29. februar 2008

Eks-radikale Tage Bjerg: Mine børnebørn kommer til at betale for min og andres naivitet

Fra torsdagens Jyllandsposten. Læserbrev af en Tage Bjerg – Jeg er medskyldig.

“Folk står ikke ligefrem i kø for at påtage sig ansvaret for den senere tids problemer med unge indvandrere og indvandrerproblemer i det hele taget.

Men jeg vil gerne påtage mig en del af skylden for disse problemer.

Hver gang jeg læser om eller hører om kriminalitet begået af danskere med anden etnisk baggrund (og det er jo dagligt), oplever jeg, at jeg føler mig medskyldig og får dårlig samvittighed.

Grunden hertil er, at da tilstrømningen af flygtninge og indvandrere var på sit højeste, var jeg medlem af Det Radikale Venstre. Jeg hørte til de gode, de hellige og de bedrevidende. Marianne Jelved var min guru…

Jeg brugte ord som fremmedfjendske, intolerante og racister om personer, som ikke var enige med mig, og kritiserede dem for deres menneskesyn.

I dag må jeg erkende, at mange af dem, jeg dengang diskuterede med, har fået uhyggelig ret i deres påstande…

Efter at det er gået op for mig, »hvor store problemer den store indvandring medførte for almindelige danskere« – for at citere Mogens Lykketoft – er jeg naturligvis ikke længere medlem af Det Radikale Venstre. Og jeg må også indrømme, at jeg i dag er flov over, at jeg tidligere har været medlem af og har troet på partiet…

I dag står vi så med massive problemer på rigtigt mange områder. Indvandrerproblematikken fylder utroligt meget i dagens Danmark.

Der bruges enorme ressourcer på det sociale område, i folkeskolen og ikke mindst inden for retsvæsenet…

Uanset hvad man gør, tror jeg, at problemerne vil vokse år for år. Jeg vedkender mig mit ansvar for problemerne, og at jeg har to børnebørn, som skal vokse op i København (et af dem på Nørrebro), gør ikke sagen bedre.

Jeg er alvorligt bange for, at de kommer til at betale en høj pris for min og andres naivitet.

Oploadet Kl. 06:34 af Kim Møller — Direkte link83 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/5529/trackback

83 Comments »

  1. Klar tale er bedre end ingenting.(eks-)Radikal forsøg på selvkritik. Morgenkrydderen sidder stadig galt i halsen.

    Naivitet, nej – stupiditet og selvglad arrogance, ja. For det eneste de skulle have gjort, var at slå op under ordet “jihad” i ethvert tilgængeligt autoritativt værk fra tiden før Jørgen Bæk Smonsen og hans slæng.

    Men hvad vil han gøre ved problemet inden hans børnebørn og med dem samfundet går i opløsning?

    Løsninger..løsninger. Tør han tage konsekvensen – sige ordene? Et kunne være “assimilation”. Til en begyndelse.

    Kommentar by Limewoody — 29. februar 2008 @ 06:57

  2. Ja, det er mærkeligt opgivende. Nu har han erkendt problemet, men hvad så med at arbejde for en løsning. Jeg vil mene at vi ikke kommer uden om massive repatrieringer, men er da åben for andre forslag der batter noget.

    Men der er håb. Erkendelse er det første skridt. Det kan være at det for Tage Bjerg var så skræmmende og tog så mange kræfter, at der går noget tid før han tager næste skridt og overhovedet tør tænke løsninger.

    Kommentar by Mallebrok — 29. februar 2008 @ 07:57

  3. Enig !

    Flot selverkendelse – Bedre sent end aldrig men nu skal andre fremmedfjendske, intolerante og racister tage de store ansvar med at rette op efter de naives selv-forherligende fest….og hvad mener Tage Bjerg så der skal gøres for at rette op på den fejlslagen radikal politik?

    Kommentar by Vantroende — 29. februar 2008 @ 08:28

  4. For sent…

    Kommentar by Henrik -patriot — 29. februar 2008 @ 08:56

  5. Her taler et ærligt mandfolk. Der er ingen af de sædvanlige men’er ingen abekattesnak. Alene det fortjener stor ros. Det er aldrig for sent at blive klogere.

    Kommentar by Kyrios — 29. februar 2008 @ 09:07

  6. Ja, man kan kun glæde sig over at der stadig findes mennesker der er villige til at indrømmme det, når de har taget fejl – bare en skam der er så få.

    Kommentar by Mikkel Høgh — 29. februar 2008 @ 09:22

  7. Helt fint når man erkender sine fejl selv om det er 15-20 år for sent, men der er desværre mange som aldrig vil gøre dette, uanset prisen. Lad mig nævne et par stykker fra DR2 debatten igår, Georg Metz og T. Seidenfaden. Magen til usympatiske realitetsfornægtende hyklere skal man da lede længe efter, føj for satan. Det var lige før at man måtte gå i seng på tom mave(gylp).

    Kommentar by von Brockenberg — 29. februar 2008 @ 09:28

  8. Det er fuldstændig som vor alles Helle Thorning nu erkender, at socialdemokratiets indvandrerpoilitik i 90,erne var for naiv.

    Er det en undskyldning, vi kan tage for gode varer. Da jeg sammen med andre skribenter i 1990erne angreb socialdemokratiet og indvandrerpolitiken, blev vi af jyllandspostens ansvarshavende redaktør ( en madgladfyr som godt kan lide franske vine ) kaldt for psykopater. Hverken mere eller mindre. Alle lukkede øjnene for virkeligheden og fantaserede om næstekærlighed og kulturrelativisme i stedet for rationelt at erkende at, der VILLE komme problemer, hvis udviklingen fortsatte. ( læs min hjemmeside – http://kurt1.blogbar.dk/).

    Derfor er det forstemmende og giver ingen lindring at læse, om alle dem som nu indrømmer, at de alligevel tog fejl. Derfor har Limewoody helt ret. Stupiditet og selvglad arrogance var bl.a. det, der fik folk til at vende virkeligheden på hovedet.

    Det er ligesom i 60,erne og 70,erne, da fader Stalin og Mao var de store lys på himlen. De belæste intellektuelle var de største naive slyngler. Ude af stand til at forstå eller erkende, at de førte sig selv bagved lyset.

    Nu er der kommet en anden langt mere syg og langt farligere ideologi på banen, Islam som hjernevasker folk og gør menneskelighed og anstændghed til fjender af deres kultur. En ideologi som er vor egen kultur fuldstændig fjern og som opsplitter samfundet og sætter grove spørgsmålstegn ved danskerne egen kultur.

    Aligevel sidder de intellektuelle skvadderhoveder, på universiteterne, i radio og TV og bortforklarer problemerne om denne middelalder-ideologi, som hver dag sætter sine intolerante, terroristiske og voldelige spor på alle kontinenter. Ja som endda opsplitter de samfund, som de er indvandret til, foruden de skaber selvstændige områder, hvor kun muslimer er velkomne.

    Skal vi derfor tage for gode varer, når de senere kryber til korset: “Ja, okay, det var en fejl. Vi har været for naive”.

    Nej! jeg kan i hvert fald ikke tilgive dem. Idiotiske hundehoveder som har ført landet ud i kaos. Et år i spjældet for dumhed og indlæring af Bibelen og Grundloven forfra og bagfra imens.

