9. april 2008

Politikens ordvalg

To eksempler.

  • 6/4.08 Politiken – Myndigheder fjerner misbrugte piger fra sekt.
  • “52 piger i alderen 6 måneder til 17 år er blevet fjernet fra en ranch i Texas, hvor 400 medlemmer af sekten ‘De Sidste Dages Helliges Fundamentalistiske Kirke’ holder til… Sekten praktiserer åbenlyst polygami, og kritikere af sekten siger, at den arrangerer brylupper for piger helt ned i 13-års alderen… Det er den selvlærte profet og leder af sekten, Warren Jeffs, der for fire år siden købte og byggede ranchen.”

  • 8/4-08 Politiken – Indonesien blokerer for ‘Fitna’.
  • “Tre indonesiske internetudbydere har valgt at lukke for de populære hjemmesider YouTube og MySpace. Det sker for at følge et påbud fra den indonesiske regering, der vil spare landets befolkning for at blive udsat for den højreorienterede hollandske politiker Geert Wilders forsøg ud i propagandafilmkunsten ‘Fitna’.”

    Oploadet Kl. 14:42 af Kim Møller — Direkte link14 kommentarer

    The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/5690/trackback

    14 Comments »

    1. Det er journalisten Andreas Lindqvist, der laver endnu en svinestreg. Andreas Lindqvist var også emnet her på siden for et par dage siden. En apologet i fuld flor.

      Kommentar by Lars — 9. april 2008 @ 15:06

    2. Hvis man ser, hvad Andreas Lindqvist har skrevet for Politiken, står det klart, at han ikke kan kaldes journalist. Han er propagandist.

      Historie på historie, der lægger af stand til Dansk Folkeparti og indeholder ekstreme doser af islam-apologi.

      Det er vel i orden, at Politiken bekender kulør og har en Rune Larsen ansat som klummeskribent. I det tilfælde kan der ikke herske tvivl om Rune Larsens subjektivitet, og Rune Larsens fundamentalistiske had til kristendommen og dansk kultur står dermed for hans egen regning.

      Men når subjektiviteten som i Andreas Lindqvists tilfælde trækkes ind i avisens journalistiske spalter, bliver det problematisk.

      Kommentar by Lars — 9. april 2008 @ 15:31

    3. Han er et hæsligt eksempel på hvad der er galt med journaliststanden i Danmark. Men det er stadigt intet at forregne med den fejge svenske journaliststand.

      Kommentar by deen — 9. april 2008 @ 15:45

    4. http://www.youtube.com/watch?v=sKLSJpesYkk&feature=related

      det her er alt for sjovt…

      Kommentar by deen — 9. april 2008 @ 17:25

    5. Glimrende set Kim – for hvordan kan man være andet end selvlært profet? :)

      Kommentar by Morten — 9. april 2008 @ 17:47

    6. Øh var Muhammed ikke også selvlært?

      Kommentar by Ulrik — 9. april 2008 @ 18:13

    7. Ordvalget “den selvlærte profet” er muligvis valgt for at markere at det ikke er en i en række af profeter hvor de har lært af hinanden. Mit gæt.

      Kommentar by Peter Buch — 10. april 2008 @ 01:48

    8. Noget andet er den massive censur af nettet, som flere og flere lande tager i brug, på grundlag af lamme påskud og syge undskyldninger.

      Især dette “beskyttelse af de svage”- argumentet, er uhyggeligt.

      Kommentar by tobulisten — 10. april 2008 @ 01:59

    9. “…der vil spare landets befolkning for at blive udsat for den højreorienterede hollandske politiker Geert Wilders forsøg ud i propagandafilmkunsten ‘Fitna’.”

      Den indonesiske regering sparer hermed befolkningen for at få indsigt i islamisternes fanatiske hærgen. Det er lige som DR der ved ikke at vise Fitna også ville spare den danske befolkning for mere oplysning om islamistisk hærgen – som Fitna satte fokus på.

      DR laver TV der sparer islamisterne for kritik. Det er det indtryk jeg får. DR laver TV så det passer til f.eks. Ida Auken (SF) segmentet, der bare vil have fred. Skidt med at islamisterne hærger. Bare vi ikke skal se det, høre det eller tale om det.

      Kommentar by Janne — 10. april 2008 @ 07:20

    10. Hvad blev der er Villy Søvndals: Religiøse fanatikere kan skride a H til?

      Kommentar by Janne — 10. april 2008 @ 07:21

    11. “…der vil spare landets befolkning…”

      Kan landets befolkning og alle andre, der let lader sig provokere, når koranens voldspotentiale udstilles, ikke bare lade være med at se filmen, Andreas Lindqvist?

      Kommentar by Paul — 10. april 2008 @ 09:37

    12. Det er ikke kun Politiken, der lefter for islam og islamisterne. Liberalisterne er på en måde endnu mere ekstreme, som denne leder i “den borgerlige avis på nettet” 180grader.dk dokumenterer:

      http://www.180grader.dk/leder/Leder_Pas_paa_kulturen_den_er_farlig.php

      Kommentar by Søren Rasmussen — 10. april 2008 @ 10:52

    13. “…der vil spare landets befolkning…”

      Ja, ligesom (D)DR som også ville “spare” Danmarks befolkning mod Fitna filmen!!!

      Hvorfor skal vi tvangsbetale til menigheds støjsenderen (D)DR, når vi ikke kan få oplysninger derfra, men kun politisk korrekt censureret pladder og helt ude af virkelighedens “vinklede” misinformation???

      Hvor er det syndt for min gamle onkel, og mange flere, uden internet, der skal tvangsbetale til (D)DR, der holder dem hen i uvidenhed og uden for diskutionen, fordi de skal “spares” for oplysninger.

      Nå, men vi oplyste internet bruger, kan endnu glæde os over vores frihed, så længe den varer!!!
      Lur mig, om ikke EUrabia diktaturet snart skal få sat en stopper for dette, overvågnings kontoret for racisme!!arbejder sikkert ihærdigt på, at få censureret nettet……
      Menings-kontrol kontoret ER oprettet, det hedder bare noget med racisme, som dækker over islam-kritisk censur!

      Kommentar by li — 10. april 2008 @ 12:39

    14. Læg også mærke til, at denne Andreas i selve artikelens overskrift behændigt får stemplet selve filmen “Fitna” som højreorienteret.
      Mig bekendt optræder der ingen politiske manifestationer i “Fitna”, men igen et eksempel på bevidst manipulation af gennemsnitsdanskeren til automatisk at sætte islamkritik lig noget nær fascisme.
      Men det er jo nok vejen, hvis man vil frem på Politiken – at fedte stygt for Thøger.

      Kommentar by Kafir — 21. april 2008 @ 23:18

    RSS feed for comments on this post.