9. januar 2014

Journalister: Medier bør ikke interviewe tilfældige nydanskere, giver ‘optimisme-dræbende’ reaktioner

Forbenede multikulturalister kritiserer med jævnlige mellemrum danske medier, for altid at tale om – og ikke med indvandrere. Politikens Tarek Omar har begået en kommentar mod det han kalder’ghettogruppe-interviewet’, herunder specifikt TV2 Østs Loaay El Ahmad-interview, der gav nyklassikere perler såsom venndingen “Ingen kan fucke med os. Jeg sværger.”.

Det mest groteske ved Omars kritik, er det simple forhold, at medierne med undtagelse af det omtalte interview med ‘Loaay Real Arab’, trods det eksplicitte racistiske udtryk, slet ikke har betegnet problembørnene som værende af anden etnisk herkomst, muslimer eller arabere.

Bemærk også kommentaren fra journaliststuderende Lisa Christensen, der under overskriften ‘Kommentarerne er optimisme-dræbende’, samstemmende forklarer, at det “er mediernes rolle at oplyse borgerne om virkelighedens kompleksitet”. Fra Politiken – Ghettointerview er gys for middelklassen.

“Rammen er ofte den samme: Tilfældigt udvalgte nydanske drenge, der stiller op foran et kamera med blokken og parabolerne i baggrunden. Overhunden affyrer så en række usammenhængende sætninger om, hvor farlig han er, med små afbrydelser af vennerne, der også gerne vil på tv. … Indslagene bringer sjældent noget nyt med sig, netop fordi formen ikke indbyder til andet end macho-markeringer, når 10 socialt belastede teenagedrenge får overrakt en mikrofon og en scene. Interviewet i Korsør er ingen undtagelse. …

Ærlig talt, er det ikke på tide, vi indser, at det tåbelige ghettogruppe-interview ikke hører hjemme i et seriøst medie.

Har genren overhovedet andre formål end at tilfredsstille Middelklassedanmarks behov for at få den rå og beskidte ‘autenticitet’, som den er så fascineret af – leveret på gebrokkent dansk af knægte, hvis fædre er født på danske hospitaler.

Én ting er journalistikken, noget andet er reaktionerne i kommentarsporene på disse interview…

‘Ud med de svin’, skriver en Majbrit Hansen. Michael Furbo Koch mener, at de skal ‘udvises til langt ind i helvede’. En Henrik Rasmussen foreslår, at deres familier også bliver sendt hjem. Og sådan fortsætter det.

Når der tales om etnisk danske rockere, diskuteres der ofte hårdere straffe, men når snakken falder på kriminelle nydanskere, vil debatten i kommentarsporene ofte gå på deportering til Mellemøsten. …

For Støjberg er drengenes kriminelle handling en kalkuleret aktion, der legitimeres i drengenes ‘etniske’ eller ‘kulturelle’ bevidsthed. Selv om de og deres forældre er født og opvokset i Danmark, bliver de ‘etnificeret’ af venstrepolitikeren.

(Journaliststud. Lisa Nordbo Fiil Christensen, Kommentarerne er optimisme-dræbende)

Vi journalister bør være til stede og afdække forholdene i de udsatte boligområder kritisk og uden berøringsangst i stedet for at levere stof til middelklassens gysende frygt ved at stille et kamera op foran den første gruppe rødder, vi møder ved blokken.”

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/54299/trackback

58 Comments »

  1. Jeg syntes han har ret, inviter “loaay real arab” i d til en halv times debat i deadline, alene, uden hættetrøje, og lad ham argumentere for hans synspunkter.

    Kommentar by Per — 9. januar 2014 @ 18:27

  2. Skrev det egentlig for sjov, men ved nærmere eftertanke så er det da sjovt at stortset samtlige debatter om ghettoproblemerne altid diskuteres af hvide midaldrende “eksperter” som aldrig har været i nærheden af en ghetto. Lad os få “the real arab” i studiet og se hvordan det går med optimismen når han har udtalt sig på fuldstændig neutral grund. Hvis de tør altså, jeg tvivler meget.

    Kommentar by Per — 9. januar 2014 @ 18:32

  3. Jeg må sige jeg er helt enig med Majbrit Hansen og Michael Furbo Koch.

    Kommentar by Nielsen — 9. januar 2014 @ 19:10

  4. Tarek Omar er en af de mere tåbelige “analytikere” der har erobret en plads i samfundsdebatten. Det er få med fast taletid i medierne der så gennemført dyrker den muslimske offerrolle.

    Det er ret komisk at han anklager andre for at “etnificere” noget – prøv at spørg ham om hvad han mener om assimilering eller multikulturalisme.

    Og så kører han den sædvanlige plade om at det intet har med kultur og etnicitet at gøre. Hans argument er at de er født i danmark og at det hele er sociale problemer.
    Det er en fast rutine han har i stort set alle indlæg han bringer om emnet – og det er mange. Fuldstændigt uanfægtet af hvad andre faktisk siger gentager han det igen og igen, hvad enten det er kritik af f.eks. en DF-politiker eller et langt klynkeindlæg om hvor ubehageligt racismen er i DK.

    Men mest skræmmende er det selvfølgeligt at et medie har en højtplaceret ansat som mener at det er mediernes opgave at forhindre at danskerne får et autentisk indblik i en hastigt voksende gruppe af racistiske immigranters adfærd og synspunkter.

    Kommentar by Superman — 9. januar 2014 @ 19:21

  5. Bare lidt sjov med DOLF om helle thorning

    http://www.youtube.com/watch?v=TbVtaBUsAoE

    Kommentar by notty — 9. januar 2014 @ 19:38

  6. Problemet er altså, at når journalisterne tager ud til Little Bombfuckistan, med den nysgerrige mikrofon, så får de en masse idioter med på båndet. Måske er jeg naiv, men hvorfor finder de ikke bare nogle fornuftige unge mennesker at snakke med i stedet for?

    Kommentar by Nils — 9. januar 2014 @ 20:10

  7. Hvad skulle man gøre uden en lille journalistelev til at forklare
    ‘virkelighedens kompleksitet’ for sig og holde ens humør oppe? Politiken er jo den rene lykkepille.

    Kommentar by Josef K. — 9. januar 2014 @ 20:19

  8. I alle andre sammenhænge ville man kalde det censur.
    I bedste fald vil jeg kalde det konstruerede nyheder.
    Beklager lille røde journalistspirer, det folk siger til mikrofonen må sendes uden først at blive tygget og fordøjet af venstreorienterede journalister. Du glemmer at folk godt selv kan tænke, måske tænker de ikke du syntes de skal tænke, men det bør du lærer at leve med.

    Kommentar by Robert R — 9. januar 2014 @ 20:38

  9. Hvis de definerer sig som danskere, så tillader de naturligvis deres søstre og døtre at have seksuelle relationer til andre danskere. Så man kan jo bare stille dem det opklarende spørgsmål: “Må din søster have en dansk kæreste”. Hvis svaret er “nej”, er de naturligvis ikke for danskere at regne. Hva’? Jo! Så let er det.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 9. januar 2014 @ 21:00

  10. @ 1 og 2 Per
    God ide! Det har faktisk været prøvet. I forbindelse med bølleoptøjeret på skadestuen i Odense, blev der lavet en interviewrunde, hvor en af bøllerne blev interviewet og han fremstod umådelig ubegavet, så der kom ikke meget ud af det, men det bør naturligvis prøves igen.

    Kommentar by Robert R — 9. januar 2014 @ 21:31

  11. Jeg glæder mig til, at lille Lisa bliver stor og får ansættelse på Politiken. Så skal vi nemlig til at se Politiken-historier, hvor indvandrere og sociale klienter ikke pr. definition har det hårdt, men hvor vi får hele den indviklede historie med ansvarsløshed, offerrolle, snyd, nas og kriminalitet.

