22. april 2014

Kaldet til Islams Abu Khattabs, der truede Lars Hedegaard sidste år – død under selvmordsangreb i Irak?

“Jeg truer dem ikke. Jeg fortæller bare, hvad islam forpligter os til at gøre.”, lød det fra Kaldet til Islams Musharaf ‘Abu Khattab’ Shaheed, da han sidste år blev interviewet af Radio24syv. Jeg graver-bloggen har flere interessante detaljer – Endnu en dansk selvmordsbomber i Irak.

“For lidt over en måned siden kom frem, at århusianeren Victor Kristensen var konverteret til islam og siden havde sprængt sig selv og en håndfuld andre i luften i et selvmordsangreb i Irak. For halvanden uge siden kom det frem, at han ikke var alene – et par uger før Victors selvmordsangreb sprængte en anden muslim med tilknytning til Danmark, ‘Abu Khattab al-Dinmarki’ (‘Khattabs far fra Danmark’) sig selv og den tankbil pakket med sprængstoffer han kørte i i luften i den irakiske by Muqdadiya.

Selvmordsangrebet fandt sted d. 6. november 2013 mod al-Salam-politistationen i Muqdadiya, en provinsby godt 75 kilometer nordøst for Iraks hovedstad Baghdad. Vagterne ved politistationen opdagede tankbilen, der kom kørende mod dem med speederen i bund, og åbnede ild, men for sent. ‘Abu Khattab’ sprængte tankbilen i luften ved politistationens port og dræbte 7 betjente og sårede 11 andre.

Den Islamiske Stat Irak og Syrien (ISIS) offentliggjorde først billede, nationalitet og dæknavn for selvmordsbomberen i et tweet af ISIS´ afdeling for den irakiske provins Diyala d. 12. april i år, som del af en liste på ialt 26 selvmordsbombere.

(Abu Khattab al-Dinmarki; Twitter)

Da ISIS offentliggjorde tweetet var det inklusive et billede af ‘Abu Khattab’, men et hvor hans ansigt var gjort uigenkendeligt – det eneste af de 26 selvmordsbomber-portrætter, hvor ISIS mente, det var nødvendigt. At han er gjort uigenkendelig gør det ret svært at identificere manden, så her vil jeg kun komme med et fingerpeg og tænke lidt højt. …

Sløring og mangel på skæg og hår gør det stort set umuligt at identificere manden ud fra billedet, men det er dog værd at notere sig at kunya’et (dæknavnet) ‘Abu Khattab’ også blev brugt af topislamisten Musharraf Shaheed, en pakistaner bosat i København, der i starten af 2013 tog til Syrien for at slås.

Musharraf Shaheed gjorde sig især kendt med en video fra slutningen af august 2013, hvor han og en anden dansktalende muslim fra Syrien opfordrede til drab på en række personer, og foretog skydeøvelser med billeder af dem som mål. Målene var islam-kritikeren Lars Hedegaard, den muslimske politiker Naser Khader, tidligere statsminister Anders Fogh, muhammed-tegneren Kurt Westergaard, den tidligere muslimske imam Ahmed Akkari og den tidligere PET-agent i al-Qaeda, Morten Storm. …

I Januar skrev Politiken fortælle, at han var blevet dræbt sidst i november eller først i december 2013 i det nordlige Syrien, men siden måtte avisen trække lidt i land, fordi Musharrafs bror kaldte det ‘løgn’, uden at ville uddybe hvilken del af historien der var forkert. Død skulle han i hvert fald være ifølge Politikens kilder. Spørgsmålet er så hvor og hvornår.

Man kan notere sig, at omkring tidspunktet hvor ISIS offentliggjorde det slørede billede af ‘Abu Khattab al-Dinmarki’, da begyndte billeder af Musharraf Shaheed også at dukke op igen på dansk-muslimske twitter-konti. Samtidig bliver han her også for første gang sat i forbindelse med ISIS – den muslimske terrorgruppe, der er for radikal for al-Qaida. Selvmordsbomberen Victor Kristensen startede også med at gå i krig for terrorgruppen ISIS i Syrien, før han blev selvmordsbomber for dem i Irak.”

(Musharaf ‘Abu Khattab’ Shaheed truer Lars Hedegaard mfl., august 2013; Vimeo, DKA)

Oploadet Kl. 15:51 af Kim Møller — Direkte link36 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/56354/trackback

36 Comments »

  1. Ja, der er helte i alle krige. Kommer bare an på, hvis side man er på.
    De forlanger nok snart en mindelund og minde dag.

