28. februar 2014

Islamiseret skolepatrulje ved Vanløse St. 27. februar 2014 – Skældsord i folkeskole: ‘dansker-wannabe’

Der er noget meget dansk over skolepatruljer, og det at de ældre elever, sørger for at de yngste kommer sikkert over vejen. Når skolepatruljen kommer fra den islamiske friskole ‘AHI International School’, og de alle bærer tørklæde, ligner det omvendt mere en islamistisk magtdemonstration overfor politikere, der af bekvemmelighed taler udenom problemets kerne. Det handler i høj grad om tørklædet. Islamismens flag.

(Skolepatrulje ved Vanløse Station, torsdag morgen, 27. februar 2014; Uriasposten)

Elmas Berke kommenterer Manu ‘Integration går begge veje’ Sareen i Folkets Avis – Integration går begge veje’ Manu Sareen. Danskhed som skældsord, tørklædet som identitær markør. Inde eller ude.

“Hvis integration skal lykkes, kræver det også en vilje og lyst af den part, der skal ind i fællesskabet. Når vi taler integrationsudfordringer, er majoritetssamfundet i disse miljøer sekundært. Det er vigtigere, hvad naboen af samme oprindelse tænker og mener, og der er en mærkbar og tydelig forskel på, hvordan minoriteter stiller sig overfor udfordringen, alt efter om vi befinder os i provinsen eller i storbyen.

I min familie mærkede vi for alvor forskellen på land og by, da vi flyttede til København, og mine døtre startede på den lokale folkeskole med overvejende tosprogede elever. De ældre årgange havde deres helt særegne måde at udøve social kontrol på. Pludselig ville mine døtre ikke have, jeg afleverede og hentede dem fra skolen. Da jeg ikke ville slå mig til tåls med ‘fordi’ svaret, afslørede de, at de blev drillet med, at vi ikke kunne være rigtige muslimer, når de havde danske navne og deres mor ikke engang var klædt efter islamiske forskrifter. De kaldte deres mor for en ‘dansker-wannabe’, fordi hun ikke gik med tørklæde!?

Argumentationen hos de yngre generationer ser desværre ud til at være påvirket af de islamistiske organisationers propaganda. Jeg kan konstatere, de hellere vil samles i en islamisk identitet frem for at mødes under nationalstaten Danmarks identitet.”

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/55232/trackback

23 Comments »

  1. Jeg føler mig ikke forpligtet til at integrere personer, som jeg hverken har inviteret eller tvunget til være her i Danmark. Der er andre grupperinger udenfor mainstream – autonome, feminister, Jehovas Vidner – som jeg heller ikke gider beskæftige mig med.

    Kommentar by BE — 28. februar 2014 @ 16:58

  2. Elmas Berke vender sig imod, at “skulle begrænse mig i mine bestræbelser på at gå efter det liv, jeg ønskede at leve og aldrig slå mig til tåls med, at mit køn eller min afstamning i sig selv skulle være en begrænsning for mig.”

    Berke vender dermed ryggen til sin æt og tro for i stedet at omfavne det dekadente Vestens menneskerettighedsideologi. Hun er dermed faktisk med at rette at betegne som “dansker-wannabe”. En art kulturel overløber ligesom – med modsat fortegn – en Abdul Wahid Pedersen.

    Kommentar by Martin Kasler — 28. februar 2014 @ 16:59

  3. Her er det en tørklædebærer, som beklager sig over at være udenfor:

    http://dindebat.dk/liv-sjael/828962-det-foeles-som-mobning.html

    Kommentar by BE — 28. februar 2014 @ 17:11

  4. Det gør mig rasende altid at se hvor meget de europæiske terrorister tuder over sig selv,, men er stille når USA og europæer myrder uskyldige muslimer,

    Guantanamo
    Breivik
    Bosnien krigen
    Irak
    Afganistan

    Hvor er jeres fordømmelse over dette? I er et bevis på europæer er voldelig anlagt og voldelig kultur, når i ikketager afstand fra deres vold

