11. maj 2008

Værn hvad der er vort – det handler om vilje

Fra 180 Grader – Hjemmeværn angrebet af indvandrere.

“70 ubevæbnede soldater fra Hjemmeværnet måtte forleden tage flugten, da de forsøgte at krydse Gellerup Parken i Århus. To bagholdangreb fra unge indvandrere fik ændret Hjemmeværnets planlagte march.

Ikke alle var begejstrede for den lagte rute, da Hjemmeværnet sidste lørdag havde planlagt en 40 kilometer lang march i Århusområdet. Da de 70 uniformerede, men ikke bevæbnede, soldater nåede Gellerup Parken, blev de udsat for to bagholdsangreb fra unge indvandrere, der med kasteskyts og slag fortalte Hjemmeværnet, at de ikke var velkomne. “Du hører ikke til her. Skrid”, lød det til soldaten, der modtog et knytnæveslag i ansigtet…

“Når vi oplever sådan noget, så kan jeg kun stoppe marchen. Så nogle blev kørt forbi Gellerup , indtil vi havde samlet så mange folk, at vi i samlet flok kunne færdiggøre det sidste stykke af vores march,” udtaler kaptajn Rolf Steengaard Johnsen…”

  • 20/2-08 Jyllandsposten – Hjemmeværnsmand: Brug os under uro .
  • Oploadet Kl. 14:06 af Kim Møller — Direkte link87 kommentarer
    Arkiveret under:

    The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/5812/trackback

    87 Comments »

    1. I min verden er det ikke hjemmeværnet der ikke hører til i Brabrand.
      Havde Danmark haft en begavet retspolitik,og hjemmeværnet de rette
      beføjelser,havde de banket disse skadedyr sønder og sammen.
      Skrid ! I hører ikke til her.

      Kommentar by Henrik -patriot — 11. maj 2008 @ 15:00

    2. Glæder mig nærmest til der kommer en lang pinlig parodi af en undskyldende forklaring fra en eller anden “forsker” fra pædagogisk universitet.

      Men en målrettet angreb på en del af det danske forsvar, burde da være det tydeligste signal for enhver dansker/politiker i dette land, at beboerne i århus V ikke er helt så danske som mange ofte gerne vil tale dem frem til at være.

      Kommentar by Superman — 11. maj 2008 @ 15:25

    3. Dem der skal værne Danmark virker umådeligt sløvt opfattende. Jeg håber det begrænser sig til ledelsen. Men ellers godt med lidt indlæring. Håber de gentager marchen næste år med uændret rute.

      Apropos… der har ikke været posteringer om balladen om tørklæder i Forsvaret. Her udtalte major Frede Damsø, presseofficer i Forsvarets Personeltjeneste, “Vi er en rummelig virksomhed og har ingen problemer med at soldater eller civilt ansatte bruger religiøs hovedbeklædning. Det er uproblematisk set med vores øjne, og der er frit spil til at bære hovedbeklædning.” Det vakte heldigvis almindelig opstandelse, og fik forsvarsminister Søren Gade til at “skære igennem” med følgende udtalelse “Det vil aldrig ske, at danske soldater optræder med anden end den korrekte påklædning i forbindelse med ceremonielle handlinger her i landet.” Læg mærke til hvordan luften fuser ud af den ellers bastante udmelding, da han når til “i forbindelse…”. Hvad mener han? Kan soldater godt bære tørklæde i andre forbindelser? Eller ved ceremonielle handlinger udenlands? Endnu engang håber jeg dårskaben begrænser sig til ledelsen.

      Jeg vil gætte på at man i årevis har forfremmet de diplomatiske og politisk korrekte kamæleoner på bekostning af de analytiske og fagligt dygtige fyrtårne, og nu står man med et ledelseslag af Per-Larsen-typer. Det kunne være meget godt hvis det gjaldt en kommunes plejehjem, men det duer altså ikke til Forsvaret og Hjemmeværnet.

      Et andet forhold der er væsentligt er at der endnu ingen tørklædebærere er i Forsvaret. Med andre ord, de ved ikke hvad de taler om. Men flere oplevelser, som marchen gennem Gellerup, kan få tiøren til at falde – selv hos ledelsen.

      Kommentar by Mallebrok — 11. maj 2008 @ 15:51

    4. Konspirations-teori?
      Kunne det tænkes at udvælgelsesn af NETOP Gellerup/Gaza West var foretaget med skjult hensigt af nogle patrioter i HV? Der findes jo flere byer i Danmark/Jylland end Gaza West… Mon nogen vil vise politikere hvor langt, eller rettere, hvor dybt landet sank! Det er kun toppen af isbjerget vi seer, og skammeligt er at denne EPOKALE begivenhed er ikke reportert i MSM. Detter er værste tegn på afståelse af landets suverænitet siden demo i Kbhvn hvor paleosvin viftede rund med pistoler foran rådhuset…

      Kommentar by Oldo — 11. maj 2008 @ 16:56

    5. Politiet er bange for dem og nu har de også fået sat en deling fra hjemmeværnet på plads.
      Man tænker bare, at gid Danmark snart vil vågne op til dåd og få ordet nogle ting, der trænger til at blive ordnet.

      Kommentar by kim — 11. maj 2008 @ 17:15

    6. #5…..JA !

      Kommentar by whodares (Islam skaber tabersamfund) — 11. maj 2008 @ 18:23

    7. Man kunne jo have brugt anledningen til lidt (åbenbart) tiltrængt nærkampstræning.

      Iøvrigt er det vold imod tjenestemænd i funktion. Men den forbrydelse er vel lig autonom terror ikke alvorlig nok til at blive efterforsket.

      Kommentar by DaLi — 11. maj 2008 @ 18:25

    8. De er ellers langt fremme i forsvaret – bederum er standard.

      “Siden 1986 har Noreen Ulfat været ansat som kontorassistent i Forsvarskommandoen. Hun er af pakistansk oprindelse og rettroende muslim. Først for nylig har hun bedt om, og fået bevilliget, et rum, hvor hun i frokostpausen kan bede til Allah…”

      http://forsvaret.dk/FKO/Om+Forsvaret/Medarbejdere/Etniske+minoriteter/Tager+bønnerne+med+sig+hjem.htm

      “Forsvaret ønsker at få flere medarbejdere med etnisk baggrund. Derfor sætter en minikampagne i denne tid fokus på etniske minoriteter i Forsvaret, deres arbejde og erfaringer som medarbejder i Forsvaret…”

      Om det er forsvaret selv der ønsker flere ‘medarbejdere med etnisk baggrund’ (end dansk forstås) er tvivlsomt, de store anstrængelser forsvaret gør sig for at få flere berigere skyldes nok det faktum, at folketinget har pålagt forsvaret, med deres integrationsplan, at 4% af de ansatte i staten skal have anden etnisk baggrund.

      Kommentar by DMX — 11. maj 2008 @ 18:30

    9. Min dybeste medfølelse med de involverede hjemeværnsfolk. Det må være forfærdeligt ikke at kunne tage til genmæle i den givne situation. Hjemmeværnets ledelse skal selvfølgelig statuere et eksempel og optrappe deres aktiviteter i området. Samtidig må ledelsen være deres ansvar bevidst og udstyre folkene med de nødvendige beføjelser og den nødvendige udrustning.

