9. februar 2014

Kristian Thulesen-Dahl: Vi skulle have formuleret os mindre præcist i forhold til uønsket indvandring

Det er nemt at forstå Thulesen-Dahls rationale, men når nu muslimsk indvandring vitterligt er problemets kerne, så giver det selvfølgelig ikke mening at gemme virkeligheden væk bag bredere definitioner. Mette Bock’erne bliver aldrig tilfredse, og det er heller ikke det væsentligste her. Søren Krarups analyse er som sædvanlig lige på kornet. Fra BT – Thulesen Dahl ændrer politik: Muslimer må også gerne komme hertil.

“DF-leder Kristian Thulesen Dahl korrigerer nu partiets politik over for muslimsk indvandring. Blot to måneder efter at Dansk Folkeparti afviste statsborgerskab til en lang række nydanskere, fordi der var for mange fra ‘muslimske lande’, justerer han igen partiets kurs. …

Vi vil ikke skelne på religion. Der er religionsfrihed i Danmark, og man må tro på det, man selv vil tro på og være muslim, hvis man er muslim,’ siger Thulesen Dahl i et interview med Berlingske. …

‘Jeg anerkender fuldt ud, at vi skulle have formuleret os med betegnelsen ‘vestlig’ versus ‘ikke-vestlig’, og det skulle vi også i det betænkningsbidrag. Ellers får man den opfattelse, som er fejlagtig, at Dansk Folkeparti ønsker at skelne på troen, og dermed anfægter religionsfriheden. Det gør vi under ingen omstændigheder,« siger DF-formanden.

[…]

Søren Krarup var indfødsretsordfører i alle ti år af VK-regeringens levetid og er en af partiets fanebærere på udlændingeområdet. …

‘Det er at stikke hovedet i busken. Den virkelige modsætning til vestlig kultur er islam, og sådan har det været i 1.400 år. Hvis man overhovedet vil forstå noget af virkeligheden, så må man se i øjnene, at islam er den store trussel imod kristenheden og vesteuropæisk kultur,’ siger Søren Krarup, der tidligere har rost DFs hårdere kurs over for muslimer i en kronik i Berlingske.”

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/54875/trackback

47 Comments »

  1. Det lyder som om tulle har fået en kuvert med lidt saudiske oliedollars stukket i lommen med en besked om at moderere sit sprogbrug lidt, måske fra den samme afsender der fik de 14 kendte (ikke-muslimske) danskere med bla anna mee allerslev, uffe ellemann og adam price osv til at anbefale en stormoske for ikke så længe siden?
    (follow the money..)

    Det kan selvfølgelig også være det bare er taktik overfor de potentielle DF vælgere som ikke er helt klar til at erkende at problemet hedder islam og ikke “ikke-vestlige lande” som jo også indebærer mange lande i asien hvis befolkning og kultur aldrig har udgjort noget problem.

    Uanset hvad er det på høje tid at nogen skelner på religion og tør stå ved det.

    Kommentar by Per — 9. februar 2014 @ 02:07

  2. En ret tom strid om ord, men tulle lægger an til en minsiterpost, der er det de små marganler, som tæller.

    Om en generation er der 1 mio indvandrere og efterkommere i Danmark, som der aldrig har været noget flertal for, og som danskerne aldrig er blevet spurgt om. Hvis det var 1 mio kinesere, ville det være noget i overklanten, hvis det var 1 mio afrikanere, ville det være meget i overkanten, hvis det var 1 mio muslimer, ville det være dødeligt for landet. “Ikke vestlig” dækker dem allesammen.

    Kommentar by Josef K — 9. februar 2014 @ 02:11

  3. OK så står det helt klart at vi godt kan afskrive DF som troværdig indvandringsmodstander.
    Mandaterne er blevet vigtigere end sagen.
    Farvel DF.

    Kommentar by Skræp — 9. februar 2014 @ 06:38

  4. Ikke-vestlig er en idiotisk betegnelse, der dækker over nogle grupper, der er uproblematiske og nogle, som er problematiske.

