14. juli 2008

En mandag i juli – Kl. er 14.54

En tur fra Højbjerg ind mod midtbyen i eftermiddags. Fartgrænsen er 60 på Jyllandsallé, da vi overhales af tre knallerter der zigzaggende overhaler bil efter bil, i det der så ud til at være et racerløb. De stopper ved Marselis Boulevard og trækker knallerterne i skjul. Forhåbentligt ikke et tegn på at multikulturen har nået Stadionkvarteret.

Oploadet Kl. 21:22 af Kim Møller — Direkte link92 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/5988/trackback

92 Comments »

  1. Var det så perkere, medlemmer af Radikale Venstre eller autonome, siden det skal kategoriseres som multikultur?

    Kommentar by peter — 14. juli 2008 @ 21:33

  2. De så alle tre ud til at være arabere. Vurderede jeg ikke var nødvendigt at skrive.

    Kommentar by Kim Møller — 14. juli 2008 @ 21:34

  3. I den lille by jeg bor i, kører fartglade bumsede 15-16-17 årige teenagere også rundt og tror de er smarte. De er meget få af dem, der er farvede.

    I weekendens aftentimer er det næsten ikke til at køre på vejene for dem. Men som sagt er det fleste ligeså blege som dig og mig. Så jeg forstår ikke, hvorfor hasarderet knallertkørsel skal ses som multikultur.

    Kommentar by peter — 14. juli 2008 @ 21:49

  4. -> Peter

    Det handler meget lidt om det trafikale. Ikke fulde teenagere på vej hjem fra byen, men tre der næppe drikker en mandag eftermiddag. Det var territorie-afpisning.

    Kommentar by Kim Møller — 14. juli 2008 @ 22:02

  5. Jeg tror også, en stor del af grunden til at knallertbøllerne kører rundt i min provinsbys gader, er for at vise sig… Og så hænger de ud ved stationen, hvor man eftersigende skal passe på med at være for åbenmundet, langhåret eller etnisk…

    Det er vel snarere et tegn på pubertet end multikultur.

    Kommentar by peter — 14. juli 2008 @ 22:10

  6. Kære Peter,

    Hvor er det du bor? Jeg var ikke klar over, at der stadig findes dele af Danmark, hvor man ikke er plaget af muslimsk uro og vold?

    Kommentar by Søren Rasmussen — 14. juli 2008 @ 22:15

  7. Hunde (og især unghunde) gør det også. Det der med at vise sig mere dominerende end de andre medlemmer i flokken. De har en metode som på en gang synes mere civiliseret og primitiv end hasarderet knallertkørsel.

    http://static.pyzam.com/img/funnypics/animals/an9.jpg

    Kommentar by peter — 14. juli 2008 @ 22:18

  8. Jeg har oplevet det samme fænomen i Århus N.

    Det var tydeligvis arabere. De bar ikke styrthjelm.
    _

    Til Peter: Det handler i høj grad om islamisk supremacisme i nogle tilfælde grænsende til fascisme. Ballademagerne understreger, at de føler sig hævet over lovgivningen og ikke mindst de mennesker, der bor i det land, der har givet dem asyl eller ophold.

    Jeg har desuden svært ved at tro på din historie. Hvilken by drejer det sig om? Der er ikke mange byer, hvor etniske unge overfaldes.

    Kommentar by Antifascisten — 14. juli 2008 @ 22:23

  9. Byen hedder Høng, og har fornuftige bus og togforbindelser til Slagelse, hvorfra man både kan komme til København og den anden vej mod Fyn og Jylland. Og relativt billige huspriser inklusiv et af landets aller dummeste kommuneskole målt på karaktergennemsnit.

    Der er skam indvandrere og også mere end bare nogle stykker. Men tilgengæld plages byen så af disse hasarderede unge fortrinsvis hvide mennesker, hvis hjerneaktivitet desværre er knap så fuld af fart. De opfører sig lidt ligesom de autonome og indvandrene beskrives her på siden. Laver hærværk, slår folk ned og opsøger gymnasiefester (For sådan nogle bogglade hippier kan man jo ikke have rendene).

    Kommentar by peter — 14. juli 2008 @ 22:26

  10. Hvad fanden de har jo hjelme på, ihvertfald to af dem. Det er sgu sjældent.

    Forskellen på indvandre knægte på knallert og danske knægte er, at de første ofte kører rundt i grupper for netop at pisse territorie af, hvorimod de danske knægte bruger dem til transport og lidt ræs.

    Kommentar by Anders Kusk — 14. juli 2008 @ 22:31

  11. Muslimer begår både FLERE og VÆRRE forbrydelser and alle andre folkeslag, der er bosiddende i DK, så både kvalitativt og kvantitativt er de værre.

    Selvfølgelig kører etniske danskere rådent på knallert, men unge arabere er dem man mest ser køre rådent og mest rådent. Og sådan er det også inden for stort ser alle andre typer af kriminalitet

    Kommentar by peterhoej — 14. juli 2008 @ 22:32

  12. “Forskellen på indvandre knægte på knallert og danske knægte er, at de første ofte kører rundt i grupper for netop at pisse territorie af, hvorimod de danske knægte bruger dem til transport og lidt ræs.”

    Sikker en flot videnskabelig analyse :)

    Kunne man evt. få lidt empiri?

    Kommentar by peter — 14. juli 2008 @ 22:33

  13. peter:
    Ja, det lyder måske ikke videnskabeligt, men nu er jeg jo politibetjent. Så mon ikke min erfaring har bare en lille smule hold i virkeligheden..

    Kommentar by Anders Kusk — 14. juli 2008 @ 22:47

  14. Hvad afholdt dig fra at snitte en af dem? Hvis de kørte på en måde, som var til gene for mig, så havde jeg snittet dem – lige tilpas… Man lærer nu engang bedst, at ens opførsel har betydning for andre, hvis man får det at mærke.

    Kommentar by Fantomas — 14. juli 2008 @ 23:00

  15. peter;

    Om så man accepterer din præmis om at problemet er det samme med de “hvide” teenagere, så er der jo stadigt en helt central pointe som du ikke kommer ind på;
    (og her tager jeg det for givet, at du som alle andre synes denne slags adfærd er en plage)

    Vi kunne have undgået plagen fra indvandrerne ved at ikke at have lukket dem ind. Det er en decideret import af problemer – vi står nu med langt flere motorbøller end vi ellers ville have haft. Og vi har intet godt fået til gengæld. Om man så lever i jubelidiot land og lader som om problemet er af en identisk størrelse for indvandrer-knægte og “hvide”-knægte, så er summasumarum af multikulti-projektet at vi har det et dobbelt så stort problem – og vel at mærke et problem og en belastning man kunne man undgået så let som ingenting; blot undlade at uddele opholdstilladelser til ikke integrer-bare, til folk der intet har at bidrage med.
    Men ikke engang her stopper det; for vi kan vel roligt at antage at flere føler sig fristet af denne type adfærd, når først der er andre der udviser den. Det vil sige at den ekstra belastning fra indvandrer-knægte er med til at skabe en kritisk masse, som alt andet lige gør at flere “hvide”-knægte også roder sig ud i denne slags adfærd, da det jo nu er almindeligt udbredt/accepteret, sværere at blive fanget, der bliver i højere grad set igennem fingre, sociale myndigheder har færre ressourcer til at hjælpe med alternativ beskæftigelse osv.

