17. marts 2008

Et klassisk scenario: Højreorienterede demonstrerer lovligt og antastes fysisk

SIAD (Stop Islamiseringen af Danmark) demonstrerede lørdag eftermiddag i Aalborg, og vanen tro blev de demonstrerende fysisk konfronteret af mod-demonstranter – denne gang delt i to grupperinger, der råbte henholdsvis “bekæmp racismen” og “Gud er stor”. Monty Pythons Flying Circus kunne ikke have iscenesat det bedre.

En 82-årig kvindelig SIAD-demonstrant blev væltet omkuld af en yngre islamist, og en vred beskægget konvertit måtte tilbageholdes af politiet.

Et klassisk scenario: Højreorienterede demonstrerer lovligt og antastes fysisk.

Mediedækningen var mere fair end tidligere, omend det slet ikke giver mening at tale om fairness. Ritzaus Bureau (som de fleste aviser gengav) – valgte at rette fokus på det at demonstrationen ikke kunne gennemføres, men meget lidt om baggrunden, og helt blottet for perspektiveringer. Fra Ekstra Bladet (Ritzaus Bureau) – Demonstranter kørt i sikkerhed.

“En times tid blev det til for foreningen Stop Islamiseringen Af Danmark (SIAD), der i dag forsøgte at gennemføre en omstridt Muhammed-demonstration i Aalborg. Så måtte politiet skride til handling og køre foreningens 20-30 fremmødte demonstranter bort i mandskabsvogne under hadske tilråb fra omkring 100 moddemonstranter. Det skete for at undgå fysiske sammenstød mellem to grupper af demonstranter…

SIAD-demonstranterne betegnes som ‘antiislamister’, og selvom det vel nok er ment nedsættende, så vil mange nok opfatte det som alt andet. ‘Islamisering’ er stadig et fy-ord at bruge i bedre kredse, men om et par år bliver det nok en del af Søvndals ordforråd, og så kan hattedamerne (m/k) bruge ordet uden at føle sig beskidt. Ordet er ellers klart defineret. Her fra Encarta (Bloomsbury, 1999. S. 994).

  • 15/3-08 Daniel Nyboe Tale mod racisme 15 marts 2008 Louise Plads i Aalborg (Radical left).
  • 15/3-08 Simon Petersen – SIAD Demonstration (billeder).
  • 15/3-08 Nordjyske – Overfald indledte aktion.
  • The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/5588/trackback

    60 Comments »

    1. […] Uriasposten 17 marts 2008 – Et klassisk scenario: Højreorienterede demonstrerer lovligt og antastes fysisk […]

      Pingback by Balder Blog » SIAD Demo - Kurt Westergaards veje og vildveje — 17. marts 2008 @ 07:23

    2. Var der 20-30 SIAD-demonstranter eller var der flere?

      Kommentar by Limewoody — 17. marts 2008 @ 11:11

    3. 100, siger Anders Gravers.

      Kommentar by 2008 — 17. marts 2008 @ 11:14

    4. Det er godt, at der demonstreres, men jeg bryder mig ikke om forløbet i Aalborg.

      Kommer der noget godt ud af at stå og råbe ad hinanden?

      Man skal passe på ikke at lade sig trække ned på modpartens niveau.

      Jeg brød mig bestemt ikke om, at man brugte Kurt Westergaards tegning, med eller uden burka, og jeg forstår hans modvilje. Stakkels menneske, han er i forvejen mere end belastet uden udsigt til nemmere tider.

      Kommentar by Mette (liberal) — 17. marts 2008 @ 11:51

    5. -> #3 Mette (liberal)

      “Kommer der noget godt ud af at stå og råbe ad hinanden?”

      Ville du dermed mene, at SIAD skulle have afholdt sig fra at demonstrere?? Nu var det vel først og fremmest mod-demonstranterne der optrådte aggressivt, og uanset hvad jeg så iøvrigt måtte mene om SIAD, (kender ikke ret meget til dem), så synes jeg det er både godt og modigt, at de ikke lod sig kyse af truslen om fysisk vold fra rød-fascisterne og deres islamofascistiske allierede, men valgte at gennemføre demonsrationen. Jeg kan dog være enig med dig i, at SIAD ikke skulle have brugt Kurt Westergaards tegning, når det nu var ham så meget imod at han havde fået nedlagt fogde-forbud.

      Kommentar by JensH — 17. marts 2008 @ 12:16

    6. Kunne man ikke få noget ud af en paradoksal fremgangsmåde ?
      ” Stop ytringsfriheden ” ” Al magt til de autonome” ” Ja til kalifatet ” ” Stening – ja tak ” … altså lidt mere Dario Fo !

      Kommentar by Jens Lauesen — 17. marts 2008 @ 12:23

    7. -> 5 JensH

      Nej, jeg mener, at SIAD skal fortsætte med at demonstrere, men i dette tilfælde synes jeg, at noget væsentligt gik galt. SIAD’erne ved naturligvis godt, at de ikke ikke kan overbevise modparterne, men de skal passe på ikke at miste sympatisørerne.

      Derfor anbefaler jeg varmt, at man giver Kurt Westergaard en helhjertet undskyldning. Jeg tror, at den vil blive modtaget i den ånd, den bliver givet, for Westergaard har forlængst demonstreret sit store mentale format. Den mand holder jeg virkelig af.

      Der går ingen splinter af SIAD ved at indrømme, at man i skyndingen og kampens hede kom til at gå for langt. Tværtimod. Alle kvajer sig mellem år og dag, og verden elsker en angrende synder.

      Kommentar by Mette (liberal) — 17. marts 2008 @ 13:11

    8. -> 6 Jens Lauesen

      Du har fat i noget, der er værd at afprøve. Det hele er alligevel så absurd og syrrealistisk, at man af og til må knibe sig selv i armen.

      Jeg forudser dog et problem at overgå virkeligheden i rablende galskab. :-)

      Kommentar by Mette (liberal) — 17. marts 2008 @ 13:14

    9. SIAD’s medlemmer er modige folk, der tør stå frem/kæmpe for en sag. Hatten af for det. SIAD balancerer i øjeblikket på en knivsæg. Offentlighedens opfattelse af foreningen kan falde til begge sider: nynazistlignende eller respekteret politisk forening. Det er utroligt vigtigt for SIAD at have styr på medlemmerne og i særdeleshed deltagerne til demonstrationerne. Der skal blot een enkelt skinhead (hvis de hedder sådan nu omdage) til at stigmatisere SIAD. Mit råd til SIAD er: Lug hårdt ud i bestanden af rabiate/landsbytosser og undlad at deltage i råbekor mv. overfor modstanderen. Hold sobre/objektive taler og medbring ditto plakater mv. Så skal vi andre mere fodslæbende dælme nok bakke op.

