25. maj 2008

“Jeg synes, det er utroligt, at man kan få lov til at leve på den her måde i Danmark…”

Kampen mod starthjælpen fortsætter i Information, hvor praktikanten Julie Hjerl Hansen helt undlader at stille kritiske spørgsmål til Gitta og Imad – forældre til Abbas, Ali, Batoul, Fatima, Issa, Meriam, Mona og Muhammed. Fra Kun råd til det daglige brød.

“Hun flyttede til Danmark fra Sverige sammen med sin mand, Imad Baalbaki, og deres otte børn for to år siden. Imad Baalbaki vil gerne være buschauffør og Gitta Jensen vil gerne uddanne sig til gartner, men indtil det kan lade sig gøre, lever familien på starthjælp.

Når udgifterne til lejligheden er betalt, har familien hver måned 12.000 kroner at gøre godt med. Ifølge ernæringsekspert Preben Vestergaard Hansen fra Suhrs Videnscenter skal en familie med to voksne og otte børn som absolut minimum bruge 10.000 kroner alene på mad og drikke, hvis den skal leve “bare så nogenlunde” ernæringsmæssigt korrekt.

Det betyder, at familien Jensen/Balbaaki kun har 2.000 kroner hver måned til alle andre indkøb og udgifter – og det løber langt fra rundt for familien.

“Vores penge går ikke til ret meget andet end mad, så efter priserne er begyndt at stige, har vi svært ved at være med,” siger Gitta Jensen og fortsætter: “Vi kan ikke spare mere på maden. Det kan ikke lade sig gøre, så skal børnene gå sultne i seng.

[…]

Gitta Jensen vil gerne severe sund og varieret kost for sine børn, men det kan ikke lade sig gøre.

Det er tit sådan, at de åbner køleskabet og siger: ‘Mor, hvorfor har vi ikke noget i det køleskab? Hvad skal vi spise? Jeg er sulten, jeg vil have noget. Der er ingenting andet end det der toastbrød’. Nogle gange har jeg lyst til at græde over det,” siger hun.

En gang om ugen er der frugtdag på Bispehavevej 107 i Århus, hvor familien bor. Så får børnene et stykke frugt med på madpakken… Resten af ugen er der ikke råd til frugt.

“Det der med at gå ud og give en tre fire kroner for et enkelt stykke frugt, det kan vi ikke,” siger Gitta Jensen… “Vi kan ikke gå ned og købe en torskefilet ved en fiskehandler. Det har vi ikke råd til, så vi spiser de her fiskepinde – jeg vil ikke kalde det fisk, men det er det vel,” siger Gitta Jensen, som på et tidspunkt begyndte at blive bekymret for, om børnene fik næring nok.

“Jeg kunne se på mine børn, at de var enormt trætte, og havde meget svært ved at koncentrere sig i skolen,” siger hun. Derfor tog hun børnene med til lægen, som fortalte hende, at hele familien lider af d-vitaminmangel.

“Vi har fået nogle recepter på d-vitamin, som vi skulle have i en sprøjte. Men vi har ikke råd til sprøjterne, så vi går allesammen rundt med d-vitaminmangel og kan ikke gøre noget ved det,” fortæller hun og fortsætter:

“Jeg synes, det er utroligt, at man kan få lov til at leve på den her måde i Danmark…”

  • Borger.dk – Børnefamilieydelse, satser 2008 (0-2-år: 3.539; 3-6-år: 3.198; 7-17-år: 2.516).
  • 27/2-05 Uriasposten – Starthjælpen virker… socialdemokratiske Bent Greve er uenig.
  • 30/11-05 Uriasposten – Politiken & DR i ny kampagne mod starthjælpen...
  • 4/6-08 Observant – Informations version – og så virkeligheden.
  • Oploadet Kl. 16:53 af Kim Møller — Direkte link109 kommentarer

    The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/5863/trackback

    109 Comments »

    1. Ligesom alle andre heller ikke har råd til at gå til fiskehandleren? Hvordan tror de at studerende får det til at løbe rundt? Derudover er frugt til 3-4 kr. stykket da heller ikke noget vi gør i, prøv at gå på tilbudsjagt som alle os andre. D-vitamin producerer kroppen selv hvis man altså bare opholder sig i solen. TUD! TUUU..UUUUUUD!!!

      Kommentar by Lotte — 25. maj 2008 @ 17:07

    2. Jeg synes det er utroligt, at en svensk-irakisk familie bare kan slå sig ned i Danmark og så ellers fra første dag få så mange skattekroner, at familien selv efter huslejen er betalt stadig har 12.000 kroner tilovers. Det var fandme ikke gået i de store indvandrerlande og venstrefløjen må hellere se i øjnene, at hvis indvandringen fortsætter, så kommer det heller ikke til at gå her i Danmark. Lige netop denne familie er et prima eksempel på, hvorfor en status som indvandrerland vil blive velfærdsstatens død. Man kan så undre sig over, hvorfor en socialistavis er så ivrige efter at slå velfærdsstaten ihjel??

      Kommentar by Mackety (Islamologifob) — 25. maj 2008 @ 17:12

    3. Sikke en vulgær artikel.

      Udgangspunktet burde være hvordan pokker man som kvinde kan tillade sig at få otte børn med en mand, når hverken manden eller en selv kan forsøge dem.

      Totalt skamløst at stå frem i pressen på den måde. Vi skal åbenbart alle sammen synes hun er en hjælpeløs avlsko. Stakkels unger.

      Kommentar by B2 — 25. maj 2008 @ 17:19

    4. Flere forhold springer i øjnene, eks. det at journalisten slet ikke omtaler de 22.000 skattefrit børnechecken giver dem hver tredie månede.

      Fik de normal kontanthjælp røg de ind i kontanthjælpsloftet, og vil næppe få mere. Begyndte hun på Gartnerskolen, og han som Buschauffør vil de ej heller få mere efter skat.

      Med andre ord. Hårdtarbejdende danskere har samme eller ringere vilkår når alt tælles med. De burde skamme sig.

      Kommentar by Kim Møller — 25. maj 2008 @ 17:36

    5. Har lige snakket om sagen med min gamle far, han kunne huske at han havde præcis 1700 kr pr. mdr., til mig og mine 3 søskene, tilbage i fattig firserne. Den enorme sum kom så heller ikke bare ind af postkassen hver den 1., nej det var med 2 fuldtidsjob og en mor der også havde sort dagpleje, ellers ville de ikke kunne have givet os tag overhovedet.

      Nej, det er ikke trist at folk kan leve sådan i dk, det er trist at aviser bringer det som en tude historie, istedet for at få en ekspert til at lave indkøbslister og budget for sådan en familie, for man burde kunne leve for 12000 (og måske købe ppiller for pengene også).

      Hvornår stille en journalist kritiske spørgsmål? det kunne være spørgsmål som.
      Hvorfor hente i ikke møbler på loppemarkeder, en sofagruppe kan fåes for ca 250 kr.?
      Hvorfor køber i ikke poser med frugt, der er stykprisen langt under 3-4kr stk.?
      Mener i ikke at i skulle være taknemlige for så mange penge, når i ikke yder noget for samfundet, og hvad med at finde et job, nu i ikke tager en uddannelse.?
      Burde i ikke droppe at hore så meget, hvis i ikke kan føde og klæde jeres unger?

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 25. maj 2008 @ 17:45

    6. Hvorfor er de ikke i sveastan? Jeg har ihvert fald ikke bedt dem komme. Jeg vil opfordre dem til at rejse tilbage, hvis det er så slemt her.
      Så vidt jeg ved er der vist heller ikke mange danske familier, der har økonomi til at have otte børn, og jeg kan slet ikke se, at det kan være den danske befolkning, der skal betale for svea yngel, med eller uden mudderblod.
      For øvrigt danner kroppen selv d-vitamin ved eksponering til lys, så hvis de kom lidt ud en gang imellem ville det nok hjælpe. Det vil selvfølgelig nok være lidt svært hvis pigerne skal være pakket ind, når de går ud. Men det lader da til, at de får gratis lægehjælp fra den danske stat, siden de kan få recepter på d-vitamin fra lægen.
      Og så vil jeg forøvrigt afslutte med: Skrid hjem til sveastan! Meget kan jeg tage, men ved svenskere, der trækker jeg grænsen.

      Kommentar by Jacob — 25. maj 2008 @ 17:47

    7. Er der nogen der kan se en CA. alder på islamkluden bagerst til venstre? hun kunne vist bare smide kluden og gå udenfor, så er der gratis D vitamin

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 25. maj 2008 @ 17:48

    8. –>Kim Møller
      Giver vi også børnecheck til folk som ikke er statsborgere?
      Jeg vil fand’me ikke betale for at der kan blive flere svenskere, i Danmark eller nogen andre steder.
      Nu går jeg væk i nedtrykt sindstilstand…

      Kommentar by Jacob — 25. maj 2008 @ 17:52

    9. >4 Kim Møller

      Socialismen er skamløs, deri intet nyt.

      Kommentar by Mackety (Islamologifob) — 25. maj 2008 @ 17:52

    10. Der er så meget der er skamløst, jeg mener nu at selve grundideen i at hjælpe de svageste er en fin ide (da borgerligheden rådede hed det fattiggården, så hvad der er værst ved jeg nu snart ikke )men da man åbentbart åbner op for hele klodens fattige ja så ryger lidt af fundamentet.

      Alle systemer har store fejl….OGSÅ det højtbesungne “liberale” frisind, som vel i princippet er hoveddrivkraften i det kaos socialister og liberalister har skabt for dette land.

      Men jeg korser mig nu også over at koen offentligt vil brokke sig over at staten financerer 8 unger de slet ikke har råd til.

