18. august 2014

EU-kritik: VI bruger ikke nok penge på romaer, “.. der mangler kampagner, som skal tackle fordomme”

Virkeligheden er en illusion fremskabt af manglende kampagner mod ‘fordomme’. Fra Ekstra Bladet – EU: Integration af danske sigøjnere mislykket.

“Danmark får nu kritik af EU for ikke at være gode nok til at integrere de op mod 10.000 romaer herhjemme, og det har store konsekvenser. … I Helsingør har to romafamilier for eksempel hærget i årevis. Kommunen står som et mørkt eksempel på, hvor galt integrationen kan gå og rammer samtidig en pæl gennem de danske myndigheders skønmaleri af romaernes situation i Danmark. Et hurtigt blik i dombøgerne viser, at flere medlemmer af de to romafamilier Nika og Stallone, der samlet tæller over hundrede personer i Helsingør og omegn, de seneste år er blevet idømt et hav af fængselsstraffe.

Det gælder blandt andet Laza Stallone, der flere gange har optrådt i de lokale aviser – og i april sidste år på Helsingørs første romafestival –begrædt den mangelfulde indsats for romaer. Laza Stallone er dømt flere gange, og hans seneste kriminelle meritter er fra februar i år, hvor han sammen med sine to sønner ved byretten blev dømt for dødstrusler og afpresning af en tidligere arbejdsgiver.

I 2011 vedtog EU-Kommissionen, at alle medlemslande skulle udforme en national strategi for at integrere romaer, fordi de er udsat for svigt og en omfattende marginalisering i EU. I april i år fremlagde Danmark så en ny, revideret integrationsstrategi med en række tiltag, men på flere områder vurderer EU, at Danmarks strategi ikke er god nok. Der er ikke anvendt penge nok til målrettet integration af romaer, der mangler kampagner, som skal tackle fordomme om romaer…

(Laza Stallone citeres i Helsingør Dagblad, 7. april 2014: ‘Hvad med at lære os at kende?’)

“Det kommer jo ikke bag på os længere. Vi er blevet vant til at være lagt for had. Men derfor holder det jo ikke op med at gøre ondt.” (Laza Stallone til Information, 22. februar 2003)

Oploadet Kl. 17:52 af Kim Møller — Direkte link29 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/59314/trackback

29 Comments »

  1. Hvad med at Danmark stemmer for at forlade EU og derefter at hjem sende alle Rumænere fra Danmark og nedlægge folketinget for at vende tilbage til Grundloven, der lover hvad den holder.

    Kommentar by emmagad — 18. august 2014 @ 17:59

  2. Hvis de mangler penge, må de skaffe dem selv. De synes at være, ehm, kreative og hårdt arbejdende mennesker. Ikke?

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 18. august 2014 @ 18:47

  3. Skal man le eller græde? Ingen af delene. Man skal gøre oprør. Nu kan det fandenprygleme være nok.

    Kommentar by Crass Børsting — 18. august 2014 @ 18:48

  4. Klart at han er vandt til at blive lagt for had med den opførsel de har. Ethvert menneske har ansvaret for sig selv når man er ude af barneskoene. Alt andet er bortforklaringer, løgn og fornægtelse.

    Kommentar by Lisbeth — 18. august 2014 @ 18:59

  5. Jeg har ikke nogen fordomme om romaer… men hvis her ikke er arbejde at få, hvorfor rejser de ikke bare hjem så, det er da klart danskere ikke gider at snakke med folk hvis de stjæler fra os, derfor snakker mange danskere heller ikke med muslimer, de kan jo ikke lide vores mad og kultur, så burde de jo bare fise hjem til isis lejren….. muslimer er uden for rækkevidde…. romaer?, romaer skal forstå at danskere er stille mennesker og de fleste af os er ikke ligesom dem der sidder i regeringen eller i tv, jeg render ikke rundt og snakker med gud og hver mand heller ikke danskere, danskere har en form for kommunikation imellem os, som består af blik og små nik og meget reserverede gestusser, det ligger i krops sproget, det er fordi vi er en stamme og ved lige præcist hvad der bliver tænkt uden at sige noget, mange danskere har det faktisk bare rart med at folk holder sin kæft og passer sine egne sager og holder sig ude af ballade, vi er ikke ligesom nede i unga bunga land hvor man skal alt muligt pis sammen og ævl og kævl, hvis folk er nogle hyper sociale snakke hoveder, så er Danmark nok bare ikke stedet man skal opholde sig , jeg hader at sidde i nærheden af indvandrere medmindre det er fjern asiater og kinesere, det er kraftedme en larm uden lige, hold jeres kæft.

    Kommentar by Fnidder — 18. august 2014 @ 19:40

  6. Sjovt som erfaringer altid bliver oversat til “fordomme” i EU, det er ærgeligt vi ikke har nogen rigtige medier som kunne undersøge deres motiver til den positive særbehandling af kriminelle indvandrere de synes så opsatte på.

