1. juni 2008

Jyllandsposten gør sig selv til pr-rådgiver for Outlandish

Outlandish spiller i USA på invitation fra en yderligtgående islamistisk bevægelse, der er tæt forbundet med Det Muslimske Broderskab, som ifølge en forsker “arbejder for, at samfundet skal ledes efter islamiske principper og love”. Danmarks højborgerlige talerør vinkler historien således…

  • 31/5-08 Jyllandsposten – Band løber risiko med turné.
  • Outlandish løber en risiko ved at tage på turné i USA som hovednavn for den amerikanske muslimske ungdomsbevægelse MAS Youth, der udspringer af Muslim American Society.

    Det fastslår personer i og uden for den danske musikbranche.

    »Jeg vil normalt fraråde et band eller en solist at knytte sig til kommercielle, kulturelle og religiøse brands, der som udgangspunkt er stærkere end en selv. Så bliver man en del af dette brand, og kunstens rolle er netop at trænge igennem på egne præmisser.«”

    Oploadet Kl. 17:33 af Kim Møller — Direkte link122 kommentarer

    The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/5885/trackback

    122 Comments »

    1. Uheldigt. Til gengæld har de jo så gjort det lidt godt igen ved at have de sharia glade tosser igennem avisen igen i dag. Denne gang kultursektionenen hvor Tina magaard får lov til at forklare deres sharia forkærlighed. – Det så du vel også Kim?

      Kommentar by Lotte — 1. juni 2008 @ 17:56

    2. Outlandish, var det ikke dem Willy slafendalh ville have med til hans enorme demo????

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 1. juni 2008 @ 18:00

    3. -> Lotte

      Papiraviser er so last year. Tjekkede online-udgaven, og der var kun en ny artikel om Outlandish…

      Kommentar by Kim Møller — 1. juni 2008 @ 18:11

    4. I Indblik, side 5 af dagens JP findes der en glimrende artikel af Pernille Ammitzbøll, der går i dybden med emnet. Den har overskriften “Hjælp os, Guds sværd”.

      Der er er fotografi af et sådant sværd på coveret på Outlandish’ “Closer than Veins” fra 2005. Der citeres også vers i artiklen, og der kommenteres bl.a., at Outlandish er i gang med et “glidende skifte” mod det islamiske.

      Der er flere godbidder, som tyder på, at man glider støt og sikkert mod Det muslimske broderskab, men mange af os regner vel med, at mindst to i bandet allerede befinder sig der.

      “Tina Magaard, der forsker i islamisme ved Aarhus Universitet, mener at Outlandish ved at bringe Ibn Walid (der også gik under navnet Guds sværd, Mette) på banen, forherliger brugen af vold i religionens navn, da han ifølge Tina Magaard er en vigtig figur for islamister”.

      Jeg kan desværre ikke finde et link, undertiden er JP lidt tung og sen at danse med i så henseende, og muligvis vil artiklen skulle kræve login, når der bliver adgang til den.

      Jeg har hele tiden ment, at indspilningen af “I Danmark er jeg født” virker som en uforskammet provokation og en parodi, men mange har jo slugt den råt.

      Kommentar by Mette ( liberal ) — 1. juni 2008 @ 18:34

    5. Jo, Kim. Online kan du læse artiklen “Hjælp os, Guds sværd” i Jyllands-Postens sektion “Indblik”, søndag 1.6.08, side 5.

      Kommentar by Nils — 1. juni 2008 @ 18:34

    6. Enig i at den omtalte artikel er ganske mærkværdig, eller ihvertfald vinklen. Til gengæld er artiklen i Indblik sektionen ganske glimrende, og særligt Tina Maagaard er skarp, mens de to andre ikke rigtigt tør sige, hvad der ellers er oplagt.

      Kommentar by Superman — 1. juni 2008 @ 18:52

    7. Korrekt at “I Danmark er jeg født” er uforskammet..men indspilningen af “Man binder os på mund og hånd.. ” er direkte kvalmende der efter min bedste overbevisning kan sidestilles med voldtægt og besudling af et stykke dansk frihedskultur. En flok flæbende islamiske bøddelspirer der feder sig i Danmarks Radios frelsende favn ..

      Jeg hørte senest Nis Boesdahl (så gammel er jeg ja..) den fallerede kulturradikale flødebolle, sidde og promovere netop den sang … føj for helvede … et stykke smukt musik ødelagt i de beskidte islamistkæfte..

      Kommentar by Flemming — 1. juni 2008 @ 18:55

    8. Iøvrigt; artiklem i Indblik sektionen giver et herligt overblik over hvad det egentligt er for nogle typer Outlandish består af. Hvis de er et eksempel på god integration og moderat islam, så er der god grund til at frygte for fremtiden.
      Artiklen kunne godt være grundlag for et solidt indlæg her på posten.

      Outlandish mærkværdige sympatier der kommer til udtryk både via deres tekster og via deres samarbejde med islamistiske organisationer, burde jo få nogle af de såkaldt “progressive” til at indrykke annoncer i Politiken, men mon dog, man må jo ikke ytre sig kritisk om folk med en eksotisk hudfarve eller religion.

      Kommentar by Superman — 1. juni 2008 @ 18:56

    9. Det er da helt naturligt at et islamisk hadeband tilslutter sig en islamisk, racistisk forening. Krage søger mage.

      Men overklassen er naturligvis for dumme til at fatte at Outlandish er hadske, kvindefjendske islamister, for de spiller jo musik og taler dansk. De synger jo endda gamle danske sange, som jo slet ikke kan opfattes som andet end sange fra et ægte dansk band.

      Kommentar by RettenTilSelvforsvar — 1. juni 2008 @ 19:12

    10. -> 7 Flemming.

      Åh ja, “Man binder os på mund og hånd”. Den Outlandish-indspilning havde jeg med god grund fortrængt.

      Den er ALDELES RÆDSELSFULD, kunne ikke være værre, ingen tvivl om det. PH’s modstandssang fra nazisternes besættelse af Danmark forvrænget til en muslimsk kampsang mod bl.a. Israel.

      Hvordan kan Outlandish få udgivet den slags i Danmark???

      http://www.youtube.com/watch?v=83qoTw2hAlg

      Kommentar by Mette ( liberal ) — 1. juni 2008 @ 19:12

    11. Outlandish er islamister.

      Hele deres retorik, lyrik og billedunivers er udtryk for hadefuld racisme mod deres værtsland.

      Danskere fremstilles generelt som idioter i videoerne, og det kan Outlandish jo have ret i, da danskerne endnu ikke har reageret overfor islamisterne.

      Kommentar by Janus — 1. juni 2008 @ 19:16

    12. @ Supermn, du skriver; Hvis de er et eksempel på god integration og moderat islam

      W: Er du med på at Lenny Martinez fra Outlandish er kristen? Outlanidsh er et godt billede på den korte afstand der kan være mellem kristendom og islam. Anyway, de burde selvfølgelig holde sig for gode til at optræde med organisationer der forbindes så direkte til Det Muslimske Broderskab.

      Kommentar by William — 1. juni 2008 @ 19:22

    13. Isam B er inviteret til Roskilde Festival 2008.

      Sidste år inviterede Roskilde Festival Ahmed Akkari (manden, der ville terrorbombe Naser Khader). Akkari skulle tale om islam og ytringsfrihed ud fra en overordnet tese om debat og dialog (Mona Sheikh, Yildiz Akdokan og Tanwir Ahmed var også inviteret).

      http://www.roskildekom.dk/webtop/site.aspx?p=80&newsid=1952

      Ahmed Akkari blev i sidste øjeblik afløst af konvertit Abdul Wahid Pedersen(en mand, der går ind for stening af utro kvinder).

      For nogle år siden opørtes en mur på festivalpladsen, der skulle minde om palæstinensernes situation. Palæstinenser-propagandisten Mogens Lykketoft var selvfølgelig på besøg og sætte et blodigt håndaftryk på muren.

      Kommentar by Janus — 1. juni 2008 @ 19:23

    14. Roskilde Festival sucks

      Kommentar by Janus — 1. juni 2008 @ 19:26

    15. Uriaspostens seneste omtale af Outlandish (forsanger støtter terrorsigtet):

      http://www.uriasposten.net/?p=5381#comments

      Kommentar by Janus — 1. juni 2008 @ 19:27

    16. @ William
      Når de samarbejder med islamister, har tydelige islamiske referencer i deres videoer og bl.a. ikke vil optræde med barskuldrede kvinder, så er de slet ikke islamiske. Nej, for det er lettere bare at sluge deres løgne råt uden at tænke selv.

      Kommentar by RettenTilSelvforsvar — 1. juni 2008 @ 19:29

    17. “Danmarks højborgerlige talerør vinkler historien således…”

      Nej, det er ikke godt. Men vi må finde glæde ved smulerne. I Politiken skal Outlandishs fuldtonede islamisme nok ende som en helt igennem positiv og opbyggelig historie.

      Kommentar by Janus — 1. juni 2008 @ 19:29

    18. @ RTSF: Når de samarbejder med islamister, har tydelige islamiske referencer i deres videoer og bl.a. ikke vil optræde med barskuldrede kvinder, så er de slet ikke islamiske.

      W: Uriaspost-trick igen. Jeg har aldrig skrevet at de ’slet ikke er islamiske’. Jeg har derimod skrevet at de også er kristne.

      Kommentar by William — 1. juni 2008 @ 19:35

    19. Kære William

      Lenny Martinez er katolik.

      Han er gruppens kristne dhimmi, og Lenny Martinez tilfredsstiller dermed islams krav om supremacisme. Han er altså med andre ord en nyttig idiot.

      Men Lenny Martinez lever med sandsynlig på lånt tid i gruppen. Hvis du har fulgt gruppen, kan du se, at han er blevet gradvis mere utilpas. Lenny Martinez holder højst sandsynligt kun ud på grund af pengene, og de to andre smider ham endeligt ud, hvis de får hul igennem til det islamiske marked og ikke længere behøver det danske marked, hvor den idylliske fortælling om multireligiøsitet (som du naivt tror, at Outlandish handler om) storsælger i primært medierne.

      Kommentar by Janus — 1. juni 2008 @ 19:37

    20. -> 18 “Jeg har derimod skrevet at de også er kristne.”

      Nej. De to altdominerende i bandet er muslimer, og den tredje er fra Honduras og katolik.

      Kommentar by Mette ( liberal ) — 1. juni 2008 @ 19:39

    21. Clement Kjersgaard havde i øvrigt gruppen i studiet i forbindelse med sit talk show på DR2 (i efteråret 2005(?)). Ved den lejlighed svinede Outlandish det danske kongehus på en rigtig ulækker måde.

      Kommentar by Janus — 1. juni 2008 @ 19:41

    22. Outlandish minder lidt om Leni Riefenstahl. Mens Lenny Martinez kan kaldes kunstens quisling.

      Kommentar by Janus — 1. juni 2008 @ 19:43

    23. “De to altdominerende i bandet er muslimer, og den tredje er fra Honduras og katolik.”

      Ja, og Lenny Martinez har ved flere lejligheder været kørt ud på et sidespor. De to islamister optræder uden Lenny, når det passer dem. Lenny Martinez har næppe megen indflydelse på sangskrivning og videoer osv. Han er med for at legitimere de to muslimers islamisme. Hvis de ikke har Lenny Martinez, er de færdige i en dansk sammenhæng. Men Lenny Martinez ryger ud, hvis Outlandish får succes hos islamisterne i USA.

      Kommentar by Janus — 1. juni 2008 @ 19:47

    24. @William;

      W: Er du med på at Lenny Martinez fra Outlandish er kristen? Outlanidsh er et godt billede på den korte afstand der kan være mellem kristendom og islam. Anyway, de burde selvfølgelig holde sig for gode til at optræde med organisationer der forbindes så direkte til Det Muslimske Broderskab.

      S: Ja, det var jeg fuldt ud klar over. Jeg er imidlertid også klar over at hans kristne baggrund ikke ligefrem er det der fylder Outlandish’s tekstunivers eller iøvrigt er det fremtrædende ved Outlandish’s rolle i offentligheden.

      Bevares, jeg burde vel strengt taget have skrevet klart at der kun var tale om de to, men jeg antog at det fremgik implicit i og med at jeg skrev moderat islam – altså måtte det jo handle om muslimerne i gruppen. Det var så ikke alle der fangede den, og det er jo så nok min fejl. Fair nok.

      Du er ude i noget værre apologi når du omtaler det som “organisationer der forbindes så direkte” – det lyder som om de to organisationer kun har lidt til fælles. De to organisationer er direkte forbundet, og hylder samme ideologi. At de to organisationer ikke optræder under samme navn, er jo udelukkende et marketing spørgsmål (segmentering/branding). Det er da yderst problematisk at optræde derfor, og dertil skal vi jo lægge at det ikke er første gang Outlandsish sættes i forbindelse med hardcore islamister – tværtimod.

      Du skriver ydermere om den korte vej mellem islam og kristendom. Jeg ved ikke om det er ment som en vittighed eller ej. Men altså, det giver jo ingen mening at tale om kort vej, blot fordi en kristen spiller musik sammen med to muslimer. Der er jo aldrig nogen der har påstået at mennesker ikke kan arbejde sammen om et eller andet, blot fordi de har forskellig religion. USA og stalin samarbejde også under krigen, og Nazisterne med muslimer i jugoslavien og mellemøsten. Iøvrigt er det jo netop bemærkselsværdigt hvordan det kristne medlem spiller med på de stærkt islamisk-tekster. Tror du han deler de to andre’s begejstring for muslimske krigere, småbørns-ægteskaber osv., Eller er han måske bare ligeglad fordi han nu har fået et fedt levebrød.
      Under alle omstændigheder så er Outlandish’s optræden i offentligheden jo altid med de to muslimer og deres rabiate og anti-demokratiske holdninger i forgrunden. De har så en tavs mand, der tilfældigvis har kristen baggrund, med på slæb, men han retter jo blot ind efter deres holdninger.

      Men at du opfatter det som en kæmpesucces for multikulti-samfundet at en kristen spiller lidt musik med to ekstremistiske muslimer, opfatter jeg igen, som i andre tråde herinde, blot som et udtryk for et utrolig lavt ambitionsniveau på vegne af multikulti-samfundet.

      Jeg synes i det hele taget at du tager ganske let på at så fremtrædende “danske” kunstnere, der jo så iøvrigt ofte fremhæves som gode eksempler på integrationen og moderat islam, i den grad fletter fingre med organisationer med en noget tvivlsomt forhold til demokrati, ligestilling osv…
      Er du sikker på at du ville være ligeså overbærende hvis det have været et par hvide mennesker med typiske danske navne, der havde givet udtryk for lignende politiske sympatier ?

      Kommentar by Superman — 1. juni 2008 @ 19:48

    25. William: “Outlanidsh er et godt billede på den korte afstand der kan være mellem kristendom og islam.”

      Der er en afgrund mellem kristendommens kærlighedsbudskab og den hadefulde koran og ideologien islam.

      Kommentar by Janus — 1. juni 2008 @ 19:50

    26. @Superman

      Smukt indlæg

      Kommentar by Janus — 1. juni 2008 @ 19:57

    27. Den trykte version af Jyllands-Posten i dag (01.06.2008) kan bestemt anbefales.

      Kommentar by Janus — 1. juni 2008 @ 19:59

    28. @ Superman, du skriver; De to organisationer er direkte forbundet, og hylder samme ideologi.

      W: Jeg ved ikke meget om den organisation (eller den under-afdeling) som Outlandish optrådte med, så jeg tager dit ord for det, og retter ind på det punkt. Tak for oplysningen.

      S: Men at du opfatter det som en kæmpesucces for multikulti-samfundet at en kristen spiller lidt musik med to ekstremistiske muslimer

      W: Uriaspost-trick igen. Selvfølgelig betragter jeg ikke Outlandish som en succes for samfundet, islam er lige til at lukke op og skide i, og alt jeg har aldrig skrevet noget der tilnærmelsesvis ligner den stråmand du bygger op.

      Jeg forholder mig ikke positivt til Outlandishs budskab, de har skrevet en sang der hylder gud-hypotesen, bøn og andet idioti. Jeg bryder mig ikke om dem, og jeg kan ikke se hvordan du har fået det indtryk. Bortset fra a du er med på den der ‘lad os kalde William muslim, fordi han siger at han er ateist’-bølge, som indtil videre 3 brugere herinde er med på (i uskøn forlængele af den sidste post i http://www.christiandiscussionforums.org/v/showpost.php?p=571357&postcount=16 )

      S: Du skriver ydermere om den korte vej mellem islam og kristendom.

      W: Endnu et Urispost-trick. Jeg har skreve at der KAN VÆRE en kort vej mellem kristendom og islam. Religionerne er væsensforskellige, hvilket jeg har skrevet adskillige gange herinde.

      @ Mette, du skriver; Nej. De to altdominerende i bandet er muslimer, og den tredje er fra Honduras og katolik.

      W: Det modsige jo ikke mit udsagn om at de ‘også er kristne’. Islam kan sagtens dominere et band, som OGSÅ er kristent.

      @ Janus, du skriver; Der er en afgrund mellem kristendommens kærlighedsbudskab og den hadefulde koran og ideologien islam.

      W: Det har du helt ret i, der er langt vej fra det ene element i kristendommen til koranen (som ganske rigtigt er hadefuld) og islam (som ganske rigtigt er en ideologi). Men det modsiger altså ikke mit udsagn om at der KAN VÆRE en kort vej mellem kristendom og islam.

      Kommentar by William — 1. juni 2008 @ 20:27

    29. Når jeg skriver ‘Bortset fra at du er med på den…’, skulle der stå ‘Bortset fra at du måske er med på den…’

      Kommentar by William — 1. juni 2008 @ 20:28

    30. Du skriver meget sludder, William.

      Kommentar by Mette ( liberal ) — 1. juni 2008 @ 20:41

    31. Tja JP øffer jo bare hvad de tror giver dem plusser hos Anders FUP og Bent betjent og ærligt talt ser jeg ingen forskel på dem og så de radikale naivister, medierne BLÅ eller RØDE regner sig virkelig som den fjerde statsmagt ikke som vagthunde men som dem der diktere begivenhederne.