    Kommentar by Muslim — 28. februar 2014 @ 17:33

  5. Integrationen er dømt til at mislykkes, den sociale kontrol, klanmentaliteten, dem og os dominanskultur og voldsparathed. Der er bare så mange grunde og vores politikere kan ikke se dem, eller er det fordi de ikke vil?
    Jeg mener mig ikke forpligtet til at integrerer nogen. Jeg har fra dag 1 kæmpet og talt imod indvandringen og det multikulturelle samfund. Jeg kan heller ikke erindre, at nogen har spurgt mig, eller nogen for den sags skyld, om jeg mente at Danmark skulle være et multikulturelt samfund. Skulle jeg så lide afsavn? Nej jeg skulle have et skattefradrag, så kunne de multikulturbefejstrede betale noget mere.

    Kommentar by Robert R — 28. februar 2014 @ 17:42

  6. @Muslim – #4
    “I er et bevis på europæer er voldelig anlagt og voldelig kultur, når i ikketager afstand fra deres vold”

    Hvis vi er så voldeligt anlagte og har så voldelig kultur – så forstår jeg ikke, at du tør opholde dig i Danmark. Tag nu afsted med dig. Du trives jo ikke her – og kommer sandsynligvis heller ikke til det.

    Kommentar by BE — 28. februar 2014 @ 18:27

  7. Hvis kvinderne skulle til og gøre sig fri var tiden til det nu.
    Men det lader til at presset fra mændene er for stort og deres religion er øverst.
    Det må starte med de oplyste muslimske kvinder og gøre sig fri. Få deres medsøstre med. Gad vide, hvad der bliver præket på diverse kvindemøder?
    Ved ikke om bibelen siger noget om og gå tækkeligt klædt.

    Kommentar by mig — 28. februar 2014 @ 18:42

  8. Be, i ignorerer jo de ting jeg nævnte

    Hvor er jeres fordømmelse over europæiske terrorister som myrdede millioner uskyldige i Irak og Afganistan krigene?

    Massakren i Bosnien fra Serbien

    I hylder hele tiden europæiske teroristers drab på muslimer

    Europæer er voldelig anlagt og jeres kulturbygger på terror, i. I. Hylder jo hele tiden massemord mod muslimer som europæiske terrorister altid har begået

    Hvorfor nævnes det aldrig?

    Hvorfor bliver det aldrig fordømt?

    Hvor har folk kritiseret de ting?

    Kommentar by Muslim — 28. februar 2014 @ 18:56

  9. Tak for indlægget Kim!

    Kommentar by PH — 1. marts 2014 @ 00:06

  10. Det er jo heller ikke meningen, de skal påtage sig i en dansk identitet i et multikulturelt samfund som eks-Danmark. Alt er således i orden. Vi skal jo alle sammen integreres i Det Nye Europa.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 1. marts 2014 @ 03:54

  11. “70 procent af de kvinder, der søger beskyttelse på Dannerhuset, er af anden etnisk baggrund, primært arabisk, og også i Marokko er der krisecentre, hvor man forsøger at hjælpe kvinder og børn, der lever i voldsramte familier.” (2008)

    h t t p://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/306703:Danmark–Marokkanske-kvinder-paa-besoeg-i-krisecenter?page=3

    Kommentar by Liva — 1. marts 2014 @ 08:38

  12. Kristeligt Dagblad skriver stadigvæk “blå øjne”..

    “Hver anden gang landets kvindekrisecentre åbner døren for en kvinde med hævede blå øjne, rifter og mærker efter slag eller spark, er hun født i et andet land end Danmark.

    Sådan har billedet efterhånden set ud i en årrække, men nu kommer der ekstra fokus på problemet. Blandt andet henvender en ny kampagne om mænds vold i familien sig for første gang direkte til kvinder med anden etnisk baggrund end dansk.

