27. juli 2008

Kasper Hvidt, aldrig i rødt

I mine øjne ikke en værdig repræsentant for Danmark. Fra Berlingske Tidende (Via Snaphanen) Danskere blandt terroristers topmål ved OL.

“Politiets Efterretningstjeneste har allerede sagt, at vi er i kategori med Israel og USA sikkerhedsmæssigt. Vi skal placeres i den olympiske by, hvor der ikke er arabiske lande og alt sådan noget. Det kan man jo ikke undgå at tænke over. Og jeg må sige, som dansker er jeg chokeret over, at vi overhovedet har lyst til at være i bås med lande, der er så ekstreme. Det må jeg sige. Det gør mig rigtig ked af det. Ikke bare på grund af min deltagelse i OL, men som dansk.”

Kasper Hvidt, håndboldspiller

Oploadet Kl. 12:44 af Kim Møller — Direkte link96 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/6022/trackback

96 Comments »

  1. Må man høfligst anbefale hr. Hvidt at gå en tur i den arabiske afdeling af Olympiadebyen, eller blot en tur op ad Nørrebrogade, mens han svinger Dannebrog og synger nationalsangen.

    Hvis han er meget heldig, bliver han røvpulet helt gratis, inden de skærer halsen over på ham.

    Kommentar by Crass Børsting — 27. juli 2008 @ 13:15

  2. Kasper Hvidt er vel bare en rød nar som så mange andre, desværre er der er jo nogen som ham, der hellere vil anal fikseres af selvmords klanen, end værdsætte det frie ord i et demokratisk land, som mange gennem tiderne har ofret deres liv for at opnå.

    Kommentar by Fritz — 27. juli 2008 @ 13:44

  3. Ja for helvede. Hvor er det frygteligt at være i kategori med USA og Israel, når man kunne have været i kategori med civiliserede, demokratiske og fredselskende lande som Saudi Arabien, Iran eller nogle af de mange andre muslimske lande.

    Kommentar by RettenTilSelvforsvar — 27. juli 2008 @ 14:03

  4. Forresten. Jeg er helt enig med Kasper Hvidt. Jeg er også ked af at han er dansker. Det gør mig altid en lille smule flov når landsmænd udviser så omfattende stupiditet.

    Kommentar by RettenTilSelvforsvar — 27. juli 2008 @ 14:05

  5. Jeg tror heldigvis han står ret alene på landsholdet. Det er ikke normalen at være ekstrem-rød i topsport, heldigvis.

    Kommentar by Jesper Jakobsen — 27. juli 2008 @ 14:05

  6. Det er vel hvad vi kan forvente af en Obamma tilhænger, det skulle ikke undre mig om han også er uddannet på et seminarium, som så mange andre håndboldspillere, det er jo den politiske korrektheds madrasser

    Kommentar by Broholm (ordblind) — 27. juli 2008 @ 15:19

  7. Kasper Hvidt er en meget dygtig målmand, og som sådan er han vant til at kunne tillade sig ting, som andre ikke kan. Sådan er det overalt i samfundet: Jo dygtigere, du er, jo længere snor får du.
    I Kasper Hvidts tilfælde betyder det bl.a., at han kan nægte at lade sig skifte ud, hvis han ikke har lyst til det, eller han kan overtage rollen som træner under time-outerne.
    På samme måde kan Hvidt helt sikkert heller ikke se noget galt i sin udtalelse om de ekstreme lande USA og Israel: Han er jo ikke vant til at blive sagt imod, eller tvunget til at se en sag fra to sider.

    Kommentar by JanChris — 27. juli 2008 @ 15:22

  8. Jeg vil gerne her gøre opmærksom på med store og flotte ord, at:
    JEG ER STOLT OVER AT VÆRE I SAMME BÅS SOM USA OG ISRAEL…

    og hvad angår kasper hvidt, så kan den landsforræder bare skride over sundet til Sverige – allerhelst i Malmø hvor det nok ikke tager mere end et par dage, førend kulturberigelsen rammer ham..
    That inbred fuck!

    Kommentar by Onion — 27. juli 2008 @ 16:00

  9. Det er meget “kulturberigende” med den islamiske middelalderkultur. Det mener dem, der har givet dansk opholdstilladelse til muhamedanske fupflygtninge, og det er venstrefløjen og de radigale. De “glemmer” imidlertid at sige hvad det er, som er kulturberigende med de muhamedanske fremmede.

    Kommentar by Poul — 27. juli 2008 @ 16:15

  10. Det kan godt være han er en god målmand, men som politisk iagttager er han godt nok røven af fjerde division.

    Kommentar by PeterK — 27. juli 2008 @ 16:27

  11. Tjae, hvis der er en rimelig antagelse at en hel del Danskere har den holdning, som Hvidt, at USA og Israel er EKSTREME lande i forhold til de Islamiske/Arabiske, så fortår jeg da bedre hvordan det kan gå til vi er så elendige til at forsvare vort eget land .

    Men samme mennesker regner vel, sådan underbevidst med, HVIS det igen skulle bliver nødvendigt, at USA IGEN vil komme os til undsætning for at redde Europæerne ud af den suppedas som vi sikkert for 3. gang igen er ved at anbringe os selv i !

    Hold fast hvor jeg er træt at denne arrogance, der lægges for dagen overfor USA af efterkommerne af de Europæere, som massevis af unge Amerikanere døde for, da de kom herover og kæmpede på Europas jorde!

    Den tilsvinen af USA , der har været helt comme il faut siden i hvert fald Lykketoft et al for alvor kom til magten, er dobbeltmoralsk og uanstændig.

    For hvor vil disse mennesker henvende sig hvis selv de må erkende at vi er i havsnød – igen ?

    Arabien – Jordan – Det Palæstinensiske Selvstyre – Iran – Irak ?

    Eller hvad med Sydafrika og andre stater i Afrika ?

    Kina ?

    Sydamerika ?

    Russerne skal vi nok ikke regne med, da de selv er ved at få bøvl med deres del af den ” Verdensomspændende Berigelse”, præcist på samme måde som Europa, Canada og Australien i forskellige grader har deres.

    Men værst er det i Europa.

    Det kunne måske være Hvidt har forstået dette og derfor udtaler sig som han gør, fordi han regner med det på sigt vil betale sig for hans eget helbreds skyld !

    Kommentar by Vivi Andersen — 27. juli 2008 @ 16:35

  12. Du kan da selv være en uværdig repræsentant for Danmark. Det er her da simpelthent så plat.

    Det er ham der skal til OL og ikke dig, og dermed ham der skal tolke sit forhold til de olympiske værdier i forhold til sin egen sikkerhed.

    Du er simpelhen så klam at høre på.

    Manden har derudover en politisk overbevisning, som meget muligt deles af flere end som deler din nationalkonservative holdning.

    Kommentar by Jens — 27. juli 2008 @ 16:37

  13. @ Jens
    Det er dit danskehad som er klamt og at høre på.
    At man bliver sendt til Kina for at spille bold gør sgu ikke nogen til et politisk geni. Dumme fodboldspillere burde holde sig til det de kan kan finde ud af, nemlig at spille fodbold, og så lade de voksne diskutere politik.

    Jeg tvivler i øvrigt på, at der der er mange uden for den verdensfjerne elite som er så fanatiske, at de hellere vil forbindes med muslimske lande, fremfor USA og Israel.

