7. juli 2014

Mosbjerg Folkefest 2014, en skøn lørdag i godt selskab ved Mossø

Første del af min sommerferie sluttede med afholdelse af Mosbjerg Folkefest 2014. Det blev en lang begivenhedsrig dag, der startede alt for tidligt, inkluderede en tre-timers vagt ved indkørslen, og sluttede meget senere efter adskillige timer på den forkerte side af bardisken. Det var planen at jeg ville holde ud til de sidste gæster var teltet, men da jeg også var involveret i den fælles morgenmad, stod jeg af ved 05-tiden. Der sad der stadig folk omkring bålet – pudsigt nok, flere fra multikulturelle Nørrebro, der uafhængigt af hinanden havde tilmeldt sig arrangementet.

Som man kan læse på Mosbjerg.org, så gik festen over al forventning. Vi blev 150 gæster, og selvom regn satte ind kort efter de helstegte pattegrise var spiseklare, så gik det hele alligevel, takket været to store pavilliontelte og det hjemmelavede vikingetelt. Udsigten fra baren klokken 19.58…

Højdepunktet var naturligvis talerrækken, der fint blev bundet sammen af en veloplagt Lars Hedegaard.

“Det gik over stok og sten fra Kasper Støvrings angreb på EU’s imperiebyggeri over Alain Wagners forklaring af Sharias problemer. Vi fik vinkler på demografi fra Morten Uhrskov og Mogens Camre, en kort tale om Norges tilstand fra Hans Rustad, og Ole Hasselbalch gav nogle sigende anekdoter om den ekstreme venstrefløjs metoder.

Hans Erling Jensen fortalte om Right Hand Aid – et projekt for at hjælpe fattige uden at gøre dem til flygtninge – og til sidst hædrede Aia Fog (Trykkefrihedsselskabet) Steen Roschou fra Snaphanen for mange års dansk oplysningsarbejde som såkaldte ‘Public Service’ medier helst vil være fri for at udføre.”

(Lars Hedegaard om forfølgelsen af Dan Park, Mosbjerg, 5. juli 2014; Youtube)

Regnen var med til at gøre den overdækkede bar velbesøgt, og Uwe Max Jensen (og hans bedre halvdel) havde en travl aften. Flere drak mjød, blandt andet en mand, som jeg ikke umiddelbart genkendte, men af navn husker svagt fra mine teenageår i Århus-forstaden Lystrup.

Et par højrebloggere passede pølseboden: 62 procent svinekød, 0 procent halal. Der herskede i det hele taget en god infidel stemning.

Mere om arrangementet på et senere tidspunkt, herunder video af talerne. Høj sol, dagen derpå.

Oploadet Kl. 03:28 af Kim Møller — Direkte link22 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/57768/trackback

22 Comments »

  1. Tak både til Kim og alle hjælperne for et godt arrangement!
    Jeg overnattede ikke, men i, der gjorde, har sikkert haft det hyggeligt om morgenen.
    Jeg kommer gerne igen og glæder mig allerede!

    Kommentar by Britta Due Andersen — 7. juli 2014 @ 08:49

  2. Tillykke med arrangementet.

    Fed infidel T-shirt på billedet:-)

    Kommentar by Sigwar — 7. juli 2014 @ 09:04

  3. og allerede breaking news at DF politiker har været til “højreekstrem” fest…… men det havde man vel ventet ville blive deres vinkel

    Kommentar by broholm (ordblind) — 7. juli 2014 @ 09:39

  4. Sikke en fest vi har haft… tra la la.. Åh, ja åh, ja åhhhh, hvor mjød og bål passer som fod i hose.

    Det var skisme et dejligt døgn i gode menneskers selskab.

    Infidel T-shirten bør være et salgsobjekt til næste år, evt. inklusive i tilmeldingsprisen – opgiv størelse og farve :D

    Badebroen skal op til næste år, om jeg så selv skal stå for det – vil gerne på “knoklelisten” som tidligere udmeldt :D

    Tusind tak til Svend for din store gæstfrihed incl fladskærm med VM-Bold… kanon.

    Kommentar by Iznogut — 7. juli 2014 @ 10:04

  5. Tillykke med et godt arrangement… Jeg havde selv tilmeldt mig med en ven.. Men hang desværre fast i Frankrig… Fortryder bittert at jeg ikke er bedre til at planlægge… Men så blev der vel lidt mere helstegt til de andre.. Stort tak til Kim..

    Kommentar by ny kommentator — 7. juli 2014 @ 11:50

  6. Det er bare så godt at hører at I havde en god fest :)

    Kommentar by Santor — 7. juli 2014 @ 13:58

  7. Härlig stämning, fina människor och intressanta samtal, för att inte tala om den goda goda maten!

    Stort tack för allt arbete du har lagt ner.

    En fortsatt skön sommar önskar jag er alla!

    Kommentar by Filippa — 7. juli 2014 @ 14:48

  8. Det var flot at arrangørerne kunne få Lars Hedegaard som konferencier plus mange prominente talere.

    Håber at I kan gentage kunststykket og så skal I nok nå de 200 gæster næste år.

    Kommentar by Jernhesten — 7. juli 2014 @ 14:52

  9. Tak til alle for en fantastisk fest.

    Hvad angår infidel t-shirten kan den bestilles her
    http://www.zazzle.co.uk/infidel+tshirts

    Jeg vil dog lige nævne at trykket er ikke den bedste kvalitet. Havd den i vaskemaskinen ved 30 grader og der røg en del af trykket af.

    Endnu en gang tak for den gode fest, og nu hvor de værste tømmermænd har lagt sig kan jeg begynde at glæde mig til næste år.. Håber at vi ses

    Kommentar by LWO — 7. juli 2014 @ 16:01

  10. Tak til alle for dejligt selskab, og en kæmpe tak til arrangørerne for jeres indsats. Det var fantastisk hyggeligt. Håber, vi ses igen næste år :-)

    Kommentar by UNT — 7. juli 2014 @ 19:25

  11. Et fantastisk arrangement i Skønne naturomgivelser og godt selskab. Tusind tak alle sammen. Jeg ser frem til folkefesten næste år.

    Som LWO påpeger er trykket på Infidel T-shirten af meget dårlig kvalitet og tåler ikke vaskemaskine. Ved ikke om den kan bestilles i forskellige kvaliteter.

    Kommentar by Andreas — 7. juli 2014 @ 19:48

  12. Der findes andre ‘Infidel’ T-shirts, fx en variant med ‘Kafir’ i stedet, så arabere kan forstå det :)

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 7. juli 2014 @ 23:19

  13. Iznogood: Vi vender tilbage om det med ‘knoklelisten’…

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 7. juli 2014 @ 23:20

  14. Tak Henrik, det vil jeg glæde mig til :D

    Kommentar by Iznogut — 8. juli 2014 @ 03:30

  15. Hvordan mon MSM har behandlet Festen, hvis de overhovedet har det?

    Det kunne være et ekstra blog indlæg for Kim?

    Kommentar by Sigwar — 8. juli 2014 @ 09:32

  16. Skøn dansk fest på et smukt sted. Især var det godt at se, at ikke alle var hvidhårede oldinge.

    Og så var det dejligt at få lejlighed til at veksle et par ord med de mange modige kendte, og få takket dem for deres store arbejde for Danmark – Uhrskov, Camre, Helmuth Nyborg, Steen, osv..

    Så – mange tak fra mig. Jeg håber at I fortsætter Jeres store uegennyttige arbejde.

    Kommentar by Svend — 8. juli 2014 @ 10:55

  17. Stor tak til Kim og hele teamet bag Mosbjerg,det var en dejlig fest :)
    Ang.Infidel t-shirts,så har jeg god erfaring med dem de sælger her,har selv nogle der er flere år gamle og har været vasket mange gange uden at trykket er skadet.
    http://www.ebay.co.uk/itm/151241781092?var=450283995534&ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

    Kommentar by Paul — 8. juli 2014 @ 21:40

  18. Tak til alle for en fantastisk fest! :)

    Kommentar by A-mad — 9. juli 2014 @ 11:23

  19. Tak for en strålende dag. Det var virkeligt herligt at træffe så mange kendte ansigter og det var en dtor glæde for mig at for første gang kunne præsentere konceptet Right Hand id.

    Jeg håber at kunne komme tilbage og berette en masse om de aktiviteter og resultater vi forhåbentligt har opnået om et år :-)

    Kommentar by Hans Erling Jensen — 9. juli 2014 @ 12:23

  20. Bare ærgerligt at man bliver syg, og ikke kunne deltage.

    Kommentar by Cantor — 9. juli 2014 @ 13:48

  21. Det var første gang undertegnede deltog..men bestemt ikke sidste gang. Flot arrangement på alle måder.

    Kommentar by Sylvest — 9. juli 2014 @ 13:59

  22. Det ser hyggeligt ud! Fantastisk billede med Dannebrog – og vildt fed T-shirt! Gad godt købe sådan én…

    Kommentar by Løsriv Jylland! — 11. juli 2014 @ 21:53

RSS feed for comments on this post.