10. marts 2008

Hjort Frederiksen: Skandaløst at Søvndal sammenligner Dansk Folkeparti med Hizb ut-Tahrir

Fra dagens Jyllandsposten. Besindige Claus Hjort Frederiksen tager bladet for munden – Hjort: Søvndals soloshow er skandaløst .

“Beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen (V) mener, at SF-formand Villy Søvndal opfører sig skandaløst.

»Det er skandaløst, og det overrasker mig, at han, når han trækker grænsen mellem dem, der er tilhængere af demokratiet, og dem, der ikke er, regner Dansk Folkeparti med hos den sidste gruppe.«

[…]

»Det vil være meningsløst, hvis Pia Kjærsgaard skulle tale ved et arrangement, hvor man vender sig imod politisk og religiøs fanatisme, som hun har stået for de sidste mange år sammen med Hizb ut-Tahrir og andre,« siger Søvndal…

Claus Hjort mener, at det er en hul melding fra Søvndal.

»Hvis han mente sin kamp mod mørkemændene alvorligt, ville han ikke udelukke nogle af Folketingets partier. Men det viser jo, at dette handler mere om Søvndal end om kampen mod ekstremisme. Det Søvndals soloshow,« siger Hjort Frederiksen.”

Apropos. Helle Ib i BT: Villy viser vejen.

“Foreløbig har vælgerne kvitteret for Søvndals kloge og nuancerede betragtninger ved ikke blot at sende SFs mandattal betydeligt i vejret…

Fortsætter den udvikling er VKO-blokken færdig med at rose Søvndal for at være oppositionens åndelige leder. For så bliver han en farlig mand for den regering, hvis linje ubetinget har sejret i værdidebatten, men som ikke har magtet integrations-udfordringen.”

Oploadet Kl. 14:50 af Kim Møller — Direkte link34 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/5565/trackback

34 Comments »

  1. Hvis Villy S. giver taletid til de SFU-ere, der aktionerede bl.a. mod det konservative landsmøde og på Rådhuspladsen, er han allerede gået ind på at lade voldelige anti-demokrater tale; så er HuT i samme liga.

    Demokrati og antidemokrati. Måske var det noget de kunne undervise i på Ritts Røde skole?

    Kommentar by Ole — 10. marts 2008 @ 15:11

  2. Helle Ib skriver: “SØVNDALS KLOGE OG NUANCEREDE BETRAGTNINGER” ??????
    Tilhører Journalisten virkeligt den gruppe mennesker, der IKKE har noget overblik?????
    Det er chokerende og alarmerende, at mediefolk labber Søvndals populisme i sig, uden kritik. Man begriber ikke, at uddannede journalister lader sig trække rundt i manegen af Søvngængeren. Han udtaler sig nu negativt om visse mulimer, fordi det er SIKKERT. Med politisk snuhed – eller kald det falskhed – har han vejret befolkningens mening. Så skifter han behændigt standpunkt, som han så ofte før har gjort. Hvem husker ikke hans UBEHAGELIGE undsigelse af YTRINGSFRIHEDEN på Al-Jazeera ???
    Er man “politiker”, er der åbenbart ikke grænser for, hvor dybt, man kan synke. I årtier har han, sammen med skiftende halal-hippier, fra De Radikale, råbt og skreget ukvemsord efter normale mennesker, der forlængst havde set skriften på væggen, hvad angår den uhæmmede indvandring fra muslimske lande. Søvndal og han kumpaner – OG KUN DISSE – bærer skylden for de problemer, vi har idag. Nu råber han: “Skrub ad helvede til” – og scorer billige points. Det er afskyeligt.
    At de fortrinsvis venstreorienterede mediefolk SKRAKS bakker ham op, er ikke mindre afskyeligt. Hvad ville de selvsamme journalister have gjort, hvis det nu havde været Pia Kjærsgård, der havde råbt og skreget ??? Det behøver de slet ikke svare på – det ved vi nemlig godt. Falskheden florerer.

