22. april 2008

Iben Hjejle opfordrer unge på DR1: Stem “rigtigt langt til venstre for midten.”

Uddelingen af Boogieprisen 2008 blev fredag aften sendt live på DR1, og det er svært at forestille sig et mindre tankevækkende program. Værst var ikke Reimer Bos tilstedeværelse, det at arabisk modkultur tilsyneladende er blevet højmode, men Iben Hjejles patetiske takketale.

Iben Hjejle, Klovn: “… og så vil jeg gerne sige til alle de unge der sidder herinde, og dem der sidder derhjemme i stuerne. At I skal huske at spise økologisk, og når I engang bliver gamle nok, så skal i huske at stemme rigtigt langt til venstre for midten.

Via Højre.

Oploadet Kl. 16:43 af Kim Møller — Direkte link76 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/5745/trackback

76 Comments »

  1. Socialismen er en taberideologi og Iben Hjejle er åbenbart præcis lige så hjernedød i virkeligheden som i serien.

    Kommentar by Anders — 22. april 2008 @ 17:02

  2. Det er jo så ynkeligt at man græder.

    Iøvrigt; Hvorfor er denne post arkiveret under Eva Smith ?

    Meget dårligt kan man sige om Eva Smith, men hverken af udseende eller intellekt er der vist nogen der vil påstå at hun har noget til fælles med Iben Hjejle.

    Kommentar by Superman — 22. april 2008 @ 17:26

  3. Tja men Ibenpigen virker sandt for dyden også langt fra at være den skarpeste kniv i skuffen.

    Så alt i alt er det jo bare endnu en tosse til bunken.

    Folket har heldigvis gennemskuet de røde skidderikker og deres “kunstneriske” medløbere.

    Kommentar by whodares "islam skaber tabersamfund" — 22. april 2008 @ 17:32

  4. Ja, stem langt til venstre for midten. Det kunne være sjovt at se Enhedslisten fratage Iben alle de penge hun har tjent på at fjante rundt på en scene.

    Kommentar by Rettentilselvforsvar — 22. april 2008 @ 17:43

  5. -> Superman

    Eva Smith er med til at overrække en pris.

    Kommentar by Kim Møller — 22. april 2008 @ 17:45

  6. Den yderste venstrefløj bliver stadig mere sindssyge. Læs f.eks. denne venstrefacistiske Markus Lund fra SUF/AFU, der beskylder Kim for at være nazist:

    http://www.180grader.dk/nyheder/Enhedslisten_arrangerer_fest_med_voldsorganisation.php

    Kommentar by Søren Rasmussen — 22. april 2008 @ 17:53

  7. “Klovn” er noget af det eneste jeg udholder på DR.
    Hende den anden – jeg så hende interviewet som sig selv – hun ER i virkeligheden indknævret og småborgerlig. HUn spiller bare ….sig selv. Det gør Iben måske osse ?

    Kommentar by Steen — 22. april 2008 @ 17:57

  8. Iben Hjejle er i så fald, hvad man i gamle dage betegnede som en kystbanesocialist.

    Kommentar by Henrik — 22. april 2008 @ 18:30

  9. Iben Hjejle er da smart nok til at vide hvilke holdninger der vil skaffe hende nye opgaver i kulturverdenen. Hvor mange engagementer tror i hun ville have fået i fremtiden hvis hun havde opfordret til at stemme på et af VKO-partierne???

    Kommentar by JensH — 22. april 2008 @ 18:54

  10. Steen;
    ““Klovn” er noget af det eneste jeg udholder på DR.
    Hende den anden – jeg så hende interviewet som sig selv – hun ER i virkeligheden indknævret og småborgerlig.”

    Klovn er sjovt. Men det er altså Tv2 (Zulu) der sender det, så ikke engang pga. Klovn kan man betale licens med god samvittighed.

    Og hende den anden – tjaa, hvis det er Mia Lyhne (Frank’s kærestei serien) du henviser til, så meldte hun sig under valgkampen og til efter-valgfest under fanerne hos SF og Villy. Kim har iøvrigt tidligere haft en post herinde, hvor hun demonstrerer analytiske evner indenfor terrorisme-forskning. Noget intellektuelt fyrtårn er der ikke ligefrem tale om – så ja, hun spiller vist bare rundt regnet sig selv.

    Det er vist iøvrigt en uskreven regel i branchen at man skal tilhøre det yderste på venstrefløjen. Hvad mon en skuespiller som Iben tjener, og hvad mon en god socialist gør med disse penge ?

    @Kim – ok, det fremgik bare ikke af indlægget hvilken rolle eva smith spillede under prisuddelingen, og om hun eller andre også gjorde sig pinlig bemærket.

    Kommentar by Superman — 22. april 2008 @ 18:54

  11. Hvori består det patetiske (svulstige, højstemte) egentlig? Mig forekommer det snarere ynkeligt.

    Kommentar by AHK — 22. april 2008 @ 18:57

  12. Gad vide om det overhovedet var blevet sendt, hvis Farshad Kholghi havde vundet en pris på DR (as if), og dernæst havde opfordret til at stemme “rigtigt langt til højre for midten” ?