      Når man dagligt læser ledere,kronikker og bestilte læserbreve der hylder EU, og ikke mindst Tykiets RET til EU, ja så ………..Suk, så siger det mig at de intet har fattet, og da slet ikke når man også Dagligt skal læse den hån som ikke engang såkaldte borgerlige journalister (og gad vide hvor borgerlige de virkeligt er når man læser prøvevalgene fra journalisthøjskolen)kan afholde sig fra ang det parti som nu engang fastholder V og K ved magten.

      Kommentar by whodares(islam skaber tabersamfund) — 1. juni 2008 @ 20:43

    32. Det glæder mig at diverse medier og forskere er begyndt at se lidt mere kritisk på Outlandish. Det var på tide.

      Kommentar by Janne — 1. juni 2008 @ 21:09

    33. “Tja JP øffer jo bare hvad de tror giver dem plusser hos Anders FUP og Bent betjent og ærligt talt ser jeg ingen forskel på dem og så de radikale naivister, medierne BLÅ eller RØDE regner sig virkelig som den fjerde statsmagt ikke som vagthunde men som dem der diktere begivenhederne.”

      Proportioner.

      Der er fanden til forskel på JP og Politiken. Uden JP og WA kunne vi godt pakke sammen.

      Kommentar by Janus — 1. juni 2008 @ 21:34

    34. “Suk, så siger det mig at de intet har fattet, og da slet ikke når man også Dagligt skal læse den hån som ikke engang såkaldte borgerlige journalister (og gad vide hvor borgerlige de virkeligt er når man læser prøvevalgene fra journalisthøjskolen)kan afholde sig fra ang det parti som nu engang fastholder V og K ved magten.”

      De fleste journalister er medløbere og apologeter. De tør ikke kaste et kritisk blik på islam, men køber i stedet islams gentagne offerretorik.

      Kommentar by Janus — 1. juni 2008 @ 21:38

    35. Da Outlandish sang til koncerten for Frederik og Mary dagen før deres bryllup – husker ikke hvilken af de 2 sange der er nævnt her på tråden, men een af dem var det – var Frederik vildt begejstret for deres performance af denne.

      Jeg undrede mig lidt fordi jeg opfattede deres udlægning som værende alt andet end venlig.

      Men Frede var som sagt vildt begejstret – og det giver medvind på cykelstierne.

      De 2 Brødrer udi Islam foragter det Danmark/ Danskerne, minus William et al, står for.

      Det kan ikke komme som en overraskelse af de mere og mere åbenlyst viser deres tilhørsforhold til The Muslim Brotherhood.

      Brødrerne Outlandish oplever succes – og har ikke ret meget længere brug for et image ala muslimer med tilknytning til Islam Light.

      Forøvrigt, flere og flere Kafir bliver bevidste om – bl.a. takket være Tyrkiets Erdogan – at en Islam Light ikke eksisterer.

      Selvfølgelig får Brødrerne Outlandish succes hos Islamisterne i USA.

      Og så kommer de retur hertil for at fortsætte deres Da´wa virksomhed blandt Danmarks Kafir.

      Og DEN går jo rigtig udmærket !

      Kommentar by Vivi Andersen — 1. juni 2008 @ 22:46

    36. @WIlliam
      Gu er de ej også kristne. Der er muligt at den ene er dum nok til at spille sammen med islamister, men der er ingen tvivl om hvor bandet står rent værdimæssigt. Kristne dihmmier er ikke noget nyt, vi har bl.a. en ordentlig røvfuld af dem i Det Radikale Venstre.

      Hvis jeg begynder at spille i et band med nazister, så kan det godt være jeg ikke selv er nazist, men bandet er det sgu.

      Kommentar by RettenTilSelvforsvar — 1. juni 2008 @ 22:46

    37. Outlanidsh er et godt billede på den korte afstand der kan være mellem kristendom og islam.

      Wislam er et godt eksempel på, at boglig lærdom skal doseres med omtanke. Så megen information, så lidt viden.

      Kommentar by Kim Poulsen — 1. juni 2008 @ 23:27

    38. Vi bør dog takke Outlandish for at tydeliggøre, at den romantiske historie om multikultur og multireligiøsitet ikke er andet end en løgn.

      Kommentar by Janus — 1. juni 2008 @ 23:39

    39. Jepper, de er faktisk en gave til islammodstanden.

      Kommentar by Kim Poulsen — 1. juni 2008 @ 23:54

    40. @ Vivi, du skriver; De 2 Brødrer udi Islam foragter det Danmark/ Danskerne, minus William et al, står for.

      W: Hvad står jeg for…? Jeg står bl.a. for ateisme, religions-bekæmpelse, kvinders rettigheder, homoseksuelles selvfølgelige lige rettigheder, adskillelse af kirke og stat, adskillelse af religion og politik, mere naturfag i skolerne m.m. Så hvis de vitterligt er brødre ud i islam der foragter det danskerne står for, så har de nok også noget ekstra galde til overs for undertegnede.

      Og hvad skal vi gøre ved det? Skal vi angrebe islam ved religionens forpestede rod, troen på at der er en gud? Eller skal vi som Krarup & Co. kritisere islam sønder og sammen, men kun så længe at vi freder fundamentet for islam, og undgår kritik af den helt basale idé (gud-hypotesen) som er forudsætningen for koranen og Muhammeds autoritet? En slags islam-kritik light.

      Kommentar by William — 2. juni 2008 @ 00:10

    41. 40.William

      Vi skal ikke gøre enten det ene eller det andet .

      Vi skal gøre begge dele .

      Du er muligvis bedre funderet til at tage fat på gudsbegrebet – jeg ved jeg ikke er det.

      Kraup og andre som han (fagfæller og ordinære troende) må udøve deres kritik på den måde de finder er acceptabelt for dem.

      Jeg arbejder på at forsøge at komme til at begribe Islams politiske, samfundsmæssige og religiøse komponenter, de 3 ben, der tilsammen udgør og benævnes som Islam, samt Islams dualisme – og hvilke mulige konsekvenser denne ideologis tilstedeværelse har for Danmark og Ikke-muslimer.

      Den Islamiske dualisme, og specielt dens konsekvenser, er særdeles interessant.

      Islams opdeling af hele menneskeheden på denne Klode, i Rene og Urene, og alle lande i hhv. dar al-Islam og Dar al-Harb kan lyde som noget der er hentet ud af en siencefiction roman og ikke blodig alvore i det virkelige liv.

      Hvad jeg er blevet klar over i forbindelse med ovennævte er, at Shariaen er alt afgørende overalt indenfor Islam.

      Denne er bindemidlet ,eller rygraden, i Islam.

      Jihaden er betydningsfuld

      , idet en veludført Jihad giver den fremgang, annektering af Vantro lande, som Allah har pålagt hans Rettroende at føre ud i livet på hans vegne.

      Allah kræver jo af hans muslimer at de alle, efter evne, skal deltage i Jihaden vendt mod Vantro lande.

      I modsætning til tidligere tiders Jihad har nutidens Jihad ganske mange redskaber og metoder at tage i anvendelse.

      Et faktum er, at vi først nu er begyndt at finde ud af hvad det er for metoder og redskaber, der tages i brug i f.eks. nutidens 3. Jihad mod Europa.

      Kommentar by Vivi Andersen — 2. juni 2008 @ 03:20

    42. “Men i bandets tredje udgivelse, ”Closer than Veins”, hvis titel er en Koran-reference, gør bandet for alvor op med det mere kantede og rå tekstunivers og har i stedet bevæget sig over i et langt mere markant islamisk tekstunivers. Netop dette skifte til et pænere udtryk uden bandeord angiver MAS Youth som en overvejende årsag til, at gruppen er blevet inviteret til USA.

      Teksterne på ”Closer Than Veins” bærer i høj grad præg af et islamisk og til tider endda islamistisk verdenssyn, hvor verden deles ind i muslimer og ikke-muslimer, uden at gruppen åbenlyst støtter en militant udgave af islam.

      Helteskikkelser
      Dog flirter gruppen, bevidst eller ubevidst, med de samme temaer, som den ekstremistiske islamistiske organisation Hizb-ut-Tahrir…”

      Go’ morgen, Danmark!

      Kommentar by Mette ( liberal ) — 2. juni 2008 @ 06:38

    43. For os med login kan teksten ovenfor nu hentes i artiklen “Hjælp os, Guds sværd”:

      http://jp.dk/arkiv/?id=1356799&jp_user_id=95618G9F902E261308

      Kommentar by Mette ( liberal ) — 2. juni 2008 @ 06:40

    44. Ateisme er i sagens natur også en tro.

      Kommentar by Cæsar — 2. juni 2008 @ 10:42

    45. @ William

      “Eller skal vi som Krarup & Co. kritisere islam sønder og sammen, men kun så længe at vi freder fundamentet for islam, og undgår kritik af den helt basale idé (gud-hypotesen) som er forudsætningen for koranen og Muhammeds autoritet? En slags islam-kritik light”

      Der er jeg for en gangs skyld helt enig med dig. Når man kritiserer islam bør man samtidig kritisere selve påstanden om Guds eksistens. Altså tage fat ved fundamentet for deres idiotiske krav og regler, og forklare dem, at der altså ikke eksisterer nogen allah, og at muhammeds påstande var direkte løgne eller i bedste fald mentale forstyrrelser, at deres værdier skal komme fra menneskelig fornuft fremfor religiøse tosserier.

      Jeg ved naturligvis ikke hvad du lægger i ”Krarup & Co.” men hvis det er en hentydning til Dansk Folkeparti som sådan, så må jeg hellere informere om, at partiet har rigtig mange ateistiske og agnostiske medlemmer. Morten Messerschmidt, som jeg i øvrigt har stor respekt for, har jeg blandt andet hørt omtale religion som værende idiotisk og ”infantil”. Jeg er dog enig i at religionskritikken har alt for lidt plads i islamkritikken, men det er ikke noget specielt problem i relationen til Dansk Folkeparti – selvom det også ville klæde dem at tage diskussionen op. Det er en generel tendens, at alt for mange ikke ønsker at røre ved det helt grundlæggende. Måske af frygt for at støde nogen?

      Dermed ikke sagt at jeg anser kristendommen og islam for at være lige slemme, der har islam for længst taget førstepladsen, men de er lige usande.

      Kommentar by RettenTilSelvforsvar — 2. juni 2008 @ 10:52

    46. -> 44

      Det er en kendsgerning, at der løbende foregår kritik af kristendommen, og det i vid udstrækning. Samt at dette ikke er noget nyt.

      Det er også en kendsgerning, at ingen af os magter at afgøre, om der findes en Gud eller ej. Det er ikke et spørgsmål om intelligens, meget intelligente menensker er ofte troende. Der findes ikke et gudsbevis, som kan be- eller afkræfte, om der findes en Gud. Det er derfor spild af tid at diskkutere det emne.

      Desuden er det på det seneste blevet uklogt at angribe kristendommen, selv hvis man ikke tror på den, da mange mennesker synes at have et behov for en religion, og kristendommen trods alt har en funktion som et kit med ritualer i den vestlige kultur.

      N.B at jeg ikke forsvarer kristendommen som religion men som kulturbærende institution, og kraftigt vil understrege, at det er farligt at angribe kristendommen for hårdt.

      I Sverige blev det katastrofalt – det er har selv Göran Persson skrevet i en bog – at den svenske kirke og stat blev adskilt. Da tog ragnarok et tigerspring frem.

      Men bevar mig vel, det ville da være naturligt at adskille kirke og stat, det er blot alt for farligt.

      Dette ved William sandsynligvis, og derfor vil han fortsætte med at angribe religionerne samlet.

      Kommentar by Mette ( liberal ) — 2. juni 2008 @ 11:25

    47. @ RTSF, du skriver; muhammeds påstande var direkte løgne eller i bedste fald mentale forstyrrelser,

      W: Hvem ved hvad Muhammed i virkeligheden påstod? Selv hvis man regner Muhammed for en profet, så er der så mange led mellem Muhammed og de første skriftlige kilder om ham, at muslimer allerede før de læser hans ord bør begynde at forholde sig skeptisk til hans ord.

      RTSF: Jeg ved naturligvis ikke hvad du lægger i ”Krarup & Co.”

      W: Min fejl, det skulle jeg have præciseret. Katrine Winkel-Holm, Jesper Langballe, Katrine Lilleør, Islam-kritisk Kirke-netværk m.fl. Hele den kristne islam-kritik. DF ville være ‘Kjærsgaard & Co.’, og jeg tror i øvrigt at det for størstedelen af DF er ren populisme (og ikke overbevisning) at de afstår fra kristendoms-kritik (men det er jo bare min spekulation).

      RTSF: Dermed ikke sagt at jeg anser kristendommen og islam for at være lige slemme, der har islam for længst taget førstepladsen, men de er lige usande.

      W: De er ikke lige slemme, hverken i teori eller praksis. Men jeg tror faktisk at et bedste forsvar for kristendommen er ‘vi er ikke lige så slemme som islam’, og det er et pattisk forsvar.

      Kommentar by William — 2. juni 2008 @ 11:26

    48. @ Mette du skriver; Det er også en kendsgerning, at ingen af os magter at afgøre, om der findes en Gud eller ej.

      W: Det er også en kendsgerning, at ingen af os magter at afgøre, om The Flying Spaghetti Monster findes eller ej. Det er også en kendsgerning, at ingen af os magter at afgøre, om Bertrand Russels Tepotte findes eller ej.

      M: Desuden er det på det seneste blevet uklogt at angribe kristendommen, selv hvis man ikke tror på den

      W: Fair nok (kun for argumentets skyld), men er det ikke stadigvæk klogt at angribe guds-hypotesen uden at komme ind på kristendommen specifikt? Daniel C. Dennett har jo præsteret fremragende religionskritik uden at beskæftige sig direkte med nogle af de store religioner.

      M: Dette ved William sandsynligvis, og derfor vil han fortsætte med at angribe religionerne samlet.

      W: Jeg angriber dem ikke samlet. Jeg har intet problem med jainisme eller buddhisme (selvom jeg hverken er jain eller buddhist). Og jeg anerkender forskellene på islam og kristendom, og kan sagtens angribe en enkelt religion af gangen, når det er påkrævet. Men når det bedste angreb på islam er et angreb på fundamentet, så generer det mig ikke at det fundament også er kristendommens fundament.

      Kommentar by William — 2. juni 2008 @ 11:32

    49. Ikke overraskende taler minaret avisen Politiken stadig for sin (syge) sharia moster:

      “Set med mange muslimske øjne er diktaturet, korruptionen og undertrykkelsen en del af moderniseringen og koloniseringen, og et udtryk for hvordan den ene vestlige, sekulære og ikke-islamiske model efter den anden er slået fejl. Først liberalisme og nationalisme og senere socialisme og nationalisme i forskellige mere eller mindre ekstreme udgaver.”

      http://blog.politiken.dk/toger/2008/05/31/sharia-og-droemmen-om-retfaerdighed/

      Der kan Jyllandsposten dog ikke være med.

      Kommentar by Janne — 2. juni 2008 @ 11:43

    50. @ Mette, du skriver; Men bevar mig vel, det ville da være naturligt at adskille kirke og stat, det er blot alt for farligt. Dette ved William sandsynligvis, og derfor vil han fortsætte med at angribe religionerne samlet.

      W: Jeg glemte lige at benævne det ‘Uriaspost-trick’ det du gør her. Det er den gode gamle traver herinde ‘jeg ved hvad dine motiver er’. ‘..derfor vil han fortsætte med at angribe religionerne samlet’. Så du tror at jeg vil angribe religionerne samlet, fordi det er farligt at adskille kirke og stat? Jeg har altså ’sinister motives’, eller hva’…?

      @ Vivi; jeg forstår din pointe. Der er også brug for dit arbejde, og for folk som Irshad Manji (tjek hende ud hun er sej; http://www.irshadmanji.com/ ). Men at bringe ‘rettroende muslimer’ til itjihad (hvilket i muslimsk terminologi vel er det der må være dit første del-mål) er 1) en mission jeg ikke kan have hjertet i (selvom jeg støtter den), 2) den løser nogle gigantiske poblemer vi har i 2008, men løser ikke det større problem som religion har udgjort igennem menneskehedens historie.

      Kommentar by William — 2. juni 2008 @ 11:59

    51. @ William
      Hvis en diskussion skal være meningsfyldt må de involverede fra starten af kunne redegøre klart og forståeligt for respektive synspunkter på en sag. Ender man i en situation, hvor man med en vis hyppighed må ty til vendinger som f.eks.: `Jeg har aldrig sagt…..men jeg sagde at der KAN være…..´ så har man enten ikke kunne forklare sig tilstrækkeligt godt eller også er det fordi man føler sig trængt lidt op i en krog. Et rigtigt William-trick.

      Sætningen : `Er du med på at Lenny Martinez fra Outlandish er kristen? Outlanidsh er et godt billede på den korte afstand der kan være mellem kristendom og islam.´ er uforklaret fuldstændig åben for fortolkning, og du har ærligt talt fortjent de tæsk du har fået for denne udtalelse. Og vi har stadig den dybere indsigt til gode, med mindre vi som udgangspunkt skal tage dit ateistiske ståsted, naturligvis.

      Men ellers er din opremsning af hvad du står for OK for mig, om end tilføjelsen `find selv på flere´ måske ligger lige lovligt perfekt til højrebenet. Ingen tvivl om at du er et rationelt, retskaffent og godt menneske.

      W: `Og hvad skal vi gøre ved det? Skal vi angribe islam ved religionens forpestede rod, troen på at der er en gud? Eller skal vi som Krarup & Co. kritisere islam sønder og sammen……´
      EH: Ja, man kan jo forsøge at række efter stjernerne, men personligt vil jeg nu udsætte dette eksperiment til en mere rolig fase i den udvikling der pågår i Europa for øjeblikket.
      Jeg tror næppe at det var denne urealistiske tanke om islams totale udslettelse, som optog forsvarerne mest da de islamiske hære stod foran Wiens porte. Mon ikke målene var lidt mere jordnære? Forsvare byen mod barbari, massakrer, voldtægter og tyranni. Så, skal vi ikke lige sikre vort kerneområde først, før vi `drager på togt´ i langbortistan, et togt som ikke har den ringeste udsigt til at kunne lykkes i meget, meget lang tid fremover?