    Kommentar by peter — 22. april 2014 @ 17:19

  2. Det mest forbløffende er hvor lidt de danske medier har gjort ud af et forhold at de to er blevet dræbt i Iraq.
    Det forhold ISIL (ISIS) spiller en megalon stor rolle i de stabiliseringen af Iraq kunne da nok fortjene omtale, i betragtning af hvor meget tid aviserne og TV stadigvæk bruger på Iraq krigen.
    Og hvis man tænker på interviewet med den lille Grimhøj forbryder, så er det da klart at han der også (in)direkte opfordrer til borgerkrig i Iraq.

    Det bliver næsten heller ikke kommenteret at ISIL bruger en stor del af kræfterne på at slå kurdere ihjel.

    Kommentar by NielsC — 22. april 2014 @ 17:48

  3. De må have haft et sørgeligt liv. Men klap!klap! to idioter mindre.

    Kommentar by Machiavelli — 22. april 2014 @ 18:08

  4. @2 NielsC — 22. april 2014 @ 17:48:
    De fleste journalisters verdensbillede er et vrangbillede af virkeligheden.
    I det er ISIL (
    Islamic State of Iraq and the Levant) skiftevis stakkels frihedskæmpere, der kæmper for at befri syrerne fra den onde Bashar al-Assads åg, og en grim bule, de ikke tør røre ved, i det glansbilledetapet, de har dækket deres islam-væg med. En væg de vel at mærke hele tiden er nødt til at retapetsere, da der hele tiden dannes blodskjolder forårsaget af virkelighedens islam underneden

    Kommentar by Bevidst — 22. april 2014 @ 18:28

  5. Forfærdeligt at syv irakiske politibetjente skulle lade livet, men fint at ham keglen er væk for evigt.

    Kommentar by Ole — 22. april 2014 @ 20:19

  6. Føj hvor er de nogle kujoner :(

    Hvordan de multikulturelle kan blive ved med at støtte denne sørgelig udvikling er lidt af en gåde.

    Kommentar by NulTolerance — 22. april 2014 @ 21:05

  7. Det er forfærdeligt med alle de selvmordsbomber i irak. De her dyr har INTET med den sande islam at gøre. For at dræbe EN uskyldig er det samme som at dræbe hele menneskeheden. Jeg håber virkelig, at de her ekstremiste grupper snart bliver udryddet. Jeg er selv iraker og muslim og tager stort afstand fra disse umenneskelige dyr. Det triste er, at medierne generelt og især vesten bevidst hylder og viser disse grupper som værende frihedskæmpere.

    Kommentar by Ahmed — 22. april 2014 @ 21:28

  8. Man må vel et eller andet sted være taknemmelig for at de er høflige nok til at tage deres sindssyge religiøse kamp til et land som i forvejen er så inficeret af islam, men det stiller jo spørgsmålet (eller rettere, det burde det gøre hos dem med ansvaret for sikkerheden her til lands) hvad der sker når de opdager koranens budskab om at kampen for et muslimsk herredømme er global og ikke begrænset til enkelte lande langt væk..
    Og med tidligere chef for PET’s chef bonnichsens nylige udtalelser om akkari, “agtværdige imamer” og sin totale mangel på viden om islam vil jeg ikke påstå at det ser særligt lyst ud.

    Kommentar by Per — 22. april 2014 @ 22:19

  9. Tak til Mac: To tosser mindre. Synd for de meget udborede jomfruer i muslimernes fantasiparadis, ha ha.

    Kommentar by Henrik Petersen — 22. april 2014 @ 22:28

  10. Ahmed, din koran er fyldt til randen med opfordringer til drab og undertrykkelse af ikke-muslimer, om du vil erkende det eller ej, og at stikke fingrene i ørene og lukke øjnene får dem ikke til at forsvinde selvom det virker som om at mange muslimer tror det.
    Jer såkaldt “almindelige muslimer” eller “moderate”, hvad man nu end skal kalde jer, lider alle af det samme massive fortrængningsproblem når det kommer til jeres religion.
    Åben øjnene og læs HELE koranen, ikke kun de gode steder. Du kan jo starte med de steder som srlvmordsbomberne altid citerer før de dræber uskyldige med en AK-47 i den ene hånd og en koran i den anden. Og smid den så væk og begynd at tænke selv.

    Kommentar by Per — 22. april 2014 @ 22:29

  11. Ahmed,

    Tag din koran. Slå op i Sura 5, vers 32. Læs.

    Så, nu har du læst i din koran og fundet ud af at det du lader som om gælder muslimer faktisk er noget som muhammed sagde var et bud til JØDERNE.