    Kommentar by Per — 18. august 2014 @ 19:40

  7. Hvad med at lære os at kende?
    Jeg kender udmærket deres slags og har for lang tid siden forstået at der absolut intet positivt kan komme ud af de “mennesker”.
    At danmark får kritik af eu fordi vi ikke kyler endnu flere millioner i et sort hul kan kun tages som et skulderklap:-)
    Hvis rundbordspædagoger, humanister og andre forblændede flokdyr vil flette fingre med sigøjnere og synge fællessang med dem så for min skyld ingen alarm.
    Det er ikke mig der bliver frarøvet mine ejendele når festen er forbi.

    Kommentar by Frank Hagmann — 18. august 2014 @ 19:48

  8. Det ville måske være en ide at tage en guitar med fra jeres lorte lande, danskere elsker musik, i stedet for et koben, vi er rimelig trætte af europa rekorden i indbrud.

    Kommentar by Fnidder — 18. august 2014 @ 19:50

  9. Det tjener kun til at udstille hvor latterlige og verdensfjerne visse papirskubbere i EU er.
    Lad dem endelig blive ved med at sige SÅ dumme ting,så vil folk efterhånden slet ikke høre på deres ævl

    Kommentar by jønne — 18. august 2014 @ 19:58

  10. Danmark plages af indbrud begået af professionelle bander fra Østeuropa.
    Er det ikke Frankrig der vil tvangsudvise Romaer fordi de som familien Levakovic lever af tiggeri og kriminalitet ?

    EU kan knytte sylten, eller endnu bedre – nedlægge sig.

    Kommentar by k.m. — 18. august 2014 @ 20:13

  11. Hvad med at overholde vores lovgivning?

    Kommentar by Ruby Tuesday — 18. august 2014 @ 20:15

  12. http://ekstrabladet.dk/112/article4970667.ece

    Jeg skider på EU, den institution har udviklet sig til et politisk monster der er imod alle nationalstater og vores selvbestemmelse.

    Kommentar by k.m. — 18. august 2014 @ 20:22

  13. Hvad f. I h. rager det EU? Send DuraHelle ned til dem, og lad os så få fred.

    Kommentar by bastardo — 18. august 2014 @ 20:28

  14. Udvid de langfingrede sigøjnere til Bryssel. Og lad os komme ud af eu.

    Kommentar by Nielsen — 18. august 2014 @ 20:51

  15. En rørende historie om en ældre mand der lærte 3 rumænere at kende:
    http://ekstrabladet.dk/112/article4970667.ece

    Det mindre mig om roskilde festival forrige år tror jeg det var, de havde søsat en kampagne som fortalte gæsterne at de skulle opføre sig ordentligt overfor de romaer som sprættede deres telte op med knive (som pga erfaringer med samme gruppe var låst med hængelåse i lynlåsen!) og at der var et stort problem med “racisme” imod dem.
    At roskilde festival er fyldt med utroligt mange andre nationaliteter som absolut ingen var “racistiske” imod blev ikke nævnt med et ord.

    Kommentar by Per — 18. august 2014 @ 21:48

  16. I april i år fremlagde Danmark så en ny, revideret integrationsstrategi med en række tiltag, men på flere områder vurderer EU, at Danmarks strategi ikke er god nok.

    Det er så rigtigt vurderet af EU, så lad os dog få en ordentlig strategi, som løser zigøjnerproblemet én gang for alle.

    Husk at holde på pungen, briller, fyldepen, smartphone og andre værdifulde genstande i mellemtiden.

    Kommentar by "skyggen" — 18. august 2014 @ 21:50

  17. EU: “I bruger ikke nok penge på romaerne”.

    Danske skatteborgere: “Hvor mange penge ville være ‘penge nok’?”

    Kommentar by bastardo — 18. august 2014 @ 22:12

  18. Lazy Stallone skal bare ud af landet hurtigst muligt, jeg er i hvert fald ikke interesseret i at lære ham og hans kriminelle slæng at kende endsige betale for deres daglige brød.

    Kommentar by NulTolerance — 18. august 2014 @ 22:27

  19. Jeg syntes også, at vi skal bruge flere penge på de kære romaer, så vi kan få smidt dem ud af Danmark!

    Kommentar by Skaffedyr — 18. august 2014 @ 22:31

  20. Vi har ingen pligt til at huse sigøjnere, og de bidrager ikke med noget positivt. Derfor skal de sendes hjem.

    Hvordan, vi behandler fremmede i VORT land, rager ikke EU. Da EU åbenbart er uenig heri, skal vi snarest melde os ud.

    Kommentar by Bevidst — 18. august 2014 @ 22:35

  21. Jeg tror at EU skal koncentrere sig om hvorfor disse kriminelle romaer ikke for længst er integreret i de lande, som de kommer fra. Men sagen er nok den at vi skal forestille os at de lande ikke eksisterer som lande. Der er et EU og ikke nationale stater længere. Det er altså pludselig blevet delstaten Danmark eller Holland eller…o.s.v. som har et problem med at integrere nogle af “deres” borgere. Kampagnen er hverken begavet eller sympatisk. Den efterlader kun et forstærket indtryk af, hvor langt disse EU bureaukrater er fra nationalstaternes befolkninger. Jeg regner med at denne afstand vil tiltage i de kommende år.

