16. juni 2008

Amnesty International prioriterer hårdt

Et par interessante artikler fra Kristeligt Dagblad. Amnesty International mener tilsyneladende, det er vigtigere at kæmpe for muslimers “sociale og kulturelle rettigheder” i vestlige demokratier, end kæmpe mod “religiøse forfølgelser” af kristne i islamiske lande. En naturlig konsekvens af det kulturelle selvhad der forvrænger proportionerne…

  • 13/6-08 Kristeligt Dagblad – Birthe Rønn er forarget over Amnesty.
  • “- Jeg er dybt forarget over Amnesty International, og de skulle holde op med at kalde sig Amnesty International.

    Sådan lyder integrationsminister Birthe Rønn Hornbechs (V) svar på menneskeretsorganisationens hasteaktion, hvor over 10.000 protestbreve, e-mails og sms’er skal få ministeren til at stoppe udvisningen af fire kriminelle irakere.

    – Jeg er stærkt pikeret over, at de bruger deres ressourcer til at holde hånden over drabsmænd, pædofile og voldtægtsforbrydere i stedet for at tage ud i til nogle diktaturstater og lære dem lidt om demokrati. Det må jeg sige, det er jeg drønforarget over, siger ministeren til Ritzau.”

  • 14/6-08 Kristeligt Dagblad – Amnesty splittet om religiøse forfølgelser.
  • “Amnesty Internationals danske kirkegruppe har nedlagt sig selv, fordi den ikke længere har et arbejde at udføre. Organisationen har ændret strategi, hvilket kirkegruppen langtfra er tilfreds med.

    Men konflikten rummer mere end det simple faktum, at en gruppe i Danmark har opløst sig selv. Den handler om en organisation, der har ændret fokus fra de religiøse forfølgelser til kampen for sociale og kulturelle rettigheder midt i en tid, hvor religion har hovedrollen på den internationale politiske scene. Og det har skabt intern splid…

    – Vi er meget uenige med Amnesty om prioriteringerne. Der sker en voldsom forfølgelse af kristne verden over, og det er et vigtigt emne, der rammer mange mennesker verden over. Men det mener ledelsen ikke. Der er også blevet ændret meget på arbejdsmetoderne. Vi har arbejdet meget med brevskrivning, men i dag laver de unge gadeteater. Det er muligt, at vi er blevet gammeldags. Men vi modtager stadig mange sager om religiøse forfølgelser. Og det er helt urimeligt, at folk ikke kan have den tro, de gerne vil have, siger Inger Christensen.

    Ifølge den kristne organisation Open Doors er der til stadighed grund til at være bekymret for forfølgelserne af kristne i både Asien og Mellemøsten. Men fra Amnesty Internationals hovedkontor i London har man oplyst, at man ikke længere har ressourcer til at arbejde med de religiøse forfølgelser.”

    Oploadet Kl. 00:29 af Kim Møller — Direkte link23 kommentarer

    The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/5922/trackback

    23 Comments »

    1. Godt med lidt fornuftig tale fra BRH, det sker ellers ikke så tit. Hun siger da også bare hvad de fleste af os har sagt i lang tid.

      Der var en gang hvor jeg støttede Amnesty, fordi jeg var naiv nok til at tro på, at de hjalp folk i nød. Det holdt jeg op med senere, og de får aldrig mere så meget som en flad femøre herfra.
      Fy for satan en svinsk organisation. Mon de sover godt om natten, velvidene at de misbruger folks penge til at støtte voldsforbrydere? Hvad mon deres ofre siger?

      Kommentar by RettenTilSelvforsvar — 16. juni 2008 @ 00:47

    2. Hvis nogen vil se Amnesty International blive revet i småstykker, så kan jeg anbefale Nick Cohen’s bog What’s Left, som handler om venstrefløjens moralske forfald. Ikke kun i forhold til islam, men også i forhold til Israel (som det burde være en oplagt venstrefløjs-sag at støtte), U.S.A. (som ikke er skurken i hverken Irak eller Afghanistan) m.m. Amnesty International får sig en ordentlig tur i Cohen’s effektive vridemaskine.

      Kommentar by William Jansen — 16. juni 2008 @ 00:56

    3. Amnesty har i mange år været på galt spor. Organisationen ville f.x ikke forholde sig konkret til, om Muhammed-tegningerne var omfattet af ytringsfriheden, men bemærkede blot i en pressemeddelelse, at de var for afgrænsningen af ytringsfriheden, når den kolliderede med forbuddet mod hate speech.
      – Organisationen inviterer steningsimamen Abdul Wahid Pedersen til sine årsmøder.
      – Organisationen holder møder om ytringsfrihedens ofrer. Gæt hvilken offergruppe, organisationen har haft i tankerne.
      De skulle måske også holde et andet om religionsfrihedens ofrer. For det er da klart, at kristne der skilter med deres religion i et muslimsk flertalsområde krænker muslimernes religiøse følelser. Så kan de lære det!

      Organisationen tiltrækker samme type antiamerikansk/proislamisk segment af unge idealister. Sociale og kulturelle rettigheder er jo bare en omskrivning af alt, der passer ind i venstrefløjens antiamerikanske og proislamiske agenda. Men dejligt at de har tonet rent flag.

      Kommentar by PerH — 16. juni 2008 @ 01:00

    4. Folk der giver penge til Amnesty international kan ligeså godt sende deres penge direkte til Islamisk Trossamfund eller HAMAS, og spare det fordyrende mellemled.

      Amnesty International arbejder ikke for menneskerettigheder (ikke i den vestlige forstand i hvert fald), men er optaget af at legitimere et pan-islamisk volds- og underkastelsessystem.

      Kommentar by B2 — 16. juni 2008 @ 01:19

    5. Integrationsminister Birthe Rønn Hornbechs (V) svar har inspireret mig til et nyt indlæg som jeg vil poste i morgen på min Blog

      http://avisen.dk/blogs/Lady-in-red/default.aspx

      Jeg glæder mig til at læse jeres altid pæne og velformuleret svar.

      Vh.
      http://ladyinred.granslam.dk/Blog/?p=34

      Kommentar by lady-in-red — 16. juni 2008 @ 01:22

    6. Amnesty InterJihadist! har vist helt, helt misforstået hvem de skal beskytte.
      Det ER altså ikke svagt begavede hjernevaskede voldsforbryder, der slavisk følger en 1400årig gammel bog, og i dens bogstavstro forfølgelse og morderiske angivelser, vil have vantro udslettet.
      Når VI fængsler DEM i Guuuod.imod.dem-lejren!og udviser DEM, så ER det altså ikke fordi VI er onde imod DEM, men fordi DE har været onde imod OS.
      Vi må beskytte os imod tilhængere af Jihad-krigerne der følger koranens påbud.
      Hvorfor kan Amnesty Interjihad! ikke se skoven for bar`træer!! Er det menneskeværdigt, at kvinder skal gemmes væk i affaldssække, at de er underlagt den langskæggede!! og de ingen frihed har i de koranstyrede lande??? HVOR ER AMNESTY i disse lande??? Hvorfor skælder de ikke uhæmmet og retfærdigt ud over disse modbydelige kvindefjendske lande??
      Tør disse 750.000,ookr lønnede selvgode ansatte Amnesty Interpladaskpåmaven for islam, ikke modsige islam! fordi deres høje lønninger OG arbejde kommer i FAREZONEN!!! på mere end en forstand?!?
      Har de pengegriske højtlønnede Amnesty Interkorrupte, ingen medfølelse for den halvdel af 1,3 milliarde kvinder, der lider under de langskæggede tyraner, der tingsgør kvinder som dumme sten diamanter! og handelsvarer i “arrangerede ægteskaber” altså gemen menneskehandel/slaveri.
      Før Amnesty InterNOhjerne kæmper for de fængslede voldsforbrydere,så befri dog de islamiske slavebundne sækkekvinder i koran-landene.
      MEN!!! det format kan det virkelighedsfjerne Amnesty Interkorrupte snot sammenslutninge af højtlønnede nassere vel ikke finde ud af, MEN en veltrænet jihadist fange fra Guotmændmal-lejren er vel bedre at forsvarer, end voldtagnet kvinder der dømmes 200 piskeslag eller div kranhængninger, jo så lidt “pis” på koranen er VIGTIGERE!!!
      Føj, for lede mennesker i Amnesty Interkvindehad….

      Kommentar by li — 16. juni 2008 @ 02:59

    7. To the Lady In Bed med islamisterne.
      Jeg har læst koranen, så jeg gider ikke læse dit kvindefjendske-koran-sludder-imorgen-indlæg.
      At gå i seng med fjenden! for at vinde MAGTEN, er for lavt for mig.
      Håber sandelig ikke du virkelig ER en kvinde, for så skammer jeg mig ud over alle grænser.
      Håber DU nyder alle de kølle-bank dine medsøstre får i koran-landende, fordi de “frivilligt” har slækket!!på tildækningen, nyder du virkelig tvangstildækkede kvinders nedgørelse? er det derfor du støtter affaldssække-beklædningen, er du et ondt menneske?
      Hader du kvinderne SÅ inderligt, så DU støtter tildækningen af hun-kønnet?
      Føj for modbydeligt menneskesyn.
      Føj for kvindehader.

      Kommentar by li — 16. juni 2008 @ 03:20

    8. Dé der ikke (endnu) har fattet, at Amnesty Int’l blot er endnu en venstreorienteret egoist-organisation, som hundreder af andre natte-sutte, oprettet for ledelsens og direktørernes egen fornøjelser og ego’er, har ikke fattet en pind.

      anti-sharia

      Kommentar by anti-sharia — 16. juni 2008 @ 03:21

    9. 7.li

      Kære li !

      Lad være med at reagere på denne agent provocateur der kalder sig lady in red.

      Kærligst
      Vivi

      Kommentar by Vivi Andersen — 16. juni 2008 @ 06:44

    10. “- Jeg er stærkt pikeret over, at de bruger deres ressourcer til at holde hånden over drabsmænd, pædofile og voldtægtsforbrydere i stedet for at tage ud i til nogle diktaturstater og lære dem lidt om demokrati. Det må jeg sige, det er jeg drønforarget over, siger ministeren til Ritzau.”

      Okay – lidt respekt til BRH alligevel.

      Der er vel også en grund til at man kalder dem Amnesty Criminal ;-/

      Det er en skammelig og asocial organisation der beskytter og forsvarer simple kriminelle. Kriminelle ødelægger civilisationen, undergraver samfundet og alt det man forsøger at bygge op. Derfor skal de naturligvis fjernes herfra og visse af dem for bestandigt.

      Kommentar by Tolder — 16. juni 2008 @ 08:42

    11. Lady in Red, du svarede vist ikke på debatten om EU.

      Skulle vi eller skulle vi ikke diskutere EU sådan som du lagde op til ? Eller tør du ikke alligevel ?

      Kommentar by DaLi — 16. juni 2008 @ 08:50

    12. Fuck Amnesty

      Kommentar by Anusakkari — 16. juni 2008 @ 09:07

    13. Åbenbart også en ‘alsidig’ organisation: Her til morgen mener jeg via ‘P1morgen’ (i et indslag om en nyudviklel off-road’er fra Renault (stærkt kritisk, naturligvis)) at have erfaret, at sådanne befordringsmidler af Amnesty kategoriseres som ‘masseødelæggelsesvåben’!(?) :)

      Kommentar by Hans Henrik Hansen — 16. juni 2008 @ 10:31

    14. “Menneskerettigheder ? Det er noget forbrydere har !”

      – Lars Hedegaard, Berlingske Tidende

      Kommentar by DaLi — 16. juni 2008 @ 10:56

    15. -> DaLi

      LIR er værre end allahn. Jeg bevægede mig overpå hendes(?) latterlige censurerede blog, det er en engangsoplevelse go et deja-vu til allahns tilsvarende mavepusterblog. Øv, nu kom jeg til at lave lidt reklame, det er en advarsel.

      Kommentar by PeterK — 16. juni 2008 @ 11:41

    16. @ Peter

      Jeg ved det godt, allerede fra Avisen.dk.

