29. august 2014

Sympatiske Alisiv Ceran, ufrivilligt mål for terroralarm: IslamGuide.dk, Det Islamiske Trossamfund…

Gårsdagens store mediehistorie, var fortællingen om den 21-årige dansk-tyrker Alisiv Ceran, der blev forvekslet med en terrorist i et S-tog på vej til eksamen på Københavns Universitet. Han tog det pænt, og al ære og respekt for, at han ikke trak offerkortet. Alisiv Cerans reaktion citeret fra BT.

“Alisiv Ceran er dog ikke vred over politiets håndtering af sagen. Heller ikke selvom han er blevet hængt ud med billeder på de sociale medier med ord om, at man ‘ikke selv skal tage kontakt til ham’.

– Det er selvfølgelig ikke rart at blive mistænkt for at være terrorist, men jeg kan godt forstå, at en mørk mand med skæg, der læser om terror, vækker opsigt. Politiet handler blot, som de skal i sådan en situation. Jeg har i hvert fald ikke tænkt mig at klage. Jeg er højest lidt ked af, at den kvinde i toget er blevet bange for mig.”

(Alisiv Ceran i Aftenshowet, 28. august 2014 – Indsat: Efterlysningsbilleder)

Alisiv Ceran var nervøs, havde en taske med, og kunne med sit skæg fint ligne en martyrhungrende jihadist. Politiet skal selvfølgelig tage den slags henvendelser alvorligt. Det er vilkårene i lande med islamiske mindretal.

Det er Uriaspostens forbandede pligt at være djævelens advokat, og selvom flere medier skrev at Alisiv Ceran skulle til eksamen i ‘terror’, så var det ‘Amerikansk historie’ og bogen ‘War on terror’. Ikke et studie om islamistisk terror mod uskyldige amerikanere, men en kritisk vinkel på kampen mod samme.

(IslamGuide.dk på Facebook, 29. august 2014)

Alisiv Ceran er tilknyttet IslamGuide.dk, der har base på Dortheavej 41 i Nordvest, bedre kendt som ‘Det Islamiske Trossamfund i Danmark’. Moskeen, der under Muhammedkrisen opfordrede islamiske lande til boykot af Danmark. Afdøde Abu Labans radikaliseringscentral, så at sige. IslamGuide samarbejder desuden med begge (ekstreme) moskeer på Grimhøjvej i Århus, herunder den der er kendt for afsløringerne i Ahmed Akkaris bog, og formentligt den moske i Danmark der har udklækket flest Syrien-jihadister.

På IslamGuides Facebookside, er der reklamer for mere eller mindre ekstreme imamer (eks. Bilal Philips), og opslag for tøjindsamling til Syrien ved ‘De Humanitære Hjerter’. Samme telefonnummer anvendes, hvis du tilfældigvis har brug for klistermærker der viser at du sympatiserer med kalifatkrigerne i ‘Islamisk Stat’.

Alisiv Ceran virker charmerende, og udgør tydeligvis ikke en terrortrussel, men selvom han er fredelig, så er han islamist med alt hvad deraf følger. Hvis Islamisk Trossamfund i Danmark erstattede folkekirken, så ville Danmark ikke være værd at leve i. Heller ikke for de mange velmenende danskere der i disse timer hylder den basketball-spillende rollemodel. Nuff said.

(Foto: IslamGuide.dk)

“Tænker at sympatiske Alisiv Ceran har gjort mere for integrationen på en eftermiddag end flere års kampagner..” (Malene P.; B.dk)

“Han er mega mega mega mega sød… og jeg kan godt li dit skæg !” (Beinta S.; B.dk)

“Hvor er han en sød dreng…” (Irene R.; FB)

“Du er en stjerne og et godt menneske… Godheden lyser ud af dine øjne og smil.” (Bo B.; FB)

Oploadet Kl. 18:22 af Kim Møller — Direkte link64 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/59693/trackback

64 Comments »

  1. Kan ikke lade være med at tænke på om det er et rent mediestunt:

    En nervøs arabisk mand med megen bagage læser en bog med ordet terror på coveret. Kører rundt i togene indtil en anden passager bliver nervøs og alarmerer politiet.

    Det er næsten for godt til være sandt i min optik.

    Kommentar by Carter — 29. august 2014 @ 18:48

  2. Som en ven sagde; Dry run,” Testing the fence ”
    se også
    https://www.youtube.com/watch?v=DwAOHVBKTwg

    mvh.
    Historyman

    Kommentar by Historyman — 29. august 2014 @ 19:08

  3. De røde har travlt med at trøste ham. Bare fordi han er muslim.
    Med Danmarks Løver i spidsen. De synes det er SÅ synd for ham.