    Kommentar by kurt rosenstrøm — 29. februar 2008 @ 09:31

  9. Hatten af for en mand der erkender at have taget fejl, ingen er nogensinde blevet mindre af det.

    Et los i r….. til dem der klamrer sig til et utopi, der dag for dag viser sig mere og mere utopisk, og søger at bortforklare det med tankespind og voldsom redigering, for ikke at sige voldtægt, af vores sprog. Senest demonstreret af Pernille Bramming og de islamforskere nogle af os var så heldige at opleve i fri dressur sidste uge.

    Jeg tog fejl, og kan da vist ikke beskyldes for at være apologet eller tilhænger af islamisk indvandring. Jeg syntes at udlændingeloven af 1983 var en god ide. At mennesker i nød – vi havde de mange østtyske flygtninge og kampene i havnebassinnet i Gedser i frisk erindring, – kunne kommer her og få deres sag behandlet forsvarligt. Jeg havde endeløse diskussioner med min far om aftenen, og han endte altid med at sige ‘Du bliver klogere”. Det blev jeg.

    Når man læser udtalelserne om ytringsfrihed fra medarbejdere på en virksomhed i Østjylland, ser det ud til at nogle bliver dummere.

    Kommentar by PeterK — 29. februar 2008 @ 09:38

  10. Tage Bjerg har rigtig god grund til at angre!

    Hele landet er fedtet ind i det store problem, der hedder islam – takket være Nyrup, Jelved – og alle deres naive tilhængere.

    Tage Bjerg – kan vi så nu “forvente” – at du til gengæld tager aktivt del i oprydningen???
    Det kan nemlig kun gå for langsomt!

    Kommentar by L. Johansen — 29. februar 2008 @ 09:54

  11. Meget apropos Tage Bjergs indlæg, kommer her et andet, der desværre ikke fandt plads til Jyllands-Postens spalter:

    En toppolitikers ufrivillige bekendelser

    Undertegnede har fået tilsendt en udskrift af de bekendelser, en toppolitiker kom med, da vedkommende for nylig var på besøg hos en hypnotisør i Københavns-området. Den pågældende politiker har længe været deprimeret og var selv overbevist om, at det skyldtes ubearbejdede barndomstraumer, men virkeligheden var en anden, skulle det vise sig:

    (…) ”Jeg er ulykkelig, fordi jeg selv og ligesindede i årtier har hetzet mod højrefløjen, og så viser det sig, at den har fået ret i alt det, den advarede mod. Bl.a., at de muslimske indvandrere ville være mere kriminelle og voldelige end etniske danskere og, at de i vidt omfang ville leve i parallelsamfund efter egne kulturelle normer og religiøse regler. De forudså også, at de nytilkomne efterhånden ville påtvinge danskerne de selvsamme normer og regler, hvilket på sigt ville føre til verbale- og fysiske konfrontationer. De mest rabiate talte sågar om, at der inden for få år ville opstå borgerkrigslignende tilstande. De påstod, at denne udvikling er uundgåelig i de fleste multikulturelle samfund. Vi kaldte dem racister. Det var jo så nemt. Alle kan huske jødeforfølgelserne, og selvom højrefløjens skepsis over for islam og indvandringen ikke har noget med dette sorte kapitel i verdenshistorien at gøre, brugte vi racismekortet alligevel, så vi slap for at forholde os til problemerne.

    Nu er jeg ikke religiøs, men jeg takker alligevel gud for, at VKO-flertallet kom til magten i 2001. Godt nok havde vi allerede på det tidspunkt forårsaget uoprettelig skade på det danske samfund, men i det mindste er det siden lykkedes at begrænse katastrofens omfang markant.

    Det bizarre ved situationen er, at Danmark faktisk er ét af de lande i Europa, hvor muslimerne er færrest og bedst integrerede. Når man tager den demografiske udvikling i betragtning, kan man kun grue for, hvilke tilstande kommende generationer af europæere må leve under.

    Almindelig logik tilsiger, at vi burde møde massiv kritik for den naive indvandringspolitik, vi førte, men sådan er det slet ikke blevet, hvilket må betegnes som fantastisk spin. Det er nemlig lykkedes – ikke mindst takket været DR og Politiken – at bilde danskerne ind, det er højrefløjens skyld, at det, den advarede- og kæmpede mod, blev til virkelighed. Det svarer til, at man giver et brandkorps, der – for døve øren – advarer mod, at en brand kan opstå og senere, da den bryder ud i lys lue, gør alt for at slukke den, hele ansvaret for de omfattende skader.

    På venstrefløjen har vi aldrig spildt tiden på selvransagelse, heller ikke i dette tilfælde. Desuden fortrænger vi problemerne, ligeså snart vi vender hjem til vores herskabsvillaer og -lejligheder i Københavns velhaverkvarterer. Det er jo ikke ligefrem der, man mærker mest til det multikulturelle samfunds velsignelser, vel?

    Hvor er jeg? Nå ja… Fandt du ud af noget? Er det fordi, min mor ikke kunne lide mig? Hvor kommer den røg i øvrigt fra, er der nu bål i gaderne igen? Det er regeringen og Dansk Folkepartis skyld. Det ville aldrig være sket, hvis vi stadig var ved magten.”

    Kommentar by JanChris — 29. februar 2008 @ 10:11

  12. @ L.Johansen –

    “Vil han deltage i oprydningen”, spørger du. Og det er jo præcist det det handler om.

    Men mon ikke han og andre over tid bliver motiveret også for oprydning, når de får tænkt nærmere over prolemstillingen som Tage Bjerg selv formulerer således:

    “Jeg har to børnebørn, som skal vokse op i København (et af dem på Nørrebro), gør ikke sagen bedre.

    Jeg er alvorligt bange for, at de kommer til at betale en høj pris for min og andres naivitet.“

    Kommentar by Als — 29. februar 2008 @ 10:13

  13. Jeg tror der findes tusinde som ham, der blot er tavse af skam.
    Lad os ikke hovere over deres fejltagelser, lad os samle dem op og komme videre med løsninger.

    Kommentar by Højrebladet Komet — 29. februar 2008 @ 10:57

  14. Der er rigtig mange som har gennemlevet samme proces som ham her, men måske lidt tidligere i forløbet. Jeg kan vist roligt påstå at jeg ikke er den eneste tidligere venstrefløjser som opdagede at ikke alle mennesker kom hertil for at skabe sig et bedre liv og deltage i vores fællesskab på danske præmisser.
    Rigtig mange af os har selv tidligere smidt om os med racismebegrebet mod enhver der udtrykte lidt skepsis overfor multikulturen. Personligt har jeg i hele mit korte liv næret vis skepsis til islam, men det er først for et par år siden at det faktisk gik op for mig, at dette her er en meget alvorlig sag. Nogenlunde samtidig med at min hjemby blev et utrygt sted at gå ud om aftenen, hvorefter jeg valgte at sætte mig ordentlig ind i sagerne.
    Jeg håber da ikke at nogen ser skævt til mig af den grund – i det mindste er jeg for ung til at kunne beskyldes for at have støttet den fejlagtige indvandrerpolitik men gammel nok til at være komme over ungdommens naive idealisme ;-)
    Det er kun en glæde at konstatere, at endnu en dansker er blevet klogere, så længe han altså også er villig til at gøre noget ved det.

    Kommentar by Rettentilselvforsvar — 29. februar 2008 @ 11:07

  15. Det er jo ikke kun i Danmark vi har alle disse naivister, hvad enten de tilhører 68’erne eller fromme kristne. Det er jo endnu værre i Sverige, Norge, Tyskland, Holland, Belgien, Frankrig osv. De eneste steder, man har undgået massiv muslimsk indvandring med deraf følgende problemer, er Island og Japan.