      Kommentar by Karsten, Objektivist. — 17. marts 2008 @ 13:25

    10. Har folk helt glemt, at Kurt Westergaard er en af de tegnere, der har drevet hetz på Pia Kjærsgård, med sine ækle tegninger. (læs “Gensyn med Ondskabens Ikon”).
      Jeg har lidt ondt af K.W. men ved ikke om det er pga. tegningen af Moh. eller af Pia Kjærsgård.

      V. Hafniensis

      Kommentar by Vigilius Hafniensis — 17. marts 2008 @ 13:30

    11. Og imens fortsætter de liberale med at være islamisternes nyttige idioter. De er mere skadelige end selv venstrefløjen og de kulturradikale:

      http://www.180grader.dk/leder/Leder_Kan_DF_s_n_stformand_underskrive_en_demokratierkl_ring.php

      Kommentar by Søren Rasmussen — 17. marts 2008 @ 14:10

    12. Jeg bryder mig ikke om at Anders Gravers udviste foragt for rettens afgørelse. KW snakker om en retssag om det, men egentlig skulle det knap nok være nødvendigt, for sagen var åbenlys.

      Selv havde jeg regnet med at Gravers havde en bedre ‘Plan B’. Det havde han ikke.

      Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 17. marts 2008 @ 14:43

    13. KWs tegning er selvfølgelig folkeeje nu, og hvis loven forbyder folk at flage med den, må loven være temmelig åndsvag. Jeg tror egentlig de fleste kan se det, hvis de tænker sig om 2 sekunder.

      ps til hrc: Hvad var der i vejen med plan B? En burkaklædt tegning udstiller da flere tosserier på een gang.

      Kommentar by Kim Poulsen — 17. marts 2008 @ 16:57

    14. Hvad var der i vejen med plan B?

      1) Foragt for retten. De kan få lavet loven om først, hvis de vil bruge den.

      2) De kunne have tegnet en frisk tegning. Det er ikke så svært, og vi har brug for flere – mange flere.

      3) Det er bedre at stå sammen mod det vigtige problem end at give os til at småskændes om ligegyldigheder.

      Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 17. marts 2008 @ 17:23

    15. Jeg er enig med HRC.

      SIAD led et tab i troværdighed og balancerer i forvejen – som nævnt af Karsten – på en knivsæg. Og vi har brug for dem.

      Jura er ikke det samme som moral, og man skal vælge sine kampe med omhu. En ærlig undskyldning kan forandre en tabersituation til det modsatte. :-)

      Kommentar by Mette (liberal) — 17. marts 2008 @ 17:40

    16. Mettes holdning er desvære den der til slut helt ødelægger dette land, man kalder sig borgerlig liberal og hvad man ellers kan finde af små hippe etiketter der passer til tidsånden, og så læner man sig ellers bare tilbage….For nu er man jo en af de “gode” !

      Ynkelig holdning Siad er jo ikke intereseret i at stå og råbe af modstanderen, men selvfølig vil de da ud med deres synspunkter men når medier konsekvent kalder dem racister og nazister så er det sgu en smule svært at undgå en bunke såkaldte antiracister (der selv opfører sig som de facister de påstår sig at bekæmpe)der vil slås og hærge.

      Mht Vestergaard nej han er en kylling, den tegning er brugt i snart alle sammenhange men uha uha nu er det nogen som de politisk korekte kalder nazister og racister jeg må straks have et fogedforbud.
      jeg mistænker ham sgu for at havde han anet hvad hans tegning afstedkom ja så havde han aldrig turde tegne den, men det er jo pokkers let at spille stor mand når man først sidder i suppedasen.

      Jeg har tabt alt for ham, alt slet og ret.

      Men Mette SIAD gør dog noget for at protestere imod et totalitært system i Danmark hvilket er mere end man kan sige om så mange andre inkl jeg selv.

      For jeg er skam medlem af Siad og håber snart at mit helbred tillader mig at møde op hvis der kommer en demo et sted i nærheden, for det er da det mindste man kan gøre, at vise sin afsky imod islams krav her i DK.

      Der er jo ligesom ikke nogle politikkere der gør det, ikke helhjertede i hvert fald ikke engang DF mere.

      Så mulighederne bliver mindre og mindre, man kan selvfølig skrive lidt læserbreve og brokke sig til sit parti.

      Man kan også aktivt støtte afislamiseringen ved enten at melde sig ind i SIAD nå ja og så er der selvfølig Falkeøjes omtalte modstandsbevægelse (som jeg mistænker bliver aktuel langt langt før nogen turde ane)især når episoder som denne gang på gang får lov at passere, og enda støttet af såkaldte borgerlige.

      Det er så vigtigt at få det banket ud i medierne gang på gang på gang at IGEN blev en lovlig anmeldt demonstration imod et totalitært system bliver angrebet af venstrefacister.

      Kommentar by whodares "islam skaber tabersamfund" — 17. marts 2008 @ 19:31

    17. >10 Hafniensis
      ? Tænker du ikke på Roald Als på Politiken?

      Kommentar by Kira — 17. marts 2008 @ 20:03

    18. #6 Enig, en demonstration med brug af ironi og sarkasme vil udstille Islams uhyrligheder langt bedre – og være vanskeligere for MSM at sætte i bås med nazisme.

      Her er et par forslag til plakattekster

      “Barnebrude til alle”

      “4 koner – NU!”

      “Abdul Wahid Pedersen som Kalif”

      “Vi kræver Jizyad med rentefradragsret”

      osv.

      Kommentar by Hugin — 17. marts 2008 @ 20:15

    19. -> 18 Hugin.

      Lol, og de deltagende kvinder kunne gå rundt med store salgsplakater på ryggen med priser og salgsbetingelser og uddele certificerede kyskhedsbeviser (udstedt af imamer) til potentielle købere.

      -> 15 whodares.

      Det er førte gang i mit liv, at nogen har beskyldt mig for at have en tilbagelænet, flegmatisk og bekvem holdning. Jeg tror, at jeg må have en udskrift til uddeling blandt familiens mænd.

      Kommentar by Mette (liberal) — 17. marts 2008 @ 20:38

    20. ROFL, stakkels naive tåber, hvis de tror at man kan bekæmpe kommunister og islamister med plakater !

      Mange til naive latterlige fjolser der laver fakkeltog og fællessang. Herregud – den slags bavl er jo netop et udtryk for den naivisme der præger størstedelen af det pæne borgerlige Danmark og store dele af de selvudråbte pæne mennesker på venstrefløjen.