      Kommentar by EH — 2. juni 2008 @ 12:32

    52. >William

      De fleste muslimer er ligeglade med “Allah”, det er Muhammed, som er deres gud. Det er hans eksempel de følger og hans ord de tror på. Islam burde retteligt kaldes Muhammedanisme.

      Vil du altså underminere den islamiske pest, så glem alt om gudsbeviser og tilsvarende højintellektuelle abstraktioner, som de fleste menige religiøse alligevel ikke fatter, og hold dig istedet til det der batter, nemlig sandheden om islams Muhammed.

      Det er slet ikke så svært. Bare citer de kanoniske islamiske kilder, og hør islamfascisterne skrige som stukne svin.

      Det er heller ikke så underligt, for det er netop synet på Muhammed, som udgør det fundament, som islamfascisterne bygger på. Derfor er det også der, de er aller mest følsomme.

      Og drop så det fis med, at det er religionskritikken, der er central i forhold til islam. Nej, det er det ikke. Religionskritik er fint nok sådan helt generelt, og er også nødvendig, men du er dæleme naiv, hvis du tror, at religiøse holder op med at være religiøse, blot fordi du mener at kunne modbevise deres gudsbegreb.

      For det første opfatter religøse mennesker sjældent deres religion som religion. Nej, det er de andres tro, som er ‘religion’, vores egen er ’sandhed’. Sådan tænker ALLE religiøse mennesker, inklusive socialister og ja, også visse typer af ateister. Religiøse mennesker vil derfor slet ikke føle sig ramt af din religionskritik, for den omfatter jo ikke dem, når de selv skal sige det. Næh, din iver efter at angribe gudsbegreberne handler nok mest af alt om dit behov for at legitimere din egen status som ateist?

      For det andet handler religion ikke i nogen særlig høj grad om teologi. Teologien er sådan set kun det kit, der skal binde fjollerierne sammen og gøre religionen spiselig for eliten. Nej, religion handler først og fremmest om sociale grupperingers behov for at legitimere og “forstå” verdens tilstand. Religion er i udpræget grad et socialt fænomen, og dens formål er at skabe orden i kaos og gøre et samfund muligt……men hvilket samfund? Det er der hunden er begravet!

      Vil du derfor ramme islam, skal du ramme den på dens samfundsopbyggende funktion, og der står MUHAMMED i centrum, ikke Allah, som strengt taget blot er en legitimerende kransekagefigur uden nogen større betydning for gennemsnitsmuslimen.

      Påvis Muhammeds forbryderiske karakter og bliv så iøvrigt ved og ved og ved og ved med at påpege Muhammeds decideret uhellige personlighed, så vil du i længden få et islam at se, som ikke vil være andet end en tynd skal af teologisk fims uden nogen tiltrækningskraft på masserne.

      Hvad spørgsmålet om den historiske Muhammed angår, så er han fuldstændig uvedkommende for andet end en teoretisk diskussion om de religiøse teksters ophav. Det har ingen praktisk betydning for den kulturkamp som foregår. Det er Muhammed som han fremgår af kilderne, som dyrkes, det er i hans navn at volden udøves, hvad enten han har levet eller blot er en obskur sheiks frie fantasi.

      Du har generelt et problem med at forholde dig til de ikke-teoretiske aspekter af den kamp, der forestår. Du kan teorien, men du evner tydeligvis ikke at omsætte den i praksis og det ser heller ikke ud til, at du kan prioritere dine kræfter. Du bruger i hvert fald ugudelige mængder af ord på ligegyldige petitesser, og overser helt det store billede.

      Kommentar by Mackety (Islamologifob) — 2. juni 2008 @ 13:07

    53. @ Mette
      “Det er også en kendsgerning, at ingen af os magter at afgøre, om der findes en Gud eller ej. Det er ikke et spørgsmål om intelligens, meget intelligente menensker er ofte troende. Der findes ikke et gudsbevis, som kan be- eller afkræfte, om der findes en Gud. Det er derfor spild af tid at diskkutere det emne”

      Verden ældste, og ærligtalt mest tåbelige, argument. Så længe der findes religiøse mennesker er det overhoved ikke spild af tid at diskutere eksistensen af en gud, for religion er og bliver hjernespind, ikke virkelighed. Hvis man tror på en gud, skal man bevise sin påstand, ikke omvendt. Enhver kan jo komme med tossede påstande om at vi alle er sovende energiforsyninger for maskiner, lige som i Matrix; at jorden blev skabt af Det Flyvende Spaghettimonster osv. Hvis jeg påstår at 9/11 var forsaget af jøderne, at tandfeen sælger tænder på det sorte marked eller at John Mogensen er inde i George Bush, så er bevisbyrden på min side. Det samme gælder hvis jeg påstår at allah/Gud/Odin sidder oppe i himlen og kigger ned på os.
      Intelligente mennesker kan god være religiøse, det er kun et bevis på at også de kan tage fejl. Jeg vil dog vove den påstand at der findes flere ateister blandt højt intelligente, end blandt de mindre kloge hoveder.

      @William
      Min pointe var, at der mangler en ateistisk islamkritik. En større gruppe islamkritikere som ikke er bange for at sige ligeud at religion er det rene nonsens, at de må bevise deres idiotiske påstande inde de kan tages alvorligt.

      Du påstår desuden at DF afstår fra grundlæggende religionskritik pga. populisme. Er også pga. populisme at så godt som alle andre uden for DF afstår fra samme?

      Kommentar by RettenTilSelvforsvar — 2. juni 2008 @ 13:45

    54. Og så fik jeg ikke min sidste del med:

      Det er hverken patetisk eller et forsvar for kristendommen at fremhæve islam som et større problem, det er erkendelse af faktum. I al fald hvis man anser demokrati og individuel frihed som noget positivt.

      Kommentar by RettenTilSelvforsvar — 2. juni 2008 @ 13:47

    55. Ligegyldigt hvor floromvundne ord outlandish bruger, så vedbliver de med at være klamme perkere i min verden..
      Jeg håber virkelig de vil tage ud og erobre verden, så slipper vi for dem her i landet…
      SKRID outlandish..og bliv væk!!

      Kommentar by Onion — 2. juni 2008 @ 14:37

    56. ->51

      “Vil du derfor ramme islam, skal du ramme den på dens samfundsopbyggende funktion, og der står MUHAMMED i centrum, ikke Allah, som strengt taget blot er en legitimerende kransekagefigur uden nogen større betydning for gennemsnitsmuslimen.

      Påvis Muhammeds forbryderiske karakter og bliv så iøvrigt ved og ved og ved og ved med at påpege Muhammeds decideret uhellige personlighed, så vil du i længden få et islam at se, som ikke vil være andet end en tynd skal af teologisk fims uden nogen tiltrækningskraft på masserne”.

      Ja, dette er en helt afgørende Achilleshæl som vores side bør bruge maksimalt. Sandheden – Muhammeds ord og gerninger som de fremtræder i de autoritative ‘hellige’ tekster – ville underminere alle forsøg på da’wa og løgn om ‘fredens religion’, hvis disse facts vel at mærke blev udbredt med samme styrke.

      “Hvad spørgsmålet om den historiske Muhammed angår, så er han fuldstændig uvedkommende for andet end en teoretisk diskussion om de religiøse teksters ophav. Det har ingen praktisk betydning for den kulturkamp som foregår. Det er Muhammed som han fremgår af kilderne, som dyrkes, det er i hans navn at volden udøves, hvad enten han har levet eller blot er en obskur sheiks frie fantasi”.

      Det er nok rigtigt, at forestillinger om historisk korrekthed i vores forstand ikke spiller en rolle i den daglige religionsudøvelse/ideologiudøvelse for disse slaver af Allah, men prøv bare at fremsætte samme historisk/kritiske analyse af islams ophav for disse mennesker, og så vil de blive ‘krænkede’ og hysteriske igen. Det er implikationen at du fremsætter noget der for dem er kritik, der er det afgørende. På samme måde som det al-tid er ‘forkert’ og ‘taget ud af konteksten’ når vi henviser til de samme tekster som de regner for hellige. Forskeren ‘Christoph Luxenberg’ der netop specialiserer sig i historisk dekonstruktion af Koranen, må derfor også udgive under dette pseudonym.

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 2. juni 2008 @ 14:47

    57. >LFPC

      Indrømmet, du har en pointe der.

      Det ændrer dog ikke på, at det er Koranens Muhammed, der skal fokuseres på, fordi det er denne (fiktive?) voldsmand, som udgør det legitimerende grundlag for de islamiske rædselsregimer.

      Men det kan givetvis være en form for bonus, hvis man kan påvise, at Muhammed ikke alene er en decideret uhellig sociopat, men at han oven i købet også er et litterært opspind, konstrueret af datidens lommefilosofiske plattenslagere. Så vil islamfascisterne ikke blot tage sig ud som kriminelle, men de vil virke lidt latterlige foruden ved. Bonusen ville i så fald være, at vi kan få os et godt grin og styrke moralen på vores side (jeg tror ikke på det vil ændre de religiøses opfattelse af deres “gud” Muhammed. Kunne det det, var de ikke religiøse).

      Det centrale må fortsat være, at afsløre Muhammeds sociopatiske personlighed for alverden. For nok vil mange religiøse muslimer have det skidt med, at der stilles spørgsmålstegn ved teksternes ophav, men det vil være endnu vanskeligere for de fleste muslimer, fortsat at dyrke en Muhammed, som af de andre 80% af menneskeheden, med god ret, opfattes som en kriminel psykopat.

      Kommentar by Mackety (Islamologifob) — 2. juni 2008 @ 15:13

    58. -> 52 RettenTilSelvforsvar med flere.

      Du mener, at jeg bruger verdens ældste og mest tåbelige argument.

      Om det er det ældste, skal jeg ikke kunne sige, men det mest tåbelige er det i hvert fald ikke, eftersom mennesker fra tidernes morgen med god grund har undret sig over meningen med deres eksistens.

      Til din orientering tror jeg ikke, at der er en speciel mening med min tilværelse, bortset fra det som jeg selv formår at lægge i den, og det kan jeg også have mine tvivl om fra tid til anden. Helvede har jeg aldrig troet på, og jeg nærer hverken tiltro til eller ønske om et evigt liv, selv om jeg gerne ville lære alle verdens sprog og besøge alle verdens biblioteker og undersøge hver en afkrog i verden. Men jeg vil meget nødig erfare alt, hvad mennesker kan finde på, derfor er det sikkert en rigtig dårlig idé. Så er det på plads.

      Da jeg var teenager fik jeg fat i en laset bog, der var vandret gennem mange hænder, fordi det var en gammel læsekredsbog, som var endt i mine forældres bogreol. Forfatteren hedder Eric Knight og var fra Yorkshire i England, han var i den canadiske hær under Første Verdenskrig og nedsatte sig siden som reporter og hundeopdrætter i Nordamerika. Han er først og fremmest kendt for de sentimentale bøger om Lassie, der blev filmatiseret.

      Men Knight skrev også “This above all” i starten af Anden Verdenskrig, og den bog gjorde et stærkt indtryk på mig som ung. Jeg genlæste den for et par år siden og synes stadig, at den især som et tidsbillede er læseværdig. Titlen er en bid af en replik fra Hamlet, som har fulgt mig siden første læsning, og emnet er for Knight bl.a. en personlig diskussion for at afgøre, om der var nogen mening i at deltage i krigen for anden gang. Han endte med at blive major i USA’s hær og omkom ved en flyulykke.

      Et andet af hovedtemaerne i bogen er det sociale: hvem betaler den højeste pris under en krig, og i den forbindelse får vi nogle glødende forsvar for den engelske arbejderklasse, i så henseende en desillusioneret politisk bog, der virker ret hudløs og selvoplevet. Ikke just romantisk med tro på Gud, Konge og Fædreland. Tværtimod.

      Undervejs får vi tillige et indblik i oplevelser fra den foregående verdenskrig, og herunder den konstatering, at når nøden er størst, er soldater parate til at bede til en hvilken som helst gud. Det tror jeg gerne er en oplevelse, som mange har erfaret.

      Denne bog blev en bestseller i den vestlige verden og filmatiseret, og jeg mener, at man lykkedes med at få den gennem censuren i Danmark, så at den også blev læst her under krigen. Nu genoptrykkes den, og den får mange stjerner på Amazon.com den dag i dag, hvilket ikke kan være fordi der er tale om en af de store forfattere, for det er Knight ikke.

      Af en eller anden grund forekom indholdet af den bog mig fra starten at være troværdigt, jeg læste også Hemmingway som jeg havde fornuft nok til at tage med et stort gran salt. Remarque var blodig og hård, det er det eneste jeg husker fra den kant. Men Knight efterlod et budskab dels om iboende menneskelig svaghed og dels om, at man, selv når odds ikke er i ens favør, skal kæmpe for at være tro mod sig selv.

      Bogen ender om ikke lykkeligt så med, at Londons befolkning bider tænderne sammen i udholdenhed under blitzen. Har du nogensinde været på Barbican centeret i London? Jeg har ofte været der til koncerter og i teateret, men nogen charmerende bydel er det ikke. Her var bombningerne nærmest den totale katastrofe.

      Jeg kunne godt ønske mig, at nogle af de gamle krigsfilm får en renæssance, og jeg tvivler ikke på, at interessen er der. Der er rene propagandafilm fra krigens tid og senere efterkrigsfilm, som også er seværdige, selv om de forekommer os meget antikverede. Det menneskelige budskab om, at argumenterne og dialogen kan slippe op, og at der må tages et valg, er imidlertid vigtigt at diskutere og afgøre med andre og med sig selv. På det punkt er vi i nøjagtig de samme dilemmaer, som folk i andre krige, dette er også tydeligt, når man læser datidens litteratur.

      Så jeg gentager, spild ikke tiden med at gruble over Guds eksistens. Men hold endelig godt fast i, at der er en moralsk og etisk afgrund mellem kristendom og islam.

      Jeg tilslutter mig opfordringen til at gå efter Muhammed. Vi så under krisen med tegningerne, at han har gudestatus, og jeg er enig i alt, hvad Mackety og LFPC har skrevet i denne tråd. Vi skal sabotere den utilnærmelige hellighed, som islam ynder at omgive sig med. Men forsøger man at tage menneskers guddom fra dem, må vi være forberedte på, at de kan blive utilregnelige eller blot finder en ny, for den trang ligger alt for dybt i mennesker til, at den kan afskaffes.

      Som jeg tidligere har været inde på, mener jeg bl.a. at kernen i religionen er et eksistentielt behov for at føle, at noget er større end en selv, og for at at have et håb, fordi vi jo nu en gang går rundt så underligt “placeret” på en kugle i et enormt rum, som vi hverken kan se ende eller begyndelse på, og jævnligt funderer over, hvad i alverden det skal gøre godt for.

      Som jeg ser det, skal man ikke gemme til katten og natten og har lov til at forsvare det, man holder af i dette liv med næb og klør. Min søn siger, at jeg er god til det, men at han “ikke er imponeret over min evne til at forsvare mig selv“. Men jeg prøver og svarer ham, at jeg er bedre til det, end han endnu har forstået. Jeg tror, at han ville støtte de mest hardcore anti-kristne meninger, der har været luftet her. Men han formåede også at sig noget komplet ulogisk nonsens, der virkede sært forløsende på os begge, da min mor døde. “Nu er Mormor oppe hos Morfar”. Slut færdig og ikke mere diskussion om den sag.

      Tro det eller lade være, der findes øjeblikke, hvor de mest naive udtalelser modtages med kyshånd, og det er altså ikke mig, der har sat de griller i hovedet på ham om noget “oppe”.

      Med mild og meget lattermild hilsen på en varm dag først i juni i det Herrens år 2008 e. Kr.

      Kommentar by Mette ( liberal ) — 2. juni 2008 @ 16:47

    59. @ EH, du skriver; Outlanidsh er et godt billede på den korte afstand der kan være mellem kristendom og islam.´ er uforklaret fuldstændig åben for fortolkning, og du har ærligt talt fortjent de tæsk du har fået for denne udtalelse.

      W: Den sætning er klar og tydelig, men kan selvfølgelig fortolkes hvor hen man vil. Men…

      Hvis sætningen er fuldstændig åben for fortolkning, hordan kan det så være at der er læsere som har konkluderet, hvad jeg har ment med den? Begår de ikke en fejl, hvis de konkluderer hvad der er meningen med en fortolknings-åben sætning, fremfor at spørge undende ind til meningen?

      Kommentar by William — 2. juni 2008 @ 16:58

    60. @ Mackety, du skriver; De fleste muslimer er ligeglade med “Allah”, det er Muhammed, som er deres gud.

      W: I islam ville Muhammeds autoritet forsvinde helt og totalt, hvis gud-hypotesen blev droppet.

      M: …du er dæleme naiv, hvis du tror, at religiøse holder op med at være religiøse, blot fordi du mener at kunne modbevise deres gudsbegreb.

      W: Uriaspost-trick igen. Jeg har aldrig påstået at jeg kan modbevise eksistensen af gud, Ganesha, The Flying Spaghetti Monster eller Bertrand Russels Tepotte. De kan ikke modbvises (okay, tepotten kunne i teorien med de rigtige redskaber).

      M: Næh, din iver efter at angribe gudsbegreberne handler nok mest af alt om dit behov for at legitimere din egen status som ateist?

      W: Uriaspostens yndlingssport er tilsyneladende motivforskning. Er mine motiver ikke ligegyldige?

      M: Du har generelt et problem med at forholde dig til de ikke-teoretiske aspekter af den kamp, der forestår.

      W: Jeg har faktisk på min blog dokumenteret i hvert fald et tilfælde af sygelig islam, som endnu ikke var dokumenteret i noget dansk-sproget medie. http://bohemianrhapsody.dk/wp-content/uploads/2008/05/img_20441.jpg Er det ikke mere end du kan sige?

