28. august 2014

Da islamkritikkens femi-mimoser gik i selvsving over et ubekvemt spørgsmål: “Skal vi hænge ham ud?”

For nogen tid siden blev jeg tippet om, at en islamist ved navn Jibril Koc hærgede i diverse online-fora under navnet ‘Abu Malik’. Jeg stødte på navnet første gang sidste år, da han i Facebook-gruppen ‘Allah ved bedst’ breakede nyheden, at terrordømte Slimane Hadj Abderrahmane, var faldet i kamp under hellig krig i Syrien. I samme ombæring foranstaltede Jibril Koc personligt, en indsamling til Slimanes enke: “Vi muslimer her i Danmark burde være stolte over at blandt os herhjemme har der gået en mand rundt, som Slimane…”

(‘Abu Malik’ alias Jibril Koc på Facebook, 2014; Exitplan.dk)

Jibril Koc er i følge min kilde gift med Sana Daadouche (‘Umm Yunus Sana’ på Facebook), der driver Sana Køreskole i Valby, en køreskole kun for kvinder. På nettet trækker hun et klassisk islamistisk spor efter sig, så alt hænger fint sammen.

(Sana Daadouche på Youtube – ‘Umm Yunus Sana’-alias’et på Facebook, 2014)

Min kilde fortæller samtidig, at Sana er i familie med Mouna Daadouche, som de mere liberale på den danske højrefløj kører frem som en muslimsk feminist. Jeg ved intet om Mouna Daadouches holdninger i øvrigt, men synes det kunne være interessant at få bekræftet, hvorvidt en relativt kendt ‘muslimsk feminist’, var i familie med islamister der færdes i terrorsympatiserende miljøer.

Jeg skrev til Mouna Daadouche på Facebook, og tirsdag morgen bekræftede hun, at hun var ’sanas søster’. Hun spurgte herefter, om jeg kendte hende, hvad jeg afviste. Dialogen i sin helhed.

(Undertegnedes dialog med Mona Daadouche, 26. august 2014)

Hun svarede herefter lidt uddybende, at hun ikke havde samme holdninger som sin søster, med tilføjelsen “Man vælger desværre ikke sin familie”. At hun ikke er islamist som sin søster, fremgik ret tydeligt af billederne på hendes profil, så det var egentligt ikke noget jeg skænkede en tanke.

(Youtube, Interview med Mouna Daadouche, en muslimsk feminist, 2014)

Sent tirsdag aften fortæller flere mig så, at Mouna Daadouche har lavet en opdatering på baggrund af mit spørgsmål. Jeg var målløs! Her kan man virkelig tale om at fordreje mine ord. Mit ordrette ‘nej’ til at kende hendes søster, blev eksempelvis til: “Vedkommen siger at han kender min søster…” Surrealistisk.

“Jeg modtog en tankevækkende besked i min facebook indbakke her til morgen. Der blev sat spørgsmålstegn ved min feministisk kamp og mit fri sind .Vedkommen siger at han kender min søster og påstår at hun er radikal muslim hvilket ifølge ham sætter spørgsmålstegn ved min troværdighed som kvinders rettigheders forkæmper. For det første er min lille søster ikke radikal muslim, hun er en troende muslim… Jeg synes at kritikken, der er blevet rejst angående min troværdighed som feminist er irrelevant og uden gyldig fundament. Jeg er og vil forbliv en fri kvinde i universalismens navn!” (Mona Daadouche)

(Mouna Daadouche på Facebook, 26. august 2014 – Kommentar fra Karen West; Kopi: I, II)

“Skal vi hænge ham ud?”, kommenterede veninden Karen West, og pointerer med henblik på undertegnede, at der “er nogle i det her land, der ikke kan og vil tolerere, at muslimer ikke opfører sig som DE mener, en muslim skal opføre sig”. Tirsdag aften delte Karen West så Mouna Daadouches opdatering med ordene:

“Min gode kampfælle for frihed og universal feminisme fik en besked i sin indbakke fra en vis Kim Møller. Kender ham ikke, men ved han er fra den meget islamkritiske fløj, og han har da også været efter mig et par gange, sikkert fordi jeg dyrker venskab med muslimske kvinder. … Men er det ikke igen det der med, at hvis vi kender, er i familie med praktiserende muslimer, så er vi nok mindst islamister eller landsforrædere. Fordømmelserne er faktisk ret trættende i længden.”