      Se bare i Bramming hvor man ville lege fællessang mod den stigende racisme efter brandattantatet mod byens pizzeria. Så viser det sig naturligvis efterfølgende, at det er pekeren selv der ville svindle og bedrage. Hvem kunne dog have troet det…… [sarkasme off]

      Nedkæmp venstrefascisterne (og øvrige islamleflere), så har man samtidig fjernet islamsismes eksistensgrundlag. Så enkelt er det.

      Kommentar by Tolder — 17. marts 2008 @ 21:17

    21. Palæstinenserne var angiveligt repræsenteret ved moddemonstrationen mod SIAD i Aalborg.

      Er der nogen, der ved, hvordan palæstinenserne er repræsenteret i de verserende og afsluttede terrorsager i Danmark?

      Så vidt jeg har forstået, var Abu Laban og flere af de andre, der var med til at opildne til den første Muhammed-krise under rundrejser i Mellemøsten også palæstinensere.

      Er der nogen, der ligger inde med viden om dette emne?

      Kommentar by Lars — 17. marts 2008 @ 21:31

    22. “ROFL, stakkels naive tåber, hvis de tror at man kan bekæmpe kommunister og islamister med plakater !”

      ?

      Tja.

      Det er vel et sted at begynde.

      At insistere på at ytringsfriheden også gælder i det offentlige rum og ikke kun hjemme bag skærmen!

      Kommentar by Lars — 17. marts 2008 @ 21:33

    23. Fakkeltog er bare så ynkelige, de er næsten rørende i deres naivitet.

      Derimod er satirens spidse pen et uovertruffent våben. Den skal – i modsætning tilytringsfriheden – bruges med ynde for at være stærk. Ligesom forskellen på en sabel og en kårde.
      Tænk bare på hvilken furore et billede af drengen Muhammed i Valby Skole, en ældre skægget mand med en bombe i sin turban, og et billede af en mand der msåke hedder Mustafa på et æsel, har afstedkommet.

      Skæggede mænd med dårlige tænder og beskidte bare fødder iklædt et lagen udspyr forbandelser mod et land de ikke engang ved hvor ligger, og afbrænder så dårlige kopier af vores flag, at man ikke med nogen grund kan blive forarget. Herregud den røde klud i forkert farve og med et for smalt kors er jo ikke Dannebrog. Så forlanger de at Kong Fogh og hans kone Dronning Margrethe skal gribe ind. Hvorherrebevares, det er jo til at græde over så megen dumhed samlet på så lille et sted.
      Hæld dem ud ved grænsen hvis de en dag kommer. Luk for bistanden. Giv dem en enkeltbillet hjem på 1’klasse med 72 jomfruer som stewardesser, det er billigere end at lukke dem ind.

      Kommentar by PeterK — 17. marts 2008 @ 21:34

    24. “Kunne man ikke få noget ud af en paradoksal fremgangsmåde ?
      ” Stop ytringsfriheden ” ” Al magt til de autonome” ” Ja til kalifatet ” ” Stening – ja tak ” … altså lidt mere Dario Fo !

      Kommentar af Jens Lauesen”

      Jeg er ret sikker på, at en sådan demonstration vil blive opfattet uden ironisk distance af ytringsfrihedens modstandere. De vil altså få den opfattelse, at folk rent faktisk ønsker kalifat, stening og censur.

      På den baggrund er det måske ikke en oplagt fremgangsmåde.

      Kommentar by Lars — 17. marts 2008 @ 21:40

    25. “Mht Vestergaard nej han er en kylling, den tegning er brugt i snart alle sammenhange men uha uha nu er det nogen som de politisk korekte kalder nazister og racister jeg må straks have et fogedforbud.
      jeg mistænker ham sgu for at havde han anet hvad hans tegning afstedkom ja så havde han aldrig turde tegne den, men det er jo pokkers let at spille stor mand når man først sidder i suppedasen.”

      Westergaard kan have sine gode grunde til at kræve et fogedforbud – også i forhold til sin arbejdsgiver Jyllands-Posten.

      Tag ikke fejl.

      Kurt Westergaard er en af rigets modigste mænd. Mens de andre Muhammed-tegnere har puttet sig (forståeligt nok!), har Westergaard stået op for sin ret til at ytre sig. Det kræver boller af stål. Ikke mindst når man – som Westergaard – har diverse mordtrusler hængende over hovedet.

      Vis ham lidt respekt. Også selvom Westergaard – måske på foranledning af sin arbejdsgiver – foretager et valg, I ikke er enige i.

      Kommentar by Lars — 17. marts 2008 @ 21:48

    26. “Mht Vestergaard nej han er en kylling”

      Med hensyn til kyllinger.

      Efter mordtruslerne rettet mod Kurt Westergaard blev offentligt kendt, blev der oprettet en gruppe på Facebook.com, der opfordrede folk til at tegne Muhammed i sympati med Westergaard.

      Gruppen regnede (naivt) med at kunne indsamle 10.000 tegninger i løbet af få uger.

      Gruppen fik ni tegninger (tegnerne skulle vedstå sig deres tegning med navns nævnelse).

      Ovenstående viser, at vi alle er bange.

      At kalde Westergaard en kylling er simpelthen ude af proportioner.

      Westergaard har sgu mere mod og mandshjerte end alle os andre tilsammen.

      De fleste var gået under jorden og havde holdt kæft (som imamerne ønskede) efter sådan en omgang. Men ikke Kurt Westergaard.

      Tak for det.

      Kommentar by Lars — 17. marts 2008 @ 21:57

    27. “Men Mette SIAD gør dog noget for at protestere imod et totalitært system i Danmark hvilket er mere end man kan sige om så mange andre inkl jeg selv.”

      SIAD fortjener respekt for sin demokratiske aktivisme.

      Den insisterer på ytringsfriheden i det offentlige rum.

      Og den udstiller venstrefløjens og islamisternes totalitære og fascistiske tilbøjeligheder.

      Også tak til SIAD for dette demokratiske stykke arbejde.

      Kommentar by Lars — 17. marts 2008 @ 22:01

    28. “#6 Enig, en demonstration med brug af ironi og sarkasme vil udstille Islams uhyrligheder langt bedre – og være vanskeligere for MSM at sætte i bås med nazisme.

      Her er et par forslag til plakattekster

      “Barnebrude til alle”

      “4 koner – NU!”

      “Abdul Wahid Pedersen som Kalif”

      “Vi kræver Jizyad med rentefradragsret”

      osv.

      Kommentar af Hugin”

      Måske kunne man deltage med de ovennævnte skilte, næste gang Hitz ub-Tahrir eller Hizbollah demonstrerer!

      Kommentar by Lars — 17. marts 2008 @ 22:05

    29. SIAD’s forslag:

      “1. Totalt indvandrerstop, indtil der er blevet nedsat en uvildig undersøgelseskommision, der skal skal fastslå hvornår danskerne bliver et mindretal i eget land.