    Kommentar by Henrik — 9. januar 2014 @ 22:35

  12. Der er ingen forskel overhovedet på de tyskervenlige under krigen, og dhimmierne og smagsdommerstrisserne i dag. Det eneste der mangler i dag er bare, at få gjort regnskabet op med dhimmierne og smagsdommerstrisserne, ligesom det blev med de tyskervenlige efter krigen.

    Kommentar by Fritz — 10. januar 2014 @ 00:12

  13. >11 Henrik
    Ha, ha, ja, det ville man forvente ud fra hendes udsagn: “Vi journalister bør være til stede og afdække forholdene i de udsatte boligområder kritisk og uden berøringsangst …”
    Imidlertid er der ikke noget der tyder på, at hun ved hvad hun taler om, hverken angående journalistik eller primitive kulturer, så de der Politiken-historier, som du glæder dig til, får vi næppe at se.

    Kommentar by monse — 10. januar 2014 @ 00:28

  14. “… Middelklassedanmarks behov for at få den rå og beskidte ‘autenticitet’, som den er så fascineret af …”.

    Må jeg være fri! Jeg er ikke fascineret, jeg er dybt frastødt!

    Kommentar by JensF — 10. januar 2014 @ 00:43

  15. Ikke “efter krigen”, Fritz. Efter at russerne og amerikanerne havde vundet.

    Men hvem vinder denne krig – og hvem bliver opgøret med? Ja, altså: Selvfølgelig med taberen, det ved jeg godt. Men hvem er det denne gang?

    Ellers har du ret. Vi ser de samme aktører og arketyper, som tilforn. DI er som altid i rollen som de evige værnemagere i form af jappende hansskovchristensenagtige figurer.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 10. januar 2014 @ 01:17

  16. Kan I huske det?

    Se lige her, hvad vi havde med at gøre. Ikke “under krigen”. For ganske nylig. Igen.

    http://www.b.dk/danmark/di-kraever-forklaring-af-jyllands-posten

    http://www.business.dk/diverse/dis-hovedbestyrelse-roser-hans-skov

    Er det ikke interessant?

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 10. januar 2014 @ 01:21

  17. Sjovnalister og deres selvforståelse…

    “Journalister på job i for eksempel Syrien er ikke på en art spændingsferie. De er på opgave for at fortælle offentligheden uden for krigszonen, hvad der foregår – ultimativt selvfølgelig for at få konflikterne stoppet, ofrene hjulpet og eventuelle krigsforbrydere straffet.”

    http://blogs.jp.dk/angelabrink/2014/01/10/svenskere-frigivet-i-syrien-men-freden-er-stadig-gidsel/

    Marxistiske Clark Kenter…

    Kunne vi ikke få nogle hæderlige bogholder typer istedet?

    Kommentar by Hans Und — 10. januar 2014 @ 02:19

  18. “Seer-tal”? Det hedder seertal. Ikke nok med at kællingen fremstår som en total intellektuel badebillet, hun staver også som en småbørnspædagog. For h….. , VI KAN GODT LÆSE ORDENE, SELV OM DE IKKE ER DELT OP!!

    “Middelklassedanmark”?
    Århå! Tal lige om manglende indsigt… og tak i øvrigt hr. tågehorn, det plejer da at være “underdanmark” der står for skud… nu mangler vi bare “overklassedanmark”, nå nej, det er jo hvad jouranalisterne og de andre værnemagere ser sig selv som.
    Hvorfor tror hr. tågehorn i øvrigt at nogen er interesserede i hvad der sker på Motallahvej? Der er jo Xfaktor lige om lidt…

    Kommentar by running saucer — 10. januar 2014 @ 02:36

  19. Uha, lad endelig være med at interviewe perlerne. Tænk hvis deres sande jeg så dagens lys.

    Det vil journalisterne ikke risikere…

    Kommentar by Jern Henrik — 10. januar 2014 @ 02:38

  20. Når nu lille lisa ikke syntes vi skal have denne rå perker TONE præsenteret i medierne, som jo kun er den del af virkeligheden som vi andre dagligt høre i vores hverdag, hvis vi ikke lige bevidst prøver at undgå muhammed sharia-zonerne, så må vi vel erkende, at de berømte dialogbænke er en gang censur propaganda penge spild projekt, når nu de mangfoldige flertals truende muhammedaner ikke kan komme til orde, men kun de enkelts stående tilfælde af assimilerede, og i muslimske kreds frafaldne assimilerede muhammedaner kun skal høres, det må da betegnes som bevidst undertrykkelse af flertallet af muhammedaner, som virkelig ikke ønsker at indgå i vores form for vantro demokratisk samfund.
    Men det ville da være et stort fremskridt, hvis bette lisa kan få de frafaldne muhammedaner til at sætte ord på deres afsky fra de bogstavstro jihad-kriger, når de fredeligt bor dør om dør i ghettoen med de altid voldsparate jihadkriger, hvis mødre, søstre, kusiner alle er placeret i den umyndiggørende affaldssæk og nok ikke tør modsige sig sharia normen i ghettoen, fordi så kan den lokale styrende imam ikke garantere for deres sikkerhed…vi kender jo alle denne trussel.
    Så kom da på banen lille lisa, og vis os de “frafaldne” muhammedaner der tør modsige de stenkastende sharia vogter “unge drenge som keder sig” som har særdeles god succes med at stene politi, brand og ambulancer og bybusser ud af DERES sharia område og hvis vi kritisere dette, jamen, så er der altid en selvudråbt imam hersker i området, der så ikke mere kan stå inde for vores sikkerhed, hvis de “unge” igen vil fx amokstormløbe en skadestue eller……..
    Men jag kan da godt forstå naive lisa lidt, fordi det kan da give et kortfristet fred vores tid, hvis vi bøjer os og nægter at se på hvad der sker i virkeligheden, men det ER kun en kortfristet fred og søde tanker og sød håbløse optimisme kan altså bare ikke holde virkeligheden fra døren eller den rå sharia udfoldelse fra døren, for hvordan er det lige mellemøsten fungere, der er der vist ikke grund for optimisme, ihvertfald ikke for kvinderne, så lad dog den håbløse tanke hvile, der åbenbart hersker blandt naive uvidende jubelidioter, at fordi muhammedaner tager en flyvetur på 4-5 timer så vupti så har de forlagt deres hjernevaskede muhammedtro og vupti bliver demokrater med fokus på mænd og kvinders ligestilling osv….nej, de har deres modbydelige muhammed med i bagagen herop, og de prakker os ham på….øh, de pakker ham ud her i Danmark.
    Glem ikke, at muhammedanerne kommer her ikke fordi vi har ligestilling men pga vores kontanthjælps system.

    Kommentar by li (islamonausea træt amatør DIGTER) — 10. januar 2014 @ 03:35

  21. Tarek Omar bruger sin stilling som Politikens debatredaktør til at postulere at der ikke er forskel på indvandrerkriminalitet, og så den kriminalitet som bliver begået af danskere, f.eks. rockere.

    “Når der tales om etnisk danske rockere, diskuteres der ofte hårdere straffe, men når snakken falder på kriminelle nydanskere, vil debatten i kommentarsporene ofte gå på deportering til Mellemøsten.

    Vi har nærmest lettere ved at acceptere kriminalitet begået af etniske danskere end nydanskere.” http://politiken.dk/debat/profiler/omar/ECE2177413/ghettointerview-er-gys-for-middelklassen/

    Se det er jo et rigtigt godt forsøg på relativering. Desværre for Tarek Omar er det bare ikke godt nok.