    – Vi kan jo se, at de etniske minoritetskvinder udgør 45 procent af kvinderne på landets krisecentre, men kun ni procent af den samlede befolkning.” (2009)

    kristeligt-dagblad.dk/artikel/320120:Danmark–Nyt-fokus-paa-vold-mod-nydanske-kvinder?page=2

    Kommentar by Liva — 1. marts 2014 @ 08:45

  13. Mere apropos hijabs

    “Ikke-praktiserende muslimer i Tyrkiet presses til at gå med hovedtørklæde, deltage i fredagsbønnen og faste under ramadanen, hvis de vil forfremmes eller have job i landets offentlige sektor.

    Det viser en ny undersøgelse lavet ved det tyrkiske universitet Open Society Institute and Istanbul’s Bosporus University ifølge International Herald Tribune.

    Frygt for islamisering
    Ifølge undersøgelsen bliver sekulære tyrkere nødt til at ændre deres livsstil for at være på linie med premierminister Recep Tayyip Erdogans regeringsparti, som har stærke rødder i islam.” (2008)

    kristeligt-dagblad.dk/artikel/308711:Udland–Undersoegelse–Sekulaere-tyrkere-diskrimineres

    Kommentar by Liva — 1. marts 2014 @ 08:57

  14. Kvinder uden hijab chikaneres

    “A BMI air stewardess was sacked for refusing to wear a traditional Islamic robe and walk behind male colleagues when travelling to Saudi Arabia.
    Lisa Ashton, 37, was told that she had to wear a black robe, known as an abaya, which covers everything but the face, feet and hands, when out in public areas.
    She was also instructed by the airline to follow her male colleagues, irrespective of their rank.” (2009)

    dailymail.co.uk/news/article-1173861/Stewardess-sacked-refusing-wear-Islamic-robe-walk-male-colleagues.html

    Kommentar by Liva — 1. marts 2014 @ 09:04

  15. Muslimer er pr. definition, ikke i stand til at kontrollere og administrere noget som helst. De ser det nemlig, helt korrekt, som kontrol af vesten, frem for trafiksikkerhed. Og det virker. Fortsæt i bussens retning, ca 200 m. Og du finder en pølsevogn, hvor alt er halal, og intet svinekød. Den lukker snart. Muslimske mænd vil kontrollere deres kvinder……haha, med slag og spark. De flygter til kvindecentre…..og muslimer taler om ære…..ynkeligere eksistenser findes ikke på jord. Alt de rører ved bliver ødelagt.

    Kommentar by Wazzla — 1. marts 2014 @ 09:12

  16. “Både innvandrerjenter og etnisk norske blir mobbet for klær og utseende av muslimske klassekamerater.

    – Man utsettes for et press ved at man blir sett ned på som en dårlig muslim og stemplet som en dårlig jente når man ikke bruker hijab, forteller Madina Saypullaeva.

    Den muslimske 20-åringen, som opprinnelig er fra Dagestan i Kaukasus, må tåle stygge blikk fra både kvinner og menn når hun går på Grønland i Oslo. Fordi hun ikke bruker hijab.

    Også norske jenter blir mobbet av sine ikke etniske norske klassekamerater for klær og utseende. Mari Pedersen (16) valgte til slutt å bytte skole, etter flere år med ubehagelige episoder.” (Norge 2010)

    vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10002677

    Kommentar by Liva — 1. marts 2014 @ 09:12

  17. Mere apropos

    “A Muslim woman has been awarded more than £13,500 after she was sacked for refusing to wear a headscarf at the estate agency where she worked.
    Ghazala Khan – a 31-year-old non-practising Muslim – was fired less than two weeks into her job at a company run by traditional Muslim businessman Masood Ghafoor simply because she refused to cover her hair.
    Mr Ghafoor told Miss Khan, who had nine years experience in the trade, that his wife and female relatives all wore full veils or burkas, telling her that her parents had given her ‘far too much freedom’.
    A tribunal heard that Miss Khan had been employed to run Mr Ghafoor’s Go Go Real Estate office in Leeds, West Yorkshire, in June 2009.
    However, within days of working there she was left feeling ‘very uncomfortable and intimidated’ when Mr Ghafoor put it to her that she had not been brought up as a ‘good Muslim’ and that if she had been his daughter she would not be allowed to work and would have been long since ‘married off’.
    He asked her to wear a headscarf at work – even though white non-Muslim women he employed in the same office were never asked to and never did.
    On the day she was due to start her third week in the job, Mr Ghafoor told her not to bother coming in.” (England 2010)

    dailymail.co.uk/news/article-1317342/Muslim-woman-sacked-REFUSING-wear-headscarf.html#ixzz11JlaUVdE

    Kommentar by Liva — 1. marts 2014 @ 09:22

  18. Har også en Iransk ven der er blevet anklaget for at værre for “dansker” agtig, fordi han ikke er en klassisk muslimsk taber.

    NB: Muslim = troll = “Olcay Turan” på 180grader.

    Kommentar by ng53717 — 1. marts 2014 @ 12:21

  19. Islam kan kun udøves med magt ellers vil frafaldet blive astronomisk stort. Forbyd Islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 1. marts 2014 @ 12:56

  20. Langt de fleste uskyldige muslimer bliver myrdet af andre muslimer. Men de er nok ikke helt uskyldige, eftersom de er muslimer på en lidt forkert måde og derfor fortjener at dø ligesom alle os ikke-muslimer.

    De indsatte i Guantanamo er vist ikke helt uskyldige, men mindre man ikke ser et problem i at myrde løs på tilfældige civile. De sidder der ikke, fordi de er muslimer, men fordi de er forbrydere.

    Breivik? Hvilke muslimer har han myrdet?

    I Bosnien greb USA såmænd ind og beskyttede muslimerne mod de kristne serbere.

    Irak var et grotesk, morderisk, krigerisk diktatur, som nu har fået chancen for at skabe et levedygtigt demokrati. Desværre er de forskellige muslimske sekter mere interesserede i at finde ud af, hvis tur det er til at tyrannisere de andre.

    Hvornår har der sidst været fred i Afghanistan? Når der ikke er udenlandske tropper i landet, slås klanerne mod hinanden fra dal til dal.

    Kommentar by JensF — 1. marts 2014 @ 13:39

  21. BE #3 refererer til en artikel om en muslims kvinde, tørklædebærer, der blandt andet udtaler:

    “Jeg ved godt at jeg ikke drikker, har ikke kærester, og taler ikke om sex og fyre. Og følte mange af dem fra studiet hele tiden talte om fester osv.”

    Og: “Jeg er lykkelig gift og har børn”.

    Samt: “Nu skal jeg snart tilbage på skolebænken efter barsel.”.

    Øh, nogen der ved, hvordan man bliver gravid og får børn uden sex eller kæreste?? Spændende og absolut til en Nobelpris.

    Hvor mange etnisk danske kvinder eller for den sags skyld mænd sørger for at få en mængde børn under en uddannelse?? Jeg kender én, og hun planlagde sit barn til afslutningen af uddannelsen.

    Men hun var måske en anelse kvikkere (ja, det var hun) end den nævnte, så var hun jo også etnisk dansk. Og gik ikke med tørklæde.

    Kommentar by Henrik Petersen — 1. marts 2014 @ 17:31

  22. jeg går med tørklæde og er muslim og er stolt og går også på ahi international skole som i netop taler om og nej jeg syntes ikke at det er dansk wannabe?? som om det var danskerne der fandt på skolepatrulje så vi har lov til at have skole patruljer fra hver skole selvom de bærer tørklæde eller ej vi gør det for de andres skyld ikke for medierne!

    Kommentar by fatima — 19. marts 2014 @ 19:03

  23. Jeg går selv på skolen og jeg synes ikke der er noget forkert i at man er muslim og laver skolepatrulje. Jeg har lov og er stolt af gå med tørklæde, jeg syntes bestemt ikke at det forstiller en magtdemonstration. Vi gør faktisk en forskel og hjælper andre mennesker over vejen så jeg syntes at man nok skal være lidt mere taknemmelig når vi står der i kulden og fryser ihjel. Hvis “Danskere” har lov til at være skolepatrulje kan muslimer lige så godt også!

    Kommentar by fatma — 10. november 2014 @ 20:11

RSS feed for comments on this post.