      Meeen socialismen er altså meget langt fra at ene bære ansvaret, der har de liberale så sandeligt også hjulpet fint til.

      Kommentar by whodares(islam skaber tabersamfund) — 25. maj 2008 @ 18:03

    11. 12.000 kr. efter at huslejen er betalt! Plus 22.000 kr. i børnepenge hvert kvartal. Kvit og frit uden at skulle røre en finger! Og så brokker de sig! Hvorfor får man 8 børn når man ikke kan forsørge dem?
      Bare det var mig der havde den indtægt, og vi arbejder endda begge fuldtids her i familien.

      Et ord ligge lige for: “Nasserøve!” Få fingeren ud og kom i gang med at arbejde for føden. Der er muligheder nok – selv om I nok ville gå ned i indtægt… Og to af børnene er i hvert fald gamle nok til at bidrage med lidt indtægt.

      Kommentar by fuck'em — 25. maj 2008 @ 18:05

    12. #8:

      * Den, der har forældremyndigheden, skal være fuldt skattepligtig. Ved fælles forældremyndighed behøver kun den ene af forældrene at være fuldt skattepligtig. Man er fuldt skattepligtig, bl.a. hvis man bor i Danmark.
      * Barnet skal normalt bo i Danmark og være ugift.
      * Barnet må ikke være anbragt uden for hjemmet eller være forsørget af det offentlige. Ophold på efterskole eller ungdomsskole betragtes normalt ikke som offentlig forsørgelse.

      http://borger.dk/forside/familie-og-boern/oekonomi/boernefamilieydelse

      Kommentar by econ86 — 25. maj 2008 @ 18:07

    13. Endnu en tanke, hvor mange fripladser har sådan en familie i pasningsinstitutioner???

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 25. maj 2008 @ 18:31

    14. Historien lære os da noget – D-vitamin-mangel nedsætte ikke fertiliteten!

      Kommentar by DMX — 25. maj 2008 @ 18:33

    15. Danske kvinder bliver øjensynlgt ved med at gifte sig med muslimske mænd.

      Kommentar by Hjertensgerne — 25. maj 2008 @ 18:38

    16. Manden er angiveligt palæstinenser. De er skrappe til at få danske kvinder i folden og få mange børn. Samtidig var de meget aktive i kampagnen mod Danmark under Muhammed-krisen. Det er tankevækkende.

      Kommentar by Hjertensgerne — 25. maj 2008 @ 18:41

    17. Right. Jeg har en husleje på knap 4000 alt incl, ingen licens (ser ikke tv, hører ikke radio), og har ca 2000.- til mad, tøj, forsikring, telefon, el, gas, varme og personligt forbrug pr måned.

      Disponibelt beløb i realiteten 12-1500 kr. mdl.

      Og?

      Kommentar by Anna Lyttiger — 25. maj 2008 @ 18:53

    18. Hvis man ser på kvinden på fotoet, ser det ikke ud til, at hun sulter. Hun ser velnæret ud.

      Kommentar by Hjertensgerne — 25. maj 2008 @ 19:05

    19. Det må simpelthen være en joke, nåh nej, der er jo ikke noget normalt menneske der kan digte noget så åndssvagt, op på broen igen og afsted til libanon, undskyld jeg mener malmø.

      Kommentar by Fritz — 25. maj 2008 @ 19:08

    20. De 22.000 i børnepenge hver 3. mdr.= 7.333 og bliver til sammen med de 12.000 til kr. 19.333,00 til mdl. forbrug.

      Dette igen bliver til forbrug pr. person pr. mdr. til kr. 1.933,33.

      Det er da vist ikke så ringe ?

      Hvis den familie ikke kan få det til at slå til – er der noget galt med måden de lever på.

      Så ja, Information skulle ikke have nøjedes med blot at skrive en sådan artikel, men skulle have medbragt nogle folk der havde stillet et budget op for familien.

      Hvis det drejer sig om manglende evner til at styre økonomien burde det kommunale regi gå ind og styre familiens økonomi- hvilket godt kan lade sig gøre, så længe de er på overførelsesindkomst.

      Kommentar by Vivi Andersen — 25. maj 2008 @ 19:10

    21. # 2) “Jeg synes det er utroligt, at en svensk-irakisk familie bare kan slå sig ned i Danmark”

      Gitta er født i Danmark jf. artiklen.

      Se også

      “Stigende fødevarepriser rammer Danmarks fattigste”

      http://www.information.dk/159550

      Måske skulle hun til at tabe sig. Hendes BMI ser faretruende ud.

      Bemærk også at alle børnene har fået muslimske navne – Wonder why.

      Utroligt at skatteyderne skal betale til den slags. Ikke underligt at skatten tager 63 procent og der er afgift på bliver med 180 procent.

      Men det stoppper ikke der. Se lige den her:

      “29-årige Claus Røder fra Århus er netop gået med i efterlønsordningen for at have muligheden for at gå på efterløn, hvis den stadig eksisterer om 30 år”

      “»Man får betydeligt mere fra efterlønnen, end man betaler ind. For en indbetaling på 147.600 kr. over 30 år får man ret til at modtage 832.000 kr. i efterløn, fra man er 62 år. Fordelen er knap så stor, når man tager højde for, at man kan spare pengene op på sin egen pensionsordning i stedet for. Men den er stadig betydelig,« siger Las Olsen, privatøkonom i Danske Bank.”

      “29-årige Claus Røder fra Århus har netop skullet til- eller fravælge efterlønnen. Han valgte at gå med i ordningen.

      »Det er egentlig ikke noget, jeg har gjort mig fantastisk mange overvejelser om. Men jeg har mulighed for at melde fra, hvis jeg senere finder ud af, at jeg ikke er interesseret, mens jeg ikke har mulighed for senere at melde mig til,« siger Claus Røder, der er cand. mag. i engelsk og historie og netop har fået godkendt sit speciale.

      »Det er svært at vurdere, om man skal vælge det ene eller andet, for det ligger mindst 30 år ud i fremtiden. Jeg kan end ikke vurdere, om der er en efterlønsordning til den tid. Men nu har jeg bevaret muligheden ved at være med,« siger Claus Røder.”

      http://epn.dk/finans/forsikring_pension/article1344151.ece

      Endnu et sted hvor skatteydernes penge fosser ud af statskassen og mig bekendt er det ikke et sted som DF/V er interesseret i at stoppe for misbruget !!

      Kommentar by Christian Lindhardt-Larsen — 25. maj 2008 @ 19:15

    22. 16.Hjertensgerne

      At være øhh… godt polstret hænger ikke sammen med at være VEL-næret.

      Faktisk ses det ofte i Islamiske kredse, at kvinderne, de modne, er temmelig godt ved magt.

      Ser man på den kost, der spises i Islamiske kredse, er denne temmelig olieholdig og dermed høj på kalorier.

      Sæt dette sammen med manglende motion er resultatet givet på forhånd.

      Antallet af indtage kalorier må ikke overstige antallet af de kalorier man forbrænder.

      Såe… Vor Moder på billedet er sandsynligvis ikke VEL-næret.

      Kommentar by Vivi Andersen — 25. maj 2008 @ 19:20

    23. Hør hvad er det for en tone!!
      Tænk dog på Birthe Weiss.Det vi “får” for pengene er glade mennesker
      på gaden.Ja Og Kultur,jamen har alle da glemt det.
      Hæng billedet op på køleskabet ved siden af en lønseddel.
      Nå,lad mig være alvorlig,om 20 år ,når Danmark har betalt 1000 milliarder til muslimerne, alt i alt skal vi så også betale krigs-skat? For at dække deres udgifter ,for at erobre vores land.

      Kommentar by pk — 25. maj 2008 @ 19:23

    24. Det har ikke rigtig noget med økonomi at gøre, men jeg har ondt at de mange børn i den familie, der ikke lærer at sidde og spise ved et bord. De lærer ikke at spise civiliseret med kniv og gaffel. Det vil givet give dem problemer når de bliver inviteret ud hos kammerater. Måske de hen ad vejen også får kammerater der kommer fra hjem hvor man lærer at sidde ved et bord og spise. Det hedder takt og tone i vores kulturkreds og det kan også kaldes for almindelig dannelse.

      Det er ikke kulturberigende den form for manglende bordkultur vi præsenteres for hos den familie.

      Kommentar by Janne — 25. maj 2008 @ 19:29

    25. 19.Christian L-L.

      Jeg er næsten overbevist om, at nødvendigheden på et tidspunkt vil tvinge politikerne, over een kam, til at fjerne Efterlønsordningen.

      I stedet vil de komme til at fokusere på at finde en ordning, som er målrettet de mennesker, som Efterlønnen faktisk blev kreeret til, nemlig de 60-årige, fysisk nedslidte.

      Nødvendigheden af afskaffelsen kan kommer før vi aner det.

      Og i øvrigt også andre ændringer i Velfærdssystemet, bl.a. overførelsesindkomsterne.

      For HVIS Euro-Med medfører det jeg har fantasi nok til at forestille mig, så vil vi komme til at se en yderligere og meget større indvandring hertil fra de Arabisk/Islamiske Middelhavslande – hvilket Euro-Med og de Fire Fundamentale Frihedssøjler nr. 4 giver adgang til for disse landes befolkninger.

      Kommentar by Vivi Andersen — 25. maj 2008 @ 19:31

    26. >19 CLL

      Åhh, jeg skulle vist have været mere opmærksom. At hun er dansker forklarer til gengæld, hvorfor hun er så snotforkælet.

      Jeg kommer til at tænke på en ældre dansk dame jeg engang mødte, hvis bedsteforældre havde 23 børn. De var ganske almindelige mennesker, men fattige var de altså ikke, blot hårdtarbejdende og nøjsomme.