    Der er en himmelvid forskel på dansk- og muslimsk kriminalitet, og der er en rigtig god grund til at vi har sværere ved at acceptere den muslimske kriminalitet. Ganske enkelt fordi den er af en helt anden karakter.

    Hvor rockerne begår deres forbrydelser ud fra gustne økonomiske betragtninger er det helt anderledes motiver der driver muslimer.

    De handler selvfølgelig også ud fra økonomiske betragtninger. Specielt når det gælder narkohandel, men de har den dimension til. Nemlig den “etniske”/religiøse.

    Selv om de fleste af dem er både åndelige- og boglige analfabeter så har de dog, godt hjulpet af deres forældre og imamer, opnået en forståelse af at islam skal dominere og, at vantro er nogle man kan behandle efter for godt befindende.

    Med andre ord: muslimsk kriminalitet har ikke blot økonomisk- men også ideologisk basis.

    Det bliver jo også ganske godt illustreret af at deres form for kriminalitet oftest er uden økonomisk begrundelse. Som oftest oplever vi den som bestialsk vold, der i flæng, rammer ganske sagesløse mennesker.

    De mange planløse gaderøverier bliver de heller ikke velhavende af, men de demonstrerer dominans. Det samme gælder når de forsøger at unddrage flere og flere områder fra dansk juristiktion.

    Så jo. Der er en yderst markant forskel, og der er en rigtig god grund til at de skal udvises sammen med deres lærermestre.

    Kommentar by Skræp — 10. januar 2014 @ 07:28

  22. @ Fritz Du har ret, men gå dog ind på http://www.opgoer.dk og giv din mening til kende.

    Kommentar by Skræp — 10. januar 2014 @ 07:32

  23. “Journaliststud. Lisa Nordbo Fiil Christensen, Kommentarerne er optimisme-dræbende.”

    Lisa Nordbo Fiil Christensen kan få sig en glimrende journalistisk karriere på et dameblad. F.eks. Familiejournalen eller Hjemmet.

    Kommentar by Liva — 10. januar 2014 @ 09:33

  24. Nemlig Fritz!

    De tror de kan sidde bevidst løgnagtigt og smiske i medierne og i folketinget og nedkalde helvede på jord for alle andre i landet, uden at det er farligt for dem selv eller giver anledning til selvkritik uanset hvor mange beviser på deres forræderi man kan opstille.
    Det skal kunne lade sig gøre at forholde dem for en konsekvens som de aldrig vil glemme og som kan afholde andre fra at opføre sig så landsskadelig i fremtiden!
    Rigsret eller anden retslig repressalie og dom for landsforræderi o.a. – vil man ikke det, må andre på befolkningens vegne tage udemokratiske virkemidler i brug. Alle kan ikke dækkes op af PET og FE m.fl. – anarki? – trusler – selvtægt – lovløshed – revolter – oprør og borgerkrig?
    Ja – det kan blive en konsekvens, hvis man skal have stoppet det galehus og mareridt der er realiteten nu og som ikke ser ud til at ville stoppe, men i stedet blive øget.
    Tror de virkelig at det ikke giver konsekvens, for manges vedkommende, at de bevidst ødelægger landet og er direkte skyldig i tusindvis af overfald, tyverier og åbenlyst snyd og bedrag fra primært muslimsk side?

    Det der er sket de sidste 30-40 år og som yderligere intensiveres i disse tider kan jeg slet ikke håndtere – Det jeg har oplevet og også følt på egen krop, hvor man har pisset og skidt på mig og mange andre etniske danskere på utallige måder på alle planer, er bare blevet for meget – det er ikke til at holde ud – det er mig ubegribeligt at vi finder os i det og ikke tager udfordringen op og begynder at gå efter dem der er skyld i ulykkerne! Det demokratiske officielle Danmark og dets politi, retsvæsen og militær m.v. vil ikke!
    Det man har sagt og gjort i 30-40 år har ikke hjulpet en skid – det er kun blevet værre – nu må det være nok!
    Der er snart kun et folkeligt oprør tilbage? De nærmeste års “demokratiske” valg vil vise om det kan løses ad denne vej – eller at vores værste mareridt, med alt der hermed følger, er nødvendigt for at få renset ud!
    Sker det ikke – så forbander jeg alle som har ødelagt livet for mig og mine – især mht. mine børn og børnebørn – det var ikke lige den fremtid jeg har levet for og tiltænkt dem!

    Heldigvis har jeg snart alderen til at døden kan udfri mig og jeg kan mødes med “Falkeøje” hinsides og skåle med en bitter dram – Fuck hvor jeg hader alle jer landsforrædere på alle planer i DK – måtte I få et lorteliv resten af jeres dage!! I har ikke fortjent andet!

    Kald mig bare racist og nazist og så videre – jeg er skide ligeglad – jeg ved hvordan jeg er som menneske – men det her der sker nu i mit førhen dejlige land, kan jeg ikke acceptere mere – det kommer til at koste de ansvarlige en konsekvens – det tror jeg mange er enig med mig i – der vil være flere meninger omkring de måder at opnå det på – men nu må der sgu til at ske noget virkeligt i virkeligheden – ikke?

    Kommentar by Black Watch — 10. januar 2014 @ 10:41

  25. Der er mulighed for at ændre den nuværende tåbelige udlændingepolitik. Det er at stoppe for masseindvandringen fra ikke-vestlige lande og iværksætte massehjemsendelser.

    Kommentar by Filip — 10. januar 2014 @ 11:05

  26. @Skræp
    Tak, det vil jeg prøve.

    Kommentar by Fritz — 10. januar 2014 @ 12:29

  27. @Black Watch
    Det er som suget ud af min urene kolonihave-racistiske tankegang.

    Kommentar by Fritz — 10. januar 2014 @ 12:47

  28. For snart 30 år siden, i 1985, forsvarede DR, støttet af hele pressen, sin ret til at bringe et indslag med “Grønjakker” (danske unge fra arbejderklassen) der kom med racistiske udtalelser. Højesteret afsagde dom imod DR for at have bragt indslaget, men dommen blev senere underkendt af Den europæiske Menneskeretsdomstol.
    Nu, når “nydanskere” kommer med racistiske udtalelser, er der ingen der kalder det racisme. Nu kaldes det racisme hvis nogen bringer indslag der viser indvandringens konsekvenser. Ingen må krumme et hår på en muslim, men en muslim kan gøre og sige hvad som helst modbydeligt, og det meste af pressen vil tie om det.

    Kommentar by Niels P. — 10. januar 2014 @ 13:22

  29. Har “Black Watch” og “Fritz” lige aftalt her på siden at gå i guerilla og påbegynde terrorhandlinger? Nej, vel!

    Så hvad er det for en gang gylle at lukke ud på en debatside … Hold da kæft! Kan I begrunde, at der skal stå sådan noget hvæs i Uriaspostens kommentarspor?

    Gu’ kan I ej! Men hov – jeg forstår frustrationer. Jeg forstår bare ikke, at man tillader sig at give dem dette forurenende udtryk. Det er simpelthen for egoistisk. For det er jo ikke andet end at lade sit eget indre overtryk fuse ud over os alle. Gør det dog et andet sted! Der findes så vidt jeg ved sider på Nettet og på Facebook, der er specielt indrettet til at man kan give sit raseri afløb i trusler og fantasier om “retsopgør”, “modstandskamp”, “borgerkrig”, og anden fis og tåge, der letter én for en stund.

