8. maj 2008

“Vil de hoppe med på den, hvis Dansk Folkeparti siger, at alle muslimer skal gasses?”

Tørklædedebatten har længe kredset om hvorvidt offentlige institutioner skulle forbyde tørklæder, og alt imens Socialdemokraterne skændtes internt, lancerede Dansk Folkeparti en kampagne mod islamiske tørklæder indenfor retsvæsenet.

Reaktionerne udeblev ikke.

“… det minder om nazisternes forfølgelse af jøderne i 1930’erne.” (Socialdemokraten Ikram Sarwar; Politiken 2/5-08 S-politiker: DF agerer som nazister)

“Det er mærkeligt, at folk hopper på det, for hvad bliver det næste så? Vil de hoppe med på den, hvis Dansk Folkeparti siger, at alle muslimer skal gasses? (jurastuderende Sabba Mirza; Nyhedsavisen 6/5-08: Sabba kan blive første dommer med tørklæde)

“Det danske samfund har ikke siden trediverne oplevet tilsvarende hetz…” (26 personer; Nyhedsavisen 7/5-08: Kendte danskere protesterer mod DF)

Med sådanne associationer skulle man jo tro, Dansk Folkeparti gjorde sig skylding i andet end dårlig smag, men nej – intet tyder på at kampagnen kommer i konflikt med gældende lovgivning. Udover racisme-beskyldningerne går kritikken på, at annoncerne inkluderer en burka, hvor debatten konkret var rettet på tørklædet. Den ene annonce inkluderede nu en islamisk heldragt med slør – samme dragt som Nyhedsavisens muslimske dommer-potentiale Sabba Mirzi aldrig ville vise sig uden offentligt.

Derudover er de røde sure over at Dansk Folkeparti ironiserer over Natasja Saads musikalske frontalangreb mod Dansk Folkeparti og VK-regeringen under parolen ‘Gi’ mig Danmark tilbage’.

Frit Irak-loonien Frank Johannesen kalder det “tyvstjålet” i gårsdagens MetroXpress, og det giver næsten sig selv, at den taktik også skal have et forsøg – Natasjas forlag kræver erstatning af DF (Politiken 7/5-08).

Musikforlaget argumenterer med, at det “er ligegyldigt, at ordene kan siges at være almindelige, for Natasja har givet dem værdi”, og følger man det ræsonnement, så har undertegnede fremover eneret til ordene uriaspost og uriasposten.

Måske skulle Natasjas bagland ikke tale så meget om plagiat. Bemærk baslinien og trommesoloen i dette instrumentalnummer af The Surfaris fra 1963.

Oploadet Kl. 13:24 af Kim Møller — Direkte link51 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/5798/trackback

51 Comments »

  1. Jeg kan godt garantere for at jeg ved flere lejligheder før Natasjs “sang” har sagt både ‘giv mig…’ og ‘giv os Danmark tilbage’ Jeg leder pt efter nogle private videooptagelser som jeg kan bruge i et søgsmål mod forlavet Edition Wilhelm Hansen for brud på ophavsretten.

    Kommentar by RettenTilSelvforsvar — 8. maj 2008 @ 13:49

  2. Pudsigt om som vogterne af den gode tone, altid så hurtigt forfalder til nazi-associationer. Hende stud.jur som nyhedsavisen taler med er forøvrigt ikke speciel skarp hverken hvad angår dommernes rolle/funktion i domstolssystemet, og desuden udtrykker hun sig på en vis der vist kun kan opfattes som decideret racistisk om folk der ikke accepterer tørklæder for dommere.

    Men det mest bemærkelsesværdige er sådan set journalisten hos nyhedsavisen, der ikke har et eneste kritisk spørgsmål til trods for alt vrøvlet. ligeledes kunne Pittelkow i Jp berette om hvordan tv2 morgen TV ikke havde nogle kritiske spørgsmål da de havde en islam-facistisk fundamentalist (en af dem der også mente at van Gogh skulle dø) inde i studiet.
    Det er da i sandhed bemærkelsesværdigt dårlig journalistik.

    Kommentar by Superman — 8. maj 2008 @ 13:56

  3. WOW. Jeg så lige YouTube videoen, og det er præcis det samme som i Natasjas nummer, selvom det her klart er bedre end hendes såkaldte “musik”.

    Kommentar by RettenTilSelvforsvar — 8. maj 2008 @ 14:18

  4. LOL!

    Natasjas bagland blev vist lige owned. Jeg håber, at de har indgået aftaler med The Surfaris – ellers er de sgu på røven.

    Kommentar by Tarzan — 8. maj 2008 @ 14:19

  5. ‘Hvis jeg ikke få job i Danmark, må jeg flytte til et land, hvor folk er mere oplyste,’ siger Sabba. Er det en trussel eller et løfte?