      Men alt det har velfærdsstaten for længst fået pillet ud af danskerne. Idag handler det bare om at rage til sig. Det er også derfor jeg typisk skriger af grin, når socialister begrunder velfærdsstaten med ’solidaritet’, for hvis der er noget velfærdsstaten IKKE handler om, så er det solidaritet.

      Når det så er sagt, så er det da utroligt, at de bare kan flytte til Danmark og så få en mindre formue udleveret hver måned, kvit og frit.

      Kommentar by Mackety (Islamologifob) — 25. maj 2008 @ 19:33

    27. Man kan købe D-vitamin i pilleform. Det koster praktisk taget ingenting.
      Og de er simpelthen ikke berettiget til at jamre over deres økonomi, når de selv har sat så mange børn i verden – det kan jo ikke blive ved med at være et uheld – så det er deres sag at få råd til det.
      Jeg ville foreslå, at han arbejder som en hest og at hun passer børnene. Når han overtager hendes fradrag, burde det give en hel del udbetalt, og med så mange børn kan man ikke komme til at betale ret meget i husleje.

      Kommentar by Ulla Lauridsen — 25. maj 2008 @ 19:50

    28. Gitta er måske ikke velnæret.

      Men lad os sige det sådan:

      Gitta ser ikke ud til at sulte!

      Kommentar by Hjertensgerne — 25. maj 2008 @ 19:56

    29. Jeg brækker mig over sådan en artikel…

      Kommentar by Torsten — 25. maj 2008 @ 19:59

    30. Historien handler vel grundlæggende om det, man kalder demografisk jihad, og hvor meget en sådan demografisk jihad skal støttes med skattekroner.

      Kommentar by Hjertensgerne — 25. maj 2008 @ 20:00

    31. Khalid Alsubeihi fra Fædregruppen på Nørrebro er dansk gift og far til seks børn.

      Et andet eksempel på demografisk jihad.

      Mange børn + konverteret kone.

      Men han overgås altså med to af Imad Baalbaki, der angiveligt gerne vil være buschauffør. Hvorfor Imad Baalbaki ikke er blevet det er et åbent spørgsmål.

      Det er i øjeblikket meget svært at skaffe buschauffører i Århus, og man henter folk op fra Tyskland til at udføre dette arbejde.

      Er der mere, der ikke stemmer, hvad angår denne hisorie? Kan det slet ikke betale sig for Århus-familien at arbejde, og arbejder man i stedet fuld tid støttet af staten på at bidrage til den demografiske jihad?

      Kommentar by Hjertensgerne — 25. maj 2008 @ 20:09

    32. Ufatteligt som hele verden skal vendes på hovedet. Det kan på ingen måde være vores skyld at de boller mere end de arbejder.
      De kunne jo have overvejet at investere de par hundrede kroner om måneden der koster at købe p-piller, og så have ventet med få børn indti lde kunne forsørge sig selv.

      Familien er i øvrigt et glimrende eksempel på hvordan Sverige fungerer som gennemgangsland til Danmark. Det er på tide vi lukker grænserne til Sverigstan.

      I et hvert land hvor fornuften rådede, ville hele familien være blevet sendt hjem til muslimistan, og Gitta kunne tage med, når hun hu er så glad for tilbagestående ørkenkulturer.

      Kommentar by RettenTilSelvforsvar — 25. maj 2008 @ 20:09

    33. 8 børn det får man vel ikke ved et uheld? (selv om det nok sker natten over)
      Tag ansvar for egne handlinger.

      Kommentar by kristian — 25. maj 2008 @ 20:14

    34. Jeg kan slet ikke forstå at familien kan få sig selv til at være så uanstændigt og passivt krævende som den de er. At de vil være bekendt at klage over at de begge to kan gå hjemme og få penge til så mange børn, som de ikke selv tjener penge til at forsørge. At de vil være bekendt at klage over manglende D-vitamin. Der er noget der hedder sol. Kom dog ud ad røret! Det giver også motion. Forældrene skulle skamme sig.

      At Information konporterer en sådan flov historie siger også meget om Information. Fattigdom i Danmark? Hvordan ser den “fattigdom” ud set i forhold til mennesker i mange andre lande. Vinklen på historien i Information er også med til at jeg ikke kan stemme på noget venstrefløjsparti. Det er slemt usolidarisk med arbejdende borgere, at et par mennesker lever på den måde udelukkende på offentlig forsørgelse. Skidt forbillede for de mange børn. De lærer at kræve ind i stedet for selv at yde også.

      Kommentar by Janne — 25. maj 2008 @ 20:23

    35. @-31 Helt enig. Det er topmålet af egoisme.
      Først lav 8 børn.
      Flyt til andet land af egen fri vilje
      Kræv så at det nye lands befolkning skal forsørge deres familie.

      Kommentar by kristian — 25. maj 2008 @ 20:29

    36. Jeg har efter husleje og mad cirka 2000 kr. til mig selv. Jeg har netop startet min egen virksomhed og bruger 50+ timer på det om ugen. Ved siden af har jeg et deltidsjob som skaffer mad på bordet.

      Hvis det ikke var fordi jeg havde en rygrad var jeg forlængst hoppet på social overførselindkomst vognen, da det tydeligvis bedst kan betale sig ikke at arbejde i dette land.

      Desværre tillader min ære mig ikke at modtage penge fra det offentlige udover den SU jeg fik under mine studier.

      Hvis man piver over at have 12.000 kr til en familie på 10 i DK, så skal man fandme overveje alternativet. Jeg tror ikke at Libanon og særligt mange andre lande tilbyder mere favorable standby-indkomster som Danmark.

      Kommentar by Vincent — 25. maj 2008 @ 20:48

    37. Information har det held,i dagens Danmark,at ved at være god,så er der
      ingen behov for hjernearbejde.Følelser og atter følelser er det eneste,
      som har betydning.Åh ja,gode følelser.
      Vi mister vores land, fordi gode mennesker kan være meget onde.

      Kommentar by pk — 25. maj 2008 @ 20:48

    38. # 23 Vivi Andersen

      “Jeg er næsten overbevist om, at nødvendigheden på et tidspunkt vil tvinge politikerne, over een kam, til at fjerne Efterlønsordningen.”

      Over tid ? Den skulle være fjernet for længst og er mindst eller endnu mere moralsk anløben end den her historie om de 8 børn. Velfærdskommissionens konklusioner var klar for et par år siden, men DF står mere end vagt over efterlønsordningen, som de endda er stolte over, samtidigt med at de går imod skattelettelser for dem der arbejder !!

      Kommentar by Christian Lindhardt-Larsen — 25. maj 2008 @ 21:08

    39. Prøv at tænk hvis JP eller en anden avis turde bringe en oversigt over hvad vi kunne få for alle de penge vi bruger på familier som denne, ligeledes kunne de kigge på hvad der bruges på at holde røven oppe på 3. verdenslandes overbefolkning, jeg tror der ville være både til efterløn og højre løn til sygeplejskerne, men så slemme er der vel ingen aviser der.

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 25. maj 2008 @ 21:31

    40. 34.Christian

      Det kommer de ikke til at fortsætte med .

      Og det der med skattelettelser….tjae, der kan vi godt ønske os.

      Men det vil også blive noget af det vi kommer til at huske på som …” kan du huske dengang vi talte om skattelettelser ? Sikke økonomisk rige tider, Danmark havde dengang !”

      Vi har et velstående land bl.a. fordi Danskerne uddanner sig godt, tænker innovativt og arbejder hårdt.

      Om vi kan holde dampen oppe tvivler jeg på.

      Der bliver stadigt færre til at tjene pengene hjem – og der bliver stadig flere der lever, måske livslangt, på overførelsesindkomster.

      Een af årsagerne er, at folk ikke besidder det der skal til for at udfylde en plads på arbejdsmarkedet.

      Og antallet vil nok ikke blive mindre efter Euro-Med træder i kraft.

      Kommentar by Vivi Andersen — 25. maj 2008 @ 21:47

    41. Julie Hjerl Hansen der har begavet os med denne artikel er 26 somre og har en bachelor i engelsk og i litteratur videnskab. Nu er hun i praktik som mikronfonholder, undskyld jeg mener jounalist på (Mis/fejl)Information som et led i hendes uddannelse som journalist på RUC. Hun har tydeligvis ikke nået til det semester hvor de lærer at stille kritiske spørgsmål, men hvad gør det, når nu artikel på glimravende vis opfylder den gamle avis’ eneste nyhedskriterie , nemlig at det nærer den almene forargelse over regeringen som gør livet værd at leve for avisens læsere.
      De øvrige kommentarer har på udemærket hvis opremset hvad der er galt med denne artikel.
      Jeg kan dog bidrage med lidt bonus info: det yngste barn er 10 mdr, altså made in denmark (de kom hertil for to år siden), og den gang har deres situation vel ikke været anderledes end den er i dag. Alligevel vælger de at sætte endnu et barn i verden…

      Kommentar by Klavs Jensen — 25. maj 2008 @ 21:56

    42. Sikke en offerhistorie.

      Nu er det jo ikke staten, som har påtvunget dem at sætte OTTE børn i verden.
      Det er meget få arbejdende mennesker, som kan brødføde så mange børn selv i Danmark. Det er vanskeligt med to udearbejdende forældre, når der er så mange børn. Så overlader man åbenbart bare financieringen til staten.
      Det er vist ikke det, som hedder personligt ansvar.

      Jeg må konstatere, at de ligger som de har redt!