    Men det I fyrer af her er for let gennemskueligt for os. Der færdes trods alt nogle gode analytikere her, selvom somme forsøger at forpeste klimaet med deres ophobede “tarmgas”. Gå dog afsides, når I “skal” !

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 10. januar 2014 @ 14:15

  30. Luk arret morten!

    Kommentar by Black Watch — 10. januar 2014 @ 14:56

  31. Morten du skal ikke bestemme hvad vi siger og hvor – så knald af!

    Kommentar by Black Watch — 10. januar 2014 @ 14:57

  32. Så flasher smagsdommerstrisseren igen sit klamme skilt, men hvad andet kan man forvente fra tosser som praler af deres intelligens, samtidig med at de stemmer vores land tilbage til stenalderen.

    Kommentar by Fritz — 10. januar 2014 @ 16:09

  33. Jeg er helt enig med Black Watch. Morten er en klam radikal stodder, der ikke har fattet en skid af, hvad der er i gang.

    Kommentar by Svend — 10. januar 2014 @ 18:01

  34. I betragtning af at DR-folk fra journalistkollegaer netop har modtaget en Cavling-æresbevisning for et angreb på skatterådgivere, så er det forskelsbehandling ikke at ville udstille andre på samme måde.

    Nu fik jeg ikke set skattely-programmerne, men man kender jo kampagnejournalistikken med at appellere til følelser ved at sammenklippe skjulte optagelser på en fordrejet måde.

    Ved at optage fredagsbønnen med skjult kamera i alle Danmarks moskeer og få oversat autoriseret til dansk behøvede man ikke engang manipulere for at skabe et suspekt billede af hvad der belæres om i moskeerne, men den øvelse udfører danske journalister aldrig.

    Kommentar by perhag — 10. januar 2014 @ 20:34

  35. Til Niels P i kommentar 28:

    Grønjakkedommen mod journalisten og redaktionschefen og den efterfølgende frifindelse af journalisten i Strassbourg afstedkom en ændring i medieansvarsloven, så en videreformidler ikke lænergere dømmes for at lægge medie til forbudte udsagn.

    Altså er det tosset at medier angiveligt tilhængere af ytringsfrihed har debatregler om at ulovlige udsagn vil blive slettet i den direkte netdebat på mediernes hjemmesider.

    Kommentar by perhag — 10. januar 2014 @ 20:46

  36. “Vi journalister” Hvordan skal de kunne indgyde middelkassen gys og frygt med et kamera? Det vil jo omgående blive smadret på stedet eller optagelserne slettet af censuren, hvis det var tilfældet.
    Det vil se sort ud for finansieringen af mangfoldigheden, hvis middelklassen mister troen på, at de bare kan skifte boplads for at reducere kulturberigelsen og begynder at immigrere.

    Kommentar by Menig 442 — 10. januar 2014 @ 21:03

  37. Morten – jeg har en anden udlægning – Det er sådan nogen som dig, der er med til at “korsfæste” vores land og befolkning! Det gør i via jeres 30-40 års “analytiske” kævlerier i jeres såkaldte intellektuelle debatforums – en “lille” eksklusiv sekt af intelligente analytiske mænd, som ikke har de virkelige problemer på dagsordenen, men kun anvender disse problemer med f.eks. islam o.a. til at sole jer i jeres egne altid rigtige og perfekte diskussioner. Her har sådan nogle som mig og min “tarmgas” ikke en chance – heldigvis!
    Jeg “beklager” at jeg fokuserer på den virkelige verden og hvad der kan ske her hvis eller når vi alle eller en “retfærdig” hævner strikes back!
    Jeres mangeårige retorik har ikke flyttet en meter – det der har flyttet noget i modstanden mod det eskalerende ragnarok i Danmark er stort set kun sket i takt med at ulykkerne og overgrebene fra islam´s side er blevet meget meget hyppige og ofte helt afsindige i deres udfoldelse og resultater. Hertil kommer jeres skingre pludren og kævlerier, som på en måde udstiller udviklingen og dens uløselighed, så længe der bare snakkes og debatteres i en uendelighed.
    Tiden er omme med mht. inkluderende snak – tiden og historien er løbet fra den løsning – desværre, må jeg indrømme.
    I fremtiden må vi alle belave os på helt anderledes håndfaste løsninger – hvis vi ikke gør det – så vil det være ude med os – også dig Morten! Læs og forstå historiens vingesus – den viser at håndfast handling på godt og ondt er den eneste løsning mod despoterne fra islam – (Eksempel: Kun via alliancen mellem umage modpartnere som f.eks. Churchill, Stalin, De Gaulle og til sidst Roosevelt, fik standset og elimineret nazismen) – United we stand – også gerne med dig Morten – hvis du vil!

    Kommentar by Black Watch — 10. januar 2014 @ 21:54

  38. Til “Svend”, “Black Watch” og andre:

    Tro ikke, jeg ikke ved, at jeg bevæger mig ind i abejunglen, når jeg kritiserer jer ;) I har jo brug for nogle at smide pinde og småsten efter, såeh …

    Men for at være bare en smule konstruktiv, vil jeg kort minde jer om, hvad jeg tror I allerinderst godt er klar over:

    I er islamisternes og den danske elites allerbedste allierede! I umuliggør vores argumentation med jeres forurening i form af tomme trusler og anden savl – det er den slags “sabotagearbejde”, I gutter kan drive det til!

    I ved udmærket, at jeres vræl er en form for onani, der skal få jer til at slappe af bagefter. Og at det KUN gør skade på den antijihadistiske sag. Men I kan ikke styre jer. Og da I nu er så svage, gør jeg jer helt sikkert en tjeneste ved at stille op til al jeres had og smålige foragt. For I kommer aldrig I nærheden af at henvende kritikken til en rigtig, levende islamist eller radikal. Dertil er I for feje. Næ, det er “Folkedybet”, der skal gøre arbejdet, ikke? “Det Danske Folk”, som I dermed indrømmer, at I ikke regner jer selv til.

    Jeg bliver ikke bange for folk, der peger ud i den tomme luft og truer med “Folkedybet”. Jeg bliver først bange, den dag de samme folk peger på deres eget bryst og siger: Nu har jeg fået nok! Nu skrider jeg til handling! Men det drømmer I heldigvis ikke om, for så skrev I ikke jeres li’r herinde. Det gør mennesker, der mener det alvorligt naturligvis ikke. Lige så lidt, som hunde, der gør, bider.

    For I ved det godt, ikke? Hunde, der gør, bider ikke.

    Men ventilér nu bare lidt mere, så I kan kompromittere vores sag yderligere, og så I kan blive brugt som eksempler på, hvordan “vi” argumenterer af dem inde på Københavns Universitet og i andre magtfulde fora. De er lykkelige for jer! Ellers var de jo nødt til at møde os i åben kamp på argumenter. Men I forærer dem alletiders alibi for at undgå os.

    Hils Allah, når I engang kommer op til ham. For det gør jo alle jihadister. Og I hører til dem, der faktisk gør en reel forskel for den islamiske sag og indlægger jer umistelig, muslimsk hæder. For I forsinker og udsætter, at vi når ud til fornuftige mennesker med jeres lede røgslør.

    I er meget mere effektive propagandister, end de klodsede medlemmer af Islamisk Trossamfund. Det kan I jo så vælge at være stolte af. Og nu er det jeres tur igen. Værsgo.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 10. januar 2014 @ 22:03

  39. @ Black Watch

    Vi krydsedes. Det er et udmærket indlæg, du leverer, men min pointe står: Uriaspostens kommentarspor er ikke egnet til andet end debat. Opfordringer til andre om at “gøre noget” (evt. drastisk) hører ikke hjemme her, og er nytteløse.