    Men den slags bekymrer vel ikke dig. Du har nogle fine skrivebordsideer hentet fra politiken, og så kan virkeligheden ellers passe sig selv. Og penge til multikulti projektets mange dyrebare kulturberigere, dem er det jo ikke noget problem at finde for en anti-friheds kollektivistisk rødfacist – man stikker jo blot igen de klamme hænder ned i lommerne på de danske borgere man foragter så meget, så de igen igen kan betale til opretholdelsen af den fejlslagne islamiske kultur.
    Der er altid flere penge at hente, når man ikke bekymrer sig om andres frihed og ejendom. Fy for satan…

    Kommentar by Superman — 14. juli 2008 @ 23:04

  16. Kære Peter,

    Jeg googlede efter al den vold, som du påstår, at jeres unge i Høng begår, men fandt kun denne her – og gerningsmanden er altså 50 år:

    http://www.dr.dk/Regioner/Nordvestsjaelland/Nyheder/Kalundborg/2007/09/25/162606.htm

    Men hvis man lever udenfor de områder, som muslimerne hærger, så kan en sådan episode naturligvis gøre dybt indtryk…

    Kommentar by Søren Rasmussen — 15. juli 2008 @ 00:12

  17. […] Hvilket alt sammen ikke har ret meget med noget at gøre, bortset fra noget med et indlæg på Uriasposten. […]

    Pingback by The Citizen » Blog Archive » Knallerter og unge mænd, der kører hurtigt — 15. juli 2008 @ 00:18

  18. Som om vi ikke har nok i de..

    – Fodboldidioter som tæver hinanden fordi deres idoler er dårlige til fodbold.
    – Kommunister som klæber vores elskabe til med tåbeligt propaganda.
    – Måger som skriger dag og nat.

    i Stadionkvarteret i forvejen..

    Kommentar by Per — 15. juli 2008 @ 00:35

  19. Du kan ikke google de fremmedes kriminalitet, den er beskyttet af politiet. Døgnrapporten var engang en mulighed, nu er den næsten renset – de har vist få et PC-filter på.

    Kommentar by kim petersen — 15. juli 2008 @ 00:41

  20. Denne her form for trafikadfærd er ren og skær dagligdag her i Odense, hvor jeg bor. Flere gange om ugen kan man være sikker på at opleve episoder som denne her når man begiver sig rundt i byen på daglig basis. Og jo tættere på Volsmosen, hvor traffikloven og reglen om røde og grønne lys i praksis er totalt afskaffet, jo hyppigere og mere sindsyge forekommer de. Jeg tror også, som det er blevet nævnt tidligere, at dette er et klart tegn på at disse særlige befolkningsgrupper pisser grænserne af, for at lade os alle vide at love og regler, samt andre folks sikkerhed, det skider de på – de gør som det passer dem, og vi kan intet gøre for at stoppe dem. Det ses også tydeligt i deres blikke, skulle man formaste sig til at tage øjenkontakt til dem – hvilket der på det allerkræftigeste må frarådes. En ting er når de ræser vilde omkring på deres små hurtiggående scootere – noget helt andet og langt mere skræmmende er når de når den alder hvor de køre med samme dødsforagt i deres biler.

    Kommentar by Jacob A. — 15. juli 2008 @ 01:22

  21. Da jeg her for et par uger siden, blev student, gik jeg forbi stationen på vej hjem. Jeg var godt fuld, og da der pludselig lød tilråb, svarede jeg igen. Det kostede mig nogle øretæver. Jeg kender en ven hvis 13-årige lillebror, var ude for det samme, og blandt byens indvandrere er der en bred opfattelse af, at man ikke går forbi stationen, når man skal hjem.

    Mange af sagerne bliver ikke meldt fordi, folk begår selvtægt. Da jeg fortalte en af mine gode kammerater om mit overfald samme nat, som det skete, tog han sin stedfars bil i vrede, kørte godt 14 km for at komme til Høng. Han kørte ned på stationen, og han så, at de sad der. Herpå satte han sit lange lys på og satte gang i motoren, hvorpå han kørte imod dem og fik dem til at flygte fra vid og sans. Min ven hvis lillebror blev overfaldet, gav sammen med et par af hans kammerater gav sin lillebrors overfaldsmand en ordentlig gang prygl.

    Jeg kender virkeligheden, og føler bestemt dens konsekvenser. Jeg tror snarere, det er jer, der simpelthent ikke mærker konsekvenserne. Det er generelt jer, der får virkeligheden iscenesat af et partiprogram fra Dansk Folkeparti, Ekstra Bladet og hvilke medier der nu publicerer den udlægning af virkeligheden, som i tror på. Nok er der folk her, der sikkert kender til problemer med kriminalitet og indvandring, og som oplever det på nært holdt. Men det er tilsydenladende ikke mange…

    Jeg har igennem min opvækst i Høng siden femte klasse, hvor den første indvandrepige og hendes lillebror startede på skolen mødt indvandrere næsten hver dag. To år efter kom der mange indvandrere hertil fra Afghanistan. Og de blev i den grad mobbet og nogle gange tævet. Jeg deltog også i starten, den mobning de blev udsat for, men jeg blev en artig dreng med tiden, hvilket skete efter jeg lærte dem at kende og jeg begyndte at sætte min egen moral i relief. Det burde i også prøve.

    Når jeg tænker på hvordan de blev behandlet, synes jeg ikke, det er overaskende at indvandrere har en tendens til at blive mere kriminelle end indfødte danskere. At der så er tendenser i den muslimske kultur, der gør problemet værre. Det er naturligvis en seriøs problemstilling, men det er jo ikke fordi den tages mere seriøst her end i eksempelvis Politiken. Jeg håber ikke, i gør jer i de tanker.

    Og næh. Jeg læser heller ikke i Politiken.

    Tjaeh nu finder Google jo ikke alting. Det samme gælder i øvrigt pressen…

    Men jeg kan alligevel supplere.

    http://www.tv2east.dk/article.php?id=29736

    Nu nævnes der i nyheden ikke noget med de omtalte overfald. Men jeg kom vidst lidt ind på en mulig grund i min indledning…

    Kommentar by peter — 15. juli 2008 @ 01:44

  22. peter:
    Hvad er du? 19-20 år? Jeg vil vove den påstand, at du stadig ikke kender virkeligheden, men bare rolig. Der har vi alle været engang.

    Men her et lille eksempel fra det virkelige liv. En tommelfinger regel er, at stopper du en bil med 3-4 indvandre i(araber knægte, somalier eller lign.) så har mindst 2 af dem domme for alvor kriminalitet.

    Blandt mine kollegaer er der ikke mange der stemmer venstreorienterede, derimod er Dansk Folkeparti ret populært. Mon ikke det er fordi deres retspolitik og udlændingepolitik er den mest logiske.

    Kommentar by Anders Kusk — 15. juli 2008 @ 02:25

  23. Kære peter,

    Hvis du tror, at den minimale bid af virkeligheden du oplever er repræsentativ for Danmark må du tro om. Danmarks Statistik og Rockwoolfondens Forskningsenhed har lavet kriminalstatistik hvor de blandt andet diskriminerer (i matematisk forstand) for national oprindelse. Konklusionen er klar: Indvandrere og efterkommere fra specielt muslimske lande er langt, langt mere kriminelle end etniske danskere. Det kan hverken bortforklares med et enkelt eksempel fra en mindre provinsby eller med, at vi er ofre for en “virkelighed iscenesat af et partiprogram fra Dansk Folkeparti” (frit citeret).

