4. juni 2014

Statsministerkandidat-alternativet til 500 muslimer: “Jeg glæder mig til at være.. en del af jeres fremtid.”

Det lykkedes ikke medierne at krone flere ugers hetz med Lars Løkkes politiske deroute, og det er jo egentligt meget godt. Det er godt fordi medier ikke fik sin skalp, men også godt, fordi alternativet formentligt havde været næstformand Kristian Jensen. Herunder lidt fra hans Tale til Ramadan middag, august 2012.

“Jeg fik i onsdags lov til at være med til og holde tale ved den Ramadan middag, som avisen Zaman afholdt i Glostrup for ca. 500 muslimer. Her er, hvad jeg sagde:

Tak for indbydelsen til at være med her i dag. Det er jeg både glad for og stolt af. Jeg vil derfor starte med at ønske alle en god Ramadan.

Jeg tror på, at man bliver et rigere og mere helt menneske af at møde andre kulturer og lære om andres måde at leve livet på. …

Selv om det er nemt at få øje på forskellighederne, så er der på mange måder også ligheder mellem tanken bag den kristelige højtid – julemåneden – og Ramadan måned. Både julen og Ramadan har fokus på næstekærligheden. Vi skal tænke på de, som har det hårdere end os og være med til at række ud og hjælpe dem. Julen handler i sin kerne om at give: give gaver og give kærlighed. På samme vis er næstekærligheden central i jeres fejring af Ramadan.

Uanset hvilken religion eller hvilken kulturel baggrund vi kommer med, så har vi også brug for et fællesskab. Og jeg ønsker, at det danske fællesskab skal være åbent. … Det er derfor, at vi i Venstre siger velkommen til alle de, som kan og vil være med til at skabe et godt og stærkt Danmark. Uanset hvor man kommer fra, eller hvor man retter sine bønner hen, så skal Danmark byde velkommen til mennesker, som vil være med til at gøre Danmark til et stærkere og bedre sted at bo, leve og se sine børn vokse op. …

Danmark er vores land. Det er ikke mit land, eller jeres land. Danmark er det land, vi har sammen og det sted, hvor vi skal bygge vores fremtid sammen. I fællesskab – i mangfoldighed – i respekt for andre.

Som jeg startede med at sige, så tror jeg på, at man bliver et rigere menneske af at have mødt og forstå andre. At være her gør mig rigere. Jeg glæder mig til at være en del af jeres højtid i aften og en del af jeres fremtid.

(Kristian Jensen, Næstformand Venstre; Uriasposten)

“Det er ikke mit land, eller jeres land. Danmark er det land, vi har sammen…” (Kristian Jensen til muslimer, 2012)

“Hvorfor altid den negative vinkel på muslimer?” (Kristian Jensen til DR, 2009)

Oploadet Kl. 08:41 af Kim Møller — Direkte link60 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/57171/trackback

60 Comments »

  1. Tragedie i Hønsegården.
    Den arrogante Superhane har igen overtaget ”Overpinden” hvorfra den nu galer sine løfter om ”bod og bedring” og ”orden i bilagene” men fremlægge dokumentation for at der er afregnet og betalt afgift af ”Eget forbrug af tøj” til Fodermesteren, her ”Skattefar” det mangler stadig, men det kommer ”mOske” når den konkurrerende Hanekylling kommer ned fra Stormoskeen’s Minaret, hvor den søgte beskyttelse hos Imamerne, da ”Stinkbomben” eksploderede i Hønsegården og sendte hele flokken af hovedløse, hjernedøde høns i alle retninger.
    Disse høns er nu fuldstændig hjælpeløse, her havde de vænnet sig til at ”skrabe” fede kerner til sig selv og familien og sleske for ”overhanen” så en stille og rolig karrierefremtid var sikret, eller evt. ende som en velnæret ”Halalkylling” i supermarkedets køledisk, jo, jo de havde i sandhed gjort hvad de kunne for at sikre og mæske sig selv, med sloganet: ”Mig selv, Mig selv, og så igen Mig selv”.
    – og så slår Bomben ned, alle flygter ”Hegnet” kan ikke holde til presset, det vælter og en hær af sultende ”Brune Italienere” og andet ”Skrabe til sig” Pak vælter ind over hegnet og besætter hele Hønsehuset og Hønsegården og galer ud over hele egnen: ”bliv væk, bliv væk det er vores gård”
    De stakkels fordrevne Karrierepolitikerhøns farer nu hovedløse rundt for at finde et Parti hvor de kan fortsætte deres Landsskadelige Pikken guldkorn op til sig selv og familien så de kan fortsætte op ad karrierestigen, uden at komme i nærheden af det normale og mere almindelige høns er nødt til, nemlig ”at Arbejde ”og lægge Æg.
    Derfor denne advarsel til de få partier der endnu holder deres sti ren, vis disse karrieresøgende høns Vintervejen, og når der skal forfremmes og tillidsposter besættes, så tag høns fra jeres egen kreds af flittige høns der har været trofaste mod jeres idealer i både medgang og modgang, så er der måske en mulighed for at stoppe det eskalerende grænseløse vanvid.
    Danskere vågn op det er senere end du tror!!

