16. maj 2008

Ingen har talt om burkaer i danske retsale…

Debatten om islamistiske symboler i danske retstole fortsætter og fortsætter, og som vanligt er debatten drejet væk fra emnet, og over på Dansk Folkepartis holdning til samme. Alle, lige fra Asmaa Abdol-Hamid til Konservativ Ungdom er forargede over plakater med burkaklædte dommere, og i Deadline onsdag eftermiddag (17.00) kunne man høre det hele opsummeret af DR2s seneste yndighed.

Anja Bo, DR2: “Hvorfor er det I indrykker en annonce med en burkaklædt dommer, når det aldrig har været en burka der er på tale i retsalene?

(Off topic: Anja Bo på Myspace: RUC, pro-Hizbollah, Chomsky…)

Flere af de virkeligheds-afspejlende islamdebatter vi har idag, blev betragtet som skræmmekampagner for 5-10 år siden, og det er tydeligt at selverklærede humanister ser islamismens faresignaler nogle år forskudt. Det er dog alligevel tankevækkende, at burkaer i annoncer pludselig betragtes som et foreløbigt klimaks for ‘muslimhetz’ herhjemme.

I marts sidste år problematiserede Århus Kommune, det at nævninge og domsmænd hovedsageligt bestod af “ældre, højtuddannede, etnisk danske mænd”, og Borgerservice i Århus besluttede som noget nyt, at annoncere specielt efter unge fra etniske minoriteter, og kampagnen skulle – med Borgerservice-chefens ord – måske særligt rettes mod “kvinder i Gellerup”

  • 7/3-08 DJØF Online- Fra politiske til frivillige domsmænd (kilde til ovenstående).
  • Historien nåede medierne i midten af april, og et telegram fra Ritzaus Bureau understregede det overordnede formål med kampagnen.

    “Ny ordning med annoncering efter nævninger og domsmænd på gaden var en succes i Århus. Flere yngre og nydanskere vil fra næste år fylde godt i retssalene.

    Der er for få burkaer, hættetrøjer og høje hæle i de danske retssale. Derfor valgte Århus Kommune i marts noget utraditionelt at annoncere efter lægdommere for at sikre repræsentativiteten.”

    Flere medier gengav historien.

  • 16/4-07 Urban – Flere nydanskere og yngre bliver lægdommere i Århus (I).
  • 16/4-07 Fyens Stiftstidende – Flere nydanskere og yngre bliver lægdommere i Århus (II).
  • 16/4-07 Kristeligt Dagblad – Flere nydanskere og yngre bliver lægdommere i Århus (III).
  • Kort fortalt. Århus Kommune vil have lægdommere (nævninge og domsmænd) der afspejler befolkningens sammensætning, og målretter derfor sin kampagne imod kvindelige muslimer. Ritzaus Bureau opstrammer historien lidt, og pointerer at Århus Kommune efterspørger burkaer. Ikke en loppe gør.

    Når så Dansk Folkeparti et år senere bringer to plakater med kvindelige dommere iført burkaer er helvede løs. Der er selvfølgelig forskel på juridiske dommere og lægdommere, men sidstnævnte er på en række punkter ligestillede med førstnævnte, og burkaklædte i den dømmende rolle er på ingen måde usandsynligt.

    Mere.

  • 2/5-08 Information – Hård kritik af DF-annonce med burka (“…ingen har talt om dommere i burka”).
  • 8/5-08 Uriasposten – “… hvis Dansk Folkeparti siger, at alle muslimer skal gasses?” .
  • 13/5-08 Politiken – BRH.: Dommertørklædet og de to regimenter (“en diskret KFUM-nål”).
  • 14/5-08 P1 debat – Skal tørklæder forbydes i retssalen? (Mette Gjerskov, S: “ansigtspiercinger”).
  • 16/5-08 Snaphanen – Lone Nørgaard: Vi skal tilegne os viden om islam (kommentar til BRH).
  • 22/5-08 Jyllandsposten – Torben Elsig-Pedersen (R): Paranoia (“slips og sort habit”).
  • 24/5-08 Nyhedsavisen – Jørgen Poulsen: DF er som nazisterne.
  • The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/5820/trackback

    69 Comments »

    1. OMFG, hun er fan af George Galloway :-(

      Allan Lindemark er godt nok kommet passende selskab i den røde mastodont.

      Hvad bliver det næste, fejring af røde diktaturstater og deres førere ? Hvad ? Er det allerede gjort … ???

      Kommentar by DaLi — 16. maj 2008 @ 12:32

    2. Tænk hvad man går glip af, med gode ikke- TV – vaner. Har aldrig set kvinden før, men jeg ser hun er uddannet i historiefortælling :-)

      Hun er uddannet i socialvidenskab og journalistik på Roskilde Universitet, og har speciale i visuel historiefortælling.
      http://www.business.dk/article/20070921/navne/70921078

      Kommentar by steen — 16. maj 2008 @ 13:09

    3. Overdrivelse fremmer forståelsen. Det ser ud til at det netop er forståelsen for, hvad denne salamimetode – hvorved islamisterne vinder terræn – kan føre til, kniber det med hos størstedelen af politikerne og en hel del af befolkningen.

      Sabba, som umiddelbart virker som en intelligent person, demonstrerer med sine udtalelser en eklatant mangel på forståelse for, hvad det er man forsøger at garantere i det demokratiske retssystem.

      Værre er det dog at Birthe Rønn Hornbech, kirke- og integrationsminister, som er født og opvokset med rødder i et frit og demokratisk samfund som det danske, ikke kan eller vil forstå hvilken farlig vej som ikke alene Danmark men også det øvrige frie Europa er drejet ind på.

      Det er fortvivlende og umådeligt svært at være vidne til denne bevidstløshed og misforstået tolerance/humanisme (?) der trin for trin støber fundamentet til Eurabia.

      Leh

      Kommentar by Leh — 16. maj 2008 @ 13:15

    4. Betingelsen for at blive domsmand eller næving er, at man skal være ”uberygtet”, have valgret til Folketinget og ikke fylde 70 inden for de næste fire år, ligesom man ikke må være uegnet på grund af ”åndelig eller legemlig svaghed eller utilstrækkeligt kendskab til det danske sprog”.