    Kommentar by EH — 18. august 2014 @ 22:53

  22. Endnu en flok østperkere beriger vores land – “Voldsmand bankede ansat på genbrugsplads”.

    Bortset fra det, så har der været kriminelle sigøjnere i Mohammedanmark i de sidste 30-40-50 år, som har boet i de gamle flygtninge ‘huse’ i new istanbul aka københavn. Den eneste forskel fra dengang og til nu er bare, at nu er der endnu flere mohammedanskere som har fået glæde af den kulturberigelse som de har ønsket og stemt på. Danmark er færdigt og lige til, at lukke op og skide i.

    Kommentar by Fritz — 18. august 2014 @ 23:01

  23. Naturligvis bør man møde fremmede med åbenhed, men når den åbenhed misbruges groft, bør det ikke overraske at tonen bliver knap så hertelig.
    Med hensyn til EU, vi har brugt millioner og atter millioner på disse familier, og de griner af os, og vi jan ikke smide dem ud.
    Sig mig griner EU af os?

    Kommentar by Robert R — 18. august 2014 @ 23:47

  24. Gennemgaande er der hvist ikke mange der egentlig har noget imod Romaer,det der frastoeder er den maade de foere sig frem paa,vi har alle frit valg,de har for majoriteten valgt en kriminel levevej,som vi ikke kan acceptere og naturligvis heller ikke skal betale for.

    Kommentar by Dunk — 19. august 2014 @ 01:37

  25. Hvorfor fanden kalde dem Romaer, de er zigøjnere, hvem har fundet på det bæord?. Som med muslimer har sigøjnere ikke flyttet sig de seneste 100 vis af år, så hvorfor skulle de gøre det nu. Specielt i DK hvor man med et reelt arbejde får krummer med hjem efter skatter og afgifter, der kan kriminalitet svarer sig.. Send dem hjem straks.

    Kommentar by hans01 — 19. august 2014 @ 06:57

  26. Sjovt nok er der komplet fravær af sigøjnere og perkere i gadebilledet i Kroatien.

    Jeg forestiller mig, at politiet dernede tager nogle bekymringssamtaler med dem, så de ser fornuften i at stjæle i andre lande.

    Kommentar by Træt — 19. august 2014 @ 17:05

  27. Man kalder dem romaer, fordi den største gruppe af sigøjnere tilhører et folk, der hedder roma (på deres eget sprog).
    Der er også en noget mindre gruppe af sigøjnere, der hedder sinti. De findes mest i Tyskland og Tysklands nabolande mod øst.

    Kommentar by Ole S. — 20. august 2014 @ 11:21

  28. ad 27.
    Tak for belæringen, men vi er nogle som har lært, at det hedder muhammedanere og zigøjnere, så du må leve med, at vi glemmer den politiske korrekthed.
    I øvrigt kan vi da også kalde EU for Neuropa-Vi har bare et ultrarødt styre i stedet for det planlagte fascistiske styre.

    Kommentar by "skyggen" — 20. august 2014 @ 19:48

  29. I forbliver nazi folk håber ikke i lærer jeres børn at være hadfyldte som jer og gå i Hitlers fodstor som i gør.

    Alle er tyve eller kriminelle af et eller flere grunde så det lige meget hvor de kommer fra.

    Vil ikke sige noget dumt op Denmark eller danskere jeg er sigøjner og kan ikke lave om på det, men til gengæld kan jeg lære mine børn og dem jeg omgås med , lære dem de ikke skal være som jer.

    Jeg har selv haft indbrud i mit hjem og værksted hvem skulle jeg beskylle? kan jo ikke beskylde nogen da jeg ikke ved hvem det er (politi ) anmeldt, det så noget helt andet de ikke gør noget ved det da det en sigøjner som anmelder.

    Forstår ikke hvem jeres problem er jeg bor her i DK er dansk stats borger og snakker pænere dansk end i gør til alle og enhver som taler pænt til mig.

    Mit sprog er dansk kan snakke Sigøjnsk Osv kan mange sprog da jeg er uddannet Tolk, lever af at arbejde selvfølge er der nogen som ikke fungerer optimalt her hjemme ikke alle er slemme.

    Men man skulle tro i var kloge til at lade være med at vise hvor dumme i er i virkeligheden alt det pis aviserne siger kommer fra deres rasistiske hoveder da idioter findes overalt.

    Du er sikkert også sigørjner du ved bare ikke hvem din mor eller søster eller datter, søn er eller har været sammen med vi er jeres venner vi er her og over alt nævn et land hvor der ikke er sigøjnere.

    har selv to danske børn hvordan tro du / I de kommer at se på jer rasister.

    Danmark er fyldt med halve danske sigøjnerer.

    Det så arveligt at være dum hvis man blev opvokset af en idiot , jeg ville ikke være stolt af en far eller mor som lærte mig at være dum oforstårlig eller bare lærte mig at have had til alt som ikke er Dansk.

    Hilsen

    Laza Stallone

    Kommentar by Stallone — 24. september 2014 @ 14:10

RSS feed for comments on this post.