    Kommentar by Vagn Henning — 8. maj 2008 @ 14:21

  6. ‘Hvis jeg ikke få job i Danmark, må jeg flytte til et land, hvor folk er mere oplyste,’ siger Sabba. Og ja, det “må” hun – hun lever i et frit land. Måske er de mere oplyste i Iran eller Saudi-Arabien…

    Kommentar by Vagn Henning — 8. maj 2008 @ 14:23

  7. @4
    Det var vist dig der blev “owned” (hvad fa´n er det egentlig for
    et udtryk at bruge som dansker?). Hvis nogle af jer havde gidet at bare bruge 2 sekunder på at tjekke hendes plade, ville I finde ud af Surfaris ER krediteret for at have skrevet nummeret. Ja….de er godt nok “på røven”. Amatører

    Kommentar by Thomas Christensen — 8. maj 2008 @ 14:26

  8. Ja, det kan vel ikke komme bag på nogen med den hysteriske forargelse. Personligt er jeg nu mere forarget over at man tillader muslimsk hovedbeklædning i danske retssale.

    Et interessant spørgsmål er hvorfor DF freder regeringen i EU-spørgsmål? Hvorfor laver man ikke kampagne imod Foghs langt alvorligere undergravelse af landets suverænitet?

    Kommentar by AHK — 8. maj 2008 @ 14:26

  9. @7 enig, det er “pwned”

    Kommentar by Vagn Henning — 8. maj 2008 @ 14:30

  10. @9
    Begge dele ka´ vist strengt taget bruges, men bør undlades af folk der er ældre end 12 og ikke spiller Counter-Strike :)

    Kommentar by Thomas Christensen — 8. maj 2008 @ 14:37

  11. Thomas; “Hvis nogle af jer havde gidet at bare bruge 2 sekunder på at tjekke hendes plade, ville I finde ud af Surfaris ER krediteret for at have skrevet nummeret. Ja….de er godt nok “på røven”. Amatører”

    At de ER krediteret ændrer jo ikke en pind ved pladeselskabets hykleri. De fleste havde vel iøvrigt hørt dette musikstykke før, og var vist udemærkede klar over at det ikke var den store kunstner Natasja der havde bidraget dermed. Men når nu hun selv i den grad kunne benytte sig af andres “værker” er det da grotesk pinligt at opleve at de er forargede over at nogen har ladet sig inspirere at hendes musik. Og denne inspiration drejer sig endda blot om fire ord (tre velsagtens) der er helt almindelige i dansk sprogbrug og som hun vel næppe kan have patent på brugen af.
    Iøvrigt er brugen heraf jo en morsom respons, da Natasja småfacistoide holdninger er velkendte.

    Bonus hykleri; Natasja’s sang omhandler netop ungdomshuset ogrydningen deraf, og derved udtrykker hun jo klart sin manglende respekt for den private ejendomsret. Men det gælder åbenbart ikke ejendomsretten over hendes musik. Kan det blive mere patetisk.

    Kommentar by Superman — 8. maj 2008 @ 15:36

  12. Højreorienterede bevægelser, nazi’er ….. uuhhhhh hvor farligt…..

    Faktum er, at de værste og farligste aktive voldspsykopter udelukkende findes blandt racefremmede og på venstrefløjen.

    Den såkaldte højreorienterede fare består i en flok fodboldtilskuere med en samlet IQ på 100, men disse tiltrækker tilsyneladende 90% af mediernes og PET’s opmærksomhed.

    Enhedslistens voldsspykopatiske tilhængere erklærer ligeud, at de vil omstyrte samfundet med vold. Hvorfor er sådan en terrororganisation ikke blevet forbudt i henhold til Grundloven og terrorlovene ?

    Racefremmede udøver klokkeklar terrorvirksomhed med ildspåsættelser og andet godt, men dette henkastes af “systemet” som drengestreger. Hvorfor ?

    Ungdomshusets voldsspykopater smadrer for millioner af kroner og terroriserer en hel by. Samtidig løslades de på stribe og får det ene tiltalerrafald efter det andet. Hvorfor ?

    Svaret er temmelig sikkert, at den borgerlige fløj i DK er en flok naive liberale vatarme og at landet iøvrigt styres af venstreorienterede sympatisører.

    Kommentar by Tolder — 8. maj 2008 @ 15:56

  13. Hvad mener du med “racefremmede”, Tolder?

    Kommentar by RettenTilSelvforsvar — 8. maj 2008 @ 16:48

  14. […] baslinien og trommesoloen i dette instrumentalnummer af The Surfaris fra 1963,” bemærker Uriasposten syrligt og henviser til denne […]

    Pingback by Tørklædestrid, dejlig fri for overraskelser « Liberalisternes Ungdom — 8. maj 2008 @ 16:58

  15. Nu er jeg jo rygende politisk ukorrekt og jeg kan kun svare – og vil kun svare – for mig selv. Jeg har intet imod at de bliver gasset.
    faktisk vil jeg gå så langt til at sige, at havde hitler rettet sit had imod muslimerne i stedet for de gode jøder, så havde han været min helt den dag i dag.
    Ethvert tiltag der kan fjerne de syge, primitive og rabiate religionsfanatikere der har smag for vold og mord, så syntes jeg det er helt i orden.
    Hold kæft hvor jeg hader de svin!