    Kommentar by DaLi — 22. april 2008 @ 19:28

  13. @ Superman:

    J a,ja, Mia Lyhne, hun ER sådan ! :-))))))))))

    “Men det er altså Tv2 (Zulu)”

    ok, pardon, hvem ser TV ?

    Kommentar by Steen — 22. april 2008 @ 19:31

  14. -> 12 DaLi

    Det er lige så sandsynligt det ville blive sendt, som at en Svensk avis ville trykke et indvandrings-kritisk læserbrev.

    Kommentar by JensH — 22. april 2008 @ 19:34

  15. ps: Jeg elsker “Klovn” fordi det beskriver det helvede det er at blive 40, ha været gift i ti år og blokket op i en ejerbørge med svigerfamilie. Og så dette – at mænd aldrig kan gøre en skid rigtigt, og håber at afvæbne konen med et kronisk “skat”
    ;-)))))

    Kommentar by Steen — 22. april 2008 @ 19:36

  16. Når disse pattebørn er gamle nok til at stemme er venstrefløjen forhåbentlig gået nedenom og hjem. Den er nemlig ikke bedre værd!

    Kommentar by Dansk Realist — 22. april 2008 @ 19:52

  17. Kunne disse mikrofonmisbrugere dog ikke bare stille op til valg evt. for et politisk parti, og dermed tage et politisk ANSVAR – uanset om det var venstre- eller højrefløjen, de ville repræsentere.
    Det er jo alt for billigt at udnytte sin kunstneriske position gang på gang på denne usmagelige måde.

    Kommentar by Purellif — 22. april 2008 @ 19:56

  18. Jeg er forlængst træt af “Klovn”, og det der “skat” rimer perfekt på skvat. Det er svært at se, hvad der skulle tiltrække kvindelige seere.

    Kommentar by Mette (liberal) — 22. april 2008 @ 19:58

  19. -> #18 Mette (liberal)

    “Det er svært at se, hvad der skulle tiltrække kvindelige seere.”

    Hvad med Kasper Christensen??

    Kommentar by JensH — 22. april 2008 @ 20:00

  20. -> 19 JensH

    Ha, ha, ha. Tror du, at jeg en desperado?

    Kommentar by Mette (liberal) — 22. april 2008 @ 20:02

  21. Slamsækken Iben Hjejle…hun virker som om hun er datter af overmøgsækken Ritt Bjerregaard og godhedsindustriens største nyttige idiot, Peter Mygind. Produktet kan vel næppe blive dårligere sammensat..

    Kommentar by ONION — 22. april 2008 @ 20:10

  22. -.> #20 Mette (liberal)

    Nåja, det kan blive småt for enhver :-)

    Kommentar by JensH — 22. april 2008 @ 20:13

  23. Jeg har aldrig rigtig fået at vide, om socialisterne respekterer den private ejendomsret eller ej. Min logik siger ‘nej’, og det logiske følgespørgsmål er så, hvordan man i den situation vælger, hvem der administrerer økonomiske ressourcer.

    Jeg får sjældent konkrete svar, når jeg spørger venstrefløjserne…

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 22. april 2008 @ 20:14

  24. -> 22 JensH

    Nej. :-)

    ->23 Henrik Ræder Clausen

    “Jeg får sjældent konkrete svar, når jeg spørger venstrefløjserne…”

    Det er ærligt talt også meget optimisk af dig at blive skuffet.

    Kommentar by Mette (liberal) — 22. april 2008 @ 20:20

  25. Ja,jeg stoppede med danske sitcoms, da det gik op for mig at det altsammen handler om ydmygelses-tv, camoufleret ind i selvironisk humor. vel er det sjovt, men det er psykisk usundt, tror jeg.

    Det bekræfter den kroniske depression, venstrefløjen har, over at socialismen ikke lykkedes.

    Og mon nogen af vores danske stjerner, var nået nogen steder, hvis det ikke var for den danske venstrefløjs medie-mafia, som ikke lader cosa nostra noget tilbage at ønske, på det psykiske plan.

    Iben er bare en fisse.. -nå, ja, en uansvarlig kyllinge-medløber, lidt for stærkt agiterende, for at være med, med de rigtige.. -den arme pige får aldrig et ordentligt selvværd, ak ak.

    Kunne hun bare holde sig til at se køn ud og passe sit job, men i dag skal ,,rigtigt kvinder,, jo helst også gøre sig selv til grin.

    Kors, hvor jeg lyder som en gammel sur … LOL LOL…LOL

    Kommentar by tobulisten — 22. april 2008 @ 22:52

  26. Desuden:

    Når de bliver gamle nok, så har de valgmuligheden for at stemme på Sharia-socialistisk Folkeparti eller Det Shariaradikale Venstre eller Dansk Shariaparti eller Sharia-demokraterne.. ho ho – dhimmitudes!

    Kommentar by tobulisten — 22. april 2008 @ 23:04

  27. Iben Hjejle må have rotter på loftet, når hun anbefaler fornuftige mennesker at stemme langt til venstre for midten.

    Når man er ung, udannet og uvidende stemmer mange på venstrefløjen.
    Når man er blevet voksen, dannet og vidende stemmer man af indlysende årsager med sin sunde fornuft på højrefløjen.

    Det er logik for selv dværghøns :-)

    Kommentar by Johansen — 23. april 2008 @ 00:35

  28. 23

    Henrik Røder Clausen

    For et godt stykke tid siden så jeg en episode af “Smagsdommerne” på DR2 (jeg siger med vilje episode), hvor panelet kom ind på økologi og hvad godt man kan gøre for miljøet. En af smagsdommerne, en kvinde, blev efterfølgende spurgt om, hvad hun personligt ville gøre for miljøet. Om hun f.eks. ville give afkald på sin store bil? Det ville hun naturligvis ikke. Det satte unægtelig alle de pæne ord, hun netop havde fremført i så pæn en tone, lidt i perspektiv.

    Kommentar by Janne — 23. april 2008 @ 05:55

  29. TOBULISTEN

    Ungerne behøver ikke at vente på at blive gamle nok til at stemme for Sharialovgivningen vinder indflydelse her i landet.

    Læs 180 Grader

    fra i går om, hvordan Jordan – og andre Islamiske lande har meddelt de følger trop i næste uge med lignende retssager – har indledt retssager ved en domstol i Amman mod tegneren Kurt Westergaard og 12 danske avisredaktører ( bl.a. Seidenfaden)for blasfemi.

    Læs også

    http://www.sappho.dk/Den%20loebnde/strube.html

    Læg mærke til Hedegaards betragtning, som jeg opfatter som helt korrekt, at de Islamiske lande allerede nu betragter Europas lande som koloniserede områder – som en del af Islams Hus, hvor Sharia-loven gælder .

    At Islam betragter sig som vores overherre med de rettigheder der dermed følger for Islam over os.

    Dernæst skal vi kalkulere med de Islamiske landes indflydelse på FN og, vil jeg tilføje, EU-systemet.

    Hvad gør vi så ved det ?

    Hvis vi var rigtig kloge trykte samtlige Europæiske og de øvrige af Vestens landes skriftlige og elektroniske medier samtlige tegninger igen og igen og igen ….

    Bøjer vi os i mindste måde, på den ene eller den anden facon, for de Islamiske landes Sharia-domstole, og dermed lovgivning, accepterer vi i praksis deres vedtagelser om Europa som Islamisk koloniområde.

    Kommentar by Vivi Andersen — 23. april 2008 @ 06:13

  30. 29.

    Linket virker ikke – men på SAPPHO står Hedegaards artikel under Den Løbende med overskriften

    “Nu går de efter ytringsfrihedens strube.”

    Kommentar by Vivi Andersen — 23. april 2008 @ 06:18

  31. Når nu Middelhavs Unionen, a.k.a Euromed, a.k.a. Barcelonaaftalen, a.k.a. Nord-Syd dialogen nu træder i kraft om 1½ år, så har vi privilligeret partnerskab med de omtalte lande. Det betyder påp sigt at de tilbydes EU’s fire søjler.

    Så gælder det fandeme om at holde fast på retsforbeholdet, for ellers SKAL danske statsborgere udleveres som følge af en dom i et af landene. Hvis Kurt Westerberg, Seidenfaden et.al. så kendes skyldige i blasfemi, kan de udleveres til halshugning på torvet i Damaskus.

    Kommentar by PeterK — 23. april 2008 @ 07:16

  32. 16 > Når disse pattebørn bliver gamle nok til at stemme, er fr. Hjejle med garanti et forlængst glemt mediefænomen. Hendes udseende er allerede under naturlig nedbrydning.

    31 > Der vil være et permanent pres fra mühammedanistiske lande for at udbrede deres retsorden til vore territorier og befolkninger. At redaktører og tegnere skulle blive udleveret til en sharia-domstol i et af disse lande, forekommer i dag utænkeligt og uhyrligt. Vel omtrent lige så uhyrligt, som hvis nogen i 1965 havde sagt, at islamistiske ekstremister kunne holde massedemonstrationer i danske gader, og at fremmed pøbel ville iscenesætte koordinerede hærværks- og ildspåsættelsesaktioner overalt i landet nat efter nat.

    Kommentar by Crass Børsting — 23. april 2008 @ 07:45

  33. HAHAHAHHAHA!!!

    Og tænk jer, det er disse “kunstnere” som i betaler til over skatten… dels til deres ‘uddannelse’, dels til støttekroner via kulturministeriet, og naturligvis også fordi de igen og iegn – som her vist – propaganderer for de røde i folketinget, som så igen og igen kommer ind og hæver skatten en tak mere osv….

    Det lugter sku af totalitarisme… men her er det ikke så meget politikerne der kontrollerer ‘kunsten’, men ‘kunstnerne’ der kontrollerer politikerne, eller rettere – hvem der bliver politikere…

    Kommentar by Peter Bjørn Perlsø — 23. april 2008 @ 08:08

  34. Det er præcist derfor at så mange partier på venstrefløjen i dag arbejder hårdt for at sætte stemmeretsalderen ned til 15 år. De har set lyset i at hvis man kan mobilisere de unge, kan de fint bruges som nyttige idioter, for at vinde magten. De ved udemærket godt at der er mange stemmer i at helt unge mennesker ofte er irrationelle tænkere samt komplet politisk, historisk og samfundsmæssigt uvidende. Og det er ydermere på samme tid som de også har en indre oprørstrang mod det autoritære (forældrerne, systemet osv.), samt er fulde af, mener de selv, “store markante, retfærdige og selvstændige meninger”. De er netop lette ofre for v-fløjens politiske manipulation der i realiteten blot behøver og gå på at Anders Fogh og DF og USA er onde – det virker hver gang og mere nuanceret billede skal der ikke til for at de fleste 15-18årige sluger det hele råt.
    Samme strategi har v-fløjen med held også altid brugt i deres leflen for indvandrerne.