    Men når 95% af udlændingeproblemerne er koncentreret indenfor de 3/5 af indvandrergruppen, der er er muslimsk – så kommer man naturligvis ikke uden om at skulle forholde sig til Islam og muslimer.

    Kommentar by Sigwar — 9. februar 2014 @ 07:45

  5. Den gode DF-Tulle synes lettere forvirret.
    At forbyde Islam eller ikke ønske muslimer til eller i landet, har intet med religionsfrihed at gøre, tværtimod.
    Islam og muhammedanisne er sharia og forsøg på at indføre sharia, hvor muslimer befinder sig.
    Sharia er politik, og har intet med fredelig udøvelse af religion at gøre.
    Ønsker man balkanisering af Danmark, så importer muslimer.
    Hvis ikke, så hold dem og sharia ude.
    Så enkelt er det, Tullemand.
    Sig tingene som de er, eller klap i.

    Kommentar by T. Snorrason — 9. februar 2014 @ 08:00

  6. Den bedste formulering her, er Kim’ “Mette Bock’erne…” – lige paa kornet. Hun er ren fru M Auken….rent og skaer bla bla bla….et kvindemenneske uden princip, helt som en Lene Espersen….bla bla bla.

    Krarup er skarp som altid. Thulesen’s omfavnelse af muslimer, er som at se Fogh pludseligt elske den store velfaerds-stat…

    Anti-sharia

    Kommentar by anti-sharia — 9. februar 2014 @ 08:23

  7. Mon ikke Dansk Samling får nogle nye medlemmer på den konto?

    Kommentar by - by Proxy - — 9. februar 2014 @ 08:53

  8. @4 – by Proxy –
    Man må da håbe at du har ret i den vurdering. Der bør være et alternativ til DF:
    http://dksamling.dk/bliv-medlem/

    Kommentar by Svend Andersen — 9. februar 2014 @ 09:14

  9. Der er vel også en rød og blå blok i DF.

    Kommentar by peter — 9. februar 2014 @ 09:29

  10. @3, T. Snorrason
    Enig. Islam er Sharia, og Sharia er Islam. Så enkelt er det. For modstandere af Islam vil det være lettere at bekæmpe ideologien ved at fokusere modstanden primært mod islamisk lov.

    Det må være på tide at få oversat Sam Solomon’s “A Proposed Charter of Muslim Understanding” til dansk, og få politikerne til at kræve af islamiske menigheder, at disse fuldt ud tilslutter sig et sådant charter:

    A Proposed Charter of Muslim Understanding (pdf): http://www.answering-islam.org/Terrorism/EuropeCharter.pdf

    En islamisk accept af dette charter vil gøre, at Islam ikke er i modstrid med den danske grundlov – til gengæld vil der kun være rudimentære fragmenter tilbage af Islam.

    Kommentar by Svend Andersen — 9. februar 2014 @ 09:32

  11. #7 skulle være et svar til #4

    Kommentar by Svend Andersen — 9. februar 2014 @ 09:34

  12. Der er gået kuk i numrene, beklager. Er nok spamfilteret der driller. Glædeligt at se, at folk ikke køber Tulles “nye vare på hylden”.

    Kommentar by Svend Andersen — 9. februar 2014 @ 09:38

  13. Ang. DF’s varer på hylderne:

    Lille Tulle sad på hylde
    Lille Tulle faldt ned fra hylde
    Ingen mand i dette land
    Lille Tulle redde kan

    Kommentar by Svend Andersen — 9. februar 2014 @ 09:41

  14. Forbyd Islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 9. februar 2014 @ 09:59

  15. @ Nr. 7 Proxy: “Mon ikke Dansk Samling får nogle nye medlemmer på den konto?

