt at forvente/forlange, at indvandrere SELV lige fra starten skal bruge alle kræfter på at lære det nye sprog, kulturbaggrund osv osv? Hvorfor i alverden gøres indvandrere automatisk til ofre og stakler? Det er også tankevækkende, at når det passer i “de rigtiges” kram, bruger de loven som rambuk for deres synspunkter, mens i modsat fald (jfr. de afviste asylansøgere), er loven pludselig ikke mere så interessant at argumentere med. Jeg får simpelthen kvalme, når jeg hører de frelstes udgydelser om “anstændighed” osv i den dur. Nå, nu fik jeg sagt det og har det allerede en anelse bedre.

    Kommentar by Hveps — 27. januar 2008 @ 21:09

  27. Helt dum kan hun da ikke være, Mona Sheikh. Det er lykkedes hende at imponere andre end sig selv over, at hun kan formulere en projektbeskrivelse med sædvanligt akademisk vrøvlesprog. Der er altid grund til at være på vagt over for folk, der bruger ord som “diskurs”, hvadenten det er marxister på RUC eller islamister på KU.

    Kommentar by S — 27. januar 2008 @ 21:10

  28. Tak til PerH for præciseringen. Monse bør uden tvivl have den kvarte million, så gir han nok en lille en :)

    Mettes instinkter svigter sikkert, men ok, det er jo bare rygter og så passer de fint med det perfekte sharia-ægteskab: 2 ultraglatte forførende folkeopdragere i fælles kamp for islams sag.

    Kommentar by Kimpo — 27. januar 2008 @ 21:45

  29. Mere islmoapologi på DR2 i morgen:

    Pigen med tørklædet
    29. jan. 2008 20:00 på DR2
    Hvordan kan han sammenligne mit tørklæde med et nazi symbol? spørger Suher Othmann sig selv under den hede danske debat. Suher er 27 år og uddannet læge. Hun er født og opvokset i Danmark af palæstinensiske forældre.

    http://www.dr.dk/dr2/?oversigt

    (Tjek det nuttede foto inden linket dør.)

    I øvrigt var Rikke andernsen i i Deadline forleden:

    “Danskere blandt de mest islam-skeptiske i verden
    22:48:30 (0:16 min.) – 10 af 12

    Et overvældende flertal af danskerne ser det som en trussel at få mere samkvem med de muslimske lande. Den skeptiske holdning fremgår af en større international rapport, der også slår fast, at danske medier hører til blandt de mest negative i Vesten overfor muslimer og islam…”

    http://www.dr.dk/dr2/deadline2230/tirsdag.htm

    Hun virkede ikke særligt seriøs, hysede og afsluttede med en historie om en pakistansk taxachauffør hvis søn ikke kunne komme ind på diskoteker og hvis indhyllede datter havde svært ved at få job.

    Kommentar by Christian Lindhardt-Larsen — 28. januar 2008 @ 07:35

  30. 29
    Var pigen med tørklædet ikke hende der sagde til Pia K i “Debatten”, at hun smuttede til Canada når hun var udlært, for der måtte man klæde sig i ørkenrøvernes slør??????? Jeg mener Pia sagde pænt farvel og mente hun vist var rigmelig utaknemlig overfor det land der har givet hende en udd.

    Med hensyn til DR2 deadline
    Denne unge dame forsker var sku da mere forvirret end Nasser Khader i et skattespørgsmål, hun havde kun sin tro på det multikulturelle og historien om hvor onde alle er over for en taxa-læge søn. Hun kunne ikke argumentere og slet ikke indgå i dialog, men det er jo klasisk proislam hæren, en masse påstande og ingen evner til at forsvare disse.

    Kommentar by Broholm (ordblind) — 28. januar 2008 @ 09:21

  31. Är det bara jag som likställer muslimer i dialog = muslimer dikterar ?

    Kommentar by Matti från Finland — 28. januar 2008 @ 09:47

  32. -> #30 Christian Lindhardt-Larsen

    “en pakistansk taxachauffør hvis søn ikke kunne komme ind på diskoteker”

    Havde den ‘indhyllede’ datter nogen problemer med det, eller det meldte historien måske ikke noget om??

    Kommentar by JensH — 28. januar 2008 @ 10:07

  33. ->31

    Ja, dette er jo de facto det der ligger i det. Dhimmierne føler sig gode når de bruger ordet, men ingen har endnu fremvist resultater af denne ‘dialog’. Først når der bliver bygget en domkirke i Mekka vil jeg tage ordet alvorligt.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 28. januar 2008 @ 10:10