    Tag så din koran igen. Læs næste vers.

    Så, nu har du opdaget, at verset LIGE EFTER beordrer muslimer til at 1) myrde, 2) korsfæste, 3) lemlæse eller 4) fordrive alle der gør modstand mod islam.

    “De her dyr” er tættere på “den sande islam” end du er. Desværre.

    Kommentar by Henrik — 22. april 2014 @ 22:29

  12. http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article2266535.ece
    Khader i chok over Skype-ægteskab: Nu må I fandme gøre noget!

    Kommentar by tavsen — 22. april 2014 @ 22:55

  13. Sikke dog et stort tab –
    hvordan skal vi mon nogensinde komme over det? ;-)

    Kommentar by Bjovulf — 23. april 2014 @ 04:10

  14. Henrik og Per.
    Desværre for jer så er Koranen ikke bare en almindelig bog der bare kan læses og versene tages ud af kontekst.. Et hvert vers har en historie bag sig og en fortolkning, og fortolkerne af Koranen er Profeten og hans hellige familie, for det er ham der modtog åbenbaringerne og kun de ved hvad de enkelte vers betyder helt præcist. Vi så ingen af profetens efterkommere dræbe, myrde eller jagte kristne eller jødere. tværtimod blev de selv forfulgt og dræbt.

    Kommentar by Ahmed — 23. april 2014 @ 08:39

  15. Det er netop fordi de her ekstreme mennesker er begyndt at lege koraneksperter og fortolke versene og forstå dem som de lyster, at de er noget til det punkt. Og Profeten har aldrig opfordret til drab på uskyldige eller forfølgelse af andre religioner. Han blev selv angrebet af jøderne, så alle de “kampe” dengang var i selvforsvar.

    Kommentar by Ahmed — 23. april 2014 @ 08:44

  16. Ahmed

    “For at dræbe EN uskyldig er det samme som at dræbe hele menneskeheden.”

    Citatet er korrekt, men konteksten er følgende:

    For at dræbe EN uskyldig MUSLIM er det samme som at dræbe hele menneskeheden.

    Kommentar by Pelle Pik — 23. april 2014 @ 09:53

  17. @Ahmed
    Er det ikke bare på tide at slippe den overtro? Helt ærligt? Du har den store chance her i Danmark.

    Kommentar by ng53717 — 23. april 2014 @ 10:59

  18. Ahmed — 23. april 2014 @

    Det er jo patetisk.
    “Vi så ingen af profetens efterkommere dræbe, myrde eller jagte kristne eller jødere. tværtimod blev de selv forfulgt og dræbt.”

    Det retfærdiggør så alle muslimske handlinger i dag?????

    Og det sædvanlige trick med at tage noget ud af en kontekst. Mon ikke det lige nøjagtig er det, muslimer gør hver eneste dag. Næppe heller du er i stand til at leve den samlede lovpakke hver dag.

    Måske grunden til der er så mange muslimer på de psykriatiske hospitaler. Hjælper du der???

    Kommentar by tavsen — 23. april 2014 @ 12:13

  19. citatet er faktisk “at dræbe en uskyldig “. I skal nødige lære muslimerne om dere egen tro . Det er da en joke . Det er som en kineser der prøver en dansker at tale dansk.Og stop nu den generelisering, for det er ret barnligt. Vil ikke høre på tomme påstande . Har man noget skal der beviser til . Og det med psykiatriske afdelinger, igen tom snak . Selvmordsraterne og antallet af folk med depression og psykiske problemer i vesten taler for sig selv. Stop nu med at sprede had blandt folk..
    Ingenting retfærdiggør disse umenneskelige handlinger .

    Kommentar by Ahmed — 23. april 2014 @ 12:41

  20. Uanset hvordan du læser den ahmed, så er koranen en manual i had og undertrykkelse imod ikke-muslimer, og endda også imod egne = kvinderne. Hvis en tilhænger af en hvilken som helst anden religion bliver mere fanatisk så udgør det meget sjældent et problem for andre. Når muslimer bliver det dør folk omkring dem, inkl dem selv på et tidspunkt. Spørg dig selv hvorfor.

    Kommentar by Per — 23. april 2014 @ 14:13

  21. Ahmed,

    Du smider “For at dræbe EN uskyldig er det samme som at dræbe hele menneskeheden” ind i debatten. Du vælger at fortie, at det er noget Allah åbenbart har sagt til “Israels børn” engang, ikke til muslimerne. Kan du forklare mig hvordan det lige er, at du IKKE taget noget ud af kontekst her?