    Kommentar by Cykelsmeden — 29. februar 2008 @ 11:29

  16. Det sørgelige er bare, at det er forsent, løbet er kørt.
    Dengang “eliten” valgte at indføre islam, var det Europæisk beslutning, og derfor er problemer vi oplever i Danmark, hverken enestående eller nationale.
    Det er det samme overalt i Europa, og det kræver en fælles beslutning igen at ville ændre dette.
    Og det kommer der ikke, dertil er selve kernen af eliten for stolt og vil aldrig indrømme egen fejl og danne fælles front på dette område.

    At en “medskyldig” hist og pist, ser lyset og virkeligheden som den er, er vel kun naturligt, andet vil være højest mærkværdigt.
    Dem der ville omdanne Europa vil et multietnisk kaos ( i praksis islamisk domæne), var og er jo ikke ligefrem få.

    Kommentar by Madsen — 29. februar 2008 @ 11:31

  17. Hans erkendelse kommer, som flere andre har pointeret, for sent.
    Skaden er sket og der vil gå mange år endnu før tilpas mange andre “humanister” og andet godtfolk når til samme erkendelse.
    Der kommer til at gå lang tid, før tilpas mange er indstillet på de radikale løsninger der skal til, for at løse problemet med islam i Europa. Og til den tid vil der være så mange muslimer i Europa at eneste løsning er noget der ligner borgerkrig

    Kommentar by Nosferatu — 29. februar 2008 @ 11:53

  18. Hvor er du dog optimistisk, Madsen. Hvorfor lægger du dig ikke bare ned og ruller om på maven? Er det ikke det man gør når fjenden med sikkerhed har vundet?
    Det skal nok go, hvis bare folk ikke har samme indstilling som dig.
    I øvrigt handler det ikke om hele Europa. Stor dele af det postkommunistiske Europa er stadig fri for islam, og de har en helt anden holdning end Vesteuropa.

    Kommentar by Rettentilselvforsvar — 29. februar 2008 @ 12:38

  19. Vi kan selvfølgelig godt se lidt dybere og forstå, at indvandringen faldt sammen humanismens popularitet, kapitalismens globaliseringskorstog og kulturrelavismens accept af at alle kulturer er lige gode osv. Kristendommens næstekærlighedsbegreb er jo også utallige gange bragt in i billedet for at forsvare indvandringen.

    Tidens historikere skal nok få travlt med at forklare, hvorfor det gik, som det gik. Men der er fandme ikke flere undskyldninger med hensyn til multikulturismen ( Læs fx den polske sociolog Bauman) og slet ikke med muhamedanismen. Indvandringen har været en katastofe og indvandringen er ikke stoppet.

    Og nu får jeg gæster. Godt nok at stoppe her, for arrigskaben bobler mod alle hundehovederne.

    Kommentar by kurt rosenstrøm — 29. februar 2008 @ 12:59

  20. 13. Madsen

    Det er rigtigt, Madsen, toget kan ikke stoppes uden et flertal i EU tækker i nødbremsen.

    Foreløbig har vi 22 mdr. til aftaleforholdene mellem EU og de 9 Arabisk/Islamiske lande træder i kraft – og det spor er nok for kort til et afgørende stop for mere tilvandring fra disse lande.

    Som bekendt får disse, som Partnerlande til EU, adgang til EUs Fire Fundamentale Frihedssøjler.

    Og når statsministeren besvarer en forespørgelse, angående netop disse aftaleforhold, med bl.a., at disse landes befolkninger ikke sådan uden videre kan indvandre til Europas lande, idet dette vil afhænge af hvor langt disse landes er nået i fremgang indenfor forskellige områder.

    Jeg ikke overbevist.

    Skulle denne tilvandring ikke starte pr. omgående i 2010, så er det kun et spørgsmål om en kort udsættelse, for EU vil ikke kunne afvise de eventuelle krav, der vil komme fra disse 9 lande, om at lade tilvandringen komme igang jvf. Søjle 4 i EUs Fundamentale Frihedssøjler .

    Et vink med en vognstang kunne være at læse om befolkningstilvæksten i dette område.

    Samt at disse lande for indeværende ikke er i stand til at brødføde den nuværende befolkning.

    Gaza og Vestbredden – blandt vores kommende Partnerlande – kunne f.eks.ikke eksisterer hvis Europa og USA skar deres årlige donationer til disse væk.

    Til orientering kan der oplyses fra Demografisk Råd og Selskab, 2002, at Mellemøsten og Nordafrika i 1950 sammenlagt havde et befolkningsantal på 109 millioner.

    I 2050 vil antallet være steget til 817 millioner, altså en befolkningstilvækst på 7.08 millioner om året .

    Kommentar by Vivi Andersen — 29. februar 2008 @ 13:11

  21. Vi har kun et parti i Danmark med rene hænder, det er DF.

    Alligevel skal vi have den væbnede modstandsbevægelse og borgerkrig, ellers bliver forholdene i vort land værre og værre.

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 29. februar 2008 @ 13:49

  22. Ja,ja, vi kan jo sagtens i 2008 indtage holdningen “hellere en omvendt synder end 10 farisærer”. Så er det jo bare spørgsmålet om Tage Bjerg’s børnebørn kan tage lige så let på ’skyldsspørgsmålet’ når deres tid kommer.

    Kommentar by JensH — 29. februar 2008 @ 13:51

  23. Jeg var ikke ret gammel den første gang jeg sagde noget i en offentlig forsamling, og det handlede om flygtningepolitik, desværre. Men børn kan vel undskyldes for at være naive.

    Anledningen var Glistrups bemærkning om at indvandring var som arsenik i et glas vand. Nogen der ved hvilket år han sagde det?

    Jeg holdt med VS da jeg var 9-10, SF som 10-11-årig, men så forlod jeg socialismen… Der er bare nogle der er længere om det.

    Kommentar by Casper — 29. februar 2008 @ 13:55

  24. Godt at se, det er første skridt. Hvad vil han nu gøre, for at gøre skaden god igen?

    Kommentar by Jakob — 29. februar 2008 @ 14:52

  25. @21
    Suk, så er Falkøje på banen igen. Hvad forestiller du dig – dræbersquads der majer muslimer ned?

    Nej, naturligvis skal vi undgå væbnet borgerkrig. Vi skal bruge vores magt mens tid er, til på demokratisk vis, at vende den demografiske udvikling.

    Kommentar by Jakob — 29. februar 2008 @ 14:55

  26. #25.
    Hvad vil du foreslå, Jakob.
    Flere penge?
    Det plejer at være det automatiske svar.

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 29. februar 2008 @ 15:07

  27. I takt med at muslimer i flere områder i Europa vil være i flertal, nu og endnu mere i fremtiden vil der opstå borgerkrigslignende tilstande.

    Faktisk opsøger og opfordrer islams foreskrifter til netop dette, og vi har da også set optakten og udførelsen af det mange steder i EU.
    Og hver gang muslimer skaber uroligheder, ballade og anarki, med ord Jihad, vinder de ved det. Enten får de særrettigheder, positiv særbehandling og det vigtigste, en general svækkelse af samfundet, der ligger grundlaget for en mere samfundsomstyrtende rokade og derved islams indtagelse.
    Hver gang bliver det undskyldt med at muslimerne er ofre, traumatiseret osv.

    Ja, og det bliver de ved med at være, for det SKAL de foregive at være ifølge islam når de er i Krigens Hus dvs. i et ikke muslimsk land under “vantro” styre.
    Det er meget tankevækkende, at de eneste steder i verden hvor muslimer udnytter offerrollen er de steder, hvor de er i konflikt med resten af samfundet, enten om at vinde territorium, danne kalifat eller få magten i landet.