      Så måske får vi en burka op på bænken en dag inden længe. Denne beklædning er i hvert fald ikke udtrykkeligt undtaget.

      Kommentar by Crass Børsting — 16. maj 2008 @ 13:20

    5. Jeg forstår ikke helt Århus Kommune`s noget uigennem tænkte rekutering af lægdommer i burka.
      For det er jo ikke alle, der opfylder kravene om at kunne fungere som lægdommer.
      Vi ser ikke mentalt syge hjerneskadet, sidde og ralle rundt, som lægdommer i vores retsale. Ikke fordi de ikke er værdige medborgere, men fordi de er ude af stand til at fatte hvad der foregår. Det kan de selvfølgelig ikke gøre for, men de er bare ude af stand til at varetage jobbet.
      Ligeledes kan det komme til spørgsmålet om, hvorvidt en person der lever sit liv bogstavstro efter en gammel 1400 årigbog, med tvangsritualer og mærkelige forestillinger om hårvækst besynderlige skadelige virkninger, som derfor pakkes væk, muligvis er inhabile som lægdommer.
      Vedkender personen sig kun sharialoven, og træffer sine beslutninger i forholdet til sin sygelige bogstavstro opfattelse af, at efterleve denne gamle bog?
      Ja, der er mange ting, som strider imod, at lade syge fanatikkere dømme OS andre efter DERES bogstavstro koran-forpligtigelse !!!

      Kommentar by li — 16. maj 2008 @ 13:24

    6. Den unge dommerfuldmægtig-spire, Sabba, har da ikke specielt fine faglige forudsætninger, hvis hun mener at det er “intolerant” og krænkelse af “menneskerettighederne” at eens religion ikke kan få lov at udfoldes hvor , når og hvordan man vil det.

      Godt nok havde jeg til sidste rekrutteringsmøde i Byretten med Goldin m.fl. indtrykket af, at man var noget desperat efter fuldmægtige ved Domstolene, men at den unge Sabba skulle være et emne med så eklatante misforståelser af samfundsmekanismerne, synes jeg dog er skræmmende …

      Kommentar by DaLi — 16. maj 2008 @ 13:43

    7. Domstolene kan dog heldigvis mig bekendt godt sortere i deres lægdommere efter retsplejeloven. De får blandt andet indledningsvise kurser, hvor de også ses lidt an.

      Sidder de allerede der og kværulerer over sharia og vantro hunde og danske ludere, så kan du være sikker på, at de nok opføres som domsmænd på den officielle listen for retskredsen men aldrig nogensinde indkaldes.

      Kommentar by DaLi — 16. maj 2008 @ 13:46

    8. er du anti-muslimsk, kim?

      Kommentar by Allan — 16. maj 2008 @ 15:03

    9. jeg er anti muslimsk,anti islam, anti alt hvad der er arabisk

      Kommentar by per — 16. maj 2008 @ 15:29

    10. Allan er i hvertfald både Anti-Zionistisk og Anti-Amerikansk.

      Han er også anti-borgerlig, men vi er jo heller ikke rigtige mennesker, men snarere snyltere som skal malkes.

      Kommentar by DaLi — 16. maj 2008 @ 15:36

    11. Det er ufattelig, at man ikke bare gør det åbenlyst rigtige med hensyn til tørklædeindhylningen.

      Den åbne flanke mod islamismens flag i vore verdslige samfundsinstitutioner skal lukkes effektivt. Snittet skal lægges rigtigt – ikke kun ved nogle kvindelige ansatte.

      Der er ingen vej uden om et nationalt forbud mod det islamiske hovedtørklæde gældende for alle kvinder ansat i offentlige hverv.

      Det islamiske hovedtørklæde symboliserer et forkvaklet kvindesyn jfr. suravers 24.32 og 33:59-60.
      Derfor kan vi ikke have, at sygeplejersker, læger, pædagoger, folkeskolelærere agerer omvandrende reklamesøjler i arbejdstiden.
      Man skal ikke tage børn i folkeskolen, patienter på hospitaler, etc. som gidsler fordi man er for “pæn” og konfliktsky til at sige fra overfor et kvindediskriminerende symbol under islams banner.

      Den tilslørede jurastuderende ekskluderer sig selv.
      Ærgerligt for hende, men tørklædet er jo ikke limet fast på hendes isse, så hun kan jo bare tage det af, hvis hun vil arbejde i det offentlige.
      Grænserne er også åbne. Udrejse er frivillig, hvis hun ikke kan affinde sig med den måde, som vores samfund er bygget op på.

      Hun ynker og flæber i sin hykleriske offerrolle.

      Kommentar by Johansen — 16. maj 2008 @ 15:58

    12. Jeg blev sku så glad, da Thulesen Dahl meldte ud, at han var antimuslimsk. Glæden varede et døgns tid.
      Det er et paradoks, at muslimer gerne må være anti alt muligt over for den måde værten har indrettet sit samfund på, men hvis værterne giver tilbage af samme skuffe, så er fanden løs blandt de svage i ånden.
      Man skulle tro, at de Konservatives mission er at gøre overgangen til dhimmi-status til en fredfyldt succes.

      Kommentar by Menig 442 — 16. maj 2008 @ 16:02

    13. Det er fuldt legalt at være anti-noget.

      Danmarx Radio har været anti-DF i masser af år.

      Det er blevet blæst op, fordi en DF’er har nævnt det.

      Nu er vi opmærksomme på udtrykket, og de “frelste” skal få det tilbage lige i synet.

      falkeøje

      Kommentar by falkeøje — 16. maj 2008 @ 16:29

    14. “I marts sidste år problematiserede Århus Kommune, det at nævninge og domsmænd hovedsageligt bestod af “ældre, højtuddannede, etnisk danske mænd”, og Borgerservice i Århus besluttede som noget nyt, at annoncere specielt efter unge fra etniske minoriteter, ”

      Problemet er bare, at borgere med en middel til lav begavelse og/eller en begrænset uddannelse i bagagen ikke evner at reflektere over en sag. Abstraktionsniveauet stopper ved ‘Vild med dans’. Det vil betyde mere ‘mave-fornemmelse’ og mindre objektivitet i retsalene.

