11. august 2014

VIOMIS’ Ali Daghim samler penge ind til humanitært nødhjælpsarbejde i Syrien – og sælger ISIS-sløjfe

I sidste måned skrev Politiken om den 25-årige dansk-tuneser Iskander Chebil, der styrer et nødhjælpsprojekt i Syrien finansieret af Viomis (Viden om Islam). En anden islamist, der ifølge Linkedin har været tilknyttet Viomis har endnu ikke fået taletid i de danske medier, selvom han er drivende kraft i Nørrebro-baserede ‘De Humanitære Hjerter’, der ved hjælp af “tøj, sko legetøj og pengedonationer” støtter diverse humanitære initiativer i Syrien.

“Godt 70 kilometer længere inde i landet er flere ambulancer lige nu i aktion. En af dem er netop blevet kørt hele vejen fra København af frivillige fra en anden dansk-muslimsk organisation, Humanitære Hjerter, der også er med til at drive et bageri og fire lægeklinikker i Syrien. … Alene Viomis, der har base på Nørrebro, har indsamlet næsten 3 millioner kroner. Donationerne stammer overvejende fra muslimer, og ligesom de øvrige danskmuslimske organisationer bruger Viomis indtægterne på nødhjælpsprojekter i de oprørskontrollerede områder.” (Politiken, 28. juni 2014)

Vil man donere tøj til Syrien kan man kontakte ‘De Humanitære Hjerter’ på telefon, samme nummer som Ali Daghim benytter til at sælge ISIS-klistermærker. Grænsen mellem humanitær hjælp til ofre for borgerkrig, og understøttelse af en brutal islamistisk terrororganiation, er tilsyneladende ikke-eksisterende.

(Ali Daghim på Facebook, 17. januar 2014)

(‘De Humanitære Hjerter’ og ISIS-klistermærker, samme telefonnummer; Facebook)

(Foto: Syrienblog.dk)

(‘De Humanitære Hjerter’ i Kokkedal med Glostrupsagens Adnan Avdic, 2014; Facebook)

Oploadet Kl. 18:31 af Kim Møller — Direkte link25 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/59027/trackback

25 Comments »

  1. Det falder klart ind under lovens “indsamling af penge til en terrororganisation.”

    Kommentar by Josef K — 11. august 2014 @ 18:36

  2. Familienetværket, der laver de gule sløjfer der støtter danske soldater, er ikke glade: http://www.fredericiaavisen.dk/site/da/Avis/news/show/12261

    Kommentar by Henrik — 11. august 2014 @ 18:45

  3. Velintegrerede typer med store humanitære hjerter – sådan som det nu forstås i deres kredse. De skal nok få ekspederet en del danske penge ned til deres helvede, og endnu mere af deres helvede op til Danmark.

    Kommentar by Crass Børsting — 11. august 2014 @ 18:56

  4. Jeg kan se, at Trendsale “synes godt om” ovenstående.
    Hvor er det dog pinligt!

    Kommentar by Nosferatu — 11. august 2014 @ 19:10

  5. “Donationerne stammer overvejende fra muslimer” —
    hvoraf 99,99% lever på offentlig forsørgelse, det er altså os selv
    der finansierer den trafik.

    Jeg kan godt forstå Statsministeren ikke vil røre ved dagpengene, hellere lade danske familier gå fra hus og hjem end sætte en stopper for muslimernes udnyttelse af Danmark

    Kommentar by k.m. — 11. august 2014 @ 19:27

  6. Det skulle undre om skatteyderne ikke også er inddraget med en vis procent del penge i forhold til det på papiret indsamlede beløb, politikerne står i kø for at hjælpe islamiske frihedskæmpere der ikke kæmper for demokrati, ligestilling eller homoseksuelles rettigheder, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 11. august 2014 @ 19:29

  7. Kim – prøv at hør radio 247 reporterne fra i dag. Anders Olling gik ned gennem Nørrebro i kalot som et eksperiment…. og blev straks forfulgt af et tæskehold.

    Kommentar by larebil — 11. august 2014 @ 19:33

  8. Mon han har fået tilladelse til indsamling forlods.

    Og derpå skal regnskabet revideres af en statsautoriseret revisor.

    Og afslutningsvis skal regnskab offentliggøres i medierne.

    Mon han gør det ?

    Kommentar by Morten Dreyer — 11. august 2014 @ 19:42

  9. Tjaeh, det er naturligt nok. 20 % af Zakat (islamisk skat) skal gå til at støtte Jihad.

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 11. august 2014 @ 20:41

  10. Skadedyrene på nederste billede ser en hel del gladere ud, end deres ofre: http://www.catholic.org/news/international/middle_east/story.php?id=56339

    Kommentar by Nielsen — 11. august 2014 @ 20:49

  11. …jeg ved ikke hvorfor…men alle mellemøstlige mænd ligner terrorister.

    Kommentar by jens r — 11. august 2014 @ 21:42

  12. Det sidste billede. Ren prut, kvinden i midten er i natsærk. :)

    Muslimer lugter.