    At spille offerrollen er den eneste måde hvorpå de kan indflydelse uden direkte angrebskrige.
    Det er en af metoderne for at lave Jihad.
    Via det kan de få nok medløbere, konvertitter og andre i sympati til at tilkæmpe dem terræn, særrettigheder og magt.

    Lige indtil den dag hvor islam bliver den styrende magt og den bliver
    gældende indenfor lovgivning, kultur, jura og moral.

    Så holder de pludselig op med at spille ofre, og konstant kræve opmærksomhed og medlidenhed.
    Grunden til at gøre dette vil da ikke være tilstede længere.

    At alle andre grupper i samfundet, så bliver reelle ofre, who cares, dem hører man aldrig om, for andre folkeslag og religioner har ikke lært kunsten at være højtråbene, spille pseudo ofre for at få tildelt territorium og allervigtigst for islams udbredelse.

    Kommentar by Madsen — 29. februar 2008 @ 15:10

  28. -> #26 falkeøje

    Nej, jeg mener absolut ikke flere penge til nyttesløse ‘integrations-projekter’ er vejen frem. Jeg til gengæld heller ikke dine fablerier om ‘væbnet kamp’ har nogen hold i virkelighedens verden. Jeg tror vi for alvor skal have sat begrebet ‘repatering’ på dagsorden, ihvertfald for de mest utilpassede. Og jeg tror også det kommer. Så sent som her til morgen på vej til arbejde hørte jeg et interview med Helle Thorning Schmidt i min bil-radio, og hun gav udtryk for, at dette område (repatering) skulle mere i fokus, og det var faktisk et selvstændigt punkt i partiets nye integrations-udspil. Når selv Socialdemokraterne har erkendt, at visse indvandrere aldrig bliver integreret i det Danske samfund er der ingen tvivl om, at hjemsendelser under den ene eller anden form nu kommer på den politiske dagsorden. Det er også en langt mere hensigtmæssig løsning end alt dit brage-snak om borgerkrig, ikke sandt??

    Kommentar by JensH — 29. februar 2008 @ 15:29

  29. #28.
    Repatriering er endnu mere urealistisk end væbnet modstand.
    Vi har fået tudet ørerne af med protesthyl fra alle sider, hver gang en muslim skulle udvises. Det sidste tilfælde er de to tunesere, som det vil være en katastrofe ikke at anbringe bag lås og slå, hvis vi tvinges til at beholde dem.

    Repatriering er bare et led i henholdende snak i håbet om, at situationen falder til ro med tiden.

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 29. februar 2008 @ 15:47

  30. -> JensH:

    Jeg er enig i, at repatriering er den optimale løsning på problemet.

    Men politikere fra V, K og S skal sluge nogle enorme kameler (meget apropos ;-) ) før massive repatrieringer af muslimer påbegyndes.

    Bl.a. skal politikerne sluge den kamel der hedder fratagelse af statsborgerskab – også fra muslimer der er født i Danmark.

    Jeg tror desværre det har rigtigt lange udsigter før dette sker – også selvom det tyder på, at en vis form for erkendelse begynder at dæmre i socialdemokratiet

    Kommentar by Nosferatu — 29. februar 2008 @ 15:58

  31. -> #29 flakeøje

    Vi kan være enige om, at mediernes virkelig kan køre nogle følelsesponografisek shows når det drejer sig om at udvise udlændinge. Men nu er det trods alt ikke medierne der suveraænt bestemmer her i landet, hvilket vi så ved sidste Folketingsvalg, hvor VKO-flertallet bestod til trods for en massiv medie-kampagne mod denne alliance.

    De seneste ugers intifada-lignende optøjer har helt givet rykket nogle positioner hos befolkningen, og disse optøjer bliver ikke de sidste vi har set. Jeg tror personligt, at der for alvor er ved at brede sig den holdning, at visse indvandrere kan (vil) bare ikke integreres i det Danske samfund, uanset hvor mange milliarder af skatteyder-kroner du propper i alle mulige ‘integrations-tiltag’. Tilsæt dertil den frygt der er ved at komme for hvad det er for et samfund man overlader til sine børn og børnebørn, som iøvrigt ovenstånde læserbrev fra Tage Bjerg er et udtryk. Disse ting vil tilsammen skabe et stadigt større krav om repatering af de ‘uintegrerbare’, og dette kan det politiske system ikke sidde overhørigt, uanset hvor følelsespornografiske kampagner medierne vælger at køre. Medierne kan måske have held til at undgå hjemsendelser i enkelt-tilfælde, men de kan ikke generelt stoppe det overordnede repaterings-program, (som jeg tror vil komme).

    Kommentar by JensH — 29. februar 2008 @ 16:05

  32. 30 JensH

    Repatriering er et eufemisme for udvisninger/hjemsendelser :-)

    Jeg er enig med dig.
    Der skal gang i udvisningerne af kriminelle ikke-danske statsborgere og gerne fratagelse af danske statsborgerskaber ved alvorlig kriminalitet, såfremt det kan lade sig gøre. Det går alt for sløvt med dette.
    Der er en udbredt berøringsangst og konfliktskyhed overfor disse nødvendige tiltag. Det bliver ved snakken.
    Det er på høje tid, at vore politikere tager skeen i den anden hånd og lader snak blive til reel handling!
    Lad os se noget politisk ansvarlighed i dette helt vigtige anliggende for vort samfund og vore efterkommere.

    Kommentar by Johansen — 29. februar 2008 @ 16:19

  33. #13 “”Jeg tror der findes tusinde som ham, der blot er tavse af skam.””

    Ja, men ti-tusinder som ikke har opfattet sammenhængen endnu, imens deres døtre voldtages….

    anti-sharia

    Kommentar by anti-sharia — 29. februar 2008 @ 16:52

  34. Politikerne skal i hvert fald være klar over, at befolkningens tålmodighed har en grænse.
    Overskrides den grænse, så skal de vide, at der i befolkningen er en modstandsvilje, der aldrig vil tillade, at muslimske kræfter sætter sig på magten i Danmark.
    Hvis der kommer forsøg på dette, så er krigen i gang.

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 29. februar 2008 @ 16:57

  35. I hader det, men Falkeøje har ret, er i virkelig så blåøjede at i tror muslimerne skrider friviligt.

    Det står direkte i koranen, at de skal erobre de vantros lande, og er de vantro ikke med på den, skal de slås ihjel.

    Kommentar by mike — 29. februar 2008 @ 17:17

  36. ->1: De eneste ord han har lært er: Sig Nej, Sig Nej…Til Atomkraft.

    Kommentar by Hodja — 29. februar 2008 @ 17:41

  37. Der bliver ALDRIG udvisninger fra Danmark.. ikke engang de to tunesere bliver udvist læser jeg nu.

    Danmark ønsker ikke at overleve.. et forædt velfærdsflæsket folk… hold kæft hvor er vi en foragteligt og ynkeligt krybende hob.. vikinger ? de ville brække sig af væmmelse, der er ingen tilbage her i landet i hvert fald. Det såkaldt “tavse flertal” tør s’gu ikke engang konfrontere Thøger, Bjørn Elmquist, Thomas Rørdam og resten af det radikale slæng af han-kællinger og hvem er så ret beset den største “kælling” ?.

    Borgerkrig – aldrig… væbnet kamp – aldrig… et færdigt folk der ikke gider overleve.