      Kommentar by RF — 11. maj 2008 @ 18:40

    10. Enten får Hjemmeværnet autoritet til at nedkæmpe etnisk pøbel, eller også får vi et nyt hjemmeværn at se, som i perioden 1940-45.

      Danskere er flinke, men der vil nok igen vise sig at være en grænse.

      Kommentar by Crass Børsting — 11. maj 2008 @ 20:29

    11. Hvad der sker her i Vesten – og det med opbakning og hjælp fra diverse politikere og andre topdogs – ER højst mærkværdigt.

      Nogen der har et gæt på, hvad en mulig hensigt kan være ?

      Jeg ved udmærket det kan føres ind under konspirationsteorier, men det ville den voldsomme tilvandringen til Vesten fra de Arabisk/Islamiske lande der er foregået gennem de sidste 30-35 år også være blevet erklæret som, for en 40-45 år siden,hvis vi havde skrevet om dette dengang.

      De forskellige områder, i eller ved de større Danske byer, der erklærer sig for Islamiske områder er ifølge Koranen hvad Allah forlanger af de udvandrende muslimer skal etablere i indvandrerlandene.

      Så i den henseende opfylder de eet af de krav Allah stiller til dem.

      Hvad er det der gør, at vi lader dette ske ?

      Kommentar by Vivi Andersen — 11. maj 2008 @ 21:21

    12. Dhimmier må ikke bære våben, derfor er en deling raske søndagssoldater på march i et af muslimer erobret område en stor provokation.
      Jeg vil anbefale at forsvarskommandoen reviderer “Feltinstruktion for enkeltmand” og tilføjer, at øvelser med uniformeret personale skal holde en afstand på mindst 3 stenkast fra muslimernes bopladser.
      I øvrigt tror jeg, at ledelsen i Hjemmeværnet er for tykhovedet til at fatte, at fjenden allerede er i landet.

      Kommentar by Menig 442 — 11. maj 2008 @ 21:32

    13. Desværre var episoden i Gellerup en tab-tab situation for Hjemmeværnet. Havde man sat sig korporligt til modværge kunne situationen hurtigt have eskaleret med tilkaldelse over mobilen af “forstærkninger” til de voldelige “unge” og en overskrift i Politiken a la “Hjemmeværnet tæsker løs på unge i Gellerup”. MSM skulle nok have kunnet spinne episoden over til at det var Hjemmeværnet skyld. De røde og de radikale havde hurtigt grebet chancen til at kræve Hjemmeværnet nedlagt.

      Omvendt beviser denne episode blot overfor “de unge”, at de kan slippe afsted med at overfalde Hjemmeværnet uden konsekvenser. Brandvæsen, politi og nu også Hjemmeværnet kan overfaldes uden, at “de unge” rammes af nogen former for sanktioner. Hvilket signal sender det ikke?

      Kommentar by Henrik — 11. maj 2008 @ 22:01

    14. Hjemmeværnsdistrikt Østjylland ligger på Grimhøjvej og en spytklat fra Gellerupparken…de kan sgu da ikke være helt uvidende om forholdene.

      Kommentar by Bøddel — 11. maj 2008 @ 22:09

    15. 8

      DMX

      Så får forsvaret en ny slags “kommandocentraler”.

      M.h.t. Hjemmeværmet så håber jeg at der er nogen der vil bruge dette helt urimelige angreb på HV som en anledning til at melde sig ind i HV.

      Kommentar by Janne — 11. maj 2008 @ 23:04

    16. 8

      DMX

      Endnu en salami skive.

      Kommentar by Janne — 11. maj 2008 @ 23:08

    17. HOLD KÆFT !! Kender I tegneserien Vakse Viggo, når hr. Parker hidser sig op, ligner han en rød spærreballon, sådan ser jeg ud efter at have læst om overfaldet på HJV-personel.
      Overfald på HJV-personel er MEGET alvorligt:

      “Den kongelige forholdsordre”
      Angrebne enheder eller enheder i nærheden af angrebne enheder sætter uden at afvente ordre omgående alle til rådighed stående midler ind i kampen. Isolerede styrker skal, under energiske forsøg på at sinke fjendens fremrykning mest muligt og tilføje ham størst mulige tab, søge forbindelse med andre kæmpende danske eller allierede enheder.
      Kampen skal, selv om styrkerne kæmper isoleret, føres med største energi for herved at skaffe tid til at organisere styrker i eller uden for området.
      Kampen skal fortsættes, selv om fjenden truer med repressalier for at bevæge vore styrker til overgivelse. Bliver det uomgængelig nødvendigt at opgive et landområde til fjenden, skal styrkerne gøre, hvad der er muligt for at nå frem til forsvarskampen på andre frontafsnit.

      Lov nr. 123 af 27. februar 2001 om hjemmeværnet
      § 13. Frivillige i hjemmeværnet er kun under krig eller andre EKSTRAORDINÆRE FORHOLD omfattet af reglerne i militær straffelov og militær retsplejelov.

      Hjemmeværnets Dåbsattest København den 11. juni 1945
      Samarbejdets formål er at virke, for gennemførelse af Frihedsbevægelsens krav om afstraffelse af landsforræderne, effektivt at udrense nazistiske og udemokratiske elementer på samfundets ledende poster og erstatninger til dem, der har lidt fysiske og materielle tab under indsats i frihedskampen.
      Videre tilsigter, samarbejdet at fastholde og udvikle den aktive, demokratiske ånd, der fødtes under frihedskampen, til gavn for vort land.

      Kommentar by M16 — 11. maj 2008 @ 23:09

    18. Der er to ting i dén historie.

      Det ene er at indvandrerne er voldelige (måske ser de for meget tv fra Arabien?).

      Det andet er det åbenlyse: Hvis du angriber 70 danske mænd der træner til kamp og har uniform på – så er det gratis. End ikke i sådan en situation tager Danskerne næverne op ad lommen og deler tæsk ud.

      Jeg begynder desværre at mene ting, jeg ikke ville have troet muligt for bare 5 år siden.

      Kommentar by Anonym Københavner — 11. maj 2008 @ 23:18

    19. 8 DMX

      Helt utroligt at en muslimsk ansat i en verdslig institution først fremsætter et urimeligt særkrav, og at det derefter gudhjælpemig også bliver efterkommet.
      Naive fjolser i Forsvarskommandoen.

      Der er religionsfrihed her til lands heldigvis.
      Religiøs overbevisning er en personlig sag, som man må holde i privatsfæren og uden for arbejdstid. Man skal ikke belemre andre mennesker med ens religiøse tilhørsforhold.
      Religionsfrihed til det enkelte menneske betyder ikke retten til efterlevelse af religiøse dogmer i det offentlige rum.

      Kommentar by Johansen — 11. maj 2008 @ 23:19

    20. @19 Johansen
      Ja, det uhørt…
      Jeg vil sgu også gerne have et “afslapningsrum” for jeg kan ikke mere klare alle de særhensyn, der gør min dagligdag til et helvede af krybende efterkommelse for de rettro og højtråbende, de ligger sgu i dvale i arbejdstiden, mens vi andre/jeg må knokle i deres “hellige” fraværd 5 gange dagligt i ARBEJDSTIDEN!!!
      Og så må de ikke ditten og datten, og arbejdsgiveren beder OS/mig om at gøre DERES arbejde!! selvfølgelig UDEN lønkompensation…
      De ganske enkelt dovne!! deres arbejdstempo kan selv en snegl overhale!!

      Kommentar by li — 12. maj 2008 @ 02:14

    21. Det er en skandale.

      Vi må hurtigst muligt udstyre enhederne med LMG 7.62 (saven), som vil kunne sætte de små balademagere på plads.

      Skulle det være nødvendigt, må vi medbringe let mortér, og lægge røg ud i højre- og venstre flanke af marchvejen.

      Derudover, lad en PMV M113 med TMG i lugen, køre forrest. Et rask træk i ladehåndtaget kan høres langt væk, og det skulle ikke være nødvendigt at bruge meget af den medbragte 12.9.

      Derudover, så må man lade det være op til den enkelte soldat at bære Neuhausen i siden, eller M95 (kort version) på ryggen, påsat majonet.

      Endeligt, med disse små, dog logiske og nødvendige forholdsregler for personel inden indgang i muslimske zoner, anser jeg det som værende unødvendigt at optrappe yderligere.

      Vi må vurdere situationen ved udgangen af 2008, og eventuelt tage en enkelt lille 105 pjæce med på træk efter MAN 8’eren, som kører med ammunition.

      God march.

      anti-sharia

      Kommentar by anti-sharia — 12. maj 2008 @ 03:00

    22. Jamen, det er da herligt.
      Store, stærke hjemmeværns-jenser, der bliver jaget ud af Gjellerupparken af unge perkerdrenge.

      Tænk hvis jenserne havde slået fra sig eller værre, havde haft våben med, sikke et ramaskrig der ville have lydt i medierne – nu blev det i stedet en øjenåbner for både hjemmeværnsfolk og resten af Danmark, endnu en grund til at sende det palæstinensiske pak hjem til Gaza.

      Og de af jer, der vil den anden vej rundt, som fx. slå igen, har misforstået en hel del – vi må fravriste Allahtosserne deres offerrollen ellers kommer vi aldrig af med dem.

      Kommentar by Bodil — 12. maj 2008 @ 07:05

    23. Bodil, den eneste mulighed for at fravriste den offerrolle som de har, er at lægge sig ned og kysse asfalten. Så vil jeg hellere smide dem hjem ved hjælp af tæsk, og så tage resten derfra. Når de er sendt hjem, så kan vi gå i gang med at ryde op i forræderne.

      Hilssen Lisbeth

      Kommentar by Lisbeth — 12. maj 2008 @ 07:22

    24. Danmark er blevet et meget, meget sygt land.
      Alt deres race pis, er der nogen der har set en med hara krishna udstyr ansat i det offentlige, jeg har nemlig ikke. Det handler kun om en ting, olie for islamister, det betyder ikke noget at man fylder befolkningen med løgn, bare man kan få benzin til ministerbilen, ellers man kan jo altid bruge de nyttige idioter til kulturpersonligheder får at få pøblen til at holde kæft. Jeg tror der skal et helt andet værn til end hjemmeværnet for at redde Danmark.

      Kommentar by Fritz — 12. maj 2008 @ 07:29

    25. De racefremmede der ikke kan opføre sigf ordenligt skal bare UD UD UD UD UD !

      Kommentar by Tolder — 12. maj 2008 @ 08:02

    26. @ #8 DMX

      Dit link var gået i stykker, så jeg prøver:
      https://admin.forsvaret.dk/FKO/Om+Forsvaret/Medarbejdere/Etniske+minoriteter/Tager+b%C3%B8nnerne+med+sig+hjem.htm

      23-07-2004 kl. 11:24 […] for nylig har jeg ansøgt om og fået bevilliget et lille rum, hvor jeg i frokostpausen kan bede under ramadanen, siger Noreen. […] På knæ på sit bedetæppe med hovedet rettet mod Mekka, beder hun til Allah fem gange om dagen. Men det kan jo ikke lade sig gøre midt i en travl arbejdsdag. Så jeg sparer sammen og tager bønnerne med mig hjem. […] Noreen forklarer, at hver bøn tager mellem 15 og 20 minutter. Inden selve bønnen finder hun retningen mod Mekka ved hjælp af et specielt kompas, og hun vasker sig rituelt tre gange i ansigtet, på albuerne og på fødderne. Mundhulen skylles også tre gange inden selve bønnen, hvor under Noreen også bærer tørklæde.

      Bekymrende…

      Kommentar by Mallebrok — 12. maj 2008 @ 08:03

    27. Nu vi er ved Forsvaret, så er de jo ved at gøre klar til storindkøb af nye kampfly.

      Jeg vil anbefale: Stop og tænk.

      Problemet er at Forsvaret værdimæssigt er blevet afnationaliseret. De ser det idag som deres fornemste opgave at bidrage ved internationale operationer, ikke at forsvare Danmark. Og bidragene der er ikke primært militære, men handler mere om at skabe tillid i lokalbefolkningen ved at støtte skoler og lignende. Dog med våben i hånd som latent magtmiddel. For lokalbefolkningen må det virke som at den forrige krigsherre er blevet fordrevet af en skandinavisk krigsherre. Midlertidigt, som den slags nu er. Det eneste positive jeg kan se ved vores indsats i Afghanistan er at vi får skilt fårene fra bukkene, altså dem der blev soldater men ikke vil i kamp (hvad har de dog tænkt på) dem får vi skilt fra.

      Nå men for at komme tilbage på sporet, problemet er at Forsvaret tilsyneladende ikke er i stand til at se hvilken slags krige vi vil få i en ikke alt for fjern fremtid. Nemlig asymmetriske væbnede optøjer, muligvis militært støttet af visse muslimske nationer. Forsvaret ville gøre klogt i at sende en delegation på studietur til Israel, og måske endda til de kristne områder i Libanon. Her udkæmpes krige der ligner hvad vi er på vej til at få i Europa. Eksempelvis: hvordan skal man stoppe uniformløse soldater i tætbefolkede områder i Malmø, som vil sende raketter ind over København?… Forsvarets vigtigste opgave må være at forberede sig på denne slags krig.

      Kommentar by Mallebrok — 12. maj 2008 @ 08:50

    28. […] overfaldet i Gellerupparken – ikke meget om det nogen steder, ikke engang […]

      Pingback by The Citizen » Blog Archive » Tavshed — 12. maj 2008 @ 09:05

    29. 27
      Du kan da aldrig forvente at forsvaret skal forberede sig på kamp mod landets borgere, for regering/kirke/politikkere/meningsdannere og alle andre pæne mennesker, sige jo problemet ikke eksistere.

      Nu så jeg ikke Halal kanalen igår, men hvis sagen blev omtalt i deres “nyheder”, er det sikkert med et lille smil på læben, for sådan en gangweekend kriger er nok selv ude om det. DK har ALDRIG oplevet så mange civile skydevåben på gader, der har ikke været skudt så meget i DK siden krigen, der er stigning i de fleste former for kriminalitet og alligevel ser man altid den samme meddelese, det går godt i DK, vær ikke bange.

      Jeg ved ikke hvor mange der besøger grimme “nationalistiske-racitiske” blogge hver dag, for at prøve at få et overblik over en verden hvor medier og vores ledere lyver for os, men de fleste af os har ingen magt til at ændre meget på samfundet og vi kan ikke demonstrere eller skrive for mange læserbrev, så kommer enten SA (muslimske stormtropper) eller SS (venstrefløjens stormtropper) og lukker for vores muligheder for at udtrykke os. Så med mindre at DF pludselig vinder valget, at venstrefløjen opgiver at drømme om multikultur eller Fogh dropper planerne om at gøre DK til det perfekte EU land, skal vi ikke forvente noget ændre sig, bare luk øjnen og vent til det bliver vores tur til at blive beriget, for enhver modstand ville straks blive straffet af samme system der ikke straffer “SS” og “SA” når de smadre DK

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 12. maj 2008 @ 09:24

    30. Lidt stof til eftertanke angående mulitkulturen:
      http://www.youtube.com/watch?v=0ItFaNvvJh0

      Mvh. JC

      Kommentar by Jacob — 12. maj 2008 @ 09:36

    31. 19

      Johansen

      Hvorfor skulle det egentlig være anderledes i Forsvaret. Også på vores Rådhuse blandes religion og politik sammen i og med at der nu i flere byer indføres religiøse fester som Eid festen. Det er noget skidt. Mange steder blandes religion og politik sammen. Det sker også i retssale hvis religiøse symboler bliver en del af dommer-ornatet.

      26

      Mallebrok

      Ved du hvorfor der skylles mund, vaskes hænder og fødder før bøn? Bl.a. fordi mund, hænder og fødder opfattes som umoralske og urene. Det er sådanne skikke og negative syn på kroppen der tages med ind i Forsvaret. Det er den form for overtro Forsvaret nu laver plads til.

      Kommentar by Janne — 12. maj 2008 @ 09:42

    32. @21
      TMG’et skyder med 12.7 mm og den korte version (karabin) af M95 hedder M96.

      Kommentar by Niels — 12. maj 2008 @ 09:50

    33. #24 ” Jeg tror der skal et helt andet værn til end hjemmeværnet for at redde Danmark.”

      Nu var det dette “værn” der sidste gang var med til at befrie vort land.

      Kommentar by M16 — 12. maj 2008 @ 09:51

    34. 30 Janne

      Du har ret. Selvfølgelig efterkommer man også i forsvaret som i mange andre institutioner de helt utilstedelige muslimske særkrav.
      Man tror åbenbart blindt på, at jo mere “god” og “rummelig” man er, desto mere integration kommer der ud af det?!

      Naivitet og uvidenhed har gode kår i Danmark.
      De eftergivende har mere travlt med at være “gode” og bøje sig i stedet for at gøre det åbenlyst rigtige – nemlig at afvise alle krav om særrettigheder for muslimer.

      Det er ligesom med børn, der bliver ved med at plage om slik.
      Nogen giver efter for så får de ro midlertidigt. Men det giver bagslag. Mere vil have mere og ungerne ender med at blive usunde.
      Det sammme med de bogstavtro muslimer, som bliver ved med at plage om særbehandling. Nogen danskere giver efter og ender med at agere samfundsnedbrydende, når de egentlig bare ønskede at være “gode” og ikke ballade fra muslimerne.

      Kommentar by Johansen — 12. maj 2008 @ 10:02

    35. Apropos Malmø, så jeg tilfældigvis et indslag fra Skånsk lokal-tv bragt i TV2-Lorry tidligere på ugen. Det var fra det lille smørhul i Malmø, vi kender som Rosengård.

      Det handlede om udviklingen i de mange særegne former for berigelser af kulturen, de oplever derovre hinsidan, som konsekvens af den muslimske indvandring. Til trods for en massiv (og givetvis bekostelig) oprustning af den sociale, præventive indsats fra myndighedernes side, herunder kommune, politi, skolevæsen, sociale myndigheder m.m., så var antallet af brandstiftelser i Rosengård steget til foreløbig 90 tilfælde i år, mod 36 tilfælde på samme tidspunkt sidste år. Jeg skrev tallene ned på en lap papir for at være sikker på, at kunne gengive dem korrekt.
      Kunne man være så fræk at tolke det som om, at også svenskerne må konstatere, at deres pladderhumanistiske og rødpædagogiske teorier gang på gang spiller fallit, når de konfronteres med virkeligheden. Spørgsmålet er så, hvornår femøren falder for de “korrekte” svenskere. Jeg er bange for, at det først skal stå virkelig slemt til før de verdensfjerne ikke længere vil være i stand til at bortforklare det.

      Som mange af jer andre, venter jeg også på hvornår kulturberigelsen går ind i sin næste fase her i DK. Det er i sagens natur kun et spørgsmål om tid, da graden af integration falder ligefrem proportionelt med andelen af tiden, muslimerne opholder sig her.

      Perspektiverne er skræmmende, når man ser på tilstandende i dag i de franske, engelske og hollandske forstæder m.m. Og det kommer også til at blive sådan her, vil jeg gerne bide spids på, uanset, hvad vi gør og ikke gør, og, hvad vi siger eller ikke siger. Vi har forstadierne til adskillige “no go-zoner” her i landet. Har venstrefløjen, og også en del borgelige, nogensinde overvejet, at en stor andel af de muslimske indvandrere ikke er kommet her for at blive integreret i vores samfund, der er baseret på vestlige værdier, der står i diametral modsætning til deres “hellige” islamiske værdier – som de ikke har nogen dispensationsmuligheder for at fravige. Og dette er uanset, hvad vi gør. Alene tanken om det vi kalder for integration, er fuldstændig absurd set fra deres side. For dem ville det at lade sig integrere i vores samfund, i den forstand politikerne taler om, være det samme som at frafalde troen – med alt hvad det indebærer. Som sagt, en fuldstændig absurd tanke.

      Kommentar by Spartaner — 12. maj 2008 @ 10:08

    36. hvis de fremmede er villige til at “forsvare” “deres” område, men vi ikke er det samme – ja så er det deres område…

      rødfasisterne ejer jo allerede kbh, vestegnen er hamasterritorie, hizbolla i Ishøj får lavet tyrkisk bad i ishøj havn og nazi-johny bliver smidt ud af hjemmeværnet, sikkert fordi man frygter at han ville give en rigtig ordre : modangreb !

      sidste dansker lukker og slukker.

      Kommentar by kim petersen — 12. maj 2008 @ 11:03

    37. “Vores områder” har muslimerne sagt i årevis.
      Nu forstår jeg hvorfor Soc.Og SF kæmper for muslimerne.
      De laver muslimske områder,så behøver de fattige(danskere) ikke at
      rejse ud, for at se de muslimske lande.GUD HVOR SPÆNDENDE.
      ALT DEN FINE KULTUR LIGE MIT I DET ELENDIGE DANMARK.

      Kommentar by pk — 12. maj 2008 @ 12:19

    38. @ M16

      Nu var det dette “værn” der sidste gang var med til at befrie vort land.

      Ja, men dette “værn” er blevet en del af systemet og dermed lige så ubrugeligt som Forsvaret var under Krigen.

      Kommentar by RettenTilSelvforsvar — 12. maj 2008 @ 12:32

    39. Det er muligt de ikke havde rifler og ammunition dertil, men havde de virkelig ikke bajonetter eller lommeknive de kunne have brugt til at hugge i de primitive sandfolk? – hvorfor forsvarede de ikke sig selv?
      De har i hvertfald rendt rundt med en feltspade og den kan sagtens bruges til at hugge sig vej frem..

      Kommentar by Onion — 12. maj 2008 @ 13:01

    40. @M16

      Netop netop. Hjemmeværnet er blevet institutionaliseret med alt hvad det medfører af bureaukrati, administration og systemrøvslikkeri.

      Hjemmeværnet ledes af fastansatte officerer der naturligvis sætter deres røv og karriere højere end det at forsvare landet.

      Kommentar by Tolder — 12. maj 2008 @ 13:09

    41. Der må iøvrig være tale om HATE-CRIME !

      Kommentar by Tolder — 12. maj 2008 @ 13:09

    42. 28 Broholm: Du kan da aldrig forvente at forsvaret skal forberede sig på kamp mod landets borgere,

      Svar: Det er ikke rigtigt set. Der er masser af eksempler på, at det NETOP er Hæren der går ind og redder et land i 11te time, når politikerne har kørt lortet i grus og stykker. Det kan sagtens ske i Danmark, at Vedbæk førerne siger ‘nok er nok’, og (militært) beskytter os imod Malmøstan i 2017.

      anti-sharia

      Kommentar by anti-sharia — 12. maj 2008 @ 13:09

    43. Hvad er egentlig hjemmeværnets opgave? At sikre danske værdier mod fjendtlige angreb!

      Dette angreb viser at fjenden er i landet. Fjenden taler arabisk indbyrdes.

      Fjenden har angrebet hjemmeværnet.

      Derfor må fjenden angribes og nedkæmpes. Er det ikke det man har hjemmeværnet til?
      At ansætte muslimer i forsvaret må vel være at sammenligne med at invitere fjenden indenfor (forrædderi?)

      Fjenden har nu snart angrebet ustraffet så mange gange at målet må være fuldt og modangreb sættes ind.
      Ikke som selvtægt, men fra myndighederne og domstolene.
      Fjern muslimerne fra samfundet!

      Kommentar by Dansk Realist — 12. maj 2008 @ 13:09

    44. Turbaner til forsvaret

      Af Ritzaus Bureau

      Det danske forsvar skal klædes bedre på for at lette integrationen af soldater med anden etnisk baggrund end dansk. Forsvarskommandoen planlægger at få designet både en turban, et tørklæde og en kalot som standardudstyr, skriver Morgenavisen Jyllands-Posten søndag.

      Det er forsvarets første kvindelige chef, kommandørkaptajn Annemette Ruth, der vil have sat de religiøse hovedbeklædninger i produktion. Over for avisen understreger hun, at det kan blive nødvendigt for eksempelvis en sikh i dansk uniform at udskifte turbanen med en hjelm under øvelser af hensyn til sikkerheden.

      Samtidig er Forsvarskommandoen ved at skrive et sæt religiøse retningslinier, og efter sommerferien går Forsvarskommandoen i gang med at udvikle en ny lederuddannelse i mangfoldighed.

      http://www.fyens.dk/article/415354:Indland-Fyn–Turbaner-til-forsvaret

      Kommentar by Jens Lauesen — 12. maj 2008 @ 13:14

    45. Der findes desværre ikke længere danske mænd over 40 år med røv i bukserne. De er præget af deres opvækst i institutioner/skoler hvor det i mange år ikke har været tilladt at opføre sig som en dreng.

      Flæbende pædagoger og skolelærere har i tidens løb pillet alt hvad der minder om et mandfolk ud af dem. Derfor har de heller ikke lært at opføre sig som mandfolk, og må tage de tæsk de får, når de bevæger sig ind i et ghettoområde hvor danskere ikke er velkomne.

      Fremtiden ser sort ud for vore efterkommere. De vil før eller siden komme til at betale den ultimative pris, forårsaget af uduelige politikere og humanistiske skvadderrøve, der som bekendt er totalt blottet for røv – i bukserne.

      Jeg kalder det for “kællingevældet”

      Kommentar by Torben — 12. maj 2008 @ 13:37

    46. @ Jens Lauesen
      “Forsvarets første kvindelige chef”
      Feminismen har nu også invaderet Forsvaret og den dertilhørende politiske korrekthed, samt selvdestruktive adfærd er derfor også her en realitet.

      Kommentar by RettenTilSelvforsvar — 12. maj 2008 @ 13:42

    47. @ Jens Lauesen

      Det blev bremset af politikerne. Men kredse i Forsvaret drømte upåvirket videre, som major Frede Damsøs udtalelser for nylig viste.

      I Forsvaret havde man i 2002 den såkaldte turbansag, hvor kommandørkaptajn Annemette Ruth som chef for personeludviklingssektoren stod bag et forslag om turban, kalot og tørklæde i Forsvarets farver. Forslaget stødte på politiske protester og hovedbeklædningen blev ikke sat i produktion, til gengæld garanterede Forsvaret hensyn til soldaternes religiøsitet.
      kilde:
      http://forsvaret.dk/FKO/Nyt+og+Presse/Pressenyt/Torsdag+d.+8.+maj.htm

      Kommentar by Mallebrok — 12. maj 2008 @ 14:24

    48. Ja, der skal et nyt “værn” til før eller siden. Den kulturelle konfrontation vil i Europa være uundgåelig inden for een snes årtier(Hvis der da går så længe). Kedeligt at det er kommet så vidt, at vi i dag lever i et land med statsautoriseret 5.-kolonne virksomhed. Tankerne kunne let ledes i retning af en konspiration, se bare på Barcelona-erklæringen 1995 – Euromediterranien Aftalen, Lissabon traktaten og på denne (Hmmm);

      http://eumc.europa.eu/eumc/material/pub/general/euromed_conference_report_220506_en.pdf

      Folkene på borgen og MSM’erne føres i MEGET kort snor.
      At tro at EU er på europæisk side, er selvbedrag af værste skuffe..

      Et europæisk Europa tak!

      Kommentar by Kim B — 12. maj 2008 @ 14:31

    49. 40

      “Det er forsvarets første kvindelige chef, kommandørkaptajn Annemette Ruth, der vil have sat de religiøse hovedbeklædninger i produktion.”

      Det samme vil gøre sig gældende når der laves kønskvoter i virksomhedsbetyrelser. Først kvindekvoter og dernæst religions- og kulturkvoter.

      Det er primært kvinder der slår ladeporten op på vid gab for uhyrlige og usolidariske krav om særrettigheder og på visse områder simpelthen for kvindefjendske tiltag. Det er ikke rationel og fornuftig tænkning, der er den udslagsgivende faktor hos en del kvinder – selv i Forsvaret. Det er følelser og irrationalitet der styrer, hvilket så kan give grobund for religiøse stridigheder internt i Forsvaret.

      Kommentar by Janne — 12. maj 2008 @ 14:59

    50. Weekendavisens udmærkede chefredaktør Anne Knudsen, som jeg har meget til over for, udtalte engang i et interview, at der ikke er grund til at tro, at meget ambitiøse kvinder er mere sarte med deres valg af “hjælpemidler” end mænd.

      Det er jeg tilbøjelig til at give hende ret i. Fx har jeg mødt flere kvindelige advokater, der var nogle regulære bisser uden hæmninger. Men det kan godt være, at de også forsøger at møve sig frem ved at bilde folk noget andet ind. Ritt Bjerregaard har heller aldrig været en mimose, og Listen kan i det hele taget hurtigt blive lang, hvis vi begynder at remse op.

      Hvis jeg skulle nævne en kvinde, der har handlet modsat med ægte respekt for de bløde værdier og betalt prisen, bliver det mit bysbarn Henriette Kjær, som jeg efterhånden har fået stor respekt for. Hun er et stærkt kort hos de konservative.

      Det lader til, at socialdemokratiet for en gangs skyld var på forkant med udvikllingen, da man forleden foreslog, at offentlige myndighedspersoner ikke må bære religøse symboler. Dette er et emne, der skal afgøres politisk og ikke af tilfældige chefer.

      Kommentar by Mette ( liberal ) — 12. maj 2008 @ 17:17

    51. Nu er Annemette Ruth jo ikke rigtig officer, men “fedtøre” så det ….

      Kommentar by Niller — 12. maj 2008 @ 18:01

    52. åh kim – sådan nogle kommentarer og dit indlæg er jo guld værd. Du er jo bare en lille nazist der håber på kamp i gaderne mod dine etniske modstandere, hva?

      Hvor sødt. Din sublime taktik må være den samme der gav dig et 7 tal til dit speciale.

      Kommentar by Allan — 12. maj 2008 @ 18:45

    53. Endnu engang lykkedes det Allan at servere et blog-indlæg helt uden stillingtagen til indholdet men med et personangreb, en motivanalyse og et associationstrick.

      Følg ham som Allan HL på avisen.dk’s debat. Han er et kerneeksempel i ikke-debat og ikke-argumentation.

      Et blogindlæg baserer sig gerne over følgende skabelon:

      -forarget konstaterin af fænomen
      -kobling til handling/undladelse af DF og/eller regeringen
      -Motivanalyse om hvad de rent faktisk mente med handlingen/undladelsen
      -perspektivering og hysterisk kobling til en nazistisk, alt sammen fremmet gennem symbolsprog og maniske overdrivelser.
      -konklusion om at de alle er nogen nazister

      Således er det intellektuelle niveau, hos folk der arbejder i vores nationalbank, LOL.

      Taber.

      Kommentar by DaLi — 12. maj 2008 @ 19:57

    54. Hvis Hjemmeværnet skal beskytte Danmark, ser det åbenbart lidt sort ud!

      Kommentar by queer jihad — 12. maj 2008 @ 19:59

    55. Hjemmeværnets slatne holdning beviser blot, at vi har behov for en modstandsbevægelse, der er fast besluttet på at forsvare alt, hvad der er dansk.

      falkeøje

      Kommentar by Anonym — 12. maj 2008 @ 20:30

    56. #39.

      Og da især feltspaden havde da været velvalgt.

      Da jeg var soldat havde vi en rigtig kontrakt sjant (der sikkert havde været i hæren hele sit liv) som bad os glemme alt om bajonetter hvis det kom til virkelig nærkamp…..Der var feltspaden som en økse !

      Hjemmeværnet er en skygge af det de engang blev oprettet som, nemlig en undergrundshær der kunne bekæmpe en indenlands fjende, men de havde vel ikke i deres vildeste fantasi forestillet sig af vore forræderiske politikkere selv lukkede fjenden ind i landet, og efterfølgende bandt det Danske folk på hænder og fødder !

      HVORNÅR GØR VI NOGET !

      Kommentar by whodares (Islam skaber tabersamfund) — 12. maj 2008 @ 20:31

    57. Allan den eneste NAZI her er sgu dig og dine, men det kommer dit betændte hoved nok aldrig til at forstå, men tro mig men det vil i en dag komme til på den hårde måde (og nej bette fjols det er ikke en trussel bare en løs konstantering, sidst var der også “danskere” der troede at fjenden ville blive vinderne)

      Kommentar by whodares (Islam skaber tabersamfund) — 12. maj 2008 @ 20:36

    58. Hjemmeværnets slatne holdning beviser kun, at vi har behov for en modstandsbevægelse, der kan og vil bruge de midler, som er nødvendige for at bevare et frit Danmark.

      falkeøje

      Kommentar by falkeøje — 12. maj 2008 @ 20:37

    59. @45 torben

      Jeg tror mere der ikke findes nogen under 40 med røv i bukserne. Dem over 40 kan huske hvordan Danmark så ud før de arabiske horders ankomst, og de er ikke inficeret af hverken Ritt’s skolevæsen eller “de voksne kan også være bange” syndromet. Glatragede vatnisser med rygrad som spaghetti, Klaus Bondam som arketype. “Kan vi ikke tale om det?”

      Kommentar by PeterK — 12. maj 2008 @ 20:44

    60. Mænd under de 40 år vil i praksis komme til at erfare hvad det vil sige at være en ´kan-vi-ikke-tale-om-det` type.

      De vil blive sparket til, tæsket, mobbet, køret rundt med og foragtet af de Arabiske marchoére.

      Den dag, hvor de Vestlige mænd tager sig retten til at være det de er født som, nemlig hankøn, med både en animus-og en animaside, der har respekt for sig selv og viser det udatil i handlinger, den dag kan vi forvente at pestilenserne vil opleve trange tider.

      Det er forkasteligt at mænd i en grad har ladet sig feminisere, at dette helt har overdøvet deres animus .

      Jeg ønsker ikke tidligere tiders mandsvælde igen – og jeg orker ved gud heller ikke denne næsten totale feminisering af både mennesker og samfund.

      Begge dele er lige forskruede og usunde.

      Det vi skal er finde balancen.

      Mænd der er mænd kan sagtens gennem anvendelsen af deres anima bruge de bløde værdier, som f.eks. at nusse med ungerne o.s.v..

      Men når det er nødvendigt må animus-siden tage over.

      Bla. forsvare eget land, område, folk, familie osv. mod folk, der har ondt i sinde.

      Kvinderne skal også lære at veksle mellem deres anima og animus alt efter nødvendighed.

      Jeg mener det er op til vores mænd at de hugger hælene i mod feminiseringen !

      Og vi kvinder skal, hvis vi gør det, stoppe med at opføre os som forskruede feminister.

      Det er på tide vi tager os sammen og sætter klare og tydelige grænser for hvad det er vi vil finde os i.

      Vi skal nægte at være med til at godtage at topposter skal tildeles kvinder fordi de er kvinder.

      Ingen kønskvoteringer – tak!

      Og vi skal gøre det tydeligt for vores folkevalgte, at vi ikke vil se hverken Niqab, Hijab eller Burka i de offentlige institutioner !

      Ingen særlige hensyntagen til Islam og dens Rettroende skal kunne kræves og indfries her i samfundet.

      Kommentar by Vivi Andersen — 12. maj 2008 @ 21:32

    61. Skyd lortet.

      Kommentar by mike — 12. maj 2008 @ 21:38

    62. hmm, godt eksempel på MSM-propagandaen, ikke et ord nogen steder. HV har hermed bevist at muslimske enklaver er en kendsgerning og forsvares med våben og at de danske medier er korrupte og kontrollerede med massiv censur.

      Vi bliver tilsyneladende nød til at gøre det selv..

      På med træningen. Hvilket computerspil er den mest realistiske -house to house, guerilla-combat-simulator?

      Kommentar by Tobulisten — 12. maj 2008 @ 22:28

    63. -> 58 Vivi

      “Jeg mener det er op til vores mænd at de hugger hælene i mod feminiseringen !”

      Det er jo klart, og det gør de skam osse, der hvor det betyder noget for dem. Men du ved, hvordan det er. Hvis vi absolut vil bestemme og trække det store læs med alt det kedelige, så får vi lov til det.

      Jeg lod engang være med at gøre rent i fire måneder, og hvem tror du, der led mest under det?

      Kommentar by Mette ( liberal ) — 12. maj 2008 @ 22:35

    64. > 58

      Jeg vil give dig helt ret. Godt indlæg.

      Og så vil jeg foreslå, at vi skeler til israelerne, som siden begyndelsen for 60 år siden, har næsten ligeberettiget værnepligt for kvinder og mænd, og som har bevist deres styrke i at have militært samarbejde over kønnene. Hjerner, der supplerer hinanden og dermed sublimerer hinanden. Så bare på med støvlerne, kvinder har også Animus.

      Kommentar by Tobulisten — 12. maj 2008 @ 22:49

    65. 62.Tobulisten

      Naturligvis skal værnepligtigen også omfatte kvinder!

      Det ligger da lige for højrebenet, at det mest fornuftige er et samarbejde mellem de 2 køn – også indenfor militæret.

      Israel som eksempel er på flere områder et godt valg.

      61.Mette

      Den der kender jeg godt .

      Men det drejer sig så om at udholde tingenes tilstand.

      Jeg rokkede jeg mig ikke ud af stedet – og det virkede.

      Kommentar by Vivi Andersen — 13. maj 2008 @ 00:36

    66. #32 Niels

      Tak for dine oplysninger. Du har helt ret….det må være længe siden, at jeg blev uddannet TMG instruktør og skydeleder…. sorry.

      anti-sharia

      Kommentar by anti-sharia — 13. maj 2008 @ 03:15

    67. -> 63 Vivi

      “Jeg rokkede jeg mig ikke ud af stedet – og det virkede.”

      Her valgtes en anden metode pga. husherrens madglæde og utilsvarende kogekunst, der så vidt befandt sig på overlevelsesstadiet. Jeg lavede kun mad til mig selv.

      Da jeg var meget ung, gik jeg også ind for tvungen værnepligt til kvinder og læsste en masse bøger om Israels overlevelseskrige. Men så fik jeg barn, og siden har jeg syntes, at det var en slags værnepligt.

      Men forinden var jeg en ultrakort tid i Luftmeldekorpset, indtil jeg opdagede, at det var uden betydning, og at Hjenmmeværnet ikke ville fungere i krigstid, hvilket var meget nemt at gennemskue. Som hobby er er Hjemmeværnet sikkert udmærket for den indre dreng.

      Det gælder vore forsvarsforhold som så mange andre yderst presserende forhold, at de burde gennemtænkes med et usentimentalt og kynisk øje til menenskers svage sider, for der kalkuleres med de svageste led.

      Har du læst Helle Merete Brix’ “Mod mørket”? Den er værre end alle de thrillere og katastrofefilm, som tv diverterer os med. Og så er den virkelighed. Sobert og godt skrevet, hende kan jeg lide. Et grundigt, veldokumenteret stykke arbejde.

      Kommentar by Mette ( liberal ) — 13. maj 2008 @ 08:01

    68. #64 “Men forinden var jeg en ultrakort tid i Luftmeldekorpset, indtil jeg opdagede, at det var uden betydning, og at Hjenmmeværnet ikke ville fungere i krigstid,”

      Øhh, den er vist er helt rigtig, HJV er særdeles effektiv i en krigs-situation, ikke med tunge våben men med et godt kendskab til lokal områdene, det er HJV store styrke.
      Derfor er det der er sket/sker Gellerup Parken, en direkte krigs erklæring, når man bevist hindre forsvaret at færdes frit i landet.

      Kommentar by M16 — 13. maj 2008 @ 08:22

    69. “Hvad er egentlig hjemmeværnets opgave? At sikre danske værdier mod fjendtlige angreb!”

      Nej nej nej – måske på skåltale niveau, men i praksis er det at levere GRATIS arbejdskraft til Politi, Beredskab og diverse gøjlermarkeder, koncerter, cykkelløb og andet bavl.

      Kommentar by Tolder — 13. maj 2008 @ 10:59

    70. jeg kan ikke komme ind med svar

      Kommentar by Vivi Andersen — 13. maj 2008 @ 11:11

    71. OT

      To interessante “ting” i JP i dag.
      En boganmeldelse af “Hvad er islam? skrevet af Jørgen Bæk Simonsen og et debatindlæg af Mogens Camre “Tørklædeinvasion”

      http://jp.dk/arkiv/?id=1339835&eceExpr=islam&eceArchive=o

      http://jp.dk/arkiv/?id=1339848&eceExpr=t%F8rkl%E6de&eceArchive=o

      Kommentar by Johansen — 13. maj 2008 @ 11:12

    72. Ad 68

      Sludder. Bogen hedder “Findes islam?” hvilket er helt i tråd med Bæk Simonsens velkendte “islam er ingenting”

      Hvordan den mand kan slippe afsted med at være professor i Danmark er mig en gåde. Og så betaler man ovenikøbet til ham over skattebiletten. Hvor uanstændigt.
      Danskerne bliver trukket rundt ved næsen af den kulturradikale meningsdanner for deres egne penge. Det er tragikomisk :-(

      Kommentar by Johansen — 13. maj 2008 @ 11:18

    73. Det kunne jeg altså – men ikke det jeg skrev til Mette om Brix´s bog som jeg har købt og læst.

      Det er en grum fortælling og det samme er Lorenzo Vidino´s bog om det netværk Islamisterne har spredt ud over Europa ( og også USA) ved hjælp af Zakat og det Islamiske banksystem.

      Vi har såmænd også denne form for Islamisk økonomi = Shariabank herhjemme.

      Jeg ved ikke hvad der sker, når jeg vil sende et indlæg links til bl.a Gates of Viennea – men jeg kan ikke få det ind her på Urias.

      Daniel Pipes har en kort artikel om Islamisk økonomi – og på Gates of Vienna er der en temmelig interessant artikel om ” Can the West be saved?”.

      Vi skulle måske begynde at orientere os om denne Islamiske økonomi som altså også vinder indpas her i landet og som ikke er helt så Halal – overfor Kafir- som den lader til.

      Tilsyneladende foregår der intet af tilfældigheder, der hvor Islams Rettroende er i spild.

      Islamisk banking har naturligvis en segregerende hensigt.

      Endnu et led i det Islamiske Apartheidsystem, som Kafir naturligvis støtter og bakker om om !

      Kommentar by Vivi Andersen — 13. maj 2008 @ 11:22

    74. 70.

      spild, tjae, det er det !

      Men jeg mente spil.

      Når jeg skriver Islamisterne mener jeg Broderskabet og dets utallige fraktioner.

      Kommentar by Vivi Andersen — 13. maj 2008 @ 11:25

    75. Ja!ja! sikke tilstande – hvad med næstegang at lade jægerkorpset og
      frømandskorpset løbe med (i hjemmeværnsuniform) det kunne blive meget
      lærerigt for de unge mennesker.

      Kommentar by Olden — 13. maj 2008 @ 12:07

    76. @71 Vivi

      Islamister eller broderskab eller Hizb-Ut-Tahrir eller minj-ul-jihad eller hvad de nu hedder allesammen. Der er ingen grund til at prøve at bortforklare sandheden:

      De er MUSLIMER! Fordi de LEVER EFTER KORANEN!

      Kommentar by Dansk Realist — 13. maj 2008 @ 14:08

    77. Jeg mener ikke at vi skal have kvinder i Forsvaret, udover støttefunktioner såsom sanitet, økonomi, præst, plejersker og så videre. Ikke med våben.

      anti-sharia

      Kommentar by anti-sharia — 13. maj 2008 @ 15:22

    78. 77 anti-sharia

      Hvorfor mener du ikke, at kvinder skal bære våben i forsvaret?