    Breivik gjorde ikke noget godt for nogen. Så hvorfor opfordre til at følge dét eksempel? Og skulle du mene noget andet, så kan du vel indse, at selv nok så hyppigt gentagne opfordringer til at gøre noget vanvittigt her, ikke har den virkning. Det er IKKE sådan, det går til. Det er en grov undervurdering af dine medmennesker, hvis du tror, at bare budskabet gentages ofte nok – så gør en eller anden tumpe nok noget sindssygt, før eller siden. Nej.

    Og tak og lov for det! Så lad os nu overveje, hvilken hammel, du mon trækker på – dig selv afvidende eller ej. Jeg kan kun få øje på én virkning af trusler for “vores” argumentation. Og den er negativ!

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 10. januar 2014 @ 22:15

  40. P. S. Jeg synes netop, det rent faktisk er lykkedes for mig at trække mennesker over på vores side med stærke argumenter. Vi er måske nok bagude på point endnu – men vi har fandeme reduceret forskellen i de senere år! Lad-os-nu-fortsætte-den-udvikling-uden-obstruktion—ikke?

    Kommentar by Morten - - - — 10. januar 2014 @ 22:19

  41. Der er noget du har misforstået Morten. Jeg gider da ikke så meget som smide et støvfnug mod dig. Du har end ikke fattet det mest basale i forudsætningerne for et lands overlevelse, men da jeg nu er igang, skal jeg i stedet smide en smule oplysning om det i din retning.

    Betingelsen for at magthaverne ikke ikke styrer os alle i afgrunden er, at alle pejlemærker tages med, at alle stemmer høres. Det er indlysende – intet demokrati uden at folket høres. Det forstår selv helt små børn.

    Det er en af de fine ting ved Uriasposten – alle får lov til at give lyd – endda hæve røsten. Sådan er det langtfra alle steder, så stor ros til Kim.

    I øvrigt læser jeg aldrig, hvad du skriver, undtaget når du sviner folk til. Resten er helt ligegyldigt.

    Kommentar by Svend — 10. januar 2014 @ 22:20

  42. Nej, jeg har ikke misforstået noget, Svend. Du “gad” skam – derfor rettede jeg min henvendelse også til dig. Og jeg er enig i, at det frie lejde er det fine ved Uriasposten. Så derfor bebrejder jeg heller ikke Uriasposten, at I fyre får lov til at være ufine. Jeg bebrejder JER, at I er det på et fint sted som Uriasposten. Det er godt nok ærgerligt :(

    Men fortsæt endelig. Så fortsætter jeg med mit projekt. Som bl. a. er at forsøge at score så mange mål, at jeg kan bøde lidt på jeres mange selvmål.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 10. januar 2014 @ 22:42

  43. P. S. I må gerne slå i bordet! Det gør vi alle. Men I skiller jer ud fra resten med jeres vræl og tomme trusler, som ikke skræmmer nogen som helst, men i høj grad får nogle til at trække på smilebåndet. Ad os alle sammen. Hold fast, hvor er I nyttige!

    Kommentar by Morten - - - — 10. januar 2014 @ 22:47

  44. Morten – du er dog perfid i dine svar, men det er man jo vant til og det må man forvente med debatten af i dag. Det vil jeg skide på – jeg har ikke anvendt din “formuleringsevne” i mine svar – (du drager min tarmgas, onani, abe- og hundemanerer osv. ind i “analysen” af mig og andre).

    Du påstår at min og andres ytringer er skadelige og kompromitterende for debatten med f.eks. “Københavns Universitet og i andre magtfulde fora” – At det skulle afføde pegende fingre, “hvad sagde vi” og bekræfte dem i troen på at vi er potentielle Breivikker i færd med at udløse terrorhandlinger, revolter og oprør.

    Den tid er også omme, hvor vi kan kyses væk med den holdning – tværtimod flytter dette debatten og holdningerne, da flere og flere indser, at den herskende situation ikke er holdbar mere og der skal andre løsninger til. – Tænk på at netop den omtale fra “eliternes” side også er omtale og formålstjenlig – se bare den snak der kommer ud af skabene her på siden i dag – Der vil altid være nogen som ikke kan fordrage mine holdninger og nogle som synes de er gode nok og at jeg har ret til at ytre dem, selv om de ikke er enige eller kun delvis enige.

    Du bestemmer at Uriasposten er en debatside og ikke en side der skal kunne rumme mit og andres indlæg, hvor vi påpeger situationen i dag og hvad der kan og bør gøres for at få det ændret – og for mit vedkommende med alle midler, hvis det bliver nødvendigt! Det kan kun Kim Møller bestemme og han vil vel skrive til mig og påpege dette og stoppe mine indlæg hvis han synes de bare er for meget og ikke hører hjemme her – Det er jo ikke første gang jeg udgyder min “galde” her – Det vil jeg klart respektere – men ikke din selvbestaltede debatsideredaktionelle linje – no way.
    I øvrigt er der mange indlæg her på Uriasposten, hvor man vil smide muslimerne hjem og andre håndfaste og måske skingre løsninger – det synes jeg er en del af posten generelt. Det kan man være uenig i eller ej – Jeg synes det er en god ting og altid spændende at læse Uriasposten på godt og ondt (jeg fedter ikke for Kim!). Uriasposten har mange millioner klik – så mange får sig en oplevelse ved at frekventere den.

    Mht. oprør og konkrete tiltag for at stoppe ulykkerne og drage de ansvarlige til regnskab, er det nok ikke mig i min alder, som kommer til det – det kunne jo være dig, ikke?
    Min alder giver mig en frihed til at bruge min indsigt og erfaring i sagen og måske åbne andres øjne for, at der skal andre tiltag til i den nærmeste fremtid (bemærk at jeg nævner at, citat: “De nærmeste års “demokratiske” valg vil vise…), hvis udviklingen skal ændres.

    Jeg føler det er min forbandede pligt at anvende min mening og stemme også i dette fora her. Jeg vil ikke have det godt hvis ikke man kan sige fra over for “eliten” og magthaverne her og andre steder – De og især venstrefløjen har netop i årevis taget alle til indtægt for den linje de har ført, (ofte oplevet dette ved møder og andet, hvor man som en selvfølge troede at alle var enige i deres udtalelser og kommentarer, godt bragt på vej ved at folk dukkede sig og ikke opponerede mod det)- som om alle danskere var enige i at lefle for islam, multikulturens følger og meget andet her i samfundet.

    På det personlig plan siger jeg altid min mening også gerne det man ikke kan lide at høre – jeg skal jo finde mig i al mulig og umulig argumentation og har ofte følt mig taget for indtægt i noget som jeg slet ikke ønskede fra andre mennesker – det sker ikke mere – så må folk sgu også finde sig i mig og mine meninger- hvis ikke så der det ok – så kan de bare gå deres vej – man kan ikke være venner med alle – faktisk kun ganske få og næsten aldrig hele livet.. dertil forandres vi alle løbende – heldigvis!

    Du kan ikke påstå at jeg undervurderer mine medmennesker ifm. mine skriverier – Jeg undervurderer ikke nogen – tværtimod bærer min argumentation præg af, at jeg netop er klar over mine medmenneskers potentiale eller mangel på samme – man er ofte nødt til at gentage sig selv – det gør du jo også – det kan man ikke undgå – og den med at mit gentagne budskab skulle få en “tumbe” til at foretage sig noget sindsygt – er noget bavl – skulle det ske, sker det i en sammenhæng med meget andet, som får sådan en person til at gøre det – mit budskab alene vil ikke være den eneste trigger. Jeg mener at al argumentation fra folk indeholder tilskyndelser til at foretage sig noget forkert eller ligefremt sindsygt på alle planer – det synes at være et udbredt fænomen når man læser historiens gang, nyheder osv. Mange sindsyge handlinger sker ofte via helt groteske og irrationelle overvejelser. Mht. til islam er den lovreligions handlinger nok i vores øjne groteske – men ikke i deres egne øjne – alt sker som et led i en plan for at tryne os i Vesten, herunder DK (trusler, vold og bedrag), hvor hensigten er at indføre deres kalifat.