    Kommentar by Cantor — 4. juni 2014 @ 08:58

  2. Kristian Jensen (V):

    “..jeg ønsker, at det danske fællesskab skal være åbent.”

    Åbent for koranen, der 347 gange kalder mennesker, der ikke er koran opdragede, VANTRO?

    Åbent for religiøs lære, der indeholder voldsopfordringer mod homoseksuelle og anderledes troende og -tænkende borgere?

    Det er påfaldende – og et stort problem – så mange politikere, der ikke tør/vil kritisere religion, når religion er fjendtlig og udemokratisk. Det er et demokratisk problem.

    Kommentar by Liva — 4. juni 2014 @ 09:29

  3. “Det er ikke mit land!!”

    Total idiot, kultur og samfunds-nedbryder. Og han er næstformand. Det viser uden så mange dikkedarer, hvorfor vi er fortabt med den slags politikere. “Det er ikke mit land.” Hold da kæft! det er godt han ikke er i familie med mig. Og så bliver jeg også lidt deprimeret, for det viser, at dem som styrer Danmark ikke engang forstår hvad det vil sige at være dansker i Danmark. Total kultur kriminel.

    Kommentar by Gør noget — 4. juni 2014 @ 09:43

  4. Under alle omstændigheder, kan ikke ignorere Dansk Folkeparti, så det ville nok ikke betyde så meget igen.

    Kommentar by Henning — 4. juni 2014 @ 09:47

  5. Hvis man er tilhænger af religionsfrihed, må man have det svært med islam, som jo forbyder religionsfrihed for muslimer.

    Kristian Jensen er vel tilhænger af religionsfrihed?

    Kommentar by Ole S. — 4. juni 2014 @ 09:52

  6. Man må konstatere, at den påvirkning børn og unge siden 1970erne har været udsat for i folkeskolen, gymnasiet og andre steder har båret frugt, også i borgerlige rækker. Magen til blanding af uvidenhed og infantile klicheer skal man lede længe efter.

    Kommentar by jan mølgaard — 4. juni 2014 @ 10:31

  7. Det er uhyggeligt, at et menneske med ansvar for vort land kan aflevere en sådan blanding af uvidenhed og infantile klicheer.

    Kommentar by jan mølgaard — 4. juni 2014 @ 10:35

  8. Føj for den lede da! Sikken en tøsedreng og forræder! Et familiemedlem havde ret, da hun sagde: ‘Der er noget ved den fyr, jeg ikke kan li’, han virker heller ikke som en statsmand’.

    “På samme vis er næstekærligheden central i jeres fejring af Ramadanen.” Jensen mener, at julen og ramadanen kan sammenlignes!?? Det svarer nærmest til sige, at Antarktis og Sahara har en masse tilfælles. Hvordan mon Jensen så ser på det faktum, at denne hersens julelignende ‘fredelige’ ramadan-begivenhed ofte afsluttes med diverse orgastiske mordtogter?

    Billedet af de Dumme er desværre det samme i fx England, hvor muhammedanerne også har fået indført, at de naturligvis har ret og krav på at holde ramadanus-middage i selveste White Hall. De prøver hele tiden at strække den demokratiske dumhed, og det lykkes mærkeligt nok gang på gang. Hvordan kan det gå andet end galt…

    DF bør gå efter statsministerposten, for så kan vi måske få ryddet lidt op og få sendt mange af de galninge tilbage.

    Kommentar by Løsriv Jylland! — 4. juni 2014 @ 10:41

  9. “Det er ikke mit land”, siger han. JO! Sørme så er det MIT land! Min slægt går tilbage til Chr. den 4, og jeg er derfor født som arving til dette land. Nogle indvandrere siger, når de har boet her i få år, at ‘DK er osse mit land’. Nej, vel er det ej! Det bliver aldrig et muhammedansk land, og man skal gøre sig fortjent til at kalde sig dansker. Antidemokratiske indvandrere, og det er man som muhammedaner, har ikke en naturlig ret til dette land, som vore forfædre har opdyrket og plejet i årtusinder. Hvis vikingerne vågnede af deres grave nu, så ville de straks gribe til våben, hvis de så, hvad der var sket med vores stakkels land.