      2. Repatriering af utilpassede indvandrere: Kriminelle indvandrere har bevist at de er utilpassede og skal derfor hjemsendes og fratages eventuelt tillagt dansk statsborgerskab.

      3. Imamer, som opildner til vold og sanktioner mod det land der føder dem, straffes og udvises for bestandigt.

      4. Offentligt betalte integreringstiltag ophører.

      5. Ikke-selvforsørgende indvandrere hjemsendes.

      6. Hjemsendelse har ingen mening hvis Danmark fortsat står åben for masseindvandring, derfor må der fastsættes realistiske og lave kvoter for modtagelse af reelle flygtninge.

      7. Den danske Grundlov og lovgivning skal overholdes til punkt og prikke. Dette betyder at de koranvers der er i strid med dansk Grundlov og lovgivning fjernes.

      8.Tildeling af statsborgerskaber skal begrænses meget stærkt. For at opnå dansk statsborgerskab skal man have været på prøve min. 10 år før man kan ansøge.

      Forudsætningerne for allerede tildelte statsborgerskaber skal undersøges yderst omhyggeligt med henblik på fratagelse af uretmæssigt tildelte sådanne.

      9. For at fastholde rimelige forhold i fremtiden bør straffelovens kapitel 12 revideres, så hjælp til fremmede folkeslags besættelse af Danmark gøres strafbar på linie med hjælp til fremmede magter. Påtaleretten fjernes fra justitsministeren, således at en sag kan rejses på foranledning af f.eks ti folketingsmedlemmer.

      10. Straffelovens §266b ophæves.

      11. Internationale konventioner skal drøftes med henblik på revision.

      12. SIAD er imod EU-unionen, men for europæisk samarbejde og fællesskab.”

      http://www.siad.dk/

      Kommentar by Lars — 17. marts 2008 @ 22:12

    30. Den “kulturberigende” månekult islam tillader steninger af utro kvinder, voldtagne kvinder, homoseksuelle og af personer der ønsker at forlade månekulten.
      Vi kan lære meget af månekulten, det mener toneangivende politikere fra venstrefløjen og de radigale.

      Kommentar by Poul — 17. marts 2008 @ 22:18

    31. Hvad den sunde fornuft ikke formår, klarer den almindelige elendighed, der følger i kølvandet på den kommende økonomiske depression.

      Kommentar by Menig 442 — 17. marts 2008 @ 23:06

    32. “24 Lars

      “Jeg er ret sikker på, at en sådan demonstration vil blive opfattet uden ironisk distance af ytringsfrihedens modstandere. De vil altså få den opfattelse, at folk rent faktisk ønsker kalifat, stening og censur.”

      Formålet med at demonstrere mod Islamisering er vel primært at åbne øjnene på de danskere, der endnu har lidt klarsyn tilgode. Muslimerne og deres nærmeste supporters lader sig jo alligevel ikke påvirke af en almindelig demonstration.

      MSMerne ville også få svært ved at gennemføre den sædvanlige nedladende dækning af en demonstration med ironi som gennemgående tema. Som minimum ville man være nødsaget at ændre dækningen, hvorfor budskabet måske ville få lidt mere plads. SIADs nuværende modus operandi tillader alligevel ikke budskabet megen plads, så hvorfor ikke prøve noget nyt?

      Kommentar by Hugin — 17. marts 2008 @ 23:22

    33. Jeg syntes, det er skuffende, at der ikke møder ret mange op, når SIAD holder demonstrationer. Og dem der møder op, er jo ikke ligefrem de yngste i klassen. Når man tager i betragtning, hvad der er sket i lille Danmark den seneste måned, så var det vel nu, der skulle være grobund for, at folk kom ud af hullerne/vågnede op. Havde selv tænkt på at møde op i Hobro, men tanken om at der kun møder 5 mennesker op, fik mig på andre tanker. (Det ville være nemmere, hvis man følte at der var en større opbakning).

      Der er bare ikke den samme kamp/demonstrations-gejst på højrefløjen. Der har rødfascisterne noget nemmere ved at samle folk. Derudover er jo også stor chance for, at blive fysisk forulempet, og man bliver man vel registreret af rødfascisterne. Der er nogle af de grunde jeg har for at holde mig væk. Ved godt man burde møde op, men det er nemmere at være “tastaturkriger”.

      Kommentar by Ciska — 17. marts 2008 @ 23:32

    34. #33 Jeg “tør” heller ikke stille op til SIAD’s demonstrationer, der er for farligt. Men det betyder ikke at jeg gemmer mig, nej friheds-kampen foregår bare i det skjulte, som vores modstandsfolk gjorde det i starten.

      Kommentar by M16 — 18. marts 2008 @ 08:06

    35. >17
      Nej, det er Kurt Westergaard……den stakkel :-)

      Vigilius Hafniensis

      Kommentar by Vigilius Hafniensis — 18. marts 2008 @ 08:28

    36. 11. Søren Rasmussen

      Tak for henvisningen til artiklen i 180 grader.

      Jeg har svaret Tarik Hussein på hans udsagn om det gode ved at få bygget den omtalte Stormoskee, som en del Kuffar også mener vil være helt fint at få rejst .

      Kommentar by Vivi Andersen — 18. marts 2008 @ 08:59

    37. Hvis vi nu vender fokus væk fra Siad’s måde at demonstrere på (jeg synes også at Siad bør tage den med ro og lade være med at råbe ukvemsord – men det er også nemt og bekvemt for mig at sidde og være så pæn og pegerfingerløftende her) og kigger på hvilke reaktioner der har været på de små demonstrationer rundt omkring, så synes jeg det bliver vældig interessant – og frugtbart.

      For hvad er det der er sket? Hvad og hvem er det der af Siad er trukket ud af busken? Hvem er det der er moddemonstranter, hvordan opfører de sig; islamisterne, antiracisterne, der for nogles vedkommende viser sig at opføre sig anti-antiracistisk og udemokratisk? Hvordan forholder pressen, politikere, boligområder, politi og brandfolk sig? Hvordan reagerer naboer til demonstrationerne? Hvordan forholder Politiken og andre aviser sig?

      Hvordan vælger man rundt omkring (mentalt, fysisk, religiøst, politisk og pressemæssigt) at reagere på en stigende og helt reel udtilfredshed med islamisering af Danmark og en voksende utilfredshed med multikultur?

      Hvordan har pressen f.eks. valgt at formidle det faktum at en ung mandlig moddemonstrant overfaldt en 82-årig gammel kvinde, der helt lovligt stod med et lovligt skilt med en lovlig tekst på? Hvordan ville pressen reagere hvis det havde været en indvandrerkvinde på 82 år, der var blevet overfaldet af en dansk ung mand?