    Nå – nu gider jeg ikke mere argumentere med dig – jeg har fået mit budskab ud – men du skal lige have denne som kommentar til dit bavl omkring hunde – citat: “For I ved det godt, ikke? Hunde, der gør, bider ikke. – Vrøvl gu bider de da – det er en myte – mange hunde bider da når deres gøen ikke rækker…Det kan vi måske lære noget af mht. den ulykkelige situation vi er havnet i her i DK?

    Kommentar by Black Watch — 10. januar 2014 @ 23:59

  45. Nu leverer du jo også et indlæg, som ikke er et eksempel på det, jeg taler om. Jeg synes anklager er yderst berettigede! Det er snakken om “modstandskamp”, jeg finder forrykt.

    Fordi vi ikke er besat af andre end os selv. Der er ikke noget Materiel, vi kan sabotere, som under den virkelige besættelse – kun Mennesker. Og det du’r ikke. – Det du’r nemlig ikke at appellere til danskernes hjerteløshed, for vi er ikke hjerteløse.

    Du skriver gode indlæg, du er velformuleret, og du har overbevisningskraft, uanset din beskedenhed. Hvorfor så ikke bruge de egenskaber konstruktivt i stedet for at fantasere højt om – reelt – hævn?

    For det er kun fantasteri, når der opfordres til “væbnet kamp” på denne side. Hvis nogen mente det alvorligt, ville de naturligvis ikke udbasunere deres intentioner i fuld offentlighed. Det er jo ren galimatias. Så man kan i hvert fald sige sig selv, at de, der drømmer om “borgerkrigen” her i sporet i hvert fald ikke forestiller sig, at de selv skal deltage. Hvad du også medgiver for dit eget vedkommende. Og så er der s’gu nok ikke andre til det.

    Og endelig vil jeg gerne have svar på, hvordan nogen kan mene, at de samme borgere, der på den ene side angiveligt stemmer imod deres eget bedste, på den anden side kan overbevises om, at “kamp” er et bedre svar, end et simpelt kryds på en stemmeseddel? Igen den rene ulogik. Det er naturligvis nemmere at overbevise folk om, at de bør stemme anderledes, end det er at overtale dem til at ofre sig i en uklar, grusom og mudret “kamp” (terror), stik imod et massivt befolkningsflertals ønsker.

    Jeg ved skam godt at “kaldet til kamp” ikke overbeviser nogen. Tværtimod! T V Æ R T I M O D ! Det er også det, jeg skriver. Gode argumenter – og også berettiget indignation – flytter derimod sympatier og stemmer.

    Så hvordan vinder vi altså mere sympati og forståelse for vores synspunkter? Det er sådan set det eneste vigtige. Alt det andet holder ikke en meter. I forhold til det, vi vil, vel at mærke. For modparten er det derimod en velsignelse, når vores side “giver den gas”.

    Og hvis nogen begår terror … så kan vi godt lukke butikken i de første mange år derefter. Det vil INGEN have med at gøre. Eller meget, meget få!

    – – –

    P. S. Hvis demokratiet “ikke virker” – så virker “borgerkrigen” selvsagt endnu mindre!! Det da stå klart. Vi spilder vores tid, når vi fantaserer med det hvide ud af øjnene, og vi taber momentum, når vi lader det indre tryk fuse ud gennem ventilerne, i stedet for at bruge det til fremdrift

    Kommentar by Morten - - - — 11. januar 2014 @ 02:01

  46. P. P. S. Jeg mener selvfølgelig: Så længe hunde gør, bider de ikke. Alle hunde kan naturligvis ændre adfærd – og bl. a. bide. Men altså først når de ændrer adfærd. Og det er ingen myte

    Kommentar by Morten - - - — 11. januar 2014 @ 02:08

  47. #24 Black Watch — 10. januar 2014 @ 10:41

    Ja, det er blevet sørgeligt at leve i Danmark. Mit engang så smukke land drukner i vold og kriminalitet.
    Hvor er det trist.

    Men INGEN vil kunne vide sig sikre længere. Matador Lise Nørgaard har haft et kæmpeindbrud.

    Røveriske overfald på villaveje sker nu jævnligt
    http://localeyes.dk/artikel/a00661-9999-slaaet-ned-under-gaderoeveri-paa-parkeringsplads/
    Slået ned under gaderøveri på parkeringsplads 10. jan 2014
    Offeret – en 54-årig mand fra Viby Sj. var kl. ca. 0645 gået fra sin bopæl hen til sin bil på en p-plads i Kastanielunden for at køre på arbejde. Her blev han kontaktet bagfra af en mand, der på gebrokkent dansk.

    Mange daglige butiksrøverier

    http://ekstrabladet.dk/112/article2191803.ece 10. januar 2014
    Bevæbnede mænd, beskrives som unge mænd med indvandrerbaggrund, udsatte guldsmed på Frederiksberg for røveri

    Ofrene
    er ALLE GUTMENSCHEN bedøvende ligeglade med.
    Ækelt menneskesyn.

    Næh, debattonen er det farligste, skide være med virkelighedens verden

    Så du må fremover ikke udtale alle de væmmelige ord.
    Brug kun ordet REVOLUTION og ikke en kæft vil så meget som løfte et øjenbryn.

    Kommentar by tavsen — 11. januar 2014 @ 11:27

  48. Morten jeg går ikke efter hævn – men retfærdighed og oprejsning og her kan konsekvens og retsforfølgelse på både demokratisk grund – men også på ikke demokratisk grund ske fyldest – sidstnævnte hvis oprøret lykkes og nye tilstande gør os i stand til at opnå en retfærdighed og oprejsning og få stoppet den massive ødelæggelse af Danamark for islam´s hånd.

    Kommunismen og “Venstrefløjen” har jo alle dage netop kæmpet for en omvæltning af de respektive samfund verden over – noget de til stadighed arbejder på. Når nogen fra “højrefløjen” eller andre kritiske røster kommer galt afsted og bliver ramt af politisk vold m.m. lyder det fra mange på den anden side, at de havde de godt af og/eller det var de selv ude om (Pia K. m.fl.)- så kunne de lære det – kunne de! Sågar frydedes mange sig åbenlyst og skjult over USA´s ulykke den 9/11/2001! – Hvis jeg/vi på den anden side formaster os til at kritisere og ønske forandringer og at det vil gå ud over “de forkerte” (herunder hån, spot og latterliggørelse, sågar hævn, gengæld, skadefro osv.) så er det forbudt og man bliver ramt af de “dobbelte standarder”. Sådan har det været i årevis – retten til ovenstående gjaldt kun “Venstrefløjen” og vi andre var racister eller det der var og stadig er værre (job- og karrierenægtelser f.eks.) hvis vi påberåbte os de samme rettigheder. Jeg synes det er ok at ønske sig retfærdighed og oprejsning og herunder få ramt og statueret et eksempel på, at alle dem som nægtede os den ret og bevidst førte landet ud i de ulykker, som nu næsten tangere det der foregik under Anden Verdenskrig i DK, også må tage den konsekvens der er ved at stigmatisere hele befolkningsgrupper i DK (f.eks. DF-medlemmer og vælgere) – For at have sat sig på medier, kultur- og åndslivet, uddannelsesområdet, politi og domstole og tildels folketing m.v. Man har opnået at hovedparten af befolkningen er bange for at det skal gå sig og sine ilde, hvis man ikke dukker hovedet eller ser den anden vej.