    DK er ikke for de tørklædeklædte, og det er ikke for moské-gængere! Danmark er kristent og skal forblive det.

    Kommentar by Løsriv Jylland! — 4. juni 2014 @ 10:52

  10. Puha, Kristian Jensen mener at ramadanen er Dansk og sammenligner måneden med fejringen af julen, denne personage er valgt til det Danske folketing og lønnes af de Danske skatteydere, jeg mener at denne politiker begår grundlovsbrud ved at sammenligne ramadanen med den Danske jul, hvordan kan Kristian Jensen udråbe Danmark til et muslimsk land, han burde afsættes fra Dansk politik på grund af hans udtalelser.

    Kommentar by emmagad — 4. juni 2014 @ 11:11

  11. “Det er ikke mit land, eller jeres land. Danmark er det land, vi har sammen…”

    Inden KJ traf den beslutning (sammen med andre islamofile kriminelle politikere), kunne han lige have spurgt dem hvis land det er. Dem regner han sig åbenbart ikke selv blandt. Skynder han sig kan han lige nå 18:12 til Riyad.

    Han glæder sig jo til, at være en del af islams fremtid.

    Og hvorfor mener han sig berettigt til at stille andres døtre tilrådighed som jihad bolle-kvæg?

    Kommentar by Hans Und — 4. juni 2014 @ 11:23

  12. “Det er ikke mit land”
    Nej, det er det ikke.
    Smut du over til de radikale hvor du høre hjemme.

    Kommentar by Frank Hagmann — 4. juni 2014 @ 11:29

  13. Historien viser
    det er vist aldrig sket før at “Muhamedaniseringen, Erobringen” af Kristne territorier og indlemme/omdanne dem til Muhamedanske Stater, UDEN at Udrydde, dræbe og myrde de oprindelige befolkninger, men vore landsforræderiske “Politikere” er så EU-liderlige og besat af Menneskerettigheds- og andre Gamle konventioner, hvoraf INGEN eller INTET er til glæde og gavn for DANSKERNE at de vender det blinde øje til udviklingen, der allerede er begyndt i det små, – vågn dog op inden det er for sent, bemærk hvad der sker i boligforeninger og andre steder hvor de skam bruger det af dem “Forhadte” demokrati til at udrydde den mindste snert af DANSK kultur.
    STOP det grænseløse vanvid.

    Kommentar by Cantor — 4. juni 2014 @ 11:41

  14. “Jeg glæder mig til at være.. en del af jeres fremtid.” Det så jeg først nu. Sikken en abekat jeg glæder mig ikke til at være en del af freds religionens fremtid. Nu er han heldigvis ung, så han skal nok høre nærmere, når freds religionen træder i karakter.

    Kommentar by Gør noget — 4. juni 2014 @ 11:45

  15. Som mange liberalister har han et åbent sind. Så åbent at hjernen falder ud.
    Han mener sikkert at markedskræfterne vil klare ærterne.

    Kommentar by mb — 4. juni 2014 @ 12:00

  16. Kristian Jensen har skrevet en bog, der hedder; “Hurra for globaliseringen”. Det siger vist alt.

    Jeg foretrækker at leve i Løkkeland!

    Kommentar by Sigwar — 4. juni 2014 @ 12:07

  17. “Jeg tror på, at man bliver et rigere og mere helt menneske af at møde andre kulturer og lære om andres måde at leve livet på. …”.

    Nå, jeg tror på, at man bliver et fattigere (bogstaveligt talt) og undertiden et mindre helt menneske (hvis man lige bliver knivoverfaldet osv.) af at møde muslimer.
    Og jeg har intet behov for at lære yderligere om deres måde at leve livet på, har set så rigeligt.

    Men det kunne da være festligt at se fx Birthe Rønn Hornbæk i burka :)

    Kommentar by Henrik Petersen — 4. juni 2014 @ 12:09

  18. Det er lidt svært for mig at se den åbenlyse lighed mellem fejringen af et lille barns fødsel og fejringen af det slag, der var det første sejrrige islamiske erobringstogt og introduktionen af den senere hævdvundne tradition med at hugge hovedet af fanger.

