14. september 2014

Lavt fremmøde til demonstrationer mod Islamisk Stat: “… højest en tredjedel har muslimsk baggrund”

Fredag aften kørte en 4-hjulstrækker rundt i Århus-forstaden Viby med det, der ifølge et vidne var et Islamisk Stat-flag ud af sideruden. Demonstrationen mod IS foran Rådhuset i Århus samlede ifølge Ekstra Bladet blot ‘100’ personer, efter billedet at bedømme kun et fåtal muslimer, og meget sigende – kun enkelte med tørklæder. BT opgør antallet til 150, men noterer samtidig, at “højest en tredjedel har muslimsk baggrund”. Sammenhold det eventuelt med det overordnede formål.

“IS har i disse dage skabt splittelse i verden, også herhjemme i Danmark er der kommet en internt splittelse blandt muslimer. Nogen er for, og andre imod. … Derfor arrangeres denne demonstration, for alle, men især muslimer om at stå frem, og vise at IS ikke repræsentere vores religion. (For mangfoldighed, mod ISIS og terror på Facebook)

Blandt talerne var Enhedslistens Nikolaj Villumsen der benyttede lejligheden til at føre partipolitik: “Højreradikale som ISIL skal fordømmes. Dansk Folkeparti og ISIL skal ikke få held til at splitte os i Aarhus.” Idioti fra øverste hylde.

(Nørrebro, 13. september 2014: Mere på Facebook)

I København var der arrangeret et optog under parolen ‘At dræbe et menneske er som at dræbe hele menneskeheden’. Apologeternes hof-citat, Sura 5:32, der i rette kontekst er en advarsel til jøderne og andre der leder muslimer i fordærv. Herunder det efterfølgende vers i krigsmanualen, der pudsigt nok – legitimerer Islamisk Stat-jihadisters brutalitet. Se evt. Memri.

“The punishment of those who wage war against God and His Apostle, and strive with might and main for mischief through the land is: execution, or crucifixion, or the cutting off of hands and feet from opposite sides, or exile from the land: that is their disgrace in this world, and a heavy punishment is theirs in the Hereafter”

Opdate. TV-avisen bragte lørdag et indslag om demonstrationerne. Her fremgik det klart, at langt de fleste demonstranter var danskere, samt af IS forfulgte minoriteter (kurdere, yizidiere). Flere interviewede talte udelukkende om Islams rennome.

(Demonstrationerne mod ‘Islamisk Stat’ i København og Århus, 13. september 2014)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/60123/trackback

23 Comments »

  1. Den her demonstration havde større opbakning: http://www.uriasposten.net/archives/55591

    Jeg er virkelig ikke imponeret.

    Kommentar by BE — 14. september 2014 @ 04:00

  2. Der var et indslag i tv avisen 18.30 fra århus hvor et par muslimer blev spurgt om hvorfor de var kommet, og forklaringen var ligeså forudsigelig som man kunne forvente: for at forsvare islams rygte. Det var nemlig imod islam hvad IS laver måtte man forstå.

    At IS så kan pege direkte på koranvers der ikke bare anbefaler dem at gøre hvad de gør men direkte befaler det, som feks at tage ikke-muslimske kvinder som sex-slaver eller fordrive kristne eller dræbe dem hvis de ikke betaler jizaya-skat osv, det kom selvfølgelig ikke frem, ligesom resten af det koran-vers de har plukket de første to linjer fra heller ikke gjorde. Og glem alt om at få “journalisten” til at spørge ind til det, det sker aldrig.

    Jeg er SÅ træt af deres løgne og dobbeltspil, selv noget så enkelt som at tage afstand til en flok massemordere kan de ikke finde ud af uden at det istedet skal handle om et forsvar for islam!

    Kommentar by Per — 14. september 2014 @ 05:46

  3. Nej til u islamisk stat!,men ja til islamisk??

    Kommentar by Dunk — 14. september 2014 @ 08:14

  4. “Vi siger NEJ til (u)islamisk stat!”

    Så siger de altså JA til islamisk stat! ???

    Kommentar by HMAK — 14. september 2014 @ 08:15

  5. truet-vaek-fra-talerstolen-ved-demostration-mod-is
    “En dansk kvindelig muslim har aflyst sin tale ved demonstrationen i Aarhus mod Islamisk Stat. Hun turde ikke tale af frygt for repressalier mod hendes svigerfamilie.”

    Det her kan ikke blive ved. Jeg er ISkold i røven over de danske kvinder der konverterer eller gifter sig ind i islam.
    Hun føler sig truet !!! Ja, men hun spiller allerede offerkortet
    og vil ikke være med til at rydde op i det lort hun er blevet en del af. Kunne hun ikke tænke så langt at når hun konverterer skriver hun under på fuldpakken, hun går måske uden tørklæde men indrømmer at hun vil blive dræbt for sin holdning i et rent muslimsk land.