    Benægter du Allahs ord i Muhammeds mund, når han i Sura 5, vers 32 direkte siger, at historien om at drab på en er drab på hele verden, er noget han dekreterede “Israels børn”? Som altså er noget separat fra muslimerne?

    Eller, helt kort: siger du at Allah lyver og du har ret?

    Kommentar by Henrik — 23. april 2014 @ 15:18

  22. Ved du hvad Ahmed? Du skulle tage og forlade mit land.

    Kommentar by Nielsen — 23. april 2014 @ 16:07

  23. Per, vil du have tal på hvor mange amerikanske kvinder der årligt konverterer til den kvindeundertrykkende islam? . Religionen er en lærer i kærlighed, barmhjertighed og alle de menneskelige værdier. At nogle idioter, som ikke udgør 0,1 % af de 1,6 mia. muslimer, handler efter egne principper er ikke islams skyld. Ligesåvel som Breivik ikke er et resultat af kristendommen.
    Nielsen, heldigvis lever jeg i fred og harmoni med fornuftige danskere og bidrager til samfundet. Du kunne måske overveje at vokse fra disse barnlige og hadfulde udtalelser.

    Kommentar by Ahmed — 23. april 2014 @ 16:18

  24. Henrik, Koranen er åbenbaret således, at talen for det meste er rettet mod et bestemt folk/ eller en person, men meningen og budskabet er til alle. Gud taler kun direkte til Profeten Mohammed, men mange gange er talen en hentydning til de andre muslimer eller bestemte personer. Gud vil da ikke åbenbare og tale til enhver person, derfor er alt tale rettet mod profeten. Og når Gud så siger X til israels folk, så er det i dette tilfælde en kommando til det muslimske folk. Men igen, når man ikke sidder inde med Profetens og hans families fortolkninger af åbenbaringerne, så kan alt lyde mærkeligt og modsigende.

    Kommentar by Ahmed — 23. april 2014 @ 16:25

  25. Nej tak, islam er deprimerende nok i forvejen. At kvinder konverterer til den er ikke udtryk for andet end at de er idioter uden evne til at tænke selv, akkurat som når folk bliver medlem af en hvilken som helst anden sekt.

    Kommentar by Per — 23. april 2014 @ 20:01

  26. Ahmed — 23. april 2014 @

    Ikke flere undvigemanøvrer. FORKLAR hvorfor der er flertal af muslimer på psykiatriske hospitaler??

    Hvornår har en muslimsk opfindelse bidraget til en bedre levestandard??

    Hvorfor er det nødvendigt at fable om kvindelige konvertitter i USA?
    Går det dårligt med rekrutteringen her i Danmark?

    Måske fordi muslimerne myrder for mange kvinder. Vi er et lille land, you know. Words get around.

    Eller måske danske kvinder udmærket kender til det høje antal af sklerose blandt indpakkede kvinder. Fordi kroppen aldrig får lys eller luft.
    http://www.biokemi.org/biozoom/issues/526/articles/2406
    Den kulturelle tilsløring af muslimske kvinder (ikke påbudt i koranen) er helbredsmæssigt katastrofal.

    Kommentar by tavsen — 23. april 2014 @ 21:32

  27. > tavsen: Godt skrevet, som dine indlæg altid er. Tak for dem og for dig, der sætter sig ind i tingene. Bliv ved med det.

    Kommentar by Henrik Petersen — 23. april 2014 @ 22:18

  28. Tavsen,
    Du må gerne komme med beviser omkring psykiatriske afdelinger. Den store matematiker Al-khawarizmi som levede i 780 e.Kr. er faderen af algebra, og uden algebra ville computeren ikke havde været her idag og du kunne ikke have siddet og vrøvlede på denne side . Der er mange andre optagelser :
    http://dii.dk/16-muslimske-opfindelser-der-aendrede-verden/
    Ift. Danmark så ser vi tildækkede kvinder over det hele på de akademiske uddannelser så kom igen .

    Kommentar by Ahmed — 24. april 2014 @ 08:41

  29. Henrik Petersen

    Mange tak for det. Da jeg havde læst koranen, overvejede jeg at låne mein kampf, men turde ikke. Var overbevist om, at jeg så kom i et kartotek.

    Men jeg ville godt have vurderet, hvilken af de 2 bøger er mest totalitær.

