17. august 2014

Ansvarshavende redaktør for anti-nazistiske Redox tog nærbilleder af demonstrerende jøder…

Der var flere venstreekstreme fotografer på gaden i går. Herunder Redox-fotografen Simon Bünger Paulsen, der eksempelvis kunne ses i baggrunden på Berlingskes billedserie om ‘den omstridte jødemarch’.

“Da vi gik i demonstration ned af nørrebrogade gik han langs optoget og tog nærbilleder af folk med et stort kamera med linse.” (tilsendt)

Simon Bünger Paulsen har i flere år været fotograf for Researchkollektivet Redox, og da det blev nødvendigt med en mere legitim facade (og andre i AFA/Redox-gruppen var tiltalt for politisk vold), stod han frem som det officielle ansigt udadtil med titlen ‘Ansvarshavende redaktør’. Bemærk argumentationen herunder…

“Titlen som ansvarshavende redaktør kommer af, at redox.dk nu er tilmeldt Pressenævnet. Det betyder, at det ikke længere er Persondataloven, men i stedet Medieansvarsloven og de presseetiske retningslinjer, som gælder for hjemmesidens indhold.

‘For os er det den eneste logiske løsning nu. Vi kunne have valgt, at åbne en hjemmesiden, uden Pressenævnstilmelding med den konsekvens, at vi så risikerede at blive lukket igen. Nu er det værste der kan ske, at vi får en næse af Pressenævnet, hvis vi overskrider de presseetiske regler.’ udtaler Simon Bünger.

Det betyder blandt andet, at han, sammen med de andre medlemmer af Redox, fremover skal give omtalte nazister mulighed for at forsvare sig mod konkrete beskyldninger. Det er, ifølge Simon Bünger, et nødvendigt onde:

Vi er meget opmærksomme på, at vi ikke skal være talerør for nazisterne, og vi kan godt garantere, at vi ikke kommer til at fungere som propagandaværktøj for dem. …”

Han mener dog, at det også kan være et værktøj for den antifascistiske bevægelse.

‘Når vi ser på Sverige, hvor Expo og Researchgruppen har samme praksis, som vi nu får, så kan vi se, at det medfører store skænderier internt i nazibevægelsen, hver gang nogen af dem udtaler sig…’ siger Simon Bünger.”

(Projekt Antifa, 1. september 2013, Redox tilmelder sig Pressenævnet og genåbner hjemmeside)

Oploadet Kl. 13:58 af Kim Møller — Direkte link26 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/59265/trackback

26 Comments »

  1. Nååh, er det ikke ham der kalder sig selv ” bomberman “

    Kommentar by Fnidder — 17. august 2014 @ 14:12

  2. Registrering, med henblik på anbringelse i lejre og efterfølgende aflivning, af jøder og os der sympatisere med dem er jo ikke noget nyt. Simon og hans kumpaner er bare den nye genration, som efterfølger Hitler og Blekinggadebanden.

    I øvrigt ser det ud til at han er på afmagring eller har fået kræft. Jeg håber det sidste.

    Kommentar by Hans Und — 17. august 2014 @ 14:16

  3. Prøv i øvrigt at gå ind på Enhedslistens FB side og se hvad deres meget ofte mere eller mindre psykisk ustabile vælgere siger til ISIS slagtningerne i mellemøsten, det er ikke fordi spasserne er særligt kritiske, de er simpelthen syge i hovedet. Kommunister er nøjagtigt lige så farlige som islamister og jihadister og zionister og nazister og bla bla bla derudaf, de vil gøre ALT for deres sag.

    Kommentar by Fnidder — 17. august 2014 @ 14:37

  4. Og så tror de at det KUN er vesten der skaber terrorister, det er bindegalt! ren hjernevask! aldrig har jeg set en mere malplaceret gruppe mennesker der i ren frustration tror at de har regnet verdens situationen ud med nogle alex jones videoer og en række angiveligt uuuuhh ægte dokumenter lækket af anonyme kilder der bekræfter deres konspirationer og sammensværgelser…. har selv været der, kender miljøet. prøv at spørge fjolserne om hvad der f.eks står i koranen, de aner ikke en skid om det. man har en tendens til kun at læse om det man tror på når man er en ung og dum splattet hashbums. sygt, simpelthen sygt.

    Kommentar by Fnidder — 17. august 2014 @ 14:49

  5. “‘Vi er meget opmærksomme på, at vi ikke skal være talerør for nazisterne, og vi kan godt garantere, at vi ikke kommer til at fungere som propagandaværktøj for dem. …”???
    Hvad mener idioten???? Hvad er forskellen på ham og hans løjsere og så “de andre”?

    Kommentar by seudonym — 17. august 2014 @ 15:32

  6. Jeg har aldrig fattet deres nærmest sygelige trang til at fokusere så ensporet på nazister når PET flere gange har udtalt at antallet af reelle nazister ligger på max 200 i hele danmark, mens antallet af heilende hitler-støttene muslimer som kæmper for jødeudryddelse, kalifat, og sharia kan tælles i tusindvis.

    Det er som om det er blevet en besættelse for dem, ja nærmest en neurose, at se nazister overalt. De personer jeg har mødt fra den aller-yderste venstrefløj på min uddannelse har til fulde bekræftet billedet af venstreradikale: flinke ved første møde, men begynder man at gå lidt tættere på dem er de ofte psykisk syge med vrangforestillinger og en god portion paranoia.

    Og så har de deres egen avis hvor de kan bekræfte deres verdensbillede, lige nu sidder de sikkert og tegner cirkler om de skaldede personer der gik med i demoen og siger “DER er en nazist, og DER er endnu en nazist, de er jo overalt, hvad sagde vi!”

    Kommentar by Per — 17. august 2014 @ 16:02

  7. Redox ligger jo ikke engang skjul på, at man kun har tilmeldt sig pressenævnet for ikke at kunne lukkes. Hvordan kan et mainstream medier overhovedet få sig selv til at bruge dem? Glæder mig til at et modigt medie går rigtigt til dem.

    Kommentar by Anonym — 17. august 2014 @ 16:46

  8. Ikke for at være modløs, men det kunne være ønskbart at Danmarks national økonomi gik rabundus og alle offentlige ydelser stoppede, da ville man i min optik se hvilke Danskere der kan stå på egne ben, et ærligt gæt vil være at ca. 2.5 millioner Danskere ville være i stand til at klare sig selv, for det gør de forvejen.

    Kommentar by emmagad — 17. august 2014 @ 16:56

  9. Fnidder lader til at være af den overbevisning at zionisme er en form for jødisk supremacisme. Intet kunne være mere forkert. Det ligger i selve ordet ‘zionisme’ at der er tale om en ideologi hvor man støtter det jødiske folks ret til et eget land i og omkring Zion, som er et gammelt navn for Jerusalem.

    Kommentar by Erik Jørgensen — 17. august 2014 @ 16:59

  10. Erik Jørgensen: jeg er godt klar over hvad Zion er, og hvad jødisk indflydelse på verden angår så er jeg ikke nogen jøde sympatisør, jeg er ikke nazist, men stod det til mig så måtte jøder og muslimer egentligt godt bare pisse ned til deres hellige land og skynde sig at kaste atombomber i hovedet på hinanden, så vi andre kan leve i fred. og hvis hippie svinene synes det er så fantastisk, så kan de bare tage derned og deltage i herlighederne.

    Kommentar by Fnidder — 17. august 2014 @ 17:27

  11. Man skulle næsten tro det var Rokokoposten: Anti-nazistiske Redox tager billeder af jøder og folk der går demonstation imod jødehad.

    Kommentar by NulTolerance — 17. august 2014 @ 17:45

  12. Ja, ja, bette Simon. Når du bliver 50 indser du hvilken idiot, du har været.

    Kommentar by Josef K — 17. august 2014 @ 18:18

  13. I dag
    Talstærkt politi mødt op til Israel-demo.
    Københavns Politi sørgede for at holde palæstinensiske ballademagere væk

    http://ekstrabladet.dk/112/article4969408.ece

    Kommentar by mb — 17. august 2014 @ 18:37

  14. Håber hans forældre skammer sig, men det er nok svært som søskende…

    Kommentar by Anders — 17. august 2014 @ 18:48

  15. “Nu er det værste der kan ske, at vi får en næse af Pressenævnet, hvis vi overskrider de presseetiske regler.’ udtaler Simon Bünger.”

    Skulle han ikke sige:”når vi overskrider presseetiske regler”?

    For mig står han som et udemokratisk svin der ikke tillader andre at komme til orde. Ren diktatur, jeg husker en anden med fornavn Simon,
    der var/(måske stadig er) på linie med Simon Bünger

    Kommentar by k.m. — 17. august 2014 @ 19:41

  16. Ja han er et rigtigt klamt svin, det er der mange af de sindssyge møghvalpe der er. uhyggelige mennesker.

    Kommentar by Fnidder — 17. august 2014 @ 19:45

  17. Fnidder

    …jeg er ikke nazist, men…
    citatudsnit fra Fnidders kommentar kl. 17:27

    Argumentationen for at folk, der synes også jøder kunne have et land, er at rubricere udelukkende som hippie svin, er mig ikke klart.

    Jeg der tilråder stramninger af betingelserne for adgang, ophold og tildelen af statsborgerskaber og større krav til det hele for udefrakommende. Der tilråder oprettelse af konstant overvågede afspærrede områder, om muligt nær væbnede styrker, der synes Danmark i udgangspositionen var bedre tjent med et lavere befolkningstal end et voksende…

    Er jeg at rubricere som et hippie svin?
    Hvad er definitionen på et hippie svin egentlig for dig?

    Kommentar by Peter Buch — 17. august 2014 @ 20:14

  18. Et hippie svin er en person der der er anti nationalist, hippie svin er de der idioter der render rundt og leger rastafari negre selvom de er blonde og slet ikke forstår hvad de vil sige at være rasta, hippie svin er ukritiske overfor muslimsk indvandring måske endda glade for muslimsk indvandring, hippie svin sidder i en rundkreds og ryger hash og tager stoffer, hippe svin er venstre ekstremister og stemmer f.eks enhedslisten og radigalt venstre, hippie svin er hippie svin, engang syntes jeg at de var smukke mennesker, men så så jeg hvad de i virkeligheden er, hippie svin er som regel en flok forkælede små dumme svin, og nej jeg er nemlig lige præcist ikke nazist og har intet imod massevis af mennesker der kommer til danmark, bare ikke muslimer, når det kommer til Islam, så er naiviteten så stor at jeg virkelig er kommet til at hade alt fra venstrefløjen, hvilket ellers har været mit politiske ståsted i 2 årtier. Men det er slut nu. Jeg ville aldrig have støttet højrefløjen hvis det ikke var for islam, og ville ønske det var buddister der var her i landet….. men nu hader jeg synet af de fucking små latterlige hippie svin, det eneste jeg glæder mig over er at de selv kommer til at lide over deres idioti. Desuden er der en lang række andre ståsteder hvor jeg synes hippie svinene udmærker sig på en aldeles tåbelig måde….. fucking hippie svin.

    Kommentar by Fnidder — 17. august 2014 @ 20:43

  19. Jeg mener også at jøder skal have et land.

    Kommentar by Fnidder — 17. august 2014 @ 20:49

  20. Godt Zenia Stampe ikke kan formere sig… Feltmadras

    Kommentar by Anders — 17. august 2014 @ 21:24

  21. 2 årtier hos venstrefløjen, jeg tror, jeg forstår lidt af baggrunden for det du nævner.
    Fucked up.

    Kommentar by Peter Buch — 17. august 2014 @ 21:49

  22. I dag
    Gaza-demoer i København forløb roligt

    http://nyhederne.tv2.dk/2014-08-17-gaza-demoer-i-k%C3%B8benhavn-forl%C3%B8b-roligt

    Kommentar by mb — 17. august 2014 @ 22:32

  23. Man kan konstatere, at ballademagere i kjoler ikke arbejder i regnvejr. Den kvabsede dreng med kameraet fotograferer jøder og jødesympatisører, holder sig ude af marchen, men kalder sig anti-nazist.

    Den dumme, tykke dreng.

    Kommentar by Iznogut — 17. august 2014 @ 22:58

  24. ‘Vi er meget opmærksomme på, at vi ikke skal være talerør for nazisterne, og vi kan godt garantere, at vi ikke kommer til at fungere som propagandaværktøj for dem. …” siger Simon Bünger.

    Jammen for hulen da: Manden er fuld af løgn. Han er netop talerør for Nazisterne, da disse er = Muslimerne.
    Denne type mennesker er med til at bryde grundloven, sammen med politi osv, ved at aceptere at islam er i dk.

    20: Gud har taget hendes lille Olga til sig, fordi gud vidste, at Zenia ville opdrage hende til at dyrke Satan. (Allah).

    23. :) :) Kjoler og hvidt. Derfor: Den næste muhammed skal fødes af en mand, så derme bliver det ikke så lidt af en negerarm. :)
    Ordet kvabsede, flækker af grin. :)

    Kommentar by sindsro — 17. august 2014 @ 23:35

  25. ‘Vi er meget opmærksomme på, at vi ikke skal være talerør for nazisterne, og vi kan godt garantere, at vi ikke kommer til at fungere som propagandaværktøj for dem. …”

    Ja vi er jo nok nogle stykker, som mener at det er lige netop det de er. Altså talsmænd for en bunke venstreadikale fascister.

    Kommentar by EH — 19. august 2014 @ 13:15

  26. I Redox’ og antifa’s er vi alle sammen nazister hvis vi ikke går ind for deres idéer og tanker.
    Os der er tilhængere af et mere liberalt samfund med en minimalstat og som derfor kritiserer enhver form for positiv særbehandling, f.eks. kvinders såkaldte ligestilling, eller går ind for den private ejendomsret inklusive indfødsretten er noget af det værste de kan forestille sig. Derfor er vi også legitimt bytte i enhver situation ifølge dem.

    Kommentar by Ragnar — 20. august 2014 @ 00:14

RSS feed for comments on this post.