(Karen West deler Mouna Daadouches Facebook-opdatering, 26. august 2014; Kopi)

Jeg bad Mouna Daadouche (og Karen West) lægge den fulde dialog online, så folk selv kunne vurdere hvorvidt deres udlægning var i overensstemmelse med virkeligheden, men fik blot svaret: “… i henhold til reglerne bør man ikke offentliggøre private beskeder”. Karen West fortsatte herefter med “… jeg vil da meget hellere læse, hvorfor du ikke tror, at Mouna kan være feminist?”, og “… hvorfor er det præcis sådan nogle som Mouna og mig, der skal være under mistanke for ikke at ville friheden?”

Karen Wests reaktion er bizar. Jeg har aldrig haft den store tiltro til hendes politisk korrekte islamkritik, men de eneste to gange jeg har nævnt hende på bloggen er det positivt (I & II). Hun er sådan set kun med på sidelinien her, fordi hun godtager (og udbygger) Daadouches hysteriske overfortolkning. Jeg har skrevet om adskillige muslimske feminister, og vinklen er aldrig negativ. Hvis muslimer vil lave en skønlitterær fortolkning af Koranen, så får de rigeligt med modstand fra rettroende muslimer. Jeg bærer ikke ved til det bål.

Jeg var på Facebook over telefonen, da jeg skrev det oprindelige spørgsmål til Mouna Daadouche, og formulerede mig måske lidt upræcist (se det herunder fremhævede), men den efterfølgende kævl må skyldes andre ting.

“Nej, kun fra min graven i ekstreme muslimske miljøer. Undrer mig bare over du kan være kendt som muslimsk feminist, med det slægtskab. Vh/Kim”

I debattens hede får Mouna blandt andet skrevet…

“Jeg har fået en god opdragelse med liberale værdier. Dog måske lidt rebelsk fordi jeg kæmper for den seksuelle frigørelse i muslimske lande men det er ikke at den grund min familie eller islamistisk søster som du nu kalder hende slår hånden af mig. Og mange muslimske kvinder i Tunesien støtter mig i min kampe herunder også kvinder fra min egen familie i Tunesien. Det er derfor at jeg understreger at det er vigtigt at have nuancerne med.”

Mouna Daadouche og Karen West vil have positive historier og nuancer, men intet indikerer de positive enkelttilfælde eller ‘tavse flertal’, trækker sig sejrrigt ud af kampen mod rettroende islamister, der bekæmper alt jeg har kært. Som ovenstående citat understreger, så sker enhver positiv udvikling indenfor Islam, på trods af Islam. Jeg mener ikke Danmark skal gøres til et eksperimentarium for ‘islamisk emancipation’. Forhåbentlig tager muslimer kampen op – men det er deres kamp, ikke vores.

Selvom Mouna Daadouche indledningsvis lagde afstand til søsterens fortolkning af Islam, så pointerer hun flere gange under den efterfølgende debat, at hun skam ikke betragter sin søster som værende ‘islamist’ eller ‘radikal muslim’. Tjekker man søsterens Youtube-profil så dukker der blandt andet ‘likes’ op til videoer med Bilal Philips og Khalid Yasin, to fremtrædende islamister, der de senere år har gæstet Danmark under stor medieomtale. Blandt andet fordi de mener, at der skal være dødsstraf for homoseksualitet. Mouna Daadouche afviser at søsteren skulle være islamist, men hævder omvendt at hun er ‘troende’ og ‘religiøs’ (hvad Karen West associerer med ‘praktiserende muslimer’).

De fremhæver således indirekte min pointe: De rettroende ønsker død over homoseksuelle, fordi det står i Koranen – Islam er problemets kerne.