    Det tror jeg ikke. Dansk Samling er – om muligt – endnu mere forvirret end Tulle og slår konsekvent civiliserede indvandrere fra f.eks. Vietnam, Indien og Kina i hartkorn med muslimer. Som flere kommentatorer her må også jeg indrømme, at jeg har taget fejl af Tulle &C0. – Alle render de rundt og tror at islam er en slags religion. At bruge det meningsløse udtryk “ikke-vestlige” viser blot, at de ikke har fattet en brik. Tilbage er kun Sofa-partiet.

    Kommentar by Voldposten — 9. februar 2014 @ 10:08

  16. DF har såmænd længe været en tandløs hundehvalp. Ikke noget nyt der.

    Kommentar by Multikulti ist tot — 9. februar 2014 @ 11:09

  17. Tulle vil gerne have mere magt, fint nok, det er det politik går ud på.
    Men det er bekymrende at han vil have den på bekostning af partiets egen kernepolitik. SF blev udraderet på den konto.

    Kommentar by mb — 9. februar 2014 @ 11:25

  18. Jeg må tilstå, at jeg nok har været henne og stemme for sidste gang i mit liv, hvis der da ikke – mod alle odds – opstår et godt gammeldags gud, konge og fædrelandsparti.

    Kommentar by Svend — 9. februar 2014 @ 12:14

  19. Til det kedelige billede af DF hører også partiets afvisning af samarbejde med Front National og det hollandske Frihedsparti.

    Kommentar by Hr. Naturli' — 9. februar 2014 @ 12:15

  20. En højest bekymrende udtalelse fra Thulesen Dahl. Han kan da ikke i ramme alvor mene, at indvandrere fra Vietnam og Kina giver problemer i samme omfang som indvandrere fra muslimske lande. Vietnamesere og kinesere er stort set alle i arbejde, de har lavere kriminalitet end etniske dansker og stiller ikke krav om særbehandling.

    Hvad er Thulesen Dahl ude på? Man skulle tro at han har accepteret Poul Nyrups udtalelse om manglende stuerenhed og derfor desperat prøver at gøre DF så midtsøgende at selv DDR, Disinformation og sekten omkring Politiken bliver tilfredse.

    Som #16 mb rigtigt siger, så ligner det en “Villy Søvndal” bare med modsat fortegn. Pia Kjærsgaard! Fortæl “Tulle” at han er på gale veje!

    Kommentar by Bjarne Binee — 9. februar 2014 @ 13:00

  21. DF må ikke smide sin hårdt tilkæmpede indflydelse væk.
    Thulesen-Dahl må for guds skyld ikke ende som Auken eller Helveg-Petersen dynastiet, der løber efter en ministerpost for enhver pris.

    Se på Tyrkiet, hvor internettet bliver begrænset og overvåget af Erdogan, langt værre end NSA, der trods alt ikke lukker folks hjemmesider.

    Hvis islam får tilstrækkelig magt i Danmark er det slut med fri internet, sådan er det bare, ikke også Margrethe Vestager ?

    Kommentar by k.m. — 9. februar 2014 @ 13:09

  22. Jeg burde have nævnt, at udsalg af grundholdninger for at komme til magten ikke blev opfundet af Villy Søvndal. Bl.a. Anders Fogh var en sand mester i disciplinen.

    Kommentar by Bjarne Binee — 9. februar 2014 @ 13:26

  23. Nysprog holder sit indtog i DF!
    En af de ting, der har gjort, at jeg til trods for, at jeg ikke stemmer på dem, alligevel har holdt af DF, er at de altid har kaldt en spade for en spade. Det er åbenbart slut nu.
    Unge indvandere, der løber hærgende omkring, hedder bare unge mennesker; Og det faktum, som er åbenbart for enhver, at problemerne blandt indvandere, er problemer med muslimske drenge og unge mænd.
    Landet vil få en gevinst af højt uddannede kinesere og andre øst og sydøst asiater, men problemerne, er og bliver med muslimerne, hvorfor er det forbudt, at sige. Det er jo sandheden!