      Kommentar by William — 2. juni 2008 @ 17:05

    61. @ RTSF, du skriver: Min pointe var, at der mangler en ateistisk islamkritik.

      W: Med al respekt, men det er bullshit!

      Hvis jeg skulle sammensætte et islam-kritikkens Atheist Dream Team, så ville det bestå af Aayan Hirsi Ali, Ibn Warraq, Sam Harris, Christopher Hitchens, Daniel C. Dennett, Salman Rushide, Taslima Nasreen og Theo Van Gogh. Mit Dream Team har enten igennem egne beretninger, ofre, analyser, formidlinger eller kreativitet formået at sætte den radikale islam på dagsordnen. Hvilke 8 nulevende ikke-ateistiske debattører, kunstnere, personligheder m.m. har lavet et bidrag som matcher bidraget fra mit Atheist Dream Team? Hvilke islam-kritikere er værdige til at komme på et Christian Dream Team, Monoteistic Dream Team eller hvad du ellers vil kalde det?

      Kommentar by William — 2. juni 2008 @ 17:07

    62. @ Mette, du skriver; mennesker fra tidernes morgen med god grund har undret sig over meningen med deres eksistens.

      W: Det har Siddhartha Gotama, Mahavira m.fl. formået at gruble over uden at komme ind på gud-hypotesen. Sam Harris er en af de stærkeste kritikere af gud-hypotesen, men han har tilbragt over 2 år af hans liv i meditation. Undren over meningen med eksistensen er heligvis ikke uløseligt forbundet med gud-hypotesen.

      Kommentar by William — 2. juni 2008 @ 17:14

    63. @ RTSF, du skriver; Du påstår desuden at DF afstår fra grundlæggende religionskritik pga. populisme.

      W: Det har jeg ikke påstået. Min ytring om DF’s mtoiver til deres manglende religionskritik starter med ‘jeg TROR i øvrigt’ og slutter med ‘men det er jo bare min spekulation’. Det er ikke en påstand, men en spekulation. Nogle af os arbejder i feltet mellem ‘absolut vished’ og ‘ingen idé om det’, og i det felt pakker man sine udsagn ind i ‘jeg tror’ og påpeger at det er en spekulation (og dermed ikke en påstand).

      Kommentar by William — 2. juni 2008 @ 17:39

    64. -> 62 William

      Og???

      Kommentar by Mette ( liberal ) — 2. juni 2008 @ 17:40

    65. >60 William

      De fleste muslimer ville ikke engang opdage det, hvis en moderne Nietzche tog livet af deres Allah, men afslør Muhammed som den pædefile massemorder han var, så skal du bare se løjer. Problemet her er, at du med din religionskritik henvender dig til en islamisk politisk/teologisk elite, som er bedøvende ligeglade, da de i forvejen ikke selv tror på det nonsens, som de står og spytter ud i moskeen hver fredag. Hvis du vil tage livet af islam, skal du gøre det umuligt for den muslimske menigmand at tro på Muhammed, og det gør du ikke med religionskritik, men derimod med MUHAMMED-kritik.

      Dine motiver for de standpunkter du indtager, er i høj grad relevante for os andre, simpelt hen fordi du ikke på noget tidspunkt har spillet med åbne kort. Dine motiver er faktisk fuldstændig afgørende for, om jeg er i stand til at fatte tillid til dig som person. Du kan så mene, at det er ligegyldigt for diskussionen om jeg har tillid til dig, men faktum er, at så længe jeg tror, du er en popsmart bebumset dengse, der fiser den af her, med det formål at lufte sit vildt opskruede selvbillede, så vil vi to aldrig få en konstruktiv debat om noget som helst. Jeg har ikke tillid til dig, og ser intet i din tilgang til debatten, som giver mig grund til at tro, at du er en person jeg kan tage alvorligt, og enhver debat mellem os to, vil derfor munde ud i, at jeg giver dig en verbal røvfuld for alle de ligegyldigheder og sofisterier som du forpester nettet med.

      Dokumentation siger du? Du har bragt et billede på din blog og mener dermed du har gjort dit, ROFL. Jøsses William, den bemærkning illustrerer ganske glimrende hvor virkelighedsfjern du er.

      Kommentar by Mackety (Islamologifob) — 2. juni 2008 @ 17:41

    66. -> 61 William

      Du er sandelig beskeden i dit ønske om et ateistisk dream-team. De tre med engelske naven kender jeg ikke til, og de kan måske opveje nogle skævheder.

      Men hvad siger du til Jürgen Habermas, william. God, solid mand for Frankfurterskolen? En af det 20. årh.’s mest beundrede filosoffer og socialoger, for mange Gud. Lad os nu få et godt bud, og det glæder jeg mig virkelig til.

      Hvad angår et dansk dream-team med kristen overbevisning kan jeg sagtens sætte indtil flere, der hurtigt ville kunne køre dig i sænk.

      Kommentar by Mette ( liberal ) — 2. juni 2008 @ 17:49

    67. @ Mette;

      My bad! Jeg blander mere end et indlæg sammen, og læser det Mette-citat som RTSF hiver frem som ‘gud-hypotesen er ikke tåbelig fordi der er grubler over menneskelig eksistens længe’, mens du i virkeligheden skriver ‘at påpege at gud-hypotesen ikke kan modbevises er ikke tåbeligt fordi der er blevet grublet over menneskelig eksistens længe’. 100% min fejl-læsning, og jeg beklager meget.

      Kommentar by William — 2. juni 2008 @ 17:57

    68. @ Mette, du skriver; Du er sandelig beskeden i dit ønske om et ateistisk dream-team. De tre med engelske naven kender jeg ikke til, og de kan måske opveje nogle skævheder.

      W: Harris, Dawkins, Hitchens, Dennett – der er fire med engelske navne. Hitchens og Dawkins har begge haft islam-kritiske bøger på 1. pladsen af New York Times Bestseller-liste, og Harris havde en islam-kritisk bog helt oppe på 4. pladsen og den blev på listen i 33 uger. Daniel Dennett angriber ingen religioner specifikt, men er med til at forme det teoretiske fundament for meget af de tre andres islam-kritik.

      M: Men hvad siger du til Jürgen Habermas, william. God, solid mand for Frankfurterskolen?

      W: Og ham ville du sætte på en islam-kritikkens Monotheistic Dream Team? http://habermasians.blogspot.com/2008/03/habermas-on-dutch-anti-islam-film.html

      Hvilken islam-kritik gør ham fortjent til en plads på din ‘islam-kritikkens Dream Team’?

      M: Hvad angår et dansk dream-team med kristen overbevisning kan jeg sagtens sætte indtil flere, der hurtigt ville kunne køre dig i sænk.

      W: Det vil jeg gerne høre mere om.

      Kommentar by William — 2. juni 2008 @ 18:09

    69. @ William
      Det er muligt at vi går lidt fejl af hinanden, men i min optik er en klar og tydelig tekst altså ikke åben for flere divergerende fortolkninger. Det her er jo trods alt kun en smule filosofi på køkkenbordsniveau. At kaste skylden for uklarheden på dine opponenter er for plat. Prøv nu at forklare hvorfor en konstatering af at 2 muslimer og 1 kristen laver musik sammen viser hvor tæt islam og kristendom KAN være forbundet. Jeg kender kun bandet af navn og vil da gerne belæres.

      Kommentar by EH — 2. juni 2008 @ 23:50

    70. @ EH, du skriver; Prøv nu at forklare hvorfor en konstatering af at 2 muslimer og 1 kristen laver musik sammen viser hvor tæt islam og kristendom KAN være forbundet.

      W: Langt de fleste religiøse mennesker vælger og vrager i dres religiøse traditioner og hellige skrifter. Hvis du vil vide hvor absurd tanken om ikke at vælge og vrage i kristendom, så kan du læse denne (i øvrigt overordentligt kristen-venlige) bog; http://www.ajjacobs.com/books/yolb.asp. De to muslimer vælger og vrager også i islam, jf. bl.a. at de spiser kød selvom ingen dyr i dag behandles efter halal-forskrifter (som bl.a. forbyder brændemærkning af dyr).

      Og når først folk er begyndt vælge og vrage i deres religions grundlag , så er det i vidt omfang hjertet der bestemmer hvad der vælges og hvad der vrages. Og hvis et kristent og muslimsk hjerte, så slår i samme takt (og det kan både være af det gode og det onde), så KAN islam og kristendom komme overordentlig tæt på hinanden.

      Jeg er sikker på at mange kristne danskere føler et høj grad af værdifælesskab med en imam som hende her: http://www.irshadmanji.com/

      Så kristendom og islam behøver ikke være lige så langt fra hinanden, som Biblen og Koranen eller Muhammed og Jesus.

      Kommentar by William — 3. juni 2008 @ 00:05

    71. Det er vel menneskene, der i sidste instans bestemmer hvorvidt der skal eksisterer kløfter mellem dem eller ej?

      Men når beundrede, også af Vesten, Islamiske Topdogs, som bl.a. al-Qaradawi bliver taget i at sige og skrive som han gør, når han tror sig sikret for Kafirs medlyt og -læsen, synes afstanden mellem Rettroende og Vantroende at ikke at blive mindre.

      De Rettroende vil stole på al-Qaradawi, hvem ellers ?

      Een af de allerværste erkendelse jeg har gjort mig omkring Islam og Rettroende er deres tilladelse, fra Allah, til at anvende Taqiyya, Kitman og Takfir, så længe disse er rettet mod Vantro, tjenende Islams sag.

      Faktisk rystede det mig en hel del.

      For hvordan i alverden skal Kafir nogensinde kunne stole på folk, der bekender sig til Islam ?

      Sagen blev ikke gjort bedre af at læse om, hvordan al-Qaradawi og for øvrigt også Tariq Ramadan på de mest intelligente måder udadtil sylter de Vantro ind i forstillelser og løgn, mens de, når tror sig i sikkerhed i Islamiske kredse, taler stik modsat det de fortæller de Vantro.

      Irshad Manji vælger jeg ,som een af de mange mildt sagt modige muslimer, og fhv. muslimer, der lever og virker derude, at tro på.

      Som muslim, udadagerende, tørklædefri, lesbisk kvinde, er hun i den grad hjemfalden til den højeste, Islamiske straf, men alligevel fortsætter hun ufortrødent på den af hende valgte kurs.

      Kommentar by Vivi Andersen — 3. juni 2008 @ 01:32

    72. Willliam (mo dug gå mæ ahhhllas fred), såm jag sage till daj siste gange vi møttes på Dortheavejen, DU igge skal skrive mæ den sværde språge !!!! Min vænner og jag kan igge fårsåge vah du skrive.

      Kommentar by M16 — 3. juni 2008 @ 08:43

    73. Jyllands-Posten analyserer Outlandishs tekster og afdækker gruppens islamistiske referencer og ståsted:

      Jyllands-Posten | 01.06.2008:

      “Hjælp os, Guds sværd

      Islam og pop: Det danske popband Outlandish turnerer lige nu i USA, inviteret af en muslimsk ungdomsorganisation. Rejsen til USA er endnu en destination på den rejse, som har ført Outlandish over i et langt mere religiøst, islamisk univers, der berører kernetemaer fra bl.a. Hizb-ut-Tahrir.

      Af PERNILLE AMMITZBØLL

      Det danske popband Outlandish har netop indledt en turné, der bl.a. bringer bandet til Los Angeles, Chicago og New York. Turneen, Voices of Change, er arrangeret af den muslimske ungdomsorganisation MAS Youth.
      Outlandish har siden debuten haft en række hits med numre, som har taget udgangspunkt i gruppemedlemmernes multietniske og blandede religiøse baggrund, da et medlem er katolik og de to andre muslimer.
      MAS Youth, der står bag bandets amerikanske rundrejse, er en lovlig muslimsk organistaion, hvis moderorganisation er etableret af Det Muslimske Broderskab i USA, men selv om organisationen er meget religiøs, ligger organisationens linje langt fra grupperinger som eksempelvis Hizb-ut-Tahrir.
      Med turneen markerer Outlandish det glidende skifte, som gruppen har foretaget, siden den udgav sit første album i 2000. Da var den religiøse profil knapt så markant, snarere dyrkede gruppen det multikulturelle udtryk kombineret med lidt kant fra undergrunds-hiphop’en.
      Teksterne handlede om ungdom og kriminalitet, men bestemt også om integration med en generel kritik af det danske samfunds manglende vilje til at integrere de nye medborgere.
      Men i bandets tredje udgivelse, Closer than Veins, hvis titel er en Koran-reference, gør bandet for alvor op med det mere kantede og rå tekstunivers og har i stedet bevæget sig over i et langt mere markant islamisk tekstunivers. Netop dette skifte til et pænere udtryk uden bandeord angiver MAS Youth som en overvejende årsag til, at gruppen er blevet inviteret til USA.
      Teksterne på Closer Than Veins bærer i høj grad præg af et islamisk og til tider endda islamistisk verdenssyn, hvor verden deles ind i muslimer og ikke-muslimer, uden at gruppen åbenlyst støtter en militant udgave af islam.

      Helteskikkelser
      Dog flirter gruppen, bevidst eller ubevidst, med de samme temaer, som den ekstremistiske islamistiske organisation Hizb-ut-Tahrir slår sig op på, samtidig med at Outlandish refererer til krigeriske helteskikkelser i islams historie.
      Det fremhæver tre islameksperter, som har nærlæst tre sangtekster fra Closer than Veins.
      I sangen Una Palabra optræder de to helteskikkelser fra islams tidlige tid, en af de første konvertitter Abu Dharr og generalen Khalid Ibn Walid, som også gik under navnet Sayf-Allah, Guds Sværd .
      Outlandish efterspørger i teksten disse to personer, tilsyneladende i håbet om, at de ville kunne ændre den tilstand, som det muslimske samfund, ummaen, befinder sig i.
      »Ibn Walid er en af de berømte muslimske generaler, som deltog i den enorme ekspansion, som islam foretog sig efter Muhammeds død,« forklarer Thomas Hoffmann, Center for Europæisk Islamisk Tænkning ved Københavns Universitet.
      Inden Ibn Walid blev muslim, kæmpede han på de vantros side og påførte muslimerne store tab, men han lod sig omvende og kæmpede derefter bravt som muslim og var med til at erobre Mellemøsten og Persien. Derfor fik han tilnavnet Sayf Allah, Guds Sværd .
      Thomas Hoffmann er lidt i tvivl om, hvorfor Outlandish tilsyneladende venter på en ny Ibn Walid.
      »Tager de Ibn Walid op, fordi de savner et nyt fremstød for islam? Ibn Walid er ikke så kendt, og der ville være mange andre at vælge imellem, hvis man skal gribe ned i posen af store islamiske berømtheder, som er mere kendt. Havde de anvendt den muslimske folkehelt Saladin, som tilbageerobrede Jerusalem fra korstogsridderne, ville de fleste folk vide, hvem det var,« siger Thomas Hoffmann.
      Tina Magaard, der forsker i islamisme ved Aarhus Universitet, mener, at Outlandish ved at bringe Ibn Walid på banen, forherliger brugen af vold i religionens navn, da han ifølge Tina Magaard er en vigtig figur for islamister.
      »For islamister er islams guldalder Muhammeds tid i Medina, de efterfølgende kaliffer og de store islamiske erobringer. For fritænkerne i islam vil guldalderen snarere være videnskabens tid i Bagdad i det niende århundrede, hvor man var inspireret af bl.a. græsk filosofi. Så når man refererer til Ibn Walid og ikke til perioden i Bagdad som en periode, som man savner, ja så positionerer man sig i forhold til islamisk idéhistorie. Ibn Walid er helten, han brugte vold og var en militær erobrer, som underlagde sig store landområder og derfor fik navnet Guds Sværd . Med henvisningen forherliger Outlandish den militære magt, som man også finder hos islamister,« siger Tina Magaard, der henviser til den islamistiske topideolog Sayyid Qutb, der retfærdiggjorde volden som middel til at indføre den islamiske stat og lov.
      Thomas Hoffmann undrer sig over, at Outlandish netop henviser til denne militære erobrer, og han mener, at gruppen bevidst eller ubevidst leger med ilden.
      »Det er interessant, at gruppen tager ham op, da der er mange islamkritiske røster, som netop anvender argumentet, at moderne islam er en erobrings- og missionsreligion. Samtidig gør Outlandish opmærksom på tilnavnet Guds Sværd og er igen med til at underbygge klicheen om islam, som føres frem med sværdet, og at islam er jihad og mission, en kliche, som har sandheder i sig. Her tager Outlandish provokationen op og fører den igennem, men alligevel glider de af på den, for der er ikke noget jihadistisk i teksten overhovedet,« siger Thomas Hoffmann, der har noteret sig, at Outlandish, som coverdekoration på Closer Than Veins har valgt det arabiske bogstav, alif, som har samme form som et sværd .
      Lektor ved Center for Mellemøststudier Torben Rugberg Rasmussen mener, at henvisningen til Ibn Walid som figur mere handler om, hvad han kalder Outlandish’ personlige religiøse vækkelse.
      »Ibn Walid var en, som gjorde noget ved sit liv, og som brugte sine evner til ummaens bedste. For mig at se handler det om, at Outlandish mener, at man som muslim skal tage sin religion alvorligt og komme ud af skabet og gøre noget ved den skade, som andre har påført ummaen. Jeg tror, at Outlandish forstår sig selv som forkyndere af en ren og ægte forankret islam,« siger Torben Rugberg Rasmussen.
      Han er medforfatter til en bog om Hizb-ut-Tahrir og mener, at Outlandish et par steder i teksterne flirter med samme beskrivelser og referencer, som Hizb-ut-Tahrir ynder at benytte.

