24. maj 2008

DRs ungdomsredaktion kårer ‘Miss tørklæde 2008’

At betale licens er næsten en kriminel handling. Fra Nyhedsavisen – DR vil kåre Miss Tørklæde – Asmaa jubler.

“Nu skal muslimske piger og unge kvinder dyste om, hvem der er den mest ‘tjekkede’ tørklædepige i Danmark. DR’s ungdomsafdeling har iværksat en konkurrence, hvor en modeekspert skal være med til kåre ‘Miss Tørklæde 2008’. »Find dit mest stilfulde outfit frem og tage et billede fra hoften og op,« lyder det fra ‘Skum’, der er DR’s website for unge. Førstepræmien er et designertørklæde fra Mads Nørgaard og en iPod.

»Vi vil gerne i kontakt med alle de muslimske piger, som sjældent bliver hørt i tørklædedebatten, men som går mindst lige så meget op i moden og i hvor smukke de er,« siger Bjarke Ahlstrand, der er redaktionsleder i ungdomsredaktionen.

Enhedslistens politiker Asmaa Abdol-Hamid er begejstret for konkurrencen…”

  • 24/5-08 180 Grader – DR udfordrer Islamisk Trossamfund med Miss Tørklæde (naiv vinkel).
  • Oploadet Kl. 23:50 af Kim Møller — Direkte link33 kommentarer

    The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/5860/trackback

    33 Comments »

    1. “Nu skal muslimske piger og unge kvinder …”

      Mon ikke der kommer en kraftig reprimande fra menneskerettigheds-tosserne. DR har jo bevæget sig ud i den rendyrkede racisme.

      Hvordan kan en offentligt ejet institution lave en så diskriminerende konkurrence, den ekskluderer jo store grupper i befolkningen, og udvælger derimod de “rigtige” ud fra et racistisk kriterie.

      Hvornår har DR iøvrigt sidst lavet en konkurrence for Jøder, for Jehovas Vidner eller for Hinduer ?

      Kommentar by Peter — 25. maj 2008 @ 00:17

    2. Miss Kludekone!
      Hvad bliver det næste forkvaklede forsøg på knæfald for muslimsk anti-kultur? Kåring af miss Burka? Med 10 sorte villatelte med et indhold der ikke kan ses bag den tilladte sprække der er dækkes af et net?

      DR er efterhånden kvalmende i sit umådeholdne lefleri for islam!

      Mon ikke DR snart skal være forkortelse for Danmarks Rettroende ?

      Kommentar by Dansk Realist — 25. maj 2008 @ 08:03

    3. Skovserkonerne på Gammelstrand eksisterer desværre ikke mere ellers kunne DDR også her komme til at lave konkurrense, præmiere det smukkeste toskehoved pakket ind i avis.

      Jo, jo, DDR har altid været vild med gættekonkurrenser – og med at bruge mine lisenspenge til ligegyldigheder.

      Miss topløs er jo forlængst gået af mode i de muslimske kredse undtagen selvfølgelig, når lyset er slukket, men det kan vel også kaldes en slags gættekonkurrense – det kunne jo være svigermoderen, der var på besøg eller værre: Naboens ged.

      God søndag

      Kommentar by Bodil — 25. maj 2008 @ 08:09

    4. -> Dansk realist
      Nøjagtigt min ord…

      men en burka er vel også et slags tørklæde, så hvorfor ikke troppe op i det?

      De kunne ligeså godt lave en “miss hatte” eller “miss kjole” konkurrence… men neeeeeeeeeej… Tørklæder… DET er sagen! Jeg er spændt på, hvor mange der stiller op. Det kunne være hylende morsomt hvis det hele gik i vasken, ligesom den der forbandede festival, som næsten alle har glemt nu!

      Hilsen Lisbeth

      Kommentar by Lisbeth — 25. maj 2008 @ 08:29

    5. Interessant! I Irak skærer de halsen over på kvinder og smider dem i en grøft med et skilt om halsen, hvorpå der står: “Antimuslimsk”.

      I Danmark kårer de frk. muslim for i frihedens navn at bære det smarteste tørklæde. Jeg ved ikke, hvad der er galt med verden og anstændigheden, men i mine øjne er det en syg perves kåring. Og ikke mindst viser det en forbrydersk presse, der overhovedet ikke dyrker den frihed, der ellers skulle være dens kerne.

      Vi mangler et billede af en myrdet kvinde på forsiden af Ekstrabladet. Nu vil jeg se, om jeg kan skaffe et sådan billede, og så sender jeg det til Ekstrabladet, Danmarks mest reaktionære avis.

      Kommentar by kurt rosenstrøm — 25. maj 2008 @ 08:37

    6. På DR2 har der faktisk været et burkashow, hvor tre deltagere (selv i burka) skulle gætte hvem en person i burka var. Programmet var ret ’stigmatiserende’ :-)

      Kommentar by Christian Lindhardt-Larsen — 25. maj 2008 @ 08:41

    7. De mange indvandrerkvinder og deres børn på danske krisecentre må rigtig hygge sig med at DR nu på sjoveste og mest underholdende måde laver fun med undertrykkelses redskabet tørklædet.

      De hygger sig rigtigt på DR – for vores licenspenge.

      Kommentar by Janne — 25. maj 2008 @ 08:54

    8. Hvem er kvinden på DR’s foto? Det ligner Sanne fra Big Brother iført tørklæde. Er der nogen, der ved, hvem kvinden er?

      Kommentar by Hjertensgerne — 25. maj 2008 @ 09:21

    9. Toppolitikkere fra venstresnoede partier hævder, at vi kan lære meget af de muhamedanske “kulturberigere”. Imidlertid glemmer de at sige, hvad det er, som er berigende ved de muhamedanske økonomiske flygtninge og lykkejægere.

      Kommentar by Poul — 25. maj 2008 @ 09:35

    10. En pige med tørklæde kan da se yndig ud. Men hvis det er det mulimske tørklæde, så signalerer pigen, at hun er overtroisk og yderligere tror på en af de mest voldelige “profeter”. Så kan jeg kun have ondt af hende.

      Kommentar by Cykelsmeden — 25. maj 2008 @ 09:41

    11. En ting er helt sikkert; Asmaa vil aldrig have skyggen af en chance for at vinde i den miss tørklæde konkurrence. Måske skulle hun hellere stille op i en miss burkakonkurrence.

      Kommentar by Balder — 25. maj 2008 @ 10:13

    12. Skal vi ikke bare bruge venstreekskrementerne og islamisternes eget våben og brænde DR byen ned til grunden …… :-(

      Kommentar by Tolder — 25. maj 2008 @ 10:17

    13. Det er den rene racisme, og det er man tvangsindlagt til at betale til?

      Kommentar by RettenTilSelvforsvar — 25. maj 2008 @ 10:38

    14. Haha.. Det er jo rørende… Uriasposten og Islamisk Trosfand har fundet en fælles sag… jaja.. så skulle man høre det med..

      Kommentar by nærsynethippie — 25. maj 2008 @ 11:04

    15. Mon DR er meldt til center for diskrimination, for de lader de 96% af kvinde kønnet stå udenfor, bare fordi de ikke tilbeder allan og hans pædofet.

      Men jeg vil igen påpege, jeg heldigvis ikke betaler til showet, så hvis i andre føler jer lidt bolledet, forstår jeg jer godt.
      Mon ikke Karen Elleman kan komme på tv og forklare igen hvorfor hun ville opkræve licensen over skatten, for jeg vil ikke betale til sådan en gang kvindeundertrykkende pis.

      hvornår mon vi ser torskemunden tilbage på skærmen som ankerkvinde på DR-news??????