    BAH !

    Kommentar by Spinner — 29. august 2014 @ 19:15

  4. Ja, manden er islamist – det er derfor han har det fuldskæg.

    Kommentar by Johnson — 29. august 2014 @ 19:35

  5. Tak for dit gravearbejde Kim. Vi ved at MSM kunne have gjort det samme men lod være!

    Kommentar by Santor — 29. august 2014 @ 19:40

  6. Det kan godt være at Alisiv umiddelbart er en flink fyr – men tjek lige hans kammerater her https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10203218868658783&set=pb.1420565858.-2207520000.1409262172.&type=3&theater – den ene https://www.facebook.com/ishaquesuubi hylder bl.a. Said Mansour og ses her med den islamistiske prædikant Khalid Yasin https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1419277081638552&set=a.1377283225837938.1073741825.100006688202883&type=1&theater. Den anden https://www.facebook.com/ahmad.m.popal er åbenbart fan af det islamiske broderskab og den salafistike prædikant Zahir Naik https://www.facebook.com/ahmad.m.popal?hc_location=timeline.

    Selv følger Alisiv den radikale konvertit Junes Kock fra Hizb ut Tahrir på facebook, umiddelbart ikke studierelevant i forhold til USAs krig mod terror og som Kim skriver har han igennem forbindelsen til islamguide.dk forbindelser til dunstkredsen af det danske islamistiske miljø som er indgangsporten til den virkelig radikale og militante islam.

    Jeg håber Alisiv tager sig i agt med hvilke venskaber han plejer – for der er helt klart folk i hans omgangskreds der virker foruroligende radikale.

    Kommentar by Den Kutteklædte Hæver — 29. august 2014 @ 19:59

  7. Han skulle lige “teste” det danske forsvarsberedskab for hans venner. De kulturradikale har beklaget, at det virkede.

    Kommentar by Thorsted — 29. august 2014 @ 20:17

  8. Han har vel taget det meget pænt – men omvendt er der jo heller ikke sket ham noget.

    Det er den komiske reaktion fra danskerne der er interessant; endelig fik vi afsløret hvor racistisk samfundet er.

    Det var tydeligvis tiltrængt for en stor masse, der straks måtte fortælle på facebook at de skammede sig lidt. Ja, de havde nok også selv en lille bitte flig af racisme i sig, for de tænkte jo også nogen gange noget værre noget om en mørk mand.

    David Trads springer for eksempel ud i rendyrket racisme, og erklærer at “vi hvide” er mere fordomsfulde end andre. En ikke bare eksplicit racistiske tanke, men selvfølgeligt også latterlig provinsiel. Man skulle ikke tro han nogensinde havde været uden for vesten eller på besøg i et ghettoområde.

    Det er iøvrigt ligeledes sjovt at se hvordan de mange oprørte danskere mener det er tydeligt at historien afslører danskernes racistiske fordomme; “se hvor bange vi er for mørke mænd”
    Men det – og korriger mig hvis jeg har overset noget i dækningen – men en konklusion der er baseret på netop en racistisk fordom. For ingen af alle disse folk var jo selv til stede, altså ved de ikke;
    1) om frygten var velbegrundet
    2) hvem der allarmerede politiet. De antager at det var en skræmt hvid racist. Men det kunne jo ligeså vel være en somalisk burkaklædt kvinde. Alle de oprørte aner det ganske enkelt ikke, men tanken om at det ikke er en hvid racist er slet ikke en del af deres tankevirksomhed. Deres fordomme gør at de tror at de ved hvad der er sket.
    3) det er sjovt at han bliver udrådt som helt. Han har jo intet gjort. Succeskriteriet for integration go heltestatus for muslimer er ret lavt nu om dage.

    4) endeligt er det interessant hvordan denne episode skulle være kendetegnende for “hvordan det er at være brun i dk” – men sagen er jo netop det stik modsatte; han blev danmarksberømt og på besøg i ALLE medier, hvilket jo netop skyldes at det er ekstremt sjældent (aldrig før) at noget sådant sker. Titusindevis af mørke mænd rejser rundt i landet hver dag, uden at nogen alarmerer politiet.
    Iøvrigt evakuerer man rask væk banegårde og indkøbscentre også når hvide mennesker har glemt en bærerpose og ringer derefter til bomberyddere , men det bliver sjovt nok ikke udlagt som racistisk fordomme om hvide.

    Det er morsomt hvordan journalist/snakkende klasse segmenter sidder og jager efter historier der skal bekræfte deres advarsel mod racismen, og så er det faktisk mest af alt dem der afslører deres egen indskrænkede og fordomsfulde tankegang.

    Kommentar by Superman — 29. august 2014 @ 20:33

  9. ‘Malene’ – hvor kender jeg hende fra?! Måske fra skuffen med de permanent uskarpe knive?

    Kommentar by Michael Laudahn — 29. august 2014 @ 20:42

  10. Bestod han den rigtige eksamen?

    Kommentar by tavsen — 29. august 2014 @ 20:49

  11. Fantastisk Kim. Kudos til dig og dine hjælpere.

    Kommentar by Helmut Kohl — 29. august 2014 @ 20:52

  12. Khaterah Parwani har en debat med Jacob Mchangama lige nu.

    https://www.facebook.com/khaterah.parwani/posts/10204730399118064

    Kommentar by Spinner — 29. august 2014 @ 21:15

  13. Hvis jeg var efterlyst, ville jeg ikke gemme mig på et toilet,
    men placere mig så åbent som muligt, at politiet kunne se mig.

    Med mindre jeg søgte at blive martyr.

    Har der været noget om, at han bestod eksamen?
    Plejer der at være eksamen, eller optagelsesprøve på her tid?

    Kommentar by tavsen — 29. august 2014 @ 21:43

  14. Desværre er det sådan, at det ikke længere er et spørgsmål, om Danmark kommer til at opleve Islam terror. Men spørgsmålet er alene hvornår??? Virkelighedsbenægterne, MSM og politikerne forsøger så i mellemtiden at bortforklarer dette.. bla ved at kalde denne åbenlyse helt rationelle indsats fra politiet, for rascistisk funderet… Når den pludrende klasse ligger med arme og ben demonteret af en “Marathon bomber”.. Så får politiet og PET endnu engang HUG, bare med modsat fortegn… Spændende tider vi lever i…

    Kommentar by ny kommentator — 29. august 2014 @ 21:52

  15. @Superman Du virker som en af de klart bedre skribenter herinde. Ærgerligt du optræder anonymt. Kunne godt tænke mig at se og høre mere fra dig. Jeg læser altid dine indlæg med stor optimisme og stor tiltro til et sagligt og virkeligt klogt indlæg. I modsætning til desværre rigtigt mange andre herinde. Der ikke engang gider at forsøge at bidrage til debatten på en konstruktiv og lidt dybere måde.

    Kommentar by Endnu en vantro — 29. august 2014 @ 21:53

  16. Enig med Endnu en vantro. Superman du skriver utroligt lærerige indlæg.

    PS. Supermans rigtige navn er rent faktisk Clark Kent. Jeg tror ikke det er en hemmelighed mere ;-)

    Kommentar by Kenny Starfighter — 29. august 2014 @ 23:15

  17. Forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 30. august 2014 @ 00:09

  18. Jeg vil bare lige gentage mig selv fra Off-Topic: En hvilken som helst terrorist med en hjerne vil tage ved lære af denne og alle andre terroraktioner. Nemlig placer nogle decoys/afledningsmanøvrer, så et hav af politi og anit-terrorpersonel koncenterer sig om en enkelt falsk terrorist, og lad så de rigtige terrorister der falder ind under ikke-mistænksom feks glatbarberet i jakkesæt med feks en attachemappe eller lyca-sælgertøj(noget man forbinder med harmløst eller uskyldigt), og placer så nogle sportstasker eller feks en varebil med et officielt firmalogo på et blødt sted med masser af mennesker uden kontrol og frit adgang feks strøget eller bag ved Hovedbanegården.
    Det kunne ikke være nemmere at være terrorist nu om dage. Som om man nogensinde kan stoppe dem ved at stoppe “mistænksomme” personer såsom den studerende her.
    Det er næsten Monty Python. Eller politiskolen. Ikke fordi det ikke er reelt når nok de rykker ud. Det er sådan set en virkelig og alvorlig politiaktion. Men det ændrer intet ved HVOR nemt det er at være terrorist i Danmark.
    Du har hundredevis af muligheder for at placere og detonere store bomber, og ramme tusindvis af mennesker samtidigt. Eller ramme nogle af de store hoteller eller feks Tivoli.

    Kommentar by Endnu en vantro — 30. august 2014 @ 01:19

  19. >7 Thorsted
    Det danske forsvarsberedskab har ikke virket i 40-50 år. Muslimerne med deres koraniserede voldsforbrydelser er myldret ind i landet, uden nogen af os har forsvaret os.

    Kommentar by Nielsen — 30. august 2014 @ 03:21

  20. Neeeej hvor jeg krummer tærer efter at have læst jeres dybt latterlige indlæg og “anslyser”. Jeg føler med jer, for I er godt nok langt ude…. Tænk at vi i dagens danmark har så snævresynede og afmarcherede væsener rendende helt frit iblandt os. God bedring siger jeg bare…

    Kommentar by Søren — 30. august 2014 @ 05:18

  21. Det er godt vi er begyndt at være opmærksomme på personer med muslamsk baggrund og deres where-abouts. Det er et godt signal ud af til at der er fokus rettet imod dem der ligner en terrorist(typisk arabere).

    Kommentar by jens r — 30. august 2014 @ 07:51

  22. ”Søren”(20) er ked af at vi kan ”rende frit rundt ” i Danmark .
    Helt ærligt , må jeg indrømme at følelsen er gensidig … det ville være bedre hvis ‘Søren” rendte frit rundt i det nordlige Iraq , med eller uden hoved .
    Herudover vil jeg tilføje , at hvis der kun er en enkelt muslimist som er ”fejlagtigt” stoppet i et tog , så må PET ha’ mere mandskab .

    Kommentar by Ole Burde — 30. august 2014 @ 08:55

  23. Søren: efter jeg har læst din intellligente “anslyse”, har jeg bare totalt set lyset og skammer mig bare over majet over at være dansker. Det bare mega nederen, ikk?
    Superman: Spot on!

    Kommentar by Anonym — 30. august 2014 @ 08:59

  24. 20 “Soeren”,de krummede taer kunne jo ogsaa fremkaldes af total mangel paa analyse i dagspressen

    Kommentar by Dunk — 30. august 2014 @ 09:19

  25. Reeksamen tydeligvis.

    Kommentar by thatcherite — 30. august 2014 @ 09:21

  26. @20 Kommentar by Søren — 30. august 2014 @ 05:18

    Også god bedring til dig, Søren, -når du engang vågner af tornerosesøvnen.

    PS. Den unge studerende, Alisiv Ceran, blev således verdenskendt i Danmark og er nu sikret fornemme karakterer, uanset eksaminel indsats.

    Kommentar by Neuhammer — 30. august 2014 @ 09:51

  27. Hvis Danmark virkelig var racistisk ville det være en hverdagsbegivenhed at muslimer og mellemøstligt-udseende personer blev plantet på forsiden af alle aviser med mistanke om at være terrorist. Detteher er så vidt jeg kan huske første gang at det er sket.

    Den unge mand ville hellere ikke gå til eksamen på et statsbetalt studie hvis det danske samfund var racistisk. Så ville han have været gadefejer eller hjemløs.

    Det mest morsomme er at alle de pladderhumanstiske venstrefløjs halal-hippier der benytter enhver lejlighed til at klandre etniske danskere for alverdens problemer højst sandsynligt ikke har en skid til fælles med den unge mand når det gælder holdninger til de væsentlige spørgsmål:
    – går han ind for demokrati?
    – går han ind for kønnenes ligestilling?
    – går han ind for uindskrænket ytringsfrihed og retten til at provokere hvem man vil?
    – betragter han bøsser og lesbiske som ligeværdige medborgere eller som syge mennesker?
    – støtter han kindelige præster (og imam’er)?
    – er han for eller imod kvindelig omskæring?
    – er han for eller imod tørklædepligt for muslimske kvinder?
    – hvad synes han om mandens ret eller ikke-ret til at slå sin kone?
    – går han ind for kønsopdelte moskéer og skoler?
    – vil han offentligt tage afstand fra sharia-lovgivningen som den udøves i Saudi-Arabien?
    – vil han offentligt fordømme Islamisk Stat?
    – vil han tillade at man forlader islam eller er det også forbudt?

    Ville frygteligt gerne høre hans holdninger til de spørgsmål før jeg gør op med mig selv om han er en flink og charmerende ung mand eller en fortabt idiot der lever efter en stenalderreligiions latterlige foreskrifter.

    Kommentar by Ole — 30. august 2014 @ 09:58

  28. Ikke underligt den danske mainstream dagspresse er ved at gå på røven, hvad laver de egentligt?

    Kommentar by Geert — 30. august 2014 @ 10:03

  29. Tak for endnu en omgang god research fra Uriasposten. Det løftede noget af charmen væk fra en tilsyneladende søøød historie.

    Kommentar by Kim Freyberg — 30. august 2014 @ 10:18

  30. Bemærk at IslamGuides boghandel har en særlig åbningstid med adgang kun for kvinder. Kan man tænke sig en mere radikal kønsadskillelsespolitik end en der ikke engang kan tolerere fælles bogkøb!

    Det løber mig koldt ned ad ryggen med den fængselsmentalitet.

    Frihed for Sif så vel som for Thor.

    Kommentar by M — 30. august 2014 @ 11:12

  31. 20 Søren,

    Kunne du eventuelt bidrage med alle de gode argumenter og analyser, der godtgør, at islam er fredelig, og muhammedaner import uproblematisk. -Ligefrem gavnlig?

    Kommentar by Hans Und — 30. august 2014 @ 11:31

  32. I øvrigt har jeg aldrig forstået at den kollektive automatrespons på en falsk terroralarm ikke er “Tak for indsatsen. Hellere 10 gange for meget end én gang for lidt!”

    Den éne gang kunne jo være dit eller mit barns død.

    Hvorfor er Alisivs ædruelige respons ikke den normale blandt befolkning og journalister? “Politiet handler blot som de skal i sådan en situation.”

    Ja mildest talt.

    A propos terrortrusler ser jeg frem til at offentligheden engang får lov at høre detaljerne om “manden i den røde bil” der kørte rundt og voldtog små 10 og 11-årige piger på Fyn i 2012-13 og desuden havde hele huset smækfuldt af sprængstoffer som han havde forsøgt at detonere flere gange ved gasanlæg o. lign.

    Men den sag har man “dobbelt lukkede døre” for. Journalisterne protesterer ikke for de vil hellere skrive om de onde, onde borgere der ringer til politiet når de ser noget mistænkeligt… og det onde, onde politi der dukker op og undersøger det.

    Budskabet til borgerne må være:

    “Gør som fynboerne: luk øjnene og tænk endelig ikke på fædrelandet.”

    Kommentar by M — 30. august 2014 @ 11:33

  33. Tænk på Daadouche der betegner sin søster som “troende muslim” !!!
    hvad er hun selv ?
    Ham her med terrorstudiet er vel også troende muslim? ingen har endnu
    forklaret forskellen på islamist og troende muslim.
    En muslimsk terrorist kan være din nabo, faderen til dine børns legekammerater eller en tilsyneladende uskyldig og veltalende Ceran.

    Kommentar by k.m. — 30. august 2014 @ 12:53

  34. Som altid et spændende indlæg.
    JEg er helt enig i din replik: “Hvis Islamisk Trossamfund i Danmark erstattede folkekirken, så ville Danmark ikke være værd at leve i”. Folkekirken er fyldt med fejl og dårlige præster. Det behøver ikke drøftes. Men som institution er den et bolværk mod, at Islam bliver folkereligion.
    Den dag det lykkes de kulturradikale at ødelægge Folkekirken, står andre klar til at tage over. Nej, værn om Folkekirken, der giver almindelig danskere lov til at være almindelige gudløse eller småtroende til jul. Folkekirken er forsvaret for et almindeligt sekulært Danmark.
    Er ødelægge Folkekirken er at løbe efter de radikale og venstrefløjes verdensfjerne ideologi

    Kommentar by Peter Hansen — 30. august 2014 @ 13:34

  35. Jeg synes at det er helt fint at undersøge folk, der stikker ansigtet frem. Hvis du stiller op i debatten, så er det legitimt at finde ud af hvad din baggrund er.

    Jeg synes derimod ikke at det er helt fint at udstille folk, der ikke selv har valgt at deres ansigt skal være offentligt kendt, og som kun træder frem offentligt for at afmontere en historie, de ikke selv med forsæt har bidraget til at skabe.

    Kommentar by William — 30. august 2014 @ 13:45

  36. @ 1.Carter:
    Nøjagtig som jeg tænker. Hvem er så nervøs før en eksamen, at det virker påfaldende for andre mennesker, og så i et tog? (Udenfor eksamenslokalet måske, men ellers ikke). Så indslaget i TV og må indrømme, at det i første omgang virkede besnærende. Men der var ligesom alt for mange ting, der passede sammen, den synlige nervøsitet, den sorte taske der faldt ned med et brag, bogen om TERROR. Jeg hæftede mig ved det muslimske fuldskæg og tænkte, ja lad os nu se, muslimer er jo så fulde af løgn.
    Føj for en ulykke.

    Kommentar by Bente — 30. august 2014 @ 13:49

  37. Jeg tænkte straks at det skæg var lidt suspekt i sig selv, er man mandlig muslim og har skæg er man som regel også ret så troende. Det eneste flove i denne sag, er hvis nogen svagt fattende danskere skulle føle sig flove, det er der nemlig ingen grund til, vi lever i en tid hvor ordensmagten har bedt os om at være på vagt. Så det er værd at gentage Kims analyse; “Hvis Islamisk Trossamfund i Danmark erstattede folkekirken, så ville Danmark ikke være værd at leve i”. Hav hele tiden det i tankerne, det er ret så sigende om hvilke typer vi reelt har med at gøre.

    Kommentar by LarsB — 30. august 2014 @ 13:59

  38. -> William

    “Jeg synes derimod ikke at det er helt fint at udstille folk, der ikke selv har valgt at deres ansigt skal være offentligt kendt, og som kun træder frem offentligt for at afmontere en historie, de ikke selv med forsæt har bidraget til at skabe.”

    Jeg kan godt se din pointe, men det er efter min mening yderst relevant, at få hans baggrund frem – ikke mindst i kølvandet på de mange forherligende reaktioner, der gør ham til rollemodel for integrationen. Det er han ikke. Tværtimod.

    Var han højreorienteret, så ville han med sin baggrund, blive udskammet som halv-militant ekstremist. Aktiv i forening der samarbejder med erklærede anti-demokrater, støtter brutal terrororganisation etc.

    En troende muslim som Alisiv Ceran er ikke bare religiøs, da Islam er ligeså meget en ideologi som en religion.

    Kommentar by Kim Møller — 30. august 2014 @ 16:59

  39. #27: – går han ind for kønsopdelte moskéer og skoler?

    Svar=

    #30: Bemærk at IslamGuides boghandel har en særlig åbningstid med adgang kun for kvinder. Kan man tænke sig en mere radikal kønsadskillelsespolitik end en der ikke engang kan tolerere fælles bogkøb!

    Kommentar by HMAK — 30. august 2014 @ 17:05

  40. dryrun…

    Kommentar by Helmut Kohl — 30. august 2014 @ 21:12

  41. FACEBOOK checkede han åbenbart, og så da at han var efterlyst. Undskyld, men hvis jeg er på vej til eksamen, så er facebook ikke det jeg først kigger i. Desuden så gik han åbenbart direkte til politiets facebookside og så der, at han selv var efterlyst. Underlig læsevane på eksamensdag. Signaturen ‘tavsen’ undrer sig også over om der er eksamenener eller optagelsesprøver på denne årstid. Something ‘fishy’.

    Kommentar by Torben Caroc — 31. august 2014 @ 00:57

  42. -> Torben Caroc #41

    Højere oppe er der en oplysning om dette. Selv gætter jeg også på det samme, nemlig re-eksamination, da han åbenbart glippede den normale eksamen.

    Well-well, koranen læser jo ikke sig selv, måske derfor han måtte udskyde sin eksamen (eller mere sandsynligt dumpede han, muslimer er hamrende uintelligente).

    Hvordan kan man i øvrigt på et engelsk-studie gå til eksamen i “War on Terror” ? Troede, studiet er noget mere blandet end dette. God tur til Irak og Syrien til denne wannabe-t-rist.

    Men han er vel en god muslim og vil gerne kende sine fjender, inshallah :(

    Kommentar by Henrik Petersen — 31. august 2014 @ 10:53

  43. God analyse 8.Superman. Jeg går ikke gerne op i en flyver, hvis én som ser ud som Alisiv Ceran boarder før mig. Da jeg så ham på tv, tænkte jeg spontant:Islamist. Og nu viser det sig at tanken var rigtig! jeg forstår hende, der alarmerede politiet. Hellere alarmere en gang for meget end en gang for lidt.
    P.S. Hvor blev Lors Dukajev, Munir Arvad, Abdullah Muhammed Salman, Mohamed Zaher, Abdellah Andersen, Ahmed Khaldhani, Tahawwur Rana, Abdaul Basit Abu-Lifa, Muhuddii Mohammed Geele og alle de andre dømte muslimske terrorister af?

    Kommentar by A-mad — 31. august 2014 @ 11:41

  44. Hvem læser til terroreksamen nu?

    Nåh, men godhedssegmentet fik sig en tåre i øjenkrogen og Terrorberedskabet blev støvet af.

    Hvor er Akkari? Skal man ikke bruge eksperter, når sandheden skal ud til folket?
    :D

    Kommentar by Iznogut — 31. august 2014 @ 11:54

  45. Hvorfor mon journalisterne ikke spørger censor (hvis en sådan findes), hvordan var Alisiv Ceran under prøven?

    Men sådanne enkle spørgsmål forhindres af journalisternes agenda.

    Kommentar by tavsen — 31. august 2014 @ 12:36

  46. @45: Eftersom det var en skriftlig eksamen (derfor computer og printer) var er jo nok ikke lige en censor der kunne blive spurgt det spørgsmål.

    Klart har Alisiv Ceran gustne venner og selv relationer der peger i retning af en salafistisk grundindstilling.

    Men her at begynde på små konspirationsteorier om at han nok alligevel den dag havde gang i noget med terror er altså imo temmelig useriøst og hiver faktisk os der udviser en berettiget skepsis baseret på faktuelle forhold ned i båden med dem der tenderer til uden tilstrækkeligt grundlag at opfinde konspirationsteorier.

    Fakta er at mange studier aktuelt har reeksamener. Fakta er også at det havde været utroligt let for KU eller andre studerende ved KU at afsløre hvis Alisiv Ceran ikke skulle have været til en sådan reeksamen.
    Hvad angår måden hvorpå Alisiv Ceran får besked om at han er eftersøgt har han jo selv sagt at han EFTER eksamen læste det på facebook (meget sikkert via smartphone – en smartphone som naturligvis har været slukket under eksamen).

    Lad os forholde os til fakta og ikke til vilde teorier.

    Kommentar by Den Kutteklædte Hæver — 31. august 2014 @ 14:12

  47. Den Kutteklædte Hæver — 31. august 2014 @

    Tak, almindelig undren er næppe konspirationsteori.

    Der har altså ikke været andre tilstede.
    Hverken censor, opsyn eller medstuderende kunne fortælle om hans nervøsitet i toget var væk.

    Stadigvæk, en uskyldig ville ikke gemme sig bag en lukket dør. Der kan ske fejltagelser, når politiet ikke kan se personen. Smartphone er en god opfindelse.

    Kommentar by tavsen — 31. august 2014 @ 15:06

  48. @47

    Jeg synes nu det virkede temmelig logisk at en person hvis billede har været sendt ud i forbindelse med en storstilet menneskejagt med stemplet “mulig terrorist” netop ikke har lyst til at blive set af en masse folk inden han er i sikkerhed hos politiet og alarmen er afblæst. For skønt det selvfølgelig ikke er typisk dansk kunne der jo være en tilfældig civil der rent faktisk mandede sig op til at give ham en seriøs NFL-tackling for at passivisere ham.
    http://nyhederne.tv2.dk/krimi/2014-08-28-tv-2-fandt-mystisk-mand-jeg-var-nerv%C3%B8s-p%C3%A5-grund-af-eksamen

    Forøvrigt er det snart slut med at studerende skal tage egen printer med til eksamen
    http://universitetsavisen.dk/uddannelse/terrorprinter-sager-vil-ikke-ramme-kua-efter-2015

    Kommentar by Hans Gruber — 31. august 2014 @ 15:41

  49. Hans Gruber — 31. august 2014 @ 15:41

    Der er vi vidt forskellige. Jeg ville absolut placere mig så synligt som muligt. Midt i kantinen osv.

    Sværtbevæbnede politifolk skal have mulighed for at lokalisere mig hurtigst muligt. I en sådan situation vil der sagtens kunne være nervøse politifolk.

    Og de aner ikke, om der kommer en eksplosion ud fra toilettet som denne
    http://da.wikipedia.org/wiki/Eksplosionen_p%C3%A5_Hotel_J%C3%B8rgensen

    Kommentar by tavsen — 31. august 2014 @ 16:23

  50. men det er dejligt at høre, at der kommer printere på KU efter denne episode

    Kommentar by tavsen — 31. august 2014 @ 16:24

  51. Firoozeh Bazrafkan kalder ham en printer terrorist. Det er nok tættest på sandheden.

    Kommentar by Frit Palæstina — 31. august 2014 @ 16:37

  52. Er der ikke nogen af jer med profiler på de forskellige avisers debat-sider som lige kan dele denne artikel med dem? Evt oprette det på EB’s “nationen”? Jeg er ved at være rimelig træt af at læse alle de naive danskere snakke om “fordomme” ifm denne sag uden at der er nogen (udover uriasposten) som fortæller om det her!

    Kommentar by Per — 31. august 2014 @ 18:38

  53. I trænger da til en krammer alle sammen. Hænge folk ud, uden de har gjort noget, bare fordi de er muslimer. Kim Møller du er et skvat og dine følgere er nogle skvathoveder, må I få noget andet at gå op i, f.eks. som besøgsven eller værge for nogle de virkelig trænger til hjælp og held og lykke med livet, for det kan da kun gå fremad.

    Kommentar by Michael Larsen — 31. august 2014 @ 20:23

  54. -> Michael Larsen 20:23

    Du læser åbenbart meget dårligt: Denne søde muslim er tilknyttet ekstremmuslimske miljøer i Danmark. Og den eneste grund til, at læserne véd det, er som følge af Kim Møllers altid ihærdige arbejde.

    For så vidt angår, hvem der er skvattet, er du klart i førersædet. Hold dig til at være besøgsven for dine AFA-førtidspensionister, bløde i bolden som de og du er.

    Kommentar by Henrik Petersen — 31. august 2014 @ 20:40

  55. Mage til hjernedøde kommentarer fra kvinder til denne suspekte fyr! Man må uvilkårligt rulle med øjnene!

    Gad vide, hvad han vil bruge sin eksamen i ‘war on terror’ til? Det vil nok ikke være til noget formål på den rigtige side af hegnet. USA har bitter erfaring med at ansætte godkendte folk af samme baggrund som denne fyr, hvorefter det senere har vist sig, at de har siddet og sendt oplysninger direkte videre til fjender af USA. Fra deres magelige kontorer i USA. Smart, at læse om vestens kamp mod terror…

    Muslimer har slet intet at gøre i Vesten, det ser vi jo daglige eksempler på overalt. Hvor dé indfinder sig, følger der kaos, fattigdom, undertrykkelse, vold, voldtægter og mord med!

    Kommentar by Løsriv Jylland! — 31. august 2014 @ 21:59

  56. Mongoler

    Kommentar by Thomas — 1. september 2014 @ 01:25

  57. Jeg synes man skal passe på med at sige, at nogle muslimer ikke udgør nogen terrortrussel. Husk på, at det som oftest er de “bedst integrerede” af dem, der er de mest radikale, når det kommer til stykket. De fleste, hvis ikke alle, muslimske terrorister i Vesten har været ansete, uddannede og “integrerede”.

    Kommentar by Daniel Carlsen — 1. september 2014 @ 10:15

  58. wow, har han begået noget ulovligt overhovedet Henrik Petersen? Så fordi du er tilhænger af ekstreme Højrefløjser så skal du også dømmes på forhånd inden du har gjort noget ulovligt?
    Da Breivik fulgte Uriasposten så skal Kim Møller straffes da Breivik begik en kriminel handling, Når nej han var jo syg.
    Løsriv Jylland
    Jylland er også ved at gå ned på grund af syfilis, men det er vel også muslimmernes skyld. mens vi er ved det så er det også muslimmernes skyld at det regnede så meget her sidste fredag.

    Kommentar by Michael Larsen — 1. september 2014 @ 12:00

  59. Et par fornøjelige klip

    Michael vil aldrig stille sig tilfreds uanset hvilket svar han får..

    Michael Larsen
    Det behøver du da ikke at få at vide Lis du ved det jo allerede kan jeg læse

    Andersen
    Godt set Einstein ! :-) Det behøver Lis ikke få at vide, da Lis allerede ved det, som Lis selv skriver og du kan læse det :-D

    Kommentar by tavsen — 1. september 2014 @ 12:18

  60. – Michael Larsen

    “Da Breivik fulgte Uriasposten…”

    Noget du vil dokumentere?

    Kommentar by Kim Møller — 1. september 2014 @ 13:09

  61. @55 Løsriv Jylland! — 31. august 2014 @ 21:59:

    “Muslimer har slet intet at gøre i Vesten, det ser vi jo daglige eksempler på overalt. Hvor dé indfinder sig, følger der kaos, fattigdom, undertrykkelse, vold, voldtægter og mord med!”

    Enig.

    Og vi skylder dem ingenting. De og andre fremmede har overhovedet intet krav på at opholde sig i vort land.
    Det er på tide, vi stopper gammelpolitikernes forsøg på at forære vort land bort til muslimer, perkere, negere, østeuropæere, mongoler og andre fremmede. Danmark er vort, danskernes land. I en overbefolket verden er det vigtigt at stå fast på

    Kommentar by Bevidst — 1. september 2014 @ 13:10

  62. […] Tænker at sympatiske Alisiv Ceran har gjort mere for integrationen på en eftermiddag end flere års kampagner. (Se uriasposten her). […]

    Pingback by Overdreven terrorfrygt? | ricardtriis — 1. september 2014 @ 21:19

  63. Hvis man kigger på billede er det også utroligt meget grej at medbringe til en eksamen

    Kommentar by lars — 20. september 2014 @ 12:46

  64. […] er der dem, der luller os i søvn, ved at foregive at terroransatster er dagligdag. Som sagen med Alisiv Ceran, den unge studerende, der blev forvekslet med en terrorist fordi han opførte sig besynderligt. […]

    Pingback by Monokultur » Finter og arbejdsdeling — 25. juli 2016 @ 03:00

RSS feed for comments on this post.