At mit diskrete spørgsmål, skulle ende med at blive genstand for heftig debat, må skyldes andet og mere end mit ordvalg. Jeg gætter på, at Mouna Daadouche og hendes danske netværk i og omkring Karen West, har talt om hendes familiære forhold, og valgte en offensiv modreaktion, da jeg spurgte ind til det. Det usagte behøver kan være søsterens islamisme, men kunne også være svogerens kriminelle fortid. Min kilde fortæller, at Jibril Koc, tilbage i 2004, fik halvandet års fængsel, for skyderier ved Café H.C. Andersen i Københavns Lufthavn.

Oploadet Kl. 09:05 af Kim Møller — Direkte link51 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/59636/trackback

51 Comments »

  1. Eneste fornuftige forslag er at vi skaffer os af med muslimer.
    Forbyd islam.

    Kommentar by Nielsen — 28. august 2014 @ 09:21

  2. Karen West er så stjerneforvirret og uden politisk tæft, at hvis hun havde lidt selverkendelse, så medlte hun sig ud af sossokratiet og helligede sig etniske børnefødsler på Hvidovre, “Danmarks største producent”, som hun praler med.

    Uheldigvis for alle inkl. S, har hun ikke det.

    Kommentar by Josef K — 28. august 2014 @ 09:22

  3. Christ en flok tumber.

    Hende Mouna er ikke i stand til at skrive, selv om hun formentlig er opvokset som 3-4 generation i Danmark. Hendes veninde (Karen West) hører til på den lukkede.
    Mounas søster, der ifølge Mouna går ind for fuld tildækning og god muslimsk adfærd hører ligeledes til dér.

    Dog, det bedste ville være at smide dem alle – ja tak, også Karen West – hjem til Gaza. Kan kun gå for langsomt.

    I går morede jeg mig kosteligt over et DR-program om en kvinde, der tror, hun har en kinakvindes chance for at lære prototypiske palarabere eller muslimer fra Bosnien, hvorledes de skal opdrage deres børn, der alle drømmer om at blive ingeniører, læger osv., på trods af, at disse børn ikke besidder elementære færdigheder i 4. klasse og omegn.

    Hvis de indavlede børn og deres virkelighedsresistente forældre er fremtiden siger jeg blot tak for kaffe.

    Den ene palaraber er enlig mor til syv – som i 7 – svært dysfunktionelle børn!!

    The other islamic bomb, om jeg må være så fri.
    Moderen er i øvrigt – efter talrige år i Danmark – ikke i stand til at læse, tale eller skrive dansk.

    Vi taler hér ikke om funktionel analfabetisme, men om rendyrket analfabetisme.

    Kommentar by Henrik Petersen — 28. august 2014 @ 09:47

  4. LA er en skandale, et radikalt parti der blot ikke vil pege på en sosse.

    Kommentar by Helmut Kohl — 28. august 2014 @ 09:54

  5. Mouna Daadouche svarer godt for sig og behøver ikke Karen Wests formynderi.

    Jeg kan godt forstå at man bliver ramt på et ømt sted når man får – ved insinuation men den er der altså – stillet spørgsmålstegn ved sine (som vi kan se, dyrekøbte) holdninger pga sin families holdninger.

    “Man vælger ikke sin familie”. Det er så sandt.

    Der er ingen tvivl om at MD har skullet gennem nogle meget kvalfulde stunder før hun gjorde eller sagde det som fik familien til at “slå hånden af hende”.

    Jeg synes det er flot at hun kan sige hun ikke frygter salafister mv. Hvis Mouna Daadouche læser dette vil jeg udtrykke min medfølelse for det hun har måttet igennem og min respekt for at hun valgte den personlige integritet.

    Jeg tænker somme tider på hvad jeg ville være blevet til hvis jeg var født i en sådan familie. Jeg håber jeg kunne have bevaret integriteten men ingen kan vide hvordan man ville klare en udfordring man ikke har stået med…

    Kommentar by M — 28. august 2014 @ 09:56

  6. – M

    Jeg insinuerer ikke noget som helst.