    Kommentar by RettenTilSelvforsvar — 27. juli 2008 @ 16:59

  14. @ Jens
    Jeg synes ikke han , som sportsmand, er en uværdig repræsentant for Danmark. Han er en af verdens bedste håndboldmålmænd, måske den bedste, og det er i den egenskab vi sender ham derover, og endda betaler ham ganske godt for det.

    Han skal bare lade være med at fremføre sit naive politiske budskab, promoveret af sin status som dygtig sportsmand. Skulle han komme til at lade sine politiske synspunkter komme til udtryk, har han klokkeklart overtrådt de olympiske værdier, og vil øjeblikkeligt blive sendt hjem. Ligesom den unge karseklippede dame der slet ikke bliver sendt derover nu, fordi hun mener at OL i Kina er et velvaqlgt sted at demonstrere for Tibets sag. Husk også de amerikanske løbere der demonstrerede for Black Power med en knytnæve i en sort handske under medaljeoverrækkelsen, det var det sidste de kom til at gøre i det OL.

    Dit brug af “vi er mange der mener” er lige så dårligt som det altid har været. Demonstreret ved de seneste 2 folketingsvalg, og sikkert også det næste, er der flere der mener det modsatte, og som kan argumentere sagligt og dokumenterbart for synspunktet.

    Hvis man kalder Israel, der kæmper for sin eksistens, og USA for ekstreme, i en verden hvor der findes SaudiArabien, Zimbabwe, Sudan, Pakistan, Kina, Det Palæstinensiske Selvstryre, Iran, Burma – fortsæt selv, vidner om meget ringe kendskab til verden i dag.

    Kommentar by PeterK — 27. juli 2008 @ 17:04

  15. Hold da kæft en nar.

    Kommentar by DaLi — 27. juli 2008 @ 17:26

  16. Så brillerer Jens igen;

    “…Det er ham der skal til OL og ikke dig, og dermed ham der skal tolke sit forhold til de olympiske værdier i forhold til sin egen sikkerhed”

    Hvilke “Olympiske værdier” er det, som retfærdiggør at specifikke landes atleter retfærdiggøres som terror-mål af ikke-olympiske politiske grunde ?

    Uddyb endelig, lille ven.

    Kommentar by DaLi — 27. juli 2008 @ 17:34

  17. Mange af landenes atleter ligesom landenes befolkningerne støtter jo ikke deres pågældende hjemlands system.

    Desuden er det da ikke særlig “olympisk” at isolere sig fra bestemte landes atleter. Det er da sådan en slags “nød-apartheid”.

    Kommentar by Jens — 27. juli 2008 @ 18:02

  18. “Hvilke “Olympiske værdier” er det, som retfærdiggør at specifikke landes atleter retfærdiggøres som terror-mål af ikke-olympiske politiske grunde ?”

    Jeg forstår ikke, hvor du vil hen med det? Der er da ikke noget, jeg synes retfærdigører det?

    Kommentar by Jens — 27. juli 2008 @ 18:04

  19. Flot grøn skamstøtte trøje du har givet Hvidt på, Kim Møller.

    En tilsvarende trøje til alle andre der udtaler sig lige så ubehøvlet og kulturelt selvhadende som ham.

    Kommentar by Janne — 27. juli 2008 @ 18:09

  20. Jens

    Du skriver dansk hver gang du skriver her. En del af dig er altså også dejligt kulturkonservativ. Av for den da. Du sidder fast i og plejer noget så grundigt dit gamle modersmål hver eneste gang du deltager i debatten her.

    Kommentar by Janne — 27. juli 2008 @ 18:17

  21. Jens

    Du opfører dig oven i købet sprogligt nationalkonservativt når du benytter dig at det danske sprog så ofte som du gør. Hvordan vil du vikle dig ud af den sump?

    Kommentar by Janne — 27. juli 2008 @ 18:21

  22. Tja endnu et naivt Dansk fjols der har levet hele sit liv i beskyttede omgivelser jeg er personlig flov over at vi sender en sådan spade !

    Kommentar by whodares(islam skaber tabersamfund) — 27. juli 2008 @ 18:32

  23. @Jens

    “Mange af landenes atleter ligesom landenes befolkningerne støtter jo ikke deres pågældende hjemlands system.

    Desuden er det da ikke særlig “olympisk” at isolere sig fra bestemte landes atleter. Det er da sådan en slags “nød-apartheid”.”

    Det er artige sager du skriver her. Men du forstår vist ikke helt selv implikationer deraf.
    1) Du mere end antyder altså at K.Hvidt ikke støtter sit lands system, altså er han i et modsætningsforhold til det liberale demokrati.
    Tjaa, det er såmænd også det jeg får ud af hans udtalelser, omend jeg egentligt blot tror det skyldes at han er ualmindeligt dårligt begavet og ikke rigtigt forstår betydningen af hvad han siger.

    2) Enten er du dum, eller også har du misforstået hvad det er de kinesiske myndigheder har vurderet angående risiko. De mener ikke at de danske atleter er problematiske og udgør en trussel. Det er danskerne der er de truede.
    Det er altså danskerne man er nødt til at gemme væk og isolere, for at tage hensyn til muslimers tendens til at bruge vold. Det er danskerne der er ofre for apartheid, for trusler.
    Det er således som altid Islam’s proselytter der hærger og dem der ødelægger og forbryder sig mod den olympiske ånd…
    Hvordan du og Kasper Hvidt kan udlægge det anderledes forstår jeg ikke – medmindre naturligvis I begge blot argumenterer udfra nogle racitiske grundpræmisser – så derfor, Jens, Er du racist ? For i så fald kan jeg forstå din argumentationsrække, omend jeg finder den ganske rædderlig.

    Men tendensen er jo klar. Islam’s doktrin medfører nu også at sportsfolk ikke kan koncentrere sig om at sporten, – det er med Jens’s ord da vist ikke særligt “olympisk”

    “Jeg forstår ikke, hvor du vil hen med det? Der er da ikke noget, jeg synes retfærdigører det?”

    Øhh, det var jo dig der skrev; “…dermed ham der skal tolke sit forhold til de olympiske værdier i forhold til sin egen sikkerhed”

    Igen, som Dali skrev, præcist hvilke olympiske værdier er det du skriver om her ?

    Din islamofili og dit enorme okiofobiske had til danskerne er ganske afskyelig af overvære.

    Kommentar by Superman — 27. juli 2008 @ 18:36

  24. Jens, det er sgu DIG der påstår at han skal “tolke olympiske værdier” som hans begrundelse for at kalde USA og Israel “ekstreme”.

    Så igen: Hvilke “olympiske værdier” er det som han tolker hvordan, for at USA og Israel skulle være “ekstreme” ?

    Så kom dog ud af skabet eller indrøm i det mindste at du bare lirede vrøvl af fra hoften.

    Kommentar by DaLi — 27. juli 2008 @ 18:40

  25. @Jens
    “Desuden er det da ikke særlig “olympisk” at isolere sig fra bestemte landes atleter. Det er da sådan en slags “nød-apartheid”.”

    Det var dog et mærkværdigt udsagn at komme med, medmindre du mener at danskere er mindreværdige og blot skal underkaste sig muslimers trusler. Det nærmer sig jo racisme.
    Det er muslimer der truer danskere, amerikanere og israelere. Det er muslimernes trusler og brug af vold, der gør at de områder de skal bo i, bliver udsat for etnisk udrensning af alle de ikke bryder sig om.