      Det sidste kalifat
      Det sker f.eks. i sangen, I’ve Seen, hvor årstallet 1924 optræder som et markant årstal, der symboliserer noget, der er trist: »1924 synes at være så langt væk som før Kristus,« synger bandet.
      1924 var året, da det sidste kalifat, resterne af Det Osmanniske Rige, blev opløst.
      1924 er en kernereference for Hizb-ut-Tahrir, da deres mål er at genoprette kalifatet.
      »De beskrivelser af kalifatets fald, som en forklaring på ulykken, at ummaen og muslimerne befinder sig i den sørgelige tilstand, som de gør, har jeg også læst mange af hos Hizb-ut-Tahrir. På mange punkter har Outlandish og Hizb-ut-Tahrir nogle ideologiske fællesnævnere knyttet til forståelsen af umma, som ikke er til at komme udenom, og specielt årstallet 1924, som forstås som et markant årstal. Men man kan ikke læse en politisk forståelse og bekendelse til Hizb-ut-Tahrirs sekteriske, totalitære ideologi i Outlandishs tekster,« siger Torben Rugberg Rasmussen.
      Også Thomas Hoffmann undrer sig over, at 1924 anvendes som et markant årstal i teksten, da det langt fra er et årstal, som alle muslimer kender.
      »Det årstal er ikke vigtigt for alle muslimer. Er det, fordi man savner kalifatet, at Outlandish har det med i teksten? Det er næppe det aktuelle døende tyrkiske kalifat anno 1924, der savnes. Eller er det det kalifat, som Hizb-ut-Tahrir anvender i sin retorik? Men årstallet indgår i Outlandish’ generelle beskrivelse af islams forgange storhed,« siger Thomas Hoffmann.
      Netop disse referencer mener Tina Magaard er så markante, at der er tale om, at Outlandish promoverer islamistiske budskaber.
      »Jeg skal ikke kunne sige, om det er tilfældigt, at Outlandish konsekvent har udvalgt de samme referencer og temaer, som anvendes af islamister i Europa, men det er vel noget, som gruppen selv bør svare på,« siger Tina Magaard.
      Thomas Hoffmann vil ikke gå så langt som Tina Magaard og tale om bevidst promovering af islamistiske budskaber, selv om han også kan se tegn på islamisme i teksterne.
      »Der er masser af elementer i teksterne, som trækker på moderne lettere islamistiske temaer som ummaen, retten til at gå med tørklæder og det med at sammenligne muslimen med denne tids jøder, altså de virkeligt undertrykte. Også selvkritikken, at man mener, at den islamiske verden behøver reform, er en moderne islamistisk diskurs, men det betyder ikke nødvendigvis, at det er jihadistisk frådende,« siger Thomas Hoffmann.

      Venstrefløjsdebat
      Han peger på, at Outlandish også omfavner den debat om diskrimination af indvandrere, som især har foregået på den politiske venstrefløj.
      Dette har Torben Rugberg Rasmussen også bidt mærke i. Han finder dog deres anvendelse af de traditionelle venstrefløjsargumenter klichéagtige.
      »Det er en lidt banaliseret racismekritik og forståelse af den unge muslims situation i verden og en klichefyldt forståelse af samfundet. Æstetisk skulle de nok prøve at arbejde lidt dybere med forståelsen af deres egen placering i det moderne samfund. Jeg synes, at det bliver en lige lovlig voldsom overidentifikation med den dansk-europæiske venstrefløjsforståelse af muslimer som ofre. Det kan de godt have lov at mene, men jeg synes, at det bliver æstetisk klichefyldt,« siger Torben Rugberg Rasmussen.
      Outlandish har afvist at lade sig interviewe i forbindelse med denne artikel.

      Fakta: Tekstunivers
      * Uddrag fra Outlandish’ Closer than Veins udgivet i 2005.
      Una Palabra
      Where the next Abu Dharr at?
      Where the next Khalid Ibn Walid aka Sayf-Allah at?
      Tell us how we fuel this crime
      Everyday statistics, everyday media – plenty of us doing time
      Why should I take the blame or shame
      When I know u just looking for someone to frame
      My individual freedom; abused
      Redicule of my deen, my beliefs, guess I be the new jew
      I’ve become the new nigger of the world
      I’ve Seen
      What happened to the ummah
      Once known so well
      Greatness was known
      But now can u tell
      Used to inspire others with our way of thinking and speech
      People came from afar just to hear us teach
      Yo what happened to the ummah
      Once known so well
      Greatness was known But now can u tell
      Mosques are empty, refrigerators are stocked
      We lost our deen we feel secure
      What happened to the ummah once known so well
      Greatness was known but now can u tell?
      The Quran has left out hearts stranded, hanging on out walls
      6232 verses, so strong
      9 out of 10 of us can’t even read or write
      1924 feels distant like way before Christ

      Fakta: Closer than Veins
      * Titlen Closer than Veins fra Outlandish’ seneste udgivelse er taget fra koranverset Sura 50 (Qaf) vers 16:
      Vi har skabt mennesket. Vi ved, hvad hans sjæl tilhvisker ham. Vi er ham nærmere end halspulsåren .
      Kilde: Wulffs oversættelse af Koranen, Forlaget Vandkunsten.”

      Kommentar by Isam — 3. juni 2008 @ 09:20

    74. >70 William

      Jeg læste Irshad Manjis bog længe før den udkom på dansk. Jeg købte den hjem fra England, fordi jeg havde læst en positiv anmeldelse af den i Jerusalem Post, som jeg på det tidspunkt abbonnerede på.

      Ja, hun er en modig kvinde, men imam er hun ikke William, og har heller aldrig været det.

      Iøvrigt er hun heller ikke muslim ifølge dig selv, for du har da i hvert fald flere gange talt hende med i dit ateistiske “dreamteam”. Det er jeg så iøvrigt enig i.

      Du begynder at blive lidt latterlig William.

      Hvis du vil overbevise folk, skal du nok undlade at bruge den slags Bull-shit argumenter. At henvise til frafaldne ex-muslimer som Manji, Khader og tilsvarende, når man vil “bevise” hvor fredelige og demokratiske muslimer kan være, er et af de aller ældste tricks i multi-kulti håndbogen. De er netop fredelige, fordi de ikke længere er muslimer. Nu mangler de så blot at tage konsevensen af deres medmenneskelighed og altså åbent frasige sig religionen.

      Kommentar by Mackety (Islamologifob) — 3. juni 2008 @ 09:37

    75. “Men i bandets tredje udgivelse, Closer than Veins, hvis titel er en Koran-reference, gør bandet for alvor op med det mere kantede og rå tekstunivers og har i stedet bevæget sig over i et langt mere markant islamisk tekstunivers. Netop dette skifte til et pænere udtryk uden bandeord angiver MAS Youth som en overvejende årsag til, at gruppen er blevet inviteret til USA.”

      Man må ikke bande. Men man må godt være fascist!

      Kommentar by Isam — 3. juni 2008 @ 09:38

    76. Rettelse:

      Konsekvensen, ikke “konsevensen”.

      Kommentar by Mackety (Islamologifob) — 3. juni 2008 @ 09:41

    77. Hvorfor har William, der hævder at han er ateist, så travlt med at fortælle os at “så KAN islam og kristendom komme overordentlig tæt på hinanden.”

      Det er ikke første gang der plæderes for dette af William.

      Hvorfor ikke bruge sit krudt på netop ateismens potentialer og fordele i et demokratisk og sekulært samfund? Hvorfor ikke bare sætte fokus på sekularismens vigtighed i vores samfund?

      Næh, tværtimod prædikes der nærmest:

      “Og når først folk er begyndt vælge og vrage i deres religions grundlag, så er det i vidt omfang hjertet der bestemmer hvad der vælges og hvad der vrages. Og hvis et kristent og muslimsk hjerte, så slår i samme takt (og det kan både være af det gode og det onde), så KAN islam og kristendom komme overordentlig tæt på hinanden.

      Jeg er sikker på at mange kristne danskere føler et høj grad af værdifællesskab med en imam som hende her: http://www.irshadmanji.com/

      Så kristendom og islam behøver ikke være lige så langt fra hinanden, som Biblen og Koranen eller Muhammed og Jesus.”

      William modsiger sig selv. Det er ikke ateistisk tale at lege Kirsten giftekniv mellem islam og kristendommen, eller mellem kristne hjerter og muslimske ditto.

      Det virker som om der tales med to tunger og derfor ryger troværdigheden.

      Hvis f.eks. Kim Møller, som ejer af bloggen her, begyndte at tale om “foreningen af muslimske og kristne hjerter”, så ville jeg ikke mere være gæst her på bloggen. Thats for sure. Religiøs retorik og prædiken kan jeg få i min kirke, hvis jeg har lyst til det. Det hører ikke med i en værdidebat som her. Mener jeg.

      Kommentar by Janne — 3. juni 2008 @ 10:11

    78. 50.William

      Det der med som 1. delmål at medvirke til at åbne muslimers øjne for Islams egen `tradition` for kritisk tænkning- Idjtihad – er ikke det jeg har tænkt mig, for det tror jeg er spild af tid.

      Jeg er jo en Kuffar, William!

      Derimod er det vigtigt for mig at få overbevist Kafir, jeg kommer i nærheden, af om nødvendigheden af de gør deres eget hjemmearbejde angående Islam, Jihad og Shariaen.

      Skal de Rettroende angribes direkte har de – som også er beskrevet tidligere i tråden – selv leveret skytset, nemlig deres forhold til Muhammed, det, i Islamisk opfattelse, perfekte mennesker.

      Kommentar by Vivi Andersen — 3. juni 2008 @ 10:43

    79. Jeg fik ikke med hvorfor jeg mener det er nødvendigt for Kafir gør sig bekendt med Islam, Jihad og Sharia .

      Vi er alt, alt for nemme at køre om hjørner med uden den mest basale viden om Islam.

      Folk som f.eks. J.Bæk Simonsen og Tariq Ramadan har det stadig alt for nemt med hovedparten af os.

      Krejlere som de er, på Islams vegne, lader de godtroende sig tørre af dem.

      Det samme kan siges om de EU-Topdogs, der har iværksat Euro-Med projektet.

      Taget i betragtning det er vores egne efterkommeres fremtid der handles med skulle det næsten være overflødigt at betone betydningen af det hjemmearbejde hver enkelte Ikke-muslim har at gøre!

      Kommentar by Vivi Andersen — 3. juni 2008 @ 11:12

    80. Hvorfor er det nu lige, at jeg for mit indre øre hører broderskabet applaudere? Det er jo ikke grund til at belønne elendigt sofisteri.

      Desværre mistede jeg titlen på en artikel, der var i JP for tre-fire år siden. Hvem der havde den nu. Det var et interview med en mand, der havde dyb indsigt i arabisk retorik, han var vist selv araber.

      Denne mand fortalte, at i en diskussion med en araber af den gammeldags slags kan sandheden (for araberen) hurtigt miste sin betydning i argumentationen. Det er alene det at beholde ansigt, der er væsentligt for vedkommende, og hvis der er tale om en tvist, går det hele ud på at smæde modparten, hvadenten der er hold i beskyldningerne eller ej.

      Den objektive sandhedsværdi ophæves under uenighed, og noget andet træder i stedet og opfattes af en araber som mere sand end den egentllige sandhed. Målet bliver alene at fratage modparten ære, så at vedkommende taber ansigt. Outlandish har dyrket dette i årevis.

      Hvilket sygt æresbegreb.

      I øvrigt har jeg ofte lagt mærke til, at muslimer synes blinde for vore æresbegreber og vilje til at komme andre i møde. Det er direkte tåbeligt at opfatte vor fairness som svaghed og at overse vore æresbegreber, fordi de er af en anden art. De fatter end ikke, at når de brænder Dannebrog af og hopper skrigende rundt og træder på det, er de – set med vore øjne – primitive barbarer, som vi kun har foragt til overs for. Jo mere de tror, at de krænker os, jo mere iskolde bliver vi og foragter dem.

      På universitetet fik jeg indprentet noget meget nyttigt. Man skal ikke alene hefte sig ved de spor, man finder i kilderne. Men i mindst lige så høj grad være opmærksom på det, som man ikke finder, og som burde have været der. Ligeså i en diskussion, hvor svar ikke gives på nogle spørgsmål, og dette forsøges druknet i ord.

      Kommentar by Mette ( liberal ) — 3. juni 2008 @ 15:48

    81. Vivi, kunne det ikke være en god idé i en periode at skrive det danske ord i parentes efter de nye arabiske, der bliver introduceret, så at de kommer til at sidde fast i vores hoveder, uden at vi tænker over det? Dhimmi har vi vist fået fat i, men kefir er ikke helt så indarbejdet, og det gælder også flere af de ord, som du bruger, fordi du har læst så meget.

      Kommentar by Mette ( liberal ) — 3. juni 2008 @ 15:54

    82. Islamisterne taler ud (uden at sige for meget):

      “Outlandish bryder tavshed

      Af PETER SCHOLLERT

      Offentliggjort 03.06.08 kl. 15:28

      Den danske gruppe, der skal på USA-turné, betegner det som smigrende, når organisationer som den amerikanske muslimske ungdomsbevægelse MAS Youth inviterer dem til at optræde.

      Den danske popgruppe Outlandish bryder tavsheden om den turné, som gruppen nu tager på i USA. Trioen skal optræde for den muslimske ungdomsbevægelse MAS Youth.

      Denne turné har fået personer i og uden for musikbranchen til at påpege, at det kan være risikabelt at blive forbundet med en bestemt organisation eller bevægelse.”

      http://jp.dk/kultur/popmusik/article1359427.ece

      Kommentar by Isam — 3. juni 2008 @ 16:48

    83. -> 82 Artiklen er komplet intetsigende.

      Kommentar by Mette ( liberal ) — 3. juni 2008 @ 17:42

    84. @ Mackety, du skriver; Ja, Irshad Mandji er en modig kvinde, men imam er hun ikke William, og har heller aldrig været det.

      W: My bad!

      M: Iøvrigt er hun heller ikke muslim ifølge dig selv, for du har da i hvert fald flere gange talt hende med i dit ateistiske “dreamteam”.

      W: Øh…Nej.

      Jeg har aldrig talt Irshad Manji med i mit ateistiske Dream Team. Hvorfor skulle jeg det, når hun ikke er ateist?

      M: At henvise til frafaldne ex-muslimer som Manji, Khader og tilsvarende, når man vil “bevise” hvor fredelige og demokratiske muslimer kan være

      W: Jeg erindrer ingen Khader-reference fra min side. Men Khader, Manji m.fl. er gode eksempler på at man KAN være demokrat og muslim. Der findes en overflod af retninger indenfor islam, og nogle af de mindre retninger er ganske demokrati-forenlige.

      Kommentar by William — 3. juni 2008 @ 18:46

    85. @ Janne, du skriver; Hvis f.eks. Kim Møller, som ejer af bloggen her, begyndte at tale om “foreningen af muslimske og kristne hjerter”, så ville jeg ikke mere være gæst her på bloggen.

      W: Hvis bloggen begynder at give udtryk for idéer du ikke deler, så vil du smutte? Hvorfor ikke blive hængende af ren nysgerrighed?

      Jeg har intet imod i et vist omfang at lege Kirsten Giftekniv mellem muslimer og kristne. Der er muslimer og kristne, hvis tilgangsvinkel til deres religion tillader et sådant ‘ægteskab’. Som ateist er jeg ikke interesseret i ikke alene at leve med to religiøse verdenssyn kraftigt repræsenteret i mit hjemland, men oven i købet at skulle forholde mig til spændinger, konflikter m.m. de to traditioner i mellem. I det omfang muligheden er der for at lege Kirsten Giftekniv mellem muslimske og kristne segmenter, så gør jeg det gerne.

      Kommentar by William — 3. juni 2008 @ 18:56

    86. >84 William

      “Jeg har aldrig talt Irshad Manji med i mit ateistiske Dream Team. Hvorfor skulle jeg det, når hun ikke er ateist?”

      Nu har jeg læst de sidste rundt regnet hundrede af dine kommentarer igennem (fy faen hvor har du skrevet meget nonsens på kort tid), og nej, du har så vidt jeg kan se ikke talt Irshad Manji med i dit ateistiske dreamteam. Det ser således ud til, at min hukommelse har spillet mig et puds.

      Noget andet er så, at jeg rent faktisk mener det er nonsens, når hun kalder sig selv muslim. Hun er alt for klog til at kunne tro på nogegt så fordummende som Koranen. Det forekommer mig, at hun forsøger at revolutionere islam indefra, hvilket er sympatisk, men samtidig også et ekstremt urealistisk forehavende.

      Kommentar by Mackety (Islamologifob) — 3. juni 2008 @ 20:05

    87. @ Mackety; Noget andet er så, at jeg rent faktisk mener det er nonsens, når hun kalder sig selv muslim. Hun er alt for klog til at kunne tro på nogegt så fordummende som Koranen. Det forekommer mig, at hun forsøger at revolutionere islam indefra, hvilket er sympatisk, men samtidig også et ekstremt urealistisk forehavende.

      W: Jeg tror, at det er hendes mission at tilbage-erobre ordet muslim. Min fornemmelse er at mange muslimer har et større tilhørs-forhold til identiteten som muslim, end de har til Koranen (som mange aldrig har læst cover til cover). Hvis hun er med til at åbne mulighed for at være muslim på flere forskellige måder, så tror jeg at mange (og selvfølgelig lang fra alle) kan ‘frelses’ af den vej.

      Ulempen ved det er at muslimske demokrater udgør en slags (utilsigtet) værn mod angreb på rabiate muslimer, da de er legemeliggørelsen af argumentet ‘det er ikke religionen der er noget galt med’. Og det er altså (også) religionen der er noget galt med.

      Spekulation: Jeg tror, at hun mener Koranen alvorligt. Hun siger, at bogen indeholder flere opfordringer til at tænke selvstændigt end fastlagte regler. Islam indeholder en opfordring til ikke at bruge tvang i religion, og opfordringer til at slå stort set alt og alle ihjel. Jeg er sikker på, at en læsning af Koranen vil tvinge enhver muslim til at vælge mellem A (de spiselige dele), B (de krigeriske dele) og C (droppe bogen som en sæk kartofler). Hun vælger så A. Jeg tror, at hun mener det valg oprigtigt.

      Kommentar by William — 3. juni 2008 @ 20:44

    88. “Artiklen er komplet intetsigende.

      Kommentar af Mette ( liberal )”

      Ja, det er, hvad man i sandhed kan kalde tom snak fra Outlandish. Monologer uden mening i, som C.V. Jørgensen formulerer det i sangen Entertaineren.