      Og det vil da være fornøjeligt at få unge muslimske mænd ind i juryerne – deres ‘fuck danskere, fuck politi’-holdning skal nok betyde et eller andet for flertallet af de tiltalte…

      Kommentar by Obecalp — 16. maj 2008 @ 16:35

    15. Hvad forkert er der i at være anti-muslimsk?

      Er det så osse forkert at være anti-nazist? eller Anti-facist?

      Alle tre ismer dækker jo over ondskab, vold og mord!

      Kommentar by Dansk Realist — 16. maj 2008 @ 16:55

    16. Det er som det er – udviklingen er ikke til at stoppe nu. Vi har nu en gang en verdensomspændende konflikt kørende imellem den vestlige og muslimske verden.

      Konflikten kommer til at køre uanset hvad vi gør, det afgørende er om konflikten bliver en borgerkrig eller en statslig krig.

      Jeg tror på, at det i Danmark, bliver en statslig krig imod islam i en eller anden afskygning.

      2 år maks før det går i gang – hvis vi da ikke er døde allesammen af en dirty atombombe.

      Kommentar by Asger — 16. maj 2008 @ 17:05

    17. Hvad er DR2?…

      Det er så længe siden jeg har set DR tv, partipropaganda er kedsommeligt. Skal ties ihjel og ikke spildes min dyrebare tid på.

      Udfaldet er jo altid det samme, Heil Socializmen! Heil pædagogizmen!

      Hun trænger til en ordnli landmands-røvfuld, hende Anja.. og så ud og hakke roer…

      Kommentar by Tobulisten — 16. maj 2008 @ 17:43

    18. Danmark udvikler sig tragikomisk i disse dage.

      Løkke-sagen hvor en borgerlig politiker op 10 år har brugt 1/10000000 på repræsentation af, hvad venstrefløjen har brugt på landsforræderi. Hold kæft hvor må danskerne være nogle hjernedøde aber, hvis de hopper på denne kællingernes limpind.

      Rønn-sagen, hvor enhver med bare mindste smule sans for at analysere, for længst har dømt konen helt uden for fornuftsmæssig rækkevidde. At hendes støtter også er kællinger, kan næppe undre.

      Kan vi overhovedet synke dybere? Hvornår kommer opgøret med de ”danske” landsforrædere?

      Mvh. Børge.

      Kommentar by Børge — 16. maj 2008 @ 18:03

    19. op 10 år = på 10 år

      Børge.

      Kommentar by Børge — 16. maj 2008 @ 18:05

    20. -> li

      “Jeg forstår ikke helt Århus Kommune`s noget uigennem tænkte rekutering af lægdommer i burka”

      Præcisering. Århus Kommune søgte ikke specifikt lægdommere med burka – det var Ritzaus opstramning.

      Kommentar by Kim Møller — 16. maj 2008 @ 18:20

    21. ØV!
      Nu havde jeg glædet mig over, at soen Anja Bo ikke længere optrådte på tv2 news når der var autonomeoptøjer og hyggede sig med udtalelser som “nu er der fest i gaden”…
      Måske er det meget passende at den dummeste møgsæk i mediebranchen nu er ansat ovre i DR..

      Kommentar by Onion — 16. maj 2008 @ 18:31

    22. #8 allahn du søn af 1000 fædre..
      Alle der er ved fornuft, er anti-muslimer, anti-islam, anti-mellemøsten og anti-allan.

      Forresten allahn…jeg kom til at træde i en klump bræk der lignede dig…gudskelov – som til hverdag – så var du nem at skrabe af hælen..jeg brugte en koran til formålet og de løsrevende sider var gode at tørre skoen ren med..

      Kommentar by Onion — 16. maj 2008 @ 18:37

    23. Hvorfor bringes indlæg, hvor personer omtales som “so” og “bræk”? Konfucius gjorde opmærksom på, at spottegloser kun vanærer ophavsmanden. Det varer ret længe, før jeg igen læser kommentarer her på stedet.

      Kommentar by Torben — 16. maj 2008 @ 18:52

    24. 11

      Johansen

      Islamisterne må gnide sig i hænderne over hvor meget tørklædekravet (og andre religiøse særkrav) kan splitte den danske befolkning. Det er faktisk ret rystende at opleve at Venstre er så splittede også, og at dele af Venstre vægter liberalisme så højt at kvinder, ligestilling og sekularisme ofres.

      Netop på grund af Venstres iboende kyniske ultra liberalisme, kunne jeg aldrig stemme på partiet. Kynismen stikker sit grimme ansigt frem hos Venstre midt i debatten om religiøst tildækkede kvindelige dommere og krav om tilladelse til at skilte med religion i danske retssale.

      Kommentar by Janne — 16. maj 2008 @ 19:00

    25. Som sagt jeg har stort set opgivet alle partier og deres levebrødspolitikker (DF får en sidste chance til)om det er rystende naive og landskadelige venstrefløjsere eller naive og landskadelige Tosser der kalder sig borgerlige hverenten de er fra de radigale eller partiet før kendt som de konservative eller bondepartiet med en svindler for bordenden, de er tilsyneladende alle lige naive og RYSTENDE bange for at støde islam……For tænk hvis det nu var dem der måtte leve under konstant politibeskyttelse, ja eller tænk hvis det er dem der bliver overfaldet af psykopater fordi de altid røde medier har svinet dem til med løgne.

      Kort sagt midt i al rodet, jeg stoler ikke på en eneste af de skidderikker hverenten de er dybrøde eller påstår sig borgerlige (for de er efterhånden ved at være de mest kvalmende for tiden)og jeg stiller mig sammen med enhver der aktivt vil bekæmpe de landsforrædere (og i min bog er Anders FUP den værste)dem der vil slås for det Danmark jeg kendte for bare 25 år siden, på sølle to-tre årtier har politikkerne og (eller rettere med deres EU-liderlighed)EU fået dette engang så dejlige og trygge land ødelagt, og for hvad ?

      Og vigtigere, hvem gav de skidderikker lov til det ?

      Kommentar by whodares (Islam skaber tabersamfund) — 16. maj 2008 @ 19:47

    26. 23 Janne

      Ja, Venstre synes inficeret af kulturrelativisme.