    Kommentar by Onion — 8. maj 2008 @ 17:52

  16. Nu syntes jeg lige den reklamerende racist Sabba Mirza, der opdeler mennesker i rene og urene og vedkender sig koranens forfølgelse og opfordring til drab på anderledes tænkende, skal stille sig selv det spørgsmål, hvorfor hun er hoppet på den kvindefjendske volds idelogi islam!?!
    Bare en smule fornuft og rationel tænkning, ville måske have forhindret den irationelle hårforskrækkede tilbedere af en falsk pædofet, at hoppe på limpinden med religiøst vanvid.

    Ingen mennesker,skal kunne blive dømt af en dommer, der tilbeder en pædofil massemorder, det er en hån mod menneskeheden.

    Kan kun ønske den indpakkede tilbeder af sharialoven, god tur UD af Danmark.

    Kommentar by li — 8. maj 2008 @ 19:08

  17. @13

    Det er vel indlysende. Arabere, somaliere, sigøjnere er ikke etniske danskere og hører ikke til her. Ergo er de racefremmede.

    Kommentar by Tolder — 8. maj 2008 @ 19:26

  18. Jeg må indrømme at jeg mere var rasende over Natasjas latterlige sang (er det iøvrigt ikke hende der heldigvis blev ombragt på Jamaica ? )for ligesom en anden herinde har jeg i mange år bedt om at få MIT DANMARK tilbage og så absolut ikke i den retning rødfacisten ønskede, så måske skulle de røde kriminelle udskud bare flette næbet inden vi for alvor får nok.

    Mht islamonazisten der vil lege shariadommer i DK kan jeg kun sige skrid ud af MIT land din degenererede kulso og det i en vis fart.

    Arrgh hvor jeg savner ligesindede til en væbnet aktiv modstand mod islamonazisterne og deres “danske” medløbere/værnemagere.

    Kommentar by whodares (Islam skaber tabersamfund) — 8. maj 2008 @ 20:06

  19. “Det er mærkeligt, at folk hopper på det, for hvad bliver det næste så? Vil de hoppe med på den, hvis Dansk Folkeparti siger, at alle muslimer skal gasses?“

    Jeg tror at det er meget vigtigt at det er situationen og ikke muslimerne som danskerne og Dansk Folkeparti reagerer imod.

    Jeg forestiller mig at danskerne havde et forholdsvist afslappet forhold til tyskerne før 1940 omtrent som idag, men situationen ændrede sig dramatisk dengang da de pludselig indfandt sig her i landet og tog magten.

    Lidt på samme måde har situationen ændret sig efter 11. September og Muhamedkrisen, vi er pludselig blevet opmærksomme på at der befinder sig et stort antal muslimer her og at en del af dem gradvist begynder at opføre sig som besættelsesmagt.
    Samtidig ved vi fra historien og resten af verden at der er en næsten ufravigelig lovmæssighed for hvordan sådan en magtovertagelse forløber og vi kender metoderne: et konstant og massivt kulturelt pres på det omgivende samfund samtidig med et demografisk pres der langsomt men sikkert tvinger den oprindelige befolkning væk.

    Så når muslimer taler om at de frygter at blive gasset så kan man vel ikke udelukke at det er fordi de gør sig dens slags tanker om os andre, og så er det vel ikke mærkeligt hvis danskerne ønsker islamister og muslimer hjem hvor de kom fra ligesom i sin tid nazister og tyskere.

    Kommentar by Jens Hansen — 8. maj 2008 @ 20:50

  20. @14 => er du alvorlig? Mener du at Hitler havde været din helt hvis han havde gasset en lille milliard mennesker?

    Puha, jeg synes godt nok det er hård kost … det er jo ikke et spørgsmål om politisk korrekthed, men lidt afvigende tankegang at man skulle juble over en milliard menneskers død

    Har du forstået alvoren i Holocaus?

    Kommentar by Nielsen — 8. maj 2008 @ 22:44

  21. @7
    “…(hvad fa´n er det egentlig for et udtryk at bruge som dansker?).”

    Hvad snakker du om? Må jeg ikke sige engelske ord fordi jeg er dansker? Hvad vil du gøre ved det? Eller er det slang som du ikke bryder dig om?