      Selv når man bevæger sig ud i åbenlyse taber-sager som Hizb-Ut-Tahrir hvor 99,9% af Danmark kan blive enige om at de er nogle skingrende fanatikere, så kommer LIR, Allahn, ESP m.fl. med undskyldninger såsom “ja ja men vi var jo ikke selv bedre under korstogene, og se Krarup idag han er lige så slem og Messerschmidt er nazist og …”

      De er ude af stand til at læse, forstå, reflektere og argumentere.

      Det er mig ubegribeligt at Allahn Lindemark har været Projektleder ved Nationalbanken. Han er komplet ude af stand at ræsonnere over selv de mest basale argumenter men skingrer derudaf i en blanding af beskyldninger, platte allegorier og simpelth infantilt hysteri.

      Kommentar by DaLi — 16. juni 2008 @ 11:45

    17. Om fru integrationsministerens udtalelser er kun at sige: Blind gammel skrukhøne kan åbenbart stadig finde et korn. En sjælden gang imellem.

      Kommentar by Crass Børsting — 16. juni 2008 @ 12:47

    18. Ja, selv en gammel suppehøne! kan der komme noget godt ud af.
      MEN, hvem vil kun leve af hønsesuppe (snak)……

      Kommentar by li — 16. juni 2008 @ 14:32

    19. Er Amnesty International ikke ved at udvikle sig i sekterisk retning?

      Jeg vil godt nok lige overveje en ekstra gang om jeg skal donere nogle grunker til organisationen næste gang jeg møder AI repræsentanter i gågaden.

      Kommentar by Janne — 16. juni 2008 @ 15:42

    20. 2

      Willian Jansen

      Tak for info.

      Kommentar by Janne — 16. juni 2008 @ 15:44

    21. Jeg hørte i dag kl ca. 08.15 i P1, at amnesty nu er gået ind i kampen imod firehjulstrækkere!

      I indslaget blev Renaults marketingsfolk i øvrigt beskyldt for at lyve fordi deres markedsundersøgelser viser, at der er et marked for små firehjulstrækkere. Men vi ved jo alle, hvor pinligt det er, at blive set i sådan et køretøj og derved er løgnen afsløret. At P1’s fordomme skulle vise at være usande, er jo helt utænkeligt!

      Kommentar by Hr Christensen — 16. juni 2008 @ 19:12

    22. @19

      Måske, men det er der jo også en god grund til.

      I de fleste sekter fratages menigheden evnen og muligheden for at skelne mellem godt og ondt. Netop det faktum, at Amnesty Criminal forsvarer forbrydere synes at understøtte din påstand.

      Alle har ret til en fair rettergang. Det må være det kriterie der sikrer et land betegnelsen “retsstat” og ikke hvilke straffemetoder landet anvender. Sidstnævnte er jo kulturbestemt og hvis man vil blande sig i det er det jo rendyrket racisme og kulturimperialisme ;-)

      Kommentar by Tolder — 16. juni 2008 @ 19:22

    23. Hvis nogen skulle have lyst til at sætte sig ind i Amnesty’s arbejdsgrundlag, så er det beskrevet her:

      http://www.amnesty.dk/log/D780-da.pdf

      I den aktuelle sag protesterer AI ikke mod udvisning som straf, men mod udvisning til en uvis skæbne (efter straffens udståelse vel at mærke).
      Amnesty gør i den forbindelse ingen forskel på, om personen, der udvises, er tidligere kriminel eller ej. AI’s grundholdning er, at alle har de samme rettigheder, og derfor skal vi kun udvise folk til sikre områder.

      For mig personligt er det ikke hensynet til den dømte selv, der vejer tungest.
      Problemet med udvisninger er dels, at det ofte går ud over den dømtes familie – især børnene. Hvis de skal følge deres far, risikerer vi at tvinge danske børn til at bosætte sig i områder, der slet ikke er egnede til børn.
      Og dels risikerer vi – hvis den dømte gentager sin kriminalitet – at påføre et lokalsamfund i et andet land et problem, som vi herhjemme bør have bedre muligheder for at tackle på den rigtige måde. Når vi nu forsøger at give udviklingsbistand til både Irak og Afghanistan, er det lidt besynderligt, hvis vi samtidig eksporterer forbrydere netop dertil. Det er jo at undergrave vores egen indsats.

      Kommentar by benito — 18. juni 2008 @ 11:14

    RSS feed for comments on this post.