  34. Visiting scholars:

    Mona Kanwal Sheikh – University of Copenhagen, Denmark
    RELIGION AND GLOBAL CONFLICT RESOLUTION
    Mona Sheikh holds an M.A. in Political Science from the University of Copenhagen, where she worked with Prof. Ole Weaver (Political Science, International Relations) in the area of ‘comparative secularisms’. Their research, which was presented at the 2005 conference of the International Studies Association in Honolulu, argues the ‘strategic’ (conflict de-escalating) potential of ‘comparative secularisms’ and begins to build a matrix for doing this kind of study on a handful of countries (France, US, Turkey, Denmark, Pakistan). She is a member of several associations and committees involved with ethnic minorities, race, and integration issues. These include, since 2002, board membership with the Documentation and Advisory Centre on Racial Discrimination and a vice chair position with the European Commission-supported INGO European Network Against Racism (ENAR). While at UCSB, Mona will continue her research into religion’s role in the sphere of international relations, specifically dealing with approaches to the question of religion and conflict/peace studies. This research should contribute to developing a method to analyze the connection between religion and radicalization by integrating insights from Security Studies and Sociology of Religion, and strengthen the empirical knowledge on the religious discourses which condition radical Islamism.

    http://www.global.ucsb.edu/orfaleacenter/visiting_scholars.html

    Kommentar by Hodja — 28. januar 2008 @ 10:19

  35. Fandt dette:

    NOW THIS IS INTERESTING!!!!
    From: �In Their Own Words; Comparing the Rhetoric of Jihadism and Nazism�
    by Joseph D’Hippolito
    http://www.victorhanson.com/articles/hippolito111404.html
    “�Only Islam can achieve the synthesis between Christianity and humanism, and fill the spiritual void that afflicts the West,” says Tariq Ramadan, a popular Muslim scholar who teaches in Switzerland and Germany, and who was appointed a post at Notre Dame’s Joan B. Kroc Institute for International Peace Studies before being barred from entering the United States. He is also the grandson of Hassan al-Banna, who in Egypt in 1928 founded the Muslim Brotherhood, the spiritual precursor to groups like Hamas and al-Qaeda.
    Hmmm�so the �Joan B. Kroc Institute for International Peace Studies at the University of Notre Dame� http://www.nd.edu/~krocinst/media/iraq.html
    �.funds Tariq Ramadan, grandson of the founder of the Muslim Brotherhood:

    http://www.blogofdeath.com/archives/000444.html

    kan ikke genfinde den her: http://www.victorhanson.com/articles/index.html

    Kommentar by Hodja — 28. januar 2008 @ 10:33

  36. Peace Studies’ War Against America
    By Greg Yardley
    FrontPageMagazine.com | Wednesday, April 30, 2003

    The solutions offered by Peace Studies professors are equally cringe-worthy. Cynthia Keppley Mahmood, a Peace Studies professor at Notre Dame, wrote in the Times Higher Education Supplement that we needed dialogue with Osama bin Laden, not violence. By discussing what the terrorists who murdered three thousand Americans really wanted, and dealing with them, we’d be better off than entering a war on terrorism she feels is ‘ultimately unwinnable’. Our reluctance to do so is because of our post-9/11 ‘patriotic machismo’ (source: “Why I Believe We Need To Talk To Extremists,” July 12, 2002). This brilliance was topped by the above-mentioned Gordon Fellman, who wrote that “the once-victorious nations” – that’s us – need to agree to participate in “the most massive reparations process in history.” In short, we can prevent terrorism by putting the world on welfare. (source: “September 11 and the Field of Peace Studies,” Oct. 31, 2002) Kucinich’s ‘Department of Peace’ might better be called the ‘Department of Surrender.’

    http://www.frontpagemag.com/Articles/Read.aspx?GUID={E981487E-11FC-43E1-B836-1F65B0C24028}

    Kommentar by Hodja — 28. januar 2008 @ 10:55

  37. Og hun skal nok få det morsomt i Chicago: http://albertmohler.com/commentary_read.php?cdate=2004-10-14

    Kommentar by Hodja — 28. januar 2008 @ 11:23

  38. 32
    “Havde den ‘indhyllede’ datter nogen problemer med det, eller det meldte historien måske ikke noget om??”

    Den slags har da ikke lyst til at gå på disko, de har lyst til at gå hjemme og få mange børn HELT FRIVILLIGT
    De tager jo uniformen på HELT FRIVILLIGT også, det siger Elsebeth GN selv

    Kommentar by Broholm (ordblind) — 28. januar 2008 @ 11:28

  39. American Academy of Religion og Tariq Ramadan:

    http://www.google.dk/search?hl=da&q=American+Academy+of+Religion+tariq+ramadan&meta=

    Kommentar by Hodja — 28. januar 2008 @ 11:29

  40. “Videnskabsministerens EliteForsk-rejsestipendier a 250.000 kr. Prisen gives til de dygtigste og mest talentfulde ph.d.-studerende indskrevet på danske universiteter…”

    Dygtigste og mest talentfulde…? Hvordan dygtige og talentfulde? Dygtige til hvad?

    Kommentar by Janne — 28. januar 2008 @ 11:34

  41. 36

    Holja

    Peace har efterhånden fået den modsatte betydning. Det har humanisme også.