    Kommentar by Flemming — 29. februar 2008 @ 18:48

  38. -> #36 Flemming

    Angående de to tunesere så har jeg set, at de juridiske ‘eksperter’ fra godheds-industrien er ude med nogle meget bombastiske udtalelser i kølevandet på en dom i Italien. Men Søren Pind har nu en anden udlægning, så lad os nu se:

    http://www.pind.nu/

    Kommentar by JensH — 29. februar 2008 @ 18:53

  39. #36.
    Det er jeg ikke enig med dig i.
    Jeg kender folket fra august 1943.
    Der er sket meget siden da, men dybt i den danske folkesjæl tror jeg, at der fortsat vil være en forsvarsvilje.
    De to tunesere vil, ihvert fald på sigt, være dødsmærkede, hvis de bliver i Danmark.
    Modstandsbevægelsen opstod af det rene ingenting, det er jeg sikker på, at den vil gøre igen.
    De to tunesere vil blive likvideret, i Danmarks friheds navn.

    Gud bevare Danmark – dansk

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 29. februar 2008 @ 19:02

  40. Falkeøje har ret. Det kan meget vel blive til en borgerkrig og det vil naturligvis være at foretrække frem for en udvidelse af besættelsen.
    Det er dog for tidligt at begynde at skyde om sig i gaderne, det skal tidligst ske når den danske befolkning er i klart flertal for den løsning, ellers vil det kun give bagslag. Allerhelst skulle det jo gerne ske fredeligt, men for hver dag bliver den løsning mere og mere urealistisk. Derfor skader det jo ikke at overveje hvad man vil gøre hvis det kommer til en krig.

    I forlængelse heraf kunne jeg godt lide at vide hvordan befolkningen havde reageret hvis en gruppe mennesker havde mejet en flok af brandstifterne ned med skydevåben, mens volden var på sit højeste i København. Medierne ville med garanti skrige og skråle som altid, men hvordan mon folk ville have reageret? Jeg ved det virkelig ikke, men tror ikke det havde været ubetinget positivt, mildest talt.
    Når et lignende eksempel ville medføre stående applaus blandt det brede folk, så er det på tide at folk giver Falkeøje en undskyldning – ikke før.

    Kommentar by Rettentilselvforsvar — 29. februar 2008 @ 19:53

  41. den sædvanlige myrd-en-muslim retorik på uriasposten – det begynder at blive kedeligt.

    Lad mig spørge hvorledes resten af vestlige stater, der har en del flere muslimske indbyggere, har overlevet så længe uden borgerkrig og uro?

    Kommentar by allan — 29. februar 2008 @ 20:03

  42. Der er kun de to muligheder, repatriering eller modstandskamp.

    Det mest skånsomme er, og der alle vel enige i; repatriering. Der er ingen der ved sine fulde fem ønsker borgerkrig, det vil koste uendelig meget i blod, voldtægter, moralske traumer, international anerkendelse og så videre.

    Men det hele ligger og tipper på en knivsæg, hvis vi havde haft en socialistisk regering her under den sidste mohammedkrise, så tror jeg borgerkrigen var gået i gang, så vi sådan set svineheldige at den ikke er gået i gang endnu.

    Chancerne for at vi havde haft en socialistisk regering var virkelig store, det hele lå og vippede, og MSM gjorde alt hvad de kunne for at det skulle ske.

    Det er svært at spå for chancerne for en borgerkrig, men jeg tror, at det afhænger at tilliden til politikerne og staten generelt. Hvis tilliden ryger, så starter krigen.

    Derfor er det en kamp imod uret, og det eneste der kan starte repatrieringsprocessen er samfundets erkendelse af repatrieringens uundgåelighed.

    Vi er nået rimeligt langt, SF´s udmelding var afgørende, men der er langt endnu, og når vi det? Jeg ved det ikke, men jeg ved at vi har en velforberedt modstandsbevægelse, der kan tage over, hvis vi ikke når det.

    Kommentar by Ygdrasil — 29. februar 2008 @ 20:11

  43. Villy overhalede Helle indeom, og så kom der ellers gang i damen. Det giver i alle tilfælde en fornemmelse af et vist fodslag.

    Ak, hvor er vi fedtet ind.

    Og vi har ikke værktøjerne. Det skrev jeg til Søren Pind, skønt det vidste han jo i forvejen.

    Gad vide, hvor længe vi kan holde falkeøjerne i alle lande tilbage? Ikke i det uendelige, og det er politikerne nødt til at forstå.

    Men når ondt ikke kan undgås, finder jeg det trods alt befriende, hvis situationen tilspidses, så at der bliver handlet. Blot har jeg ikke meget tiltro til, at der bliver taget tilstrækkeligt fat. Der skal flere lig på bordet og nogle spektakulære “vellykkede” terrorhandlinger, er jeg alvorligt bange for.

    Kommentar by Mette (liberal) — 29. februar 2008 @ 20:50

  44. 29-02-08 Som Formand for http://www.oplysningspartiet.dk og for www,pokerpartiet.dk har jeg den opfattelse,at vi endnu ikke har sharialovgivning,men stadig har demokratisk lovgivning.Det giver vore lovgivere mulighed for,at indføre en lov,hvor det bliver forbudt, at bære tørklæde i det offentlige rum,og på arbejdspladser.
    Det kræver naturligvis,at vi har lovgivere i folketinget,der tør fremsætte en sådan lov. Har DANMARK det ??? – – – ???
    Der skal naturligvis være nok politi,til at bakke en sådan lovgivning op,og derfor bør denne vk-regering bevilge flere penge til politi,frem for,at skære bevillingerne til politiet ned.

    Der har jeg svært ved at se logikken i vk-regeringens politik,hvis de altså tager sharialovgivningen alvorligt.

    Ikke kun Danmark er under angreb af ISLAMISTER,det gælder hele den vestlige verden,og selv i USA er de.

    Derfor bør alle DEMOKRATISKE LANDE,især i den vestlige verden OPRETTE en SPECIEL DOMSTROL,der dømmer de muslimer,der ikke vil respektere,at DEMOKRATISK LOVGIVNING,står OVER SHARIALOVGIVNING.De vil blive dømt til udvisning til et muslimsk land,og hvis intet af de 57 lande,der er muslimske ikke vil tage imod deres TROS-FÆLLER,så skal DOMSTOLEN dømme dem til EVIGT SLAVEARBEJDE,for sådan behandler MUSLIMER os VANTRO,når det er dem,der har MAGTEN og BESTEMMER.
    Desværre har vesterlandske POLITIKERE endnu ikke i FÆLLES-SKAB talt om,at oprette en SÅDAN (FORSVARSDOMSTOL)
    Vi må i første omgang forsøge,at forsvare os,med de midler (vores) DEMOKRATISKE LOVGIVNING giver os,men det kræver en LOVGIVNING,der SLÅR FAST,at DEMOKRATISK LOVGIVNING står over SHARIALOVGIVNING.

    PASSIVITET FRA VORE LOVGIVERE, det er vores STØRSTE FARE,for når muslimerne er mange nok,så overtager de bare DANMARK,måske på samme måde,som de overtog KOSOVO ??? – – – ???

    Tage Bjerg, og andre,der pludselig ser den muslimske fare,dem har vi brug for,på vores side.Jeg skal ikke spille hellig over for de mennesker,der har mod til selverkendelse,tværtimod,så skal de gøre sig kampklar til at kæmpe for Friheden,efter deres NYE ERKENDELSE.