      Kommentar by Isam — 4. juni 2008 @ 16:47

    89. Måske handler C.V. Jørgensens Entertaineren om Allah. Sådan har jeg godt nok aldrig opfattet den før, men når man genlæser teksten, bliver det costa del soleklart, at det er en sang om Allah:

      Du har svar på næsten alting
      er den legmeliggjorte edb
      du har alt under kontrol & ta’r aldrig fejl
      du ved hva’ der er værd & investere i
      for du har studeret i New York London & Paris
      ka’ argumentere på en hidtil ukendt akademisk vis
      men du er mere død end et fossil
      og det er hemmeligheden bag mit smil

      Kommentar by Isam — 4. juni 2008 @ 16:51

    90. Tekstanalyse:

      Vers 1:

      Du (Allah) har svar på næsten alting (i koranen)
      er den legmeliggjorte edb
      du (Allah) har alt under kontrol & ta’r aldrig fejl
      du (Allah) ved hva’ der er værd & investere i (Allah kender fremtiden)
      for du (Allah) har studeret i New York London & Paris
      ka’ argumentere på en hidtil ukendt akademisk vis (så sandt)
      men du (Allah) er mere død end et fossil
      og det er hemmeligheden bag mit smil (dhimmien smiler fordi han er moralsk overlegen)

      Kommentar by Isam — 4. juni 2008 @ 16:55

    91. Vers 2:

      Du (Allah) er den store entertainer
      et skarptregistrerende geni
      du (Allah) er international karrieregal (islam er en missionerende religion)
      på turne med monologer uden mening i (så sandt)
      der er praktisk talt intet på dit (Allahs) repetoire (teologisk er islam simpel, og koranen er efter sigende ikke intellektuel stimulerende; ifølge succesforfatteren Michel Houellebecq er koranen ligefrem en talentløs bog)
      & selv om du (Allah) underholder eliten ved den franske riviera (okay, i Dubai)
      er du (Allah) mere død end et fossil
      & det er hemmeligheden bag mit smil (dhimmien smiler, da han føler sig moralsk overlegen)

      Kommentar by Isam — 4. juni 2008 @ 17:02

    92. Vers 3:

      Jeg nærer en afgrundsdyb beundring (islam betyder netop underkastelse)
      for dit (Allahs) selvudslettende (en kommentar til selvmordsterrorisme og en profetisk henvisning til Kurt Westergaards tegning?) one man show
      & ka’ du (Allah) bruge mig til noget vil jeg være indforstået
      med blot at redigere din scrapbog (redigere koranen)
      du (Allah) er så godt som næsten stivnet i din endelige form (det er problemet med islamismen; den kan ikke tilpasse sig den moderne verden, som vi kender den)
      intet rør sig i dig (Allah) mer’ stilstanden er næsten for enorm (ja, det er ulideligt med en dogmatisk lovreligion)
      & du (Allah) er mere død end et fossil (islam er en fossileret religion, en overlevering fra ørkenen, der kræver reform)
      & det er hemmeligheden bag mit smil (dhimmien smiler, han er moralsk overlegen)

      Kommentar by Isam — 4. juni 2008 @ 17:07

    93. Outlandishs islamisme er efterhånden velkendt og veldokumenteret. Men Isam B håner desværre også psykisk syge (koranen anerkender muligvis ikke psykisk sygdom?).

      På Isam B’s soloplade “Institution” forefindes nummeret “Så længe” (featuring Per V), der i øvrigt også er at finde på Per Vers’ nyeste udgivelse “Smells Like Team Spirit”. På “Så længe” leverer Isam B et vers, der godt kan tolkes som et skarpt angreb på mennesker med psykiske problemer:

      “Hey du ædle,
      middelmådighed
      stigmatiser mig som du har lyst
      din ’skik følge eller land fly’
      for vi skal alle ligne hinanden
      men jeg’ så græsk-katolsk
      om dig og dine lykkepiller
      for lige ved og næsten
      slår ikk’ mig af hesten”

      Isam B taler her rent ud af posen. Han er ligeglad (græsk-katolsk) med mennesker, der er psykiske syge og derfor har brug for medicin (lykkepiller). Isam B’s hadefulde ytring skærpes af det faktum, at Isam B benytter ordet “græsk-katolsk”. Isam B påstår dermed, at det kun er kristne mennesker, der lider af psykiske sygdomme, og det forstærkende udtryk “græsk-katolsk” understreger, at Isam B ikke bare er ligeglad med sine syge (kristne) medmennesker.

      Isam B er fuldstændig FUCKING LIGEGLAD.

      Det er et trist menneskesyn, Isam B lægger for dagen. Føj for pokker.

      Kommentar by Frederik — 4. juni 2008 @ 17:30

    94. Outlandish skal optræde ved et islamistisk arrangement (Islam Expo) i England i juli.

      Kommentar by Anusakkari — 16. juni 2008 @ 12:20

    95. Rapperen Chadi Abdul-Karim, der er mest kendt for at optræde for Hizbollah (se andetsteds på Uriasposten), når han ikke henter midler ud af alverdens offentlige kasser (hvor meget har Chadi Abdul-Karim fået fra det offentlige i tidens løb til forskellige projekter?), skal skrive en sang til Livgardens jubilæum.

      Kommentar by Anusakkari — 16. juni 2008 @ 12:37

    96. Interview med Chadi fra Gellerupplanen (Chadi Abdul-Karim?). Bemærk kommentarerne til pigernes dyd. En sand konservativ (mon Chadi (Abdul-Karim?) selv er lige så dydig, som han forlanger, pigerne skal være?):

      “»Jeg kunne ikke gifte mig med en arabisk pige, som er vokset op i Danmark. De laver dårlige ting.
      De går med fyre, selv om de ikke er forlovede, de ryger og drikker, og de viser ikke respekt for forældrene. – Og de danske, de er endnu værre med gøre alt det dårlige for unge piger. Nej, jeg var nødt til at finde mig en ordentlig pige fra Libanon,« siger Chadi.”
      _

      Hele interviewet fra JP:

      “Bruden

      Der havde allerede været to unge bejlere for at fri til Manal, da hun var helt ung pige.
      Men både den libanesiske pige fra den lille landsby og hendes forældre havde sagt nej.
      »De var ikke ordentlige mænd.
      De røg og drak og havde været sammen med andre piger,« siger Manal.
      Men da der en novemberdag i 1998 var
      telefon fra Danmark, betænkte hun sig ikke.
      Hun ville gerne giftes med Chadi fra Århus.
      Godt nok kendte hun ham kun en lille smule.
      Manal havde set ham, dengang hun var 13 år, og han var på ferie i i landsbyen i Libanon.
      »Men jeg vidste, at han var en ordentlig mand. Vi er jo i familie med hinanden. Og min onkel havde fortalt gode ting om ham.«
      Hun er hans fætters datter. Og de to familier har tætte bånd, som nu bliver endnu tætterre.
      Og så ville Manal gerne til Danmark.
      »Jeg tror, jeg kunne få et meget bedre liv i Danmark,« siger hun.
      Fremskridtsperspektiverne i landsbyen Baddawi, to en halv times kørsel fra Beirut hjemme i Libanon, var i alle
      tilfælde ikke rosenrøde.
      Hun boede på et værelse på 20 kvadratmeter sammen med to søskende på 10 og 13.
      Hele familien bestod af
      forældrene to otte børn.
      Manal var gået ud af skolen allerede som 12-årig efter 6. klasse.
      Efter et halvt års sykursus gik hun nu hjemme. Hun hjalp sin mor med at lave mad og holde lejligheden i pæn stand.
      Udsigten til i Libanbon at finde et
      arbejde – endsige en uddannelse – var
      spærret af uoverstigelige plankeværk – såvel økonomiske som sociale og traditionsbundne. Faren var taxachauffør.
      I landsbyen var det desuden velkendt, at Danmark var mulighedernes land.
      Hun havde i forvejen en onkel og en kusine boende i Århus, så en del af familien ville også kunne støtte hende.
      Så det blev hurtigt til et ja, da Chadi ringede, selv om det var fem år siden,
      hun havde set ham.
      Og hun blev ikke skuffet, da
      hendes kommende mand endelig kom på besøg sidste sommer.
      Han havde købt guld og tøj til hende, og brylluppet blev en flot fest.
      Og selv om hun savner sine forældre og den øvrige familie lidt, siger Manal,
      at hun er lykkelig i Danmark.
      Med tørklædet sat stramt sammen om det ungdommelige ansigt med de store, brune øjne, svarer hun lidt genert i korte
      sætninger på arabisk.
      Hun har endnu ikke lært danske ord, efter at hun kom til landet den 17. januar.
      »Jeg er sammen med min mand, og han
      behandler mig godt. Og jeg savner ikke
      leveforholdene i Libanon. Jeg har gjort et godt valg. Jeg har selv bestemt – sammen med min familie. Og det er godt, at der ikke er en regel om, at vi skulle vente, til vi var 25 år,« siger Manal, som i dag er 18 år.
      Foreløbig går dagen med at passe
      to-værelseslejligheden i Gellerup Parken, lave mad til Chadi, og gå
      på besøg hos svigerinderne.
      Snart skal hun i gang med danskkursus, og det ser hun frem til.
      »Men jeg vil helst gå hjemme og passe de børn, som jeg snart håber at få,« siger hun.
      Gommen

      Fotografierne og videoptagelserne af den kønne, unge pige fra landsbyen i Libanon gjorde udslaget for Chadi:
      Hende ville han giftes med.
      Chadi mente, tiden var inde:
      Han var godt i gang med sin uddannelse som butikselev i Løvbjerg Supermarked.
      Han havde fået sin egen to-værelses lejlighed i Gellerup Parken i Århus – i øvrigt i samme opgang og på samme etage som forældrene.
      Og han var efterhånden blevet 19 år, her i sommeren 98.
      Så han var parat.
      Men det var udelukket for ham at finde sig en brud i Danmark, mente Chadi.
      Han har boet i Danmark fra han var otte år gammel og har gået i skole med både danske og arabiske piger her fra landet.
      »Jeg kunne ikke gifte mig med en arabisk pige, som er vokset op i Danmark. De laver dårlige ting.
      De går med fyre, selv om de ikke er forlovede, de ryger og drikker, og de viser ikke respekt for forældrene. – Og de danske, de er endnu værre med gøre alt det dårlige for unge piger. Nej, jeg var nødt til at finde mig en ordentlig pige fra Libanon,« siger Chadi.
      Og da hans brødre kom hjem fra en ferie i Libanon i sommeren 98, havde de taget billeder af den unge pige i landsbyen, Manal, som var Chadis fætters datter.
      »Hun så sød og ordentlig ud. Og jeg kendte hendes familie som en god familie. Jeg sagde til min far, at jeg gerne ville have hende, og han syntes, det var en god ide. Så jeg ringede til hende i november 98 og spurgte, om hun ville giftes med mig. Det aftalte vi så i telefonen. Jeg kunne godt huske hende fra dengang, jeg havde set hende som 13-årig.«
      I sommeren 99 brugte han så sine tre ugers ferie fra supermarkedet til at tage til den libanesiske landsby Baddawi for at gifte sig med Manal.
      Han købte gaver for 15.000 kroner, og der blev inviteret over 100 gæster til bryllupsfesten, der fandt sted den 10. juli.
      Den lokale islamiske imam stod for vielsen, og der blev danset arabisk kædedans hele aftenen.
      Bryllupsnat blev der imidlertid ikke noget af. Parret måtte ikke bo sammen, før de også var blevet gift i Danmark, fastslog familierne.
      Chadi tog hjem til Danmark den 26. juli, men først den 17. januar var visumet til hustruen i orden, så hun kunne rejse ind i landet.
      Manal flyttede ind hos en onkel. Først efter brylluppet i Danmark den 4. februar, måtte hun flytte ind hos Chadi.
      Også brylluppet i Danmark blev en stor fest med 400 gæster, kaffe, lagkage, kiks, chips, sodavand og kædedans i lejede selskabslokaler.
      Inden brylluppet i Danmark skulle parret møde op hos de danske myndigheder. Her skulle de skrive under på, at ægteskabet var indgået med deres egen gode vilje.
      Allerede dengang syntes Chadi, at de danske myndigheder blandede sig for meget.
      Og i dag tager han skarpt afstand fra regeringens nye forslag om at sætte aldersgrænsen for familiesammenføringer op til 25 år. Havde en sådan regel eksisteret ville parret, som i dag er henholdsvis 21 og 18 år, ikke kunnet gifte sig.
      »Det er mit liv. Så det er mig, der bestemmer, hvem jeg vil giftes med og hvornår. Det skal ingen andre afgøre.«”

      http://www.indvandrenet.dk/Undersider/Litteratur/download/historien%20om%20indvandrere%20i%

      Kommentar by Anusakkari — 16. juni 2008 @ 12:42

    97. Mere om Hizbollahs rappere her:

      http://www.uriasposten.net/?p=5778

      Kommentar by Anusakkari — 16. juni 2008 @ 13:20

    98. Rapper Chadi Abdul-Karim i Jyllands-Posten om mordplanerne mod Muhammed-tegner Kurt Westergaard. Chadi Abdul-Karim har mere travlt med at tale om det dårlige image, som mordplanerne kan give islam og muslimer, end at tage reel og umiskendelig afstand fra mordplanerne mod Kurt Westergaard:

      “Dårligt image

      Rapperen Chadi Abdul Karim, der har arrangeret flere støttekoncerter i Gellerup, er også chokeret.

      Han har tidligere ladet en lang række musikere optræde i bydelen for at bevise, at man kunne skabe positive overskrifter i aviserne og dermed forbedre områdets dårlige image.

      »Disse mordplaner ødelægger meget for mange,« fastslår han.

      »Det går ud over Gellerup, Århus og hele Danmark. For hver historie som denne bliver sammenholdet mellem de forskellige befolkningsgrupper forringet. Folk bliver bange for islam, og det er urimeligt. Religion burde ikke være noget at frygte.«

      AndyOp er enig med Chadi Abdul Karim i, at mordplanen forværrer det i forvejen dårlige image i landets indvandrerkvarterer.

      »Den slags handlinger er ikke til gavn for nogen som helst,« siger han.

      »Problemerne eskalerer, og nu vil mange indvandrere føle sig truffet, hvad enten de har gjort noget forkert eller ej. Spændingerne mellem danskere og indvandrere bliver skærpet, bare fordi nogle få ekstremister ødelægger det hele for alle andre. Den mordplan er simpelthen en bombe under integrationen.«

      Flere koncerter

      Selv om Chadi Abdul Karim er frustreret over den aktuelle sag, har han ikke tænkt sig at holde op med at arrangere koncerter i Gellerup.

      »Uanset hvad vi gør, vil der altid være nogle enkelte tåber, der gør ting uden at tænke på konsekvenserne for andre. Der er stadig mange gode mennesker i Gellerup, som gerne vil være med til at styrke sammenholdet gennem positive initiativer. Det er der stadig brug for, så det ville være helt tåbeligt at stoppe på grund af den her sag.«”

      http://jp.dk/arkiv/?id=1264055&eceExpr=chadi%20abdul-karim&eceArchive=o

      Bemærk Chadi Abdul-Karims formulering “nogle enkelte tåber”. Er det dækkende for situationen? Og hvad mener Chadi Abdul-Karim selv om ytringsfrihed?

      Kommentar by Anusakkari — 16. juni 2008 @ 13:41

    99. Chadi Abdul-Karim om ytringsfrihed (den må åbenbart ikke benyttes til at kritisere islam):

      “Senere kom Muhammed tegningerne, der krænkede, hånede og latterliggjorde mange muslimer.

      Det kan godt være, at man har ytringsfrihed i Danmark, men der er også noget, der hedder sund fornuft. Israel begyndte at bombardere Libanon. Politiet gav foreningen Stop islamiseringen af Danmark, tilladelse til at demonstrere i Gjellerupparken – en demonstration, der ellers havde fået afslag i andre byer i Danmark.”

      http://www.kvinfo.dk/side/829/?personId=64

      Kommentar by Anusakkari — 16. juni 2008 @ 14:20

    100. Først optræder Chadi Abdul-Karim til en demonstration med mange Hizbollah-sympatisører. Når pressen (JP) konfronterer Chadi Abdul-Karim, tager han afstand til Hizbollah-elementerne:

      “Rapper tager afstand fra Hizbollah

      Af PERNILLE AMMITZBØLL

      Offentliggjort 06.08.06 kl. 03:00

      Langt fra alle, der deltog i onsdagens fredsdemonstration på Rådhuspladsen, er enige med Hizbollahtilhængerne, som flere gange afbrød demonstrationen for at råbe slagord som “Død over USA og Israel” og “Længe leve Hizbollah”.

      En af dem er rapperen og skuespilleren Chadi Abdul Karim, der var blevet opfordret til at optræde til demonstrationen. Han måtte også selv afbryde demonstranternes tilråb for at bede dem høre efter, hvad han egentlig sagde.

      I dag er han ikke sikker på, at den demonstration har gavnet nogen, tværtimod.

      »I stedet for at råbe slagord burde folk tale sammen,« siger Chadi Abdul Karim, der tager kraftigt afstand til Hizbollahtilhængernes råb om død over andre folk.

      Mange vil freden
      Han er ærgerlig over, at pressen har fokuseret på Hizbollah-tilhængernes tilstedeværelse og deres hyldester til lederen Nasrallah.”

      http://jp.dk/arkiv/?id=122935&eceExpr=chadi%20abdul-karim&eceArchive=o

      Kommentar by Anusakkari — 16. juni 2008 @ 15:07

    101. Chadi Abdul-Karim efterlyser flere penge (i JP), hvor mange Chadi Abdul-Karim har fået af det offentlige til forskellige projekter i tidens løb vides ikke (og om de mange projekter virker, er der ingen, der har undersøgt):

      “»Der er for få penge til kultur i Gellerup,« udbryder rapperen Chadi Abdul karim, der også stod bag arrangementet ”Vågn op Gellerup”, der sidste år skulle skabe positive overskrifter efter en periode med en lang række påsatte brande i området.