      Tag hver enkelt demonstration – inkl. den i Gellerup – udført af Siad og se hvordan reaktionen har været hele vejen rundt, og se så om der er brug for Siad’s virke og demonstrationer fremover.

      Kommentar by Janne — 18. marts 2008 @ 09:01

    38. Vi skylder SIAD stor tak.

      Kommentar by Peter — 18. marts 2008 @ 09:47

    39. ->14 HRC:

      1) Foragt for retten. De kan få lavet loven om først, hvis de vil bruge den.

      Foragt for etablissementets konfliktsky administration af lov og ret. Ikke foragt for retten i al almindelighed. Der er bestemt grund til at foragte netop denne konkrete afgørelse som er i modstrid med enhver smule fornuft. (yderlige argumenter haves, hvis du ikke selv kan se det absurde i afgørelsen)

      2) De kunne have tegnet en frisk tegning. Det er ikke så svært, og vi har brug for flere – mange flere.

      Jeps, men havde SIAD ressourcer til at gøre det med kort varsel? Den konkrete KW-tegning er det stærkeste symbol pt. De fleste talentfulde kunstenere er indoktrinerede halaltyper.

      3) Det er bedre at stå sammen mod det vigtige problem end at give os til at småskændes om ligegyldigheder.

      Det er egentlig ikke en ligegyldighed, at vigtige symboler bliver folkeeje. Det er vigtigt at folk forstår at ejendomsretten i sådanne sager er en ret ligegyldig ting som må underordnes mere vitale hensyn. Folks manglende proporitionssans er en afgørende ingrediens i destruktionen af vesten. Her er en glimrende anledning for retten til at afveje tingene på en måde der indgyder respekt og tillid.

      Kommentar by Kim Poulsen — 18. marts 2008 @ 12:59

    40. Mette er så liberal, at hun reelt går fjendens ærinde.
      Sådanne “liberale” havde vi også under krigen, det var dem, der endte i Frikorps Danmark, Hipo, diverse terrorgrupper og som simple værnemagere.

      falkeøje

      Kommentar by falkeøje — 18. marts 2008 @ 13:02

    41. Falkeøje , hvad gør du så, sådan helt konkret? Samler du adresser på dem du ikke mener er på den rigtige side i dit univers ,sådan lige til de kommende dødspatruljer? Eller hvad f….. har du forestillet dig?
      I din remse glemte du da vist forøvrigt ordet “feltmadras”, når du sådan, alligevel lige var ude med en sviner!
      Kæft hvor du lyder som en patetisk nar der ikke har noget at byde på, andet end en monoton liren forhistoriske annekdoter af.
      Det lort er der ingen der kan bruge til en skid, når og hvis det endelig kom til en borgerkrig i europa i år 2000-X, det er lige så relevant som børges indebrændte fatalistiske tilbageskuen på det der var dejligt engang.

      Kommentar by PB — 18. marts 2008 @ 15:39

    42. PB.
      Du er ikke en af mine meningsfæller, det har jeg forlængst fundet ud af, men jeg skriver fortsat, som jeg finder rigtigt, det formener jeg også, du fortsætter med.

      falkeøje

      Kommentar by falkeøje — 18. marts 2008 @ 16:51

    43. Jo,det er vi enige om.

      Kommentar by PB — 18. marts 2008 @ 17:54

    44. #41

      Værnemagere og nyttige idioter er stadig værnemagere og nyttige idioter uanset om årstallet er 1943, 1980 eller 2008.

      Europa og Danmark står overfor en trussel der udelukkende kan sammenlignes med national-socialisternes besættelse af europa i 1940’erne. End ikke under den kolde krig var (vest)europa mere truet end i dag.

      Så fatalistisk eller ej, så der mange sammenfald mellem besættelsestiden og situationen i dag. Hvis man ikke kan se dem kender man enten ikke sin historie eller også trænger man sku til nye briller.

      Kommentar by Tolder — 18. marts 2008 @ 18:14

    45. Jeg er helt enig med Falkeøje ang liberalister, det er som om folk bytter rundt på hvad liberalisme egentligt er nemlig frihed for den enkelte altså en jeg jeg og mere jeg ide.

      Den har nemlig også været stærkt medvirkende til denne indvandring, men jeg forstår såmænd godt at det helst skal fejes ind under gulvtæppet nu, ganske ligesom div Konservative heller ikke bryder sig om at blive mindet om at de faktisk også var blandt de skyldige til at åbne op for dette cirkus….Og dengang var venstre faktisk hardcore liberalister med minimalstat og hele balladen.

      Men da DI og DE stod og vrælede om billigere arbejdskraft jamen så smækkede både V og C hælene i og sagde javel, mens R og venstrefløjen glædede sig til al den berigelse vi nu fik, derfor er det patetisk at VK nu som en anden Søvndahl nu pryder sig med stjålne fjer og erklærere sig som dem der skal frelse Danmark, for helvede i har selv været medvirkende til misæren fra starten af.

      Jeg står stadig ved at jeg har tabt alt for Westergaard, manden er snart firs så herregud hvad fanden skulle han frygte (og det er enda hans egen udtalelse)den tegning er blevet et symbol på ytringsfriheden, den tegning er folkeeje nu og det ved Westergaard den er blevet brugt i alle sammenhange snart men når nogle der af de politisk korrekte (hvor jeg også mistænker at KW hører til og altid har hørt til før han satte sig selv i fedtefadet)er blevet udskreget som nazister og racister vil bruge den, uha buhubuhuhu så må vi have fogedforbud.

      Iøvrigt kunne jeg sagtens forestille mig at KW har lavet en del af de “pæne” tegninger som DFs div politikkere igennem årene er blevet udsat for.

      Med hans stunt her viste han sit sande ansigt (tja det gjorde han vel allerede da han stillede op til forsoningsmøde med Kaseem Ahmed)i hvert fald for mig og min støtte og beundring har han tabt.

      Kommentar by whodares "islam skaber tabersamfund" — 18. marts 2008 @ 20:47

    46. Jeg tror vi er enige om at de nyttige idioter er der en sand vagtparade af , Uffe, Tøger , due Jensen ,JBS, EL under et, osv osv.

      At placere gode debattøre på denne blog ,i selskab med Hipo ,Frikorps Danmark og værnemagere tyder så, efter min mening ,mere på at man har svært ved at forholde sig til virkeligheden og skelne ven fra fjende og jeg har stadig svært ved at se at det skulle være optimal strategi der hvor vi er nu ,at snige sig ud i natten og sprænge Islamisk Trossamfund eller andre symbolske bygninger i luften , for slet ikke at tale om den “martyrrolle” de af falkeøje anbefalede likvideringer og voldtægter ville give islam , det ville sætte den nødvendige politiske indsats år tilbage.

