27. maj 2008

Karrierehetzere (Arne Ullum & Lars Bennike)

Arne Ullum. BT-chefredaktøren der sidste år gik efter Morten Messerschmidt jagter nu Dansk Folkeparti i Søndagsavisen.

  • 7/4-08 Euroinvestor – Søndagsavisen: Arne Ullum udpeget til direktør og chefredaktør.
  • Lars Bennike. Redaktionssekretæren der i 2003 bragte nazi-beskyldninger mod Henrik Gade Jensen, som kanalen året efter måtte betale erstatning for, skal nu som seer-redaktør samme sted sikre “en høj programetik og journalistisk standard”. (uvist om det var Bennike der i 2005 ansatte Rasmus Lindboe, journalisten fra Information der iværksatte kampagnen).

  • 26/5-08 TV2 Online – Seernes redaktør ansat på TV 2.
  • Opdate.

  • 29/5-08 Jyllandsposten – Flemming Rose: Dansk humor (ikke online).
  • “Lindboes venstreekstremistiske propaganda blev ukritisk viderebragt af TV 2, hvis ansvarlige redaktør bag løgnehistorien var Lars Bennike… Trods den klokkeklare afsløring af Lindboes Goebbels’ske metoder besluttede TV 2 kort efter at fortsætte det frugtbare samarbejde ved at ansætte Lindboe som reporter på TV 2 Nyhederne, før han i 2006 fortsatte til et job som spindoktor for Marianne Jelved og Det Radikale Venstre… Hvorfor hive denne gamle historie frem af arkiverne?

    Jo, TV 2 demonstrerede i denne uge sin udsøgte humoristiske sans ved at udnævne Lars Bennike til seernes redaktør . Man kigger på kalenderen og konstaterer, at der ikke står 1. april, så det er nok ikke en aprilsnar, og man ser Bennike tone frem på News for at forklare sig. Sjovt nok bliver han interviewet af Lotte Mejlhede, der i 2005 måtte bøde for en opdigtet historie om indvandrerbanden Triple A og forlod sin post som souschef for Nyhederne…

    Og det ender ikke her. Kære læser, ved De, hvad Rasmus Lindboe, manden bag den løgnehistorie, der tvang Information og TV 2 til dementi og erstatning til Henrik Gade Jensen, laver i dag? Jo, han er såmænd pressechef for Advokatrådet. Har vi det ikke sjovt i Danmark?”

    The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/5867/trackback

    14 Comments »

    1. Pia Kjærsgaard har svaret på den bedst tænkelige måde, nemlig med en stor annonce hvor hun noterer, at DF har flere medlemmer end nogensinde – helt aktuelt 9502 – og at der naturligvis er plads til flere, der vil være med i en bragende success.

      Det var en fornøjelse at se, og jeg håber, Hr. Ullum skammer sig intenst.

      Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 27. maj 2008 @ 07:06

    2. 1
      Jeg så også weekendavisen og skreg af grin over Pias annonce, den stod på den modstatte side af hvor weekend avisen havde forsvaret deres kronik om at alle i DF faktisk var ud af partiet.
      Sjovt nok ville weekend avisen være de første til at skrige op, hvis ikke vi havde en paragraf der gjorde det muligt at smide nazister og andre, med uheldig udtalelser ud af partiet, men det glemmer pressen i deres hetz mod det 3. største danske parti.

      Men jeg er glad for mit medlemsskab af partiet, jeg vidste jo godt at jeg har meldt mig ind et sted hvor jeg ikke kan opføre mig som en totalt tåbe, og på samme tid er jeg fri for at andre i partiet bliver taget til nazimøder eller andre åndsvage ting, som jeg ikke ville kunne forsvare. Mon ikke alle partier drømmer om sådan en paragraf, når Pia christmas eller en Sofia Aoude kommer til at sige hvad de egentlig mener???
      Narenes alliance har jo netop også en sådan, for så kan man smide tosserne ud igen

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 27. maj 2008 @ 07:51

    3. Er Arne Ullum muslim?

      Kommentar by Jeppe — 27. maj 2008 @ 09:28

    4. Man kan notere sig, at alt nu er på plada til den store politiske endlösung i Danmark.

      Medierne er ved at være korrekt besat på topposterne. Man kan kun gisne om den ensretning der vil manifestere sig, næste gang en rød regering kan danne flertal.

      Så bliver der åbne grænser, frit løbepas fra den røde Schutzabteilung på gaderne og skattesatser der ligner borgerløn.

      Kommentar by DaLi — 27. maj 2008 @ 10:21

    5. Man har valgt forkert fag. I mit fag ryger man i unåde hvis man kvajer sig offentligt, og det har langvarig negativ effekt på karrieren. For journalister, ansatte i centraladministrationen, folketingsmedlemmer humanistiske fakulteter og en hel række andre steder er det en kvalifikation.
      Manden der løb med den største løgn i nyere dansk pressehistorie sættes til at passe kontrollere sine kolleger. Det er at sætte ræven til at vogte gæs.

      Kommentar by PeterK — 27. maj 2008 @ 11:54

    6. Nu bliver Jeppe Nybroe vel tilknyttet som ekstern konsulent for deres dokumentargrupper… TV2 er færdigt som troværdigt alternativ, de kan efterhånden ikke skelnes fra DR.

      Kommentar by Per Vers — 27. maj 2008 @ 12:16

    7. Arne Ullum er en muslimsk feltmadras – og det er meget værre,

      Kommentar by JKB43 — 27. maj 2008 @ 13:00

    8. Broholm, jeg går ud fra at du mener Søndagsavisen :)

      Som i øvrigt havde Søren Søndergaard, i dag pressechef hos DF, som direktør for nogle år siden.

      Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 27. maj 2008 @ 14:20

    9. 8
      Ja ja jeg gør dag, men resten er vist rigtigt, jeg grinte så meget jeg ikke lige så navnet på avisen (mon den holder)

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 27. maj 2008 @ 16:11

    10. Søndagsavisen kan da i det mindste fravælges ,selv om det er en ringe trøst.

      Kommentar by PB — 27. maj 2008 @ 18:44

    11. Og så vil jeg da lige opfordre alle til at læse dagens udgave af JP. Flemming Rose har nemlig også opdaget den mildest talt tragikomiske ansættelse af de herrer. Så skynd jer at find Kulturweekend og læs kritikken af fjolserne…!

      Kommentar by Kasper — 29. maj 2008 @ 11:35

    12. “Jo, han er såmænd pressechef for Advokatrådet. Har vi det ikke sjovt i Danmark?”

      Nu må det her vanvid snart holde op. Nu må nogen snart få “det” til at gå væk.

      Har man i ramme alvor ansat en gemen lystløgner som pressechef for advokatrådet? En person som er fremkommet med ulækre injurier mod Henrik Gade Jensen.
      Det er efterhånden et absurd teater, som vi er vidne til! :-(

      Kommentar by Johansen — 30. maj 2008 @ 00:30

    13. Tv2-nyhederne har længe været cirka på niveau med DR-nyhederne. Det er indavl og kammerateri som hele jobmarkedet jo fungerer i dette latterlige lilleputland.

      Kommentar by Kim Poulsen — 30. maj 2008 @ 11:04

    14. 2 Broholm

      Hvis Ny Alliance også har en eksklusionsparagraf, så er det da oplagt at bruge den prompte mod tossen Jørgen Poulsen, som har bagvasket et andet politisk parti (DF hvis nogen skulle være i tvivl) på det skammeligste.

      Kommentar by Johansen — 30. maj 2008 @ 19:27

    RSS feed for comments on this post.