    Kommentar by Janne — 28. januar 2008 @ 11:36

  42. Hodja, mener jeg. :o)

    Kommentar by Janne — 28. januar 2008 @ 11:36

  43. Hun er jo pakistaner, så det er jo blot et spørgsmål om tid, før hun bliver æresdrabt. Hvorfor bruger hun kræfterne på racediskrimination? Hun kunne f.eks. studere kvindeundertrykkelsen i Islam i stedet for. Det ligger da mere til højrebenet for hende.

    Kommentar by ManInBurka — 28. januar 2008 @ 12:31

  44. >41 Janne

    Ja, der er megen nysprog i disse år. Forleden var der for eksempel en ansat i det offentlige, der spurgte mig om jeg havde en nem-konto. Jeg svarede, at jeg ikke anede hvad en nem-konto var, men om hun ikke bare kunne nøjes med en bank-konto.

    Kors hvor jeg afskyr det offentlige, men de stakler der arbejder der, dem har jeg nu kun ondt af. Det værste er, at jeg sku nok selv, i hvert fald for en periode, kommer til at arbejde i det offentlige, suk.

    Man burde skære voldsomt i det offentlige og til gengæld sænke skatterne dramatisk. Det socialistisk velfærdshelvede fører ingen steder hen og det offentlige er stort set ikke andet end et gigantisk beskæftigelsesprojekt for unyttige akademikere.

    Ps. Jeg er selv akademiker :)

    Kommentar by Mackety (Islamologifob) — 28. januar 2008 @ 13:00

  45. Anyway, min sidste post var vist en OT’er, men ja Janne, nysproget er på voldsom fremmarch. Spørger du mig, så synes jeg ikke det lover godt for fremtidens Danmark. Hvor sproget forvanskes følger undertrykkelsen. Det er nemlig det der er nysprogets funktion, at skjule undertrykkelsen for ofrene, der ellers kunne finde på at protestere.

    Kommentar by Mackety (Islamologifob) — 28. januar 2008 @ 13:02

  46. -> 28 Det sker ikke så sjældent, at jeg tænker, at nu sidder guderne oppe på Olympen og ler af fuld hals, og at der dog er en slags retfærdighed til. I det mindste af og til.

    De har fortjent hinanden, Kimpo, og måtte Allah velsigne dem med rigtig mange børn, hvis du nu har ret.

    Dog synes jeg, at vi anstændigvis må tilføje, at selv om fædrelandet bør hædre sine store sønner, må grænsen sættes ved finansiering af brudekøb, hvor fikst det end arrangeres.

    På den anden side, det er jo discount af discount. Kun en kvart million. Ha!

    …intet skal få lov til at ødelægge mit humør i dag.

    Kommentar by Mette (liberal) — 28. januar 2008 @ 13:16

  47. Konen blev smidt ud af de radikale , fordi hun ikke kunne finde ud af at tage afstand fra Sharia

    Kommentar by Ivan — 29. januar 2008 @ 00:07

  48. Korrekt. Mona er aktivt medlem af Minjah-ul-Haq…Tæt på Hizb ut tahrir

    Kommentar by Ivan — 29. januar 2008 @ 00:11

  49. Og jeg husker også hendes kommentar i DR2 i 2005:

    Interviewer: Går du ind for Sharia ?

    Mona Sheikh: Ikke i en dansk kontekst

    Hvilket vel må betyde, at i en pakistansk/somalisk/afghansk/irakisk etc…der er Sharia OK. Det var derfor de radikale kylede hende ud. Og så belønner en liberal regering gudhjælpemig konen med 250.000 kr.

    For hvad ?

    Mindre smertefuld amputation af lemmer, bedøvelse ved omskæring af små piger, skyde homoseksuelle før de hænges, sten med bedøvende stoffer ved stening af kvinder?

    Come on Fogh. Indrøm det var en fejl og tag prisen fra konen

    Kommentar by Ivan — 29. januar 2008 @ 00:17

  50. Mona Sheik er medlem af Minhaj ul Quran ledet af Tahir ul Qadri, som har arbejdet for at få indført dødsdomme til de, som betvivler Islam og profeten Muhammad som den sidste profet.

    Herunder er f.eks. Ahmadiyya dødsdømt og ironisk er det, at netop Ahmadiyya ses som de bedst integrerede muslimer i mange lande også herhjemme. De har f.eks. deres egen moske, Nusrat Djahan (de er bandlyst fra traditionelle sunni muslimske moskeer, ligesom de heller ikke kan tage på pilgrimsrejse til Mekka såfremt det af deres pas fremgår at de er Ahmadiyya som er tilfældet for de som er bosat i Pakistan, idet loven kræver det skal stå i deres pas. Havde man gjort det herhjemme, var anklagerne om racisme kommet øjeblikkeligt) i Hvidovre med en smuk minaret.

    Ironisk ikke?

    Det er “dejligt”, når man har sådanne integrerede og åbentsindede, steningsvenlige, shariaglade muslimer som Mona Sheik, som synes Tahir ul Qadri er den bedste leder med sans for retskaffenhed.

    Kommentar by j.doe — 2. juni 2009 @ 12:42

RSS feed for comments on this post.