      Personligt så fatter jeg simpelthen ikke, hvad Rønn Hornbech laver i Venstre. Hun er jo åbenlys skabsradikal ligesom adskillige andre “pæne” godhedsapostle i Venstre og De konservative. De pæne hattedamer, vor herre bevares. De er kvalmende.
      Jeg bliver stensikkert hvor jeg er i dag, rent politisk.
      There can be only one – DF :-)

      For øvrigt så foregår der en livlig debat på Kvinder for Friheds hjemmeside under Vibeke Manniches blog efter hendes udmeldinger i dag om tørklædeforbud for læger.

      Må jeg opfordre dig og andre debattører til at kommentere sagen om forbud mod tilsløring.
      Der er brug for kvalificerede kommentarer, og dem er Uriaspostens bloggere jo som bekendt til overflod leveringsdygtige i!

      Kommentar by Johansen — 16. maj 2008 @ 19:47

    27. 11.Johansen

      du skrev det – jeg tilslutter mig 100% !

      12. Janne,

      ja jeg finder det mildt sagt gysende med den parathed til at ofre ligestilling og sekularisme som dele af Venstre og andre med dem besidder.

      Og det for at tækkes mennesker, der qua deres ideologiske tilhørsforhold opdeler den hele menneskehed i Rene og Urene.

      Som arbejder for at gennemføre et Islamisk Apartheidssystem som ikke lader det Sydafrikanske noget efter i modbydeligheder.

      Jeg har uendelig svært ved at begribe, at Vestlige politikere, mediefolk, meningsdannere osv. ikke vil eller kan se det afsindige og ødelæggende for velfungerende samfund det er, at tillade denne form for Apartheid etablere sig i frie, demokratiske og sekulære samfund.

      Som Mette, tror jeg det var, på et tidspunkt, i forbindelse med en anden tråd skrev, kan en økonomisk afmatning måske sætte gang i endnu sløve Danskere.

      For når velbetalte mediefolk, og andre med særdeles glimrende lønninger, kommer til at mærke konsekvenserne af en sådan afmatning – hvad sker mon så ?

      Udgifterne til det sociale sociale eksperiment, som indvandringen fra de Arabisk/Islamiske lande til Vestlige lande må siges at være, bliver jo ikke mindre som tiden går.

      Disse har været stigende hele tiden – og at lukke kassen går nok ikke.

      Men nogen skal betale/miste, for eksperimentet kan ikke stoppes.

      Dertil kommer så fra år 2010 EUROMEDs ikrafttrædelse, hvor de 9, måske 10 med Libyen, Islamiske lande omkring Middelhavet gøres til Partnerlande til EU med fuld adgang til EUs Fire Fundamentale Frihedssøjler, hvoraf nr. 4 giver disse Partnerlandes befolkninger legal adgang ind i EU-landene, på samme vilkår som EU-landenes befolkninger har ret til at rejse hvorhen de vil indenfor EU.

      Og de Islamiske Middelhavslandes gevaldige befolkningstilvækst…..

      Vi sidder i en saks som vi ikke kan komme ud af – er jeg bange for.

      Kommentar by Vivi Andersen — 16. maj 2008 @ 19:57

    28. Det er helt vildt, at Islamister kan forlange opdelte zoner til alle mulige aktiviteter.

      Havde det været DF der opfordrede til delte svømmehaller, så var de blevet korsfæstet offentligt.

      Men kalder man sig så anti-et-eller-andet, SÅ er man intolerant. Gad vide hvem der dog sætter den dagsorden ?

      Kommentar by DaLi — 16. maj 2008 @ 20:31

    29. Det er taktisk uklogt at kalde sig anti-muslimsk. “Muslimer” henviser til en befolkningsgruppe, og med den forkvaklede lovgivning vi har kan man blive dømt for at tale nedsættende om en befolkningsgruppe.
      Derimod kan man sagtens være anti-islam. Så er det en ideologi, islam er ikke en religion, man angriber, og den holder i byretten – næsten.

      Der er nu regler i EU, og vist nok også i FN den tandløse pamperorganisation, der forbyder nedsættende omtale af en religion, gæt hvem der har fået den sat ind, og man kan komme 2 år i spjældet for det. Man må altså ikke sige at man synes at islam er en gang skod. Derimod kan man sagtens citere fra koranen, og det er jo svært at bortforklare som kritik, og sige at man ikke bryder sig om den slags udtalelser. En hel del af det der står i koranen, kunne en dygtig jurist for domfældt islam for, som spredning af hate-speach.

      En skam jeg ikke ejer en million, så ville jeg føre et par sager eller tre.

      Kommentar by PeterK — 16. maj 2008 @ 21:38

    30. Hej Kim Møller

      Hvorfor er RUC automatisk et eller andet på linie med Chomsky og Hizbollah?

      Kommentar by Nielsen — 17. maj 2008 @ 06:28

    31. -> 30 Nielsen

      “Hvorfor er RUC automatisk et eller andet på linie med Chomsky og Hizbollah?”

      Ved ikke præcist hvorfor det er tilfældet, men det skyldes vel enten at venstreradikale studerende søger RUC, eller at studiet radikaliserer venstreorienterede studerende.

      Kommentar by Kim Møller — 17. maj 2008 @ 07:05

    32. Angående Lissabon-traktaten, og for dens sags skyld også UNs vedtagelser omkring samme, så havde Gates Of Vienna i går en udlægning omkring præcist det emne PeterK skriver:

      vi kan fremover bliver anholdt og dømt for udtalelser der, enten er eller, kan opfattes som nedgørende overfor en religion, og her behøver vi såmænd ikke spekulerer så meget over hvad der menes med religion.

      Det MÅ selvsagt dreje sig om Islam.

      Og begrundelsen for min påstand er indholdet af Koranen, samt Rettroendes adfærd i både taler som handlinger overfor Kafir i Europæiske indvandrerlande.

      Hver eneste dag udsættes den oprindelige befolkning for grovheder af forskellig art fra Rettroendes side.

      Og ikke nok med det, men Kafir skal samtidig sørge for det økonomiske fundament for livslange forsørgelser for langt, langt flere Rettroende udenfor arbejdesmarkedet end der er Rettroende indfor dette- samtidig med Kafir også skal hvert eneste år understøtte de kommede Partnerlande, de Rettroendes oprindelseslande, med økonomiske donationer i milliardklassen.

