24. marts 2008

BT manipulerer: “… unge danskere er de mest voldelige”

Havde man spået det i 1980erne, var man udenfor det gode selskab. Ti år senere skabte det overskrifter, i dag blot notitser ingen læser. Fra BT (3/3) –Seks af 10 unge i dommervagten af fremmed herkomst.

“Billedet er det samme, når alle aldersgrupper tælles med:

63 procent af de 1715 personer, der sidste år blev fremstillet i dommervagten, var af udenlandsk herkomst, mens 37 procent var danskere.

Tallene fra dommervagten er de første siden politireformen, hvor Københavns politi opslugte de to tidligere politikredse Frederiksberg og Tårnby.

Politiets statistik viser, at især sigtelser for røveri, vold, tyverier og indbrud vejer tungt, når der er tale om sigtede under 18 år.

49 15-17 årige blev sigtet for røveri og af disse var de 33 af udenlandsk herkomst, mens 16 danskere i den alder var sigtet for røverier.

Omregnet til procenter stod unge under 18 år af udenlandsk herkomst for 67 procent af røverierne og 69 procent af indbruddene. Til gengæld viser statistikken, at de unge danskere er mest voldelige: de stod for 61 procent af voldssigtelserne.

Mere journalistisk fortrængning. Berlingske Tidende (26/10-05) ignorerer det forhold, at etniske danskere er underrepræsenteret i racisme-statistikken – Flere racistiske overfald. Fra underoverskriften…

“Der er sket en stigning i antallet af racistisk motiveret vold. Etniske danskere står bag 75 procent af overfaldene…

Når avisen skriver overfald, så er det ligeledes en sandhed med modifikationer. PET registrerer når personer går til politiet fordi de føler sig krænket, og kun enkeltstående episoder har noget som helst med vold at gøre. Det meste er simpel hærværk, meget er ikke engang kriminelt ifølge gældende lov. Til sidstnævnte kategori hører anmeldelsen over at TV2 sendte Theo van Goghs Submission.

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/5603/trackback

14 Comments »

  1. Gudskelov kører de arabiske fødemaskiner på højtryk og snart er det slut med skellet mellem danskere og anden etnisk herkomst. Om en lille generation, så hedder den 100 % over hele linjen,
    100% af røverier er begået af andet etnisk herkomst..
    100% af tyveri og indbrud begået af anden etnisk herkomst..

    og det sidste år hvor det bliver tilladt at vise statistik:
    95% af alle mord begået af anden etnisk herkomst..
    5% af alle mord begået af danskere, disse var dog selvmord idet de valgte at dø for egen hånd, i stedet for en muslimsk brevbombe..

    Velbekomme..

    Kommentar by o — 24. marts 2008 @ 12:09

  2. Sorry

    o burde have været onion .. tsk tsk tsk

    Kommentar by Onion — 24. marts 2008 @ 12:10

  3. Før løj pressen og politikerne af overbevisning, idag lyver de af frygt.

    Kommentar by mike — 24. marts 2008 @ 14:03

  4. er der modregnet sociale parametre??????? krigstraumer hos forældrene??? og hvad med tonen i debatten????.

    Det er da flot at danske unge stadig fastholder en statistik, men hvor mange procent danske unge er der i DK og hvor mange indvandre er der??? er der taget højde for at de 5-10% indvandre står for ekstremt meget mere kriminalitet pr. % end de 85-86% danskere der er i DK????

    Kommentar by Broholm (ordblind) — 24. marts 2008 @ 14:11

  5. Siden Arne Snotkin trampede rundt på BT, er der ikke kommet andet end løgn og latin ud af den avis, Og Villy(EB)bladet prøver bare at følge med.