    De mange års snak og derigennem undertrykkelse af anderledes tænkende, har ikke ført nogen som helst løsninger med sig – alting er kun blevet værre – Der må noget andet til inden for de næste få år – ellers er det hele for sent og vi er fortabt som det land vi førhen elskede og værdsatte (ikke et paradis, men dog vort land på godt og ondt).

    Mange debatører er papirtigre og kunne aldrig drømme om at deltage aktivt i et fysisk oprør – det vil ikke gælde for mig trods min alder (har været proff. soldat og ved hvad det betyder når noget gælder).

    Du tolker mig som en der vil starte et oprør og godtage terror og borgerkrig. Nej sådan er jeg ikke indrettet – men hvis der ikke kommer anden mulighed for at ændre landets deroute – så vil sådan noget ske – uanset om jeg/man vil det eller ej – “Fred i vor tid” opnås ikke ved snak og papir – hvis modparten ikke vil dette – da må man tage de drastiske midler i brug og så kalkulere med og håbe på man vinder slaget! I forhold til islam er den situation snart en realitet – desværre!

    I mellemtiden skal man så også skabe et land med en homogen og sammenhængsbaseret befolkning, som kan stå sammen om at tage de opgør som vil komme – En befolkning i splittelse vil ikke kunne bekæmpe sine fjender effektivt og da slet ikke når de allerede er inden for landets grænser. Et afklaret folk og en retfærdig sag kan lettere vindes – men vejen hertil kan være hård og uforsonlig – det kan ikke være anderledes!

    Demokrati eller mangelen på samme skal vi vel ikke finde os i – diktatur reelt fysisk som “den skjulte diktatorisk dagsorden”, som på mange måder er herskende i dag på mange planer, skal vel bekæmpes og det kan ske med oprør og borgerkrig – da demokrati jo har sit grundlag i ord, snak og papir og ofte kun kan etableres via et oprør – Heldigvis har historien vist at en form for demokrati også kan etableres uden revolte og oprør (tjekkiet m.fl). Men lur mig om netop ikke disse landes overgang til demokrati kunnet lade sig gøre fordi befolkningen var homogen og havde en sammenhængskraft og en retfærdig sag, da sagen kom for en dag. Under kommunismen måtte alle jo dukke sig – men det forhindrer jo ikke at tilstrækkeligt mange havde en retfærdig sag “under overfladen” og var med på at ændre tingene da tiden kom.
    Vi står over for vigtige valg i disse tider, hvis vi vil ændre og redde vores land fra islam´s og “Venstrefløjens” svøber. Sker det ikke på demokratisk vis – kan vi blive nødsaget til at tage de drastiske forhold i anvendelse.

    Jeg håber du kan følge mig en del af vejen – jeg er demokrat – men vil kæmpe for det jeg har kært – og dø om så det gælder – det må vi aldrig glemme som stat og folk!

    Kommentar by Black Watch — 11. januar 2014 @ 12:31

  49. Når folk lader deres ophidselse over virkeligheden nedfælde på print, destruerer vedkommende Mortens mulighed for at skabe et jordisk paradis.
    Morten i en nøddeskal.

    Kommentar by Menig 442 — 11. januar 2014 @ 13:10

  50. Morten— fred i vores tid blafrende papmache chamberlain!

    Uanset hvor fin tonen bliver på Uriasposten, så vil denne frie ord blog altid blive betegnet med de værste gloser fra venstrefløjen, fordi de tåler ikke realistiske og fakta bevidste anderledes tænkende. De er styret af deres volds følelser, fordi de tro de er de gode mennesker, men i virkeligheden er de modbydelige afstraffelses bødler overfor anderledes tænkende, de ikke så meget som gider at argumentere pænt med deres menings modstander, de vil hellere overfalde dem, forfølge dem og udstøde dem, og udokumenteret udråbe dem som racister, hvilket “fint” menneskesyn! de vil ikke dialogen.

    Kommentar by li (islamonausea træt amatør DIGTER) — 11. januar 2014 @ 14:39

  51. Tavsen du har ret og vi er som oftest enige.
    Nu har jeg tidligere ellers vedtaget med mig selv, at jeg ikke orkede at skrive på blogs – ikke mindst fordi det ofte ikke fører til noget – udover at lettet trykket hos mig selv.

    Men jeg har svært ved at lade være alligevel.

    Og ja der er mange ord som er udpræget væmmelige og derfor “forbudte” – og ikke kun i forbindelse med problemet islam og dens følger.

    Hvis jeg skal tilkendegive mine holdninger og meninger på blogs – og føle at det rykker bare lidt hos andre og jeg har en god fornemmelse med skriveriet – bliver jeg nødt til at skrive de væmmelige ord også og så tage de konsekvenser det medfører – indtil videre er der få, da det jo kun er papirtigre som mig selv der reflekterer her. Værre kan det jo blive i fremtiden, når ens anonymitet bliver en illusion.
    Ordet Revolution er som du skriver fortærsket og sågar brugt i partiprogrammer – Men det sker jo kun på venstrefløjen – de må godt – vi andre må ikke.

    Det kunne egentlig være interessant at høre om eller vide om eget navn for debattørerne på de forskellige blogs har ført til repressalier og chikane? At bruge eget navn burde være en selvfølge også for mig – og de fleste vil nok foretrække det, hvis det ikke ville udløse allehånde konsekvenser.
    Har nogen kommentarer hertil?

    Kommentar by Black Watch — 11. januar 2014 @ 20:38

  52. @ Black Watch.

    Lad være med at bruge eget navn, i en grad så du kan identificeres. Jeg har prøvet, og det har ført til alverdens besvær med falske indlæg i mit navn, og det, der er værre.

    Det må være meningerne, der tæller. De vinder intet, ved at der er afsender på.

    Kommentar by Svend — 12. januar 2014 @ 00:01

  53. -> Black Watch

    “Det kunne egentlig være interessant at høre om eller vide om eget navn for debattørerne på de forskellige blogs har ført til repressalier og chikane? At bruge eget navn burde være en selvfølge også for mig – og de fleste vil nok foretrække det, hvis det ikke ville udløse allehånde konsekvenser. Har nogen kommentarer hertil?”

    Man må forvente Redox mfl. i lighed med deres svenske samarbejdspartner laver lister over Uriaspostens kommentatorer, men jeg tror ikke du skal frygte umiddelbare konsekvenser. At blive nævnt i en Redox-udgivelse er altså ikke det værste der kan ske. Jeg er nævnt to gange i AFA’s seneste bog, og tager det som et skulderklap :-)

    De fleste eksempler på chikane efter netdebat er efter min vurdering sket i forbindelse med personlige (ikke-nødvendigvis politiske) stridigheder.

    Der er fordele og ulemper ved at debattere i eget navn. Enhver må afveje fordele og ulemper, men i en perfekt verden skrev alle i eget navn.

    Kommentar by Kim Møller — 12. januar 2014 @ 00:35

  54. @ Black Watch

    Jeg tilslutter mig Svend. At henvise til anonyme meninger ikke er gyldige, er blot en undskyldning for ikke at forholde sig til det skrevne. Og selv om det bliver leveret med navn osv, vil det stadig blive overhørt.

    Inden katastrofevalget i 73 var det muligt at skrive læserbreve i formiddagsaviserne. Jeg husker især een, der underskrev sig som “Husmoderen”. Det var ramsaltede betragtninger fra køkkenvinduet.