      Kommentar by PB — 18. marts 2008 @ 20:58

    47. Tak til dig PB.

      Kan vi andre ikke blive enige om andet, kan det i det mindste aht. mit rygte slås fast, at ingen i denne tråd nogensinde har mødt mig endsige kender noget til min tilværelse udover, hvad jeg selv har oplyst i debatindlæg.

      Det undrer mig, hvor provokerende ordet liberal er for mange DF-tilhængere, det virker åbenbart som en rød klud på Janteloven. Vel sagtens pga. manglende viden. Det er som med ordet ”bjørnetjeneste”, der oprindeligt betød en meget dårlig tjeneste, men nu blandt unge er ved at betyde en meget stor tjeneste.

      Ang. min liberale familiesaga byder det kapitel, der handler om krigshistorie, på ca. 993 års deltagelse for danske interesser, og at det starter der, skyldes sikkert ene og alene manglen på ældre kilder. Anden Verdenskrig var ingen undtagelse. Det var et under, at min far overlevede et bombeattentat foretaget af hippofolk, der siden blev dømt til døden. Ganske vist var han mere konservativ end jeg, men vi er dog af samme surdej med udspring i nationalliberale grundtvigianere.

      Kurt Westergaard er det nærmeste vi på disse breddegrader kommer en martyr, og hans tegning er ikke alene blevet et symbol på en mere almen kamp for ytringsfrihed men også et meget personligt symbol, efter PETs afsløring af fremskredne planer om at myrde ham. SIAD er en forening med politiske ambitioner om at komme i Folketinget, det kan man læse på hjemmesiden. Er det virkelig så mærkeligt, at Kurt Westergaard ikke ønsker at blive involveret i det forløb?

      Jeg kan sagtens forsvare civil ulydighed i nogle situationer, men jeg kan ikke indse, at det var nødvendigt i dette tilfælde. Havde man givet mig et stykke sort pastelkridt, kunne jeg have tegnet et par brugbare ”muhammedøjne” på mindre end et minut, og det må de fleste kunne klare.

      Jeg har ikke modarbejdet SIAD, tværtimod. Ifm. SIADs demonstration i Bruxelles oprettede og fortsatte jeg en lang tråd i et af de største norske fora, hvor jeg fulgte sagen til dørs. Fra nu af forholder jeg mig neutralt afventende.

      SIAD kan være ligeglad med mig, men kan man være ligeglad med, at man tiltrækker venner som falkeøje? Pøblen af pøblen, der fabler om clearing? Er det det, SIAD vil, skal man bare fortsætte i samme spor og i samme tone på hjemmesiden, hvor Kurt Westergaards reaktion nu betegnes som vrøvl.

      Kommentar by Mette (liberal) — 18. marts 2008 @ 21:04

    48. -> 45 whodares skrev:

      “Jeg står stadig ved at jeg har tabt alt for Westergaard, manden er snart firs”.

      Kurt Westergaard er 73 år og mere klarhjernet og intelligent, end du er. Der er mennesker, som holder elsker ham, og han er i stand til at passe et arbejde og glæder næsten dagligt JPs læsere med sin fine humor. Det er ikke ligegylidgt, om han lever eller ej.

      Jeg arbejdede engang i sundhedssektoren og kender din type til bevidstløshed. Vi kalder jer for svingdørspatienter, og der spildes meget tid på at høre på jeres evindelige jammer. Næste gang SIAD har demonstration, skal du bare sige til, så skal jeg sørge for, at du får det nødvendige grej, hvadenten det er en håndfuld lykkepiller, en spandfuld stesolid, kørestol, sygeplejersker og alle nødvendige terapeuter med efterfølgende kriseterapi, så at du kan deltage, hvilket du i øjeblikket undslår dig for af helbredsmæssige grunde.

      Der er ikke noget whodares over dig, du har samme offermentalitet, som de muslimer, du kritiserer, og jeg kan ikke forestille mig, at du er mere syg, end at du sagtens kan deltage. Skal du have dropstativ med, er der sikkert en, der kan køre det for dig, og det vil give nogle spændende pressebilleder, hvis I vælter.

      Kommentar by Mette (liberal) — 18. marts 2008 @ 21:23

    49. “Med hans stunt her viste han sit sande ansigt (tja det gjorde han vel allerede da han stillede op til forsoningsmøde med Kaseem Ahmed)i hvert fald for mig og min støtte og beundring har han tabt.

      Kommentar af whodares “islam skaber tabersamfund””

      Kurt Westergaard stillede rigtig nok op til forsoningsmøde med Kasem Said Ahmad. Ved mødet krævede Kasem Ahmad en undskyldning, som Westergaard nægtede at give ham. Det kræver meget mod at undlade at undskylde i en situation, hvor man er truet på livet. Alligevel har du altså tabt alt for Kurt Westergaard, fordi han selv vil bestemme i hvilke sammenhænge, hans tegning bliver brugt. Det finder jeg ærlig talt en smule indskrænket. Manden har krav på respekt.

      Med hensyn til udsagnet om at SIAD ikke kunne nå at femstille en ny tegning, så holder det næppe helt vand. DFU kunne da fremstille op til flere tegninger på en enkelt lørdag aften.

      Dermed ikke være sagt at jeg nødvendigvis misbilliger SIAD’s brug af tegningen. Men det var næppe tidspres, der afholdt SIAD fra at fremstille nye tegninger.

      Kommentar by Lars — 19. marts 2008 @ 00:12

    50. “Iøvrigt kunne jeg sagtens forestille mig at KW har lavet en del af de “pæne” tegninger som DFs div politikkere igennem årene er blevet udsat for.”

      Og hvad så? Skal Kurt Westergaard reduceres til propagandist for DF.
      Er det vigtigste ikke, at Westergaard har skabt en tegning, der rammer islamisk terrorisme lige på kornet.

      Kommentar by Lars — 19. marts 2008 @ 00:41

    51. “og hans tegning er ikke alene blevet et symbol på en mere almen kamp for ytringsfrihed men også et meget personligt symbol, efter PETs afsløring af fremskredne planer om at myrde ham”

      Jo, mette, men symbolet er skabt af begivenhederne mere end af tegneren. Derfor er det offentligt eje, og det virker uretfærdigt, at retten på nuværende tidspunkt ikke anerkender dette.

      Mht DFU, Lars, så er der nok en del flere tegnetalenter i DFU end i SIAD, men SIADs brug af tegningen passer mig fint, for det understreger at tegningen er Danmarks mest aktuelle nationalflag. Hvem skulle dog have copyright på det?

      Kommentar by Kim Poulsen — 19. marts 2008 @ 13:53

    52. PS, herfra en opfordring til whodares og mette og at give hånd og kramme ;) Vær så gode ved hinanden, børn, selvom I er uenige. I vil begge Danmark det bedste.