    Kommentar by sindsro — 11. august 2014 @ 22:13

  13. Hvor blev min kommentar af?

    Kommentar by bastardo — 11. august 2014 @ 22:39

  14. -> bastardo

    Du har intet i moderations- eller spambakken.

    Kommentar by Kim Møller — 11. august 2014 @ 22:49

  15. @8 Morten,

    Morten, du glemmer at der gælder helt andre regler for muslimer og venstreorienterede end for danskere.

    Kommentar by Fritz — 11. august 2014 @ 22:51

  16. Det her er hvad de “humanitære hjerter” står for:

    Advarsel – meget grimme billeder.

    http://www.catholic.org/news/international/middle_east/story.php?id=56339

    Kommentar by Hodja — 11. august 2014 @ 23:50

  17. Pizzaer, kioskvarer og deres bazarer med hælervarer er alt sammen støtte til terror.

    De skal ud.

    Kommentar by Iznogut — 12. august 2014 @ 00:10

  18. Jeg kan heller ikke forstår det sidste billede, for hvorfor ligger allah deres kvinder på jorden??.

    Kommentar by Fritz — 12. august 2014 @ 00:37

  19. -> Fritz 00:37

    Tak for morgenens grin :)

    Kommentar by Henrik Petersen — 12. august 2014 @ 09:33

  20. Hvad har vi saa,Black Army afpresning og drugs som om vi ikke har nok af vore egne hjemmegroede.Lovligt tilmeldt demo for Israel stoppet af politiet for at undgaa at give toelperne noget haardt at bide i, pga truende adfaerd fra I ved nok hvis side. Halal slagtning og halal mad plus en stor moske sneget ind af bagdoeren.Omraader some er blevet usikre at faerdes i.Biler der droener rundt med IS flag.Avedoere langsom lukning af forretninger pga uregerlige unintegrerede indvanderer.Demo med sorte flag,og om ikke man nu vil proeve at forbyde kalotter og Davids stjerner ,for joedernes sikkerhed hvad hjaelper det? de der halvhjerner hader jo baade Joeder og Jyder.Islamisk velgoerenhed der reklamerer for IS,altsammen for “integration” af ca 6% af Danmarks befolkning, der foroevrigt ikke har den fjerneste interesse i at blive “integreret” og hvorfor? de andre 96% er jo kufar, og de betaler allerede jizya for vores lediggang og doedssyge opfoersel ,saa bare kald kvinderne ludere og Danskerne dumme,det sidste synes at passe paa en utrolig maengde af den lovgivende,doemmende magt samt landets folkevalgte representanter.
    Der findes ingen moderat islam, naar maaske lige undtaget Naser Khader, jeg har ved laesning af mange nyheder endnu ikke fundet noget udsagn mod Boko Haram Al Shabab,IS,Al Nusra,Hamas,Hezbollah aktiviteter,kun oerdoevende tavshed ,medens de foernaevnte hyler paa deres gud og profet og myrder alt indenfor raekkevide,Religion of Peace!! Dette er infiltration af og nedslidning af det land der har vaeret vores i 1500 aar hvor vi har givet hjaelp til alle der soegte,og for saavidt ikke bad om noget igen, er det for meget at forlange en smule pli af modtagerne? Undskyld jeg kan nu se det var et dumt spoergsmaal,modtagernes forstaaelse for deres omgivelser er jo haabloest begraenset. Foevrigt synes det nu som om Hamas will henvende sig til EU om hjaep til genopbygning????? Hvad med deres arabiske broedre og soestre?, den gaar nok heller ikke, de kan heller ikke rigtigt snuppe dem ,hvorfor de holder dem i lejre i Libanon Syrien og Jordan.Med den mere og mere om sig gribende voldelige islam for mangel af bedre, der maa da vaere noget i Grundloven om landsskadelig virksomhed som kan bruges herhjemme for at faa vores land tilbage

    Kommentar by Dunk — 12. august 2014 @ 09:46

  21. @17 Iznogut — 12. august 2014 @ 00:10:
    Enig.
    Start med at undlade at handle hos dem og firmaer, der har mange muslimske ansatte. Hvis du er nødt til at handle i et supermarked med muslimer ved kassen, så vælg en kasse med en dansk ekspedient

    Kommentar by Bevidst — 12. august 2014 @ 09:50

  22. @20 Dunk – 12. august 2014 @ 09:46:
    De skal i alle fald ud af vort land nu, på den ene eller anden måde. Jo længere der går før hjemsendelserne kommer i gang, des håndfastere midler er vi nødt til at bruge, for ud skal de

    Kommentar by Bevidst — 12. august 2014 @ 09:57

  23. […] i Danmark kan man ifølge Uriasposten også købe smart merchandise til støtte for […]

    Pingback by Monokultur » ISIS er hvor muslimer er — 12. august 2014 @ 13:27

  24. Hejsa

    Kan jeg tilgå billedet med sløjfen i en bedre opløsning? jeg vil gerne undersøge om sløjfens logo er 100% identisk med ISIS.

    Mvh Hugli.

    Kommentar by Hugli — 12. august 2014 @ 14:26

  25. Adnan Avdic uden kjole ?

    Kommentar by Spinner — 12. august 2014 @ 17:50

RSS feed for comments on this post.