      Kommentar by Johansen — 25. maj 2008 @ 22:05

    43. –>> Vivi Andersen

      Glem dine vrangforestillinger om ‘Euro-Med’. Det handler om at der hele tiden forsvinder skattekroner ud til efterlønsmodtagerne og tilgangen ikke stoppes, som vist ved denne storsmilende 29 årige Claus Røder der griner på vej ned til banken, mens skatteyderne skal spytte i kassen.

      Kommentar by Christian Lindhardt-Larsen — 25. maj 2008 @ 22:19

    44. ===================================================================
      ####################################################################### #
      #Undskyld sørgeranden!!! MEN det er sgu da sørgeligt, vi er belemret #
      #med journalister, der bare enten agere som referanter, eller naivt #
      #bare vidergiver alt, uden refleksioner om tingenes postulater eller #
      #stiller bare de mest simple spørgsmål, så vi læsere ikke sidder #
      #måløse tilbage, uden svar på, hvordan kan det være, at en familie #
      #kan komme så langt ud, så deres indtægt er afhængig af børnemængden!#
      #Er det evt rimeligt eller forsvarligt, at lade så dumme mennesker #
      #fortsætte deres børneproduktion, til skade for dem selv og de #
      #uskyldige børn??Er hjælpen flere penge, så de kan avle fler mis- #
      #rygtede børn?. #
      ######################################################################

      Kommentar by li — 26. maj 2008 @ 02:18

    45. Personligt vil jeg ikke blande mig i, hvor mange børn en familie eller det enkelte individ vil frembringe.
      MEN, det vel ikke urimeligt at kræve, at ansvaret for det uskyldige barn/børn tages alvorligt, og ikke læsses over på alle andre.
      Hvis økonomien ikke kan bære otte børn, hvorfor anskaffer man dem så???
      Børn er altså ikke bare noget fogeden kan hente, hvis “afdragene” ikke betales i de atten år!!
      Det sgu syndt for familien, at de overlades helt alene, til deres ansvarsløse tilværelse…..
      Det kun “gode” mennesker, der står på sidelinjen og skriger i deres fromhed!! på det urimelige i, at vi ikke sender flere penge, til det mislykkedes familie avleri!!!

      Kommentar by li — 26. maj 2008 @ 02:39

    46. Korrektion. En familie på starthjælp kan kun få børnefamilieydelse til to. Dvs. rådighedsbelønet efter husleje er ‘nede’ på 14.200 (6700/3 +12.000).

      Kommentar by Kim Møller — 26. maj 2008 @ 03:13

    47. Man frygter jo unægteligt også, at der måske ikke bliver redelige samfundsborgere ud af de mange børn. Så står man med et endnu større problem, der med stor hast eskalerer generation for generation.

      Familien kunne også have valgt at give børnene danske navne som en påskønnelse af det samfund, der brødføder den store familie.

      Men man vælger arabiske navne til trods for, at kvinden er dansk.

      Kommentar by Hjertensgerne — 26. maj 2008 @ 06:29

    48. 41 > Ja, uanset hvad man måtte mene om sagens substans (og jeg mener det samme som de fleste af de øvrige ærede debattører her), så er det en miserabel, amatørjournalistisk hulkeartikel.

      Retfærdigvis skal det med, at kommentarerne i Informations netavis også er kritiske:

      http://www.information.dk/159688#comments

      Kommentar by Crass Børsting — 26. maj 2008 @ 07:41

    49. En muslim skal have et arabisk navn, så her tæller hensynet til religiøse forskrifter tungere end hensynet til børnens fremtid. Det er derfor den tidligere hashhandler Reino Pedersen nu har fået fornavnene ‘Abdul Wahid’. Det gælder ligesom med tørklædet, man skal signalere at man er en af de rene “der ikke må forulempes”, en del at slørverset.

      Kommentar by PeterK — 26. maj 2008 @ 07:49

    50. 46.Kim Møller

      OK –

      det stiller sagen anderledes, idet der så er 1.4200,00 pr. mdr. til hver persons forsørgelse.

      Jeg ved ikke hvilke sammenligningsgrundlag, der kan være relevant at hive frem?

      Det er ikke mange penge at have til rådighed i dagens Danmark.

      Nu er det lige før jeg får ondt af familien.

      Er der nogen der ved, hvordan det ser ud med ydelserne i Sverige ?

      Kommentar by Vivi Andersen — 26. maj 2008 @ 07:52

    51. Journalist Julie Hjerl Hansen i opfølgende artikel i Information:

      “Dansk Folkeparti har konsekvent hævdet, at det taler den lille mands sag, og at det er på folkets side mod eliten. Partiet er imidlertid ikke villig til at tage konsekvensen og afskaffe den lave starthjælp. Lige nu er det derfor deres stemmer, der sikrer, at de svageste danskere fastholdes i fattigdom.”

      Journalistens sidste kommentar er direkte politiseren. Løsrevet fra enhver anstændig objektiv journalistisk sammenhæng.

      Det er ubegribeligt, at en sådan politiserende artikel kan blive bragt ukommenteret i en landsdækkende dansk avis.

      Kommentar by Andersen — 26. maj 2008 @ 08:11

    52. Information fjerner gerne kommentarer, hvis de strider mod artiklernes indhold.

      Her er et par kommentarer fastholdt:

      “Andersen

      26. maj, 2008 #
      Artiklen har fået overskriften “Sult i Danmark”. Men kaster man et blik på fotoet, der følger med artiklen i den trykte udgave af Information, ser flere af familiemedlemmerne ikke ud til at sulte. De ser faktisk lidt overvægtige ud.

      Der er altså en tydelig diskrepans mellem foto og artikel. Det virker underligt, at journalisten ikke har været opmærksom på dette forhold. Måske er Informations journalist Julie Hjerl Hansen ude i et rent propagandistisk ærinde uden øje for sandheden og de objektive fakta.

      Det kan godt være, at denne familie ikke spise korrekt – det kunne forældrene afhjælpe ved at få sig et arbejde (der er masser af ledige stillinger som buschauffør i Århus i øjeblikket) – men familien sulter tydeligvis ikke. Det er derfor manipulation og Mis-Information, når journalist Julie Hjerl Hansen påstår, at det er tilfældet.”
      _

      “Andersen

      26. maj, 2008 #
      Journalist Julie Hjerl Hansen kunne også passende have spurgt familien, hvorfor den angiveligt er flyttet fra Sverige til Danmark?

      Der må altså være noget, der trækker i Danmark trods den lave starthjælp?

      Julie Hjerl Hansens produkt er ikke journalistik.

      Det er mikrofonholderi.

      Og et udokumenteret angreb på starthjælpen.”
      _

      “PeterH

      26. maj, 2008 #
      andersen, du tager jo ganske fejl – overvægt er netop beviset på, at man kun har råd til underlødige, billige fødevarer.
      Det er utroligt, som danskerne er ude på at miskreditere og mistænkeliggøre andre mennesker. Hvorfor? Har I det så dårligt?”
      _

      “Andersen

      26. maj, 2008 #
      Julie Hjerl Hansen:

      “Dansk Folkeparti har konsekvent hævdet, at det taler den lille mands sag, og at det er på folkets side mod eliten. Partiet er imidlertid ikke villig til at tage konsekvensen og afskaffe den lave starthjælp. Lige nu er det derfor deres stemmer, der sikrer, at de svageste danskere fastholdes i fattigdom.”

      Journalistens sidste kommentar er direkte politiseren. Løsrevet fra enhver anstændig objektiv journalistisk sammenhæng.

      Det er ubegribeligt, at en sådan politiserende artikel kan blive bragt ukommenteret i en landsdækkende dansk avis.”
      _

      “Andersen

      26. maj, 2008 #
      “PeterH

      andersen, du tager jo ganske fejl – overvægt er netop beviset på, at man kun har råd til underlødige, billige fødevarer.”

      Jeg skal ikke gøre mig klog på, hvilken mad familien spiser – megen mad fra Mellemøsten er jo fed og usund – men det er klokkeklar manipulation fra journalist Julie Hjerl Hansens side, når Julie Hjerl Hansen kalder sin artikel “Sult i Danmark”.

      Denne familie sulter tydeligvis ikke. Det dokumenterer Informations foto. Flere familiemedlemmer har derimod øjensynligt et problem med overvægt. At dette problem kan have bund i sociale årsager, som du påpeger, er muligvis rigtigt, men det ændrer ikke på fakta:

      Når journalist Julie Hjerl Hansen påstår, at denne familie sulter, så er det lodret løgn.

      En løgn, der viser, at Julie Hjerl Hansen er ude i et polemisk og propagandistisk ærinde uden sammenhæg med den objektive virkelighed, en journalist også skal beskrive.”

      Kommentar by Andersen — 26. maj 2008 @ 08:21

    53. Øvrige kommentarer her:

      http://www.information.dk/159688#comment-45038

      Kommentar by Andersen — 26. maj 2008 @ 08:23

    54. 50@

      1420 er da rigeligt. Børnene kan arve hinandens tøj i stor stil. Ingen grund til at have ondt af dem.

      Hvorfor skulle de også fabrikere alle de børn?

      Kommentar by Martin — 26. maj 2008 @ 10:15

    55. @ Vivi Andersen
      Ondt af dem? Det er da for hulen dem selv som har sat sig i situationen og det er OS der betaler for deres underhold.
      Jeg har ondt af den danske befolkning AKA skatteyderne.

      Jeg kan i øvrigt informere om at 1.420 kr. er mere end hvad en SU modtager har efter de faste udgifter er betalt. Men de studernede kan finde ud af at arbejde, det denne nassefamilie tydeligvis ikke.