    Kommentar by Jacob A. — 23. april 2008 @ 09:04

  35. Iben-pigen skulle tage at stikke piben ind.
    Så kan hun jo passende åbne munden engang, hvis hun finder på noget fornuftigt at sige.
    At hun er forblevet med tilslørede øjne, behøver vi andre ikke at belemres med.

    Hvis hun er så vild med venstrefløjens uansvarlige politik, kunne hun og Casper jo starte med at flytte ind i en muslimsk ghetto i Københavns området og sætte deres børn i den lokale folkeskole.

    Så må vi se, om hun hun den erfaring rigere stadig anbefaler, at man skal stemme laaangt til venstre for midten.
    Venstrefløjen alias overgivelsesfløjen, som har en fuldstændig uansvarlig udlændingepolitik og adskillige steder har indført islamiske lovregler som f. eks. i de Københavnske folkeskoler og i flere svømmehaller.

    Iben for helvede kom ud af Tornerose-søvnen!

    Kommentar by Johansen — 23. april 2008 @ 10:20

  36. “Iben for helvede kom ud af Tornerose-søvnen!”

    Drøm videre. Hun og andre “talking heads” er ikke ansat i underholdningsbrancen pga. hvad de har (eller rettere: mangler) imellem ørerne.

    Kommentar by Peter Bjørn Perlsø — 23. april 2008 @ 10:26

  37. #16 m.fl.

    Ville livet være lettere uden venstrefløj? Måske. Ville det være mere demokratisk?

    På “Hodjas hjørne” ville jeg nu blive beskyldt for at støtte tyranni, diktatur og hvad ved jeg. De mere opfindsomme ville foreslå mig at afprøve “Saudi-Barbarien”.

    Og til den (indrømmet tænkte) replik kan jeg kun replicere: Prøv selv – og husk at glemme at tage penge med!

    Iøvrigt om Iben:

    Måske mener hun som jeg, at hvis de følger hendes råd er chancen optimeret for, at de “laver en Karen” og ender herovre under Mogens og Pia – de følger bare Winstons lov og holder sig samtidig i den rabiate fløj.

    Med venlig hilsen

    Kommentar by Scavenius — 23. april 2008 @ 10:37

  38. 29. Vivi Andersen

    LÆG MÆRKE TIL HVAD HUN SKRIVER OG LÆS HEDEGAARD I SAPPHO! DET ER AFSINDIGT VIGTIGT DET HER!

    Kommentar by Tim Pallis — 23. april 2008 @ 10:53

  39. Iben er en fræk lille sag. Godt hun ikke har burka på hovedet. Det ville være synd, men det er den vej det går.

    anti-sharia

    Kommentar by anti-sharia — 23. april 2008 @ 10:59

  40. @PeterK
    Var det ikke dig som havde en masse information og kronikker omkring Euromed, som aviserne ikke ville optage? Er du stadig interesseret i at sprede dem, må du gerne sende det på en mail til selvforsvar @ live PUNKTUM com

    Kommentar by Rettentilselvforsvar — 23. april 2008 @ 11:03

  41. > 29

    ,,At Islam betragter sig som vores overherre med de rettigheder der dermed følger for Islam over os.

    Dernæst skal vi kalkulere med de Islamiske landes indflydelse på FN og, vil jeg tilføje, EU-systemet.

    Hvad gør vi så ved det ?,,

    Du har ret. Havde ikke tænkt på at vi rent diplomatisk er nød til at reagere. Selvom Jordan så vidt jeg husker aldrig har reageret på vores diplomatiske udladninger, uden massivt pres fra Jordans allierede..

    Der er ikke andet end at yde massiv modstand på alle de tænkelige måder vi kan komme afsted med det.

    Og hvorfor gør vi det ikke, hvorfor er vi så pæne at vente til ,,staten tager stilling,, eller til ,,Een tør stå frem,, ( og bliver dømt til halshugning in abcentia )

    Hvorfor ikke sætte en dato for en aktionsdag og så handle? Det er vel noget andet hvis Jordan må dømme 1/5 af danmarks befolkning! Måske så staten endelig vil bekende kulør? – Hellere gå ud med et skrig, fremfor at gå ud med et suk..

    Jeg foreslår på lørdag ;)

    Problemet er, at vi historisk-kulturelt er meget loyalt og homogent samfund, hvor det at melde sig ud af fællesskabet er oprigtigt alvorligt og sårende for alle. Og da venstrefløjen har sat sig på ,,moralen,, og anser sig selv for verdens navle af rigtige meninger, så er det ekstra svært.

    Kan vi holde balancen og ikke ende i en, for muslimistisk, fordelagtig situation, nemlig et højre-venstre opgør.. borgeroptøjer?

    Det eneste sted venstre og højre mødes er på det højt intellektualiserede plan, som f.eks. folketinget osv, så en aktion ville kræve så megen vid, at selv modstanderen ville anerkende indsatsen, omend politisk uening.

    Eller hvad?

    Kommentar by tobulisten — 23. april 2008 @ 11:27

  42. #29

    Sappho-linket dutter ikke. Det her gør vist:

    http://www.sappho.dk/Den%20loebende/strube.html

    Kommentar by Iver — 23. april 2008 @ 11:41

  43. 39 anti-sharia

    “Iben er en fræk lille sag” skriver du.

    Så må jeg bare undre mig.
    Hun er da en dum dulle, det lyser ud af hende.

    Må jeg foreslå dig at runde optikeren?! :-)

    Kommentar by Johansen — 23. april 2008 @ 12:04

  44. At Iben Hjejle kommer med den slags udtalelser er forudsigeligt qua hendes tilknytning til skuespillermiljøet og den “kreative klasse” eller hvad man nu skal kalde det. Hun kan være en udmærket skuespiller, men har tilsyneladende ikke sat sig ordentlig ind i politik og så er det nemmeste i verden jo – pr automatik – at abonnere på den samme gang hjernetomme floskler som 95 % af DK’s skuespillere abonnerer på: venstrefløjen er lig humanisme og medmenneskelighed og DF, Fogh, USA er dumme og onde.. I kender den gamle svada.

    Jeg er lidt mere i tvivl om hvad Casper C. og Frank mener. I “Klovn”, som jeg i øvrigt synes er rigtig sjov, er der mange episoder hvor de med stor elegance udstiller venstrefløjens og kunstnernes hykleri og selvfedme… Fx afsnittet hvor Casper og Frank møder en utrolig sød pige fra DF og Frank ved en fejl kommer til at melde sig ind i DF. I det afsnit er det hende pigen fra DF der fremstår som den sympatiske person, og Casper, Frank og deres kunstnervenner der bliver udstillet som hykleriske og ekstremt overfladiske når de pr. automatik tager afstand til DF..

    I øvrigt udstiller “Klovn” på en fin måde moderne kvinders ynkelige selvfedme og insisteren på konstant at have ret og få det sidste ord.. Mia og Iben er jo ikke ligefrem hverken sympatiske eller intelligente i serien, og netop deres fremtræden “hits the spot” når det gælder virkeligheden og folk omkring de 30-40 år i faste parforhold :-)

    Kommentar by Torsten — 23. april 2008 @ 13:25

  45. 43 Johansen,

    Der tager du da fejl, hun er da en køn lille dansk pige, og naiv som de fleste af dem…

    anti-sharia

    Kommentar by anti-sharia — 23. april 2008 @ 14:22

  46. Jeg bliver gladere og gladere over at jeg fravalgte TV fra mit liv for godt 1½ år siden. Damn, en masse gylle man slipper for.

    Kommentar by Anna Lyttiger — 23. april 2008 @ 14:32

  47. -> 41) tobulisten

    På lørdag? arh! der kan jeg ikke.. hvad med onsdag næste uge? :D

    Men mener seriøst, at der skal gøres noget snart. Synes vi snakker for meget.

    Hilsen Lisbeth

    Kommentar by Lisbeth — 23. april 2008 @ 14:49

  48. Inden I eventuelt går ind på linket her vil jeg lige sige, at jeg er helt på et rene med min egen skadefryd !

    Jeg kan bare IKKE lade være med at grine godt og grundigt over muligheden for Seidenfaden/Politiken bliver stedt for en Sharia-domstol i Amman .

    Som een skrev angående Seidenfaden – han har længe udvist Hybris og nu kommer Nemesis sgu efter ham !

    http://www.180grader.dk/nyheder/T_ger_Seidenfaden_st_til_dom_i_Jordan.php

    Kommentar by Vivi Andersen — 23. april 2008 @ 14:57

  49. 47 Vivi Andersen

    Ja, det var mig, som var ophavskvinde til hybris/nemesis konstateringen :-)

    Seidenfaden får sin velfortjente bekomst.

    Nu har den femininiserede mandsling hakket løs på Jyllands-Posten og DF siden offentliggørelsen af Muhammedtegningerne og såmænd også lang tid før da.

    Tiden er inde til at regningen skal betales.
    Islams nyttige idiot nr. 1 går ikke ram forbi, omendskønt han er mester udi dhimmi-adfærd.

    Nu hjælper hans evindelige, ækle islamleflen ham ikke. Og for min skyld kan han trække Rune Engelbreth-Larsen, medforfatter til “Karikaturkrisen” og skidtspreder på damebladet Politiken, med i faldet.

    Kommentar by Johansen — 23. april 2008 @ 15:10

  50. … Casper C. har for længe siden i “Gintbergs store aften” på TV2, erklæret sig som socialdemokrat – angiveligt pga Ritt Bjerregaard som han efter eget udsagn delte holdninger med.

    Om han stadig er det skal jeg ikke kunne sige, for i modsætning til de fleste venstrefløjsere, har han da helt tydeligt ingen problemer med at udstille sig selv på en meget lidt flatterende måde. Jeg kan altså godt grine af “Klovn” …

    Kommentar by Per Vers — 23. april 2008 @ 16:45

  51. 48. Hejsa Johansen.

    Satanist-Rune bør naturligvis slå følge med Seidenfaden.

    Du ved, moralsk opbakning osv. til en åndsfælle.

    Hvordan skal de for øvrigt også kunne undvære hinanden sådan som de kompleterer hinanden?

    Vivi

    Kommentar by Vivi Andersen — 23. april 2008 @ 17:20

  52. Stem rødt og få langt højere skatter til at finansiere de mange økonomiske bekvemmelighedsturister(deriblandt en hel del kriminelle fremmede)og lykkeriddere, som de røde partier har lukket/og vil lukke ind i landet.

    Kommentar by Poul — 23. april 2008 @ 21:13

  53. -> 43 Johansen

    Hun er da en dum dulle, det lyser ud af hende.

    Og hvad er så pludseligt galt med dumme blondiner? :o)

    Kommentar by Mikael — 23. april 2008 @ 21:20

  54. 51 Mikael

    “Og hvad er så pludseligt galt med dumme blondiner? :o)”

    Det må være op til det mandlige køn at bedømme.
    Jeg er jo ikke en mand, men kan bare ikke forstå, at nogen finder hende tiltrækkende :-) Hun virker ærlig talt intetsigende!

    Kommentar by Johansen — 23. april 2008 @ 21:25

  55. Jeg kan næsten ikke vente på Thøger Seidenfadens næste blog-indlæg på Politiken. Jeg glæder mig til at se hvordan han får forklaret sin menighed, at der selvfølgelig er forskel på sharia-domstolens anklager mod Politiken og så anklagerne mod ‘islamofobiske’ JP. Hvordan får han forklaret, at sharia-domstolen sagtens kan se de sublime nuancer i den fede og politisk korrekte måde Politiken trykte tegningerne på.

    Det bliver en svær en for selv Thøger. Men han kunne jo slippe for opgaven med at skulle forklare sig overfor menigheden ved simpelthen at tage første fly til Amman, og prøve at forklare vennerne, at han skam har gjort meget for at udbrede islamiske normer og skikke i Danmark. Han kunne jo tage Rune med som sit vidne på denne store indsats for islam. Vi andre kunne så nyde freden så længe han er væk.

    Kommentar by JensH — 23. april 2008 @ 22:08

  56. > 46

    Ok, Lisbeth, så onsdag i næste uge, men så skal det også være en flot tegning. :)

    Det er nemlig det, der skal ske noget, vi kan ikke blive ved med at sidde her og puste bobler i kaffen og kigge på forårsblomsterne..

    Krigen er jo i gang

    Kommentar by tobulisten — 24. april 2008 @ 00:04

  57. OT: Har metop postet en lang række korancitater på Gylle Køkbæ’s blog. i forbindelse med, at hun er bekymret for danske slagtegrises velfærd, hvilket må betegnes som 120%’s hykleri.
    her
    Hvis hun vover at slette dem, vil jeg – ganske uden skrupler – udgive mig for at være en forarget islamer, som vil opfordre til en fatwa, da hun i så tilfælde jo vil tage afstand fra centrale dogmer i islam – uha – hvad kan det ikke ende med?

    Kommentar by Anna Lyttiger — 24. april 2008 @ 00:07

  58. Ups – linket mislykkedes, så her er det i txt format:
    http://gulaykocbay07.wordpress.com/2008/04/23/en-ny-muslimsk-bev%c3%a6gelse-kr%c3%a6ver-bedre-forhold-for-danske-slagtesvin/

    Kommentar by Anna Lyttiger — 24. april 2008 @ 00:08

  59. >53 JensH
    Når Thøger og Rune rejser til Jordan for at modtage deres retfærdige dom, kan de følges det meste af vejen med en vis Anders Bøtter, som i morgen rejser til Abu Dhabi, hvor han er blevet nomineret til en muslimsk kulturpris for sin Facebook-gruppe og underskriftindsamling ”Undskyld Muhammed”. (Kilde: JP i går).

    Kommentar by monse — 24. april 2008 @ 00:36

  60. Ups, den JP var vist fra i forgårs. Men alligevel, det er da grotesk.

    Kommentar by monse — 24. april 2008 @ 00:45

  61. #57,
    Du må være gal…seidenfaden rejser ingen steder…faktisk tror jeg slet ikke, at der overhovedet er et fly der har plads i kabinen til landhvalen :-)

    Kommentar by ONION — 24. april 2008 @ 02:27

  62. -> #59 Momse

    “kan de følges det meste af vejen med en vis Anders Bøtter”

    Vi har skamn haft dhimmien Anders Bøtter under ‘kærlig behandling’ i tråden “Gruppepres eller ikke gruppepres – det er spørgsmålet”. Som jeg skrev derinde, så kunne Anders Bøtter og DR i flere henseender have kostet mig dyrt:

    “Anders Bøtter var lige ved at involvere mig i et trafik-uheld på vej hjem fra arbejde idag. Jeg sad og hørte bil-radio, og på DR’s havde selvfølgelig et (venligsindet) interview med ham, og jeg var tæt på at miste herredømmet over bilen af bare raseri.

    Du taler om “femininiserede mandslinge”, og den beskrivelse passer sikkert også på Anders Bøtter. Men for mig stod han nu også som en af disse ulideligt bløde “vi-voksne-kan-også-være-bange” socialister, som landet desværre er alt for rigt på.”

    http://www.uriasposten.net/?p=5733#comments

    Tro mig, efter den oplevelse er jeg gået over til kun at høre musik-radio når jeg kører bil :-)

    Kommentar by JensH — 24. april 2008 @ 08:59

  63. #58 Anne Lyttiger

    Jeg ved snart ikke om jeg skal grine eller græde. Tal dog ordentligt kone… hvad tror du du får ud af at svine Gülay til på den måde ? Gülay fører en fin og sober blog (syntes jeg), selv om jeg absolut ikke er enig med hende i ret meget. Det eneste du får ud af den adfærd er, at argumenterende muslimer (trods alt)trækker sig fra debatten…. men det er vel også din egentlige dagsorden eller hur ?

    Kommentar by Karsten, Objektivist — 24. april 2008 @ 20:35

  64. Jeg så lige, at Iben Hjejle er student fra “Det Fri Gymnasium” inde på Nørrebro – det forklarer jo en del. Der er næppe en student derinde fra, der ikke er udklækket som stemmekvæg for Enhedslisten

    Kommentar by Trimmer — 24. april 2008 @ 22:39

  65. Nu skal vi jo heller ikke glemme Ibens “store” Hollywood karriere.
    Jeg kan godt huske i år 2000 da hun medvirkede i den amerikanske film High Fidelity, hvor hun af danske medier blev udråbt til at være det nye håb i amerikansk film og hvor hun selv udtalte sig om hvor begejstret hun var for at arbejde i Hollywood, ja det blev til en film uden succes, hvorefter hun kom kravlende tilbage til Danmark og udtalte at hun heller ville arbejde i Danmark da det gav større kunstriske udfordringer!!
    Ja selvfølgelig er det mere spændende at medvirke i en sekunda tv-serie som Klovn, på en kanal som ikke alle kan se og så blive skubbet rundt af Casper Christensen på kokusmåtten derhjemme.
    Mon hun havde været ligeså venstreorienteret idag, hvis hun havde haft en karriere i USA?

    Kommentar by Michael Nielsen — 25. april 2008 @ 02:15

  66. Iben Hjejle er ikke andet end en tryghedsnarkoman.

    Hvor er den ÆGTE kunstner, som tør udfordre den etablerede sfære, han/hun selv befinder sig i?

    Hvor er den kunstner, som offentlig stiller sig op, og stiller sig utilfreds med alle de racistiske overgreb, som invandrere(muslimer) næsten dagligt begår mod etniske danskere? Mon ikke de fleste kender kriminal-statistikkerne?

    Hvor er den kunstner, som TØR stille sig op, og sige at han/hun skam stemmer på DF(eller V/K)?

    Hvor er den ÆGTE kunstner, som tør bryde med de helt igennem etablerede ensrettede “kunstnerholdninger”?

    HVOR?

    Kommentar by Cicero — 25. april 2008 @ 10:09

  67. -> #64 Cicero

    “HVOR?”

    Ud over performance-kunstneren Uwe Max Jensen kan jeg ærlig talt ikke komme i tanker om nogen.

    Kommentar by JensH — 25. april 2008 @ 12:37

  68. Når man er rigtig artiiiist, så er man skam også pr. automatik på venstrefløjen, så bortset fra at hendes kommentar passer fint til DR’s egen politik, så er kvindens bemærkning jo bare generel dum.

    Kommentar by Kim — 25. april 2008 @ 19:11

  69. Nu kan være der jo så mange grunde til at hun vælger venstrefløjen, der står da ikke direkte at det pga. islam.
    Jeg synes liiiiiiige at man skal spise salt til, og lade være med resolut at nedgøre folk pga. løsrevne bemærkninger.

    Ikke alt hvad venstrefløjen gør er rigtigt, og bestemt heller ikke alt hvad højrefløjen gør er rigtigt.
    Det er jo hvad man ligger i det, og ser det som.
    Hun kan have andre årsager end islam med sit valg.

    Kommentar by Madsen — 25. april 2008 @ 19:13

  70. @63 Karsten ikke Objektivist
    Er det “fint og sobert” at slette kommentar, der stiller pæne og noble spørgsmål om idelogien islam, som tørklæde-konen ikke kan svare på, uden at udstille sig selv som værende hjernevasket koran-tro-tilbeder???

    Kommentar by li — 25. april 2008 @ 22:11

  71. #70 Li
    Nej naturligvis ikke, det fremmer bestemt ikke diskussionen/meningsudvekslingen at slette indlæg eller spørgsmål der kommer lidt for tæt på…helt enig. Men vor forventning om, at en ung muslim konstant og til enhver tid SKAL besvare islamkritiske indlæg fra mere eller mindre fjendtligt indstillede læsere, er nok lidt vel optimistisk. Der er vel ingen der i fuldt alvor tror, at vi kan argumentere os frem til et niveau, hvor den ene part indser sin vantro og konverterer ?? Jeg har da selv flere gange spurgt både Gülay og Latifi i ganske sobre indlæg om, f.eks. hvordan De stiller sig til Koran/tillæg bud om at slå sin hustru (med en kæp ikke tykkere end en finger) og om, at lade kæppen hænge på væggen et sted hvor hustruen kan se den (det giver jo en dejlig fred i huset)… At de to piger ikke besvarer sådanne spørgsmål har jeg egentligt ikke en forventning om – men De må jo læse indlægget før De kan afgøre at De ikke vil svare på det, hvilket jeg ser som en lille sejr. “In your face” om man så må sige. Alt i alt tror jeg bare vi skal blive ved med at stille disse kritiske spørgsmål.

    Men at sviiiiiine disse piger til på den måde, gider jeg bare ikke at høre på.

    Kommentar by Karsten, Objektivist — 26. april 2008 @ 17:12

  72. OT, men apropos manglende gennembrud i USA.

    Ole Bornedal er startet på et oikofobi-projekt. En film kaldet “Fri os fra det onde” (bemærk uoriginal stikken til kristendommen). Historien foregår i en lille by “der på overfladen ånder fred og idyl. Men så krakelerer facaden altså pludselig efter et trafikdrab. hvor mistanken – uberettiget – samler sig om byens eneste indvandrer.” – Tænk engang, uberettiget… at vi kan være det bekendt.

    For at give et “retvisende” billede af os danskere vil Ole Bornedal fylde sin film med “Grimme mennesker, tykke mennesker, overvægtige, sært udseende, kraftige kvinder med affarvet eller meget slidt hår, matroner, rappenskralder, gamle, slidte, trætte, ølvomme, druktude, bondske“. Jeg vil dog gætte på at ham der skal spille indvandrer er en nydelig mand. Med andre ord lige så “subtile” virkemidler som dem Fritz Hippler brugte – smuk er god, grim er ond.

    kilde: avisen.dk/aqualene-lasse-rimer-voldsorgie-260408.aspx

    Når den anstændige biografgænger har set den film kan han sige til sig selv – det er slet ikke som jeg kan læse i avisen og som jeg hører fra venner og familie, nej for filmen viste jo tydeligt at det er os danskere der er onde. Og på den måde kan han narre sig selv lidt længere. Tak for det Ole Bornedal, din nævenyttige luskefis.

    Kommentar by Mallebrok — 26. april 2008 @ 18:53

  73. Digteren Henrik Nordbrandt er en stor islam- og ikke mindst Muhammed-kritiker.

    Kommentar by Pål — 29. april 2008 @ 21:22

  74. Alle borgerlige og DF afskum skal have en aidsinficeret kanyle op i ballen.

    Kommentar by Franz Paulsen — 25. juni 2008 @ 10:06

  75. Sjovt som næsten alle de indlæg, der kritiserer og tilsviner Iben og hendes udtalelse for at være “stupid”, “mangel på intellekt” etc., udviser præcis lige så lidt intellekt og mangel på argumentation.

    Hvis man alligevel ikke er i stand til at argumentere for sine ytringer, men bare postulere og tilsvine, havde det så ikke været nemmere bare at skrive “jeg er uenig”?

    Kommentar by Eingy — 15. november 2008 @ 17:33

  76. Nej, nej, nej..

    Hvad er der sket med menneskeheden?
    Jeg håber satme at nogen at de unge følger hendes råd, og at det kun er gamle indskrænkede mennesker der sidder og skriver alt det her, så den fremtidige verden bliver bedre! Og når i nu skriver at ungdommen er åh så naive og umodne, og slet ikke danne egne meninger, så synes jeg da det er pinligt at se kommentarer som
    “Socialismen er en taber ideologi” (Fandme godt nok velformuleret, og en person med stor horisont der har sagt det)

    og
    “Det kunne være sjovt at se Enhedslisten fratage hende alle hendes penge hun har tjent på at fjante rundt på en scene”

    Jeg ved ikke helt hvordan du kan tro at staten fratager dig dine penge? Så vidt jeg ved bruger de dem på det sygehus, du sandsynligvis kommer til at ligge på en eller anden dag, den skole dine børn skal gå i, og en hel masse andre ting.
    Men hvis du synes det fungere så pisse godt, som vi jo f.eks kan se i USA, så synes jeg da bare du skulle flytte derover. Der har du jo stor mulighed for at se menneske i nød, og fortvivlelse hvis du synes det er fedt.

    Og desuden forstår jeg heller ikke lige det med at socialismen er en “taber” – ideologi, når vi jo har set hvor fuldstændig galt det er gået med kapitalismen. Der er i hvertfald kommet en masse flere “tabere” ud af det. Sociale tabere, og tabere i samfundet.

    Og hvis man virkelig er højreorienteret, så synes jeg hellere man skulle indrømme med det samme at man er et utroligt egoistisk menneske, der bare vil rage til sig og have det hele for sig selv, så meget som muligt, og er fuldstændig forgabt i sig selv og “det enkelte menneske”, så synes jeg hellere man sige det direkte istedet for at pakke det ind alt muligt lort, bruge ordene: logik, retfærdighed,

    Kommentar by Sophie — 16. juni 2009 @ 22:34

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper