28. april 2014

Kristen asylansøger: “Jeg får aldrig fred på asylcenteret. Ikke så længe jeg bor ved siden af muslimer…”

For nogle uger siden bloggede jeg historien om et konvertit-overfald på Avnstrup asylcenter. Berlingske har interviewet hovedpersonen – Saeed blev kristen med livet som indsats.

“Knivoverfaldet på konvertitten Kazem Rasoli Sayd, også kaldet Saeed, skriver sig ind i en række episoder, hvor muslimer, som konverterer til kristendommen, må udstå chikane fra deres gamle trosfæller. …

Saeed beder ikke længere til Muhammed, men til Jesus. Det er et skifte i tro, som ikke kun kan aflæses på hans bøn, men også på hans krop i form af plastre og bandager, som dækker talrige knivsår. Ikke alle beboerne på asylcenteret accepterede hans skifte fra islam til kristendom.

Kazem Rasoli Sayd, eller Saeed som han kaldes til daglig, valgte for syv år siden at lægge Koranen på hylden. I dag ligger Bibelen på natbordet, og et stort gyldent kors pryder hans hals og brystkasse. … Den dag i dag har Saeed ikke meget tilovers for Islam.

Som kristen konvertit har Saeed måttet vende den anden kind til både verbal og fysisk chikane på asylcenteret.

Chikanen tog en dag en drejning til det værre. ‘Jeg gik ud i køkkenet på asylcenteret for at lave mad. Pludselig blev jeg overfaldet af tre tjetjenske mænd. En af dem havde en kniv og stak mig i halsen og ryggen,’ fortæller han.

[…]

Knivoverfaldet var kulminationen på en række ubehagelige episoder på asylcenteret i Avnstrup… Første gang forsøgte tjetjenske asylansøgere at rive hans bibel i stykker. Anden gang var det afghanere, som angreb ham i køkkenet og tævede ham. Tredje episode fandt sted på bussen, som kører fra asylcenteret til byen. Her blev Saeed angrebet og banket af en gruppe tjetjenere. Saeed er ikke et sekund i tvivl om, at voldsepisoderne var religiøst motiverede.

Jeg får aldrig fred på asylcenteret. Ikke så længe jeg bor ved siden af muslimer, som ser det som deres pligt at straffe mig,’ fortæller han.”

Oploadet Kl. 07:09 af Kim Møller — Direkte link14 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/56457/trackback

14 Comments »

  1. Islam bør reformeres. Voldsopfordringer bør fjernes fra koranen.

    Kommentar by Liva — 28. april 2014 @ 08:34

  2. Skal vi have tros opdelte asyl centre?

    Kommentar by peter — 28. april 2014 @ 09:25

  3. Det er vesten der bør reformere sig selv, opgive ønsket om multikultur og parrallesamfund. Det er faktisk ganske enkelt.

    Kommentar by thatcherite — 28. april 2014 @ 09:25

  4. #2
    Enig!
    Det er ikke muslimerne der er problemet men politikerne.
    Slaget skal slås ved stemmeurnerne.

    Kommentar by Frank Hagmann — 28. april 2014 @ 10:26

  5. Asylansøgere i Danmark skal udelukkende bo i fængsler til deres asylsager er afgjort, begrundelsen er at de fleste er kriminelle, det viser virkeligheden.

    Kommentar by emmagad — 28. april 2014 @ 10:34

  6. Hvis i tror hjælper at slås ved stemmeurnerne,så tro om igen,så længe vi har eu som fangekæde om benet betyder det hat.

    Kommentar by notty — 28. april 2014 @ 10:35

  7. INGEN får fred så længe de bor ved siden af muslimer.

    Kommentar by Per — 28. april 2014 @ 12:39

  8. Det er til at græde snot over. Men det er politikerne, der er de kulturkriminelle.

    Kommentar by Machiavelli — 28. april 2014 @ 12:44

  9. Saeed beder ikke længere til Muhammed, men til Jesus.

    Hmm. Mig bekendt er der ingen muslimer, der beder til Muhammed. Meget kan man sige om deres profet, men han er hverken en lampeånd eller en katolsk helgen.

    Kommentar by Jørgen Laursen — 28. april 2014 @ 12:49

  10. Asylansøgere skulle som det allerførste have at vide, at de nu er gæster i Danmark, og det skal de være glade og taknemlige for. En hvilken som helst lovovertrædelse vil medføre ophævelse af denne status, og det vil sige: øjeblikkelig udvisning.

    Kan de af en eller anden grund ikke sendes tilbage til stedet, de kom fra, bliver de kriminelle asylansøgere spærret inde, indtil dette er muligt.

    Så er den procedure ikke længere eller mere indviklet.

    Kommentar by Crass Børsting — 28. april 2014 @ 13:44

  11. Det er så slående at kristne og andre indvandrere generelt integreres vel (de behøver ikke være vestlige; hvem er bange for at møde 5 kinesere på højbro plads haha) og muslimer bliver IKKE integreret. Tillad mig at henlede opmærksomheden på følgende:

    http://archive.frontpagemag.com/readarticle.aspx?artid=4476
    http://www.barenakedislam.com/2011/01/29/the-muslim-brotherhood-project-a-plan-to-takeover-the-west/

    Kommentar by Moran ya Simba — 28. april 2014 @ 14:54

  12. Vores regering og asylcentrene begår en forbrydelse ved ikke at beskytte flygtninge mod flygtninge!

    En klar sag til forfølgelse når Danmark har fået fornuften igen!

    Kommentar by Santor — 28. april 2014 @ 15:51

  13. 7 Enig. Islam og ideologiens barbarer er ikke en nabo man ønsker sig.

    Kommentar by Iznogut — 29. april 2014 @ 02:58

  14. Helle! Anna og Zenia: Er der problemer med Islam? Nej!nej!nej! Sådan kan man ikke se på det. For som vores alle sammens Zenia siger: Hvis der er nogen, der træder ved siden af, har de lært det af danskerne. Danskerne har primitive stenalderhjerner. Det er danskerne, der skal integreres ind i multikulturen.

    Kommentar by Machiavelli — 29. april 2014 @ 05:26

RSS feed for comments on this post.