      Kommentar by RettenTilSelvforsvar — 26. maj 2008 @ 10:16

    56. Til Kim Møller (og andre).

      Bemærk i øvrigt. Først en manipulerende og propagandistisk artikel (“Kun råd til det daglige brød”) af journalist Julie Hjerl Hansen. Dagen efter skriver Julie Hjerl Hansen så en politiserende leder (“Sult i Danmark”) (til trods for at familien – efter fotoet at dømme – tydeligvis ikke sulter).

      Artiklen, der gerne skulle være faktuel og objektiv, leder altså frem til den politiserende leder.

      Julie Hjerl Hansens artikel er intet andet end et påskud for at kunne angribe starthjælpen (regeringen og ikke mindst Dansk Folkeparti).

      Dårlig journalistik af Julie Hjerl Hansen. Men udmærket politisk spin.

      Kommentar by Andersen — 26. maj 2008 @ 10:40

    57. Det er skidt, at Information nedbryder skellet mellem journalistik og direkte politiseren. Hvis journalistikken ikke har andet formål end at rejse dagsordener vendt mod regeringen og Dansk Folkeparti, bliver det i sidste ende svært at tage Informations journalistik alvorligt, da den i så fald befinder sig på propagandaens overdrev.

      Julie Hjerl Hansens artikel minder lidt om den artikel, som Information præsterede, da mordplanerne mod Muhammed-tegner Kurt Westergaard blev offentligt kendt.

      Informations journalist havde tydeligvis løftet røret og ringet til forskellige indvandrere, der arbejder med integration (den ene var det radikale byrådsmedlem i Århus, der øjensynligt også arbejder på at få Israel udslettet (jævnfør den Israel-hader-konference han deltog i for nylig)). De lagde begge afstand til mordplanerne.

      Nyhedsavisen havde derimod gjort sig den ulejlighed rent faktisk at tage ud i Gellerupparken, og mens Information “ringede den hjem”, kom Nyhedsavisen hjem med en noget anden historie efter at have opsøgt den virkelige verden. Flere beboere oplyste til Nyhedsavisen, at de mente, at Kurt Westergaard havde fortjent at blive slået ihjel.

      Til Information og dagbladets journalister:

      Virkeligheden er derude.

      Det nytter ikke “at ringe den hjem”.

      Kommentar by Andersen — 26. maj 2008 @ 11:02

    58. Informations Kurt Westergaard-artikel (“Muslimer i Århus tager afstand fra mordplaner”) findes her

      http://www.information.dk/154723

      Information “ringede den hjem”.

      Nyhedsavisens journalist fik en lidt anden historie med hjem, da hun gjorde sig den ulejlighed rent faktisk at besøge Gellerupparken (“Muhammed-tegneren skulle dræbes”):

      Nyhedsavisen (12. februar 2008 20:56) fortæller en lidt anden historie end Information:

      “Muhammed-tegneren skulle dræbes

      Fremstående muslimer fordømmer mordplanerne mod Muhammedtegneren Kurt Westergaard. Blandt beboerne i Gellerup er fordømmelsen dog blandet med forståelse.

      Af: Ellen Stampe (Journalist)

      Skrevet i samarbejde med Lars Lykke Jensen og Karsten Østergaard Nielsen

      Larmen ryster hele opgangen, da politiet tidligt tirsdag morgen stormer en lejlighed på Janesvej i Gellerup i Århus. Flere naboer bliver vækket og styrter forvirret ud i opgangen, mens de råber »røveri, røveri, røveri!«

      (…)

      Da roen igen har sænket sig over området, løber rygterne om mordplanen mellem beboerne. Og blandt dem, som Nyhedsavisen taler med, møder den lige så stor forståelse som fordømmelse.

      »Jeg synes, de skulle have slået ham tegneren ihjel. Han fortjener at dø. Det var ærgerligt, at de blev fanget først,« siger en 26-årig mand.

      (…)

      »Der er mange, der vil slå tegneren ihjel. Det er forkert at tegne Muhammed sådan,« siger hun uden at tage stilling til, om hun mener, det er rigtigt eller forkert.

      (…)

      Lavmælt diskussion
      Få hundrede meter fra blokkene har rygtet om anholdelserne fundet over i Bazar Vest. En flok unge mænd diskuterer lavmælt, om det er rigtigt eller forkert at ville slå tegneren ihjel.

      »Det var forkert at tegne Muhammed,« siger en af de unge mænd.

      Han ser ud, som om han gerne vil sige noget mere, men der kommer ikke flere ord ud.

      En af de andre er ikke i tvivl:

      »Det er forkert, mand, med de tegninger. Han skal bare dø. Han skal sgu ikke svine profeten til,« siger han med en stemme, der ikke levner nogen rest af tvivl.

      Flere af de andre i gruppen ryster langsomt på hovedet. De er alle sammen enige i, at det var forkert at lave tegningen, men straffen kan de ikke blive enige om.

      »Han skal ikke dræbes,« siger en somalisk mand med meget lav stemme.

      Endnu en ung mand melder sin mening, så de andre ikke kan tage fejl af hans holdning:

      »Han skal lade være med at genere andre folks religion. Jeg synes, han skal dø,« siger han og går sin vej.”

      http://avisen.dk/rubrik-76tegneren-skulle-draebes–fremstaaende-muslimer-fordoemte-gaar-mordp-120208.aspx

      (Artiklen findes vist ikke online længere)

      Kommentar by Andersen — 26. maj 2008 @ 11:13

    59. Her er Ellen Stampes redelige artikel i Nyhedsavisen:

      “Muhammed-tegneren skulle dræbes

      Fremstående muslimer fordømmer mordplanerne mod Muhammedtegneren Kurt Westergaard. Blandt beboerne i Gellerup er fordømmelsen dog blandet med forståelse.”

      http://avisen.dk/rubrik-76tegneren-skulle-draebes–fremstaaende-muslimer-fordoemte-gaar-mordp-120208.aspx

      Kommentar by Andersen — 26. maj 2008 @ 11:28

    60. Hvor er det en skam at dele af vort samfund opdrager hele familier til sådan en passivitet, krævementalitet og uværdigt tiggeri.

      Hvem var det der skrev bogen Taberfabrikken?

      Kommentar by Janne — 26. maj 2008 @ 14:48

    61. Ole Birk Olesen

      Kommentar by Henrik — 26. maj 2008 @ 16:06

    62. hvorfor mon Ole BO, ikke tager sagen op og kommer med et modsvar til sådan en artikkel? han har mere travlt med at kræve lav skat og hype NA, men han er vel pæn liberal som alle de andre i VKRv hvor snakken om et bedre samfund, aldrig forstyres af at man aldrig ændre noget ved skatten så længe grænsen er åben og udgifterne stiger

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 26. maj 2008 @ 16:21

    63. 55.Rettentilselvforsvar

      Jeg skrev LIGE FØR jeg får ondt af dem !

      Jeg HAR ikke ondt af dem.

      Hvem jeg derimod kan føle en del med er de af vores gamle der ikke har andet end Folkepensionen at eksisterer på.

      Men hva` den gruppe er jo vant til små forhold – derfor har de ikke haft muligheder for selvpensioner – og ingen gider taler deres sag.

      Enten fordi de ikke er eksotiske nok – eller fordi de ikke siger noget, men accepterer, om jeg så må sige, deres skæbne.

      Derimod er der hause i at tale tilvandrernes sag – eller asylansøgernes også selvom de er afviste og alligevel hårdnakket nægter at rette sig efter den Danske lovgivning.

      Her er der igen ende på hvad der kan skrives om :

      dårlig behandling fra Danskernes side, om de elendige forhold de lever under boligmæssigt, som økonomiske .

      Men send et pip om nævnte relativ, lille Folkepensionistgruppe og deres eksistensvilkår og svaret er …..nå, og …?

      Integrationen af de tilvandrede Rettroende koster samfundet et beløb mellem 50 til 100 milliarder om året.

      (Det nøjagtige tal får vi aldrig at vide – ligesom vi heller ikke kan få at vide hvor mange Rettroende vi har her i landet.)

      At tildele de fattigste af vores Folkepensionister en ordentlig pension de kan eksisterer værdigt på de år de har tilbage at leve i DET er forbundet med så mange forhindringer at det er utroligt.

      Integrationskontoen, derimod, den fyldes bare op efter det evigt stigende behov.

      Jeg gider ikke at høre mere om krævende Rettroende !

      Og jeg gider ikke at medvirke til at betale til disse mennesker der intet positivt har bragt med sig, men derimod en masse bøvl, besvær og udgifter.

      Jeg vil derimod forfærdelig gerne være med til at sørge for at de dårligst stillede af vores Folkepensionister får det langt, langt bedre end det vi byder dem nu.

      Ældrecheken …tjae, den er på kr. 7.800,00 om året FØR skat.

      Kommentar by Vivi Andersen — 26. maj 2008 @ 18:54

    64. Måske skulle Gitta og Imad have overvejet, om de var istand til at fodre 8 unger istedet som en selvfølge at forlange, at danskere skal være skaffedyr for dem.
      Send dem hjem til hvor de kommer fra og fortæl journalistpraktikanten, at evnerne til at bedrive journalistik er ikke tilstede!

      Kommentar by morlille — 26. maj 2008 @ 21:01

    65. Send de økonomiske bekvemmelighedsflygtninge fra bl.a. libanon og somalia hjem hvor de kommer fra, og hvor de hører hjemme. Det vil spare det danske samfund for mange omkostninger, både sociale og økonomiske. Det danske samfund bruger iøjeblikket alt for mange penge på fremmede. Pengene kan bruges til noget langt bedre, f.eks på det danske sygehusområde eller ældreplejen.

      Kommentar by Poul — 26. maj 2008 @ 22:15

    66. Min hjerne står stille og kan kun komme i tanke om Søren Kierkegaards replik: “Giv mig et brækmiddel”.
      I øvrigt har jeg læst at prinsebrylluppet i Møgeltønder ikke blev registreret i Basarerne rundt i DK. Man skulle måske overveje at blive muhamedaner?