    Læs med på Sunna online der har meget detaljerede beskrivelser af hvordan Muhammed reagerede på at have fået magt over andres liv for første gang:

    http://sunnahonline.com/library/history-of-islam/287-story-of-the-prisoners-of-the-battle-of-badr-the

    “the Prophet sallallahu ‘alayhi wa sallam divided the spoils equally among the fighters after he had taken al-khums (one-fifth). When they reached as-Safra’, he ordered that two of the prisoners should be killed.

    They were an-Nadr ibn al-Harith and ‘Uqbah ibn Abi Mu’ayt, because they had persecuted the Muslims in Makkah, and harboured deep hatred towards Allah and His Messenger sallallahu ‘alayhi wa sallam. In a nutshell, they were criminals of war in modern terminology, and their execution was an awesome lesson to oppressors.

    ‘Uqbah forgot his pride and cried out, “Who will look after my children O Messenger of Allah?” The Prophet sallallahu ‘alayhi wa sallam answered, “The Fire (of Hell).”

    (Bemærk Muhammeds indstilling til vantros børn.)

    “Did ‘Uqbah not remember the day when he had thrown the entrails of a sheep onto the head of the Prophet sallallahu ‘alayhi wa sallam while he was prostrating himself in prayer, and Fatimah had come and washed it off him? He had also strangled the Prophet sallallahu ‘alayhi wa sallam with his cloak if it had not been for Abu Bakr to intervene and release the Prophet sallallahu ‘alayhi wa sallam.

    The heads of both criminals were struck off by ‘Ali ibn Abi Talib.”

    Efter denne værdifulde lektion får man tilføjet en krølle med hvor flink Muhammed samtidig var ved fangerne:

    “The Prophet sallallahu ‘alayhi wa sallam exhorted the Muslims to treat the prisoners so well to such an extent that the captors used to give the captives their bread (the more valued part of the meal) and keep the dates for themselves.”

    Så længe fangerne stadig havde hoveder at spise med må man formode.

    Her er det siden gået tilbage for Muhammeds disciple: Jeg husker at de fangne børn i Beslan måtte drikke deres egen urin. Det var ikke pænt af kidnapperne.

    Længere nede på den samme Sunna-netside kan man læse om massakren på 6-700 jøder som Muhammeds mænd også foretog.

    Hvis vi skal sammenligne med Bibelens julehistorie er den nærmeste parallel til dette blodbad vist episoden med kong Herodes der slog alle nyfødte drengebørn ihjel for at undgå at den dreng skulle vokse op, som profetier havde sagt ville gøre en ende på Herodes’ tyranniske magt…

    … Kong Herodes har tilmed en berømt halshugningshistorie i sin familie: Hans kones ide med at få datteren Salome til at bede om Johannes døberens hoved på et fad… Herodes giver hende det til gengæld for at hun stripper for ham…

    Et dekadent hof men der er da muligvis visse ligheder med adfærden efter slaget ved Badr hvis man tænker efter som Kristian Jensen opfordrer til.

    Til gengæld ikke så mange ligheder med den lille stald i Bethlehem, en glad familie, en lysende stjerne på himlen, hyrder med lam, vise mænd med fødselsdagsgaver og engle der synger “Fred på jorden”.

    Himmel hvor er jeg glad for at jeg er kristen.

    Kommentar by M — 4. juni 2014 @ 12:11

  19. Snøvle-Kristian

    Kommentar by Johnson — 4. juni 2014 @ 12:40

  20. Ja, han lyder som en bokser, der har gået for mange kampe. Han er uden personlighed, og ville adlrig kunne sælge biletter for Venstre.

    Kommentar by Josef K — 4. juni 2014 @ 14:35

  21. Ja, han er en tynd kop te. En af de utallige medløbere.

    Hans viden om islam er det, alle vestlige skolebørn lærer i skolen. Men som en, der vil regere landet, er det hans pligt at skaffe sig mere at vide. Det har han ikke gjort.

    Kommentar by Gunnar Biering — 4. juni 2014 @ 14:46

  22. Han er en fin pendant til Mogens “giv plads til islam i Europa” Jensen fra sosserne.

    Kommentar by Træt — 4. juni 2014 @ 15:16

  23. Vensres medlemmer og dets vælgere er og har altid været dhimmier. De er til at brække sig over, hvad jeg tror Jørgen Bræk Simonsen muligvis vil være enig med mig i.

    Kommentar by Nielsen — 4. juni 2014 @ 16:20

  24. Slesk er et ord der springer ihu!

    Kommentar by Santor — 4. juni 2014 @ 16:37

  25. Meget god, og sjov lille film. Linker for neden til en tegnefilm lavet i starten af den kolde krig af Harding College, for at turnere farerne ved kommunismen, og fordelene ved kapitalismen. Det var dengang U.S.A stadig handlede ud fra en målestok uanfægtet af djævlens P(i)K.