    Tage Bjerg. DANMARK har brug for dig,og derfor skal du melde dig ind i (den DANSKE forening) og gøre noget nytte der.Jeg ønsker dig en GOD KAMP for FÆDRELANDET. Med venlig hilsen Saxo-Poul

    Kommentar by poul leo nielsen — 29. februar 2008 @ 21:08

  45. #40 reelt har lande som Frankrig,England og Holland jo ikke haft deres islamiske indvandrere flere årtier før os, som folk siger var det åbentbart en europæisk beslutning der opstod under oliekrisen (så åbentbart blev vi afpressede til at tage imod invasionstropperne) faktisk brugte Glistrup så vidt jeg husker de tre lande som advarsel dengang han var på sit højeste, og argumentet var jo se så meget de har fået ødelagt på så få år !

    Mht til de “rolige” vestlige lande (læser du virkeligt ikke andet en modkraft og lign) ja så skulle man ikke tro at det er forbigået dig at stort set ALLE europæiske lande med større forsamlinger af muslimer har gigantiske problemer som sagtens kan kaldes borgerkrig.

    Især i Frankrig og England hører vi jævntligt om no-go zones områder hvor kun islamisk lov regerer.

    Så dette “argument” var nok et af de tåbeligste jeg længe har læst fra dig, og det siger fandenknusemig ikke så lidt !

    Kommentar by whodares "islam skaber tabersamfund" — 29. februar 2008 @ 21:16

  46. -> #40

    Det undrer mig, at de muslimske horder altid foretrækker at “flygte” til de vestlige, dekadente, intolerante og kapitalistiske systemmer.

    Ærlig talt paradiset i 80’erne og 90’erne lå jo lige foran dem, de socialistiske lande i østeuropa.

    Hvad fik/får dem til at foretrække vesteuropa, hmm – mon ikke der er tale om økonomiske platugler!

    Allan du er sikkert et godt menneske, flink mod dyrene osv., men kors hvor er du naiv!!!

    Kommentar by Oskar W — 29. februar 2008 @ 21:54

  47. Mange af de såkaldte flygtninge fra bl.a. Libanon, Somalia, Iran og Irak rejser ofte på lange ferier i det land, som de påstår, de er forfulgt i. Send fupflygtningene hjem hurtigst muligt.

    Kommentar by Poul — 29. februar 2008 @ 22:17

  48. Hvordan skulle vi nogensinde kunne sende nogen hjem, så længe diverse konventioner åbenbart står over dansk lovgivning. Var det ikke på tide at få lavet en revurdering af disse konventioner, så de passer lidt bedre til den situation vesteuropa står i lige nu. Få dem “reformeret” til det 21 århundrede eller helt melde os ud af dem. Når folketinget vedtager en terrorlovgivning i 2002 og den så skal tages i brug jvf de to tunesere, så kan Amnesty, konventioner m.fl overtrumfe dansk lov. Det forstår jeg simpelthen ikke. Hvor er vores frihed til at bestemme i eget land. Hvad har vi vores folketing, embedsmænd til, når deres arbejde ingen reel værdi har???

    Kommentar by Ciska — 29. februar 2008 @ 22:33

  49. Der er ikke mange af os her, der ønsker en borgerkrig (på nær fascister som Falkeøje og tilsvarende), men de feje politikere jurister og så videre, gør det fandeme ikke let for os liberale, at forhindre noget sådant i at ske, når de konstant pisser danskerne op og ned af ryggen, nu som det nyeste ved at erklære, at to mennesker der er kommet hertil som gæster ikke kan smides ud af landet igen, når de ellers er en trussel mod en danskers liv og levned.

    Hvis politikerne virkelig ønsker af os danskere, at vi skal lade os myrde, så står jeg af. For hvad kan jeg bruge menneskerettigheder til, hvis de får mig slået ihjel?? Reelt er menneskerettighederne indrettet sådan, at jeg som et fredeligt menneske INGEN rettigheder har, mens de mennesker, der måtte ønske at slå mig ihjel, har ALLE rettigheder. DE kan regne med lovens fulde beskyttelse, både før og efter de har slået mig ihjel, men husk lige en ting kære politikere……jeg går ikke i graven frivilligt.

    Bemærk venligst, at jeg er hard core liberal og en mangeårig fan af minimalstatsfogh, før han blev til rødfascistfogh.

    Kommentar by Mackety (Islamologifob) — 29. februar 2008 @ 22:33

  50. Det er altid rart at blive bekræftet i, at det budskab man gik ud med for 25 år siden, var sandhed. Lad det blive ved det, ingen hoveren, vi får brug for alle oplyste folk.
    Med hensyn til Falkeøje, vil jeg genbruge, i omformuleret form, dagens TV-udtalelse fra det muslimske broderskab, angående muligheden for nedbrænding af vor ambassader. “Hvis nogen vil slå de 2 tunesere ihjel, vil jeg ikke forhindre det”.

    Kommentar by Menig 442 — 29. februar 2008 @ 22:39

  51. #49 Mackety. Det var meget flot skrevet! Der er og må være en grænse for galskaben!!

    Kommentar by PB — 29. februar 2008 @ 22:50

  52. Europa er under besættelse –
    Derom er der ingen tvivl mere.

    Helt nødvendigt at hjemsende “utilpassede” – evt. fratage dem det “lånte” danske statsborgerskab, hvis de ikke gør sig fortjent til at beholde det.
    Har aldrig fattet, at fremmede skulle have samme tilbud i vort land, som danskere.

    Fremmede eller gæster får heller ikke pr automatik indflydelse på husreglerne i mit hjem.
    De får heller ikke fuldmagt til hjemmets konti!

    Så – fratag dem de økonomiske rettigheder, der er lavet for at sikre os danskere. Fjern børnecheks – så de ikke ligger i fødekassen uafbrudt for at score barselorlov og cheks i een uendelighed.

    Og så FORBYD folk fra lande som Tunesien at rejse ind i Danmark.
    De kan jo så frit planlægge og udføre mord – uden at vi kan returnere dem igen.
    Vi er jo helt til grin – for egne penge!

    Kommentar by L. Johansen — 29. februar 2008 @ 22:52

  53. -> 52 L. Johansen

    “Og så FORBYD folk fra lande som Tunesien at rejse ind i Danmark”

    Ja, netop. Det har jeg også tænkt på. Vi må simpelthen have indrejsefoirbud for alle, der kommer fra lande, som kan tænkes at benytte tortur og anden bestialitet. De lande vil vi jo ikke kunne returnere folk til, det har domstolen i Strasbourg netop bestemt.

    Findes der mon noget muslimsk regime, der kan tænkes at falde udenfor den kategori?

    Indtil videre er vi i den situation, at alskens pak kan komme hertil og blive her resten af deres liv, blot deres forbrydelser er tilstrækkeligt store. DET KALDER JEG MENNESKERETTTIGHEDER!

    OG VANVID!

    Kommentar by Mette (liberal) — 29. februar 2008 @ 23:10

  54. Desværre. Ked af at skuffe dig, men et indrejseforbud vil straks blive udlagt som diskrimination, og det må man ikke i henhold til konventioner. “Man binder os på mund og hånd” er vel mere aktuel end nogensinde før. Vi er ikke herre i eget hus mere.

    Kommentar by Ciska — 29. februar 2008 @ 23:23

  55. Danskerne føder for få børn. Laaaaangt under de 2,1 der reproducerer samme befolkningstal. Alligevel er vort befolkningstal sgu steget. Enhver kan se at den muslimske magtovertagelse er et spørgmål om relativt få år, hvis ikke vi begynder at smide dem ud.