    Kommentar by Kim Møller — 28. august 2014 @ 09:59

  7. -> M:

    Når nu Mouna Daadouche er så dygtig, ville det rigtige valg vel være, at hun smuttede hjem til de varme menap-lande med sine færdigheder, så hun generøst kunne dele ud af dem til de øvrige beboere?

    Og aåfremt hun tager sin storfamilie samt gerne Karen West-tossen med, skal hun ikke høre et ondt ord fra mig ;)

    Kommentar by Henrik Petersen — 28. august 2014 @ 10:10

  8. 5.M. Jeg kan ikke få øje på nogen insinuation. Men det sete afhænger jo af øjnene, der ser. Fanatikere og folk der føler sig trængte, misforstår enkle udsagn fordi de læser deres ‘fordomme’ ind i dem. (Det gør jeg selv indimellem – men jeg tæller altid til 10 og læser teksten igen og finder ud af, at der faktisk ikke står det jeg troede, der stod)
    Online er der efter min erfaring mange misforståelser, fordi folk forudindtaget tolker noget ind i den kortfattede tekst, der ikke er der.(Bla a derfor er jeg heller ikke på facebook)
    Fordi sproget ikke kan udtrykke noget præcist med mindre det skal være endeløst juristsprog, bruges alle mulige tegn, der skal gøre det ud for mimik og kropssprog, der ville være i en ansigt til ansigt kommunikation :( ;) :)

    Kommentar by A-mad — 28. august 2014 @ 10:22

  9. “Men er det ikke igen det der med, at hvis vi kender, er i familie med praktiserende muslimer, så er vi nok mindst islamister eller landsforrædere. Fordømmelserne er faktisk ret trættende i længden.” Er Skrevet af en Karen West.

    Det kan da godt være at hun er træt af det i længden, men så fornyer vi det bare.
    Så vi siger: At disse kvinder er Muslimske horemadrasser, jeg håber da hun bedre kan lide det udtryk. :)

    Mouna Daadouche og Karen West er dermed så enige om at dyrke Pædofiliens religion (Islam), som sige at deres små døtre må kneppes nå de er blevet 9 år. Jammen for Allah (Satan), begge tøser har jo ingen hjerne, har de een sidder den mellen benene på dem. :)

    Kommentar by Sindsro — 28. august 2014 @ 11:32

  10. M

    Du tager ikke stilling til at Mouna lægger Kim nogle ord i munden, som han ikke har sagt. Og du tager ikke stilling til, at Karen W (socialdemokrat) spørger Mouna, om de skal hænge Kim ud.

    Kommentar by Liva — 28. august 2014 @ 11:35

  11. 9

    Sindsro

    Jeg mangler også at Karen W og resten af socialdemokraterne tager stilling til koranens syn på homoseksuelle, jøder, ikke-troende og anderledes troende.

    Og jeg mangler at Karen W og resten af socialdemokraterne tager stilling til at koranens muhammed var gift med lille pige og havde sex med hende.

    Kommentar by Liva — 28. august 2014 @ 11:41

  12. Jeg er hundrede procent enig med M.

    Og så til det faktuelle:

    – Karen West er ikke medlem af Socialdemokraterne, men af Liberal Alliance

    – Mouna Daadouche kæmper især sin kamp i Tunesien, hvor hun opholder sig, og kun i mindre grad i Danmark

    – Mouna Daadouche har gået i fransk skole, ikke i dansk

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 28. august 2014 @ 11:59

  13. P. S. Mouna Daadouche kæmper FOR homoseksuelles rettigheder i den arabiske verden. – Man kan ikke forlange, at hun skal opsige sit søsterskab med sin søster. Hun har gjort sit ved at melde sine syspunkter klart ud. Med de konsekvenser, vi alle sammen ved, det har!

    Kommentar by Morten - - - — 28. august 2014 @ 12:04

  14. – “Karen West er ikke medlem af Socialdemokraterne, men af Liberal Alliance”

    Understreger kun min karakteristik af hende. Stakkels LA

    Kommentar by Josef K — 28. august 2014 @ 12:13

  15. Morten

    Nuvel – forhenværende socialdemokrat. LA står med samme problem vedr. islam som socialdemokraterne gør.

    Kommentar by Liva — 28. august 2014 @ 12:18

  16. Mouna Daadouche’s opdatering på facebook er jo det underlige her.
    Hun må jo føle sig presset fra anden side, siden hun dels synes hun overhovedet bør nævne Møllers henvendelse, dels at hun fordrejer dialogen.

    Kommentar by mb — 28. august 2014 @ 12:23

  17. Karen West må da uddybe hvad hun mener med “Skal vi hænge ham ud?”.

    Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad det indebær da det lugter af shansen-metoden helt tilbage fra avisen.dk, men andre ord personforfølgelse.

    Dernæst ville det være relevant at høre hvad liberal alliance mener om personforfølgelse.

    Kommentar by Santor — 28. august 2014 @ 12:29

  18. I øvrigt mener jeg at Slimane Hadj Abderrahmane er for glat til at blive slået ihjel i en ligegyldig kamp i et latterligt land. Han er ikke død men venter kun på at dukke op i et fredeligt land med en blank fortid.

    Kommentar by Santor — 28. august 2014 @ 12:31

  19. Karen West skulle have holdt sig til at være de kendtes jordemoder. Hun har simpelthen ikke de fornødne analytiske evner til at deltage i samfundsdebatten.

    Hendes holdninger bliver tilsyneladende bestemt ved flertalsafgørelse blandt hendes veninder, der kan være så rabiate, de vil, så længe de husker at sige “feminisme” en gang imellem.

    Hun flagrer for vinden tilsyneladende helt uden nogen form for indre moralsk kompas. F.eks. stak hun kniven lige direkte i ryggen på Firoozeh Basrafkan uden nogen påviselig grund, ud over at hun åbenbart syntes at det substansen ufortalt ville være retfærdigt, hvis dem, der kritiserer også selv bliver kritiseret en gang imellem. Til gengæld kan hun godt lide at være kendt, og er derfor den arketypiske LA-politiker.

    Kommentar by Ruby Tuesday — 28. august 2014 @ 12:55

  20. Vi er alle mennesker,og vi har alle et valg,vi har valgt, fri tale,religionsfrihed ,ligeret,og loyalitet til Danmark,og hvis det ikke er nok for somme ,saa rejs vaek og faa jeres understoettlse fra jeres ligesindede

    Kommentar by Dunk — 28. august 2014 @ 13:08

  21. -> 18 Santor: Jeg håber så sandelig, at Slimaben er rigtig død. Skulle en flok tosser dø samtidig, er min dag reddet.

    -> 19 Ruby Tuesday: Spot on. Karen West er lige så vindblæst som de øvrige feminister/antisexister/anti-hvad-som-helst.

    Fint om Mouna Daadouche er homoseksuel forkæmper. Må jeg igen anbefale, at hun tager til Absurdistan og prædiker sin holdning dér?

    Idet der er meget mere brug for hendes holdning dernede, mens vi danskere blot trækker på skuldrene, da homoseksuelle er lige så gyldige i Danmark som enhver anden.

    Og da vi – i modsætning til muslimer – godt kan tåle at se kvinder eller mænd hånd i hånd.

    De eneste homofobe i Danmark er muslimer samt muligvis et par sexforskrækkede etniske danskere.

    Kommentar by Henrik Petersen — 28. august 2014 @ 13:12

  22. Ha ha. Muslimsk feminist i Danmark der kæmper for homoseksuelles rettigheder.

    Den var go’!

    Hvis hun stemmer Ø – skyder jeg mig selv! :O

    Kommentar by Borger — 28. august 2014 @ 13:21

  23. MD:”… Jeg modtog en tankevækkende besked i min facebook indbakke her til morgen..”
    KW: “..Skal vi hænge ham ud..?”

    De lider begge åbenbart af den samme sygdom som muslimer og venstrefløjen.. DEN EVIGE INDIGNATION.. De tror de kæmper en kamp.. Min virkeligheden fortsætter ufortrødent.. Sikke et par foliehatte(damer).. :-)

    Kommentar by ny kommentator — 28. august 2014 @ 13:24

  24. @ Henrik Petersen

    Jamen, det er også det hun gør! Det skriver jeg jo også! Det er arabiske homoseksuelle, hun står op for. I de arabiske lande. Hvor det er farligt at mene som hun.

    Hun ER allerede nede at kæmpe for frisind og selvbestemmelse i Nordafrika. Fordi hun netop, som du selv er inde på, mener, at det er dér, problemet er størst. Hun kan have reageret paranoidt på en notorisk islamkritikers henvendelse. Tit er der brister i kommunikationen mellem folk, der burde have fælles interesser. Tør man vistnok sige. Men hun er rigtig nok, og spiller IKKE under dække, men løber de risici, hun mener, hun bør løbe for sin sag (som jeg er enig med hende i er SAGEN). Og betaler prisen, som det fremgår, uden at knække.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 28. august 2014 @ 13:46

  25. For lige at forvirre begreberne lidt vil jeg fortælle lidt om mit eget venskab med en islamist.
    Jeg lærte ham at kende på mit studie, vi svingede bare sammen, jokede, han spekulerede i aktier og vi deltog i aktiespil sammen. Jeg er selv ateist og meget kritisk overfor islam og religioner i aæmindelighed. Ham min fine ven prædikede overfor yngre studerende at man skulle holde sig fra kvinder, måtte ikke se dem i øjnene, give dem hånd osv.
    Pludselig forsvandt han fra studiet efter en periode hvor jeg kunne se at han blev mere og mere radikaliseret. Et emne vi aldrig snakkede om, eller diskuterede. Han var bare en rigtig sjov og hyggelig fætter. Skulle ikke undre mig om han er taget i krig for Islam et sted.

    Min pointe er, det er faktisk muligt at være en art venner eller bekendte med islamister af den ret rabiate skuffe.

    Og,,,, @Morten Nej, Kim Møller har langtfra fælles interesser. Kim Møller kritiserer Islam. Mouna Daadouche mener de friheder hun ønsker kan rummes i Islam, altså kritiserer hun tolkningen af Islam(Koran osv)..

    Kommentar by poul sørensen — 28. august 2014 @ 14:05

  26. ” For det første er min lille søster ikke radikal muslim, hun er en troende muslim…”

    Og hvis religionen hun tror på er radikal, hvad gør det hende så til?

    Kommentar by Per — 28. august 2014 @ 14:18

  27. Den eneste Karen West lykkedes med at hænge ud er Karen West.

    Kommentar by Helmut Kohl — 28. august 2014 @ 14:44

  28. 12. Morten “Mouna Daadouche kæmper især sin kamp i Tunesien”
    Det er da muligt at hun kæmper sin kamp i tunesien.
    Jeg kæmper en kamp for et Islam og muslimfrit danmark.
    Her i danmark kæmper Mouna Daadouche og Karen West en kamp for Pædofiliens sag, som de så inderlig gerne vil beholde.

    Liva. Hvad endten de tø tøser er sosser eller LA, så får vi ikke disse til at indrømme at de arbejder for at få pædofilien udbredt i hele danmark.
    De retter ikke ind efter grundlovens §67. Og det skal de når de siddet på tinge. (der er kun tale om Mona West og alle de der er valgt på tinge der er lovbrydere) ikke Mouna Daadouche for hun er jo født ind i pædofiliens ånd. Islam.

    Kommentar by Sindsro — 28. august 2014 @ 14:44

  29. Af lort er de kommet, til lort skal vi alle blive. Og det er en ordre.

    Kommentar by Crass Børsting — 28. august 2014 @ 14:48

  30. Karen West skriver “Men er det ikke igen det der med, at hvis vi kender, er i familie med praktiserende muslimer, så er vi nok mindst islamister eller landsforrædere. Fordømmelserne er faktisk ret trættende i længden.”

    Karen røv er ikke islamist – men kun det sidste – Dem der bifalder, at islam skal have nogen væsentlig plads og bestemme noget som helst i DK er landsforrædere – pure and simple!

    Kommentar by Black Watch — 28. august 2014 @ 15:34

  31. Insinuationen er næppe tilsigtet. Men det står ikke klippeklart om Møllers undren angår slægtskabet eller feminismen. Lidt flere udvekslede ord mellem begge parter kunne nok have forhindret den offentlige polemik.

    Kommentar by info — 28. august 2014 @ 15:59

  32. Nej hvor er det urimeligt at det er et legitimt spørgsmål hvem man omgås.

    Offer, offer, offer.
    Kvinde, kvinde, kvinde.

    Kommentar by Helmut Kohl — 28. august 2014 @ 16:36

  33. Husk på, som tidligere tosse-sosse pamperat, er karen west 20 år bagud, så hun er stadig der hvor hun mener at islam er fredens religion og stadig ikke fatter hvorfor folk skraldgriner hende lige op i hoved, når hun fyrer den “vits” af.

    Kommentar by li (islamonausea træt amatør DIGTER) — 28. august 2014 @ 16:39

  34. Et angreb er det bedste forsvar, det ved enhver muslim

    Kommentar by k.m. — 28. august 2014 @ 16:50

  35. Så må man da håbe på, at Karen Westh læser med her og ser, at hendes frelste muslim-veninde er endnu en løgnagtig beriger.

    Berigeresn søster og hendes mand svælger sig i islams barbarier og de er muslimer. Det samme hævder berigeren at hun er.

    Kim, din gæve kæmpe…du fandt endnu en hykler som vi skal have styr på. :D

    Kommentar by Iznogut — 28. august 2014 @ 16:55

  36. Mouna kender begrebet .. taqiyya

    Kommentar by Hiawatha — 28. august 2014 @ 16:57

  37. Fin beskrivelse, Kim. Et enkelt spørgsmål virker som katalysator for den paranoide dynamik der styrer debatten. De to damer er tydeligvis ikke klar over deres egen rolle. Var de det ville de jo ikke være der hvor de er …

    Kommentar by Høgsbro — 28. august 2014 @ 17:43

  38. Karen West er en kæmpe Halalhippie. Hun har før været til grin.
    Kender hende kun fra Facebook, og det må sgu være NOK.

    Kommentar by Spinner — 28. august 2014 @ 17:53

  39. Tak Morten —

    Det er fint, at Mouna er i Tunesien. Jeg mangler blot, at hun også tager sine nedgroede negle aka søsteren og dennes mand samt Karen West med derned.

    Muslimer hører til i muslimske lande, ikke i fx Danmark.

    Hvor her egentlig ville være ganske dejligt og fredeligt, hvis ikke det liige var for alle de 2-3-4 generations arabiske, nordafrikanske, pakistanske, iranske og øvrige perkere, der fører jihad i Danmark.

    Det er kun de radikale, der ønsker Danmark omdannet til Perkistan. Så Mouna, du må også gerne tage Vestager, Stampe og de andre galninge med til menap.

    Kommentar by Henrik Petersen — 28. august 2014 @ 18:34

  40. “Sana Køreskole i Valby, en køreskole kun for kvinder”. Er det ikke ulovligt?, eller er der også på dette punkt, én lovgivning for muslimer og en anden for grisedanskere.

    Kommentar by Fritz — 28. august 2014 @ 18:47

  41. -> Fritz 18:47

    Ha ha. Den var aldrig gået i Saudiarabien, hvor en kvinde kun må føre et motorkøretøj, hvis hun er sammen med en mand.

    Kommentar by Henrik Petersen — 28. august 2014 @ 19:46

  42. Vi borgerlige mangler virkelig noget lawfare, “Sanas Køreskole, kun for kvinder” er lige til en diskriminationsanklage og dom.

    Kommentar by Helmut Kohl — 28. august 2014 @ 20:38

  43. @ Morten & M

    Respekt fordi I prøver. Ikke at det nytter noget. :(

    Kommentar by Jørgen Laursen — 29. august 2014 @ 01:25

  44. Taqiyya? Mouna Daadouche?

    Det har I misforstået. Det er MIG, der udøver taqiyya. Ikke Mouna Daadouche. Det er MIG, der ikke ville turde tage ned til Den Dogmatisk Religiøse Revolution og, sådan, rent ud erklære min solidaritet med homoseksuelle, samtidig med, at jeg kræver seksuel frigørelse for kvinderne i denne letbevægelige og patriarkalske del af verden.

    Det er MIG, der ville finde på udflugter og belægge mine ord, hvis jeg stod som kvinde i et revolutionært, nordafrikansk land og blev bedt om at tilkendegive mine holdninger. Ikke Mouna Daadouche.

    Det er ikke på nogen måde kompromitterende for Mouna Daadouche, at hun har valgt en selvstændig tilgang til ret og skel, skønt vokset op i en familie, hvor en anden tankegang er fremherskende.

    Det er tværtimod livsbekræftende og beundringsværdigt.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 29. august 2014 @ 13:19

  45. 6 Kim Møller:

    Som du selv skriver er dit udsagn lidt upræcist formuleret:

    “Undrer mig bare over du kan være kendt som muslimsk feminist, med det slægtskab.”

    Jeg studsede selv over den formulering. Den forvirrede mig.

    Som MD tolkede jeg først spørgsmålet som at du insinuerede en tvivl om oprigtigheden af hendes feminisme-standpunkt fordi hun var i familie med islamister?

    Det var en fortolkning, den kan være fejlagtig. Men man er nødt til at tolke det pågældende udsagn for at identificere den faktor der vækker undren. Giver det ikke kun mening at sammenstille personlig holdning og kollektivt tilhørsforhold (familie) hvis der er ugler i mosen et sted? Normalt hæfter man jo ikke kollektivt for familiemedlemmers holdninger. Derfor mente jeg der er en insinuation til stede.

    Det kunne også være at du tvivler på hun virkelig har udtrykt feminisme-holdninger (har “fået lov til det”) med den familiebaggrund, og dermed undrer dig over om den “liberale højrefløj” har fejltolket hende?

    Eller noget helt tredje? Jeg er usikker.

    Men som du skriver handler debat-reaktionen om noget ganske andet end dit ordvalg… og det er tankevækkende.

    Kommentar by M — 29. august 2014 @ 19:27

  46. 8 A-mad

    Helt enig, godt indlæg

    Kommentar by M — 29. august 2014 @ 19:35

  47. Liva 10

    Der foresvævede mig et par ord men jeg fandt mit liv for kort til Karen West.

    Håber du kan tilgive mig.

    Kommentar by M — 29. august 2014 @ 19:41

  48. Nøgleordet er ‘pudsigt’ eller ‘mærkværdigt’.

    Familieforholdet er relevant, når man som undertegnede udforsker skillelinien mellem Islam/islamisme. Ikke for at sværte hende til (Hvad ingen i øvrigt forsøger at sandsynliggøre udover det citerede). Nåede ikke engang at kommentere hendes sidste besked før jeg blev en del af KWs opdatering.

    Kommentar by Kim Møller — 29. august 2014 @ 19:47

  49. til 47

    … og at KW kan. Hun er jo tydeligvis en betydningsfuld person der sådan kan disponere over kollektiv “udhængning”.

    … Så gik det livsøjeblik :(

    Kommentar by M — 29. august 2014 @ 19:50

  50. En pølsemand på Fanø, ville ikke sælge hotdog til tyskere, kun til danskere. Han blev dømt for racisme.

    Fritz du spørger: “Sana Køreskole i Valby, en køreskole kun for kvinder”. Er det ikke ulovligt?”

    Jeg vil sige jo det er. Bliver Sana Køreskole i Valby ikke dømt er det forskelsbehandling.

    Politianmeldelsen mangler endnu. Zenia Stampe kan jo gøre det for os. :) Altså Olga’s mor for ligesom at sætte det på plads. :)

    Kommentar by Sindsro — 29. august 2014 @ 20:22

  51. Det er meget godt indlæg! Tillykke! Jeg nød virkelig at læse din blog. Tak for at dele alle disse oplysninger. Jeg ser frem din næste post

    Kommentar by Williams John — 26. november 2014 @ 23:48

RSS feed for comments on this post.