      Kommentar by Kim Poulsen — 19. marts 2008 @ 13:55

    53. Følelserne går højt når man diskuterer islam og Danmarks fremtid, jeg staver forkert, kommer til at springe ord over af bar ophidselse, jeg lider af mangel på tålmodihed.

      Mette og Whodares bliv venner igen, der er brug for jer.

      Kommentar by mike — 19. marts 2008 @ 14:43

    54. Hvor er det dog lavt

      Kurt Westergaard (og PET)s tagen afstand fra SIADs forsvar for ytringsfriheden og danskerne generelt er ren komik, hvis det ikke var så alvorligt et emne.

      Danmark er under pres fra hele den muslimske verden, ikke bare økonomisk men også rent fysisk med dødstrusler, opfordringer til at slå danskere ihjel, ambassadører der skal slagtes osv. Altsammen p.gr.a. et islamisk herrefolk der ikke kan tåle at andre mennesker har en anden tro, overbevisning og regelsæt……i deres eget land !

      Derfor har muhammed med bombe i turbanen udløst alle disse trusler og opstande. Sågar mordtrusler mod tegneren i hans eget hjemland, et land med ytringsfrihed hvor alle tabuer kan udfordres. Tegneren lever nu under konstant politibeskyttelse og hans kone har været fyret fra sit arbejde som pædagogmedhjælper fordi en del forældre til børnene frygtede for deres børns sikkerhed.

      Der er forståeligt nok bygget en vrede op overfor dette antidemokratiske herrefolk der får lov til at sætte en helt urimelig dagsorden i dette frie land. En simpel tegning, nogle klatter blæk på et stykke papir som i sig selv er lige så uskyldig som et sovende barn. Den slår hverken ihjel eller truer, den ligger bare der og man kigge på den eller lade være.

      Men hvad sker der? Tegneren vender sin vrede mod en forening som værner om denne frihed og ytringsfrihed, en forening som forarges over at der er planlagt mord på tegneren p.gr.a et par klatter blæk som man kan vælge at kigge på eller ej, en forening som er villig til at risikere liv og lemmer for at stå op for tegnerens frihed, danskernes sikkerhed og hele Danmarks fremtid, på trods af muslimers og danske håndlangeres (de autonomes) anti-demokratiske kræfter og voldsudgydelser. Det virker stærkt som om at tegneren har taget de islamiske trusler til sig, bøjer sig for volden og overmagten og har fundet noget som han omkostningsfrit kan lade vreden gå ud over.

      Det er selvfølgelig også meget mere bekvemt at tage afstand fra og lægge sag an mod en forening hvor han med sikkerhed ikke bliver udsat for dødstrusler og mordplaner, end det er at gå ud i medierne og stå op imod de voldelige antidemokratiske kræfter i samfundet og vise sin yderst berettigede fortørnelse over at være dødstruet i sit eget frie land.

      Sådan viser man med den ene hånd, til alles skue, sin underkastelse overfor totalitære magtmennesker, mens man med den anden hånd ofrer det der bakker én op og kæmper for de frihedsrettigheder man selv nyder godt af til daglig…blot for at redde sit eget skind. Det skader ikke blot sig selv, men hele Danmarks sag. Det er sørgeligt men sandt. Ynkeligt og lavt

      Kommentar by Charlotte — 19. marts 2008 @ 15:58

    55. Mette du snakker og røven går.

      Ikke fordi det egenligt raver dig ,kan jeg fortælle dig at jeg har arbejdet siden jeg var 14 (ja dvs jeg arbejdede fra jeg var 8 i weekenden på min morfars kutter) nu er det bare sådan at jeg de sidste 8 år er blevet fyldt med smertestillende medicin og nej jeg kan ikke bevæge mig så meget (det var så min undskyldning på at bruge så meget nettid….Hvad er din…en meget flexibel arbejdsplads ?

      Mht om liberalisme generer mig NEJ det gjorde det egenligt ikke før i begyndte at smykke jer med lånte fjer (900 års krigshistorie min bare)og begyndte at opføre jer som om i er i frontlinien i islambekæmpelse, så er det jeg plejer at minde “jer” om at i selv var med til at skabe situationen, og liberale var fanden fløjtemig også blandt dem der kaldte andre for personer med et dårligt menneskesyn når man påpegede den ulykke det med tiden ville medføre (men jeg har fuld forståelse for at i helst gerne vil have at folk glemmer det nu)men nu ganske som Anders Fup har i fundet ud af i valgte forkert hest og det er såmænd fair nok, men så skulle man måske skrue lidt ned for selvbegejstringen og især med pegefingeren.

      Jeg ved sgu ikke hvor genial KW er manden grifler tegninger…..tegninger for fanden han er jo ikke ligefrem hjernekirug vel men i modsætning til mange herinde bla også du Mette har jeg aldrig lagt skjul på at jeg er en uuddannet “Arbajder”, jeg ved såmænd godt at det er ren pøbel for jer der iflg jer selv finder jer sååå kloge, men hvor kloge er i egenligt eftersom det er klogeåger som jer der har lavet dette morads for Danmark, og ganske som under nazitiden er det den normale pøbel der først finder ud af at kejseren intet havde på……Men når det så er sket plejer i sgu ganske hurtigt at føre jer frem som om det var jer der fandt de vise sten.

      Man behøver sgu ikke være professor for at se at det går ad helvede til for Danmark (men det behøver i liberale ikke bekymrer jer om i stikker vel af ganske ligesom sidst, altså dem af jer der har revet nok sammen) man behøver heller ikke være magister eller jurist for at se det feje i KWs sidste handling.

      Det billede findes (og det bliver bare et godt gæt) på vel omkring 10 mio hjemmesider, er blevet trykt på T-shirts,kopper, har været vist på tv kloden over osv osv Kort sagt opretsrettighederne er ikke hans mere, ellers skulle kyllingen være konsekvent fra starten af (men der ville han jo gerne spille ytringsfrihedens store ikon….Ynkeligt)

      Det er rigtigt at SIAD går med folketingsdrømme (hvilket nok desvære ikke sker foreløbligt) men læg mærke til hvad der står de har en og kun en ting på programmet nemlig at bekæmpe islamiseringen af Danmark, som sagt findes der folk der støtter alt lige fra SF til DF i SIAD.
      Men lad bare KW opfinde små grunde til at det skulle være tilladt for nogle at bruge hans tegning mens det er forbudt for andre, jeg har gennemskuet ham og i mine øjne er han en kujon der så en chance i en situation han alligevel sad fast i, til at gøre sig selv til helt, men facaden er krakeleret som jeg ser det.

      Kommentar by whodares "islam skaber tabersamfund" — 19. marts 2008 @ 20:43

    56. Charlotte.

      Meget præcist og velskrevet !