    Læg specielt mærke til passagen efter 8:28:

    “When anybody preaches disunity, tries to pit one of us against the other through class warfare, race hatred, or religious intolerance, you know that person seeks to rob us of our freedom and destroy our very lives”

    https://www.youtube.com/watch?v=mVh75ylAUXY

    Kommentar by Crusader — 4. juni 2014 @ 17:03

  26. Var det Kristian Jensen, der ankom til Kbh. lufthavn fra en betalt “studierejse” til Saudi-Arabien, fuld af lovord og iført arabisk tørklæde?

    Kommentar by AN — 4. juni 2014 @ 17:03

  27. På den sleske facon han lægger for dagen, fisker V selvfølgelig efter muslimske stemmer, det er sandsynligvis den opgave han har fået tildelt som officiel chef for brobyggeri. Værd at huske, broen der blev bygget over floden Kwai f.eks. endte i vandet med et højt brag.

    Kommentar by LarsB — 4. juni 2014 @ 17:11

  28. -> An

    Nej, det var Karsten Lauritzen.

    Kommentar by Kim Møller — 4. juni 2014 @ 17:20

  29. PS: I og med at folket den gang samlet “målte” ud fra samme målestok (altså før PK) kunne problemer, som vi ser i dag med islam, ikke opstå. Altså minoriteters hærgen er en naturlig følge af et samfund forfaldende i et værdi-vakuum.

    Minoriteten islam er en (meget)kedelig konsekvens af den nye kutlurradikalisme(pk/nymarxisme) i vor Danmark.

    Kommentar by Crusader — 4. juni 2014 @ 17:34

  30. Ikke alene er Kristian Jensen kedelig – han er faktisk dummere end jeg havde fantasi til at forestille mig muligt.

    Kommentar by Ole — 4. juni 2014 @ 18:28

  31. Islamofile Venstre politikere (indtil videre):

    Kristian Jensen
    Karsten Lauritzen
    Karen Ellemann
    Jacob Ellemann
    Jan E. Jørgensen

    Hvem har jeg ikke fået med?

    Kommentar by Hans Und — 4. juni 2014 @ 18:46

  32. Jens Rohde?

    “Jens Rohde forlod folkekirken, fordi landets biskopper ikke har lagt afstand til den række præster, som brugte julegudstjenesterne til at fordømme regeringens udlændingepolitik.”

    http://politiken.dk/indland/ECE133958/jens-rohde-faar-stoette-fra-radikal/

    Kommentar by Crusader — 4. juni 2014 @ 18:59

  33. ->31

    Ville det ikke være nemmere at spørge hvem der IKKE er islamofile? El. hvad?

    Kommentar by Crusader — 4. juni 2014 @ 19:00

  34. -> Crusader

    Det taler jo sådan set til Jens Rohdes ære. Mener også han var fornuftig at høre på indtil der gik EU i karrieren.

    Kommentar by Kim Møller — 4. juni 2014 @ 19:05

  35. Er vi ikke ved at være der, hvor det tavse flertal alle gør sig skyldige? Den, der tier, samtykker?

    Kommentar by Crusader — 4. juni 2014 @ 19:12

  36. ->34

    Det synes jeg slet ikke det gør, taler til JRs ære. Der er noget grundlæggende galt her. Vi i Danmark er som et af de eneste lande i EU IKKE en sekulær stat, som jeg som konservativ mener, er en klar styrke. Vi er et kristent land, med kristen værdier, dog sørgeligvis i forfald.

    Jeg mener han symptombehandler, og sågar lader det gå ud over vor egen kultur. Det er kulturradikalt.

    Hvordan kan det tale til hans ære?

    Kommentar by Crusader — 4. juni 2014 @ 19:25

  37. -> Hans Und: Jeg tror, du har glemt Birte Rønn Hornbech, mere ‘anstændig’ end de radikale.

    Kommentar by Henrik Petersen — 4. juni 2014 @ 19:41

  38. -> Crusader

    “Jens Rohde forlod folkekirken, fordi landets biskopper ikke har lagt afstand til den række præster, som brugte julegudstjenesterne til at fordømme regeringens udlændingepolitik.”

    Røde præster bruger præstegerningen til at bekæmpe en højreorienteret udlændingepolitik. Jens Rohde mener biskopperne skal gribe ind, så folkekirken ikke politiseres. Det skete ikke, hvorefter han melder sig ud.