      Kommentar by Menig 442 — 26. maj 2008 @ 22:22

    67. Det er “smukt” som oikofoberne Julie Jerl Hansen og Gitta Jensen har fundet sammen og støtter hinanden i kampen for at få afviklet Danmark. Gad vide hvordan de fandt frem til hinanden.

      Det er osse værd at notere at Julie Jerl Hansen, til sit lille propagandanummer, nok ikke kunne finde nogle der var mere sympatiske end familien Jensen/Baalbaki – så forestil dig alternativerne… uha!

      Kommentar by Mallebrok — 26. maj 2008 @ 23:05

    68. @ Vivi Andersen

      Jamen så forstår vi hinanden igen. De gamle har i den grad krav på en ordentlig behandling, det er trods alt dem som har opbygget samfundet.

      Om 68erne har samme krav, nu hvor de er begyndt at gå på pension, er en helt anden sag. De burde nærmere betale erstatning.

      Kommentar by RettenTilSelvforsvar — 26. maj 2008 @ 23:07

    69. “Vi har fået nogle recepter på d-vitamin, som vi skulle have i en sprøjte. Men vi har ikke råd til sprøjterne, så vi går allesammen rundt med d-vitaminmangel og kan ikke gøre noget ved det”

      Nå. Men det er søreme osse vanskeligt at bevæge sit ghee-opfedede korpus ned til det nærmeste apotek og investere i en flaske torskelevertran.

      Kommentar by Anna Lyttiger — 27. maj 2008 @ 00:57

    70. 69

      Anna Lyttiger

      “Nå. Men det er søreme osse vanskeligt at bevæge sit ghee-opfedede korpus ned til det nærmeste apotek og investere i en flaske torskelevertran.”

      Nemlig. Artiklen i Information får faktisk fremstillet familien som umådeligt passiv, doven og direkte ubegavet. Men det har de meget omsorgsfulde journalist-piger vist ikke helt tænkt på. Det er ikke altid en omsorgsfuld velvilje er nok, de damer.

      Kommentar by Janne — 27. maj 2008 @ 07:39

    71. @ 52

      “Information fjerner gerne kommentarer, hvis de strider mod artiklernes indhold”

      Really ? ;-)

      Information har alle dage haft et anstrengt forhold til sandheden. De greb ligeledes hårdt ind imod dissidenter både efter rydningen af ungdomshuset samt efter balladen omkring enhedslisten i Aarhus.

      Kommentarfelterne er til rygklapperi, ikke til “debat”.

      Det forklarer desto meget mere, hvordan avisen kan forsvare trusler imod de grundlæggende frihedsrettigheder. De tror jo grundlæggende ikke selv på dem.

      Kommentar by DaLi — 27. maj 2008 @ 10:29

    72. @69 Hils din tvilling – for man kan umuligt være så dum alene.
      Der er en ekstrem stor forskel på hvordan du optager og hvor meget du kan optage – fra præperat tik præperat – hvilket du selvfølgelig er pisseligeglad med, så længe du bare kan sparke på nogen der ligger ned.

      Nej det er ikke artiklen der er vulgær det er i allerhøjeste grad alle jer fordomsfulde selvfede og intolerante subjekter der er vulgære.

      Kommentar by PJ — 27. maj 2008 @ 15:23

    73. 72
      PJ
      Har du lidt kommentare der kan oplyse de dumme uriasser, eller skulle du bare lukke lort ud, fordi du ved vi har ret, men ikke ved stå ved det.

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 27. maj 2008 @ 16:14

    74. Ja der bliver lukket en helvedes masse lort ud her i tråden.

      Vi kan tage et par stykker :

      “D-vitamin producerer kroppen selv hvis man altså bare opholder sig i solen.”

      Det gælder kun i forår/sommer-månederne – hvis man da ikke har mere end faktor 8 på.

      ***************************

      “Vi skal åbenbart alle sammen synes hun er en hjælpeløs avlsko.”

      Avlsko ???
      Hvor kært og menneskevarmt

      ***************************

      “Er der nogen der kan se en CA. alder på islamkluden bagerst til venstre? hun kunne vist bare smide kluden og gå udenfor, så er der gratis D vitamin”

      islamkluden ???
      Hvor kært og menneskevarmt

      Gratis D-Vitamin ?? Den har vi vist været igennem.

      ***************************

      “Giver vi også børnecheck til folk som ikke er statsborgere?”

      Ja, til de to førstefødte (Ifølge reglerne angående starthjælp)

      ***************************

      Og sådan bliver det ved og ved og ved – har ikke hele dagen.

      Som statsminister Anders Fogh Rasmussen og socialminister Henriette Kjær skriv i deres kronik i Berlingske Tidende torsdag den 2. maj 2002 : “Et samfund som det danske skal måles på, hvordan vi behandler de svageste.”

      Nå men I har sikkert travlt med at guffe marguerit udsmykkede lagkager og skåle på danske værdier.

      Kommentar by PJ — 27. maj 2008 @ 18:39

    75. Til PJ

      Et samfund, hvor et ægtepar er i stand til at brødføde foreløbig otte børn uden selv at løfte en finger, er ikke et dårligt samfund. Alligevel fortsætter klagesangen fra familien. Få et arbejde og bidrag til det danske samfund, hvis I vil være her. Længere er den ikke.

      Kommentar by Jeppe — 27. maj 2008 @ 19:07

    76. @Jeppe Du har ingen anelse om hvorfor de ikke har fået sig et lokumsrenserjob – det kommer artiklen rent faktisk ikke ind på.

      Kommentar by PJ — 27. maj 2008 @ 19:37

    77. 76-> PJ:

      I det hele taget kommer artiklen ikke under overfladen. Den en ensidig propaganda rettet mod de “onde, onde danskere”.
      Der er ellers rigeligt med interessante spørgsmål en normaltbegavet journalist burde/kunne have stillet familien.
      F.eks. hvorfor de synes det er rimeligt, at danske skatteborgere skal financiere dem og deres 8 børn uden at de selv løfter en finger?
      Hvorfor har de fået 8 børn hvis de synes det er svært at få økonomien til at hænge sammen?
      Hvorfor har de forladt Sverige og er flyttet til Danmark hvis der er så slemt her?
      Hvorfor har de ikke et arbejde?
      Hvorfor har de ikke en uddannelse?
      Hvorfor tager de ikke ansvar for eget liv?
      Hvorfor skal de have lov at snylte på et samfund der aldrig har bedt om dem?

      Kommentar by Nosferatu — 27. maj 2008 @ 19:45

    78. 76
      Nej det kommer artiklen jo sjovt nok ikke ind på, synes du ikke en god journalist skulle have stillet det spørgsmål???

      Men du mener altså det er helt ok, at 2 voksne og 8 børn bliver stoppet med penge, mens svage ældre knap kan leve eller dø? er det ikke flovt for DK, at en der har boet i Sverige (sikkert for at snyde familiesammenføringsreglerne, men det blev der jo heller ikke spurgt om) kan vende hjem og straks er der 12000 til familien når faste udgifter er betalt??? Jeg ved ikke hvordan dit skattetryk har det, men mit er rigeligt højt, netop fordi vi har op mod 70% procent af befolkningsgrupper på passiv forsørgelse.
      Hjælp de svageste danskere før du importere endnu svagere mennesker fra nabolande eller mellemøsten.

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 27. maj 2008 @ 20:43

    79. @77 Vi ved rent faktisk ikke om de har stillet spørgsmålet – vi ved bare at det ikke står i artiklen.

      Jeg siger ikke at vi ikke skal tage os af vores egne først – hvilket vi gør – Eller i det mindste på papiret, for jeg er ganske også af den mening at vi idag står med et offentligt system – der er ren FUBAR (I dette tilfælde Fucked Up Beyond All Recognition – forhåbentlig endnu ikke Fucked Up Beyond All Repair).
      Samfundet trænger til reformer og ikke de såkaldte ambitiøse reformer som VOK forsøger at gennemføre – på den mest amatøragtige og klodsede måde.

      Men selvom vi selv har problemer – skal vi ej heller lukke for døren for dem der har det værre. Og med rette behandling kan mange af dem blive et aktiv for samfundet, på længere sigt.

      Kommentar by PJ — 27. maj 2008 @ 21:50

    80. @79,

      og hvad baserer du den antagelse på. Projektet me de århusianske uschauffører der ikke måtte drikke kaffe sammen med deres mandlige kolleger?.
      Der er eksempler ad nauseam på at det ikke lykkes, og der er hældt multimilliarder i det bundløse hul der hedder integration. Det er assimilering, eller hjem til det Libanon man kalder hjem, selvom både en selv og ens forældre er født her. En af de væsentligste faktorer er at islam og dens regler, sharia, koranen og haditherne er vigtigere end den falliterklæring det må være at lade sig forsørge af vantro.

      Den lille stakkels familie har sikkert som antydet været en tur rundt omkring Sverige, fordi det er lettere at opnå familiesammenføring der, og så er de jo inde i EU, det spurgte mikrofonholeren ikke om. En af de meget omtalte afviste asylansøgere, der ikke vil rette sig efter dansk lovgivning, havde udført det mest eklatante eksempel på fup ægteskaber og fup skilsmisser, og sagen havde været behandlet 17 gange, hver gang med afslag.

      Ægte flygtninge skal hjælpes, og rejse hjem når forholdene er til det. Ægte indvandrere,jeg eer gift med en, skal klare sig selv i løbet af meget kort tid. Et år eller deromkring.

      Kommentar by PeterK — 27. maj 2008 @ 22:34

    81. Nej – assimilation er ikke vejen frem og det er respektløst at kræve det af andre, hvis man ikke er parat til det selv.
      Jeg ville ikke bortkaste enhver danskhed (Hvad det så egentlig end er), derfor ville jeg ikke kræve det af andre.

      Det burde være fuldstændigt ligemeget hvorledes andre lever deres liv, så længe at de gør det indenfor lovens rammer, hvilket de fleste gør – men det er det åbenbart ikke.

      Kommentar by PJ — 27. maj 2008 @ 23:10

    82. 81
      Det er netop det vi siger, alle folk skal have lov at leve deres liv inde for loven, men de skal ikke skrige op i information, fordi de ikke kan holde røven oppe på sig selv, for så ønsker du jo at nogen skal have positiv særbehandling på bekostning af alle andre.

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 27. maj 2008 @ 23:34

    83. “Og med rette behandling kan mange af dem blive et aktiv for samfundet, på længere sigt.”

      Det hersker der ingen sikker viden om. Det er udelukkende noget, du postulerer. På lang sigt vil nogle indvandrere desværre vise sig at være et minus for samfundet både økonomisk og i forhold til de vestlige frihedsrettigheder.

      Kommentar by Jeppe — 27. maj 2008 @ 23:47

    84. “Det burde være fuldstændigt ligemeget hvorledes andre lever deres liv, så længe at de gør det indenfor lovens rammer, hvilket de fleste gør – men det er det åbenbart ikke.”

      Desværre er nogle indvandrergrupper stærkt overrepræsenteret i kriminalstatistikkerne, og nogle er fuldtonede modstandere af demokrati, ytringsfrihed og religionskritik.

      Du plæderer for en liberal(?) utopi, der ikke har nogen gang på jord i den virkelige verden og fuldstændig lader hånt om de gruppedynamikker, der findes i et samfund.

      Kommentar by Jeppe — 27. maj 2008 @ 23:50

    85. “Nej – assimilation er ikke vejen frem og det er respektløst at kræve det af andre, hvis man ikke er parat til det selv.”

      Det er kønt, at det er de oprindelige indbyggere, der skal assimileres til tilflytternes krav og ikke omvendt.

      Kommentar by Jeppe — 27. maj 2008 @ 23:52

    86. “Du har ingen anelse om hvorfor de ikke har fået sig et lokumsrenserjob – det kommer artiklen rent faktisk ikke ind på.”

      Hvad er der galt med et lokumsrenserjob? Det er netop din højrøvede attitude overfor ufaglært arbejde, der fastholder mange indvandrere som tabere, fordi de partout skal fastholdes som klynkende klienter i stedet for at bestride et arbejde, der svarer til deres kvalifikationer.

      Kommentar by Jeppe — 27. maj 2008 @ 23:55

    87. Imad Baalbaki og Gitta Jensen burde lette røven og bidrage positivt til det samfund, de har valgt at være en del af, i stedet for at brokke sig over karakteren af det underhold, som hårdtarbejdende skatteborgere sikrer dem. Det ville også være godt i forhold til de mange børn, at børnene får en klar fornemmelse af, at man bidrager til det danske samfund og ikke sidder og hænger i tehuset eller moskeen hele dagen.

      Kommentar by Jeppe — 28. maj 2008 @ 00:00

    88. Men mange her på siden frygter, at der ikke kommer demokratisk sindede samfundsborgere ud af de mange børn. Shariatørklædet er allerede i spil blandt pigerne. Hvad bliver det næste, tænker man vilkårligt.

      Kommentar by Jeppe — 28. maj 2008 @ 00:02

    89. Familien Baalbaki-Jensen bor jo trods alt i en bydel, hvor normerne ifølge Nyhedsavisen er absurd skævvredne i forhold til dansk normalpraksis:

      “Muhammed-tegneren skulle dræbes

      Fremstående muslimer fordømmer mordplanerne mod Muhammedtegneren Kurt Westergaard. Blandt beboerne i Gellerup er fordømmelsen dog blandet med forståelse.”

      http://avisen.dk/rubrik-76tegneren-skulle-draebes–fremstaaende-muslimer-fordoemte-gaar-mordp-120208.aspx

      Kommentar by Jeppe — 28. maj 2008 @ 00:04

    90. “Det er kønt, at det er de oprindelige indbyggere, der skal assimileres til tilflytternes krav og ikke omvendt.”

      Sjovt som du mener at der altid er en part der skal lade sig assimiliere. En part der altid skal underkaste sig totalt.

      Derudover er det påfaldende at en indvandrer åbenbart kun kan have en negativ indflydelse på samfundet – mens en dansker åbenbart altid har en positiv.

      “Det er netop din højrøvede attitude overfor ufaglært arbejde, der fastholder mange indvandrere som tabere, fordi de partout skal fastholdes som klynkende klienter i stedet for at bestride et arbejde, der svarer til deres kvalifikationer.”

      Lokumsrenser-termen kom på grund af den undetone der var af at de fandeme bare havde at få sig et job uanset hvad så de kunne sørge for sig selv.
      Men du mener åbenbart at det eneste indvandrer er istand til at bestride er ufaglært arbejde.

      Forresten : Jeg lever af ufaglært arbejde.

      Kommentar by PJ — 28. maj 2008 @ 00:27

    91. @PJ

      Du tillægger mig en del synspunkter, du ikke har noget belæg for.

      Men bortset fra det er det næppe nogen hemmelighed, at en del indvandrere har det meget svært med den form for religionskritik, vi benytter os af i vesten, og på den baggrund er det nødvendigt at spørge:

      Skal Vesten assimileres til islamiske normer? Eller skal indvandrere assimileres til vestlige normer?

      Du kender mit svar.

      Kommentar by Jeppe — 28. maj 2008 @ 09:16

    92. Den med injektionssprøjten må være direkte løgn: D-vitamin som indsprøjtning ordineres af en læge. Da det gives intravenøst, sker det også hos lægen, som dermed lægger sprøjte og nåle til.

      Der findes 2 D-vitamin-præparater på markedet til injektion, det ene er ihvertfald på recept (Kalciferol og Zemplar).

      Ufatteligt at journalisten ikke borer i det.

      Iøvrigt burde I ikke være så negative angående pengene: Der skal vel også være penge til et par ture til Palæstina om året? Det koster vel kassen med 10 billetter?

      Kommentar by Hodja — 28. maj 2008 @ 11:53

    93. læg mærke til at de sidder og spiser på gulvet ligesom dyr…det er dyr

      Kommentar by per — 28. maj 2008 @ 19:29

    94. @per

      Familien er ikke dyr. De er mennesker som du og jeg. Men det kan godt være, at de ikke nødvendigvis har den samme indstilling til demokrati, ytringsfrihed og religionskritik, og det bliver vi naturligvis nødt til at diskutere på en seriøs og saglig måde.

      At familien brokker sig højlydt over at blive underholdt af den danske stat synes en anelse patetisk og uopdragent, men dyrisk er det dog næppe.

      Kommentar by ingvar — 28. maj 2008 @ 19:35

    95. Jeg læste også artiklen, og det var umiddelbart hjerteskærende, men snart tænker man jo over årsagerne. Hvorfor har parret fået 8 børn hvis de ikke har arbejde og således ikke kan forsørge dem.

      Jeg må indrømme at jeg overså at pigerne gik med slør. Måske der er en sammenhæng med D-vitaminmanglen her?

      Derimod lagde jeg mærke til at børnene hedder Issa, Muhammed, Ali… nogle vigtige profetnavne, så det er hermed antydet at familien er meget muslimsk.

      Da Gitta giftede sig med Imad fik hun en enkeltbillet til et liv som hjemmegående fødemaskine. Da hun åbenbart ikke havde sikret sig en uddannelse i forvejen, kan hun heller ikke lige sådan komme ud af det. Information har af taktiske grunde udvalgt et blandet dansk-muslimsk par, men det er kun tilsyneladende at den ene er dansker. I virkeligheden har Gitta forladt den danske kultur og sin rolle i det danske samfund, da hun giftede sig. Det kan enhver jo se.

      Hun går dog ikke med slør, i modsætning til pigerne, men Gitta er måske stadig kristen. Det er så hendes eneste bonus som ikke-konverteret. En muslimsk mand må jo gerne gifte sig med en kristen kvinde, når bare børnene opdrages som muslimer, og hun i øvrigt makker ret.

      Gitta og Imad er et interessant eksempel. I stedet for at manden blev integreret, så blev konen des-integreret. Ægteskabet førte ikke til en dansker mere, men én mindre. Det er nok mere typisk end man gerne vil tro.

      Jeg ville helst sige at de begge er hjertelige velkomne som samfundsborgere, og det kræver kun nogle justeringer af deres livssyn. Men jeg kan godt se det virker usandsynligt. Mon ikke det kunne have gået meget anderledes hvis ikke islam var inde i billedet.

      Kommentar by Casper | Borgerlig bums — 28. maj 2008 @ 21:35

    96. 92: Lægen har næppe D-vitamin i.v. på lager. Det er vel ganske almindeligt at lægen udskriver en recept på et præparat, hvorefter man selv køber det på apoteket og tager det med til lægen for injektion. Angående torskelevertran, så er det naturligvis billigere og enklere, men nogle læger bruger som bekendt kun behandlinger der kan skrives på en receptblok.

      Angående hvorvidt man skal have ondt af familien eller ej: Jeg har da ondt af dem, men især fordi de sikkert er fuldstændig ude af stand til at se årsagerne til deres misere. Årsagerne kan bl.a. være: for mange børn, passivitet, offermentalitet, et værdisystem der ikke passer til det moderne danske samfund. Journalister, politikere og socialarbejdere gør dem bestemt ikke en tjeneste ved at forsyne dem med medynk. Men jeg kan heller ikke se nogen idé i at rakke ned på dem.

      Kommentar by Casper | Borgerlig bums — 28. maj 2008 @ 21:55

    97. Høhø nu arbejder jeg selv i det offentlige og kender til taksterne i det sociale system. Ud fra en økonomisk betragtning, tror jeg næppe det kan betale sig for dem, at tage et arbejde som er lavt lønnet. Jeg har ikke andet belæg at bygge på end en formodning, og de erfaringer jeg har gjort mig via mit arbejde (beregning af boligstøtte, pension, sygedagpenge samt kontanthjælp). Men det ville være rart, hvis man i artiklen havde opstillet et budget, idet man så hurtigt kunne finde ud af om de “skjulte” indtægter var indregnet. Her tænkes bla. på friplads beregningerne. Tag f.eks. en ny førtidspensionist, som er enlig. Hvad har vedkommende i indkomst? Uden andre indkomster 15.232 ? Nej der betales ikke am bidrag. Omregnes denne ydelse til brutto løn svare dette til kr. 16.556. Bor vedkommende i lejlighed regnes pgl boligstøtte (skattefri) nu efter andre regler. Dette vil ofte medføre, at pgl får mere end arbejdende person med samme indkomst. Beregningen af kontanthjælp er langt mere kompliceret, og det vil næppe give mening at spekulere i hvad familien reelt har i indkomst, når der ikke medfølge et budget.
      Af samme grund mener jeg som flere andre, at artiklen er ubrugelig, da man ikke har mulighed for, at efterprøve de påstande som gives i artiklen. Jeg hører tit at folk mener de er fattige, men som oftest viser det sig, at når indkomster sammenlignes med f.eks pædagogmedhjælper, servicemedarbejder eller kassedamens er de udmærket stillet. Dette gælder også for langt de fleste folkepensionister, som ikke har andre indkomster end pensionen og atp.

      Over and out let the flamming begin :-)

      Kommentar by kristian — 28. maj 2008 @ 23:35

    98. 96: Der står i artiklen, at de ikke har råd til ’sprøjterne’. Medicinen er næppe trukket op på apoteket. Men OK – det er lidt tvetydigt. Men hvis de er så meget på bistand – hvem betaler medicinen?

      Kommentar by Hodja — 29. maj 2008 @ 06:38

    99. Nu sad jeg og så folketinget i går og Yildiz Arogan (eller hvad hun hedder) stillede spørgsmål om starthjælpen, der var et af hendes argumenter D-vitaminen og et stykke frugt om ugen pr. barn, så helt klart har S nu lavet en sag ud af familien. Ville det ikke være bedre om det gamle arbejde parti kiggede i sine historie bøger og fandt ud af hvordan det nu var, at S hjalp arbejderen til bedre vilkår i starten af sidste århundrede? Det var jo ikke ved at regeringen gav flere og flere penge, til familier der klart intet gør for at komme vidre. Det var heller ikke ved at sikre borgerløn, til familier der er hæmmet mere af kultur/religion, end af egentlig arbejdsløshed.

      Det er trist at en artikkel som denne tages direkte ind på borgen og laves til propaganda for flere skattekroner i lommerne på “ofre”, istedet for at man ringer til Århus kommune og siger “få dem igang på et aktiveringskursus og så i job NU”, men man må jo ikke stille krav til de “svage”.

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 29. maj 2008 @ 09:28

    100. @ PJ
      “Sjovt som du mener at der altid er en part der skal lade sig assimiliere. En part der altid skal underkaste sig totalt.”

      Sådan er et i det samfund hvor folk skal leve sammen. Hvis vi alle levede på hver vores ø, ville vi ikke behøve tilpasse os andre end os selv, men sådan ser verden ikke ud, lille ven. Man kan ikke have folk der ikke gider at arbejde uden samtidig at have nogen til at betale for det. Man kan ikke have sharialove uden at der samtidig er nogle som skal underlægges den, osv, osv.
      Da det altså var os der var her FØRST, er det også de nytilkommende der skal tilpasse sig, ellers er der massere af andre steder i verden, hvor deres værdier praktiseres, men af en eller anden årsag vi vælger de stadig at bo i Danmark. Måske fordi vores kultur skaber et bedre samfund at leve i, mens deres samfundsform skaber fattigdom, vold og ufrihed.

      Dine ideologier om alles lighed er idiotier som ikke virker ude i virkeligheden.

      Kommentar by RettenTilSelvforsvar — 29. maj 2008 @ 12:55

    101. De er et klokkeklart eksempel på, hvorfor “velfærdsstaten” skal afskaffes ASAP.
      Mvh. Sirenen

      Kommentar by Sirenen — 29. maj 2008 @ 21:59

    102. En hurtigt plukket buket af ”debattens” blomster:

      ”hore” ”unger” ”yngel” ”mudderblod” ”islamkluden” ”avlsko” ”dyr… det er dyr”

      ”Måske de hen ad vejen også får kammerater der kommer fra hjem hvor man lærer at sidde ved et bord og spise. Det hedder takt og tone i vores kulturkreds og det kan også kaldes for almindelig dannelse.”

      Måske er der også andre der trænger til at lære basale manerer?

      Kommentar by david — 16. juni 2008 @ 00:34

    103. […] ved, ikke gældende med klynk. Så er det godt vi har Information. Via UriaspostenUriasposten Erik Kofoed E-mail: FJERNDETTEhr.kofoed@gmail.com Hjemmeside: Erik Kofoed (f. 1988) er født og […]

      Pingback by Liberator | Vrææææl — 25. juni 2008 @ 12:52

    104. Altså, hvad fuck tror I at I er ???? Tror i måske at I er bedre ?? sådan nogle danske svin, main !! For det første så er det IKKE jeres problem hvis de forældre vil kalde deres børn for Mohammed, issa og Ali .., ( det rager ikke jer ) og for det andet så lær at tælle og lægge tal sammen !! og for det tredje så er det heller ikke jeres problem hvis nogle af pigerne selv har valgt at bære tørklæde, i kan i det mindste respektere det ligesom mange invandrere respekterer Danskere. Åben jeres øjne og hjerne og tænk lidt, og husk lige hvor klamme i selv er, igå ?? Endnu en gang >> DANSKE SVIN << F***ing rasister … ha det godt !! må gud være med jer, og jeg håber at i får jeres straf fra gud en gang, main !!

      Kommentar by BB - 93 — 16. januar 2009 @ 15:48

    105. Altså, hvad fuck tror I at I er ???? Tror i måske at I er bedre ?? sådan nogle danske svin, main !! For det første så er det IKKE jeres problem hvis de forældre vil kalde deres børn for Mohammed, issa og Ali .., ( det rager ikke jer ) og for det andet så lær at tælle og lægge tal sammen !! og for det tredje så er det heller ikke jeres problem hvis nogle af pigerne selv har valgt at bære tørklæde, i kan i det mindste respektere det ligesom mange invandrere respekterer Danskere. Åben jeres øjne og hjerne og tænk lidt, og husk lige hvor klamme i selv er, igå ?? Endnu en gang >> DANSKE SVIN <> ALLE i den familie har Dansk stats borgerskab — Soo, shut your asses main <<<< ‘D

      Kommentar by BB - 93 — 16. januar 2009 @ 15:50

    106. PAK FOR EN I HELVEDE JERES KOMMENTARER VÆK OG GEM DEM TIL JER SELV EN GANG IK’??

      Kommentar by BIB — 16. januar 2009 @ 15:52

    107. og til jer der har skrevet at familien her kommer fra Palæstina, læs det lige igen idioter !!! Der står >> LIBANON <<

      Kommentar by BIB — 16. januar 2009 @ 16:37

    108. alt er hugget og plyndret
      vi sidder som 10 procent af verdens befolkning på godt 90 procent af verdens resourcer som engang var ligeligt fordelt, men det snakker vi ikke om for det er jo historie.. som iøvrigt er pyntet så vi stadig ka se anstændige ud overfor vores uskyldige børns skyld. Prøv engang at se hvad vi bruger VORES penge på her i velfærdsstaten. Nervemedicin, ligegyldig underholdning som fjerne vores fokus lidt fra hverdagen, genmodificeret kød, frugt og kildevand der nedsætter vores seksualdrift for at vi bedre ka bidrage til det store hele. velfærdsstaten. I stedet for at fundere over meningen med livet, undrer man sig over om brøndby eller fck trækker det lange strå. eller om den lille søde ulla på ti klare den gennem nåleøjet i x-faktor-finalen. og samtidig mener vi at vi ved hvad der er bedst for hele verden fordi vores rene hjerner ka se det hele klart.
      I er på dope!! enten redder vi os selv, ellers redder vi verden.
      mennesket er manden med leen.. mennesket er manden der ler.
      mennesket er manden i moskeen.. mennesket er paven der velsigner hitler og det er sådan det er..
      lev livet smukt, eller pynt dig og dæk din lugt

      Kommentar by kong kress — 16. november 2010 @ 13:16

    109. Så kan hun glæde sig til at blive folkepensionist i danmark, vi får kr. 8.500 pr md og dem skal der betales skat af, og jeg har endda været med til at opbygge det ” velfærdssamfund ” vi har i Danmark, men velfærd i Danmark gælder ikke danskere.

      Kommentar by Bente hansen — 3. februar 2013 @ 12:05

    RSS feed for comments on this post.

    Leave a comment

    Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

    Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

     

    

     

    Vælg selv beløb



    Blogs


    Meta
    RSS 2.0
    Comments RSS 2.0
    Valid XHTML
    WP






    MediaCreeper