    Men så tabte eliten magten, eller fik en alvorlig advarsel. Så blev det indført med navn og adresse.

    Det bevirkede dog ikke, at mine læserbreve kunne optages. Indtil det gik op for mig, at jeg ikke måtte omtale FRP positivt. Jeg omskrev det med f.eks, at nu havde et parti i folketinget stillet det og det lovforslag osv. Så kunne de optages.

    Der var også mange svinske læserbreve mod FRP. Jeg skrev troligt svarbreve, der havnede i papirkurven.

    Gik over til en anden taktik. Skrev svarbrev, tog en fotokopi. Sendte originalen ind til avisen. Skrev et personligt brev til hadprædikanten. Spurgte om han ville se, om mit læserbrev kom i avisen.

    Gjorde det ikke, om han så ville overveje, om vi virkelig havde ytringsfrihed?

    Hørte aldrig noget fra de 3 mennesker, jeg skrev til, men jeg så til gengæld heller ikke flere hadske læserbreve fra dem. Dengang var der stadig anstændig demokratisk samfundssind til.

    12-13 år efter opdagede jeg et af navnene som byrådsmedlem. Endda for FRP. Dejlig opdagelse. :-)

    Internettet er en genial opfindelse. Til at komme af med frustrationerne. Uden smagsdommerkriterier

    Kommentar by tavsen — 12. januar 2014 @ 09:48

  55. Skrev et personligt brev til hadprædikanten vedlagt fotokopien

    Kommentar by tavsen — 12. januar 2014 @ 09:49

  56. Tak for de gode kommentarer – kloge ord og som jeg kan tilslutte mig.
    Imponerende at du Tavsen virkeligt har søgt at finde ud af og reagere på dine egne oplevelser med at kommentere i medierne. Du har jo så været i gang i mange år – jeg kun ganske få år.

    Ja landet var et bedre land førhen mht. at vedstå sine meninger og slippe fra det med “livet i behold”. Men manipulation og forhindringer for bestemte ytringer har altid eksisteret – her i landet ofte i det skjulte (som din henvisning til FRP-sagerne). Internettet er et kvantespring i ytringsfrihedens navn – men har så affødt andre negative “tillægsgevinster”, som fare for fysiske repressalier, mere eller mindre skjult berufsverbot m.m. At blogge på nettet har dog også medført en let, sorgløs og ligegyldig tilgang om hvad man skriver og mange bliver perfide og direkte ondskabsfulde, bare fordi man “gratis” kan det.

    Ja, ok – anvendelse af eget navn kan så give hadesvar og ikke kun på grundlag af det man skriver, men fordi vedkommende har noget mod ens person o.a. – nogle elsker at såre andre, bare fordi man kan – det kender man såre til i min alder.

    Bliver man nævnt i Redox som dig Kim opfatter jeg også det som en kompliment.
    jeg havde sidste år et indlæg som blev meget negativt nævnt i et anden kendt medie/blog (har ikke checket det i arkivet – måske var det JP). Om alting er, så blev jeg lidt stolt – for da havde jeg ramt et af disse “Gutmenchen” – så denne følte sig nødsaget til at reflektere over deres skyld i landets ulykker og dermed selvfølgelig følte sig truet af mit indlæg og selvfølgelig fordømte det – det forventede jeg da. Det er sådan noget der kan flytte focus og måske føre til selvransagelse, når der kommer tilpas mange input af lignende art fra andre bloggere. De overgreb og trusler i årevis fra deres side skal de ikke være alene om – de må forvente et modsvar med samme mønt – Men det er de jo ikke vant til – det har jo været gratis at svine andre til på det groveste – uden konsekvenser – troede de – det kan de ikke regne med i fremtiden – i takt med at det hele bliver værre og værre (i dag kan jeg læse om yderligere boligområder i Århus, som nu også er utrygge og inficeret af islams udbredelse – det hele går planmæssigt ned ad bakke overalt).

    Jeg indrømmer at jeg skriver på en måde, som “går til stålet”, men… synes jeg… med meninger og holdninger, som trods deres ofte måske rabiate budskab, forholder sig til reelle problemer og deres mulige løsninger – også selv om løsningerne kan være væmmelige – alle kampe kan ikke vindes med ord og papir – man må forholde sig til at vold og terror og i sidste ende oprør og borgerkrig kan opstå, når store dele af folket ikke kan finde andre udveje, når alting bliver manipuleret, undertrykt, registreret og forbudt – både i det skjulte og helt åbenlyst – en egenskab vi i hastigt tempo er på vej mod (medier, offentlighedslove, EU osv.) – her spiller den faldende sammenhængskraft og sammenhørighed mellem menneskene i landet en stor rolle – Hvis modsætningeforholdene bliver for store – revner ballonen på den ene eller anden måde. Vi er vant til at alting kan styres i dette her land – men det er kun en tynd fernis over anarkiet – det er kun et spørgsmål om rette tid og sted – så mister vi også denne kontrollerende egenskab.

    Jeg vil fortsat anvende anomymt navn – så må vi se…

    Kommentar by Black Watch — 12. januar 2014 @ 11:00

  57. @ Black Watch

    Absolut ingen grund til at skrive med navn og adresse i dag. Der er kommet alt for mange voldsparate GUTMENSCHEN

    Som Svend skriver, vil det bare blive misbrugt. Det blev det også i læserbreve, og kun opdaget, hvis den misbrugte opdagede det. Så kom der en berigtigelse fra avisen.

    Glemte at takke Kim for det åndehul for ytringsfriheden, han skabte for 10 år siden.

    Gad vide om der var nogen konkret hændelse, der fik dig til at se den totale skævvridning i alle medier?

    Kommentar by tavsen — 12. januar 2014 @ 12:11

  58. Nå, kan nu godt følge såvel Morten, Black Watch, Fritz og Svend, og synes, de alle bidrager – dog mere eller mindre konstruktivt – til debatten.

    Og det skal der være plads til, ellers var det jo ikke en debat. Tak til Kim Møller for at tillade debatten.

    Jeg kender ikke løsningen, men vil dog foreslå, at vore politikere (desværre umuligt, så længe M. Vestager er de facto Statsminister) sætter hælene i, siger fra over for flygtninge- og andre konventioner, der i forgangen tid blev lavet for Europa og af hensyn til fordrevne og flygtende europæere, ikke for nutidens azul-søgere fra menap-landene.
    Der sjovt nok har råd til at tage flyet til Kastrup og derefter familiesammenføre hinanden i hobetal.

    Samtidig med, at de hader Danmark og danskerne. Dernæst repatriering. Jeg er p….træt af at høre om Fiz-fiz og andre storkriminelle pestilensere, der hævder, at de vil blive forfulgt i Libanon.

    Så er det jo pudsigt, at Danmark under seneste Israel-Libanon konflikt ‘hjemhentede’ 5000-6000 såkaldt statsløse pestilensere, der trods deres udsagn om at være forfulgte, var på en meeeeget langvarig ferie i Libanon. For min skyld kunne de være blevet dernede, og det ville rage mig en høstblomst, om de døde. Nah, ved nærmere eftertanke ville jeg såmænd bifalde det. På samme måde, som jeg bifalder, at snesevis af muslimske tosser slagter hinanden i Syrien. Jo færre, jo bedre. Og de kan jo kun finde ud af to ting: At masseproducere børn og at føre krig mod hinanden, når der ikke lige er jøder eller kristne i nærheden.

    Nå ja, og en løsere tilknytning til EU, og et absolut og cut for EU-domstolens aktivisme er også nødvendigt for Danmark.

    Kommentar by Henrik Petersen — 12. januar 2014 @ 19:52

RSS feed for comments on this post.