    Kommentar by Fritz — 24. marts 2008 @ 14:30

  6. Hvis en dansker begår kriminalitet mod en person af anden etnisk oprindelse, bliver det straks et spørgsmål om racisme. Sidst med det forfærdelige og afstumpede drab på avisdrengen. Men indvandreres omfattende kriminalitet mod danskere kaldes ikke racisme. Men de kriminelle indvandrere kan sagtens finde ud af at rette kriminaliteten mod danskere – når det ikke lige drejer sig om et internt bandeopgør.
    Knivdrabet på den 19-årige danske Patrick Steffin den 7. marts på en skole i Brønshøj blev stort set kun omtalt én dag, og kun få medier ville nævne, at den anholdte og fængslede 17-årige er af anden etnisk oprindelse.

    Kommentar by Nils — 24. marts 2008 @ 14:37

  7. Mere nyt fra statistikistan:

    Britisk forskere har nu målt sig frem til, at intelligens-kvotienten i gennemsnit falder med 10 point, når kontorarbejdere bliver forstyrret af elektronisk post og konstante opkald. Til sammenligning falder intelligens-kvotienten kun med 5 point, hvis man ryger hash, skriver Comon. Politiet har endnu ikke oplyst hvad de vil gøre for at bremse udbredelsen af epost. .-)

    Kommentar by McCain — 24. marts 2008 @ 15:59

  8. “”Til gengæld viser statistikken, at de unge danskere er mest voldelige: de stod for 61 procent af voldssigtelserne.“”

    Er der ingen der kan procent-regning eller relativere ifht. gruppernes hhv størrelse?

    *Det er pinligt.

    anti-sharia

    Kommentar by anti-sharia — 24. marts 2008 @ 16:01

  9. @7
    Tak for oplysningen, jeg røg ned på 146.

    Kommentar by mike — 24. marts 2008 @ 18:26

  10. @8 anti-sharia

    Blot et rituelt kow-tow til Den Store Gud PC.
    Det skal der helst være i en artikel, der omhandler indvandring. Ellers bliver PC vred, og så skal vi til at ofre jomfruer.

    Kommentar by Mikael — 24. marts 2008 @ 19:11

  11. Ethnic Danes make up 91% of the population. Therefore, one would expect Danes to account for 91% of the criminals. Even if 75% of crimes were committed by Danes, that would still mean they’re underrepresented in the crime statistics.

    Kommentar by Esther — 25. marts 2008 @ 15:24

  12. I er da godt nok humoristiske at høre på.
    Hvis man greb ind i problemerne inden de udmyntede sig i vold – ville man ikke have de problemer. Selvfølgelig vælger i kollektivt at det har noget at gøre med deres “kultur” der i virkeligheden betyder race.

    Hvorfor tar i ikke bare ud til johnny ude fra Greve. så kunne i nok godt finde noget at samle jer om ;)

    Jeg synes helt seriøst i skulle ta’ og finde nogle psykologer og få noget hjælp, for i er da godt nok de mest afstumpede mennekser i verden. I har nazi tendenser.

    Kommentar by Henrik kommunist. — 25. marts 2008 @ 16:12

  13. Husker en meningsmåling for få år tilbage. Jounalister blev af normsle mennesker ratet HELT i bund, som værende upålidelige. Det er de selv skyld i. De udsagn, der præsenteres her, er så uintelligente, at de pågældende journalister burde have en livsvarig fyreseddel. Man kan selvfølgelig undlade at købe de publikationer, hvor de slår sig løs med deres løgne. Undrer mig over, hvordan sådanne mennesker i fuldt alvor kan skrive så tåbeligt. Er faget STATISTIK så uforståeligt for dem, skulle de nok afstå for at skrive, som de gør. Under lavmål

    Kommentar by ramses-2 — 25. marts 2008 @ 20:56

  14. Balvig, med andre, har formået at forme vores opfattelse af kriminalitet i den grad:

    http://logisksnit.blogspot.com/2008/03/lex-balvig.html

    Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 26. marts 2008 @ 00:10

RSS feed for comments on this post.