    Kommentar by Robert R — 9. februar 2014 @ 14:10

  24. Tak Kim!

    Kommentar by Marianne Wagner — 9. februar 2014 @ 14:34

  25. Ro på nu!

    Thulesen Dahl ved, hvad han gør. Han ønsker ikke at skabe unødvendige og uproduktive problemer med de andre partier og vælgerne ved at lade munden løbe.

    Det afgørende er, hvad man gør. Læs DFs forslag f.eks. til udvisning af kriminelle. Og DF vil også ved et nyt borgerligt flertal arbejde for genopstramning af indvandringsreglerne.

    Og vi må huske, at der også kommer masser af uintegrerbare indvandrere fra f.eks. det ikke-muslimske Afrika. Vi må ikke stirre os blinde på Islam, mens bådflygtningene vælter ind i Italien.

    Kommentar by Gunnar Biering — 9. februar 2014 @ 14:58

  26. Her mangler lidt rygrad Thulesen Dahl. Sagens kerne er at, selvom der er religionsfrihed i Danmark, er Islam ikke KUN en religion. Det er også en “polity” (“politisk enhed” el. noget i den stil) med et loyalitetsforhold der er i direkte konkurrence med loyaliteten mod nationen. Og, nu vi taler ærligt, hvor mange muslimer der er danske statsborgere, virker ret patriotiske?? Nej, og det ER et problem.

    Kommentar by Morani ya Simba — 9. februar 2014 @ 15:06

  27. Og jeg er IKKE enig i at “vestlig vs ikke-vestlig” er den rigtige formulering. Jeg er imod at tage bager for smed og har det rigtig, rigtig fint med indere mens jeg finder kinesere og vietnamesere omgængelige og flittige. Det er muslimer der giver problemer. Begrænset indvandring af andre ikke-vestlige har jeg ikke noget problem med. Muslimer er problematiske og ikke i landets interesse at modtage.

    Kommentar by Morani ya Simba — 9. februar 2014 @ 15:14

  28. altså, det her er en mini sag. Hvis Tulle vil være udenrigs-stats-minister, så er der overhovedet ingen grund til at rende sig unødvendige staver i livet 15 måneder før et valg.

    Krarup har selvfølgelig ret, men han viser endnu engang, at han ikke ER politiker. Situationen kræver ikke at en top politiker siger sandheden ved envher lejlighed, og der er masser af folk i DF, som ikke er så underuinformerede om islam som resten af vores miserable politikere. tag det nu roligt.

    Kommentar by Josef K — 9. februar 2014 @ 15:32

  29. Man bliver lidt trist til mode over “Tulles” udtalelse. Ønsker de på sigt at blive korrekthedens krammedyr! Der er desværre snart ikke meget bid i dem. For år siden, kunne man godt kalde en spade for en spade, men mange års gang på ræveborgen er åbenbart gået dem i blodet.

    Jeg er nød til at sige det, men islam er ikke en religion. Det er en alternativ samfundsmodel bygget på diktatoriske principper, med religion som undskyldning.
    Eller sagt på en anden måde: Islam er enten en politisk ideologi med religiøs legitimation eller en religion der legitimerer politiske handlinger. Da, islam ikke adskiller det religiøse aspekt fra det politiske, da er de komplementære. Politisk islam og religiøst islam er identiske, det ene ikke uden det andet.

    Hvis problemet med muslimer er “socialt” som mange gutmenschen påstår, er det et kulturbetinget socialt problem. Den kultur der skaber problemet hedder islam. Så kan det vist ikke siges tydeligere.

    Men vores nosseløse politikere fatter intet, eller også gider de ikke.

    PUGNA PRO PATRIA

    Kommentar by der Adler — 9. februar 2014 @ 15:46

  30. Josef K,

    “Krarup har selvfølgelig ret, men han viser endnu engang, at han ikke ER politiker.”