      De `dumme` Kafir betaler selv for hele denne omkalfatring af deres egne samfund .

      Og nu kan samme Kafir risikere at komme i fængsel for udtalelser der f.eks. sammenkæder Islam med terrorisme eller udtalelser der kan føres ind under betegnelse nedsættende, racistisk, xenofobisk, islamofobisk.

      Vi VED allerede nu, at Rettroende opfattelse af hvad der er nedsættende, krænkende osv. tale overfor Islam/ Rettroende er særdeles omfattende.

      Men læs selv Gates Of Vienna – og bliv klogere på hvad det er vi i ovennævnte retning er blevet trukket ned om ørerne.

      Livet som Kafir bliver gradvist mere og mere ubehageligt.

      Kommentar by Vivi Andersen — 17. maj 2008 @ 11:03

    33. ->29 “Derimod kan man sagtens citere fra koranen, og det er jo svært at bortforklare som kritik, og sige at man ikke bryder sig om den slags udtalelser”.

      Der var jo faktisk sådan en sag i Australien, hvor to præster blev dømt for hate speech ved at citere fra Koranen. Sagen måtte vist senere gå om, men jeg husker ikke hvordan det endte. De australske dhimmimyndigheder bragte sig ved sagsanlægget ellers på linje med de muslimske talsmænd i Vesten: Når kuffar citerer fra islamiske skrifter er det altid forkert og ‘ude af kontekst”. Sandheden er ikke i det der siges, men i den holdning der udtrykkes til indholdet.

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 17. maj 2008 @ 11:06

    34. Næste annoncekampagne fra Dansk Folkeparti må være at give rettens blinde gudinde tørklæde eller hijab på i stedet for bind for øjnene.

      Dernæst kunne Dansk Folkeparti lave store plakater eller annoncer med et Danmarkskort (a la dem vi har hængende i danske folkeskoler) med religiøst tørklæde på.

      Der kunne også laves en kampagne hvor figurer og skulpturer der står i gader og stræder gives tørklæder på eller endda burka på så man ikke kan se deres krænkende og profane, nøgne kroppe.

      Kommentar by Janne — 17. maj 2008 @ 11:07

    35. ->34

      Dette er måske den allerbedste form for aktivisme overhovedet. Ikke-voldelig, ikke-ødelæggende, og meget synlig og letforståelig symbolik.

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 17. maj 2008 @ 12:08

    36. For os kernevælgere hos Venstre er der kun ét dækkende ord i øjeblikket: KUMMER!

      Jyllands-Posten har flere gange i ledere skrevet lige ud, at man omgås med tanker om, at integrationsministeren har psykiske problemer.

      Det er jeg nu langt fra sikker på, Birthe Rønn Hornbech mener blot, hvad hun hele tiden har ment. Derimod har avisen sikkert ret i, at hun ikke har gjort sig klart, at der er forskel på blot at være valgt til Folketinget og det at være minister og dermed embedsmand. I første tilfælde er man kun bundet af sin samvittighed, i det andet træder der en fuldtonet loyalitet overfor embedet og regeringen i kraft.

      Denne loyalitet formår ministeren ikke at kombinere med sin samvittighed, men som jeg ser det, er det ikke hendes fejl men statsministerens, for han vidste på forhånd, hvor han havde hende.

      Dog, noget godt er der, og jeg iler med at bringe det, hvor spinkel glæden end er. Det drejer sig om en uanseelig lille notits i gårsdagens JP, den befandt sig i 1. sektion, side 6 øverst til venstre. Her fortælles det, at en gruppe danskere mener, at det er brud på Grundloven, at vi ikke skal stemme om Lissabontraktaten, hvilket jeg er helt enig i. Derfor glæder jeg mig også over, at disse landsmænd har stævnet både vores statsminister og vores udenrigsminister for at bryde Grundlovens § 20.

      Sagsøgernes advokat er professor dr.jur. Ole Krarup, der har søgt fri proces. Ifølge ham er det sagsøgernes mening, at traktaten overføre suverænitet til EU om rets- og udenrigspolitik, ligesom EF-Domstolen træffer politiske afgørelser.

      Som jeg ser det, burde man havde medtaget justitsminister Lene Espersen, for hun spiller højt spil og fisker ikke alene for statsminister og udenrigsminister men deltager også i det hylekor, der forsøger at afsætte kronprinsen til statsministerembedet Lars Løkke Rasmussen.

      Selv om jeg gerne støtter en kvalificeret kvinde, støtter jeg ikke vor justitsminister, idet jeg finder, at hun er en nøgleperson i danmarkshistoriens største svig til dato: ratificeringen af Lissabontraktaten. Justitsministeriet var efter alt at dømme på en bunden opgave, og SKAM FÅ DET!

      Kommentar by Mette ( liberal ) — 17. maj 2008 @ 12:29

    37. –> 23 Torben

      “Hvorfor bringes indlæg, hvor personer omtales som “so” og “bræk”? Konfucius gjorde opmærksom på, at spottegloser kun vanærer ophavsmanden.”

      Og

      Det varer ret længe, før jeg igen læser kommentarer her på stedet.”

      Rigtigt Torben!

      Sagde Konfusius ikke også:

      ‘Hold dit hoved kold og stem med fødderne’

      Jeg er sikker på du vil blive savnet…

      Kommentar by Balder — 17. maj 2008 @ 12:39

    38. Johansen:

      Må jeg opfordre dig og andre debattører til at kommentere sagen om forbud mod tilsløring.
      Der er brug for kvalificerede kommentarer, og dem er Uriaspostens bloggere jo som bekendt til overflod leveringsdygtige i!

      Jeg ville også gerne, men Vibeke Hveps har bannet mit ip-nummer.

      Anja Bo er sådant et pragteksempel på en lille overuddannet gås som får en position og indflydelse langt over mange langt mere begavede mænd. I realiteten kan hun ikke meget ande end at snakke og smile, men man har lige proppet noget feminiseret uddannelse på hende, som virker som legitimering af hendes position. Hun vil ende med at tjene mere end de fleste kloge hoveder her, hun vil have større indflydelse på samfundet, og hun vil såmænd også få et lykkeligere liv.

      Anja Bo er feminiseringen af Danmark personificeret. Hun burd eganske rigtigt have en endefuld og sendes ud på marken.

      Kommentar by Kim Poulsen — 17. maj 2008 @ 13:35

    39. #37. Balder ;) Havde den “gode” Torben nu gidet læse med lidt længere havde han jo vist at ” det er jo bare Onion! , sådan skriver han nu engang og han er jo blot en blandt mange forskellige læsere/kommentatorer her.

      Kommentar by PB — 17. maj 2008 @ 14:15

    40. Er der nogen, der har det præcise tal for befolkningstilvæksten i f.eks. Egypten?

      Eller hvor man kan finde det..

      Skal vi virkeligt til at afskaffe demokratiet, for at undgå Sharia i DK?

      Kommentar by Tobulisten — 17. maj 2008 @ 14:33

    41. 38 Kim Poulsen

      Er du blevet udelukket fra Vibeke Manniches blog på Kvinder for friheds hjemmeside?
      Du har vel været uartig overfor kvinder, som du altid ynder at være det? I din verden er det jo kun mænd, som duer til noget – ikke sandt?

      Lad mig gætte, du vil formentlig gerne have os ind i en sort pressening og dømt til at tie? :-)

      Jeg vil da gerne spørge Vibeke, hvorfor du er forment adgang.
      Skal jeg det?

      Kommentar by Johansen — 17. maj 2008 @ 17:55

    42. #40
      Du kan prøve:
      https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/eg.html#People

      Kommentar by Menig 442 — 17. maj 2008 @ 20:06

    43. #40
      Lidt eksempler:
      Afganistan har en befolkningtilvækst på 3,85% p.a. 2005-2010
      Jordan 3,04
      Syrien 2,52
      Ægypten 1,76
      Israel 1,66
      Iran 1,35
      Tyrkiet 1,26
      Verdensgennemsnit 1,17
      Tunesien 1,08
      USA 0,97
      Danmark 0,21

      Kilde: medium variant http://esa.un.org/wpp/sources/country.aspx

      Kommentar by Ole — 17. maj 2008 @ 20:50

    44. -> 41 Johansen:

      Er du blevet udelukket fra Vibeke Manniches blog på Kvinder for friheds hjemmeside?

      Jada, men det tager jeg kun som en ære. Min gamle mentor Rolf Rasmussen er garanteret misundelig :)

      Du har vel været uartig overfor kvinder, som du altid ynder at være det?

      Mener jeg ikke. Anledningen til balladen var så vidt jeg husker en tråd som Vibeke havde dømt “kun for kvinder”. Ikke desto mindre fik flere andre mænd lov at lege med. Den mangel på retfærdighed og konsekvens blev jeg knotten over.

      I din verden er det jo kun mænd, som duer til noget – ikke sandt?

      Nej, men langt flere mænd end kvinder egner sig til politik og forskning, jagten på sandheden.

      Lad mig gætte, du vil formentlig gerne have os ind i en sort pressening og dømt til at tie?

      Gæt du bare væk. De fleste af jer kagler for meget, men en del ser ok ud i pornotøj.

      Jeg vil da gerne spørge Vibeke, hvorfor du er forment adgang.
      Skal jeg det?

      Gerne, men hun kan sikkert intet huske.

      Kommentar by Kim Poulsen — 17. maj 2008 @ 21:02

    45. 44 Kim Poulsen

      Du er ikke til at stikke i.

      Meget muligt at nogle af os kagler for meget, det får være.

      “Lad den der er ren kaste den første sten”.
      Er du så ren at føler dig hævet over kvindekønnet? For fanden hvor du bare genereliserer.
      Kan du overhovedet finde på noget godt at sige om kvinder? Alt hvad jeg ser her, er på amøbestadiet “..en del ser godt ud i pornotøj”.

      Hvorfor springer du ikke bare ud af skabet?

      Vibeke Manniche bliver svinet til af islam-apologeter, de fleste mænd inde på sin blog. De taler forherligende om det islamiske tørklæde, og det kan jeg egentlig godt forstå, at hun taber pusten af.

      Hun er gået imod strømmen inden for lægeverdenen og siger åbenlyst, at hun ønsker et tørklædeforbud for kvindelige læger. Det får hun tæsk for nu, for det må man jo ikke sige i de kredse.
      Lægeforeningen med en mand i spidsen er lodret uening, og hyler op om, at hendes forslag er helt uacceptabelt.

      Jeg er helt enig med hende.
      Jeg ønsker også forbud mod hijab på læger, sygeplejersker, og alle andre offentlig ansatte kvinder.
      Det kan kun gå for langsomt! :-)

      Kommentar by Johansen — 17. maj 2008 @ 21:25

    46. Det ville klart være lettere, hvis man var bøsse. Eller boede i et land hvor kvinder stadig var kvinder.

      Kommentar by Kim Poulsen — 18. maj 2008 @ 01:06

    47. 46 Kim Poulsen

      ” Eller boede i et land hvor kvinder stadig var kvinder”.

      Hvad er det for et type land? Et diktatur hvor kvinder er reduceret til fødemaskiner?

      Er kvinder da ikke stadig kvinder? Sidst jeg kiggede efter så det fint sgu fint nok ud.

      Hvad er det egentlig du ønsker? Skal kvinder ikke deltage i politik?
      Jeg er nu glad for at Pia K. har deltaget. Hun er i mine øjne kvinde med stort K. Vel det nogle kalder en alfahun.

      Flere af disse kvinder, tak.
      Uanset hvad du mener om Vibeke Manniche, så er det en kendsgerning, at hun går imod den vanlige politiske korrekthed og kræver tørklædeforbud for kvindelige læger.
      Vidnedsbyrdet ser du på Rune Engelbreth-Larsens blog på Politiken, hvor hun gennemdæmoniseres på nøjagtig samme usmagelige måde som Pia K har måttet ligge ryg til i årevis.

      Den behandling får disse kvinder af den “totalitære pænhed” personificeret i Seidenfaden og Engelbreth-Larsen. Velbekomme.

      Kommentar by Johansen — 18. maj 2008 @ 09:47

    48. Så har vi endnu en gang en socialdemokrat på banen, som på det skammeligste relativiserer betydningen af det islamiske hovedtørklæde. Et stykke stof, year right:

      http://jp.dk/arkiv/?id=1344506&eceExpr=t%F8rkl%E6de&eceArchive=o

      Kommentar by Johansen — 18. maj 2008 @ 10:24

    49. til Johansen:

      De fleste vestlige kvinder under 35 tror de er gudinder og at alle andre er til for deres skyld. De fleste over 35 er bitre over at de ikke længere kan styre verden med deres sexappeal og nu må til at levere en regulær indsats for at nyde det gode liv.

      De flste kvinder under 66 ligner nogenlunde denne her.

      I er selvfede og urimelige, vil have en vindermand, men vil indrette samfundet så ingen mænd kan vinde. I er så fucking hykleriske, krævende, blaserte og gennemdekadente, fordi I ikke kender til frygt eller modmagt. I har ikke kunnet tåle den gyldne tid fra 70erne og frem. Jeres konsekvensløse frihed. I dag gider ingen ordentlig mand have en typisk dansk kvinde, men hun kan da få en gulvmåtte.

      Det meste har du jo allerede læst i mine forrige kommentarer. Det handler om ændringer i magtbalancer og markeder.

      Kommentar by Kim Poulsen — 18. maj 2008 @ 13:52

    50. 47

      Johansen

      Det er påfaldende at det lige netop er Politiken der er ude efter kvinder. F.eks. Pia Kjærsgaard og Vibeke Manniche. Er minaret-avisen Politiken ved at udvikle sig til en værre mandehørm? En avis for macho ædle vilde? Så må Politiken da efterhånden være lige noget for Kim Poulsen. ;o)

      Kommentar by Janne — 18. maj 2008 @ 14:45

    51. 49 Kim Poulsen

      “I er selvfede og urimelige, vil have en vindermand, men vil indrette samfundet så ingen mænd kan vinde. I er så fucking hykleriske, krævende, blaserte og gennemdekadente, fordi I ikke kender til frygt eller modmagt. I har ikke kunnet tåle den gyldne tid fra 70erne og frem. Jeres konsekvensløse frihed. I dag gider ingen ordentlig mand have en typisk dansk kvinde, men hun kan da få en gulvmåtte.”

      Det var da ellers noget af en svada, Kim Poulsen. Har du mere på hjerte, så kom endelig ud med det.
      Indestængt kvindeforagt er usundt for et kvaltetsmandfolk, så jeg lytter gerne til dig.

      Hvis du har så meget afsky for vestlige kvinder, så håber jeg for dig, at du må finde lykken med en eksotisk en af slagsen. Dem kan du træde under fode uden at de gør modstand.
      God vind, pusling :-)

      Kommentar by Johansen — 18. maj 2008 @ 15:11

    52. Her, Johansen, afslører du din egen rådne moral, som så mange kvinder før dig: Du beder mig uddybe, og når jeg så venligst efterkommer dit ønske og hurtigt brygger et par brokker sammen om, hvad der er mig på hjerte, så kommer takken i form af den typiske hån-reaktion.

      Det er faktisk ikke fair. Du er et usselt menneske, Johansen.

      Kommentar by Kim Poulsen — 18. maj 2008 @ 15:23

    53. 50 Janne

      Logebladet Politiken har udviklet sig i en retning, hvor mottoet synes at være, hvem kan være mest rabiat multikulti freak.

      Seidenfaden og Engelbreth-Larsen skrev som bekendt “Karikaturkrisen” – en lang islam-apologi.
      Et ynkeligt knæfald for islam som besmykkes med ord som tolerance og frisind. Aldrig har disse begreber været skamridt til ukendelighed, som vi er vidne til nu.

      De mandslinge er fuldstændig uden for terapeutisk rækkevidde. De snorksover i forhold til den katatrofale udvikling af samfundet.
      Engelbreth-Larsen var indtil årsskiftet formand for Minoritetspartiet, som havde stenings-Petersen til næstformand.
      Hvad er det, som siges. Man skal kende et mennesket på dets venner.
      Engelbreth-Larsen som er “kulturkritiker” på Politikken omgås en salafist, som ikke vil tager afstand fra stening af kvinder.
      Så er stilen ligesom lagt.

      Ingen normalt begavede danskere kan tage Politiken alvorligt.
      De er langt ude på et skråplan. Deres islamleflen er kvalmende og beskæmmende. Den politiske korrekthed driver ned af væggene og ætser alt væk, der hedder almindelig sund fornuft.

      Om vores kære Kim Poulsen sidder i rundkreds med disse gutter fra kulturparnasset, skal jeg ikke kunne sige. Men én ting kan de formentlig blive enige om, hadet til vestlige kvinder. :-)

      Kommentar by Johansen — 18. maj 2008 @ 15:28

    54. 52 Kim Poulsen

      “Det er faktisk ikke fair. Du er et usselt menneske, Johansen.”

      Det tager jeg som en hædersbevisning! :-)

      Kommentar by Johansen — 18. maj 2008 @ 15:29

    55. Muligvis, Johansen, men det forklarer jo også, hvorfor så mange mænd er knudemænd.

      Kommentar by Kim Poulsen — 18. maj 2008 @ 15:32

    56. Johansen

      Kims kritik af vestlige kvinder er helt på sin plads. Der er rigeligt at kritisere.

      Kritikken kan ikke affejes som had. Hader man, spilder man da for pokker ikke tid på saglig kritik.

      Forstået?

      Ellers se:
      http://maskulinmodstand.com/blog/jfa/beskyldningen-om-kvindehad-misgyni.html

      Kommentar by JFA — 18. maj 2008 @ 15:41

    57. PS til både Janne og Johansen:

      I har ikke fattet en bjælde (selvfølgelig, I lytter for meget til Manniche-typen).

      Rune og Tøger-loonierne hader selvfølgelig ikke vestlige kvinder. De hader vestlige mænd og den vestlige kultur de har opbygget. De kan ikke håndtere deres egen forkælelse og reagerer ved at hade dem som har skabt den: Kloge hvide mænd.

      Kommentar by Kim Poulsen — 18. maj 2008 @ 15:43

    58. 57 Kim Poulsen

      Satanist-Rune og Tøger hader både vestlige mænd, kvinder og vestlig kultur. De hader i særdeleshed Pia Kjærsgaard og Vibeke Manniche.

      De skinhellige idioter elsker kun renhedsdyrkerne. Og de forherliger kvindetilsløring i form af spøgelseskostumer eller andre forjættende fængselsdragter til kvinder.

      “I har ikke fattet en bjælde (selvfølgelig, I lytter for meget til Manniche-typen).”

      Det var noget af et postulat.
      Så er det da godt at vi har dig, som ser det hele så lysende klart.

      Jeg tager kraftig afstand fra islamisk tilsløring af piger og kvinder og ønsker det forbudt ved lov. Er der nogen som bakker det synspunkt op, ja så støtter jeg dem gerne.
      Derfor støtter jeg bl. a. Kvinder for Frihed.

      Det virker formentlig frastødende på dig, and so be.

      Men vigtigst af alt bakker jeg mit parti op i forbud mod særbehandling af muslimer i enhver afskygning!

      Kommentar by Johansen — 18. maj 2008 @ 16:09

    59. De kvinder du nævner er atypiske. Generelt elsker loonierne kvinderne fordi kvinderne statistisk set er mere eller mindre loonier.

      Ja, det er sandelig godt I har mig, så er der både modspil, medspil og gratis boksebold på en gang. Og senere kan I så hygge jer med hinanden.

      Kommentar by Kim Poulsen — 18. maj 2008 @ 16:33

    60. 59 Kim Poulsen

      Du er uforbederlig.
      Men jeg kan nu godt lide dig alligevel, endskønt du synes jeg er ussel :-)

      For øvrigt så er det også den mærkat, jeg har fået hæftet på mig af de kulturradikale fjolser.

      Kommentar by Johansen — 18. maj 2008 @ 16:55

    61. OK Johansen, usling eller pusling, forskellen er ikke stor :)

      Kommentar by Kim Poulsen — 18. maj 2008 @ 17:26

    62. Jeg bliver nødt til at få lidt luft.

      Har lige set tv2 nyhederne.
      Der skulle Ole Sohn komme med SFs holding til for eller imod islamiske hovedtørklæder hos dommere.

      Man kunne så se Ole-drengen slå op i den store danske Encyclopædi under tørklæder, hvor han kunne konstatere, at et tørklæde er et stykke stof, som bindes under hagen.

      Enten så prøver han bevidst at vildlede befolkningen og tale ned til dem eller også er han bare snotdum.
      Måske han skulle prøve at slå op i Koranen i de konkrete suravers i stedet.
      SF er fuldstændig til grin!
      Socialistiske sinker. De skal for enhver pris holdes væk fra magten.

      Kommentar by Johansen — 18. maj 2008 @ 18:37

    63. -> #62 Johansen

      Typisk SF. de er kun med på at ‘bekæmpe’ islamismen når det drejer sig om omkostningsfrie fordømmelser af HuT. En organisation som selv Enhedslisten tager afstand fra. Når det kommer til de virkelige ’slag’ vasker SF’erne hænder og kryber tilbage i hængekøjen, og lader andre om at kæmpe og tage de nødvandige beslutninger. Det gjorde de også under den kolde krig. Men hva’, på den måde er SF’erne jo sikre på at de ikke får ’snavs på fingrene’.

      Kommentar by JensH — 18. maj 2008 @ 20:51

    64. 63 JensH

      Helt enig.
      Deres “modstand” mod islamisme er tom retorik.

      Jeg tænkte også, at dette åbenlyse selvmål begået af Ole Sohn er en ren foræring til de borgerlige.
      Det skal udnyttes nu da der er slingrekurs med flere skabsradikale jfr. Rønn Hornbech, Ellemann, Aamund i Venstre.
      Hvad sker der i Venstre? De vakler i værdikampen. Det er ikke et kønt syn, når løver agerer som brægende lam!

      Vi skal stå klippefast på vore værdier ellers så skrider de. Bogstavtro islam-tilhængere er eksperter i at lægge massivt pres.

      Dette stunt fra en højt profileret SFer tangerer næsten Elsebeth Gerner Nielsens stunt sidste forår, hvor hun gik parade iklædt hijab i “tolerancens navn”.
      Kæden hopper fuldstændig af for disse naivister, og det må man forstå at bruge konstruktivt hos de borgerlige.

      Kommentar by Johansen — 18. maj 2008 @ 21:08

    65. ige apropos hysteriet omkring DF’s plakater.

      Var de samme halal-hippier på barrikaderne, da de radikale sammenflettede nogle udvalgte ord fra en bog skrevet af Bertel Haarder, og publicerede den sammenfletning som udtalelser fra Haarder?

      Var DR på banen, eller blev det ganske enkelt bare dysset ned?

      Jeg husker ikke ordlyden, men en 200 sider lang bog, kan indeholde ordene: ” børn”, “alle”, “skal”, “jeg”, “mishandles”, “synes” og det kan jo med lidt ond vilje sammenflettes til “jeg synes alle børn skal mishandles” og vinlkes som en holdning af forfatteren.

      Jeg husker sagen som gennem horribel, men den blev jo tysset så meget ned, at jeg ikke husker den konkret.

      Kan nogen hjælpe?

      Kommentar by Cicero — 19. maj 2008 @ 08:45

    66. -> #65 Cicero

      Mon ikke du tænker på ‘Anti-Haarder-videoen’, som de radikale fik lavet i forbindelse med Folketingsvalget 2005:

      http://www.uriasposten.net/index.php?p=1822

      Kommentar by JensH — 19. maj 2008 @ 09:55

    67. Netop JensH :-)

      Kommentar by Cicero — 19. maj 2008 @ 09:56

    68. […] at citere mig selv fra Uriasposten: I er selvfede og urimelige, vil have en vindermand, men vil indrette samfundet så ingen mænd kan […]

      Pingback by Vestlige kvinder vil have sex med … vestlige kvinder « Feminisering — 20. maj 2008 @ 21:30

    69. Altså, jeg ved ikke med jer. Men jeg synes altså bare at i alle sammen er en flok store idioter!
      Tag den, lorte danskere!! XP

      Kommentar by Klovn — 19. oktober 2009 @ 16:12

    RSS feed for comments on this post.