    Men i Jens’s optik er det altså ganske “olympisk” at fremture med racistiske trusler mod ikke-muslimer, mens at elementære forholdsregler for at undgå at få hovedet skåret af, er udtryk for anti-“olympisk” – vi må altså forstå at danske atleter blot skal sidde og vente på attentater – mere er de åbenbart ikke værd.
    Og hvis ikke de vil vente på terroren, ja, så er det apartheid.
    Jens, du vender da fuldstændigt op og ned på situationen, og det kan vist næppe forklares med andet end uvidenhed eller racitiske fordomme.

    Kommentar by Andersen F. — 27. juli 2008 @ 18:42

  26. Der ligger jo implicit i citatet at “de arabiske lande og alt sådan noget” ikke er ekstreme. Det er da for langt ude. Den danske lejr bliver jo netop flyttet pga. de og vennerne er så ekstreme at man ikke kan garantere for naboernes sikkerhed. Det har intet som helst med USA og Israel at gøre…. Det har udelukkende noget med “de arabiske lande og alt sådan noget” at gøre. Hr. Hviidt har nok heller ikke noget problem ved at skulle til OL i en diktaturstat.

    Til en anden side, så har Kim vel set den her nyhed fra i dag?
    http://www.telegraph.co.uk/news/newstopics/religion/2461830/Killing-for-religion-is-justified%2C-say-third-of-Muslim-students.html

    “Killing for religion is justified, say third of Muslim students

    40 per cent support the introduction of sharia into British law for Muslims
    a third back the notion of a worldwide Islamic caliphate (state) based on sharia law
    40 per feel it is unacceptable for Muslim men and women to mix freely
    24 per cent do not think men and women are equal in the eyes of Allah
    a quarter have little or no respect for homosexuals.”

    Kommentar by Lotte — 27. juli 2008 @ 18:44

  27. Nu skal I altså være søde imod Jens, for han blev tidligt seksuelt mishandlet af familiens hund – en chihuahua – og kan ikke gøre for det.
    Og for guds skyld – sig ikke vov eller vuf i hans nærhed, så tisser han i bukserne..

    Kommentar by Onion — 27. juli 2008 @ 18:58

  28. :D Det er simpelthent morsomt, at man er kulturkonservativ, fordi man skriver dansk. Jeg elsker virkelig det danske sprog, især når det bruges af den gode Herman Bang i øvrigt. Det der med, at man skal føle glæde over sit fædreland, er da ikke en konservativ opfindelse. Hvis i virkelig anskuer nationalfølelsen sådan, lider i af en forfærdelig vrangforestilling, i bør således nok bestille en tid hos en psykolog. Det der med vrangforestillinger skulle være noget temmelig hidsigt for sindet:).

    Nu bryder jeg mig ikke om, at han beskriver USA og Israel som værende ekstreme lande. Men jeg tror, han refererer til landenes ledere, og med visse forbehold må jeg da støtte ham, hvis det er det, han mener.

    “1) Du mere end antyder altså at K.Hvidt ikke støtter sit lands system, altså er han i et modsætningsforhold til det liberale demokrati.”

    Fordi man antyder en modstand imod et sikkerhedspolitisk valg, er man da ikke modstander af det liberale demokrati, eller hvad? Jeg kunne da godt bruge en forklaring :).

    “2) Enten er du dum, eller også har du misforstået hvad det er de kinesiske myndigheder har vurderet angående risiko.”

    I forhold til hvad du skriver i punkt 1, kunne man da spørge om hvem det er, som er dum? :) Jamen altså. Jeg kan da godt forstå, at de danske atleter tager det her rigtig seriøst, og det er jeg da også sikker på Kasper Hvidt gør, men han vælger altså at tolke sin forståelse af olympiske værdier højere end sin sikkerhedsmæssige situation. Og ønsker altså derfor, han selv og de danske atleter boede i hvad han sikkert anser som en mere neutral-politisk lejr…

    Kommentar by Jens — 27. juli 2008 @ 19:15

  29. “Der ligger jo implicit i citatet at “de arabiske lande og alt sådan noget” ikke er ekstreme.”

    Hvordan det?

    Jeg tror, han helst så, at alle lande boede i din samme OL-by, hvilket han sikkert anskuer som mest i balance med de olympiske værdier.

    Kommentar by Jens — 27. juli 2008 @ 19:20

  30. Altså jeg opfattede KasperH.’s udtalelse som at han IKKE ville være i bås med arabiske lande. At han synes det er for galt, at de deltager sammen med oplyste demokratiske sportsnationer!

    Kommentar by morlille — 27. juli 2008 @ 19:21

  31. Aha, så han er håndboldspiller. Det siger jo noget om hvor lidt jeg kender til sport. Sikkert lige så lidt som Kasper Hvidt kender til politik.

    Kommentar by RettenTilSelvforsvar — 27. juli 2008 @ 19:36

  32. “Aha, så han er håndboldspiller. Det siger jo noget om hvor lidt jeg kender til sport. Sikkert lige så lidt som Kasper Hvidt kender til politik.”

    Sikkert lige så lidt som Joakim Boldsen som engang i Danmark Radios prime time bekendte, at han stemmer på det Konservative Folkeparti.

    Kommentar by Jens — 27. juli 2008 @ 19:42

  33. @RettenTilSelvforsvar: Eller hvor lidt, du evner at læse og forstå en artikel? Hvilken del af “Kasper Hvidt, håndboldspiller” i artiklen er det, du ikke forstår?

    Kommentar by Peter M — 27. juli 2008 @ 19:56

  34. “Men Kasper Hvidt är chockad över att lilla Danmark upprör attentatsmakare lika mycket som stora stater med kontroversiell utrikespolitik.

    – Jag är ledsen, det måste jag säga. Inte bara som deltagare i OS, utan som dansk medborgare, säger han.”

    http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3175&a=808857

    Når man optræder med sin uvidenhed om islam i avisen, er man ikke bare uvidende, men småt kørende.Han HAR virkelig slået hovedet !

    Kommentar by steen — 27. juli 2008 @ 20:02

  35. Kasper hvidt skal bare tage navneforandring til Kasper Vatpik :)

    Kommentar by GG — 27. juli 2008 @ 20:08

  36. “Nu bryder jeg mig ikke om, at han beskriver USA og Israel som værende ekstreme lande. Men jeg tror, han refererer til landenes ledere, og med visse forbehold må jeg da støtte ham, hvis det er det, han mener. ”

    Hvordan tolker du dig frem til den situation ? Han siger ligeud af landene er “ekstreme”. Hvad er der at tage fejl af ?

    “det er jeg da også sikker på Kasper Hvidt gør, men han vælger altså at tolke sin forståelse af olympiske værdier højere end sin sikkerhedsmæssige situation. Og ønsker altså derfor, han selv og de danske atleter boede i hvad han sikkert anser som en mere neutral-politisk lejr…”

    Såsom Iran, Kina og Cuba ?

    Eller hvad betegner du & Kasper som “politisk neutralitet” ?

    Kommentar by DaLi — 27. juli 2008 @ 20:11

  37. Nu mangler vi bare en absurd påstand om at der ingen reel sikkerhedsrisiko er, bare for at toppe kransekagen af.

    Terror er vores egen skyld, når A skyder B skal A ynkes for B’s forudgående racisme, offeret er forbryder, folk er selv ude om at blive kidnappet, og når de så sikres (af arrangørererne) så er de “ekstremister”.

    Verden på hovedet.