    Kommentar by Kim Møller — 4. juni 2014 @ 20:12

  39. 38->

    Aha, det forholder sig sådan, undskyld. Jeg må æde mine ord.

    Så må min kritik gå på det grundlæggende: Jeg mener godt, at folkekirken må politisere, hvis ikke bør, selvfølgelig. Alt andet ville være for liberalt, og urealistisk. Her fejler Jens Rohde vel?

    Hvis hans kritik udelukkende går på, at man ikke må blande religion og politik, så kan man vel ikke tildele ham ære, når han tilfældigvis udlægger sin kritik, når politiseringen er rød? Han kan få tildelt noget held måske? :)

    Hvor i alverden er de konservative!?

    I den pågældende sag burde biskopperne tage stilling, og udelukke dissidenterne.

    Det kunne være interessant, at se hvilken vej vinden blæser politisk i kirken. Er den nu mest domineret af “næstekærlige” Auken-typer, eller er den, som jeg i sagens natur gik ud fra, til højre fra midten!?

    Vi mangler klart et opgør i kirken.

    Kommentar by Crusader — 4. juni 2014 @ 21:11

  40. Siden i aftes har jeg frydet mig over Politiken.dk der på samme web-side samtidig viste 2 bræk-nyheder: Løkke går af og Løkke går ikke af.

    En billede på de uophørligt sludrende og sladrende journalister der ulideligt vil være på forkant af virkeligheden.

    Kommentar by Niels P. — 4. juni 2014 @ 21:38

  41. ->38

    Ja okay, du siger “det taler sådan set til hans ære”. Enig…..

    Kommentar by Crusader — 4. juni 2014 @ 22:29

  42. Måske Kristian Jensen bare ønsker sig dobbelt statsborgerskab
    http://jyllands-posten.dk/politik/ECE6781878/bredt-politisk-flertal-er-enige-om-at-tillade-dobbelt-statsborgerskab/

    Kommentar by mb — 4. juni 2014 @ 23:03

  43. Hm, jeg styrede lidt forsvaret at Løkke, og jeg er egentlig meget godt tilfreds. Jeg ved godt at Kristian Jensen ikke lige er en stærk koldkriger, men Løkke er jo så til gengæld. Venstre er meget splittede på dette område, og for at holde sammen på partiet skal de forskellige fløje jo føle sig repræsenteret.

    Hvis Venstre var nedsmeltet, så havde de virkelig sat hele den borgerlige føring over styr, og det havde været en katastrofe. Nu har vi et ok udgangspunkt for det næste valg, og hvis alt går som jeg har skrevet lidt ned i min drejebog, så får vi et knaldgodt valg, hvor hele den borgelige flok kommer godt ind.

    Det handler jo om samarbejde, og vi er jo ikke enige om alt, men vi skal kunne finde en omgangsform.

    Hele den hetz handlede fra mediernes side om at forsøge at vælte det borgerlige sammenhold, det var det som ikke lykkedes, og der synes jeg faktisk at Kristian Jensen gjorde det godt. I stedet for at skabe splid, gik han ind for at holde sammen på Venstre, og det skal vi allesammen være rigtig godt tilfredse.

    Jeg synes også godt at vi kan være godt tilfredse med at have givet medierne en over nakken, det er altid en stor, stor fornøjelse :)

    Kommentar by Asger Trier Engberg — 4. juni 2014 @ 23:07

  44. Det er ufatteligt, at Kristian Jensen ikke gider sætte sig ind i, hvad islam er for en størrelse og især, hvad tilstedeværelsen af ideologien gør ved det danske samfund.

    Havde han gjort det, så ville han ignorere ramadanen og alt det gøjemøj som vælter ned over uskyldige institutioner. Tja, man kan muligvis tro, at han ville have et ønske om, at begrænse ideologiens udfoldelse?

    Men, det gider Kristian Jensen ikke og udstiller sin tomhed.

    Kommentar by Iznogut — 5. juni 2014 @ 00:54

  45. 16 Sigwar,

    Fra Des-Informations promovering af bogen:

    “Du skriver i bogen en del om flygtninge- og indvandrerpolitik og værdien af åbne grænser. Er det ikke problematisk at samarbejde med Dansk Folkeparti på det område?
    »Jeg mener ikke, at vi er gået længere, end jeg som liberal ideologisk og holdningsmæssigt kan argumentere for. Der er vel den forskel, at hvor vi er kommet til grænsen, er Dansk Folkeparti lige begyndt at røre ved deres spilleflade på hele det her område. De vil i langt højere grad ind og lave aftaler, som også er etnisk, familiemæssigt, kulturelt og religiøst orienteret. Der synes jeg, at det er vigtigt at få markeret, at vi skal sige stop.«”

    http://www.information.dk/79722

    Kommentar by Hans Und — 5. juni 2014 @ 06:15

  46. “Det lykkedes ikke medierne at krone flere ugers hetz med Lars Løkkes politiske deroute, og det er jo egentligt meget godt.”

    Aner man en lille smule offermentalitet hos højrefløjen. Senest har jeg hørt Søren Krarup og Ralf Pittelkow græde ud i diverse medier over den åh så venstreorienterede presse. Alt sammen med argumentet om at “det er vekendt at journalister er venstreorienterede” og dernæst noget ammestuesnak om vinkling. Alt sammen er det så dejlig ikke-kvantificerbart at RUC ville blive misundelige.

    Kommentar by Nærsynet Hippie — 5. juni 2014 @ 09:40

  47. Hahaha… og nu har Pittelkow overgået sig selv med denne overskrift: “Lars Løkkes krise viser, hvor upopulær Thorning er”

    – Lars Løkke kom altså kun i problemer fordi HTS er upopulær, så det er faktisk igen-igen HTS skyld det hele… Enten er jeg ikke intelektuel nok til at forstå den gode Pittelkows krystalklare logik, eller også er det noget med vinklingen der ikke helt passer….

    Kommentar by Nærsynet Hippie — 5. juni 2014 @ 09:44

  48. Taget i betragtning den politik forrige regering praktiserede, så kan det næsten være ligegyldigt hvem der sidder og leger statsminister.

    Jeg kan ikke huske at Løkke har sagt noget der kunne opfattes som et værn mod Islam. Det er muligt at han er mere slagfærdig, underholdende og ‘lederagtig’ end Jensen, men helt ærligt… Jensen er bare ham det siger det Venstre gør.

    Venstre er liberalister og vilde med EU.

    Kommentar by mb — 5. juni 2014 @ 10:17

  49. Den venstreorienterede presse står med en kæmpe “Günther” efter Lars Løkke Rasmussen snød alt og alle. Her er ikke tale om offermentalietet
    men en idiotisk dansk journalist-elite, der troede den kunne knække Lars Løkke ved en folkedomstol, før partiet Venstre havde holdt et internt krisemøde.

    Kommentar by k.m. — 5. juni 2014 @ 13:16

  50. @ k.m.

    Jeg synes heller ikke forløbet har været kønt, men at pressen går i selvsving er ikke nyt, og ikke begrænset til politik, så at fortolke denne del af sagen politisk er efter min mening en overfortolkning. Det var det samme med HTS’ skattesag, der reelt var langt mindre en den blev gjort til. Den blev blæst op af medier, men kunne højst sandsynligt være startet af nogen i venstre… en tidligere skatteminister måske? Venstre bliver lige nu ramt af deres egen strategi i baghovedet. Det ville være sjovt, hvis ikke det var tragisk…

    Hvordan var det lige at Lars Løkke snød “alt og alle” ? Ved at få sit parti fra over 30 % i meningsmålinger til under 20 % på 2 uger. jeg tror venstres medlemmer i så fald gerne ser sig frabedt at blive snydt. Hvilket nok er den egentlige kerne i problemet, da der juridisk aldrig rigtig har været en sag…

    Kommentar by Nærsynet Hippie — 5. juni 2014 @ 14:01

  51. Der er ikke brug for personer fra menap-lande her i landet, der er ingen der har sendt bud efter dem, og de er uønskede. De bør derfor repatrieres, såfremt det er muligt. Og samtidig et stop for indvandring fra ikke-vestlige lande.

    Kommentar by Filip — 5. juni 2014 @ 15:55

  52. Det kan godt være at Løkke er et fjols men alternativet, Kristian Ramadan Jensen, havde været langt værre.

    Kommentar by J B — 5. juni 2014 @ 16:53

  53. Skattesagskommisionen har efter sigende frikendt Venstre ministre for indblanding i Helle Thornings skattesag. Den blev selvfølgelig lagt død af de samme medier der nu jagter Lars Løkke.

    Vi har jo aldrig fået at vide hvor meget Stephen Kinnock har unddraget den danske statskasse, og hvad med Helle Thorning der leaser bil i Tyskland, det ser sgu da ikke kønt ud når hun hyler op om at dem med de højeste indtægter skal bidrage mere til fællesskabet.