    For jeg har set resultatet af den “smukke” religion, der gør kvinder syge
    http://www.uriasposten.net/archives/40967#comment-1271322

    Kommentar by tavsen — 24. april 2014 @ 19:04

  30. Ahmed

    he he, herligt jeg kunne provokere dig. Men sørgeligt, det så endnu engang bliver det sædvanlige muslimske pral. Du skulle søge om at få dine skolepenge igen.

    “Den tidlige algebras historie kan ikke skilles fra matematikkens historie i øvrigt. Således vandrede algebraen fra Babylonien til antikkens Grækenland, hvorfra vi kender Euklids Elementer fra ca. 300 f.Kr. og Arithmetica af Diofant fra ca. 200 e.Kr.”

    Og du skulle stoppe med at klappe kage 5 gange om dagen, brug tiden noget bedre. Studer omverdenen. Læs din ubrugelige bog endnu engang, UDEN religiøse briller. For det er da trist, sådan at afsløre muslimer skulle have opfundet grundlaget for computere, uden at bruge det?? Uden at komme videre??

    Men som der står skrevet i din ubrugelige bog (har den givet muslimerne eet eneste velfærdssamfund, som I kan holde ud at leve i?),
    jorden er flad. Svømmer rundt mellem 2 have. Et af saltvand og et af ferskvand. Så er der jo ikke noget at sige til, den muslimske verden har stået i stampe i 1400 år.

    Vedrørende de psykisk, nej så bliver lixtallet for højt ;-)

    Kommentar by tavsen — 24. april 2014 @ 19:11

  31. Vedrørende de psykisk syge muslimer. Jeg kendte i sidste årtusinde een, der arbejdede på et psykiatrisk hospital. Det var artige historier, hun kunne fortælle. Og at halvdelen var indvandrere. Det er næppe blevet mindre i dette årtusinde. Tror du??

    “nye tal fra Århus Amt, der viser, at fire ud af 10 af amtets retspsykiatriske patienter har en anden etnisk baggrund end dansk.”
    http://www.bt.dk/nyheder/hverdagen-goer-indvandrere-psykisk-syge 16. marts 2004

    Artikelen væver om noget temmelig væsentligt. At det ville være mere humant at sende dem hjem. For selvfølgelig er det ikke sundt for den menneskelige psyke at blive omplantet i et totalt vildfremmed samfund.

    Komplet uforståeligt det hele. Besynderligt alfabet osv. Konstant at være omgivet af noget uforståeligt. Nej, den bedste behandling de ville få, ville være at opholde sig i sin egen kultur. Omgås mennesker de kender, osv.

    Men sådan noget vil de politisk korrekte modsætte sig. Så forsvinder deres synlige bevis på deres godhed. Men er det at være god, at spærre mennesker inde på psykiatriske hospitaler??

    Kommentar by tavsen — 24. april 2014 @ 19:12

  32. Ahmed — 24. april 2014 @ 08:41

    Din sidste linie er et herligt selvmål. Det skal der ikke pilles ved, om så jeg var en dygtig indvandrer. (Peter Schmeichel)

    ;-)

    Kommentar by tavsen — 24. april 2014 @ 19:16

  33. Ifølge ideologien islam er jorden flad og hviler på en stor klippe alt imens solen drejer rundt om jorden. Ideologien og kulten forekommer at være useriøs.

    Kommentar by Filip — 25. april 2014 @ 10:35

  34. kære Hr. Og Fru Danmark. Jeg forstår udmærket jeres irretation/frustration/smerte/vrede og jeres had over muslimer og islam som bliver vist rundt omkring i de danske medier og når sådan nogle fæhoveder for oven udtaler sig om Allah og koranen. Men så vil jeg prøve at danne jer et billede om hvordan “landet virkelig ligger” !!! Kunne I i jeres vildeste fantasi forstille jer hvis narkomanerne fra istedgade pludselig fik medie-taletid og begyndte og snakke om hvordan alle danskeres daglig dag fungere og at samtlige danskere er som dem og de bare er i toppen. At alle som ikke er narkomaner skulle henrettes osv. Jeg er vokset op i danmark med islam som religion, tro mig…. Islam er fred, islam opfordre ingen til at gøre andre fortræd

    Kommentar by fra mig til jer — 12. juli 2014 @ 02:47

  35. Brænd i helvede danske svin

    Kommentar by Anonym — 16. oktober 2014 @ 15:26

  36. Islam handler om fred og så skriver man bagefter brænd i helvede danskersvin. Hold kæft en klaphat ikke noget at sige til at alle muslimske lande går ad helvede til. Not all muslims are terrorists, but all terrorists are muslims.

    Kommentar by Anonym — 3. december 2015 @ 13:00

RSS feed for comments on this post.