    Bliv endelig ved. Denne tråd kan næsten blive lige så absurd som dine EU-postulater andetsteds

    Kommentar by DaLi — 27. juli 2008 @ 20:13

  38. @Jens
    Tjaa, du forsøger da skubbe rundt med to brikker du har.

    “Fordi man antyder en modstand imod et sikkerhedspolitisk valg, er man da ikke modstander af det liberale demokrati, eller hvad? Jeg kunne da godt bruge en forklaring :).”

    Du skrev selv at det handlede om at være imod sit lands system. Derved vil de fleste da forstå landets styrefom, og ikke nogle tilfældigt udvalgte udenrigspolitiske emner.
    Iøvrigt er det noget uklart hvilket sikkerhedspolitisk valg det er som du og Hviidt har problemer med. At vi er allierede med USA fremfor de islamiske regimer, at vi valgte at fastholde ytringsfrihed istedet for islamiske dogmer.
    At mene at det er DK, USA og israel der udgør problemet når racitiske stater og grupper i den islamiske verden truer os, er da et noget mærkværdigt standpunkt.

    ” Jeg kan da godt forstå, at de danske atleter tager det her rigtig seriøst,”

    Naturligvis, ingen herinde er da uenige i, at man skal tage det seriøst når muslimske terrorgrupper truer os. Problemet er at Hviidt mener det er danskerne der er problemet, og du støtter ham deri, ved at antyde at det er danskerne der bryder med de olympiske værdier og du begynder at snakke om apartheid. Det er sgu da islamiske apartheid der er problemet – den målrettede terror mod ikke-muslimer.
    Hvordan man kan dreje den rundt som du og Hviidt gør, kan jeg ikke forklare med andet end at i begge er rendyrkede racister.
    Og du har jo ikke forklaret endnu, endsige forsøgt, du siger bare at sådan er det.

    “men han vælger altså at tolke sin forståelse af olympiske værdier højere end sin sikkerhedsmæssige situation.”

    DU er flere gange blevet spurgt om hvad det er for olympiske værdier. Dali’s spørgsmål afventer stadig et svar. Forløbig må vi jo forstå at muslimer godt må true (det er jo en del af deres kultur så det er okay) og at Hviidt synes vi skal give underkaste os islamiske regimer og deres dogmer. At danske atleter ikke skal bo lige midt imellem dem der truer mener i derimod er utrolig problematisk. Vi forstår….

    “Og ønsker altså derfor, han selv og de danske atleter boede i hvad han sikkert anser som en mere neutral-politisk lejr…”

    VI prøver lige igen. Det er fordi muslimer som så ofte før, kommer med trusler at vi er nødt til at bosætte atleterne et andet sted. Det er ikke et politisk statement eller en politisk lejr. Det er beskyttelse mod muslimsk terror. Det er muslimer der er problemet og ikke de danske atleter.
    Den eneste måde at opnå en neutral-politisk lejr er jo at bo et sted hvor der er så få muslimer som muligt, da det er dem der gør det politisk. Hvordan kan det være så svært at forstå, medmindre man er opslugt af had til danskerne og betragter muslimer som nogle særlige mennesker der gerne må bruge trusler og vold.

    Det er da en absurd drejning Hviidt vælger at tage på situationen; muslimer truer danskere, det er danskere ikke så vilde med ergo er det danskerne der er problemet.

    Igen, hvilke “Olympiske værdier”, (som mener Hviidt hylder), er det, som retfærdiggør at specifikke landes atleter retfærdiggøres som terror-mål ?
    Og hvilke værdier er det der gør at du ikke mener at danske atleter efterfølgende må træffe forholdsregler der gør at de ikke bosætter sig midt i blandt dem der kommer med truslerne ?
    Er danskere ikke mere værd end at de skal være skydeskiver eller hvad er dit budskab.
    At flygte fra trusler er jo apartheid i din verden. Mens racitiske islamiske trusler ikke problemet.

    Jeg skammer mig over at have en mand som Hviidt på landsholdet. Enten er han ualmindeligt dum og uvidende, eller også har han det mest rædderlige menneskesyn der er lige dele anti-demokratisk og racitisk.

    Kommentar by Andersen F. — 27. juli 2008 @ 20:22

  39. Det værste ved Hvidts udtalelse er, at det han – som del af det danske landshold – siger, kommer til at fremstå som noget han siger på hele det danske landsholds vegne og dermed bliver landsholdet politiserende. Det danske håndboldlandshold siger dermed at USA og Israel er ekstreme lande. Det er den besked det danske landshold rejser til Kina med. Kan det være rigtigt at vi skal sende et håndboldhold til Kina der i pressen siger at USA og Israel er ekstreme lande? Det mener jeg naturligvis ikke.

    Derfor burde Hvidt holde sin mund om hvad han mener om forskellige lande.

    Kommentar by Janne — 27. juli 2008 @ 20:28

  40. PET er sandsynligvis bekymret for, at det kan gå danske sportsudøvere som det engang gik for nogle israelske sportsudøvere til en olympiade.
    Hvor mange israelere var det nu der blev dræbt?

    Kommentar by Johansen — 27. juli 2008 @ 20:31

  41. “Hvordan tolker du dig frem til den situation ? Han siger ligeud af landene er “ekstreme”. Hvad er der at tage fejl af?”

    Jeg kan da umuligt forestille mig, at han synes at landet USA, er decideret “ekstremt”. I så fald tror jeg, altså han mener USA er ligeså ekstremt, som i eksempelvis synes, Sverige er ekstremt.

    “Såsom Iran, Kina og Cuba ?

    Eller hvad betegner du & Kasper som “politisk neutralitet” ?”

    Jamen det er da mere politisk neutralt at bo i en lejr, hvor alle nationaliteter holder sted. Det synes du måske ikke?

    “”Nu mangler vi bare en absurd påstand om at der ingen reel sikkerhedsrisiko er, bare for at toppe kransekagen af.”

    Terror er vores egen skyld, når A skyder B skal A ynkes for B’s forudgående racisme, offeret er forbryder, folk er selv ude om at blive kidnappet, og når de så sikres (af arrangørererne) så er de “ekstremister”.”

    Hvad er det der for noget pis at fyre af? Er det holdning jeg tilsydenladende indetager? Jeg skrev i hvert fald før, at jeg har stor forståelse for at atleterne tager sikkerhedstruslen seriøst, og jeg mener bestemt, at roden til terror er mere kompliceret…

    Der er jo mange der hedder Jens i Danmark, og jeg tror altså ikke jeg har skrevet nogle EU-postulater…

    Kommentar by Jens — 27. juli 2008 @ 20:34

  42. 35 Andersen F.

    Vel talt! :-)

    Kommentar by Johansen — 27. juli 2008 @ 20:39

  43. @Jens

    “Jamen det er da mere politisk neutralt at bo i en lejr, hvor alle nationaliteter holder sted. Det synes du måske ikke? ”

    Men når nu at visse grupper kommer med trusler, så er man jo nødt til at tage sine forholdsregler, og beskytte sig selv. Medmindre man nærer et enormt had til danskerne så man blot synes de skal vente på at miste hovedet.
    Igen, der er intet politisk signal i at flytte dem hen til et andet sted, det er udelukkende at hensyn til deres sikkerhed, netop fordi der er andre der ønsker at blande politik ind i billedet. Og ønsket om at blande politik ind i det, er jo det som Hviidt gør, når han ikke mener det er de muslimske trusler der er problemet, men derimod danskerne og amerikanerne der modtager trusler.

    Det er da noget absurd vrøvl det lykkedes dig at fyre af, og desuden har det jo ikke meget at gøre med tåbeligheden i Hviidt udtalelse.

    Situationen: Muslimer truer danskere og amerikanere – det er danskere og amerikanere ikke så vilde med – de ønsker at beskytte sig selv – Hviidt og Jens synes det er danskerne der er problemet og ikke at det er de muslimske trusler der er problemet og ekstreme.

    Hvordan kan du iøvrigt mene at det er politisk-neutralt at bo i en lejr, hvor man har trusler på livet – det er sgu da ikke neutralitet at blive truet på livet. At bosætte sig der er da ren underkastelse.
    Du er da helt fucked op i dit lille hoved.
    I en verden uden islam, kunne alle lande have boet sammen i en harmonisk lejr, men når nogen truer andre, så er neutraliteten da væk, og det skyldes da kun dem der kommer med trusler.

    Kommentar by Andersen F. — 27. juli 2008 @ 21:39

  44. “Jeg kan da umuligt forestille mig, at han synes at landet USA, er decideret “ekstremt”. I så fald tror jeg, altså han mener USA er ligeså ekstremt, som i eksempelvis synes, Sverige er ekstremt. ”

    Han siger ligeud at han er chokeret fordi USA og Israel er ekstreme, modsat de arabiske lande. Word for word.

    “Jamen det er da mere politisk neutralt at bo i en lejr, hvor alle nationaliteter holder sted. Det synes du måske ikke? ”

    Det kommer da an på om de andre neutrale er folk, som gerne vil slå een ihjel eller assistere andre der gerne vil det ?

    “Jeg skrev i hvert fald før, at jeg har stor forståelse for at atleterne tager sikkerhedstruslen seriøst, og jeg mener bestemt, at roden til terror er mere kompliceret… ”

    Roden til terror, LOL. Så fordi roden til terror er kompliceret (ih ja, A hader B og truer med at slå ham ihjel) så skal vi relativisere reaktionen på den konkrete trussel, ved at opføre os “neutralt” ?

    Kommentar by DaLi — 27. juli 2008 @ 22:07

  45. Ja, Nicki Sørensen har da kørt rundt i Frankrig i 3 uger iført dannebrogstrøjen, uden at være flov. Men han har vel også holdt sig væk fra de franske forstæder :).

    Kommentar by Ciska — 27. juli 2008 @ 22:10

  46. Jamen, Kasper Hvidt har jo ret… Danmark, Israel og USA er ekstreme lande, ihvertfald blandt de vestlige lande, da det er de eneste lande med blot en smule ryggrad og vilje til at stå imod muslimsk intimidering, modsat feltet af normal-landene der bukker og retter ind som de pæne dhimmier de er!

    Så jo tak, Danmark tilhører de ekstreme lande, hvilket er yderst beklageligt, det ville være rart om det var mere normalt at have mere ryggrad og integritet som nation…

    Kommentar by Zonka — 27. juli 2008 @ 22:26

  47. ->41

    “Der er jo mange der hedder Jens i Danmark”

    Det er der, og derfor burde den senest tilkomne “Jens” se at finde sig et andet nick. Vi har “Mr. Teflon” Jens, ham der plejer at skrive aa i stedet for å, og jeg er faktisk ikke helt sikker på hvem #41 er.

    Hvis du ikke er ham, men den senest tilkomne, så tilret venligst dit navn – du vil heller ikke bryde dig om at blive holdt op på Teflon-Jens’ idioti.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 27. juli 2008 @ 22:43

  48. 40.Johansen

    Kan du huske hvor mange år siden det er muslimerne fik kidnappet de israelske olympiade deltagere ?

    Da jeg læste Hviidt følte sig stødt over at skulle i samme, beskyttede lejr som deltagerne fra Israel og USA tænkte jeg netop på, at Kineserne ikke ønskede at opleve hvad Tyskerne kom til dengang og derfor har valgt at danne end specielt godt beskyttet lejr.

    Der er noget næsten perverst ved dette, at vi i Europa har fået for vane at man betegner ofrene som forbrydere og forbryderne som ofre.

    Selv potentielle ofre gøres forlods til de egentlige forbrydere.

    Det mest forunderlige ved dette er, at denne fordrejning OGSÅ anvendes i stor stil af visse apologetiske Kafir, når Islam/ Rettroende optræder som en af parterne og den anden part er Kafir

    Så meget skulle vi efterhånden vide om Islam, at denne beskæmmende, opfattelse af os selv som enkeltindivider, som folk, og som nationer virker ansporende på de Rettroende.

    De foragter os endnu mere for dette vort udtrykte selvhad, som desuden bekræftiger dem i deres, af Allah givne, forståelse af dem selv som værende denne Klodes 1. klasses mennesker, som Han sat her på jorden for at herske over samtlige 2. klasses mennesker, sådan som Allah vil de skal.

    Dette selvhad som Europæerne er blevet så vældig gode til at ydtrykke i ord, som i handlinger, hjælper os ikke det mindste, tværtimod!

    Det er Biedermeier og Brandstifterne for fuld udfoldelse vi kan iagttage hver eneste dag året rundt, og alle vegne, på alle niveauer, hvor der er optræder forbindelse mellem de Rettroende og de Europæiske Kafir.

    Hvordan er det gået til at vi har mistet vores selvværd og i stedet har omdannet os til Biedemaiere, der ikke vil se realiteterne som de er ?

    Hvor er vores rationalitet blevet af ?

    Kommentar by Vivi Andersen — 27. juli 2008 @ 23:31

  49. Ah Kim, nu synes jeg du går over stregen. Blot fordi Kasper Hvidt ikke deler vores holdninger til USA, Israel og udenrigspolitik, så er det under bæltestedet at fremstille ham med islamistisk hættetrøje.

    Kommentar by Morten — 28. juli 2008 @ 07:18

  50. Til 48 (Vivi Andersen).
    Fejlen ligger desværre nok i velfærdssamfundet, der har skabt grobund for infantil vi–skal–være–søde–ved–hinanden humanisme og forkælede møgunger, der fra børnehaven opdrages til, at den optimale konfliktløsning er samtale til døden.
    Kasper Hvidt er sikkert en dygtig men dybt narcissistisk primadonna, som har lært, at moderation altid er bedre end ekstremisme. På en måde kunne jeg godt ønske, at der ikke var en stat til at beskytte ham mod hans infantile pladder, i hvilket tilfælde jeg er vis på, at hans sæbeboble ville sprænge i det øjeblik, han blev konfronteret med virkeligheden. Vi kan kun være glade for, at han er noget så uskadeligt som sportsudøver. Der er måske en højere retfærdighed i, at velfærdssamfundet betaler for, at de skabagtige primadonnaer får noget at foretage sig; der er jo masser “kreative” typer, som alene i kraft af deres politiske dumhed burde betale en særskat:-)

    Kommentar by PerH — 28. juli 2008 @ 08:27

  51. Morten

    Læs dog hvad Hvidt siger;

    USA og Israel er “ekstreme”, modsat de arabiske lande, som vi så desværre ikke skal bo sammen med. Det findes chokerende.

    Det står sort på hvidt.

    Kommentar by DaLi — 28. juli 2008 @ 08:36

  52. 49

    Morten

    Det Hvidt siger, er da dybt krænkende og det må selvfølgelig kalde på respons. Måske Kim Møller skulle have givet hele det danske håndboldhold samme grønne bluse på, for man kan da godt få den tanke, at det er hele håndboldholdet der mener som Hvidt og at Hvidt kun er talsmand for en fælles politisk holdning på håndboldholdet.

    Skal Danmark sende et hold af sted der politiserer? Eller skal Danmark sende et hold af sted der har sine private holdninger, som de naturligvis skal have lov til, men som netop holder dem private og gør det de er bestilt til; nemlig at spille håndbold. Et hold der ikke har en Hvidt der leger politisk kandestøber, men respekterer at holdet repræsenterer hele Danmark og ikke kun f.eks. SF og Enhedslisten.

    Hvis hele holdet har den holdning som Hvidt giver udtryk for, så mener jeg ikke at de skal repræsenterer Danmark og bære Dannebrog hverken på sig eller hos sig, men kan i stedet for få en grøn bluse på a la den Hvidt har fået på her oven over.

    Kommentar by Janne — 28. juli 2008 @ 09:42

  53. Det har kanske än en gång bevisats , att anta idrottsmän vara tänkare är en alltför optimistiskt antagande. Vi antar inte att schacklegenden Garri Kasparov skulle ha en chans mot Klitsko i boxning , och varför antar man då tvärtom vad mental begåvning beträffar ?

    Idrott är allt elitidrottarna känner till , så enkelt är det.

    Kommentar by Matti från Finland — 28. juli 2008 @ 11:23

  54. PerH opsummerer essensen præcist:

    Kasper Hvidt er sikkert en dygtig men dybt narcissistisk primadonna, som har lært, at moderation altid er bedre end ekstremisme. På en måde kunne jeg godt ønske, at der ikke var en stat til at beskytte ham mod hans infantile pladder, i hvilket tilfælde jeg er vis på, at hans sæbeboble ville sprænge i det øjeblik, han blev konfronteret med virkeligheden.

    Kommentar by Kimpo — 28. juli 2008 @ 11:51

  55. @ Kimpo

    Hvis de folk som staten (+ værtslandet) beskytter ham imod ikke eksisterede, så var de folk, som han ser som modsætningerne til “ekstreme” USA og Israel, mere end klar til at sætte åbenmundede idioter som ham på plads som de allerførste. Gad vide hvad de “arabiske” delegationer han hentyder til ville synes om at bo sammen med jøder, eh !

    Kommentar by DaLi — 28. juli 2008 @ 12:08

  56. Hver dag en fest.

    Kommentar by kurt rosenstrøm — 28. juli 2008 @ 12:16

  57. Mon de største fans af landsholdet ikke er at finde i den befolkningsgruppe de “gode” tit hader???
    Skulle vi overhovedet sende et “dansk” hold afsted, er det ikke sådan en gang klam nationalisme, at spille for et “land”, det er da meget anti socialistisk hele OL strukturen, for folk skal jo også være bedre end andre…………..

    Nej hvidt er ikke for hvide mennesker.

    Kommentar by Broholm (ordblind) — 28. juli 2008 @ 12:56

  58. DALI skrev:

    “Læs dog hvad Hvidt siger;

    USA og Israel er “ekstreme”, modsat de arabiske lande, som vi så desværre ikke skal bo sammen med. Det findes chokerende.

    Det står sort på hvidt.”

    Jeg tolker det nu ikke som om at Kasper Hvidt dermed pr. automatik mener at de arabiske lande er mindre ekstreme end USA og Israel. Det synes jeg ikke fremgår direkte af hans udmelding. Hvad han reagerer på, er at disse to lande grundet deres internationale status, stilling og udenrigspolitik, må være i beskyttet område – og nu også Danmark, hvilket han græmmer sig over.

    Han har formentlig en dybt anden holdning til udenrigspolitik end jeg har – og formentlig til politik generelt. Det er han i sin gode ret til at have, uden at han dermed skal fremstilles som islamist-lover. Den slags synes jeg ikke er en ellers saglig og intellektuel Kim Møller værdig, og derfor reagerede jeg på det.

    Iøvrigt synes jeg det er dårlig stil af ham (Kasper Hvidt) at udtale sig så direkte politisk, som ambassadør for Danmark til en sportsevent som iflg. min mening ikke bør indeholde rum for sådanne politiske udtalelser.

    Kommentar by Morten — 28. juli 2008 @ 13:24

  59. Kasper Hvidt er ikke den første håndboldspiller der kommer med nogle tåbelige politiske bemærkninger. Tilbage ved OL i Los Angles i 1984 var der spillere der spankulerede rundt i OL-byen med ‘freds’-T-shirts, som udelukkende var vendt mod de vestlige atomvåben. De viste dem også stolt frem på Dansk TV, og gav udtryk for hvor meget de var imod NATO’s dobbeltbeslutning. De Sovjetiske atomvåben havde de åbenbart ikke noget problem med. Desværre kan jeg ikke huske navnene på disse håndboldspillere.

    Kommentar by JensH — 28. juli 2008 @ 13:32

  60. Den stakkels mand er en lallende amatør, hvad angår politik.

    Jeg tror han har det meget dårligt med at fremstå som den, der finder Israel og USA “ekstreme”, mens Saudi Arabien og ligesindede åbenbart er helt i vinkel. Mon han i virkeligheden mener det? Selv Politiken-læsere og RV-medlemmer tager afstand fra araberne, når de gås på klingen.

    Han har sikkert bare ikke fornemmet, at det er slut på det venstre-orienterede hegemoni. Man kan ikke længere tampe løs på Israel og USA og rose araberne uden at få velfortjente verbale hug for det.

    Kommentar by Kyrios — 28. juli 2008 @ 14:02

  61. -> Morten

    “Jeg tolker det nu ikke som om at Kasper Hvidt dermed pr. automatik mener at de arabiske lande er mindre ekstreme end USA og Israel. Det synes jeg ikke fremgår direkte af hans udmelding. Hvad han reagerer på, er at disse to lande grundet deres internationale status, stilling og udenrigspolitik, må være i beskyttet område – og nu også Danmark, hvilket han græmmer sig over.”

    Du læser en masse mellem linierne. Jeg forholder mig til hans udsagn.

    “Han har formentlig en dybt anden holdning til udenrigspolitik end jeg har – og formentlig til politik generelt. Det er han i sin gode ret til at have, uden at han dermed skal fremstilles som islamist-lover. Den slags synes jeg ikke er en ellers saglig og intellektuel Kim Møller værdig, og derfor reagerede jeg på det.”

    En blog skal have lidt kant, men i modsætning til aviserne henviser blogere altid til kilde/kilder, så læsere selv kan vurdere hvad der news og hvad der er views.

    “Iøvrigt synes jeg det er dårlig stil af ham (Kasper Hvidt) at udtale sig så direkte politisk, som ambassadør for Danmark til en sportsevent som iflg. min mening ikke bør indeholde rum for sådanne politiske udtalelser.”

    Helt enig. Jeg kunne sagtens forestille mig arabiske medier citerede Kasper Hvidt, og på den måde brugte en dansk OL-repræsentant i sin propaganda mod de vestlige demokratier.

    Kommentar by Kim Møller — 28. juli 2008 @ 14:44

  62. “Helt enig. Jeg kunne sagtens forestille mig arabiske medier citerede Kasper Hvidt, og på den måde brugte en dansk OL-repræsentant i sin propaganda mod de vestlige demokratier.”

    Intet er så dårligt, at det ikke er godt for noget. Nu slipper vi måske for et par bomber, fordi danskerne har bekendt kulør. Så det kan være, vi skal ende med at sige tak.

    Kommentar by kurt rosenstrøm — 28. juli 2008 @ 16:42

  63. 62.kurt rosenstrøm

    Så nice persons tror jeg nu ikke islams soldater er overfor Kafir .

    De har jo en højere sag at slå ihjel for – indrømmelser eller ej fra vantro.

    Men Hvidt skal altså “lide” en tid, indenfor samme, beskyttede område, sammen med sportsfolk fra disse 2 ekstreme lande!

    Gid det må da blive en træls oplevelse for ham.

    Men det gør det nu nok ikke, idet de fleste folk, fra disse væmmelige, ekstreme lande, plejer at være både omgægnelige, hjælpsomme og rimeligt kultiverede.

    Han behøver i hvert fald ikke at være ræd for at lægge sig til at sove i det selskab, idet ingen af dem kunne finde på at snitte halsen over på ham.

    Kommentar by Vivi Andersen — 28. juli 2008 @ 19:49

  64. Findes der en “fanside”, hvor man evt. kan gøre Kasper Hvidt opmærksom på hans fejlslutning?

    Kommentar by Svend P — 28. juli 2008 @ 20:06

  65. Forøvrigt, er Kasper Hvidt ikke den eneste person i sportsverdenen der politisere. Assistenstræneren for kvindelandsholdet Kim Jensen er jo erklæret Enhedsliste. Husker for nogle år siden, at han fik fjernet en bandereklame for DF, som var placeret bag det ene mål. Han mente det spolerede spillernes koncentration. Ja, det sagde han!!!.

    Kommentar by Ciska — 28. juli 2008 @ 22:41

  66. >59, Jens H
    De danske “fredsapostle” ved OL i 1984 var såmænd Morten Stig Christensen, nu sportsdirektør, og Peter Skaarup, fast håndboldkommentator, samt et par narrehoveder mere.
    Forhåbentlig er de blevet klogere.
    Niels Juel

    Kommentar by Niels Juel — 28. juli 2008 @ 23:41

  67. Kasper skal tage konsekvensen af sine meninger. Han skal naturligvis melde fra. Der er vist ingen som rigtigt har hørt ham tage afstand fra afholdelsen af OL i det diktatoriske Kina iøvrigt. Han har en god næse for de rigtige meninger, hvis man vil begå sig i det korrekte politiske forum. Men en forbandet hykler det er han. Rent sportsligt vil han med sit nuværende engagement og lave omdrejningstal ikke være noget savn.

    Kommentar by EH — 29. juli 2008 @ 02:11

  68. Ok, Kasper Hvidt burde holde sig til at spille håndbold.
    Ikke desto mindre, og med al respekt for denne blogs politiske projekt: Hvis I vil have folk som mig (liberale, fornuftselsekende pragmatikere) til at tage islamiseringstruslen seriøst på samme niveau som eksempelvis kreditkrisen eller fremtidens klima og energiproblemer, så holder de her fluekneppede heksejagter altså ikke. I har med sikkerhed en sag: Fokusér eksempelvis på de 40% af Storbritaninens muslimske studerende, der finder religiøst motiverede drab i orden – dér er et virkeligt problem. Hvis I bruger jeres krudt på at udskrige alle og enhver, der er uenige med jer som landsforrædere af værste skuffe, risikerer I at fremstå ligeså dogmatiske som de fanatikere, I advarer om. Bemærk: fremstå – jeg forestiller mig ikke at I er det, jeg mener bare at I ville have en bedre sag, hvis I tillod jeres politiske modstandere lidt spillerum og brugte krudtet på de rigtige skurke og den virkelige sag i stedet.
    Alt det bedste

    Kommentar by AKM — 29. juli 2008 @ 02:28

  69. ->68

    Point taken, selvfølgelig er der proportioner og nødvendige prioriteringer, men jeg vil sige at en historie som denne og alle de andre fra hverdagen vi ser her, har betydning i og med at de viser hvor langt mainstream er gledet mod venstre. Synspunkter man før ville have kaldt venstrerabiate, vækker ikke det mindste anstød i medierne – derfor er det godt at der findes onlinefora hvor udtalelser som denne her bliver trukket frem og debatteret.

    Værdirelativismen, ombytningen af aggressor og offer, og kulturrelativismen, gennemsyrer alt, og de store spørgsmål som du fremhæver, kan slet ikke tages op uden også at kaste lys på hvordan problemet manifesterer sig i det daglige, forklædt som godhed.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 29. juli 2008 @ 08:03

  70. AKM

    Hvidt kommer med en ekstrem udtalelse (en ekstrem holdning) og den kan godt tåle at få svar som der bliver råbt i skoven. Det der gør Uriasposten så god er netop at der til tider er en tone der ikke er rettet til og tabuiseret som det så ofte sker i MSM.

    Kommentar by Janne — 29. juli 2008 @ 10:54

  71. Hej Janne
    Jeg har ingen problemer med tonen (eller det rager mig i hvert fald ikke i hvilket tonefald folk vælger at tale til hinanden).

    Kommentar by AKM — 29. juli 2008 @ 11:35

  72. AKM, hvem er de der ‘I’ du omtaler?. Som du vil se frekventeres Uriasposten af et meget bredt udsnit af befolkningen. Det eneste vi er fælles om, er en udbredt skepsis overfor EU der viser sig mere og mere berettiget, en udbredt skepsis over tilstrømningen af uintegrerbare muslimer og en stærk afsky for den voldelige ideologi Islam.

    Som du også let kan se spreder vi os lige fra voldsforherligende typer som falkeøje og til mere filosofisk indrettede typer der argumentere, og ofte ganske overbevisende.

    Kommentar by PeterK — 29. juli 2008 @ 11:37

  73. 71

    AKM

    Jeg mener at Hvidts udtalelser er en del af et overordnet problem (et holdningsproblem der kan mele islamisternes kage), hvor du måske kun ser ham som en lille brik, som ikke skal fylde og kritiseres her. Hvis det kun var ham der havde de holdninger han åbenbart har, så var der måske ikke noget problem, men der er mange der har samme holdning, desværre. Derfor mener jeg også at ‘enkeltsager’ som Hvidts holdninger skal gennem vridemaskinen her på Uriasposten. Med fynd og klem!

    Kommentar by Janne — 29. juli 2008 @ 11:43

  74. Hej Peter K
    Beklager generaliseringen. I første omgang reagerede jeg på Kim Møllers emnevalg og afledt deraf, den iver med hvilken et bredt udsnit af bloggere kastede sig indigneret over det. Min venlige opfordring til ‘jer’ om at bruge krudtet på mere presserende problemer i forholdet mellem Islam og Vesten var naturligvis ikke henvendt til typer som Falkeøje, men til langt overvejende andel af fornuftige bloggere på tråden.

    Kommentar by AKM — 29. juli 2008 @ 11:51

  75. Kasper Hvidt er prototypen på tidens vinder: Den leflende kræmmer som underordner sig tidens herskende feminine normer. Darwinistiske effekter gør mentalt slappe mænd til vindere på kød- og jobmarked. At det på længere sigt fører til vestens undergang, er bare beklageligt. Hvis kvinder var politisk ligeværdige med mænd, burde ansvaret for udviklingen placeres hos dem. I stedet vil jeg her appelere til mænd om at gøre fælles sag mod den feminine magt, fyre middelmådige kvinder, ansætte talentfulde mænd og om nødvendigt importere villige dåser.

    Kommentar by Kim Poulsen — 29. juli 2008 @ 11:53

  76. Korrektion til #74:
    typer som Falkeøje og Kim Poulsen :)

    Kommentar by AKM — 29. juli 2008 @ 12:01

  77. AKM, en helt unødvendig tante på posten. Måske skulle du bare smutte din vej, lille veninde ;)

    Kommentar by Kimporator uden dopamin — 29. juli 2008 @ 12:12

  78. Så I kan sladre i fred?

    Kommentar by AKM — 29. juli 2008 @ 12:26

  79. Lad de voksne diskutere politik, og stem som den klogeste mand i din familie. Det klæder dig nok bedst :)

    Kommentar by Kimporator uden dopamin — 29. juli 2008 @ 12:42

  80. Spændende link, det lyder jo næsten som noget man kunne læse i koranen ;)

    Kommentar by AKM — 29. juli 2008 @ 12:54

  81. 75

    Kimporator

    Hvis det bare var så enkelt.

    Har du lagt mærke til hvordan de arme cykelryttere i flere interviews i årets Touren af de mandlige journalister igen og igen er blevet spurgt “…hvad føler du nu…kan du beskrive hvad du føler nu efter dagens kørsel?”. Der var ikke rigtig nogen i Touren der spurgte de mandlige cykelryttere hvad de tænkte. Ikke noget med taktik eller strategi. At prioritere tankevirksomhed ret lavt er blevet mainstream. Det kunne ellers have været interessant at høre hvad de seje fyre på cyklerne tænkte om det de havde udført.

    Kommentar by Janne — 29. juli 2008 @ 14:00

  82. Måske det i virkeligheden var jer fremmedhadere på den ekstremistiske højrefløj der var uværdige til at følge med i de olympiske lege.

    OL er nemlig venlig kappestrid.

    Kommentar by Michael — 29. juli 2008 @ 16:33

  83. Jeg siger bare: Suk. Janne har ret og det er varmt..

    Kommentar by Kim Poulsen — 29. juli 2008 @ 18:04

  84. 82 Michael

    “Måske det i virkeligheden var jer fremmedhadere på den ekstremistiske højrefløj der var uværdige til at følge med i de olympiske lege.”

    Hvad er det for en ekstremistisk højrefløj, som du hentyder til?
    Må man nu heller ikke kritisere Kasper Hvidt? Varmen må være steget dig og Hvidt til hovedet. Må jeg foreslå dig et soppebasin?!

    Kommentar by Johansen — 30. juli 2008 @ 01:50

  85. 84

    Johansen

    Sådan kan man ubehjælpeligt søge at stoppe al samfundsdebat og diskussion:

    Kald meningsmodstandere og mennesker der er kritiske/skeptiske for fremmedfjendske eller fremmedhadske. :o)

    Kommentar by Janne — 30. juli 2008 @ 11:30

  86. 85 Janne

    Ja, det er et billigt trick at dæmonisere og udgrænse meningsmodstandere.
    Nogle gange når jeg får nok af at få hæftet ekstremistisk højrefløjser, fremmedfjendsk eller andre urimelige prædikater på sig, så er det fristende selv at rekurrere til name-calling.
    Jeg må indrømme, at jeg ind i mellem tager til genmæle og kalder mine meningsmodstandere de frelste, dhimmier eller uvidende naivister. Men jeg vil jo mene, at det blot er deskriptivt :-)

    Kommentar by Johansen — 30. juli 2008 @ 12:03

  87. 86.Johansen

    Forstår dig ganske og helt, idet jeg selv med jævne mellemrum får en fordømt lyst til samme .

    Nu jeg er ved det, så er her et område I alle skulle, burde, har pligt til, at kaste et blik på, nej, sætte Jer ind i(!) nemlig, forskellen på

    en Dhimmi,der er en Kafir, som tjener Islam og

    en Kafir som ikke gør det.

    http://www.politicalislam.com/blog/the-esposito-school/

    Kommentar by Vivi Andersen — 30. juli 2008 @ 13:56

  88. Jeg synes, det er godt gået af Kristian Hvidt, han har fuldstændig ret. Alle disse højre-fascistiske tilkendegivelser beviser det så meget desto mere. Vi lever i et land, hvor stupiditeten florerer, og fællesnævneren er meget lav.

    Kommentar by Jørgen Thomsen — 30. juli 2008 @ 16:59

  89. @ Morten

    “Jeg tolker det nu ikke som om at Kasper Hvidt dermed pr. automatik mener at de arabiske lande er mindre ekstreme end USA og Israel. Det synes jeg ikke fremgår direkte af hans udmelding.”

    Vrøvl. Han siger ligeud at de to lande er ekstremistiske imens han beklager ikke at skulle bo med araberne.

    Kommentar by DaLi — 30. juli 2008 @ 17:17

  90. Apropos den klamme mentalt bøssoide tumpe her: Er han mon bror til den røde Hvidt, Bent Jensen er oppe at toppes med her ?

    http://jp.dk/meninger/kronik/article970302.ece

    Kommentar by Kimporator uden dopamin — 30. juli 2008 @ 21:30

  91. Kasper Hvidt snakker shit.

    Kommentar by Vandtro — 31. juli 2008 @ 19:17

  92. Hvidt; nu med mundkurv! Og tak for det…

    http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-13810402.html

    “Det danske herrehåndboldlandshold har kollektivt besluttet, at spillernes meninger om Tibet holdes inden for dørene under OL, så der kun kommer sportslige udmeldinger, skriver Herning Folkeblad.”

    Tibet!?

    Kommentar by Ab initio — 2. august 2008 @ 12:46

  93. Johansen, Janne mf..

    Jamen de fremmedhadere på den ekstremistiske højrefløj som jeg refererer til er naturligvis ejer og faste brugere på denne side.

    Og jo, du må gerne kritisere målmanden på det danske håndboldlandshold, såvel som jeg må kritisere jer højreekstremister. Ytringsfrihedens præmisser.

    Kommentar by Michael — 3. august 2008 @ 16:54

  94. Kasper Hvidt er politisk idiot. Men jeg ville nu nødig undvære ham ved OL.

    Kommentar by Walther — 20. august 2008 @ 11:29

  95. […] fortjent at nå langt. Det danske landshold har som bekendt ladet sig repræsentere i pressen af den antivestlige og utidigt politiserende Kasper Hvidt Flag til Islamisk Jihad. Hvis landsholdets formelle anfører Boldsen eller forbundets ledere har irettesat […]

    Pingback by Polemiken » Blog Archive » Fra OL i Peking — 21. august 2008 @ 18:26

  96. Shansen døde og bankede på himlens port. Den kære Skt. Peter lukkede porten på klem og kigge ud.
    – “Hvad vil du?”
    – “Jeg er død og vil gerne ind!”
    – “Jeg kender dig ikke!”
    – “kender du mig ikke? Det er da umuligt! Jeg har lige givet 10.000,- kr. til Muslimsk Nødhjælp, 10.000,- kr. til terror og 10.000,- til et hjem for vanartede muslimske piger .
    Skt. Peter kaldte på himlens skatmester:
    “Udbetal den Heks 30.000,- og send hende til Helvede!”

    Kommentar by Synd for Shansen — 11. august 2011 @ 10:47

RSS feed for comments on this post.