    Hvis du eller andre er interesseret i nogle af publikationerne kan de findes her:

    http://www.dst.dk/OmDS/Bib/spoerg/oss/kriminal.aspx

    Håber det kan hjælpe lidt på dit provinsbysyn på denne sag.

    Kommentar by JR — 15. juli 2008 @ 06:28

  24. Jeg burde måske lige tilføje, at en meget vigtig undersøgelse mangler på ovenstående side. Det er den første undersøgelse (og mindst berøringsangste, i de andre skal man læse sig igennem en hel del politisk korrekt sludder for at komme til tallene) af kriminaliteten blandt indvandrere og efterkommere. Den er her:

    http://www.rff.dk/fileadmin/dokumenter/Tekniske_noter/Teknisk_note_nr._5.pdf

    Specielt tabel 6 er interessant. I den ser man, at blandt mænd i 16-19-års alderen har 3,2% af de etniske danskere og 4.2% af mændene med vestlig oprindelse en dom for overtrædelse af straffeloven. Blandt palæstinensere (som udgør hovedparten af flygtninge, indvandrere og efterkommere fra Libanon) er 18.9% dømt for straffelovsovertrædelser. Når man (i 1998) mødte en palæstinenser var der altså ca. 6 gange så stor risiko for, at han var kriminel end hvis man mødte en etnisk dansker. Indvandrere og efterkommere fra de øvrige muslimske lande ligger på ca. 3-4 gange danskernes kriminalitetsniveau (mht. straffeloven).

    Men okay, halal-hippierne vil jo hellere diskutere følelser og toner end fakta.

    Kommentar by JR — 15. juli 2008 @ 06:59

  25. #21 “Når jeg tænker på hvordan de blev behandlet, synes jeg ikke, det er overaskende at indvandrere har en tendens til at blive mere kriminelle end indfødte danskere.”

    Gider DU godt lade være med at skrive: Indvandre ! Det hedder muslimer, det andet er at fornærme alle de andre fremmede vi har i Danmark, for selvom de også er blevet mobbet i skolen, ender de ikke i kriminalitet.

    Kommentar by M16 — 15. juli 2008 @ 07:43

  26. Kære Peter,

    I København og en lang række andre danske byer er situationen helt anderledes end i Høng. I Københavns Dommervagt er 65% af de fremstillede under 18 år af udenlandsk herkomst:

    http://www.bt.dk/article/20080304/krimi/80304043/

    Kommentar by Søren Rasmussen — 15. juli 2008 @ 08:09

  27. Ifølge Justitsministeriets Visionsudvalg er voldskriminaliteten for mænd med ikke-vestlig baggrund 161% højere end for befolkningen som helhed:

    http://www.berlingske.dk/article/20050522/danmark/105220068/

    Og indvandrer-kriminaliteten vil stige voldsomt i de næste 20 år.

    Kommentar by Søren Rasmussen — 15. juli 2008 @ 08:13

  28. 22.Peter Kusk

    Tak til dig og dine kolleger !

    Af og til fatter jeg ikke I orker Jeres fag.

    For ikke nok med at I står i 1. række på øretævernes holdeplads i relation til de Rettroende, men I skal også jævnligt lægge ryg til visse etniske Danskeres verbale angreb på Jer.

    Jeg takker skæbnen for, at min ældste søn i sin tid blev vraget ved optagelsen til Politiskolen.

    I stedet blev han officer i Livgarden for derefter at fortsætte en uddannelse som F-16 pilot – hvilket fag han nu har virket i omkring 10 år.

    Hans var een af de piloter, der fløj sine 14 mdr. over Afghanistan i forbindelse med den NATO-indsats Danmark deltog i.

    Dette førte ham siden hen til hans nuværende, 4-årige ophold på en Topgun-air base i Arizona, som udvekslingspilot, hvor han skoles yderligere i kampflyvning foruden han uddannes til at lærer i faget, så han senere kan medvirke til at videreuddanne Danske F-16 piloter.

    Du og dine kollger konfronteres med Berigerne og deres våben, hvad disse så består af, på landjorden, ansigt til ansigt.

    F-16 piloterne “tager” dem fra oven – uden øjenkontakt.

    Men der er problemet varmesøgende missiler, skudt af fra håndholdte våben.

    Vores landtropper i Afghanistan burde vi herhjemme omtale med respekt for den indsats de yder.

    Fælles for Jer, der befinder Jer i disse fag er, at de er farlige, for Jeres helbred og liv, p.g.a. de mennesker I bliver bedt om at tage Jer af på vi andres vegne.

    Tak, fordi I gør det !

    Kommentar by Vivi Andersen — 15. juli 2008 @ 08:36

  29. Sjovt nok bor en stor del af min familie i Høng, og de kan ikke nikke genkendende til Peters postulat om unge danske teenagere som begår vold(de kører da godt nok på knallert).

    Derimod er de hærgede af unge muslimer, som de godt nok regner med, kommer inde fra Slagelse af – det er de som begår vod og hærværk.

    Kommentar by Anonym — 15. juli 2008 @ 09:03

  30. “Selvfølgelig kører etniske danskere rådent på knallert, men unge arabere er dem man mest ser køre rådent og mest rådent. Og sådan er det også inden for stort ser alle andre typer af kriminalitet”

    Rigtigt.

    Ovenstående skærer problemet ud i pap. Indvandrere og efterkommere er desværre stærkt overrepræsenteret i kriminalstatistikkerne indenfor alle områder. Det eneste område, hvor indvandrere og efterkommere ligger lavere end danskerne, er, hvad angår spirituskørsel.

    Kommentar by Antifascisten — 15. juli 2008 @ 09:38

  31. Ja, tak til vore soldater, der sætter livet ind i kampen mod islamismen i Afghanistan. Blot synd at danske politikere misbruger dem til at bygge moskeer dernede. Deter utroligt, at Venstre kan forsvare det.

    Kommentar by Søren Rasmussen — 15. juli 2008 @ 09:40

  32. @Peter

    Der findes en verden udenfor Høng.

    Kommentar by Antifascisten — 15. juli 2008 @ 09:47

  33. Det kan godt være at knallertfascisterne også pisser territorier af, men jeg tænker på, hvor råddent de skal køre i hvor lang tid før kommunen finder ud af at løsningen er at ansatte “folk med lokalkendskab” som “de unge” har respekt for?

    Jeg kan huske at en NA politiker på et tidspunkt foreslog at ansætte etnisk politi i ghettoområder for at få fred og ro i områderne. Det er den politik der er benyttet på biblioteker og ved en århusiansk kirke nu. At der efter en masse ballade ansættes “folk med lokalkendskab”. Så hvorfor ikke også politibetjente med “lokalkendskab”?

    Hvis knallertfascisterne fortsætter i samme dur som nu – får de nok på sigt deres egne betjente – eller? Ligesom de autonome i København fik et hus efter massive stenkast og mange ildspåsættelser. Og unge med dårlig eller ingen fantasi i Greve fik et klublokale så de ikke skulle kede sig og komme til at sætte ild på privat og offentlig ejendom.

    PS. Siger som Vivi Andersen tak til menige betjente for at gøre en indsats selvom der måske venter stenkast og anden form for vold hvis de bevæger sig ud i bestemte kvarterer og de ellers bare passer jobbet så godt som det er muligt.

    Kommentar by Janne — 15. juli 2008 @ 09:49

  34. Janne
    Du har ret i der var en fra NA der ville have politi, med særligt kendskab til religion og kultur, for at sikre at ingen forkerte blev anholdt……. sjovt nok var han fader til det tørklæde forbud i skolerne lige har stillet, manden fatter vist ikke meget.

    Men der findes jo allerede muslimske betjente, delever så under beskyttelse, for forrædere er ikke velset i Gellerup, var det ikke noget med en bilbombe eller noget?

    Kommentar by Broholm (ordblind) — 15. juli 2008 @ 10:12

  35. tørklæde forbud DF lige har stillet…….

    Kommentar by Broholm (ordblind) — 15. juli 2008 @ 10:13

  36. @Peter

    Hi hi, en anelse sjovt at du angriber folk herinde for at få deres info. fra blandt andet medierne, og endda et pluralistisk mediemarked, mens du selv tilkendegiver at din holdning er baseret på erfaringen med et par skolebørn du gik i klasse med i folkeskolen.
    Hmm, kan du selv se problemet. Der er næppe andre der generaliserer så meget som dig ud fra så spinkelt et grundlag – det er jo rendyrkede racistiske stereotyper du argumenterer udfra, baseret på intet andet end personlige erfaringer.
    Andre herinde, har så gjort sig den ulejlighed og henvise til lidt faktuel statistik. Men den slags skal du ikke gå op i – din personlige oplevelse af hvad der sker downtown Høng, er naturligvis langt mere interessant for en kvalificeret diskussion – det kan vi alle forstå.

    Kommentar by Superman — 15. juli 2008 @ 10:36

  37. Der kan findes et territorialmarkerkingsaspekt i sådanne episoder. Ude hvor jeg bor, har vi en rådden kerne, der ynder at gå samlet i flok, midt på gaden hvor bilerne burde køre. Det er interessant at se hvordan sådan en pøbel, nærmest bliver én organisme med ét sind. Jeg burde faktisk optage dem og sende det til National Geographic.

    Kommentar by Højrebladet Komet — 15. juli 2008 @ 11:11

  38. […] Svar: Åbenbart ikke. […]

    Pingback by Islamificering, nu per udboret knallet 45 « Liberalisternes Ungdom — 15. juli 2008 @ 13:17

  39. Kære Peter

    Jeg kender udmærket Høng. Jeg har selv boet der og gået på Høng Gymnasium. Der er jo stort set ingen indvandrere i den landsby. Lad nu vær’ med at komme for godt igang. Til gengæld vil jeg give dig ret i, at de lokale bonderøve (også dem omkring Smedekroen) ikke er nogle, man skal spille for langhåret over for. Men det er jo slet ikke tale om den samme psykopatiske tendens, som vi i de større byer ser med indvandrerbanderne.

    Kommentar by Cato — 15. juli 2008 @ 15:38

  40. Sjovt at etniske unge ikke skal rette sig efter danske repræsentanter for autoriteterne.

    Gad vide hvad jeg ville blive tiltalt for, hvis jeg konsekvent nægtede at rette mig efter alle andre repræsentanter for statsmagten end danskere så blege som jeg selv ?

    Racisme er kun for nogen, kun for nogen …

    Kommentar by DaLi — 15. juli 2008 @ 15:53

  41. Hej Kim,
    Som altid tak for din fantastiske indsats, her er et lille klip om disse gedepulere.
    http://www.youtube.com/watch?v=VVyydlZW46w

    Kommentar by Fritz — 15. juli 2008 @ 16:06

  42. Hvis Peter bygger sin viden på hvad han oplever i Høng, så er han en større klaphat end jeg havde regnet med.

    Kommentar by Fritz — 15. juli 2008 @ 16:38

  43. Lidt til
    http://www.youtube.com/watch?v=JcWAa1ekA8o

    Kommentar by Anders Kusk — 15. juli 2008 @ 17:05

  44. ->43
    Hej AK,
    Havde det været været danskere, var ham på knallerten blevet sparket af i farten, og resten var endt i benlås, men når det er fredens drenge tèr betjentene sig som teenage piger.

    Kommentar by Fritz — 15. juli 2008 @ 17:28

  45. Fritz:

    Nej.

    Kommentar by Anders Kusk — 15. juli 2008 @ 17:32

  46. @ Anders Kusk

    Se hvad han kalder sig, “Kafirkillerr”, FFS. Hvad laver han i Danmark, få ham smidt ud.

    Kommentar by Mallebrok — 15. juli 2008 @ 17:38

  47. #Mallebrok

    “kafirkillerr”s egen kommentar om muligheden for en hjemsendelse af dem:

    “danmark kan aldrig smide os ud når d ik engang kan smide de autonome ud af et hus hahaha og 1 perker er ligesom 3 af dem så keep dreaming haha”

    Kommentar by FrederikSJ — 15. juli 2008 @ 19:05

  48. Jeg har hørt en historie om en dansk knægt, der for sine sparepenge havde fået anskaffet sig en ny scooter-knaldert. Problemet var blot at han boede i en fremmedghetto. For der gik ikke længe inden der kom en gruppe fremmede, som forlangte at få nøglerne og papirerne sammen med scooteren udleveret, ellers!!! Den stakkels danske familie anmeldte det til politiet, men her var der ingen hjælp at hente.

    Kommentar by Lars H — 15. juli 2008 @ 19:35

  49. #

    Jeg har hørt en historie om en dansk knægt, der for sine sparepenge havde fået anskaffet sig en ny scooter-knaldert. Problemet var blot at han boede i en fremmedghetto. For der gik ikke længe inden der kom en gruppe fremmede, som forlangte at få nøglerne og papirerne sammen med scooteren udleveret, for ellers!!! der var ingen udvej, de fremmede fik hvad de bedte om.

    Den stakkels danske familie anmeldte det til politiet, men her var der ingen hjælp at hente.

    Kommentar by Lars H — 15. juli 2008 @ 19:37

  50. HJÆLP POLITIET!!

    Hvem er disse knivstikkere??

    http://ekstrabladet.dk/112/article1033415.ece

    Kommentar by Søren Rasmussen — 15. juli 2008 @ 19:47

  51. Vi vil altid komme at fortryde både arabere og scootere, især i Danmark…

    anti-sharia

    Kommentar by anti-sharia — 15. juli 2008 @ 19:49

  52. Her er knivstikkerne på video:

    http://ekstrabladet.tv/nyheder/indland/article1033500.ece

    Kommentar by Søren Rasmussen — 15. juli 2008 @ 19:50

  53. Min frustation lå overordnet i, at man bruger et par knallertkørere med arabisk udseende som udtryk for at muslimer er nogle forfærdelige mennesker. Jeg henviser så til mine erfaringer fra et sted, hvor det ikke er muslimer, der generelt står for byens kriminalitet og knallertlarmen. Det er så det sted, hvor jeg bor, og jeg hæftede herpå nogle yderligere betragtninger.

    Ny bygger jeg jo min virkelighedsforestilling på andet end hvad jeg jeg har som nævnt som eksempler. Jeg er eksempelvis med jævne mellemrum i København, og jeg interesserer mig generelt meget for kultur, hvor politik jo som bekendt et underemne.

    Det er heller ikke sådan, at jeg anser knallertkørsel som en decideret hård forbrydelse, og de ting der sker på Høng station, er vel ikke specielt værre, end hvad det der sker på et værtshus eller en bodega.

    Det er meget fint at henvise til statistik, når der er mulighed for det. Men statistik skal som bekendt læses med vise forbehold.

    Eksempelvis tjener indvandrere generelt færre penge, de klarer sig generelt dårligere i skolen og de bosætter sig typisk i større byer, hvor der sker mere kriminalitet. Derudover er fertiliteten hos indvandrekvinder højere end hos ikke-indvandrerkvinder. Dermed er andelen af unge indvandrere altså større end den generelle andel af indvandrere i samfundet.

    Selv med disse forbehold kan man jo stadigvæk godt antage, at der er problemstillinger, der bunder i noget kulturelt. Men at påstå at det kulturelle gør indvandrere 165% mere kriminelle i forhold til resten af befolkningen er simpelthent hul i hovedet.

    Angående en større andel højreorienterede hos politiet. Jamen så er andelen af venstreorienterede lærere, pædagoger og hos andre sociale jobfunktioner her større. Og de oplever da i hvert fald også indvandrere i deres hverdag…

    Kommentar by peter — 15. juli 2008 @ 20:01

  54. Jeg vil klart give Kim ret i de første indlæg om territorieafpisning. Ser det meget her i 8210, hvor jeg en gang endte i klinch med fire forsmåede arabiske knægte med overarme og attitude omvendt proportionalt med deres selvværd. Men jeg MÅTTE sklride ind over for voldsom kørsel på det fortov, hvor jeg gik med min søn på to år.

    I øvrigt generelt op ad bakke at lære sine børn ordentlig opførsel i det offentlige rum, når araberne i kvarteret skider på alt (larmer, affald og trafikkaos). Måske man snart bare skal fortælle dem, at de som udgangspunkt skal ignorere indvandrerernes manglende pli

    Kommentar by Hans — 15. juli 2008 @ 20:17

  55. De utilpassede fremmede og bekvemmelighedsflygtningene(de udgør ca 99% af alle flygtninge) samt deres pårørende bør have deres opholdstilladelse inddraget, for derefter at blive sendt ud af landet.

    Kommentar by Poul — 15. juli 2008 @ 20:19

  56. #52 Forstår du igge DANSK, eller skal jeg ridse det i det øje:

    Gider DU godt lade være med at skrive: Indvandre ! Det hedder muslimer, det andet er at fornærme alle de andre fremmede vi har i Danmark.

    Kommentar by M16 — 15. juli 2008 @ 20:22

  57. Det ville være en god ide at påbegynde hjemsendelser af “flygtninge”, der år efter år rejser på lange besøg i det land, de er flygtet fra. Det drejer sig især om bekvemmelighedsflygtninge fra bl.a. Libanon, Irak og Iran.

    Kommentar by Poul — 15. juli 2008 @ 20:23

  58. Her i landet har vi sjældent problemer med udlændinge fra EU og Østeuropa. De passer deres arbejde og udfører meget lidt kriminalitet.

    Dem der volder problemer er økonomiske bekvemmelighedsflygtninge fra korantilbedende lande som f.eks Tyrkiet, Irak, Somalia, Iran og Libanon. De belaster samfundet særdeles meget, både økonomisk og socialt.

    Kommentar by Poul — 15. juli 2008 @ 20:30

  59. -> Poul

    “De utilpassede fremmede og bekvemmelighedsflygtningene(de udgør ca 99% af alle flygtninge)”…

    Hvis Williams indlæg er forstyrrende for debatten er det eneste god om det indlæg da et det trods alt var kort. Det er fint at du har en mening, men udsagn uden dokumentation (og når man skriver sådan må det da være nemt at dokumentere..?) er simpelthen værdiløse

    Kommentar by nærsynethippie — 15. juli 2008 @ 20:33

  60. I øvrigt er der masser af problemer med tyvebander fra Østeuropa hr. Poul… Så stik piven ind

    Kommentar by nærsynethippie — 15. juli 2008 @ 20:34

  61. Ifølge pålidelige kilder indenfor FN og andre internationale organisationer udgør de politiske flygtninge langt under 2% af samtlige flygtninge, der kommer til EU. Resten er økonomiske bekvemmelighedsflygtninge.
    Iøvrigt er langt de fleste østeuropæere, f.eks polakker og litauere, personer der arbejder og som ikke er kriminelle.

    Kommentar by Poul — 15. juli 2008 @ 20:41

  62. De få politiske flygtninge der er her i landet, bør som hovedregel sendes hjem når forholdene i hjemlandet er blevet bedre.
    Danmark er forøvrigt ikke det nærmest sikre land for flygtninge fra korantilbederlande i middelalderøsten

    Kommentar by Poul — 15. juli 2008 @ 20:45

  63. Kære Peter,

    Vi har ikke et indvandrer-problem i Danmark. Vi har et muslim-problem. Statistikken lyver ikke – muslimernes kriminalitet er 161% højere end danskernes:

    http://www.berlingske.dk/article/20050522/danmark/105220068/

    Du siger, at det ikke kan skyldes deres kultur. Men jeg kan kun se en forklaring: De dyrker en ekstrem og voldelig religion, der gør dem skøre i hovederne. Har du en bedre forklaring?

    Kommentar by Søren Rasmussen — 15. juli 2008 @ 20:46

  64. PS. Dette er hverdagen i København – og den kommer nok snart til Høng:

    http://ekstrabladet.tv/nyheder/indland/article1033500.ece

    Send linken videre til venner og bekendte, så vi kan hjælpe politiet med at finde knivstikkerne.

    Kommentar by Søren Rasmussen — 15. juli 2008 @ 20:49

  65. Kim Møller, problemet er langt fra muslimerne, som er problemet, når man læser et indlæg som dette. Det er vist dig selv…

    Kommentar by Maltesen — 15. juli 2008 @ 21:08

  66. “Du siger, at det ikke kan skyldes deres kultur”

    Jeg har skrevet to gange i det her indlæg, at dele af problemstillingerne sagtens kan skyldes noget kulturelt (Det der scooterfnis dog undtaget).

    Men jeg gider ikke diskutere mere med 50 muslimhadere (Jeg går ud fra det anses som et kompliment på disse kanter, eller måske er anti-muslimer bedre?).

    Tak for denne gang og hav’ det nu rart.

    Kommentar by peter — 15. juli 2008 @ 21:12

  67. 52

    peter

    “Min frustation lå overordnet i, at man bruger et par knallertkørere med arabisk udseende som udtryk for at muslimer er nogle forfærdelige mennesker.”

    Så vidt jeg kan se har Kim Møller ikke nævnt noget om at knallertbøllerne er muslimer eller det modsatte.

    Kommentar by Janne — 15. juli 2008 @ 21:28

  68. Det er meget kulturberigende med de muhamedanske fremmede. Det mener dem, der har givet dem dansk opholdstilladelse (det er venstrefløjen og de radigale). De “glemmer” dog at berette, hvad det er, som er så “kulturberigende”.

    Kommentar by Poul — 15. juli 2008 @ 21:28

  69. “Men jeg gider ikke diskutere mere med 50 muslimhadere (Jeg går ud fra det anses som et kompliment på disse kanter, eller måske er anti-muslimer bedre?).”

    Der findes næppe mange muslimhadere på denne blog. Men der findes nok en del, der har svært ved at få øje på, hvad positivt multikulturen rent faktisk har bidraget med.

    Kommentar by Antifascisten — 15. juli 2008 @ 21:45

  70. Til Peter

    “Ny bygger jeg jo min virkelighedsforestilling på andet end hvad jeg jeg har som nævnt som eksempler. Jeg er eksempelvis med jævne mellemrum i København.”

    – Jamen, så langt behøver du jo slet ikke at bevæge dig, Peter. Hvis du tager blot 13 km syd for dit trygge landsbymiljø i Høng, så lægger der en by, der hedder Slagelse. Mon ikke du kender byen. Bus linje 23 og Høng-Tølløse-banen går dertil og hvis du en gang imellem kiggede forbi her, eller måske blot læste Sjællandske, der jo også kan købes i Høng, vil det måske gå op for dig, hvad kulturberigelsen bl.a. består i. Slagelse har blot 32.000 indbyggere – men den har skam sin helt egen ghetto omkring Kierulffvej-kvarteret i nordbyen. 60 procent af beboerne hér har anden etnisk baggrund end dansk. Kvarteret byder jævnligt på uro, brændte containere og overfald på brandfolk og politibiler. Vi har også været plaget af gadebander i Slagelse og narkoopgør. Hvis du læser døgnrapporterne er du ikke i tvivl om hvilken etnisk baggrund de kriminelle i disse sager fortrinsvis har. Desuden har man nu taget fat på en ny sport, nemlig at overfalde hjemløse.

    Og lad nu være med at komme med sangen om, at nogle danske unge i Slagelse også er kriminelle. Dem har vi selvfølgelig også. Men det er jo bemærkelsesværdigt, at vi burde have langt langt flere kriminelle danske unge, hvis det er det lave indkomstniveau, der gør udslaget. Vi burde jo have en helvedes uro f.eks. i området omkring Ærøvej-kvarteret og Byskovparken, hvor der er meget socialt boligbyggeri. Her bor også mennesker med lave indkomster. Men hér har vi sjovt nok ikke ballade. For det er nemlig danskere, der bor dér.

    Måske disse erfaringer en dag trænger helt ind bag ligusterhækken oppe hos jer i Høng. Det ville måske sætte jeres ”skræmmende” oplevelse med den uartige knallert-klike og de hårdtslåene smedebrødre på kroen/hotellet lidt i perspektiv.

    Kommentar by Cato — 16. juli 2008 @ 00:41

  71. -> 65 Maltesen

    “Kim Møller, problemet er langt fra muslimerne, som er problemet, når man læser et indlæg som dette. Det er vist dig selv…”

    I skrivende stund er klokken 4.32. Jeg er lige kommet hjem fra arbejde. Blev sat af i XXXX og ville gå det sidste stykke hjem (som jeg af og til gør). Tre etnikere ser mig på afstand, og indhenter mig (jeg går stærkt). Istedet for at overhale, går de lige bag ved mig i modsatte side af vejen. Lige før en tunnel vælger jeg at dreje fra, og smutter ind i tilfældig opgang. Her venter jeg nogle minutter, og kom så lidt senere hjem. Husker stadig sidste gang jeg kom i undertal, og lærer selvfølgelig af mine erfaringer.

    Så ja, det er nok mig der er problemet.

    Kommentar by Kim Møller — 16. juli 2008 @ 04:42

  72. #71

    Ja Kim, du mangler “street credit” ;-).

    Kommentar by M16 — 16. juli 2008 @ 08:54

  73. Kære Peter. Jeg ville gerne skrive en længere kommentar men er på ferie og får min dosis Uriasposten via mobiltelefonen. Jeg synes dog lige jeg ville fortælle dig, at de slemme, slemme historier du disker op med, er det rene vand i forhold til hvad der sker rundt omkring i Danmark. Dine øretæver ligner en fredelig weekend under min opvækst i de muslimsk besatte områder. Godt man slap væk i tide.

    Kommentar by Rasmus — 16. juli 2008 @ 09:19

  74. -> 61. FN’s rapport drejer sig om hele EU. Nu ligger Danmark jo ikke ligefrem op ad grænsen til den 3. verden vel? De tal du giver er sikkert korrekte, men de fleste af de økonomiske flygtinge når aldrig Danmark; de enten drukner i middelhavet eller bliver taget af spanske (mfl.) myndigheder og sendt retur til Afrika. I det hele taget er det ret få mennsker der får egentlig asyl i Danmark (den største indvandring kom indtil de strammere regler på området så vidt jeg ved fra familliesammenføringer, men jeg kan tage fejl her.. nogen der er bedre informeret ?). Tallene er vist ialt ca. 3000 fra 2007 for asylansøgere

    http://www.nyidanmark.dk/da-DK/Statistik/SearchStatistics.htm?searchtype=statistics

    Kommentar by nærsynethippie — 16. juli 2008 @ 09:41

  75. Hej Kim!

    Er det muligt at sende dig en mail?

    Kommentar by WG — 16. juli 2008 @ 09:49

  76. Peter;
    Du lever vist i drømmeland eller også med en udpræget hang til at stigmatisere visse grupper som ofre, baseret på racistiske kendetegn.

    “Eksempelvis tjener indvandrere generelt færre penge, de klarer sig generelt dårligere i skolen og de bosætter sig typisk i større byer, hvor der sker mere kriminalitet.”

    Og alt dette er naturligvis helt tilfældigt, og har intet med deres kultur at gøre. Ligesom at det jo er helt tilfældigt at de er “indvandrere” – det er jo helt tilfældigt at der er så emmigration fra den islamiske verden, for der går det jo ellers godt med den prægtige kultur, eller hur?

    “Derudover er fertiliteten hos indvandrekvinder højere end hos ikke-indvandrerkvinder. Dermed er andelen af unge indvandrere altså større end den generelle andel af indvandrere i samfundet.”

    Sammen med de ovenfor tre citerede linier fra dig, afslører du af du i indvandrer-debatten stadig er der hvor politikerne var i starten af 90’erne. Tror du at alle andre er idioter der ikke kan vurdere selv de mest banale forhold i deres vurdering af kriminalitetsstatistikken. Naturligvis har man taget højde for ovenstående og gæt hvad – problemet er stadig eksceptionelt stort, primært for muslimske indvandrere. Dette har alle efterhånden erkendt da data er så overbevisende, men du kan da leve lykkeligt i 90’ernes bevidste uvidenhed. Ynkeligt.

    “Selv med disse forbehold kan man jo stadigvæk godt antage, at der er problemstillinger, der bunder i noget kulturelt. Men at påstå at det kulturelle gør indvandrere 165% mere kriminelle i forhold til resten af befolkningen er simpelthent hul i hovedet.”

    Øhh, godt argument. Hvad er det da så der gør dem mere kriminelle.
    Og din fattigdomshypotese lider jo af det problem at den afgørende årsag til fattigdommen er den håbløse kultur, så også der bliver kultur jo afgørende.
    Men der er naturligvis en ekstra årsag du har glemt. Multikulturen – den håbløse ide fordrer sandsynligvis mere kriminalitet end de forskellige etniske grupper ellers ville have leveret, da det jo er selve samfundet man har valgt at nedbryde.

    Kommentar by Superman — 16. juli 2008 @ 10:13

  77. Hvis Peter gad læse, så havde Berlingeren en statistik fra december 2005, hvori Danmarks Statistik netop fremhæver, at årsagen til at der er en overrepræsentation på hele 63 % af straffelovsovertrædelser blandt indvandrere netop IKKE kunne forklares med sociale forhold! Det er kulturelt betinget. Ligegyldighed overfor Danmark, danske værdier, følelse af bedreværd og en repektløshed uden sidestykke overfor dette land og dents indbyggere…Var der forresten ikke en statistik fra juni i år, der faktisk fastslår at 23 % af unge etniske knægte mellem 18 og 23 år fra den ikke-vestlige verden havde været stillet for en dommer ?…Så pak dine formodninger sammen Peter. Det har intet med sociale forhold at gøre

    Kommentar by Ivan — 16. juli 2008 @ 11:14

  78. @ Peter

    “Eksempelvis tjener indvandrere generelt færre penge, de klarer sig generelt dårligere i skolen og de bosætter sig typisk i større byer, hvor der sker mere kriminalitet.”

    De tjener færre penge FORDI de klarer sig dårligere i skolen. Hvorfor gør de mon det ???

    Der er i øvrigt korrigeret for storby-faktoren i statistikken. Man nedskriver jo heller ikke skatteundragelser ved sort arbejde, blot fordi der bor flere håndværkere på Amager end i Hellerup, vel ?

    “Derudover er fertiliteten hos indvandrekvinder højere end hos ikke-indvandrerkvinder. Dermed er andelen af unge indvandrere altså større end den generelle andel af indvandrere i samfundet.”

    Det giver jo slet ikke mening.

    Statistikken siger NETOP at HVER ENKELT af dem er 165% mere kriminelle end de danske tilsvarende. Dermed er deres relative andel allerede holdt op imod befolkningen som helhed, også korrigeret for alder.

    Kan du overhovedet forstå helt basal statestik eller finder du bare på ting at skrive efterhånden som du skrider frem ?

    Kommentar by DaLi — 16. juli 2008 @ 11:17

  79. Jeg har før slået til lyd for, at statsborgerskab bevilget af Folketinget, naturligvis kan ophæves igen, hvis omstændighederne taler for det. Folketinget kan A L T I D omgøre sine love. Det handler simpelthen om at kigge på muslimske indvandreres gøren og laden. Hvis de afviser integration ( og dermed mener jeg assimilering), forkaster danske værdier og forsøger at indføre Sharia’h, er løsningen meget simpel. Ophæv deres lovtildelte statsborgerskab og repatrier dem hurtigst muligt. De første burde være palæstinenserne. Var det 343 af Anker Jørgensens kirkebesættende hjertebørn, der allerede er strffet for kriminalitet ?

    Kommentar by Ivan — 16. juli 2008 @ 11:28

  80. Til WG:
    Kims email står
    HER

    Kommentar by Kim Poulsen — 16. juli 2008 @ 11:44

  81. #79 “Ophæv deres lovtildelte statsborgerskab og repatrier dem hurtigst muligt.”

    Det kan ikke lade sig gøre: A. Fup Rasmussen og alle hans EF-kumpaner, har en stående aftale med islams soldater om at vi ikke må fornærme islam eller gøre noget effektivt for at stoppe islam fremmarch. Hvorfor tror du der ikke er sprunget nogen bomber i Kbh., nej det er ikke fordi PET er dygtige, næh det en del af aftalen: Ikke hindre fremmarchen, så sker der ikke noget.

    “Hvad nåede vi ved den under Besættelsen førte forhandlingspolitik ?
    -Vi opnåede da, at København ikke blev bombarderet.”
    Erik Scavenius.

    Kommentar by M16 — 16. juli 2008 @ 11:51

  82. #81

    Naturligvis kan det det. Hvis den politiske vilje er tilstede; men det er den desværre nok ikke,, når Anders Fogh tillader Sarkozy at indgå en aftale om “Middelhavsunion” med Marokko, Syrien, Ægypten, Libanon, Libyen, Tunesien. Hvorfor har det ikke været til debat mellem EU-baronerne ?

    Kommentar by Ivan — 16. juli 2008 @ 12:02

  83. @ Ivan #77

    Mon ikke du tænkte på den her:

    Berlingske Tidende: 2.g’ere bliver stadig mere kriminelle

    23% af de 20-29 årige mandlige efterkommere af indvandrere fik en dom i 2006. Nej, der stod ikke noget om ikke-vestlig, så tallet er lidt værre end de 23%.

    Kommentar by Mallebrok — 16. juli 2008 @ 19:41

  84. Ja det er nok de jeg tænker på. Tak :)

    Kommentar by Ivan — 16. juli 2008 @ 21:52

  85. Staten må smide fløjdshandskerne og sørge for omfattende hjemsendelser af kriminelle og utilpassede udlændinge. Det vil virke afskrækkende på udlændinge, som overvejer kriminelle handlinger.

    Kommentar by Poul — 16. juli 2008 @ 22:18

  86. @Peter fra Høng:

    Hvis man lige ser bort fra at du kandiderer til den betegnelse som dine venner ofte hæfter på Dansk Folkeparti, så kunne konklusionen på den debat, som du har startet, måske være:

    Hvis du færdes et sted om dagen og møder kvinder der har fået en sæk trukket over hovedet, så vil det nok være klogt at holde sig fra disse steder på andre tider af døgnet!

    Kommentar by Jens Hansen — 17. juli 2008 @ 08:22

  87. En sen kommentar, men hvis Høng manden en dag kommer ud af landsbyen, så må vi jo ikke håbe at han kommer til at dytte af en flok kulturbelastninger, for i den virkelige verden kan det medføre skudhuller i bilen.

    Kommentar by Fritz — 17. juli 2008 @ 08:26

  88. 82.Ivan

    ER du nu stensikker på det ?

    Vi kender nok ikke, som jeg skrev i en anden tråd, til alle finesserne ved de aftaler, der er indgået mellem EU – og tidl. også EF- og de Arabisk/islamiske lande.

    Desuden hvem kender til de eventuelle aftaleforhold der er indgået mellem Danmark og EU i konteksten uintegrerbare muslimer, som oversat betyder RENE, og muligheden for repatrieringer af disse til hjemlandene?

    Altså om Danmark har afgivet sin ret til dette ved at underskrive aftaler, der godkender EU reglernes overhøjhed ?

    Desværre tyder meget på at vi ENTEN ikke har den mulighed eller at staten er under pres udefra der forhindrer den i at tage fat i sådanne repatrieringer.

    Kommentar by Vivi Andersen — 17. juli 2008 @ 12:44

  89. Kim: Jeg er forvirret. Og selvom jeg umiddelbart tror, at jeg ikke deler din holdning, bærer tonen herinde præg af, at der er plads til divergerende holdninger, så du må meget gerne forklare, så jeg ikke bare sidder tilbage med selvskabt underlødigt billede af dig baseret på punktnedslag: Vil du have “etnikerne” bag dig eller ej? Så må de ikke overhale, så skal de helst overhale…
    Det er som om, du skifter lidt i sindsstemning, ikke. Eller er det, inkl indlægget, hele ironisk? For så ville det være en god spøg (83 indlæg på noget, du ikke mente sådan for alvor, det er da meget godt gået).
    Noget helt andet er, at jeg ikke håber, det var dig, der førte bilen. At betjene et mobilkamera, mens man kører, kan ende rigtig galt.

    Nu har jeg aldrig været i Høng, men jeg synes det er for dårligt, at Peter skal råbes efter af nogle hvide, når han går forbi stationen. Det er da altid noget, at “etnikerne” hverken dyttede eller råbte efter Kim, men nøjedes med at overhale og holde sig på deres egen side af vejen.
    Til gengæld forstår jeg ikke helt argumentationen herinde – og en del af den danske kultur er vel retten og evnen til at argumentere med respekt for modparten?
    Anders Kusk: Al ære og respekt for dit hverv, og jeg håber da så sandelig at din erfaring bunder i virkeligheden (hvad ellers). Men “det lyder måske ikke videnskabeligt, men nu er jeg jo politibetjent” forstår jeg ikke helt relevansen af. Er du uvidenskabelig (som i manglende evner) fordi du er politimand, eller behøver du ikke (som i lyst) at underbygge din tese? Og brug af logik (og retoriske spørgsmål) skal man være påpasselig med, det er der tydelige eksempler på i Erasmus Montanus (som vel i dén grad kan kaldes dansk kultur, så den kender du tilstrækkeligt til, at jeg ikke behøver at gå i detaljer).
    Derudover: Du hilser vel netop “kun” på dem, der er i konflikt med loven -uanset hudfarve, kultur og religion? Det kan du da ikke dømme alle udfra? Og hvis du gør, så kan du da ikke behandle alle lige – hvilket er problematisk, da du jo er en af de væsentligste beskyttere af dansk kultur, herunder demokrati. At beskytte er ikke blot at forskanse, det er også at dyrke (og ja, jeg er indforstået med at hverdagen på gaden er noget mindre floromsvungen, men det gør ikke ikke udsagnet mindre rigtigt, gør det?).

    Mht statistikbrug:
    -JR: Indvandrere er ikke mere kriminelle end etniske danskere. De er overrepræsenteret i statistikkerne, enig, men generaliseringer er for farlige til at høre hjemme i denne debat.
    Og bruger du tabel 6 i
    http://www.rff.dk/fileadmin/dokumenter/Tekniske_noter/Teknisk_note_nr._5.pdf, skal du også bruge tabel 12 – ellers giver tydeligheden ikke mening. Vi snakker om ca 100 personer med palæstinensisk baggrund (din definition), der er kriminelle. På landsplan. De findes og man kan med rette være frustrerede og bange for dem, men sandsynligheden for at møde én er til gengæld væsentlig mindre end den er for at møde en kriminel dansker, som der findes en del flere af, hvis man tæller personer i stedet for procenter.
    -Det er altså svært at være 161% mere kriminel som enkeltperson… Igen: Indvandrere (ikke kun muslimer) er overrepræsenteret i statistikkerne, men det er ikke i forholdet 0:161, men 1:1,61, 10:16,1 eller 100:161 alt efter temperament. Og det er noget rod og der skal gøres noget ved, men hvorfor nøjes med de 161? Hvorfor ikke søge at løse problemet med alle 261?
    -At kriminaliteten vil stige de næste 20 år… Ja. Medmindre den ikke gør. Men at give op på forhånd er selvfølgelig også en del af dansk kultur.
    -Artiklen fra berlingske (http://www.berlingske.dk/article/20050522/danmark/105220068/) skal i øvrigt tages med et gran salt. Hvis man ser på kildematerialet (http://www.fremtidenspoliti.dk/) er der sakset lige lovligt vilkårligt i konklusionerne. Fra kapitel 3 (Borgernes krav og forventninger) kunne man også have fokuseret på følgende passus:

    I ”Tryghedsrapport 2004 – en analyse af danskernes tryghed og utryghed” konkluderes det, at kun én ud af femten danskere
    er utrygge over for at blive ramt af vold, og at ”fjernere kilder til utryghed som kriminalitet, vold og terror spiller ingen målbar
    rolle for danskernes livskvalitet”.
    Set i det lys er det påfaldende, at der i mediebilledet og den retspolitiske debat i de senere år er kommet stigende fokus på
    borgernes subjektive tryghedsfølelse. Det ses således i dag som et politisk krav, bl.a. i politiets flerårsaftaler, at det ikke er
    nok, at politiet beskytter borgerne mod den faktiske risiko for at blive udsat for forbrydelser – politiet skal også sikre, at
    borgerne føler sig trygge og ikke bekymrer sig. Disse krav synes at basere sig på antagelser om, at danskerne er utrygge og
    bekymrede, hvilket imidlertid langt fra er tilfældet.

    -Og sådan kunne man blive stående i hver ende af sandkassen og række tunge.
    Cato’s tanker omkring hvad der ville ske, hvis han kun lyttede til blege autoriteter (min omskrivning af repræsentanter for statsmagten) ser man allerede på landets sygehuse. Pia K har som bekendt kundgjort, at hun vil behandles af læger med bestemt kulturel
    baggrund.

    Kort sagt (nok for sent :-)): Jeg synes Peter har en pointe i, at det der billede af 3 knallerter nok kan kategoriseres som noget fyha osv, men det er ikke heldigt at blande kulturelle facetter (fraset trafikkultur) ind i det her. Islam dikterer ikke den slags knallertkørsel. Det gør hormoner.
    DERUDOVER kan der være integrationsproblemer, yes. Men helt ærligt: Hverken henvisninger til BinLaden-køreskoler, omtaler som “gedepulere”, hidsig brug af statistik, grove generaliseringer, varmesøgende missiler eller lukkede grænser afhjælper det. Snarere tværtimod.
    Dyrk nu den kultur, I gerne vil værne om. Vis at det “vi” har at byde på er så supergodt, at det er tåbeligt ikke at være del af.
    Og ja, det lyder flowerpower og politikenlæsende og alt det der… Og hvad så? Dybere grøfter har jo aldrig hjulpet nogen.

    God weekend!

    Kommentar by mnh — 18. juli 2008 @ 08:55

  90. noget så lige gyldigt end nogen der kører for stærkt på scooter … araber eller ej … ZZZZ

    Kommentar by Anonym — 20. juli 2008 @ 23:33

  91. Det er skræmmende at se at en betjent er med til at skrive alle disse fordomme om indvandrere/muslimer. Fair nok jeg siger íkke at indvandrere ikke laver ballade, men det er nu ikke os alle sammen der render rundt og voldtager danske piger og begår indbrud.
    Tænk over det……..!!!

    Kommentar by gökhan — 6. februar 2009 @ 02:10

  92. perker 4 ever

    Kommentar by dinfar — 21. marts 2009 @ 10:59

RSS feed for comments on this post.