    Kommentar by ramses-2 — 10. marts 2008 @ 15:19

  3. “Søvndals kloge og nuancerede betragtninger”

    Milde himmel – har danskerne virkelig gjort sig fortjent til det her? Nårh ja. Her forleden viste man en fjernsynsudsendelse, hvor en mand lå livløs på gaden. Mindre end hver 10 standsede for at hjælpe.

    Mvh. Børge.

    Kommentar by Børge — 10. marts 2008 @ 15:46

  4. Helle Ib er en lille stupid møgfisse, som aldrig aldrig nogensinde ville komme i nærheden af en topposition, hvis hun havde været en mand. Et typisk eksempel på at kællingerne m/k har ødelagt vort land.

    Kommentar by Kim Poulsen — 10. marts 2008 @ 16:08

  5. -> #2 ramses-2

    “at mediefolk labber Søvndals populisme i sig, uden kritik”

    herregud, det er jo ikke første gang vi har set en politisk leder fra centrum-venstre blive hypet af medierne som ‘den store frelser’. Lige siden valget i 2001 har journalisterne sukket efter en politisk leder, der kunne bryde det af dem så forhadte VKO-flertal. For et par år siden var det Jelved og hendes åndsvage håndtaske der ifølge medierne skulle redde Danmark fra VKO. For mindre et et år siden var det Nasar Khadar der var den store frelser, og nu er det altså blevet Søvndals tur til at blive helgen-gjort af medierne. Der er intet nyt under solen, og ’skuffelsen’ vil sætte ind på det tidspunkt, hvor det står klart at heller ikke Villy kan bryde VKO-flertallet.

    Kommentar by JensH — 10. marts 2008 @ 16:21

  6. Helle Ib??!!

    Blev hun ikke fyret efter sin løgnehistorie om Morten Messerschmidt?

    Den anden implicerede part, Torben Lund er gået i totalt flyverskjul siden. Har han købt en hytte dybt inde på den jyske hede,eller er har flyttet udenlands? Måske bor han på Fort Bragg dybt under indlandsisen.

    Kommentar by PeterK — 10. marts 2008 @ 16:34

  7. -> Ramses

    “Helle Ib skriver: “SØVNDALS KLOGE OG NUANCEREDE BETRAGTNINGER” ??????”

    Samme tolkning leverede Rothstein i Weekendavisen, selvom enhver har kunnet iagttage hvorledes Søvndal sammenblander kritk af HUT med islamkritik som sådan i umiddelbar forlængelse af skoleafbrændingerne.

    Når DF gør den slags er det populiserende generaliseringer der stigmatiserer muslimerne og hæmmer inklusionen. Når Søvndal gør det, er det nuanceret og fremmer en realitetsbaseret integration. .

    Der er vist gået Mette Winge i MSM.

    Kommentar by Kim Møller — 10. marts 2008 @ 16:50

  8. BT´s ledere er åbenbart udelukkende skrevet af korrekte mennesker,med
    inderligt ligegyldige grå holdninger.
    Har ikke været værd at spilde et sekund på,siden Eric Meier Carlsen
    forlod avisen.
    Åbenbart umuligt at finde en skribent med markante læseværdige
    holdninger,som ikke skal promovere egen godhed og anstændighed,samt
    lave den obligatoriske hetz/mistænkeliggørelse af DF
    Nok et eksempel på en socialdemokratisk avis på vej ned.
    Udgjorde et alternativ sammen med JP og Berlingske for længe længe
    siden,mod den røde medie overmagt.
    Kun JP holder standarden nogenlunde og tør tale kultureliten imod.

    Kommentar by Henrik -patriot — 10. marts 2008 @ 17:22

  9. Hvordan kender man en skabskommunist?

    På hans søvnige udseende og halvsovende sludder!

    Villy Søvnløs er da den største vendekåbe i dansk politik!
    Og dybt utroværdig. Men hans ord fanger tåberne!

    Kommentar by Dansk Realist — 10. marts 2008 @ 17:52

  10. Der er duel i aften på Deadline mellem Villy Søvndal og Margrethe Vestager. Hvem skal vi holde med?

    Kommentar by Søren Rasmussen — 10. marts 2008 @ 18:18

  11. Man kan høre et interview med Claus Hjort Frederiksen om Villy Søvndals hamskifte her: http://teknial.dk/downloads/interviewmedclaushjortfrederiksentv2newsd.10.0.mp3
    Den dårlige lydkvalitet skyldes TV2 News…

    Kommentar by JanChris — 10. marts 2008 @ 18:44

  12. En semirød formand for et parti hvis forskellige formænd hyggede sig med div diktatorer af kommunistisk oprindelse, begynder at kalde DF ekstremistisk…………Det er sgu da kun til at grine over, imens man græder over at der tilsyneladende er så mange idioter i Danmark der stemmer på idioterne i SF.

    Kommentar by whodares "islam skaber tabersamfund" — 10. marts 2008 @ 19:16

  13. Claus hjort har solgt fædrelandet ud til muslimerne..og så citerer du ham, som om han var klog…Kim altså…

    Kommentar by Allan — 10. marts 2008 @ 20:17

  14. Jeg har gentagne gange oplevet, at blive kaldt racist af SF’ere, fordi jeg gav udtryk for netop de meninger, som deres egen formand nu også giver udtryk for, men når Løwn siger det, så er han klog og nuanceret, tjaa bum bum, hvad skal man mene om mennesker med et selvbillede, der ligger så uendelig fjernt fra virkeligheden.

    Det er da dejligt, at Villy Løwn og hans tilhængere bliver klogere, men jeg kunne bare godt ønske, at det ikke foregik i en bovlam snegls tempo.

    Kommentar by Mackety (Islamologifob) — 10. marts 2008 @ 20:28

  15. Det er ikke særlig klogt at Villy Søvndal sammenligner et demokratisk parti som Dansk Folkeparti med en dybt udemokratisk organisation som Hizb ut Tahrir, men det er vel fordi der står så meget på spil for SF. De er bange for at få den samme prygelknabe rolle som DF har haft i mere end 10 år. Så hellere sværte DF til.

    Til gengæld synes jeg at Villy Søvndal siger godt fra overfor det virkelig kyniske parti Det Radikale Venstre. Det glæder mig meget.

    Kommentar by Janne — 10. marts 2008 @ 21:05

  16. Luk fissen Kim Poulsen. Helle Ib er for vild! :-)

    Kommentar by Jon Herstad — 10. marts 2008 @ 22:32

  17. —>>> Kimpo: Har du nu igen fået buksevand på en af tøsebloggene ? :-]

    Søvndals retoriske sammenblanding mellem DF og HuT er for at gyde olie på de oprørte indvandringsnostalgiere. Naturligvis vil han eller andre på den fløj ikke indrømme at de tog fejl. Det tog S tre Folktetingsnederlag før det kom frem at de svigtede som ansvarlige politikere.

    Politik er ren kynisme. Thats it.

    Kommentar by Christian Lindhardt-Larsen — 10. marts 2008 @ 22:55

  18. #10

    Gid Fanden ville tage dem begge, men der er ikke plads pt. på grund af alle islamisterne.

    Var den ikke en der for nyeligt skrev, at først når en venstreorienteret siger det samme som en højreorienteret er det i orden ?

    Problemet er at landets medier er GENNEMSYRET af rødgardister, deres løgnhistorier og politisk korrekthedsfascisme.

    Europa lærer det sku aldrig. Vi er på vej til at gentage de samme fejltagelser som i det 20. århundrede. Gad vide om amerikanerne redder os igen denne gang fra vor egen undergang ?

    Kommentar by Tolder — 11. marts 2008 @ 00:41

  19. Jon H og Christian LL hungrer som de fleste klamme kønsforrædere efter sympatifisse. Det er klassisk – og ynkeligt. Desværre går der 12 på dusinet af den slags. Danmark har ingen mænd tilbage.

    Helle Ib er underlødig og næsten helt styret af sine kvindelige hormoner. Hun leverer intet af værdi, skaber kun mere fordummelse, og spærrer for at en politisk begavet og rationel person kunne berige folket. Ingen her kan argumentere for at hun er et rimelig valg i BTs ledelse. Ud gik den relative sværvægter (også åndeligt!) Erik Meier Carlsen. Ind kom den tåbelige bimbo Helle Ib. Verden går mod sin undergang.

    Kommentar by Kim Poulsen — 11. marts 2008 @ 01:08

  20. # 10

    Ro på. Efter dagens deadline med Søvndal og Vestager er alt ved det gamle. Sønvdal er modstander af HUT og Islamisk Trossamfund!

    Et udsagns værdi kan let måles: ville Søvndal have sagt, at han sympatiserede med HUT og Islamisk Trossamfund? Nej vel?

    Søvndal er stadig modstander af 24-års reglen, tilknytningskravet og den “stramme udlændingepolitik”, som jeg personligt mener er ekstrem liberal. Han er modstander af sharia – på nuværende tidspunkt.

    Så hold du med hvem du vil, vi lever i et frit land et par år endnu.

    Hvis HTS sætter sin lid til et par kopper kaffe og en sludder med Søvndal vil skabe et fait accompli rettet mod Vestagers
    “udlændingepolitik”, så er HTS mere desperat end jeg i min vildeste fantasi havde turde håbe på.

    Kommentar by Fogh og Kaos — 11. marts 2008 @ 01:17

  21. Hvis Danmark skal klare indvandringen,bør alle Danske demokratiske partier kunne finde et fælles grundlag,at stå sammen om,nemlig (forsvar af vores demokrati.)Villy Søvndal har gjort det til et sololøb.At sammenligne PIA KJÆRSGAARD med Hizb-ut-Tahrir,er så langt ude i Hampen,at Villy Søvndal må betegnes,som politisk tonedøv.Samlingsgrundlaget for os Danskere er med denne udtalelse fuldstændig myrdet.
    Der er mange politikere,der kalder PIA dum,på den ene eller anden måde.Jeg vil gerne høre om de (konkrete eksempler)
    Villy Søvndal har ikke eneret på demokratiet.
    Derfor mener jeg,at du har begået politisk selvmord,med denne udtalelse.Det er jeg ked af,på Danmarks vegne.
    Danmark står over for en trussel,der er så stor,at intern partipolitisk splid,burde lægges til side,i forsvaret for vores Danske udgave af demokratiet.

    Kommentar by poul leo nielsen — 11. marts 2008 @ 04:14

  22. Søvndal gentog kunsstykket med at sammenligne HUT med Dansk Folkeparti i aftenens Deadline i debatten med Margrete Westager, der mener at begrebet ‘os’ og ‘dem’ kun må anvendes overfor Dansk Folkepartis vælgere, og alle de andre racister der findes i Danmark.

    En beskæmmende forestilling for Villy i øvrigt. Manden turde ikke melde klart ud én eneste gang.

    Kommentar by Balder — 11. marts 2008 @ 06:41

  23. 19 Kim Poulsen

    “Helle Ib er underlødig og næsten helt styret af sine kvindelige hormoner. Hun leverer intet af værdi, skaber kun mere fordummelse, og spærrer for at en politisk begavet og rationel person kunne berige folket.”
    Sædvanligvis har jeg svært ved at give dig ret, men i dette tilfælde er jeg fuldstændig enig.

    Helle Ib skriver under over overskriften “Villy viser vejen”:
    “Var der andre end Det Radikale Venstre, der råbte op, da det i den forløbne uge kom frem, at Danmark systematisk har forsøgt at undgå kvoteflygtninge fra muslimske lande? Ifølge Jesper Langballe (DF) helt bevidst for at frasortere mennesker fra kulturer, der har svært ved at integrere sig i det danske samfund.”
    Selvfølgelig skal vi ikke tage flere muslimske flygtninge – det er jo blot sund fornuft. Det giver mening, når man ser de nærmest uoverstigelige problemer med muslimske indvandrere og flygtninge, som en tossetolerant og dybt uansvarlig udlændingepolitik fra 1990´erne har ført med sig.
    Hvorfor save den gren over, som vi sidder på, hvis vi kan imødegå det?
    Helle Ib er en tosse med landsskadelige holdninger, som hun udspyr fra sit elfenbenstårn.
    Hun er ødelæggende og realitetsresistent. Desværre har sådan én som hende taletid. Man må håbe at folk generelt er for kloge til at lytte til hendes nonsens.

    Så skriver du:
    “Danmark har ingen mænd tilbage.”
    Det vil jeg så absolut ikke give dig ret i.
    Der er mænd, men de er desværre i ekstremt undertal! :-)

    Kommentar by Johansen — 11. marts 2008 @ 10:04

  24. Johansen, du tog det som en mand ;) Du er og bliver selv en positiv undtagelse. Sammen med de fleste andre Uriasbabes.

    Kommentar by Kim Poulsen — 11. marts 2008 @ 12:01

  25. -> #23 Johansen

    “Der er mænd, men de er desværre i ekstremt undertal!”

    Lad mig gætte. Det er det mindretal af mænd som har gået på danse-skole :-)

    Kommentar by JensH — 11. marts 2008 @ 14:20

  26. @ Kimpo #19
    Jeg kan da ikke udelukke at det var et parapraxis moment, men det er vel nærmest mandigt at strække sig til det yderste for at få (sympati)fisse!

    Kommentar by Jon Herstad — 11. marts 2008 @ 16:00

  27. 25 JensH

    “Det er det mindretal af mænd som har gået på danse-skole :-)”

    Hæ, hæ du er på sporet – den med dansen har du ikke helt glemt endnu.
    Gad vide om egentlig Søren Espersen (DF) kan danse? Det må han kunne, for han er bestemt én af mine favoritter :-)

    26 Jon Herstad

    Hvad går du ud på?

    Kommentar by Johansen — 12. marts 2008 @ 12:13

  28. SE er en af de få – han kan sikkert ikke danse :)

    Nej, Jon, den der liberalistiske kræmmermentalitet er kvindagtig!

    Kommentar by Kim Poulsen — 12. marts 2008 @ 12:19

  29. -> #27 Johansen

    Jeg skal ikke kunne sige om Søren Espersen kan danse. Han har aldrig budt mig op til dans :-)

    Men jeg har tilgengæld lige købt hans bog om de danske frivillige i Israels selvstændighedskrig 1948-49.

    Kommentar by JensH — 12. marts 2008 @ 13:17

  30. 28 Kim Poulsen

    Måske det er muligt at give Søren Espersen lidt dansetræning til det næste årsmøde i DF? Nej, det er jeg nok alligevel for genert til.:-)

    Kommentar by Johansen — 12. marts 2008 @ 13:18

  31. 29 JensH

    Nå, så han har aldrig budt dig op. Det har du stadig til gode :-)

    Jeg har selv bogen uden dog at have læst den endnu. Jeg har stakke af bøger, som bare venter på gennemlæsning. Mangler også stadig at få tygget mig igennem Bat Ye´ors: Eurabia.
    Er i gang med Lorenzo Livinos: “Al-Quada i Europa”. Ærlig talt så er mange af bøgerne nogle sande humørtyve – men de er nødvendige, desværre.
    Derfor må man nødvendigvis smide nogle gedigne svenske krimier ind, når det bliver alt for trist :-(

    Kommentar by Johansen — 12. marts 2008 @ 13:28

  32. -> #31 Johansen

    Jeg har selv Lorenzo Livinos bog, “Al-Quada i Europa”, og man læser den, tager man sig gang på gang til hovedet over naiviteten hos de Europæiske politikere og myndigheder. Selv har jeg Mark Steyns “America Alone” liggende og som jeg skal igang med. Jeg fik den faktisk for over en måned siden, men er endnu ikke kommet igang med at læse den. Du har helt ret: Det er ret deprimerende men helt nødvendig læsning. Så Steyn må blive her i Påskeferien.

    Kommentar by JensH — 12. marts 2008 @ 13:54

  33. du er dum

    Kommentar by jern — 16. januar 2009 @ 09:30

  34. piksutter

    Kommentar by jern — 16. januar 2009 @ 09:31

RSS feed for comments on this post.