      I Israel bærer kvinderne i IDF forskellige slags våben primært maskinpistoler. Det har reddet dem i mange situationer!

      Kommentar by Johansen — 13. maj 2008 @ 16:03

    79. Nu er dette Off topic, men læg mærke til at vores yndlingstroll Allan “mavepuster” Hansen Lindemark netop er blevet ansat i DR.

      Bare google hans fulde navn + linkedin.

      Det bliver spændende at se ham forsvare hvor neutral DR, nu hvor han tidligere har postuleret at den er fyldt med borgerlige.

      Kommentar by Igen_igen — 13. maj 2008 @ 16:08

    80. 79: DR er ikke og har aldrig været hverken neutral eller borgerlig. Det findes der tusindvis af ekspempler på. Så at en sådan type bliver ansat på DR er da kun en naturlighed.

      Læg mærke til hvilke nyheder DR foretrækker at bringe, sammenlignet med f.eks. TV2. I skal ikke bruge mange dage på at opdage hvor åbenlys partisk det møj-firma er. Og så tvangs-betaler vi oven i købet til dem.

      Kommentar by Kim — 13. maj 2008 @ 19:47

    81. #79.

      Tja møddinge tiltrækker spyfluer, så intet nyt i den ansættelse, han må jo også siges at have partibogen iorden.

      Kommentar by whodares (Islam skaber tabersamfund) — 13. maj 2008 @ 19:55

    82. I guder, han er IT projektchef m.v. Jeg har været it chef i snart 25 år, og jeg troede at stringens i tanke og metode, klarsyn og evne til at se problemets kerne, var blandt de nødvendige egenskaber. Vores lille troll har gentagne gang bevist ikke at have styr på noget som helst, være totalt uvidende om stort set alt det han udtaler sig om, rode rundt i årsag og virkning, og kun være god for en smart bemærkning, for derefter at liste af, når kuglerne flyer for tæt. Lige en mand jeg kunne tænke mig at ansætte til at styre et komplekst projekt – not.

      Kommentar by PeterK — 13. maj 2008 @ 21:07

    83. 81.PeterK

      Jeg fik kaffen galt i halsen : kunne simpelthen ikke tro det drejede sig om den samme Allan.

      Her kan man se hvor godt bl.a. Bjerregaards skole har virket .

      Ikke noget at sige til at forældrer til godt begavede børn søger bedre udveje end at sende poderne i det offentliges skoler.

      “Hvad alle ikke kan lære skal ingen lære” er opskriften på forringelse i kravene til fagindhold .

      Gennem flere år har der været snakket i krogene om, at de faglige krav til f.eks. gymnasieelverne også har været for nedadgående.

      Det er vel logisk nok som een af konsekvenserne af det Bjerregaardske folkeskolesystem.

      De skole-og gymnasieelever der vidste hvad de efterfølgende ville læse har måttet køre med en dobbelt læseplan, nemlig den skolen/gymn. stak ud og det de selv havde fundet ud af var nødvendigt at læse sideløbende for at komme ind på det studie de ønskede.

      Det var hårdt – men nødvendigt, når man ville have den bestemte uddannelse der f.eks. krævede 10+ i gennemsnit til studentereksamen for at slippe ind på studiet.

      Denne verdens Bjerregaard´ere afskyer de begavede elever, disse intelligensmæssige, elitære unger.

      Niveauet i Folkeskolen er lavt og alle de unger der går der, skal indrette sig efter dete.

      Både de dårligt begavede, de rimeligt godt begavede og de rigtig velbegavede skal køres igennem det samme pensum – i den fælles klasse.

      Ikke noget med at stable en undervisning på bebebe, der kunne tilgode se den enkeltes behov.

      Hvor Allan har befundet sig ved jeg ikke.

      Men HVIS det der den samme Allan vi snakker om, så må han have skjulte evner.

      De tydeliggør sig blot ikke gennem de nedslag han serverer her på bloggen.

      Kommentar by Vivi Andersen — 14. maj 2008 @ 00:44

    84. Til Mallebrok, kommentar 27

      Det kan synes langt ude at sammenligne den intifada, der foregår i svenske og danske forstæder med borgerkrigen i Libanon, men ikke hvis man ser på, hvad der foregår i Paris og andre steder i Vesteuropa. I Frankrig er politiet magtesløst, og forsvaret kan ikke indgribe fordi 20 procent af officererne er muslimer.

      Væbnede optøjer støttes af muslimske nationer? I Tyskland, der bor 10 millioner tyrkere og tyrkiske premierminister Erdogan lægger sig konstant i den interne politik, herunder opfordringer om at assimilering er en forbrydelse.

      Mellemøsten synes ubønhørligt bevæge sig mod et større krig på grund af Irans støtte til Hizbollah og Hamas og andre islamistiske bevægelser. I en sådan situation ville ikke Europas 55 millioner muslimer sidde med armene foldet og se på.

      Ådalen 1931, hvor fem mennesker blev skudt til døden ved militæret, har præget den offentlige mening i Sverige. Måske tid til at tænke sig om? Det er en anden tid nu.

      Kommentar by Knute — 14. maj 2008 @ 03:07

    85. Hello mine Danske venner
      Vi må finde os i o blive rövrend ver dage..
      Vores politiker og samfunds forskare forteller os att vi skall vare rolig og de er vores skyld att vores musslimske brödere igge har det godt så mine venner ta de nye Danmark med ett knusende smil og se på när eres döttre utögar den nye Danske ordningen…..

      Kommentar by Oppgiven — 14. maj 2008 @ 09:13

    86. Apropos pusterens karriere: Ja, har man de rette meninger, er det en fordel. Kællingerne har sat sig på de fleste ikke-manuelle uddannelser og brancher efterhånden (de sidder bl.a. og leger dørvogtere i personaleafdelingerne). Det koster selvfølgelig i længden og jeg kan kun ønske dansk erhvervsliv et snarligt kollaps, så vi kan starte forfra.

      En skriver:
      “Der findes desværre ikke længere danske mænd over 40 år med røv i bukserne. De er præget af deres opvækst i institutioner/skoler hvor det i mange år ikke har været tilladt at opføre sig som en dreng.”

      Det er desværre langt værre. Der findes ikke længere danske mænd UNDER 60 år.

      Kommentar by Kim Poulsen — 15. maj 2008 @ 13:59

    87. Her er Hjæmmeværnets bidrag til landets forsvar :

      “Harley og Hjemmeværnet

      – Vi har et fortrinligt samarbejde med Politihjemmeværnet. Uden dem kunne vi ikke levere den nødvendige færdselskontrol, siger vicepolitikommissær Stig Simmonsen fra Sydøstjyllands Politi efter at 341 hjemmeværnsfolk i løbet af en ”lang pinse” brugte 3.566 timer på at hjælpe til et gnidningsfrit træf med 20.000 motorcykler.”

      Hvis ikke det er MISBRUG af skatteydernes penge, så ved jeg ikke hvad det er.

      Luk nu den fjollede weekendmorderforening og lav et semiprofessionelt forsvar.

      Kommentar by Tolder — 15. maj 2008 @ 15:28

    RSS feed for comments on this post.

    Leave a comment

    Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

    Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

     

    

     

    Vælg selv beløb



    Blogs


    Meta
    RSS 2.0
    Comments RSS 2.0
    Valid XHTML
    WP






    MediaCreeper