      »Folk er fattige og har ikke råd til at gå til koncert eller i biografen i midtbyen, og kommunen gør ikke nok for at få noget stablet på benene herude i Gellerup.«

      Århus Kommune har støttet kulturdagene med 100.000 kr., men ifølge Chadi Abdul Karim kan der gøres meget mere.”

      http://jp.dk/arkiv/?id=978503&eceExpr=chadi%20abdul-karim&eceArchive=o

      Kommentar by Anusakkari — 16. juni 2008 @ 15:19

    102. Om det virker?

      Trods koncert alligevel ildspåsættelser og ballade i Gellerup:

      http://jp.dk/arkiv/?id=80859&eceExpr=chadi%20abdul-karim&eceArchive=o

      Kommentar by Anusakkari — 16. juni 2008 @ 15:25

    103. Rapperen Marwan (omtalt andetsteds på Uriasposten) er med sit hadeulde angreb på det demokrati, hans forældre er flygtet til, naturligvis ekstrem. Men måske er Chadi Abdul-Karim en farligere person med sin mulige dobbelttale.

      Først deltager Chadi Abdul-Karim i en demonstration sammen med Hizbollah, hvor han rapper om Allah til mængdens udelte begejstring og bidrager med nummeret “Hævnen vokser i vores hjerter”. Et par dage senere trækker han i land og glatter ud i avisen.
      Så arrangerer han forsoningsfest i Gellerup (sikkert betalt af det offentlige efter devisen: Nu har de brændt det hele af, så nu skal de belønnes med noget gratis musik). Og til sidst bliver Chadi Abdul-Karim takket af borgmester Nicolai Wammen:

      http://cold.chili.dk/fotoweb/chili/searchresult.fwx?search=(IPTC020%20CONTAINS(190,00))

      Samtidig kan Chadi Abdul-karim ikke finde ud af at tage entydigt afstand fra drabsplanerne mod tegner Kurt Westergaard.

      Det er den slags dobbelttale, der skal luges ud i. Demokraterne (hvis de findes) skal skilles fra anti-demokraterne.

      Hvor Marwan hører til, har han afsløret. Han er islamist og propaganderer had til demokratiet.

      Hvor Chadi Abdul-Karim hører til?

      Svaret blæser i vinden…

      Kommentar by Anusakkari — 17. juni 2008 @ 08:35

    104. Angående koncerter som konfliktløser.

      I 2006 søgte man at stoppe balladen i Gellerup med en koncert.

      http://guide.dk/nyhedsvisning_alle.asp?AjrDcmntId=1211

      Der er stadig ballede.

      Engang gav man nogle unge mennesker i Århus V en skurvogn, så de kunne være sig selv. De unge mænd kvitterede for venligheden ved at benytte skurvognen til at voldtage en ung pige i.

      Disse dialog-projekter skal ses grundigt efter i sømmene af de ansvarlige myndigheder. Men det har man stærkt på fornemmelsen, at myndighederne ikke gør.

      Kommentar by Anusakkari — 17. juni 2008 @ 08:38

    105. Rapper og skuespiller Chadi Abdul Karim, der også har fået masser af offentlig støtte og teaterroller betalt af skatteyderpenge, optrådte ved demonstration i Århus med massiv deltagelse af Hizbollah-tilhængere (JP Århus 06.08.2006):

      “Demonstration: »Svært at være lykkelig«

      Det er med blandede følelser, at skuespiller og rapper
      Chadi Abdul Karim ser tilbage på sin optræden til onsdagens
      demonstration for fred, som til dels blev kuppet af
      Hizbollahtilhængere. Chadi Abdul Karim tager dybt afstand
      fra deres budskaber og mener, de skadede demonstrationen og
      det som det hele handlede om: fred.

      Af PERNILLE AMMITZBØLL

      Skuespilleren og rapperen Chadi Abdul Karim deltog i
      onsdagens demonstration arrangeret af Dansk-Palæstinensisk
      Venskabsforening. Han var blevet bedt om at skrive et par
      numre om situationen i Libanon til lejligheden, og det
      havde han gjort, men demonstrationen udviklede sig på en
      måde, som Chadi Abdul Karim ikke brød sig om.

      Inden han skulle på scenen, havde en mand med en t-shirt
      med et påtrykt billede af Hizbollahlederen Nasrallah flere
      gange bemægtiget sig mikrofonen og råbt: »Død over USA og
      Israel« flere gange, mens flere deltagere stemte i.

      (…)

      Stor respons

      På scenen gik han i gang med sine rapnumre, og han fik stor
      respons fra publikum. Bl.a., da han i en sætning sagde
      »Allah «.

      »De reagerede bare på ordet Allah , for det kender de, og
      så gik de igang med at sige Allah u Akbar ( Allah er stor).
      Men da stoppede jeg også op, og sagde til dem, at de skulle
      høre, hvad det var jeg sagde, at de ikke kun skal høre det,
      de vil høre,« fortæller Chadi Abdul Karim.

      For Chadi Abdul Karim handler hans tekster om andet en
      Allah , og det ord indgik i øvrigt i et rap, som han har
      lavet sammen med en ven, der gerne ville have det med. For
      Chadi Abdul Karim gjaldt det om, at give udtryk for den
      afmagtsfølelse, som han føler i forhold til alt det, der
      sker, både i Mellemøsten, men også i forhold til hans
      familie og de mennesker, han bor sammen med i
      Gellerupparken.

      (…)

      To verdener

      Teksten, som han har skrevet sammen med sin ven Marwan
      Mohamed, og – som han også fremførte til demonstrationen er
      en blanding af to forskellige opfattelser af verden,
      forklarer han.

      »Der er unge, som gør alt for at integrere sig uden at
      miste deres baggrund som jeg. Så er der unge, som ikke kan
      se, hvorfor de skal integrere sig, når pressen alligevel
      stempler dem som perkere, uanset hvad de gør. Denne tekst
      er nok lidt en blanding af de to typer.«

      Fejlagtigt blev teksten citeret i reportagen fra
      demonstrationen, som om Chadi Abdul Karim sang Hadet vokser
      i vores hjerter, men han sagde rettelig Hævnen vokser i
      vores hjerter, og det er vigtigt for Chadi Abdul Karim at
      få det præciseret.

      »Når vi bruger ordet hævnen, så skal det ses, som et råb om
      hjælp, inden hævnen bliver til had og til handling. Jeg
      siger ikke, at folk går rundt og er ved at eksplodere, men
      jeg mener bare, at verden har udviklet sig i en ubehagelig
      retning siden 11. september. Hvis vi ikke snart bryder den
      onde spiral, bliver verden ikke et sikkert sted at bo.«

      Han mener, at det finder sted både i Vesten og de muslimske
      lande.

      »Folk er for ekstreme på begge sider.«”

      Kommentar by Anusakkari — 17. juni 2008 @ 17:56

    106. En dansk kunstner var næppe sluppet godt fra at optræde ved et arrangement med deltagelse af masser af nazister. Når Chadi Abdul Karim optræder i selskab med nazistisk inspirerede Hizbollah-tilhængere, er der ingen, der løfter et øjenbryn.

      Dansk ignorance i særklasse.

      Kommentar by Anusakkari — 17. juni 2008 @ 17:57

    107. Chadi Abdul Karim om fred (JP Århus 06.08.2006):

      “Der er så mange muslimer, der vil freden. De vil bare ikke
      gribe til våben for at opnå den.”

      Det skyldes jo nok især, at de i forbindelse med en militær konfrontation ville lide et svigende nederlag, og det kan altså næppe tolkes som et udtryk for en reel vilje til fred.

      Ønsket om fred er på skrømt og på lånt tid.

      Kommentar by Anusakkari — 17. juni 2008 @ 17:57

    108. “Hizbollah ledte sin kamp på tre niveauer, et åbent, et
      halvskjult og et helt skjult niveau.”

      Om Chadi Abdul Karim er oprigtig, eller han praktiserer taqiya (http://www.islaminfo.dk/Leksikon.asp?PgID=381) – den islamiske løgn – vides ikke.

      Fakta:

      Hizbollah

      Hizbollah er en shiamuslimsk bevægelse, der i Libanon er
      delt op i tre dele, en social del, en politisk del og en
      militær del. Hizbollah opstod i Libanon under den åndelige
      ledelse af shaykh Fadlallah, der erklærede jihad mod Vesten,
      i et forsøg på at etablere en islamisk stat i Libanon.

      I 1985 skrev Hizbollah et åbent brev, som satte ord
      på jihad mod Vesten og Israel.

      »Vi er på vej til et opgør med moralsk fordærv helt ned til
      dets rødder. Og den første rod er USA,« stod der i Hizbollahs brev til Vesten, der også indeholdt fire mål for Hizbollah.

      1. at standse al amerikansk og fransk indflydelse i
      Libanon.

      2. at Israel trækker sig helt ud af Libanon som en optakt
      til Israels endelige tilintetgørelse.

      3. at de libanesiske falangister skal underlægge sig
      retfærdighed og stilles til ansvar for deres kriminelle
      handlinger.

      4. at lade folk få retten til selv at vælge type af
      regering med den betingelse, at islams lov er
      forpligtelsen.

      Hizbollah ledte sin kamp på tre niveauer, et åbent, et
      halvskjult og et helt skjult niveau. Fadlallah og hans
      ulama prædikede åbenlyst modstand mod islams fjender og
      troskab mod Khomeini. Den Revolutionære Garde trænede den
      halvskjulte organisation Islamisk Modstand, som angreb
      Israel fra Sydlibanon.

      En anden organisation, Islamisk Jihad, var den hemmelige
      del af Hizbollah, som angreb vestlige mål og gjorde
      Hizbollah berygtet i hele verden.

      Det begyndte med henrettelser af udenlandske statsborgere i
      Libanon, men det eskalerede hurtigt til massive
      bombeangreb, som kostede hundredvis af amerikanske og
      franske soldater livet i 1983-84. Det fik USA og Frankrig
      til at trække deres tropper ud af Libanon, og Israel
      oprettede sikkerhedszonen i det sydlige Libanon. Hizbollah
      angreb også mål i Kuwait og forsøgte at bombe mål i Paris
      1986 for at få Frankrig til at standse våbenleverancer til
      Irak, ligesom Hizbollah i 1980′erne kaprede flere fly,
      herunder et amerikansk fly i 1985 og dræbte flere af
      gidslerne.

      Mange vestlige gidsler blev taget i Libanon og blev anvendt
      som bytte for våben, som Iran skulle bruge i krigen mod
      Irak.

      Kilde: JP

      Kommentar by Anusakkari — 17. juni 2008 @ 17:58

    109. Det er slemt, at der kanaliseres så mange penge i disse “dialog”-projekter. Byggede de på frivillighed og samfundssind, var det i orden, men de finansieres af skatteyderne.

      Her et eksempel, hvor Chadi Abdul Karim muligvis har haft hånden nede i klejnekassen af offentlige dialog-midler:

      http://www.8220nabo.dk/

      Kommentar by Anusakkari — 17. juni 2008 @ 17:59

    110. Chadi Abdul-Karim efter offentliggørelsen af mordplanerne mod Kurt Westergaard:

      “Rapperen Chadi Abdul Karim, der har arrangeret flere støttekoncerter i Gellerup, er også chokeret.

      Han har tidligere ladet en lang række musikere optræde i bydelen for at bevise, at man kunne skabe positive overskrifter i aviserne og dermed forbedre områdets dårlige image.

      »Disse mordplaner ødelægger meget for mange,« fastslår han.

      »Det går ud over Gellerup, Århus og hele Danmark. For hver historie som denne bliver sammenholdet mellem de forskellige befolkningsgrupper forringet. Folk bliver bange for islam, og det er urimeligt. Religion burde ikke være noget at frygte.«”

      http://jp.dk/indland/aar/article1264055.ece

      Hvis disse “rollemodeller” skal tages alvorligt som demokrater, bør de begynder at forholde sig positivt til danske normer som demokrati, ytrings- og religionsfrihed. Men det har vi endnu til gode.

      Kommentar by Anusakkari — 17. juni 2008 @ 18:00

    111. Sangen om de enkelte tåber:

      “»Uanset hvad vi gør, vil der altid være nogle enkelte tåber, der gør ting uden at tænke på konsekvenserne for andre. Der er stadig mange gode mennesker i Gellerup, som gerne vil være med til at styrke sammenholdet gennem positive initiativer. Det er der stadig brug for, så det ville være helt tåbeligt at stoppe på grund af den her sag.«”

      http://jp.dk/indland/aar/article1264055.ece

      Kommentar by Anusakkari — 17. juni 2008 @ 18:01

    112. Information dyrker den positive vinkel:

      “De marginaliseredes tv-avis

      Dansk hiphops mere samfundsengagerede udøvere er blevet aktiveret af Muhammed-krisen og højreskredet i dansk politik. Rappere af både dansk og anden etnisk herkomst er allerede begyndt at forfatte tekster om balladen, den ny radikalisering og erfaringer på egne kroppe, og dermed lever musikformen op til sin rolle som talerør for samfundets marginaliserede. Information har talt med rapperne og bringer deres tekster

      Af: Ralf Christensen

      “The CNN of black America” er hiphoppen blevet kaldt af den legendariske rapper Chuck D i slutningen af 80’erne. Den amerikanske musikgenre var de marginaliseredes talerør i hænderne på denne stærkt politiske fornyer og hans gruppe Public Enemy, og det ser ud til, at den har fået samme rolle herhjemme. Dansk hiphop giver nemlig i disse dage ordet til indvandrere, der ellers ikke får plads i medierne, medmindre de hælder benzin på debatbål eller Dannebrog. Men også til etniske danskere, hvis moderate synspunkter er blevet tvunget af informationsmotorvejen af kategoriske meningsfræsere.”

      http://www.information.dk/121377

      Kommentar by Søren — 17. juni 2008 @ 22:04

    113. Information dyrker den positive vinkel II:

      “Mørkhåret teaterpoesi

      Opgang 2 Turnéteater rejser med smukke drømme

      Af: Anne Middelboe Christensen

      “Hvad tænker du på, når du ser på mig?” Sådan spørger indvandrerdrengen igen og igen tilfældige mennesker rundt omkring på gaderne i Århus. I hånden holder han sit videokamera. Og selv om de bliver flove over at svare, så har han jo ret: De tænker, at han er mørkhåret og upålidelig og taber…

      Det er i denne rå optik, at Pia Marcussens forestilling Danish Dynamite skaber respekt. Opgang 2 Turnéteater har i hvert fald skabt en forestilling, der meget bedre end alverdens socialrapporter viser, hvordan det går, når en dansker og en indvandrer tilfældigvis mødes. Og hvad der sker, når de faktisk begge to har brug for hinanden. Uanset hvor lidt de vil indrømme det.

      Men det er i Chadi Adbul-Karims nøgne spil som fyren med de smukke drømme, at forestillingen løfter sig over sit eget sympatiske projekt. Måske også fordi Jørn Holstein akkurat spiller så gammelmandspinlig og bedrevidende som den pensionerede skolelærer, at Chadi Abdul-Karim bliver dobbelt troværdig.”

      http://www.information.dk/146885

      Kommentar by Søren — 17. juni 2008 @ 22:06

    114. Lasse (“Jeg er ikke fra Danmark”) Ellegaard antyder, at Søren Espersen fra DF er racist i artikel i Information:

      “Danmark igen på den sorte liste

      Boykot-aktionen i Jordan er forlængelsen af de forgiftede relationer mellem det officielle Danmark og det muslimske Mellemøsten – som nok så mange arabiske initiativer ikke kan afhjælpe

      Af: Lasse Ellegaard

      Forløbet omkring det ‘etniske’ hiphop-band fra Ishøj Outlandish beskriver ret præcist den forgiftede atmosfære i de officielle danske relationer til det muslimske Mellemøsten:

      Det var planlagt, at bandet med Udenrigsministeriets opbakning skulle på turné og optræde i Damaskus, Ramallah, Rabat og Beirut dette forår, men ‘der kom desværre en tegningssag i vejen’, som det resigneret siges i et kontor på Asiatisk Plads.

      Den planlagte turné blev aflyst – eller med Beirut-ambassadør Jan Top Christensens ord: “Stillet i bero af sikkerhedsgrunde”. Ministeriet turde ikke lade de tre musikere rejse rundt efter demonstrationerne mod 17 danske aviser genoptryk af Kurt Westergaards Muhammed-karikatur i februar og marts.”

      http://www.information.dk/160631

      Kommentar by Søren — 17. juni 2008 @ 22:10

    115. Jyllands-Posten 05.06.2003 (JP Århus):

      “Interview: Kampen mod frygten

      Interview: Steen Skovsgaard og Ahmad Aqqari

      Sognepræst i Gellerup Steen Skovsgaard og imam ved Den Islamiske Menighed i Nørre Allé Ahmad Aqqari giver i dette dobbeltinterview deres bud på religionens rolle i integrationen.

      Af Michael Schrøder Og Henrik Vinther Olesen

      Svaret hedder tolerance.

      Spørgsmålet? Hvordan kristne og muslimer i fred og fordragelighed kan leve sammen, og hvordan danskere og fremmede kan mødes, så integrationens kan lykkes. JP Århus har sat to troens mænd stævne til en snak om tolerance og integration – og hvilken betydning religionen har i den sammenhæng.

      Og religionen har en rolle at spille mener de to, Ahmad Aqqari, der imam ved Den Islamiske Menighed i Nørre Allé og sognepræst Steen Skovsgaard fra Gellerup Kirke.

      Afgørende budskab

      Steen Skovsgaard har sin hverdag i et sogn, hvor 67 procent af de potentielle sognebørn ikke er medlem af folkekirken, og han er ikke i tvivl om, at den kristne tro har et afgørende budskab i mødet mellem fremmede.

      »Som præst og kristen skal man elske de fremmede, den faderløse og enken. Det er en bibelsk holdning, at dem skal man tage sig af, og det er en gruppe, man skal omgås med nænsomhed, varsomhed og kærlighed. Vi skal elske. For det at missionere er at elske og at dele det, der betyder mest for en, men en forudsætning er, at man elsker. Man kan ikke dele evangeliet med nogen, man hader,« siger Steen Skovsgaard, mens Acham Aqqari føjer til:

      »Islam har det grundlæggende synspunkt, at mennesket er skabt godt – Gud har skabt det i den bedste forstand og mennesket er Guds efterkommer og stedfortræder. Vi har en koloniseringsopgave, vi skal bygge samfund op. Men der er onde kræfter i verden, og det er de kræfter, mennesket skal kæmpe mod. Religion er som en plante, der skal plantes og plejes. Gør du ikke noget, så dør den eller lille. Religionen skal hjælpe mennesket mod de onde kræfter,« siger Ahmad Aqqari, der peger på had, misundelse, ærgerrighed og egoisme som kræfter, der vil trække mennesket væk fra Gud. Og de onde kræfter viser sig.

      Som da børn i en muslimsk friskole i Åbyhøj i slutningen af april kom i skole for at finde klistermærker med teksten »Perkerne koster Danmark milliarder – en kugle koster kun en krone.«

      Sætter sine spor

      Tidligere på måneden var lignende klistermærker sat op i midtbyen, denne gang med teksten »Rigtige danskere skider på Koranen .« Klistermærkerne og de andre udfald sætter sine spor, mener Ahmad Aqqari.

      »Undersøgelser viser, at 80 procent af danskerne har en negativ opfattelse af Islam og 50 pct. kan ikke lide fremmede. Og hvad kan vi så føle i hverdagen? Vi har haft klistermærkerne, godt nok er det få personer, men vi følger med i debatten – og det spiller en stor rolle for integration – du skal føle ro, føle dig tilpas. Når du har det sådan, så fremmer det integration. Har du det ikke- føler du dig som virus, ingen vil omgås dig, så spiller det en rolle for ekstremisme,« siger Ahmad Aqqari, der peger på , at man i den islamiske verden ikke kender til racisme.

      »Vi har aldrig kendt racisme, og vi kender ikke nationalisme. Vi taler om broderskab, vi taler ikke om arabere, tyrkere, pakistanere eller afrikanere. De første, der fulgte profeten Muhammed var en afrikaner, en perser og en romer, mens Muhammed selv var araber,« siger Ahmad Aqqari, mens Steen Skovsgaard peger på manglende kendskab til hinanden som årsag til racisme.

      Åben og tålsom

      »Ordbogen har to definitioner på tolerance. Den ene er, at tolerance er at være åben og tålsom over for andre, men den anden er den højst tilladte afstand mellem to maskindele. Og det kan godt være, at man ikke skal sidde lårene af hinanden, men racismen kommer, når afstanden bliver for stor, men man skal heller ikke blive for tæt, så brænder maskinen varm. Men de, der har de voldsomste udfald mod de fremmede, er de, der bor længst væk. Derfor er det af stor betydning, at kirken ligger midt i det hele. Gud er med i det her, og som menighed skal vi lytte til, hvad Han siger om kærlighedens og forsoningens vej. Og først og sidst skal vi lytte til Det Nye Testamentes grundlæggende budskab: Frygt ikke. Vi må ikke frygte hinanden. Når frygten vinder, er Fanden løs,« siger Steen Skovsgaard.

      GELLERUP SOGN

      66 procent af Gellerup Sogns 11.815 indbyggere er ikke medlem af folkekirken. I Århus Vestre Provsti, som Gellerup Sogn er en del af, er 29,9% og i Århus Kommune 19,8% ikke medlem af folkekirken.

      Kilde: STATISTISK ÅRBOG FOR ÅRHUS 2003 (TAL PR. 1. JULI 2002) ISLAMISK MENIGHED I ÅRHUS

      Islamisk Menighed i Århus har xxxx medlemmer, og holder hver fredag bøn i moskeen i Nørre Allé, hvor. KILDE: ISLAMISK MENIGHED I ÅRHUS”

      Kommentar by Søren — 18. juni 2008 @ 12:02

    116. Ekstra Bladet 25.04.2003:

      “Racistisk svineri i Århus

      Klistermærker på skoler og foreningslokaler skræmmer børn

      Af Kurt Simonsen

      Stærkt racistiske klistermærker blev i går sat op på butiksvinduer, bygningsfacader, skoler og foreningslokaler i Århus. Racisterne bag aktionen tør dog ikke lægge navn til deres grove tilsvining af folk med en anden religion eller hudfarve.

      ‘Perkerne koster Danmark milliarder – en kugle koster kun en krone’ lyder en af teksterne, skrevet på et billede af det danske flag med en patron i midten af billedet.

      Et andet klistermærke bærer teksten: ‘Rigtige danskere skider på Koranen ‘.

      Hos Århus politi tager man sagen dybt alvorligt:

      – Vi har modtaget en politianmeldelse og en forespørgsel om muligheden for politibeskyttelse på en af skolerne. Det er klart, at det kan virke skræmmende for især børn at læse disse grove, grove tekster på deres egen skole, siger chefkriminalinspektør Allan Lund til Ekstra Bladet.

      – Vi ved endnu ikke, hvem der står bag klistermærkerne. Foreløbig koncentrerer vi os om at tage en fornuftig snak med de mennesker, der har politianmeldt sagen. Også for at få et overblik over hvor mange steder det egentlig drejer sig om.

      MUSLIMSK FRISKOLE

      – Vi mener, disse klistermærker er en overtrædelse af straffelovens regler om racisme og blasfemi. Og vi mener, det er opfordring til mord.

      Derfor har vi anmeldt det, siger formanden for Islamisk Videns- og InformationsCenter, Osman Öztoprak, til Ekstra Bladet. Han er samtidig viceskoleleder på den muslimske Selam Friskole i Åbyhøj.

      Her så børnene de racistiske slogans på murene, da de i går kom i skole.

      – Børnene bliver utrygge, og vi andre har en naturlig frygt for deres sikkerhed. Det er jo hetz mod anderledes tænkende eller folk, der bare ser anderledes ud, tilføjer skolelederen.

      Hele 16 muslimske foreninger i Århus, hvoraf mange har fået de racistiske mærker klistret på deres lokaler, har bedt borgmester Louise Gade om et møde for at diskutere, hvad man kan gøre. Borgmesteren har sagt ja og skal bare finde det rette tidspunkt i sin kalender.”

      Kommentar by Søren — 18. juni 2008 @ 12:03

    117. Fra gemmerne. Porno-krise:

      Ekstra Bladet 29.02.1992:

      “Cupido er racistisk

      EKS

      – Bladet skider på vores religion, siger formand for pakistansk forening Linierne er trukket op med centimeter tykke streger. Islamiske indvandrere vil ikke tolerere det erotiske magasin Cupido’s artikel om muslimers sex-liv.

      Bladet skider på vores religion, siger formand for pakistansk forening Linierne er trukket op med centimeter tykke streger. Islamiske indvandrere vil ikke tolerere det erotiske magasin Cupido’s artikel om muslimers sex-liv.

      Bashy Quraishy, der er formand for den pakistanske indvandrer-forening, mødte i aftes Cupidos udgiver, Asger Jensen, i Eleva2ren, og Ekstra Bladet konfronterede dem direkte efter udsendelsen.

      Asger Jensen: – Muslimernes reaktion på vores artikel kan kun resultere i en ting: Det vil skærpe konflikterne ude i samfundet. For det i prøver på , er jo at stække ytringsfriheden.

      Bashy Quraishy: – Vel gør vi ej. Det her er kulturracisme, og det kan vi ikke acceptere. Vi er ikke intolerante, men vi kan ikke lide, at nogen skider på vores religion.

      Asger Jensen og redaktionen på Cupido er siden udgivelsen blevet bestormet af rasende muslimer. Og trusler om tæsk og ødelæggelse af kontoret er strøget gennem telefonerne.

      Bashy Quraishy: – Jeg kan kun tage afstand fra truslerne. Men ligesom Asger Jensen, findes der også rabiate indvandrere. Jeg fordømmer truslerne.

      Bashy Quraishy er meget forarget over, at teksten ledsages af nogle billeder.

      – Det er citatfusk. Hvis teksten var blevet trykt i et videnskabeligt magasin, var der ikke nogen problemer. Men når man bringer den i Cupido – ledsaget af billeder fra en helt anden tid og geografi – er det forfalskning.

      Asger Jensen: – Vel er det ej! Billede og tekst kommer fra den samme religion. Men det er ikke det primære. Ytringsfrihed er en hel elementær ret her i vesten. Den giver os ret til at tolke og fortolke. Og derfor kan vi godt kalde Koranen et kulturhistorisk og ikke et religiøst skrift, hvis vi har lyst.

      Bashy Quraishy: – Du er racist, Asger Jensen! Kultur-racist. Du er totalt uvidende.

      Stormen om Cupido-artiklen er kommet, efter at en række muslimske kiosk-ejere har nægtet at sælge Cupido. Men Bashy Quraishy opfordrer dog de enkelte kiosk-ejere til at bestemme selv.

      – Kioskerne må selv vurdere, om de vil sælge Cupido, siger han. Den holdning gav Asger Jensen ham ret i.

      PRÆSTER TAVSE OM ISLAMISK SEX

      Vred kiosk-ejer uden opbakning fra sine muslimske imamer Ikke et ord om profeten Muhammeds sex-liv.

      Muslimske præster – de såkaldte imamer – undlod at bruge den traditionelle fredagsbøn i går til at bedømme, hvorvidt den omstridte artikel i Cupido kan betragtes som blasfemisk mod den islamiske tro.

      Det havde Mohammed Rafi, der står bag cirka 40 kioskejeres boykot af bladet, ellers bedyret tidligt fredag over for Ritzaus Bureau. Men præsterne i både Nusrat Djahan moskeen i Hvidovre og Al Fath moskeen på Vesterbrogade i København oplyser, at den omstridte artikel ikke er blevet nævnt med et ord.

      Også hos Islamisk Kulturcenter i København ønsker man at nedtone blasfemianklagen mod det erotiske magasin.

      Kioskejer Mohammed Rafi står derfor uden rygdækning fra sine religiøse overhoveder i sin kritik af artiklen ‘Sex ifølge Islam’.

      Jeg har afbestilt Cupido hos forlaget. Mere kan jeg ikke gøre. Nu er det så op til imamerne at afgøre, hvad der videre skal ske, siger Mohammed Rafi til Ekstra Bladet. Han regner i stedet med, at præsterne i dag kommer med en udtalelse om artiklen.

      Bladet, der har et oplag på 35.000, har tidligere bragt artikler om andre kulturers seksuelle vaner, uden at det har voldt problemer.”

      Kommentar by Søren — 18. juni 2008 @ 12:07

    118. Fra gemmerne.

      Ekstra Bladet 27.12.1990:

      “Perkerene i min opgang

      Vinduet: Perkerne i min opgang

      EKS

      Af Lars Normann, Journalist

      Hvor mange fremmedarbejdere og flygtninge tror du egentlig, der bor i Danmark, spurgte jeg irriteret.

      Min 35-årige veninde Eva stirrede mig vredt i øjnene. Hun er enlig mor til 3 børn. Livet i sidegaderne på Nørrebro har gjort hende klog på mange områder af tilværelsen. Klogere end de fleste intellektuelle lommefilosoffer, som denne by er fuld af. Evas speciale er, som de fleste andre beboeres på Nørrebro – overlevelse.

      Der er vel omkring to millioner perkere i Danmark, svarede Eva afmålt og for at understrege sin overbevisning skænkede hun med en ligegyldig bevægelse kaffe op til os i de skårede krus.

      Det var tydeligt, at Eva på en eller anden måde havde fået helt galt fat i det samlede indbyggertal her til lands. Selvfølgelig kunne ingen ved sine fulde fem påstå, at næsten halvdelen af Danmarks indbyggere er fremmedarbejdere og flygtninge.

      For at hjælpe Eva i hendes vildfarelse spurgte jeg hende forsigtigt om, hvor mange mennesker hun mente, der boede i alt i Danmark.

      – Fem millioner, svarede hun lige så bestemt som før.

      Tak for kaffe! Noget var gået helt galt.

      – Der bor kun 150.000 udlændinge i Danmark i alt. Og så er alle de hvide nordmænd, amerikanere, tyskere, svenskere også talt med, triumferede jeg.

      Der er kun 85.000 af de, du kalder perkere.

      Eva blinkede et par gange med øjnene. Tog en dyb indånding og fyrede maskingeværet af: – Det kan sku godt være, men så bor de allesammen her på Nørrebro, ikke der hvor du bor, her sidder de og skider nede i kælderen, de kan ikke engang finde ud af at bruge et lokum, det sagde jeg også til en tyrkisk dreng forleden dag, din gris sagde jeg, jeg ved det er dig der skider i kældergangen og i hele min opgang er vi kun to danske familier tilbage og de sorte ejer snart alle forretningerne i kvarteret og i skolen er der snart ikke andet end perkerunger sammen med mine børn, se på min datters klasse, de er to danske børn ud af en klasse på 14, hvordan fanden tror du det føles når min pige på syv år kommer hjem og siger mor: du må ikke give mig kødpølse med i madpakken, de andre driller mig fordi det er svinekød, og lærerne er også ved at få helt spat af de muhamedanere og deres åndssvage regler som deres stakkels unger bliver nødt til at overholde, de går rundt helt grå i hovedet af sult hele den måned hvor de ikke må spise om dagen og de taler ikke om andet end mad, mad og atter mad og venter bare på at det skal blive aften så de kan få noget i skrutten, og det gør dem helt umulige i skolen siger en af lærerne jeg kender, hun var ved at blive sindssyg over en lille muhamedansk dreng i en af hendes timer, hvert andet minut gik han hen til papirkurven og spyttede i den selv om hun bad ham om at lade være, men han blev bare ved og hun blev mere og mere hysterisk, til drengen til sidst sagde at han ikke turde synke sit spyt fordi han havde fået at vide, at der stod i Koranen at hans spyt var urent når han fastede, det var derfor at han spyttede i papirkurven og så flippede læreren helt ud og hylede at hun ville skide på Koranen , nu holder du eddermaneme op med at spytte i den papirkurv, sagde hun, deres forældre er nu ikke helt almindelige, børnene må ikke engang lege ‘kaste gris’, du ved det spil som ungerne er helt vilde med, de kaster to små plasticgrise op i luften og får forskellige points om grisene nu lander på benene eller på ryggen, men deres unger må ikke engang røre ved en lejetøjsgris, hvad fanden er det for noget, de er sku nødt til at lære at leve som os andre, hvis de bor her i landet, for de er så dobbeltmoralske så det ikke er til at holde ud, især når det drejer sig om sex, deres drenge må gerne ligge og bolle de danske piger men hvis min søn forelsker sig i en af deres piger, og det kunne sku da nemt ske for gården er fuld af fremmedarbejderpiger, altså hvis min søn var vild med en af de piger, ville han sikkert ende med en kniv i halsen hvis han bollede hende, jeg har advaret ham, de piger skal man holde sig fra, der er ikke andet end problemer når man bor sammen med alle de sorte, send de nasserøve hjem, de er alle sammen på bistanden og de sender pengene hjem alligevel, mig bo i Amager, tjene to penge med hul i, mig sende hele lortet hjem, siger de sku selv, de kan ikke engang tale rent, vil du da holde helt kæft.

      Der blev et øjebliks tavshed i den lille Nørrebrolejlighed.

      – Men jeg skal ærligt indrømme at danskerne også har deres fejl. De fremmedarbejdere som boede oven over os er flyttet. Og jeg håber og ber til, at det ikke er danskere, der flytter ind i stedet for. De larmer nemlig meget mere end fremmedarbejderne, som ikke drikker og holder fester.

      Jeg håber virkelig at det er fremmedarbejdere der flytter ind.

      Der er så mange danskere her på Nørrebro som er helt på røven. De tæver deres børn og drikker for meget. Jeg kan ikke lade mine små børn gå alene i skole. Ikke på grund af bilerne, det har de hurtigt lært, men der er virkelig så mange underlige mennesker her på Nørrebro.

      Sådan glider dagene ofte forbi med snak, når jeg besøger min veninde Eva på Nørrebro. Hun hævder stædigt, at hun en dag køber et jagtgevær til sin søn, så han kan blæse hovedet af alle fremmedarbejderne på Nørrebro, hvorpå hun som den naturligste ting i verden serverer kager og saftevand ude på bagtrappen til samme søn og hans venner – to 11-årige jugoslaviske piger.

      Og senere skal vi alle en tur i Fælledparken. Eva formaner omsorgsfuldt de to små jugoslaviske piger om at spørge forældrene om lov til at gå med. De vrider sig af generthed over al den voksne opmærksomhed.

      – Deres forældre er så søde, siger Eva til mig og vi lunter over i parken med en håndfuld danske og jugoslaviske unger.”

      Kommentar by Søren — 18. juni 2008 @ 12:09

    119. […] hel-amputeret, primitiviseret version af originalen. Det giver alt i alt god mening, at Outlandish anvender islamistiske referencer og optrådte på “Islamofobi-konferencen” i 2006 sammen med 1200 andre kønsadskilte […]

      Pingback by »Aisha« og Outlandish’ ideologiske plank « Snaphanen — 3. oktober 2009 @ 22:37

    120. […] hel-amputeret, primitiviseret version af originalen. Det giver alt i alt god mening, at Outlandish anvender islamistiske referencer og optrådte på “Islamofobi-konferencen” i 2006 sammen med 1200 andre kønsadskilte […]

      Pingback by Den erotiske Aisha « Snaphanen — 24. marts 2012 @ 03:13

    121. […] giver alt i alt god mening, at Outlandish anvender islamistiske referencer og optrådte på “Islamofobi-konferencen” i 2006 sammen med 1200 andre kønsadskilte […]

      Pingback by Den erotiske Aisha « Snaphanen — 24. marts 2012 @ 04:07

    122. […] giver alt i alt god mening, at Outlandish anvender islamistiske referencer og optrådte på “Islamofobi-konferencen” i 2006 sammen med 1200 andre kønsadskilte […]

      Pingback by Den erotiske Aisha: “Écoutez-moi!” « Snaphanen.dk — 19. februar 2017 @ 10:36

    RSS feed for comments on this post.