    Jeg hører netop nu på P4 trekanten, at der er dannet en ekstremistisk muslimsk gruppe i Vejle, det bliver der fulgt op på.

    En engelsk nødhjælpsarbejder er angivelig halshugget af IS –
    hvor mange lande skal se deres statsborgere halshugget af muslimske fanatikere før man erklærer åben krig mod islam ?

    Kommentar by k.m. — 14. september 2014 @ 08:54

  6. >4 HMAK

    Ja selvfølgelig. Alle troende muslimer ønsker en islamisk stat. De kan bare ikke forstå, at det aldrig bliver helt som de havde forestillet sig. Det er nøjagtig som de skide kommunister der i gamle dage altid insisterede på at den nyeste kommunistiske skrækhistorie skam intet havde at gøre med “rigtig” kommunisme.

    Sagen er bare den ret indlysende for enhver der ser verden uden ideologiske briller, at rigtig kommunisme er Stalin, Mao og hundrede millioner uskyldige ofre. Og rigtig islam er død, vold, undertrykkelse, pædofili samt hundrede millioner massakrerede indere og hundrede millioner andre døde plus adskillige timillioner slaver.

    Det eneste du behøves vide om religioner, hvadenten vi taler om den kommunistiske religion, den islamiske religion, den kristne religion eller nogen anden religion, er at hvor religionen siver ind, siver hjernen ud. Det kan give forskellige resultater – kristne er for eksempel ikke så morderiske som kommunister og muslimer, til gengæld har kristne en tendens til ikke at ville forsvare sig og ender således med at tilskynde mordet på sig selv. I min bog gør det dem ikke bedre end de andre. For hvis man ikke vil stå op mod barbariet er man medskyldig.

    Kommentar by Mackety — 14. september 2014 @ 10:10

  7. De er så typisk muslimer at udtrykke sig flertydigt. Som nu f.eks. ved at erklære:

    “Vi siger nej til u-islamisk stat”.

    Skønt erklæringen eksplicit er relateret til IS, så implicerer den jo også et “nej” til en demokratisk stat.

    At det er den “sande” islam de muslimske arrangører og demonstranter udtrykkeligt siger de kæmper for og ikke en universel kamp for menneskeheden mod udyr og voldspervertisme, understøtter ovennævnte implikation.

    At bruge citatet: “At dræbe et menneske er som at dræbe hele menneskeheden”, der – som Kim Møller skriver – indgår i den koranske voldssammenhæng (Koranen 5.32, 5.33), giver i relation til ovenstående kun mening, hvis man antager at kun muslimer er (rigtige) mennesker og islam er menneskeheden.

    Og i al denne manipulerende flertydighed står så Godhedsdanmark og sluger det hele råt:

    Oh, se de er sammen med os imod IS.
    Oh, se det skønne citat fra Koranen om menneskeheden – denne bog er sandelig stor og smuk.
    Oh, se de vil det samme som os: Fred og demokrati.

    Og, oh, oh, oh, IS og DF er – som Nikolaj Villumsen fra Enhl. siger – et fedt, de er lige slemme …

    Kommentar by Michael Hammers — 14. september 2014 @ 10:26

  8. Her er en imam der hylder IS.
    Jo mere jeg hører og ser, til alle disse Islam svin, (Muslimer) des mere kommer jeg til at hade dem.

    https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=p5a60F8AgpI

    Det er meget frustrerende at man ikke kan handle uden at bryde loven. Jeg skal overholde loven, men hverken Regeringen, Domstolene og politiet gør det.
    For mig at se, er det landsforrædder af værste skuffe.

    Grundloven er og bliver overtrådt, og hvis Islam var lovlig og forenelig med grundloven vil jeg blive hængt op i ørene, når jeg siger at Islam er en Pædofilistisk-indavl´s ideologi, samt at muslimer er flok pædoer. Husk på: Man bliver ikke bedre end det man dyrker og det bliver muslimerne heller ikke.
    Islam er både voldelig og usædelig, hvilket er forbudt ifl.§67 i grundloven

    Det siges nu via Jydepotten. http://jyllands-posten.dk/politik/ECE7021955/v-danmark-er-i-krig/
    Hvad med at fjerne lortet her hjemme først, venstre og min bare. Ja hvad gør venstre ? Intet og heller ikke Inger Støjsender.

    Den lille mand må sandelig ikke gøre noget, jo forresten, at betale for krige udlandet. Det er her frustationen bl.a. ligger.
    Men een ting er helt sikkert: Hvis et medlem af min familie bliver kulturberiget, er der ingen der kan forhindre at, jeg handler.

    Jeg vil under ingen omstændigheder syltes, pga. Regeringen, Domstolene og politiet´s lovbrud. Islam er hed jo stadig, og det er her lovbrudet består.

    Er par eks.
    § 79
    Borgerne har ret til uden forudgående tilladelse at samle sig ubevæbnede. Offentlige forsamlinger har politiet ret til at overvære. Forsamlinger under åben himmel kan forbydes, når der af dem kan befrygtes fare for den offentlige fred.
    ———– Det er den politiet benytter til at fjerne den fredelige demo med, for det er det nemmeste. Men magtmisbrug. !!!

    § 80
    Ved opløb må den væbnede magt, når den ikke angribes, kun skride ind, efter at mængden tre gange i kongens og lovens navn forgæves er opfordret til at skilles.
    ———– Denne § kan bruges til fjernelse af den voldelige demo. Politiet bør bruge denne, da det så viser, at det er dem der sættet dagsordenen.

    Min autoritetstro kan derfor ligge på et meget lille sted, for det viser tydelig, at politiet og dommerstanden har valgt side. Disse instutioner bør udskiftes, snarest muligt efter min mening.

    Afvæbning af Danske Officerer: Link: http://www.dendanskeforening.dk/side53-aid-1115-mid-1-params-1.html

    Den Kongelige Forholsdordre: Link: http://www.hjv.dk/HHV/TRNM/HD%20MIDT-%20OG%20VESTJYLLAND/MOTINFHVK%20HER/MOTINFHVK%20HER/Sider/Den%20kongelige%20forholdsordre.aspx
    Jeg oplyser her: 5. kolonnevirksomhed skal bekæmpes. Politiet vil på dette område bistå de militære myndigheder, som der står. Alligevel kan man ikke regne med at politiet vil bistå de militære myndigheder. Regeringen, Domstolene og politiet har valgt Islamsiden, (Altså den forkerte hest). Så i min optik må vi selv til vaflerne. !!

    Kommentar by Sindsro — 14. september 2014 @ 12:15

  9. 4. Det vil jeg også mene, og handler ud derfra.

    Kommentar by Sindsro — 14. september 2014 @ 12:25

  10. Førstehåndsrapport: Jeg var med til demoen i København. På trods af det massivt dårlige vejr traskede 500 mennesker ned af Nørrebrogade. Det var en stor succes. Man kan sammenligne med at Mellemfolkeligt Samvirkes demonstrationer mod Assad, som jeg deltog i for nogen år siden, kunne trække omkring 500 mennesker på en solskinsdag.
    Der var vel mindst 100 muslimer til demoen i lørdags. Heraf mange uden paraply, også kvinder, der med frisk mod og positiv ånd kæmpede sig igennem regnen.
    Arrangørerne og deltagerne har intet at skamme sig over. Hvis succesen gentages på en solskinsdag, og der bliver trykt flotte demonstrationsplakater god tid i forvejen, så vil der nok komme flere tusinde mennesker!

    Kommentar by Jesper Hansen — 14. september 2014 @ 13:11

  11. @8 Sindsro,
    “Så i min optik må vi selv til vaflerne. !!” – du har helt ret, det er der slet ingen tvivl om men, at ca. 10% af danskerne skal redde de ca. 90% andre, som tilmed frivilligt, på trods af ca. 40 års advarsler har valgt at smadre vores land, er grotesk.

    Kommentar by Fritz — 14. september 2014 @ 13:14

  12. Danske kvinder der konverterer eller gifter sig ind i islam. Er såkaldte Sariamadrasser = Fødemaskiner.

    Disse kvinder har kløe et vidst sted, og når denne kløe får overtaget giver det Hjernedød til følge. Det er den skindbarlige diagnose. :)

    Kommentar by Sindsro — 14. september 2014 @ 13:17

  13. >12 Sindsro

    Tag lige at styre dig. Selvom islam ganske rigtigt er en modbydelig religion, behøver du jo ikke konkurrere med muslimer om, hvem der har den mest beskidte kæft og kan lukke mest lort ud.

    Kommentar by Mackety — 14. september 2014 @ 14:19

  14. Jesper Hansen
    Tak for din “førstehåndsrapport” . Jeg har set flere billeder i flere aviser fra de 2.demostrationer og jeg bruger dem istedet som kilde i stedet for din “førstehåndrapport”. Dermed skåner jeg mig selv for den kognitiv dissonans som vil være; de billeder jeg ser siger en ting -men Jesper Hansen siger noget andet.

    Kommentar by Thorsted — 14. september 2014 @ 14:26

  15. -> Jesper Hansen

    “Der var vel mindst 100 muslimer til demoen i lørdags.”

    ‘Det moderate flertal’ samlede 100 personer. ‘De får der ødelægger det for de mange’ samler uden problemer 5-10 gange så mange uanset vejret. Hizb ut-tahrir, shia-muslimske optog, demonstrationer mod krænkelser af ‘Profeten’ etc.

    “Arrangørerne og deltagerne har intet at skamme sig over.”

    Det er det jeg kalder en Karen West-agtig bortforklaringsvinkel. Hvem har hævdet andet?

    Kommentar by Kim Møller — 14. september 2014 @ 14:33

  16. Det kryptiske banner studsede jeg også over. De tvetungede marcherer igen, man kan ikke stole på en eneste af dem. En håndfuld viser sig, en halv million gemmer sig. Og narren fra EL, jamen hvad skal man sige, flere må da få øjnene op for hvor idiotisk det fascistiske parti er.

    Kommentar by LarsB — 14. september 2014 @ 14:45

  17. 10 Jesper Hansen,

    Du, og alle de andre islamofile har masser af andet i kan skamme jer over.

    Anstiftelse af en voldtægtskampagne mod danske kvinder pga deres hudfarve og etnicitet bl.a.

    Iværksættelse af en vanvittig invandringspolitik uden mandat, og på udemokratisk vis, er et andet punkt.

    Kommentar by Hans Und — 14. september 2014 @ 14:46

  18. Personligt ville jeg gerne have deltaget i en anti IS-demo, men da den åbenbart samtidig gik ud på at propagandere for andre muslimer, meldte jeg fra.

    Muslimer og deres koran med tilhørende vrøvl kan for min skyld slagte hinanden.

    Om det er den ene eller anden fraktion af muslimer, der demonstrerer mod dén muslimske fraktion, de ikke bryder sig om, lader mig kold.

    Muslimer er fjolser, og de må klare deres indbyrdes hjernedød internt.

    Mit eneste ønske er, at de holder deres slagsmål i deres failed states.

    Kommentar by Henrik Petersen — 14. september 2014 @ 18:23

  19. Tildel godkendte asylsøgere en midlertidig opholdstilladelse. Og hjemsend dem, når situationen i deres hjemland er blevet bedre. Asylsøgere der har passeret sikre lande på vejen til Danmark, må afvises ved grænsen(der bør være effektivt overvåget).

    Kommentar by Filip — 14. september 2014 @ 19:51

  20. ” At dræbe et menneske osv.” Det var interessant for de vantro deltagere at vide, om vantro også regnes for mennesker.

    Kommentar by Menig 442 — 14. september 2014 @ 19:59

  21. Tak for super artikel. Som sædvanligt godt journalistarbejde. En stor sjældenhed i de regerende medier.
    Herfra ingen overraskelse overhovedet, at kun få muslimer deltog. Og heller ingen overraskelse over, at de regerende medier undskyldte dette med (den forventede) forklaringen om, at så mange muslimer følte sig truet. Bullshit!

    Kommentar by Kim Freyberg — 15. september 2014 @ 00:59

  22. ‘At dræbe et menneske er som at dræbe hele menneskeheden’. Apologeternes hof-citat, Sura 5:32. Det sura er en reference til Biblens beretning om Kain og Abel, og afdøde Rolf Slot-Henriksen vurderede at når de troende fremdrog dette vers eller sagde “Islam er fredens religion”, så er der tale om løgnepraksissen takija.

    Kommentar by perhag — 15. september 2014 @ 12:27

  23. Undskyldningen for de drabelige vers i Koranen er ofte at de skal tolkes i sammenhæng med de øvrige vers i den pågældende sura. Sværdversene er dog entydigt klare.

    Netop sætningen ‘At dræbe et menneske er som at dræbe hele menneskeheden’ er umuligt at forstå løsrevet og nødvendigt at tolke i sammenhængen, som er at det med nogle undtagelser tillægges Israels børn, og teksten i Koranen fortsætter med følgende:

    “Gengældelsen for dem, der fører krig mod Gud og Hans udsending og stræber efter at skabe fordærv i landet, er, at de bliver dræbt eller korsfæstet eller får deres hænder og fødder hugget af i modsat side eller bliver fordrevet fra landet. Sådan er det. Der tilkommer dem vanære i denne verden, og i den hinsidige har de en vældig straf i vente.”

    Kommentar by perhag — 15. september 2014 @ 17:00

RSS feed for comments on this post.