30. januar 2008

David ‘Che er en helt’ Trads skifter til Berlingske (lige under Lisbeth Knudsen)

Massefyringer i en gratisavis er mere overordnet ikke noget jeg skal begræde, men hvad nytter det når al redaktionelt stadig varetages af en indspist klike af folk med ‘de rigtige holdninger’. Politiken fortæller i dag at Nyhedsavisen fyrer 40 journalister, og i en supplerende artikel kan man læse at Nyhedsavisens chefredaktør skifter til Berlingske.

“Samtidig med, at Nyhedsavisen skal fyre halvdelen af de redaktionelle medarbejdere, skal avisen også have ny chefredaktør.

David Trads, der ellers har været med siden starten, har nemlig sagt sin stilling op, oplyser bestyrelsesformand Svenn Dam til politiken.dk.

David Trads vil fremover være ansat i Det Berlingske Officin med titlen redaktionel projektleder.

Han skal stå for tværgående redaktionelle projekter i officinet med direkte reference til koncernchef Lisbeth Knudsen.

Lisbeth Knudsens forgænger Niels Lunde (der ikke var sin opgave voksen under Muhammedsagen), er i dag erhvervsjournalist på Politiken.

  • 22/9-05 Berlingske Tidende – David Trads: Che Guevara er en helt.
  • Oploadet Kl. 15:12 af Kim Møller — Direkte link14 kommentarer

    The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/5425/trackback

    14 Comments »

    1. Endnu en grund til ikke at abonnere på Berlingske mere.
      I forvejen har der jo huseret et par “journalister” fra København og Press , så Berlingske som borgerlig avis, jeg tror det ikke?

      Kommentar by PB — 30. januar 2008 @ 15:27

    2. Først ansætter Berlingeren Lisbeth Knudsen som chefredaktør, og nu David Trads som ‘redaktionel projektleder’. Mon ikke avisen skulle skifte navn til ‘Det Fri Aktuelt’?? Det ville da ihvertfald fuldende billedet af den ‘transformation’ avisen gennemgår i disse år.

      Kommentar by JensH — 30. januar 2008 @ 16:00

    3. At berlingeren ikke er borgerlig, har været klart for mange i lang tid.

      Det er efterhånden kun kultur delen, der kan betragtes som borgerlig! Med Blüdnikow, Kastholm, Jalving, Balsby, Kurrild-Klitgaard og Lars Hedegaard i spidsen. Men suk, gad vide om de overlever ansættelsen af Che forherligeren!!?? Det har jo lykkedes Lisbeth Knudsen at minimere Groft Sagt sektionen en smule… :(

      Kommentar by Hank Rearden — 30. januar 2008 @ 16:31

    4. Det bliver sjovt at læse hvad det traditionelle Berlingske-segment mener om at også Trads skal indtage Berlingeren, og hvad mon Groft-sagt folkene har at sige ?

      Men bare rolig, det behøver ikke nødvendigvis have nogen betydning for indholdet af Berlingske at de ledende medarbejde (og mange journalister) er ræverøde – vi er jo blevet belært fra journalisthøjskolen og af medieprofessorer at journalister er objektive mennesker der sagtens kan adskille tingene og ikke påvirkes af deres personlige holdninger.
      Senest er Pittelkow blevet belært om dette “faktum” af adskillige lektorer fra journalistuddannelserne.
      Tjaa….selvtillid har de da ihvertfald, realitetssans derimod????

      Kommentar by Jesper F. — 30. januar 2008 @ 16:45

    5. Redaktionschef Simon Andersen konstitueres som chefredaktør.

      Om Simon Andersen:

      http://www.uriasposten.net/?p=5090#comments

      Kommentar by knark — 30. januar 2008 @ 16:46

    6. Det er mindst et år siden, man kunne læse i Groft Sagts spalter, at David Trads – der, klog som han er, allerede dengang kunne se, hvor det bar hen med Nyhedsavisen – havde skrevet til diverse aviser og nyhedsmedier for at tilbyde sin arbejdskraft. Højst overraskende var der bid hos Berlingske Officin og Lisbeth Knudsen…

      Kommentar by JanChris — 30. januar 2008 @ 16:47

    7. Rygtet ude i byen siger at også Gitte Seeberg er på vej til en ny karriere hos Berlingske Tidende.

      Dette sker som et led i Berlingske Tidendes strategiske positionering som en borgerlig bastion i medielandskabet – man ønsker at differentiere sig fra hattedamerne hos Politiken og DR.
      Her skal Seeberg indgå i et nyt super-borgerligt team med Lisbeth Knudsen og David Trads…..

      Som endnu et element i de nye strategiske vinde hos Berlingeren overvejes det om Berlingske skal indgå i et sponsoraftale med Ritt B.’s nye røde skole.

      Kommentar by Superman — 30. januar 2008 @ 16:55

    8. Man vil få mere ud af at abonnere på Anders And & Co. end på Berlingske Tidende, de er sku også kønnere i Anders And & Co.

      Kommentar by Fritz — 30. januar 2008 @ 17:13

    9. “Niels Lunde (der ikke var sin opgave voksen under Muhammedsagen” – og det var han heller ikke, da han tillod sine medarbejdere at offentliggøre Grevils stjålne dokumenter fra FE! :(

      Kommentar by Hans Henrik Hansen — 30. januar 2008 @ 19:12

    10. Jalving er stadigvæk på Berlingske og han er helt fjong. Groft sagt lever også stadigvæk. Trads kunne godt undværes.

      Kommentar by Janne — 30. januar 2008 @ 22:51

    11. David Trads får en særdeles kølig velkomst af Berlingskes Mads Kastrup: http://kastrup.blogs.berlingske.dk/2008/01/30/davids-salmer-nyhedsavisens-d%c3%b8d/

      Det skal nok blive hyggeligt ude i Titangade.

      Kommentar by S — 31. januar 2008 @ 00:39

    12. Berlingske må snart tage navneforandring til “Det Ny Aktuelt”. :-(

      Kommentar by Anna Lyttiger — 31. januar 2008 @ 06:32

    13. […] Hat tip Kimse. […]

      Pingback by Berlingske Tidende - Det ny Aktuelt? « Anna Lyttiger — 31. januar 2008 @ 07:05

    14. Jeg giver en virtuel hindbærsnitte til den der lige kan finde det dér billede med de to “forelskede flodheste”: Tåger Seidenfaden og LK igen:
      http://www.baechs-conditori.dk/xml/Detaljer2.asp?varenr=521

      Kommentar by Nicolai (slamofob) — 5. februar 2008 @ 13:35

    RSS feed for comments on this post.