14. september 2014

AGF Fanclub-medlemskort med regnbuestriber – “… et symbol på bøsser og lesbiskes… stolthed”

Medlemskort for AGF Fanclub Aarhus. Nu med regnbuestriber…

I nyeste tid bruges regnbuen som symbol for fred, mangfoldighed og alternativ kulturform. Den blev brugt som hovedsymbol i Christianias (valg)plakater i 1970’erne, og en organisationsform her og i fx Thylejren blev kaldt ‘Regnbuehæren’; de mange farver i regnbuen symboliserede forskelle i folks arbejdsopgaver, og at alle var ligestillede i et antiautoritært, anarkistisk fællesskab. Regnbueflaget er homoseksuelles logo.” (Regnbue, Den Store Danske)

“Flaget er designet af Gilbert Baker fra San Francisco som lavede et flag med seks striber, der repræsenterer de seks regnbuens farver som et symbol på bøsser og lesbiskes samfund og stolthed.” (Klauber-flag.dk)

Opdate. Det viste kort er ikke et sæsonkort som først antaget, men et medlemskort for AGF Fanclub Aarhus.

Oploadet Kl. 14:34 af Kim Møller — Direkte link19 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/60143/trackback

19 Comments »

  1. Der står altså også Ceres på dit årskort. Ceres ejer, Royal Unibrew, er sponsor for Copenhagen Pride, og ganske synlige i den forbindelse. Mon ikke det er dem, der gennem deres sponsorat, har placeret striberne dernede.

    Kommentar by William — 14. september 2014 @ 15:15

  2. Det minder mig om engang hvor jeg havde hård mave og hvor jeg sad og sked -i baggrunden spillede radioen en romatisk sang med George Michael; der faldt et eller anden på plads og jeg fik det mærkeligt.

    Kommentar by Thorsted — 14. september 2014 @ 15:23

  3. -> WJ

    “Der står altså også Ceres på dit årskort. Ceres ejer, Royal Unibrew, er sponsor for Copenhagen Pride, og ganske synlige i den forbindelse. Mon ikke det er dem, der gennem deres sponsorat, har placeret striberne dernede.”

    Regnbuestriberne er ikke set på stadion, så det lyder ikke umiddelbart logisk, at Ceres kun skulle kræve regnbuestriber på sæsonkort. Jeg udelukker selvfølgelig intet.

    For mig gør det ingen forskel overhovedet, om det skulle være Ceres som er primus motor for indoktrineringen. Det er AGF’s overordnede ansvar, at holde fodbolden apolitisk.

    Kommentar by Kim Møller — 14. september 2014 @ 15:49

  4. http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/948820.stm

    Kommentar by Jan — 14. september 2014 @ 16:01

  5. Intet kan være upolitisk for venstrefløjen, fodboldspillerne er jo også organiseret gennem LO og truer med strejker mm.

    Det er ikke en sport længere.

    Kommentar by Helmut Kohl — 14. september 2014 @ 16:06

  6. Det bliver mere og mere almindelig at blande politik og sport sammen.
    Bøsser og lesbiske sige de er som alle andre, men bruger uendelig megen tid på at gøre opmærksom på sig selv, der knækker filmen for dem
    “almindelige” ægtepar går da hånd i hånd på gaden uden at råbe og skrige : se os! her er vi

    Kommentar by k.m. — 14. september 2014 @ 16:13

  7. Bøsser og lesbiske finder sig sgu da ikke i at vi andre bare acceptere dem. Deres seksualitet skal da med djævlens vold og magt tvinges ned i halsen på alle, hvad enten vi vil eller ej.

    Længe leve offerhierarkiet, mikro-fornærmelser og sårede følelser!

    Kommentar by Santor — 14. september 2014 @ 17:04

  8. Regnbuen er en påmindelse om den pagt Gud har indgået med alt levende om at der ikke kommer en ny syndflod. Se 1. Mosebog kap. 9.

    Kommentar by Ole S. — 14. september 2014 @ 17:10

  9. Oh, hvor smukt at skue
    fodbold under denne bue.
    Bøsse, lesbisk, bi og trans
    er på banen med en dans:
    Glem nu fodbold, hvorfor ikke
    bare spille vores pikke?

    Kommentar by Crass Børsting — 14. september 2014 @ 17:46

  10. Og hvad så med dem, der ikke har pikke, Hva?! HVA?!!! Har du tænkt på dem? Nej vel? Din pikfascist!!!

    PS. Er der træning ved Brugsens gavl til sædvanlig tid?

    Kommentar by Hr. Naturli' — 14. september 2014 @ 18:16

  11. Komisk.

    Kommentar by Fabrice S — 14. september 2014 @ 21:50

  12. Man kan godt kalde det politisk, men i bund og grund drejer det sig jo om at det ikke skal være tabubelagt at være homoseksuel fodboldspiller eller være bange for at holde sin partner i hånden under en fodboldkamp.

    Er det så ikke i orden at klubber forsøger at vise omgivelserne at det ikke længere må være et problem? Især når det blot er med en simpel regnbue på billetten. Jeg kan umiddelbart kun se det positive.

    Kommentar by Thomas — 14. september 2014 @ 23:08

  13. Man skal jo også være lidt homo for at holde med AGF…..

    Kommentar by Anonym — 15. september 2014 @ 00:37

  14. @3
    Kim Møller
    Hvorfor blander du Carlsberg ind i det?
    Carlsberg og Unibrew er 2 vidt forskellige firmaer
    Ud over det så er det temmelig ligyldigt li´som fodbold i det hele taget er

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 15. september 2014 @ 03:09

  15. http://da.wikipedia.org/wiki/Royal_Unibrew

    http://da.wikipedia.org/wiki/Carlsberg

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 15. september 2014 @ 03:29

  16. Lav nu ordentlig research
    før du spiller klog

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 15. september 2014 @ 03:33

  17. -> Per Henrik Rasmussen

    Du vrøvler som sædvanlig.

    Kommentar by Kim Møller — 15. september 2014 @ 07:50

  18. Hvor utroværdigt.
    Først skriver du
    “så det lyder ikke umiddelbart logisk, at Carlsberg kun skulle kræve regnbuestriber på sæsonkort”
    Det er muligt at det var en taste fejl som du så nu har rettet.
    Men at beskylde mig for at vrøvle fordi jeg gør dig opmærksom på din fejl (eller måske uvidenhed) er da for billigt

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 15. september 2014 @ 12:54

  19. Men det der er jo ikke et sæsonkort, men et medlemskort til agf-fanclub, det står også rimeligt tydeligt og klart på korten!! Agf har da intet med det at gøre, det har agf-fanclub derimod.. Få lige styr på fakta…

    Kommentar by Lars — 15. september 2014 @ 21:02

RSS feed for comments on this post.