    Kommentar by k.m. — 5. juni 2014 @ 17:11

  54. Dansk Folkeparti går ind for ‘åbent danskhed’, enhver ikke-vestlig kan ifølge dem blive dansker, (måske) undtagen muslimer..

    Kommentar by Troels Leunbach — 5. juni 2014 @ 17:46

  55. I 1973 blev der indført et indvandrerstop. Alligevel er antallet af velfærdsflygtninge/lykkejægere fra menap-lande mere end ti-doblet. Og omkostningerne ved denne kulturberigelse er også blevet mange gange større. Derfor har det været nødvendigt for de “ansvarlige” politikere at spare på de danske borgeres velfærdsydelser.

    Kommentar by Filip — 5. juni 2014 @ 19:26

  56. Eks-formand skrider: Venstre er en sekt

    Jan Marker har efter en årrække i Venstre meldt sig ud. Partiet er ikke længere et parti, mener den tidligere formand i Roskilde Syd.
    Og årsagen er altså enkel: personen Lars Løkke.

    http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article2300026.ece

    Kommentar by mb — 5. juni 2014 @ 21:53

  57. Medierne vil gerne fremhæve sig selv som vagthunde, men det seneste døgn udstiller dem som naive.
    politiken.dk/debat/ECE2308393/loekke-manipulerede-med-medierne/

    Kommentar by mb — 6. juni 2014 @ 00:38

  58. Crusader

    Jeg er enig med dig i 36 og synes ikke du behøver æde noget i dig i 39 og 41.

    Der er ingen ære i at forlade forsamlingen (“ekklesia”) under de givne omstændigheder. Det ærefulde ville være at blive og tage en god bramfri politisk debat med præsten over kirkekaffen! Kunne bringe mere liv i kludene i folkekirken og der er intet den har mere brug for.

    Alternativt kan man blot vælge at gå i en anden kirke med en apolitisk præst eller en der mener det samme som en selv hvis man ikke gider høre på den foregående.

    Det var rigtigt af biskopperne at nægte at lægge mundkurv på deres præster. Vi skal ikke være så forbandet bange for at høre folk udtale deres tanker – men mere bange for hvad folk tænker der ikke kan tale ærligt og frit!

    Kaj Munk prædikede politisk og hans prædikener er tankevækkende på mange niveauer. Nazisterne prøvede at give ham mundkurv på. Det er ikke en strategi der er nogen ære i. I dag ville Kaj Munk måske blive fyret længe før han nåede at sige alt det han nåede at sige i 30’erne og 40’erne. Er det et fremskridt?

    Hellere politik på prædikestolen end censur!

    Selvfølgelig har en præst der gør sig selv til primært politisk taler misforstået noget men det er latterligt at melde sig ud af kirken på den baggrund.

    Jens Rohdes handling svarer til at man skulle melde sig helt ud af det danske demokrati og nægte at stemme mere eller blogge politisk fordi Helle Thorning prædiker for EUs almagt fra folketingets talerstol.

    Det er da ikke just det valg Kim Møller (som taler om Jens Rohdes “ære”) selv har truffet? Så vidt jeg husker stemte han til EU-parlamentsvalget.

    Rohde kunne også have valgt at lade sin egen stemme lyde i Folkekirken i stedet for at løbe hjem og surmule under dynen så snart noget går ham imod.

    Desværre er konfliktskyhed en dansk folkesygdom. Det er nemmere at holde sig udenfor end at stå op for sit eget standpunkt… men alt andet end ærefuldt! Det kaldes bekvemmelighed.

    Kommentar by M — 6. juni 2014 @ 10:57

  59. Crusader

    Da du kalder dig sådan får jeg lyst til at spille denne sang:

    http://www.youtube.com/watch?v=h6SkaFMTihI

    Dens sidste ord passer måske også lidt på Rohde-historien: al den apati selvoptagethed og principløshed som præger vores refleks-handlinger i dag… Ingen tro på noget bedre end os selv, ingen udholdenhed i modgang.

    Chris de Burgh har skrevet flere historiske sange i en tid hvor man stadig kunne det uden at det også skulle mistænkeliggøres og blive set som et politisk (ukorrekt) statement. (Fx “Rose of England”.) En mere laid back tid hvor man godt kunne få lov til bare at fortælle en historie uden at tillægges alle mulige perverse motiver.

    Chris har selv en forfader der var korsfarer, Robert de Burgh eller sådan noget hed han vist. Måske var det pga ham han skrev denne sang.

    Kommentar by M — 6. juni 2014 @ 11:07

  60. Vatpik

    Kommentar by Wazzla — 6. juni 2014 @ 13:17

RSS feed for comments on this post.