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 25. maj 2008 @ 11:21

    16. @ Broholm
      “Men jeg vil igen påpege, jeg heldigvis ikke betaler til showet, så hvis i andre føler jer lidt bolledet, forstår jeg jer godt.”

      Hvordan slipper du? Jeg betaler heller ikke, men det er fordi jeg bor i udlandet hvor de (endnu) ikke kan nå mig.

      Kommentar by RettenTilSelvforsvar — 25. maj 2008 @ 14:37

    17. 16
      Jeg betaler jo lidt, for skatten finansere jo en del, men ellers har jeg meldt licensen fra, og skrevet under på jeg hverken har tv, radio, mobil og indernet, og det har jeg heller ikke (blink blink ;)

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 25. maj 2008 @ 15:08

    18. 14

      nærsynethippie

      Kan det ikke undre dig at Danmarks Radio nu helt automatisk tager samme udgangspunkt som Islamisk Trossamfund, der prædiker at det kun er kvinder der skal have tørklæde, hijab og burka på? Det er kvinder der skal tildækkes og indpakkes, ikke mænd.

      Undrer det dig ikke at DR nu har så konform, rigid og reaktionær en kønsopfattelse? Kvinder skal tildækkes med religiøst tørklæde, og mænd ikke. Og at DR ovenikøbet bruger dette reaktionære og konforme kvinde- og menneskesyn som underholdning.

      DR er nærmest stolt af at dele kvinder op i urene, vantro kvinder og i rene, rettroende kvinder (hvem er mest rettroende?), og stolte af at dele mennesker op i mænd uden tørklæde og kvinder med tørklæde.

      Kommentar by Janne — 25. maj 2008 @ 15:20

    19. En hættemåge konkurrence! Så har man da hørt det med.

      Hvilken afskyelig affære.
      Skal der nu til at konkurreres om, hvem der er bedst til at symbolisere et forkvaklet kvindesyn?

      Hvilken genuin hån mod de millioner af kvinder, som tvinges til tilsløring i islamisk kønsuniform dels i de islamiske rædselsregimer og dels i vesten.

      Naiviteten og galskaben vil simpelthen ingen ende tage hos den politiske korrekthed :-(

      Kommentar by Johansen — 25. maj 2008 @ 16:39

    20. Se lige om feministerne på DDR overhovedet vil afholde andre former for Miss-konkurrencer.

      Kommentar by Hodja — 25. maj 2008 @ 17:01

    21. Det burde være almindelig god borgerlig modstand at nægte at betale til DR’s propaganda.

      Kommentar by PB — 25. maj 2008 @ 17:44

    22. @ PB
      Spørgsmålet er hvordan man gør det, hvis man bor i Danmark, uden at komme på alvorlig kant med loven.
      At skrive under på tro og love er en alvorlig ting.

      Kommentar by RettenTilSelvforsvar — 25. maj 2008 @ 20:20

    23. jeg synes bare det er så lang ude at lave sådan et program.
      okay tørklæde´piger kan godt være stilet og har mode tøj på, men de er ikke modeller.

      DET ER BARE FOR MEGET!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-(

      Kommentar by al araB — 25. maj 2008 @ 20:31

    24. #22. http://rettentilselvforsvar.wordpress.com/
      Det har du fuldstændig ret i ,jeg har heller ikke en model for hvordan det skal gøres men gøres modstand mod DR skal der.
      Åbenbart er der ikke borgerlige politikere der magter dette ,snarer tvært imod ,så det er (igen) i blog verdenen modstanden og oplysningen findes..

      Kommentar by PB — 26. maj 2008 @ 11:43

    25. Til 14 (nærsynethippie).
      Tørklædet er jo ikke bare en beklædningsgenstand men et symbol på kvindens pligt til ikke at vække mandens lyster. Det forstås med andre ord som et sexistisk symbol, uanset hvordan bæreren i hvert enkelt tilfælde måtte opfatte det.
      Det er måske ikke statens opgave at regulere menneskers livsstil selv i den gode paternalismes navn, men det er heller ikke statens opgave at normalisere et symbol på kvindelig ulighed – oovenikøbet med tvangsinddrevne penge.

      Kommentar by PerH — 26. maj 2008 @ 14:29

    26. 25 PerH

      “Tørklædet er jo ikke bare en beklædningsgenstand men et symbol på kvindens pligt til ikke at vække mandens lyster. Det forstås med andre ord som et sexistisk symbol, uanset hvordan bæreren i hvert enkelt tilfælde måtte opfatte det.”

      Godt sagt!

      Kommentar by Johansen — 26. maj 2008 @ 20:30

    27. Tørklædet, 30 g tekstil, fortæller jo kun, at vi jagter dig og din urene levevis. En knytnæve mod Vesten.

      Kommentar by Menig 442 — 26. maj 2008 @ 21:53

    28. Nu er ordet “racisme” blevet nævnt i tråden, og så er det jo at man ifølge anstændighedens vogtere skal lave jødetesten. Altså udskifte ordet “muslim” med “jøde” i det skrevne og se om resultatet er i orden, med den historiske viden om jøder og nazister, som man trods en historieløs folkeskole forventes at have.

      Miss Kalot 2008Vi vil gerne i kontakt med alle de jødiske piger, som sjældent bliver hørt i kalotdebatten, men som går mindst lige så meget op i moden og i hvor smukke de er“. Nej, det bliver noget vrøvl. Dels fordi det hos jøderne så vidt jeg ved er hankønnet der går med religiøse symboler, hvad det iøvrigt forekommer mig er det normale for andre religioner. Dels fordi vi ikke har nogen kalotdebat. Vi har ikke jøder der insisterer på at bære kalot som dommere, folketingspolitikere, studieværter, skolelærere og så videre. Og det er selvfølgelig fordi tørklædet ikke bare er et religøst symbol, men osse et totalitært ideologisk symbol. Med andre ord, det vil være en bedre test at udskifte ordet “muslim” med “nazist”.

      Mister Skrårem 1938Vi vil gerne i kontakt med alle de nazistiske drenge, som sjældent bliver hørt i skråremsdebatten, men som går mindst lige så meget op i moden og i hvor tjekkede de er“. Det var meget bedre. Rynker nogle på næsen, så er en skrårem jo kun 30 gram læder, og den kan skam være praktisk at have på. Det med at vise smukke mennesker koblet med de totalitære symboler er jo taget lige ud af Fritz Hipplers instruktionsbog, og passer godt ind i DRs stil.

      Kommentar by Mallebrok — 26. maj 2008 @ 23:36

    29. Løs jeres problemer først!!!

      Kommentar by Anonym — 27. maj 2008 @ 22:50

    30. seriøst jeg forstår ikk hvad det er der irritere jer veed det hele. . hvis i er imod det så kan ik bar lade vær med ar se programmet. . .SÅ NEMT KAN DET GØRES:D

      Kommentar by MiMo — 28. maj 2008 @ 17:25

    31. @ MiMo

      DR er finansieret af en særlig skat, kaldet licens. Praktisk taget ingen kan undslå sig at betale, og vi er rigtig mange der ikke er tilfredse med det vi får for pengene – det er det ene problem.

      Det andet problem er at DR er underlagt en public service forpligtelse, men konstant promoverer venstreorienterede/multikulturelle værdier. Propaganda-numre som Miss Tørklæde 2008 er særligt grelle, og mødes derfor helt berettiget af voldsom kritik.

      Kommentar by Mallebrok — 28. maj 2008 @ 22:09

    32. boykot halal hippier og politisk korrekte storbytosser ved at droppe dr licensen – så enkelt er det

      Kommentar by manul — 29. maj 2008 @ 19:12

    33. miss tøjklæde 2008..

      Kommentar by miss muslim — 10. juni 2008 @ 16:04

    RSS feed for comments on this post.