      Kommentar by whodares "islam skaber tabersamfund" — 19. marts 2008 @ 20:45

    57. Påsken er over os, og husfruen har taget over. Drog ud for at købe masser af lyserøde tulipaner, kom hjem med langstilkede hvide liljer, blomstrende lyserøde kirsebærgrene og en stor gardenia fuld af knopper. Samt Savage Rose’ ”Universal Daughter”, der fylder huset med et dejligt langsomt og drømmende drive. Det eneste jeg ønsker mig lige nu; og det med hver fiber. Ingen politik de næste dage og skam få dem, der tænker ilde derom.

      Egentlig troede jeg, at det var et uofficielt ombud, at vi skiftes til at tage os af falkeøje for at vise, at han ikke kan betragtes som typisk her. Andre har lagt sig tæt op ad ham, og hvis nogen mener, at jeg var for hård, er det fordi de ikke har lagt mærke til, hvad der er foregået over flere måneder. Jeg tav ikke af nød, og det være hermed markeret. Der, hvor jeg kommer fra, var kvinden aldrig underhunden, som man frit kunne slå løs på, hvis man havde lyst til at slå.

      I dagens JP oplyses det, at Kurt Westergaard har besluttet sig for at udtage stævning mod SIAD. Hans advokat mener at vide, at der ikke er penge at hente, og derfor må vi gå ud fra, at denne handling drejer sig om ære og profylakse, måske også en reaktion efter længere tids ekstremt pres. Det havde kostet så lidt at undgå det, og det hensyn mener jeg, at man burde have udvist. SIAD taber på at være dumstædig. Men andre og klogere protestbevægelser vil opstå.

      Til fiskeren. En af sine bedste veninder er Anna i Skagen, der arbejdede på vaskeriet. Hun blev født på et husmandssted ved Fredrikshavn og fik meget lidt skolegang, gift med en fra de familier, der leverede flest mænd til redningsbådene. Tapre skawboer, hvis billeder hænger tæt på museerne. Skriver dejlige men ubehjælpsomme breve – ikke nær så velformede som dine. Hendes søn blev uddannet på Kogtved, og forældrene bad mig om at repræsentere dem på forældredagen, fordi de selv fandt det for dyrt at tage derned. Styrmand, viste mig rundt på sine skibe, når de lå i Frederikshavn. Tag ikke tingene for givet, fisker.

      God påske.

      http://www.youtube.com/watch?v=Pwxv8t_RPzE

      Kommentar by Mette (liberal) — 19. marts 2008 @ 21:12

    58. rettelse: “mine bedste veninder”.

      Kommentar by Mette (liberal) — 19. marts 2008 @ 21:14

    59. “Men hvad sker der? Tegneren vender sin vrede mod en
      forening som værner om denne frihed og ytringsfrihed, en
      forening som forarges over at der er planlagt mord på
      tegneren p.gr.a et par klatter blæk som man kan vælge at
      kigge på eller ej, en forening som er villig til at
      risikere liv og lemmer for at stå op for tegnerens frihed,
      danskernes sikkerhed og hele Danmarks fremtid, på trods af
      muslimers og danske håndlangeres (de autonomes)
      anti-demokratiske kræfter og voldsudgydelser. Det virker
      stærkt som om at tegneren har taget de islamiske trusler
      til sig, bøjer sig for volden og overmagten og har fundet
      noget som han omkostningsfrit kan lade vreden gå ud over.”

      Til Charlotte

      Jeg mener, at SIAD’s initiativ er vigtigt og ligefrem
      prisværdigt.
      Men samtidig fastholder jeg, at Kurt Westergaard er i sin
      gode ret til at beskytte sin tegning mod brug, han finder
      uberettiget.
      Glem ikke at SIAD er et politisk parti. Hvis Westergaard
      skal bevare sin upartiskhed, er Kurt Westergaard
      naturligvis nødt til at insistere på, at hans tegning ikke
      avendes af politiske partier. Sådan må det nødvendigvis
      være.
      _

      “Det er selvfølgelig også meget mere bekvemt at tage
      afstand fra og lægge sag an mod en forening hvor han med
      sikkerhed ikke bliver udsat for dødstrusler og mordplaner,
      end det er at gå ud i medierne og stå op imod de voldelige
      antidemokratiske kræfter i samfundet og vise sin yderst
      berettigede fortørnelse over at være dødstruet i sit eget
      frie land.

      Sådan viser man med den ene hånd, til alles skue, sin
      underkastelse overfor totalitære magtmennesker, mens man
      med den anden hånd ofrer det der bakker én op og kæmper for
      de frihedsrettigheder man selv nyder godt af til
      daglig…blot for at redde sit eget skind. Det skader ikke
      blot sig selv, men hele Danmarks sag. Det er sørgeligt men
      sandt. Ynkeligt og lavt”

      Jeg kan ikke rigtig genkende den angste Kurt Westergaard,
      som flere har så travlt med at fremstille her på siden.
      Westergaard har som en af de få af de 12 tegnere på intet
      tidspunkt bøjet sig, selvom han har været udsat for det
      største pres på grund af sin tegnings karakter.

      Jeg ser ingen tegn på underkastelse i Westergaards ageren.
      Han har endda tegnet en ny tegning, hvor den gamle tegning
      indgår som et element, efter at mordplanerne mod ham kom
      frem i lyset.

      Han lægger ikke låg på. Han står ved sin ret til at ytre
      sig frit. At Kurt Westergaard er uenig med SIAD angående
      brugen af tegningen får så flere her på siden op i det røde
      felt. Men der må I altså slå koldt vand i blodet og
      anerkende Westergaards indsats, som på ingensomhelst måde
      står tilbage for SIAD’s indsats.

      Kommentar by Lars — 20. marts 2008 @ 01:34

    60. “Det er rigtigt at SIAD går med folketingsdrømme (hvilket nok desvære ikke sker foreløbligt) men læg mærke til hvad der står de har en og kun en ting på programmet nemlig at bekæmpe islamiseringen af Danmark, som sagt findes der folk der støtter alt lige fra SF til DF i SIAD.
      Men lad bare KW opfinde små grunde til at det skulle være tilladt for nogle at bruge hans tegning mens det er forbudt for andre, jeg har gennemskuet ham og i mine øjne er han en kujon der så en chance i en situation han alligevel sad fast i, til at gøre sig selv til helt, men facaden er krakeleret som jeg ser det.

      Kommentar af whodares “islam skaber tabersamfund””

      Som sagt jeg kan ikke genkende scenariet, og jeg finder beskyldningerne mod Westergaard horrible.

      Kommentar by Lars — 20. marts 2008 @ 01:43

    RSS feed for comments on this post.