    Wuss…

    “Hvis nogle af jer havde gidet at bare bruge 2 sekunder på at tjekke hendes plade, ville I finde ud af Surfaris ER krediteret for at have skrevet nummeret. Ja….de er godt nok “på røven”.”

    Jeg antog jo netop ikke, at de ikke blev krediteret.

    Derudover kunne jeg aldrig finde på at undersøge Natasjas musiks ophav. Det er elendig musik (skræmmende elendigt faktisk) og jeg orker ærlig talt ikke at pine mine ører for at tilfredsstille fremmede folk på internettet.

    I øvrigt mener jeg, at Superman har nogle fine pointer. Pladeselskabet er hykleriske. Og du er en klovn.

    Kommentar by Tarzan — 8. maj 2008 @ 23:33

  22. @9
    Jeg overvejede at bruge pwned, men det var alligevel en tand for kryptisk. Hvis jeg brugte owned fremstod den herlige dobbelttydighed i mine øjne noget mere klart (owned relaterer jo til både ejerskabsforhold og slangudtrykket pwned – hvis det er gået forbi nogles næse).

    Kommentar by Tarzan — 8. maj 2008 @ 23:37

  23. #20 Nielsen..

    Svaret er JA til begge spørgsmål!

    Jeg ved udmærket godt det er ekstremt, men jeg er så træt af de fanatikere der vil overtage verden og gøre folk til rædselsslagne og underdanige slaver og mit had er så stort efterhånden, at jeg ikke har problemer med det jeg skriver.
    Racist? – Ja
    Ond? – Ja

    bare kom superlativerne..det preller fuldstændig af på mig, jeg vil have alle der bekender sig til islam, fjernet..

    Jeg vil dog godt sige, at det er MIN OG KUN MIN mening…der er ikke andre der skal ligges til last for mine synspunkter – uanset hvor de er skrevet..bare du husker det, så kan du hade mig lige så tosset du vil, jeg har brede skuldre og kan sagtens rumme det :-)

    Kommentar by Onion — 9. maj 2008 @ 07:45

  24. Bemærkning til et sidetema: Brugen af engelsk/amerikanske slangord i kommentarer.
    Det er komplet lalleidiotisk og pubertært at anvende den slags i en kommentar til en dansk diskussion om et alvorligt emne. Måske gør det sig i vennekredsen, men i en debat forstyrrer det, og desuden forringer det “afsenderens” ønske om at få respekt om sit indlæg. (Jeg går da ud fra, at vedkommende har et sådant ønske?)

    Om det egentlige tema for denne tråd:
    Jeg opfatter betragtningerne om Hitler og mulighederne for at han i stedet for jøder havde fjernet muslimer som kommentatorens indædte raseri og frustration over det muslimvanvid, som i mange år har grebet vores nation.

    Det er ikke så underligt, at visse muslimer kan føle sig berettiget til at forlange positiv særbehandling i en uendelighed, al den stund de oplever, at Danmarks intelligentsia samt ganske mange folketingspolitikere og desuden massemedier nærmest råber hurra for hvad som helst, der kommer fra muslimsk side.

    Det er unægteligt ikke fra venstrefløjen, man skal forvente sund fornuft og redelighed. Derfor skammer de enhver ud, som ikke kan indse lykken i at prisgive landet til den såkaldte globalisering og tolerance.

    Nå, jeg har det sådan set meget godt i det dårlige selskab. Klogere er jeg nu engang ikke. Tsk-tsk-tsk.

    Kommentar by Vitriola — 9. maj 2008 @ 08:07

  25. Altså ikke det sidste. Kun “EN FRI VERDEN ER EN VERDEN UDEN ISLAM”.

    Kommentar by søren poulsen — 9. maj 2008 @ 08:24

  26. @24
    Bollocks, du er jo totalt lost!

    Anyways – det er hysterisk vrøvleri at begynde og vræle over et engelsk udtryk i en kort kommentar. Særligt når dette udtryk tjener en funktion: Det var et ordspil (owned, pwned, ejer, ejerskabsforhold, etc.). Jeg beklager hvis Uriaspostens læsere er for avancerede til sådan noget, men det betyder ikke, at jeg har tænkt mig at ændre på mit sprogbrug. Hvis det betyder, at jeg mister respekt herinde, så overlever jeg skam nok. Faktisk vil jeg egentlig helst være foruden at være velanset herinde … so up yours!

    Kommentar by Tarzan — 9. maj 2008 @ 10:19

  27. Det rabler for integrationsminister Rønn Hornbech.
    Hun anfører at danskerne skulle lide af religionsfobi. For mit eget vedkommende lider jeg ikke af religionsfobi, jeg mener blot at religion er et privat anliggende.
    De bogstavtro muslimer slæber de ulidelige leveregler med ud af privatsfæren og over i de offentlige institutioner.
    Det må man vel godt have lov til at opponere imod uden at man skal have hæftet prædikatet relionsforskækket på sig.

    Birte Rønn Hornbech trænger kraftigt til en pensionering sammen med Ellemann-Jensen. Begge ynkelige eksempler på Venstrefolk – jeg kan kun tro at de skader Venstre.

    http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2008/05/09/104557.htm

    Kommentar by Johansen — 9. maj 2008 @ 10:26

  28. #23 “Jeg vil dog godt sige, at det er MIN OG KUN MIN mening…der er ikke andre der skal ligges til last for mine synspunkter ”

    “Ethvert tiltag der kan fjerne de syge, primitive og rabiate religionsfanatikere der har smag for vold og mord, så syntes jeg det er helt i orden.
    Hold kæft hvor jeg hader de svin!”

    110% enig.

    Kommentar by M16 — 9. maj 2008 @ 11:18

  29. Danske Los Valentinos har også indspillet “Wipe Out” engang for ca. 25 år siden.. Så vidt jeg da husker.

    Kommentar by Torben — 9. maj 2008 @ 16:49

  30. “havde hitler rettet sit had imod muslimerne i stedet for de gode jøder, så havde han været min helt den dag i dag.”

    “Hold kæft hvor jeg hader de svin!”

    Kommentar af Onion — torsdag 8. maj 2008 @ 17:52

    Hr. Kim Møller,
    Er der slet ikke nogen der rydder op her?

    Der begynder at lugte grimt!

    Kommentar by Holger — 9. maj 2008 @ 17:18

  31. Post 26Tarzan
    Nå-nå lille Tarzan. Har du det bedre nu, hvor du kom af med skraldespanden?
    Men bortset fra dit infantile sprog: Har du så et velargumenteret, voksent udsagn at tilbyde vedrørende trådens egentlige emne?
    (Slå eventuelt op i en Dansk Ordbog for Begyndere samt eventuelt i en synonymordbog, såfremt du ikke umiddelbart kan finde dækkende danske ord for dine meninger).
    Men ellers: Sving dig endelig bare videre i lianerne. Aberne dér kan sikkert påskønne dit niveau.

    Kommentar by Vitriola — 9. maj 2008 @ 17:18

  32. Natasja var ofte pænt afklædt, når hun optrådte, så hun kan næppe have haft større forståelse for shariaindpakning af kvindekønnet.

    Kommentar by queer jihad — 9. maj 2008 @ 19:33

  33. @30

    Oui, min holdning er simpel: Man bør ikke kunne have patent på ord. At DF vælger at lade sig inspirere af Natasja bør måske udløse en nuancering af Natasjas holdning fra hendes bekendte (hvis de er interesserede i hendes eftermæle), men det bør så sandelig ikke resultere i sagsøgninger og lignende.

    Endvidere er det hyklerisk og rimelig paradoksalt, at Natasja støttede Ungdomshuset, og dermed ikke privat ejendomsret, men alligevel ønsker hendes bagland og pladeselskab at håndhæve en ikke-eksisterende intellektuel ejendomsret.

    Derudover kunne det være ekstra hyklerisk hvis Natasja selv havde ‘lånt’ uden tilladelse fra Sufaris. Jeg stoler på vedkommende som havde undersøgt sagen, og så lader jeg ellers den ligge. Det kunne ellers have været ganske morsomt.

    Kommentar by Tarzan — 9. maj 2008 @ 20:13

  34. I øvrigt er du ikke særlig dygtig til at være nedladende, Vitriola. Dit forsøg på at virke kløgtig på min bekostning fejler brutalt og pinligt – du er tydeligvis ikke så skarp som du selv tror.

    Kommentar by Tarzan — 9. maj 2008 @ 20:17

  35. “…Faktum er, at de værste og farligste aktive voldspsykopter udelukkende findes blandt racefremmede og på venstrefløjen.”
    Det er et nazistisk klingende udtryk, muslimer er ingen race, og medmindre racefremmedhed i sig selv beviser, at folk er kriminelle eller disponeret for kriminaliteter ovenstående et tåbeligt udsagn.
    Derudover er det noget forfærdeligt vrøvl, for voldspsykopater findes i blandt alle racer.
    Skal vi formode, at “Tolder” er nazisympatisør eller medlem af den lille Hitler fanklub i Greve?

    Kommentar by PerH — 9. maj 2008 @ 20:20

  36. Jeg kan snart ikke holde til mere. Alle fejlfarver der ikke afsværger burka, slør osv. bør smides ud omgående. Nu har den her farce varet længe nok!

    Kommentar by Balian — 9. maj 2008 @ 22:21

  37. 34 PerH

    Det ækle ord “racefremmede” stak også i øjnene på mig.
    Racisme er et tegn på menneskelig dumhed og når kun lige amøbestadiet.

    Den må vel for fanden være det, som er mellem ørerne og ikke hylsteret på kroppen, som betyder noget?!

    Kommentar by Johansen — 9. maj 2008 @ 23:39

  38. Ad 35

    Kun én anden type ekstremister afskyr jeg ligeså meget som islamiske fascister.
    Det er nazisvin og deres patologiske ideologi.

    De to taberideologier, islamofascismen og nazismen ser man i dag f. eks. manifesteret i terrororganisationen Hizbollah, guds parti.

    Kommentar by Johansen — 9. maj 2008 @ 23:53

  39. Til 35 (Johansen).
    Helt enig, dfolk der forplumrer debatten med racistiske begreber er lige så skadelige for kampen som venstrefløjens islamapologeter.
    “Tolder” er enten skabsnazist eller venstreorienteret provokatør. Jeg føler lige afsky for de to taberideologier, og derfor er det ærgeligt at se en god tråd spoleret af ækel bio-racisme. Racismebegrebet bliver misbrugt nok i forvejen af venstrefløjen til at ophæve muslimer til urørlige mørkhudede mennesker fra den tredje verden. Brugen af racistiske udtryk er malplaceret og er kun vand på deres mølle.
    Jeg må derfor konkludere, at den der bruger udtrykket racefremmede til problematisering af kriminalitet enten er hjernedød nazist eller en, der søger at give venstrefløjen noget gratis snavs på Uriaspostens debattører.
    Vælg selv, “Tolder” er under alle omstændigheder en klam person, uanset om han marcherer under hagekors eller halvmåne.

    Kommentar by PerH — 10. maj 2008 @ 01:03

  40. 37 PerH

    Det leder unægtelig tankerne tilbage på denne glimrende postering på Uriasposten om alliancen mellem nazisme og islamofascisme.

    Desværre er jeg elendig til tysk ellers vil jeg stensikkert begive mig i kast med bogen “Halbmond und Hakenkreutz”.

    http://www.uriasposten.net/index.php?p=4848

    Kommentar by Johansen — 10. maj 2008 @ 09:57

  41. @PerH

    “Skal vi formode, at “Tolder” er nazisympatisør eller medlem af den lille Hitler fanklub i Greve?”

    Skal jeg formode at du er læsesvag eller dum i og med jeg også fastslog :

    “Den såkaldte højreorienterede fare består i en flok fodboldtilskuere med en samlet IQ på 100, men disse tiltrækker tilsyneladende 90% af mediernes og PET’s opmærksomhed.”

    doh !

    Kommentar by Tolder — 10. maj 2008 @ 10:36

  42. se hvad tyskerne mener om de 26 tossers åbne brev i politikken. de burde tilegne sig lidt mere viden om forholdene i nazitiden.
    http://www.pi-news.net/2008/05/daenische-gutmenschen-in-aufruhr/

    Kommentar by Holger Danske — 10. maj 2008 @ 16:36

  43. Jeg har intet til overs for nazismen, men her går jeres motivanalyse af Tolder helt ud i skoven, beklageligvis kan man dårligt sige en sætning (i hvertfald slet ikke hvis Hitler og CO i en bisætning har brugt samme sætning)uden af folk tolker den som nazistisk (tænk hvis folk brugte samme ildhu overfor de røde svin og deres forfærdelige ideologi…Men hov det er jo samme sag de var jo begge røde)Af de utallige andre indlæg på Urias af Tolder, har jeg ikke stødt på noget der virker naziforherligende (er det bare forfølgelsen af Falkeøje, der har fundet nye ofre i mangel af bedre ?) ej heller ordet racefremmede.

    For ret beset uanset hvor meget folk prøver at fortrænge det er det jo altså andre RACER vi her taler om, er det nu ligefrem blevet et fy-ord ?

    Jeg skal ærligt tilstå at jeg i starten kun var mod islam, det har ændret sig de senere år til at jeg så småt er begyndt at direkte småhade ,nej hade bærene af islam, thi det er jo dem der manifestere den ulidelige ideologi, kan andet egentligt undgåes.

    Det er muligt (omend nok meget sjældent hvis folk ellers bare turde stå ved det) at der stadig findes dem der siger muslimerne har vi intet imod det er bare islam der er det onde.

    Det prøvede man også engang (især i efterkrigsårene iflg litteraturen, for jeg var end ikke født der)med nazisterne, der sagde man jo også at det kun var nazismen man hadede ikke den enkelte Tysker….Men hvordan skulle man undgå at hade den synlige personificering af nazismen den enkelte nazist ?

    Jeg ønsker mig i den grad mit gamle Danmark tilbage, jeg er ikke så naiv at jeg tror jeg får det og da slet ikke i en udgave før 80-90érne, hvor hvide etnitske Danskere var i klar overvægt, men jeg ønsker mig det, og jeg vil fanden-fløjtemig ikke kaldes nazist af nogen der tager et ord og en sætning ud og bygger deres anklage på det.

    Hvis vi nu leger en leg, og forudsætter at ny-nasserne bare minder om deres forgængere, jamen så ville de jo altså lige som sidst bakke islam op i deres had på jøderne, eller har nynazisterne skiftet spor ?

    Ydermere burde man tro at nynasserne klappede i deres små hænder over det nye neuropa.

    Sidst men ikke mindst slår det mig igen hvor billigt de andre røde er sluppet og det på trods af at de har slået i tifold flere ihjel end nazisterne, i en normal verden ville kommunist være et ligeså stort skældord som nazisterne.

    Med den konstatering i mente burde man nok lade være med at udskrige andre til nazister på et enkelt fucking ord !

    Kommentar by whodares (Islam skaber tabersamfund) — 10. maj 2008 @ 20:52

  44. @whodares

    Fra WIKI :

    “Racisme refererer til overbevisninger, der fører til negativ forskelsbehandling af folk på basis af deres opfattede race, som i snæver forstand kun betyder biologisk race. I nogle kredse i Danmark samt i internationale miljøer såsom FN og EU, opfattes forhånelse af kultur og religion også som racisme , og racisme kan efter den opfattelse derfor også omfatte etnisk herkomst generelt og dermed også kultur og religion.

    I den nye brede forstand af racisme er man dermed racist, hvis man forhåner religiøse og etniske grupper generelt, uagtet at religiøs overbevisning intet har med racebegrebet at gøre.

    Den brede definition af racisme har således ændret racismebegrebet – se også nedenfor.

    I Danmark er trusler, forhånelse og nedværdigelse på grund af race, hudfarve, national eller etnisk oprindelse, tro eller seksuel orientering omfattet af Straffelovens § 266b, der har populærnavnet racismeparagraf. Populærnavnet på denne paragraf bruges af og til som argument for, at kritik af religiøse grupperinger er racisme.”

    Det gør vist de fleste på Uriasposten til racister !

    Ja, jeg er racist. Jeg mener der er forskel på racer, kulturer og religioner – på godt og ondt.
    Og det lever jeg så godt med, for ingen venstreekskrementer, ingen pladderhumanister og ingen liberale tåber skal forhindre mig i at skelne godt fra ondt, skidt fra kanel.
    Der findes dårlige kulturer og gode kulturer, ligesom der findes gode religioner og afskyelige religioner. Skal ovenstående personager forhindre os i at afsky eller bekæmpe disse ? Hvornår er tollerance blevet en naturlov ?

    Racisme er at en sort mand eksempelvis ikke må benytte samme lokum som en hvid mand, alene fordi han er sort – EOD (underforstået at det ikke er acceptabelt).
    Det er ikke det samme som at konstatere, at racefremmede står bag langt over halvdelen af kriminaliteten i Danmark. Det er et faktum.

    At lægge kultur og religion ind under samme racismehat køber jeg ikke. Det er endnu et venstrefløjstrick der skal lukke munden på alle der ikke kan indse socialismens herlighed.

    Naturligvis er der forske på racer. Der er først og fremmest biologisk forskel – hvilket burde være indlysende for enhver. Alene den forskel gør at medicin ikke virker på alle racer. Er medicinen så racistisk eller er medicinalfirmaerne, eller kunne det tænkes at der var en lille forskel, ligesom der er en lille forskel på mænd og kvinder ? Hvis der er forskel i biologi, er det vel nærliggende at forestille sig at selvsamme biologi er fundament for tankevirksomhed og dermed også for kultur – i et eller andet omfang ?! Eller er menneskehjernen et standardprodukt, lige til at fylde op med hvad som helst. I så fald, må vi jo alle kunne blive Einstein’er og Michael Laudrup’er. Virkeligeheden viser noget andet.

    Flere forskere har budt ind på denne teori, men er naturligvis straks blevet udråbt som nazister og racister – ganske som dengang en mand påstod at Jorden var rund (dengang var han ganske vist ikke nazist, men i ledtog med djævelen, men det er jo også næsten lige så forfærdelig.). Så meget for 5-600 års udvikling…….

    Den VIRKELIGE facisme er lighedsfacismen der vil gøre alle lige. Tankegangen er helt i tråd med socialistisk tankegods, der vil gøre os alle ens og kønsløse arbejdere i den socialistiske myretue. Da man i den fysiske verden ikke sådan lige kan gennemføre det projekt, kan man jo altid starte på det teoretiske plan. Mænd og kvinder skal være ens (underforstået kønsløse). Alle racer skal være ens. Alle kulturer skal være lige. At sådanne idéer er forkvaklede kan de fleste her på sitet heldigvis indse. Det er desværre i resten af samfundet det halter.

    Nazisme betyder nationalSOCIALISME – og det siger alt. Socialisme er afskyelig og umenneskelig i alle afskygninger. Alligevel er det venstreekskrementerne der påberåber sig at være menneskelige, sociale og tollerante. Ja, selv Jesus vil man gøre til den første socialist.

    Gg med henvisning til tråden “Gi mig Danmark tilbage” har nazisterne så eneret på ordet “racefremmede” ?

    Kommentar by Tolder — 11. maj 2008 @ 13:17

  45. Hvem er de 26 iøvrigt ?

    Kommentar by Tolder — 11. maj 2008 @ 13:23

  46. Pittelkow har nogle gode pointer i sit indlæg i Jyllands-Posten i dag.
    “Staten skal ikke pakkes ind i tørklæder”

    http://jp.dk/arkiv/?id=1339335&eceExpr=t%F8rkl%E6de&eceArchive=o

    Kommentar by Johansen — 11. maj 2008 @ 15:32

  47. Tolder.

    Alt i alt er vi slet ikke uenige.

    Men medierne og de tossede levebrødspolitikkere og det gælder sgu også de skvat i Venstre og Konservative har gjort deres nu, al kritik er lig med racisme og nazisme, og mange folk evner desvære ikke at tænke længere end hvad de forrædere har sagt og fortalt.

    Kommentar by whodares (Islam skaber tabersamfund) — 11. maj 2008 @ 19:19

  48. Til 43 (whodares).
    Forkert, muslimer er ikke andre racer, men mennesker med en tro, der ofte bæres af mørkhudede mennesker. Det er derfor malplaceret at bruge en etikette som racefremmede om muslimer, som jo gladeligt accepterer konvertitter af en hvilken som helst hudfarve.
    Jeg er imod islamisering, men der stopper mit agenda, hvis du og “Tolder” ønsker at anlægge rent biologiske betragtninger må i selv om det, men for mig og se er nationalitet og race to distinkte dikotomier.
    Falkeøje er en rabiat nar, der har forsvaret det synspunkt, at voldtægt skulle gengældes med voldtægt, og at selv passive muslimer er et legitimt mål for de selvtægtsgrupper under den borgerkrig, han ofte ævler om. Så “forfølgelsen” af Falkeøje er helt hans egen skyld.

    Kommentar by PerH — 12. maj 2008 @ 07:56

  49. 48 PerH

    Jeg er helt enig i dine synspunkter! :-)

    Det forekommer mig uinteressant at tale om menneskeracer.
    Derimod er det afgørende at debattere hvilke ideologier, som forskellige mennesker er tilhængere af og forsøger at udbrede.

    Den islamiske fascisme, islam/islamisme står for mig som langt den farligste ideologi for den vestlige verden, og det er denne trussel mod de frie samfund, som vi skal kæmpe imod.

    Bogstavtro tilhængere af denne ondskabsfulde ideologi skal afvises, tales midt imod og holdes mest muligt uden for indflydelse.
    De ønsker kun at nedbryde det frie samfund og går konsekvent efter selve “ånden” i vore frihedsrettigheder.

    Kommentar by Johansen — 12. maj 2008 @ 10:58

  50. Jeg var ENGANG kun imod islam,(og alt andet lige er der altså et par racer der er mere impliceret end andre udi islam) men efterhånden er jeg kommet frem til at vi ikke kan skelne (kan i da ? )derfor er det alt andet sikre at skille os (ja ja udvises bare rolig)helt af med besættelsensmagten.

    Jeg er enig i at bekæmpelsen af Islam er det vigtigste, men jeg er sgu lige så rasende over at vores land er fyldt op med individer der er 4-500 år kulturelt og mentalt tilbagestående, jeg er ligeglad med hudfarver, men er rasende over at vores succes som land skal bruges på befolkningsoverskud fra div udlande.

    Er jeg nazist på det grundlag…..jamen så hyg jer med det !

    Ps og nej jeg ønsker ikke et helt “hvidt” Danmark men mellem 250,000 (det officelle tal)og det reele på 650.000….Det er fandenfløjtemig mere etnitsk udrensing.

    Kommentar by whodares (Islam skaber tabersamfund) — 12. maj 2008 @ 21:11

  51. @50

    Okay okay – at opdele folk i racer er måske ikke så rationelt, men så lad os da inddele dem i folkeslag, hvis det glider bedre ned hos det pæne småborgerskab.

    Er der i Danmark massive problemer med hollændere, nordmænd, slovenere, englængere, tyskere, japanere, spaniere, brasilianere, inuitter, burmesere, amerikanere, kristne libanesere, jøder og andre folkeslag ?
    Alle på nær dhimmierne er udmærket klar over hvilke “folkeslag” der er problemet.

    “Er jeg nazist på det grundlag…..jamen så hyg jer med det !”

    Enig

    Kommentar by Tolder — 13. maj 2008 @ 18:49

RSS feed for comments on this post.