    Kommentar by Kim Poulsen — 29. februar 2008 @ 23:29

  56. Kors! Det lød ikke pænt. Lad os hellere stille det pænt op med frit valg og alt det:

    a) Drop din muslimske livsstil og skru ned for rugemaskinen
    b) Bliv repatrieret, det gør ikke ondt. Første klasse og en pose penge i rumpetten.

    Kommentar by Kim Poulsen — 29. februar 2008 @ 23:31

  57. Haleluja….Sikke et godt signal at sende til alle menneskesmuglerne, rejs til Danmark og planlæg et mord, så bevilliges der tålt-ophold og fri adgang til pengekassen!
    Altså råb ikke asyl ved grænsen, snig dig ind og planlæg mord, for at undgå asylcentrene, som alligevel ikke bebos!
    Kom som gæst, planlæg et mord, og vupti, tålt ophold for altid og ferien kan alligevel holdes hjemme i hjemlandet!
    Nej, jeg kan ikke TÅLE mere, hvor kan jeg efterhånden OPHOLDE mig, uden at blive truet??

    Kommentar by li — 29. februar 2008 @ 23:32

  58. ->57 li:
    Jeg tror jeg har plads til 2 koner mere under dynen ;)

    Kommentar by Kim Poulsen — 29. februar 2008 @ 23:35

  59. – 58 hvor mange er der i forvejen?

    Kommentar by Mette (liberal) — 29. februar 2008 @ 23:48

  60. @59 Mette
    Jeg tror Kimpo også har Rikke Andreassen og Birthe Rønn Horebeck !under dynen ;-)

    @Kimpo tak for tilbuddet ;-) men jeg tror jeg ligesom Mette gerne vil være sikker på, hvor mange der er under din dyne og ikke mindst hvem !

    Kommentar by li — 1. marts 2008 @ 00:00

  61. -> 60 li Jeg tror nok, at jeg er optaget. :-)

    Kommentar by Mette (liberal) — 1. marts 2008 @ 00:05

  62. Øhh, det skal da være en overraskelse! Men det er rigtigt at der er 2. Jeg vil gerne op på 4 ialt, ja, musserne har nogle enkelte gode ideer – og nej, det er ikke dhimmi-Rikke og beton-Birthe. li kan blive kone 3, hvis hun skynder sig inden mette tager pladsen!

    Nå, må hellere snuppe lidt kaffe til den rom..

    Kommentar by Kim Poulsen — 1. marts 2008 @ 00:06

  63. ÆV, mettemus, det var trist, er det JensH? Han er også et godt køb!

    Kommentar by Kim Poulsen — 1. marts 2008 @ 00:07

  64. Kim Poulsen, 4 koner = 4 svigermødre!

    Kommentar by monse — 1. marts 2008 @ 02:00

  65. Tror, modstandsbevægelsen starter under Kimpos dyne!
    Muslimfrit område – og fjerene er velsagtens alle plukket af højre- vinger?

    Hvad var nu navnet på den herlige serie om den franske modstandsbevægelse? “Allo-allo”?

    Melder mig under fanen!

    Kommentar by L. Johansen — 1. marts 2008 @ 02:02

  66. Kimpo – vi er vel enige om visse “kodeord” i modstandsbevægelsen under den højrevings-dundyne?
    Når “fjenden” nærmer sig: “integration”
    Trojansk spionage: “dialog”
    Ven: “DF”
    Tvivl om man taler med ven/fjende: Rønn Hornbech
    Fjende i nærheden: “Kamal” eller “Asmaa”
    Ordet “demokrati” betyder så, at fjenden misbruger/undergraver vor styrke/svaghed.osv – osv

    Kommentar by L. Johansen — 1. marts 2008 @ 02:14

  67. @Kim Poulsen

    “det var trist, er det JensH?”

    Hvorfor skal jeg nu rodes ind i jeres lille interne dating-bureau?? Men iøvrigt glimrende du nu er begyndt at rette op på det alt for lave Danske fødselstal. Du er i sandhed en stor dansk patriot :-)

    Kommentar by JensH — 1. marts 2008 @ 08:39

  68. Haha, den med svigermødrene havde jeg glemt midt i duften af rom. Dyne-Johansen har ellers planen klar og var selskreven, men Monses ord lyder sgu for ildevarslende. Puuuha, ikke engang det har musserne tænkt på.. Tror jeg snupper en walkabout og tænker over det.

    Kommentar by Kim Poulsen — 1. marts 2008 @ 12:20

  69. JensH: we can’t dance, men jeg er sikker på at mette og co. vil bære over med os.

    Kommentar by Kim Poulsen — 1. marts 2008 @ 12:29

  70. Som om en undskyldning fra radikale Tage Bjerg er nok!
    Som om en kovending fra opportunisten Villy Søvndal er nok og nu siger god for muhammedtegningerne!

    Hvad de to herrer og ligesindede har forvoldt at skade på Danmark, kan ikke betales med en undskyldning. Den bedste løsning – for alle parter –
    er et kollektivt selvmord for alle de indblandede, der har åbnet sluserne for det menneskeaffald vi ser komme fra mellemøsten.
    Jeg har læst at rottegift giver en meget langsom og pinefuld død, og det finder jeg passende for jer. Navnet rottegift er også meget rammende.
    Villy, Tage og resten af rotteslænget…I har ødelagt Danmark for stedse for jeg tvivler på, at der kan blive ryddet op – alle tegn peger på, at det nok er for sent.
    (men selvom det er for sent, så giver jeg ikke op uden kamp og kæmpe vil jeg til det sidste, koste hvad det vil!)

    Kommentar by Onion — 1. marts 2008 @ 14:50

  71. -> Eja søde kimpo, alt forladt. Jeg får bare kæft på min hotline, og det er jeg så vant til. JensH er helt uskyldig. :-)

    Kommentar by Mette (liberal) — 1. marts 2008 @ 16:20

  72. @41
    Allan, din intellektuelle pygmæ, at der er een tosse, der skriver ekstremistiske kommentarer kan man kun med ond vilje få til, at Uriasposten eller andre læsere/kommentar-skrivere skulle være enige. Hvis du ikke var så doven ville du bemærke, at flere ganske ofte tager komplet afstand til Falkøjes lidet fornuftige kommentarer.

    Det er måske svært for at dig at fatte, men folk bliver ikke slettet her, heller ikke idiotiske kommentarer som dine. Jeg ved godt, at venstreekstreme har det svært med frihed.

    Kommentar by Jakob — 1. marts 2008 @ 17:58

  73. -> #72 Jacob

    “at der er een tosse, der skriver ekstremistiske kommentarer”

    Jeg er uenig. Der er efter min mening to, der skriver ekstremistiske kommentarer: Falkeøje og Allan. Fra hver sin fløj ganske vist, men dog alligevel har de det ekstremistiske til fælles.

    Kommentar by JensH — 1. marts 2008 @ 18:31

  74. -> #71 Mette

    “JensH er helt uskyldig.”

    Nu må jeg indrømme, at jeg er forvirret på et højere plan. Hvad er det jeg uskyldig i ??

    Kommentar by JensH — 1. marts 2008 @ 18:33

  75. -> 74 JensH

    Det gik lidt hurtigt, fordi jeg skulle nå at købe ind. Hverken du eller jeg har noget ansvar for, hvad der måtte udspringe af Kim Poulsens romtåger, det var bare det. Nu tør jeg end ikke smile til dig.

    Men jeg lo, da jeg læste tråden. Værre er det altså ikke. Jeg var på nippet til at foreslå mig selv som kureren i “Alo Alo”, der altid siger “listen very carefully, I only say this once”. Det ville også have været satire.

    :-)

    Kommentar by Mette (liberal) — 1. marts 2008 @ 19:01

  76. -> #75 Mette

    Okay, så forstår jeg lidt bedre. Men jeg håber da, at du stadig kan smile til mig :-)

    Iøvrigt, jeg formoder du har bemærket, at Norge har fået sin terror-sag:

    http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/02/28/528259.html

    Hvordan kan noget sådant overgå “verdens humanistiske supermagt”??

    Kommentar by JensH — 1. marts 2008 @ 19:23

  77. Tja jeg mener nu ikke at Falkeøje er direkte ekstremist, måske nærmere realist, omend nogle af synspunkterne lyder liige vel hårde i tonen.
    Men jeg tror ikke på at vore “modige” politikkere kan redde Danmark og det Danske folk, og hvem fanden skal så ?

    jeg brækker mig i lårtykke stråler når jeg læser det selvhøjtidelige bræk Mackety brændte af i sin “vi liberale er de sande helte” tale, for de liberale har sgu om nogen også været med til at starte invasionsbølgen (glem ikke at de radikale i alle liberale kernepunkter er mere liberale end selv minimalstatsfjogh i de glade dage )Men jeg forstår så sandelig godt at “liberale” (hvad det så er andet end i skattespørgsmål og umådelig eftergivenhed overfor intolerance efterhånden)har fandens travlt med at lægge afstand og vaske labberne mens de fortsætte sangen om at alt er alle andres skyld.

    Det jeg kendetegner “liberalister” på er det usympatiske træk de fleste af dem deler, det der hedder MIG MIG MIG og op i røven med alt andet, kan jeg bare få den nye suv og en fladskærm så sælg i bare Danmark til araberne.

    Men upps nu er hverdagen vi “fattige”(og socialfacistiske/nazistiske) røvhuller har levet i de sidste 25 år lige pludseligt nået deres dørtrin, det alene er grunden til at de nu står i kø ved håndvasken, kun fordi nu er det OGSÅ BLEVET DERES PROBLEM.

    Jeg vil vove at påstå at ALLE der ikke enten stemte på Fremskridstpartiet eller DF har været med til at skabe denne katastrofe, og det er fint folk bliver klogere, men direkte kvalmende er det sgu når samtlige efterhånden prøver at overbevise alle om at de bestemt har været på den rigtige side hele tiden (og det er ikke direkte møntet på personer mere overordnede)ganske lige som de sidste dages hellige ved befrielsen sidst.

    Derfor har jeg faktisk mere respekt for Falkeøjes udsagn (omend de kan lyde lidt ude i hampen)for han prøver sgu da i det mindste ikke at pakke sine meninger ind i en hulens masse farligt fine floskler og løsningsmodeller der sgu næsten er mere utopiske end hans snak om borgerkrig.
    Massehjemsendelser tx………..Tror i selv på den ?
    Om så Pia blev statsminister så ville det ikke ske, vi er fucked, solgt og betalt til mellemøsten og EU.

    Jeg vil ikke nedgøre nogen men bare spørge om i har fulgt med i venstres politik i de sidste 30 år, for man skulle ikke tro det når man læser et par indlæg her.

    Kommentar by whodares(islam skaber tabersamfund) — 1. marts 2008 @ 21:30

  78. Whodares…
    Jeg har (endnu) ikke stemt på DF,har hidtil været konservativ, så jeg håber ikke du sætter mig i samme bås, med de der har skabt invasionsbølgen af det religiøse menneskelige affald, der vælter ind over grænserne.

    ps: jeg ser mig selv som en lidt mildere version af Falkeøje (99.8% falkeøje) *gg*

    Kommentar by Onion — 1. marts 2008 @ 22:18

  79. @77, Whodares

    Der er intet ‘realistisk’ ved Falkøjes utidige ønske om vold. Det har ingen gang på jord, det vil blive slået ned og 99% af danskerne vil være imod det og vi der er kritiske overfor islam og mener, at den demografiske udvikling skal vendes, så antallet af muslimer mindskes, vil miste tilslutning og momentum.

    Jeg er slet ikke klar på, hvem Falkøje pt. vil føre borgerkrig mod? Dræbersquads mod tilfældige muslimer, eller hvad? Skal vi ikke lige slå hjernen til; hvem er det, der sidder med magtapparatet og hvem sidder stadig på det store flertal?

    Jeg mener, at der er muligheder for at vende udviklingen i positiv retning med demokratiske, hårde men ikke ekstreme, midler. Ligesom udviklingen er gået den forkerte vej over en årrække, bør den kunne rettes op, på en årrække, hvis man tager beslutning derom. Jeg tror sagtens lovene kan strammes mere, så færre kommer hertil og incitamenter, der sænker fødselsraten blandt nogle befolkningsgrupper må også implementeres. Og så bør man naturligvis kunne smide kriminelle indvandrede ud, også dem som har tiltusket sig statsborgerskab på falske forudsætninger. Og så er det vigtigt at vi står 100% fast på vores værdier og ikke giver efter (som man desværre gør nogle steder). For mig gør det ikke noget, at det er så tilpas surt for islamister at leve i Danmark, at de hellere vil leve i lande, som er tættere på deres ønske-sharia-land.

    Kommentar by Jakob — 1. marts 2008 @ 23:15

  80. Li, jeg er to meter høj,en flot fyr.

    Whodares en flot skideballe du gav overliberalisten, jeg er enig.

    Kommentar by mike — 2. marts 2008 @ 04:52

  81. Vi skal ikke hovere her. Manden erkender sit brøde. det er straks værre med de sidste dages hellige som Søvndal

    Kommentar by Hans — 2. marts 2008 @ 09:50

  82. Jeg kommer til at sige – endnu engang – at jeg kender danskerne, når de er tilstrækkeligt tirrede, og jeg overdriver ikke.

    Jeg har set gamle koner samle masinpistolkugler op af vandpytter, farvet rødt af blod fra fire dræbte Hipofolk – troede de – det var fire dræbte frihedskæmperes blod. Det var en af de tragiske fejltagelser, som krig også medfører.

    Min far har, under Folkestrejken i 1944, set en Scalburgmand hængt i en lygtepæl i sine egne bukseseler. Det var udført af en rasende samling danskere.

    I Istedgade blev, ved samme lejlighed, en tyskerhåndlanger befriet for sine testikler med en brødkniv, ført af en kvinde, medens andre holdt ham.

    Jeg tror på det danske folks modstands- og kampvilje, når det virkelig gælder.
    Men det kan de yngre generationer ikke forestille sig.

    Jeg er i stand til at give mange flere eksempler.
    Derfor tør jeg påstå, at muslimerne har meget i vente, hvis de ikke i tide ombestemmer sig og ophører med at spille herrefolk i Danmark.

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 2. marts 2008 @ 13:12

  83. Allan din klovn, din uvidenhed er da uden grænser.

    “uden borgerkrig og uro?” skriver du. Læser du slet ikke aviser eller ser TV? Prøver du engang imellem at læse en engelsk eller tysk avis ? Eller en amerikansk eller australsk?

    Alle vegne hvor man har mere end 5% muslimer, er der nøjagtigt den samme slags uro som vi har her. Det er så åndsformørkende stereotypt: Afbrænding af biler og skraldecontainere. Stening af politi, brandvæsen og ambulancefolk. Offerretorik i tykke stråler, krav om respekt, samtidigt med at man fylder godt op i kriminalstatistikker og statistikker over mennesker der ikke kan forsørge sig selv endsige familien.

    Kommentar by Hauch3 — 2. marts 2008 @ 20:34

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper