28. marts 2014

Indslag om konfirmandforberedelse i Gellerup-moské: Caroline er ‘faktisk imponeret over muslimerne’

Fantastisk indslag i onsdagens nyheder på TV2 Østjylland – Konfirmander i moské.

Vært: I dag var 50 elever fra Skanderborg til konfirmationsforberedelse i en moské i Gellerup. Men det hører ikke til i en dansk konfirmationsundervisning, det mener et medlem af Dansk Folkeparti. Hun vil have at konfirmandundervisningen udelukkende koncentrerer sig om Kristendom.

[Alllahh u-akbar, messende i baggrunden]

Vært: Der bliver kaldt til middagsbøn i fredagsmoskéen.

Caroline Ebbesen Jensen, 7.A. Niels Ebbesen Skolen, Skanderborg: Og de bedte de der fem gange om dagen. Det vidste jeg ikke noget om. Og at de bedte på den her måde. Jeg tror bare de bedte ligesom os på en stol med foldede hænder.

Vært: Caroline Lund Jensen er faktisk imponeret over muslimerne.

Caroline Lund Jensen: De er meget seriøse om deres tro. Når man tror på det, så skal man virkelig tro på det. Og man kan ikke bare være sådan lidt, såh det er et andet billede i hvert fald.

[…]

Vært: Fredsmoskéen inviterer mange forskellige grupper ind i moskeen… Eleverne vil dog nødigt have at Dansk Folkeparti får stoppet deres besøg i moskeen.

Caroline Lund Jensen: Jeg vil være meget imod det, da jeg synes det er meget vigtigt, også at vide om andre kulturer. Og ja, det synes jeg er dårligt hvis de stopper det.

(Brobyggeri mellem danske piger og muslimske mænd i Fredens Moské, marts 2014)

Oploadet Kl. 18:07 af Kim Møller — Direkte link31 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/55837/trackback

31 Comments »

  1. NU må det for helved snart stoppe !

    Kommentar by HMAK — 28. marts 2014 @ 18:13

  2. Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves.

    Nu ved jeg ikke lige hvor oplyste de er der på Skanderborg-egnen, men på Nørrebro ved ungerne sgu alt om muslimer. Ikke at der ikke findes ignorante forældre, skolelærere, præster eller lokal-tv journalister der også, men ungerne har da gudskelov selv øjne i hovedet.

    Kommentar by Peter Andersen — 28. marts 2014 @ 18:17

  3. Det er vigtigt at forstå at konfirmandforberedelse ikke er religionsundervisning, hvor man som udgangspunkt skal paletten rundt, dog med hovedvægt på kristendommen.
    Konfirmandforberedelse er forkyndelse, en undervisning i kristendommen og en bekæftigelse af dåben. Altså er du mødt op til konfirmandforberedelse er det fordi du har valgt side og at kristendommen er din religion.
    Du kan sagtens konfirmeres uden at være specielt troende, kristendommen er hvad enten vi vil eller ej grundlaget for vores kultur og samfundsorden. Det er islam ikke! Og må guderne forbyde at den nogensinde bliver det.

    Kommentar by Robert R — 28. marts 2014 @ 18:24

  4. De 5 personer skulle have et los i røven :D

    Kommentar by Spinner — 28. marts 2014 @ 18:27

  5. Man kan da godt blive ‘imponeret’ over, at så mange bekender sig til noget så idiotisk som islam. Men det var nok ikke det hun mente. Man må håbe at det kan kureres… der påhviler den præst et stort ansvar.

    Kommentar by mb — 28. marts 2014 @ 18:48

  6. Folkekirken er sgu da bagud på point. Hvorfor arrangerer præster ikke “prøve”dåb for muslimske elever der aldrig har været i en kirke. Bare for oplysningens skyld?

    Kommentar by Santor — 28. marts 2014 @ 18:54

  7. http://www.youtube.com/watch?v=4mYO26Nnf2Y#t=17

    Alt den unge Caroline Ebbesen Jensen drømmer om, er vel at blive ‘kendis’… Her får en blond kvinde, på universitetet i Cairo, de muslimske mænds udelte opmærksomhed. De korantro forsøger bl.a. at flå tøjet af den blonde kvinde.

    Det må være den behandling, Caroline ønsker. – Hvad mon Carolines far siger?

    Kommentar by Polka Charlie — 28. marts 2014 @ 18:54

  8. Læs link:

    So here’s another study affirming what Robert Putnam (Bowling Alone) found in his reluctantly published study about diversity decreasing levels of social trust.

    ” the contextual conditions that foster respect for diversity run in opposition to those that foster sense of community. ”

    ” The model suggests that when people form relationships with similar and nearby others, the contexts that offer opportunities to develop a respect for diversity are different from the contexts that foster a sense of community. Based on these results, we conclude with a discussion of whether it is possible to create neighborhoods that simultaneously foster respect for diversity and sense of community. (spoiler: it isn’t) ”

    http://heartiste.wordpress.com/2014/03/28/another-study-confirms-diversity-proximity-war/

    Kommentar by thatcherite — 28. marts 2014 @ 19:24

  9. tag det her link med i jeres dagliglige læsen: voxday.blogspot.com

    Kommentar by thatcherite — 28. marts 2014 @ 19:30

  10. Mosker skal jævnes med jorden.

    Kommentar by Nielsen — 28. marts 2014 @ 19:49

  11. Ikke helt enig, Nielsen. Moskéer skal være så yderst velkomne, så længe de ligger i et muslimsk land. Muslimer bør så også holde sig i disse lande.

    Moskéer i Danmark bør derimod snarest jævnes med jorden, så der kan vi sagtens blive enige. Og lad så muslimerne rejse til deres uproduktive sandørkener. Ren win-win, hvis du spørger mig.

    > Polka Charlie: Man ved aldrig, måske er hendes far og den tåbelige præst radikale. Blot et bud.

    Kommentar by Henrik Petersen — 28. marts 2014 @ 20:10

  12. ->10. som jeg har skrevet før: Sam Solomon: The Mosque Exposed. Pris: 46,86 kroner hos amazon.co.uk (google, etc.:”the mosque exposed amazon.co.uk”) Bogen, på engelsk, som er en udvidet folder/pamflet, 90 sider, stor skrift, fortæller, hvad der er vigtigt at vide om islam: måler 22,2cm,12,8cm,0,6cm (normalmål på en bog:23,5cm,16cm,2cm).

    Kommentar by barfbag — 28. marts 2014 @ 20:12

  13. > Kommentar by Henrik Petersen — 28. marts 2014 @ 20:10

    Det er absolut ikke utænkeligt, at pigebarnets far er radikal. Ansvarlige forældre ville have holdt deres børn hjemme, hvis det blev varslet at der var moské-besøg på programmet.

    Kommentar by Polka Charlie — 28. marts 2014 @ 20:29

  14. Hvordan er der skrevet i biblen om kristens pligt til at sprede ordet? Skal en præst ikke netop holde sin flok væk fra afguders tempel???

    Kommentar by broholm (ordblind) — 28. marts 2014 @ 21:28

  15. Moske værten skulle spørge den lille pige om hun ved, at de skæggede mænd med hængerøv, har ret til at gifte sig med hende og hvad hun syntes om det?

    Fanden og hans religion også kendt som islam.

    Kommentar by Iznogut — 29. marts 2014 @ 00:44

  16. “Og de bedte de der fem gange om dagen. “

    Hvem med et fast arbejde har tid til at tage i moske fem gange om dagen?

    -> Santor og Broholm
    I rammer begge hovedet på sømmet. Når folkekirken har hellere vil missionere for islam, i multikulterens navn velsagtens, er det på tide at få adskilt kirke og stat.

    Kommentar by Stormen fra Nord — 29. marts 2014 @ 00:47

  17. Forbyd Islam i Danmark. Saria der dømmer kvinder til ned gravning og derefter stening samt tillader ægteskab med børn på ni år, det er ingen kultur men derimod undertrykkelse, Caroline Lund Jeppesen bør omgående fratages sit embede da hun er samfundsskadelig.

    Kommentar by emmagad — 29. marts 2014 @ 00:50

  18. Islamisk konfirmation?. Det har jeg ikke hørt om før nu. Hvad mon det går ud på?.

    Kommentar by Erik Jørgensen — 29. marts 2014 @ 00:52

  19. Kæft hvor bliver jeg dårlig af situationen… Jeg får kvalme! Heg får det så dårligt. Det er syge tider vi lever i…….!

    Kommentar by Anonym — 29. marts 2014 @ 01:18

  20. kommentar #19 var også fra mig.
    ”Brobyggeri mellem danske piger og muslimske mænd i Fredens Moské, marts 2014” – vi er SIMPELTHEN kommet for vidt – ALT for vidt

    Kommentar by Philip Johan Salomon — 29. marts 2014 @ 01:34

  21. “de bedte der” :-)

    Kommentar by BB — 29. marts 2014 @ 01:35

  22. Hvad beder de til slayer eller hansi hinterseer. Luk moskeer omgående.

    Kommentar by Lion — 29. marts 2014 @ 02:05

  23. Vorherre bevar mig vel. Hvor dumt kan et land vaere ?

    Kommentar by a.v.duch — 29. marts 2014 @ 02:22

  24. Lær nu jeres børn at holde sig langt væk fra muslimer
    og negere. Alt andet er dybt uansvarligt og vil være at
    smide dem på venstrefløjens multikulturelle offerbænk!

    Trist at vi er endt med et samfund hvor børn og unge skal
    udsættes for disse fare dagligt!

    VIL DE ANSVARLIGE STRAKS MELDE SIG, OG TAGE DERES STRAF?

    Kommentar by jesper — 29. marts 2014 @ 06:25

  25. – kan helt og holdent tilslutte mig jer alle, det er bare trist at vi ikke kan forvente ændringer selvom “Fadbamsen” alias “Dovenlars” kommer til.
    – mOske hvis vi giver Dansk Folkeparti og Messerschmidt en rungende “Jordskredssejr” med NEJ ved Patent og Kommissærvalget til EU, samtidig vil det også være et cadeau til Glistrups eftermæle, for han har jo fået fuldstændig ret i sin forudsigelse.

    Kommentar by Cantor — 29. marts 2014 @ 08:04

  26. Tror at præsterne er ligeglade med hvad de præker. Bare der kommer nogen, der lytter. Og det gør der så i moskeerne og til islam.
    (nu er Fogh blever arbejdsløs, skal han så overtage venstre igen?)

    Kommentar by retep — 29. marts 2014 @ 08:48

  27. “Hun bedte” !

    Hun springede. Hun syngede. Hun sigede. Hun drikkede.

    Er danskundervisningen skåret væk?

    Kommentar by Torben Snarup Hansen — 29. marts 2014 @ 09:22

  28. De forærer Danmark væk og prepper unge danskere på det, der kommer. Forsøg på total islamificering. Jeg har boet i Saudi i en periode, og jeg synes, at man skulle gi disse unger en studietur derned! Så kan de komme hen og se halshugninger, som foregår i fx Jeddah og Riyadh hver fredag, når de har tilbedt deres satanske afgud, med rumpetten i vejret! De vil også kunne iagttage, hvorledes saudiske kvinder er totalt tildækkede, selv i 47 graders varme, og hvordan de skal gå i respektfuld flok nogle skridt bag manden! Ja, det kunne de danske piger måske godt lære noget af, nemlig at underkaste sig manden og gå hjemme ved kødgryderne!

    Kommentar by Kuffarten — 29. marts 2014 @ 15:32

  29. FYR de danske præster der opfører sig som Islam Apologeter! De hører ikke hjemme i deres embede, lad dem få et arbejde på en tankstation i Gellerup, Nørrebro eller en af de andre Ghettoer så de ved selvsyn kan se I-slams velsignelser!

    Og gør det samme ved lærerne, højerestående politi-personager og politikerne nu vi er i gang…

    Kommentar by Lisbeth — 29. marts 2014 @ 15:35

  30. “Fredsmoskeen”

    Kommentar by Hodja — 30. marts 2014 @ 17:43

  31. Kristendomsundervisningen i skolen burde advare mod islam, ligesom historieundervisningen bør advare mod kommunisme og nazisme.
    Det er simpelthen for risikabelt ikke at gøre det.

    Biskop Holm legitimerer muslimernes massevoldtægter og myrderier af kristne, der har trukket et stort blodspor fra flere hundrede millioner mennesker, siden Mo startede udbredelsen af islam, der selvfølgelig betyder ‘underkastelse’.
    Valget er dit.
    Underkast dig eller dø.
    Når muslimerne bliver mange nok i Danmark.
    Det er Islams danske (og globale) projekt.

    Kommentar by A-mad — 7. april 2014 @ 09:45

RSS feed for comments on this post.