    Det er for mig en stor kompliment til Krarup haha Vi kunne godt bruge lidt flere med en “Pattonsk” tendens til at sige tingene uden omsvøb…
    http://www.youtube.com/watch?v=9b5g1avyCSA

    Kommentar by Morani ya Simba — 9. februar 2014 @ 16:27

  31. @25, Gunnar Biering

    //citat: “Det afgørende er, hvad man gør ” //slut. underforstået: “Det afgørende er ikke, hvad man siger, men hvad man gør“.

    Den køber jeg ikke. Det afgørende er, at der er overensstemmelse mellem ord og handling. Alt andet fører til politikerlede, og det er der alt for meget af allerede. DF burde komme med klare meldinger, det tjener dem bedst i det lange løb.

    Kommentar by Svend Andersen — 9. februar 2014 @ 16:31

  32. Vi har ikke religionslighed. Der hvor muhamedanerne kommer fra, er der heller ikke religionslighed og der er det da helt naturlig at holde andre trosretninger væk.
    Lige børn leger bedst, siger man. Det princip burde vel også gælde for religioner, om ikke andet så for fredens skyld.
    Lidt konkurrence til DF vil ikke være så ringe endda, måske Dansk Samling?

    Kommentar by Menig 442 — 9. februar 2014 @ 17:20

  33. >31.Svend Andersen
    Det afgørende er, at DF modsætter sig indvandring af uintegrerbare, uanset deres religion. Og at DF vil udvise kriminelle, uanset deres religion.
    Det siger DF, og det gør DF, og det ved alle. Ifølge kriminalstatistikken er muslimer mere uintegrerbare og kriminelle end så mange andre grupper, og det slår igennem på udvisningstallene. Så DFs kurs er i orden – der skal bare mere vælgerstyrke bag.

    Kommentar by Gunnar Biering — 9. februar 2014 @ 17:42

  34. Hvis man med en mere mild, upræcis og spiselig retorik kan få mere restriktive og selektive udlændingelove igennem folketinget – så skal man selvfølgelig bruge sådan en retorik – politik er jo ikke en debatklub, men en måde at få indført love, der fremmer ens formål.

    Kommentar by Lars Hansen — 9. februar 2014 @ 18:00

  35. Det er endnu engang en idiot-diskussion vi har gang i hér. Folk vil gerne ha’ at DF har magt, men man får altså ikke magten ved at være alt for katagorisk. Hvor blåøjet har man lov at være i så vigtigt et spørgsmål som det her?
    Hvis ikke DF siger tingene lige ud, så bliver jeg hjemme på sofaen – øv, bøv…
    Godt gået venner – det er lige præcis det de røde ønsker…

    Kommentar by Peter Andersen — 9. februar 2014 @ 18:27

  36. Thulesen Dahl og DF er en del af problemet.

    Han er blevet ministertaburetliderlig og er i fuld gang med at sælge ud af arvesølvet.

    Kommentar by Pelle Pik — 9. februar 2014 @ 18:42

  37. Peter Andersen

    DF har haft chancen for at gøre noget i 10 år. De har intet gjort, og de kommer ikke til at gøre noget. Det er et helt igennem håbløst og nu også på grænsen til det løgnagtige parti.

    Kommentar by Pelle Pik — 9. februar 2014 @ 18:45

  38. Gunnar Biering

    Det er ikke DF, der udviser folk. Det er domstolene. Indtil nu er det ikke engang lykkedes DF at få udvist den pædofile voldtægtsmand fra Gullestrup.

    Kommentar by Pelle Pik — 9. februar 2014 @ 18:47

  39. OT

    STORT tillykke til Schweiz:

    Lovforslaget “STOP MASSEINDVANDRINGEN ” er netop vedtaget.

    Kommentar by Erik — 9. februar 2014 @ 18:51

  40. Han forsøger vel på en måske lidt for smart og taktisk måde at få ryggen fri for dem, der vil forsøge at klandre ham for at knægte religionsfriheden, og dermed straks lænke ham til en position, hvor han kan kaldes drømmer og populist, da anfægtelse af religionsfriheden jo er lig med brud på Grundloven. Det er en lavthængende frugt, som samtlige andre partier kan kaste sig over, herunder også Venstre, de EU-elskende, konventionsloyale landsforrædere. Jeg tvivler på han vinder særlig meget på det, og jeg vil personligt heller ikke se nogen kompromisser, men samlet set er det fuldstændig underordnet hvad man kalder det, bare resultatet bliver det samme. Og mens det især er muslimer, der ikke skal være velkomne i Danmark, er det rent demografisk vigtigt overordnet set at sætte foden ned for masseindvandringen, sådan som Schweiz i øvrigt stemmer om i dag.

    KTD er, når alt kommer til alt, en af Danmarks mest sobre, seriøse og ukorrupte politikere, og er jo kendt som en stor taktiker. Pt. ser jeg mere Søren Espersen som én, der kan være til skade for partiet – primitiv og brovtende i sin debatstil, tvivlsom i hans holdning til multikulturalisme, og nogen større repræsentant for staten Israel, bortset fra den israelske ambassade i Danmark, skal man næppe lede efter (han er jødisk gift, hvilket utvivlsomt har noget at sige). Her er det ikke et spørgsmål om “hvem man holder med” – det er pinagtigt at høre på, hvordan han dogmatisk forsvarer zionisterne i hvert eneste tilfælde. Vi er nogle nationalkonservative, der ikke vil fedtes ind i hans loyale tilhørsforhold til Israel blot fordi vi elsker vort land og ikke vil have, at Danmark bliver et indvandrerland. Han går med andre ord alt for langt efter min smag. Men i en større sammenhæng er det dog en kamel jeg nok skal sluge, hvis hovedformålet med partiet bliver ført ud i livet. Sådan er der så meget – også for dem, der er lodret uenige i den økonomiske politik, som DF bekender sig til uden for et regeringssamarbejde – på langt sigt trumfer partiets hovedformål alle andre hensyn, da passivitet på indvandringsområdet vil gøre det irrelevant med skattelettelser, osv., i et land, som ikke længere er vort.

    Og jo, det ville nok være bedst på længere sigt, hvis DF fik nogen, som pustede dem i nakken og ikke lod dem slække på kravene. På den anden side er konsekvenserne af dette umiddelbart svære at forestille sig i et så flygtigt parlamentarisk styre som det danske, da der er en mulighed for, at det kunne svække DF og dermed give en mulighed for de andre partier at spille dem ud mod hinanden. Derfor skal de store linjer sikres først, hvilket DF da også som det absolut eneste folketingsparti i Danmark er garant for.

    PS: Schweiz har netop stemt JA til at stoppe masseindvandring!

    Kommentar by Anonymous — 9. februar 2014 @ 18:56

  41. DF er endt som politisk korrekt og stuerent. Hvem havde lige set det komme?

    Nu mangler vi bare, at Thulesen Dahl skal til den årlige eid middag i folketinget.

    Kommentar by Pelle Pik — 9. februar 2014 @ 18:58

  42. Schweiz vil stoppe masseindvandringen, og Danmark bør gøre det samme. Lad Danmark også få en folkeafstemning om masseindvandringen, især masseindvandringen fra ikke-vestlige lande.

    Kommentar by Filip — 9. februar 2014 @ 19:21

  43. #40 Anonymous
    Jeg forstår godt at du er oprørt over at Søren Espersen er gift med en jøde! Uha da da! Han burde jo landsforvises. Det må ærgre dig gevaldigt at jødeproblemet ikke blev løst i 40’erne.

    Hvordan går i ellers og har det i “Kauf nicht bei Juden” bevægelsen?
    Hils Mogens Lykketoft og Villy Søvndal!

    Kommentar by Bjarne Binee — 9. februar 2014 @ 21:24

  44. For god ordens skyld skal det bemærkes, at man på diverse DF-relaterede Facebook-grupper nu risikerer at blive smidt ud og blokeret, hvis man kritiserer Thulesen Dahl’s nye kursændring overfor muslimer.

    Kommentar by Svend Andersen — 9. februar 2014 @ 21:27

  45. Bjarne Binee,

    I stedet for straks at trække nazi-kortet, kunne du prøve at læse hvad jeg skriver. Sgu da pinligt at se på.
    Det har intet med etnicitet at gøre, jeg har intet imod jøder og støtter ikke muslimer overhovedet, men jeg har noget imod blindt at følge zionister, som et politisk projekt, sådan som Søren Espersen gør, og dermed forsøger at gøre det til noget selvfølgeligt at dette skal kædes sammen med at være nationalkonservativ. En anden sag er NSA, hvor Espersen gik til angreb på Snowden og kaldte ham en forræder for at afsløre DDR 2.0, som i et hvert andet land på kloden ville blive fordømt på det skarpeste. Hykleri og blind tro, som jeg ikke kan skrive under på, men ikke desto mindre accepterer i lyset af at DF er det eneste indvandrerkritiske parti i Danmark.

    Kommentar by Anonymous — 9. februar 2014 @ 22:07

  46. Tilslutter mig helt Søren Krarups bemærkninger. Thuelsen-Dahl´s nye holdning til dette spørgsmål virker muligvis vel gennemtænkt blandt DF`s folketingsmedlemmer, men hos en del af os vælgere vækker det med garanti nogen bekymring. Hvorfor dette sporskifte lige nu? Opinionstallene er støt og roligt blevet bedre trods partiets markante udmelding om at begrænse den muslimske indvandring. Som det er nævnt af andre her i bloggen beskæres islam nu pludselig til at være et stykke religion. Det burde ikke være nødvendigt at minde Kristian og de andre om at det helt centrale problem ved islam er at det er en religiøs-politisk kult. Der kan ikke pilles ved denne sammenkædning. Jeg gætter på at denne omformulering er stillet som et krav fra de borgerlige partier, og her ikke mindst fra Liberal Alliance. Et parti som jeg på værdiområdet finder totalt utroværdigt. DF har fået nervøse trækninger over udsigten til at der kan dannes en ”koalition” mellen de borgerlige partier, Socialdemokratiet og Radikale Venstre, som vil reducere DF´s indflydelse til et Enhedsliste niveau. Har jeg ret i dette er slaget tabt i denne omgang og DF kan risikere en SF lignende tilbagegang med mindre de står helt fast på ”gamle” synspunkter. Jeg vil ikke kunne støtte et parti, som i den grad ryster på hånden bare fordi det trækker op til kuling fra partier som Venstre, Konservative og Liberal Alliance. Synspunktet om at DF stadig er det mest indvandrerskeptiske parti, er ganske enkelt ikke tilstrækkeligt for mig. Begynder man at erodere sit eget fundament faldet tårnet. Islam betyder underkastelse og ikke kompromis kære Tulle.

    PN Ny formand? Hvad med Messerschmidt?

    Kommentar by EH — 9. februar 2014 @ 23:34

  47. DF må deles.
    Partiet bevæger sig efterhånden godt og grundigt til venstre for socialdemokratiet. Først økonomisk, men åbenbart efterhånden også værdipolitisk. Man er åbenbart så ivrig efter en minister taburet, at man svigter det grundlag man er valgt på.
    Det er tydeligt at der er fraktioner og i sidste ende må flere og flere erkende at partiet er mainstream socialistisk. Det er der Dansk Samling kan komme på banen, der er mange hjemløse borgerlige indvandrekritiske vælgere som stemmer på DF men ikke kan lide den socialistiske tendens.
    Der er mange Venstrefolk og folk fra Liberal Alliance og såmænd også Konservative, der er indvandrekritiske men som ikke ville drømme om at stemme på DF og med tiden vil en stor fraktion af DFere heller ikke føle sig hjemme i DF.

    Kommentar by Robert R — 10. februar 2014 @ 07:37

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper