3. august 2008

“… man skal jo altså bo her. Det er vores hjem vi taler om.”

Det er ikke kun i Gellerup der er udgangsforbud for etniske danskere. En førstehåndsberetning fra Bispehaven fra en kvinde, der har meldt de unævnelige til politiet, og derfor “næsten hver aften bliver chikaneret af børn der tropper op foran hendes hjem”.

  • 2/8-08 TV2 Østjylland (19.30) – Frygt for uromagere.
  • Eva Christensen, Bispehaven: Der er flere der har det rigtigt skidt, som ikke tør gå ud om aftenen. Der er en som har været nødt til at sende sin søn et andet sted hen, for at han ikke får tæsk, når han går ud af sin dør… Jeg kigger altid ud af vinduet, for at se om der står nogle derude, jeg har ikke har lyst til at møde… (Man) tør ikke gå og angive andre mennesker, forståeligt nok, for det er farligt, og man bliver chikaneret, og man skal jo altså bo her. Det er vores hjem vi taler om.

    Oploadet Kl. 02:44 af Kim Møller — Direkte link52 kommentarer

    The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/6039/trackback

    52 Comments »

    1. Det fortælles i indslaget, at den nyopførte legeplads er for farlig for (visse) børn. Fra en artikel dateret 1. juni 2008…

      “Eva Christensen fra afdelingsbestyrelsens legepladsudvalg fortæller om behov for fysiske udfoldelsesmuligheder for de 6-14årige. Især drenge i den alder har brug for motoriske udfordringer for at ’krudte af’.

      Resultatet af overvejelserne er blevet et aktivitetsområde for de større børn. “Vi ville netop give denne børnegruppe et tilbud, der ikke signalerede ’legeplads’, understreger Eva Christensen…

      “Der er gang i den konstant,” konstaterer Eva Christensen med tilfredshed og fortsætter: “Aktivitetsområdet har totalt forandret stemningen. Nu er der ikke ballade, men herlig råben, latter og hvinen. Vi oplever, at der kan være børn til kl. 23 om aftenen, hvor de må slæbes hjem.”

      … Eva Christensen oplyser, at prisen har været 0.5 mill. kr… Legepladsudvalget har en langsigtet plan for yderligere udbygning med legeredskaber i Bispehaven. Næste år håber udvalget at kunne skaffe midler til mega-gynger.”

      http://www.aarhusvest.dk/aktuelt/nyheder/arkiv/dato/2008/juni/01/udfordringer-for-stoerrre-boern-i-bispehaven/

      Kommentar by Kim Møller — 3. august 2008 @ 03:02

    2. Hvad er der sket i de mellemliggende 2 måneder, dvs. fra 1. juni hvor glade børn legede på den nye legeplads til kl. 23 om aftenen, til nu hvor man ikke tør gå ud om aftenen? Var historien om legepladsen blot udtryk for ønsketænkning?

      Kommentar by monse — 3. august 2008 @ 03:56

    3. Eva Christensen omtaler kommunens og politikernes ansvar og svigt. Har man mon tænkt sig, at inddrage de voldelige børns forældre i en løsningsproces?

      Kommentar by BE — 3. august 2008 @ 04:42

    4. Hvorfor må vi ikke høre om, hvem de børn er? Er det arabiske, somaliske eller danske børn? Er det en blandet landhandel af børn, som opfører sig fuldstændig uacceptabelt med trusler og vold?

      Nu siger Eva Christensen godt nok, at det er kommunens og politikernes ansvar. Men hvad med forældreansvar. Hvor er forældrene henne? Hvorfor holder de ikke styr på deres unger?

      Eva Christensen er helt forståeligt dybt frustreret over voldskulturen blandt drengebander i Bispehaven, som går ud over lovlydige borgere og uskyldige børn.
      Hvordan får man dæmmet op for den afvigende adfærd? Nedsættelse af den kriminelle lavalder?

      Kommentar by Johansen — 3. august 2008 @ 08:18

    5. Problemet med det individuelle strafansvar er bl.a. at forældre bare kan slå armene ud og nægte at gøre noget, specielt hvis man krydrer det med lidt manglende “not understand dansk, madam” .

      Kommentar by DaLi — 3. august 2008 @ 08:45

    6. Nu er vi der igen, afmagten griber dybt ind i min sjæl, og så på en søndag morgen, hvor man ellers burde se frem til en dag på stadion.
      En historie som denne, er jo så trist, at man bliver helt ked, det kan bare ikke passe og hvad sker der dog med DK, er de første tanker man får ind i skallen…… Men nu har jeg så læst den igen og kommer frem til, at det jo er en genganger historie, ofrene er nye, men historien er den samme som 10-20-100 andre i år.

      For 2 år siden, da jeg startede med at komme på Urias og skrive her, havde jeg en tro på, at vi få kritikkere af systemet ville kunne ændre noget og at VKO måske nok skulle rette op på landet, men en søndag morgen som i dag er jeg i tvivl.
      Jeg føler en så kæmpe afmagt, jeg fatter simpelthen ikke hvorfor jeg skal åbne min pc en søndag i august, og alle aviser har en historie om hvor lidt herre vi er i eget hus og hvor meget de s….. indvandre skider på det land der har givet dem husly.
      Totalt ødelagt er dagen da så, når jeg kommer vidre til Urias, for her læser man igen at danskere bliver udsat for vold og trusler (vel også racisme??), men den historie har jeg ikke set på forsiden af hverken JP, politikken, BT eller sexter-bladet, der skal jeg læse om vi nu skal til at lukke op for alle fætter-kusine ægteskaber, med der tilhørende lotteri i genpuljen, uden en eneste avis har været kritisk overfor denne praksis.

      Nåh nok tågesnak fra mig, jeg er jo bare et brokhovede, som flere andre her på siden, desværre kan vi ikke råbe VKO op og nedturen fortsætte ned i afgrunden. Jeg ved ikke hvad man skal gøre for at ændre noget, jeg er medlem af et politisk parti, jeg deltager i den offentlige debat og forsøger altid at sprede en smule fornuft, i det politiske korrekte DK, men en søndag som i dag føles det som at kaste en sten i Atlanterhavet i et forsøg på at få det til at stige.

      Desværre tror jeg vi er på vej lige mod konfrontationer på gader og stræder, måske ikke i dag eller i morgen, men mine børn kommer desværre til at vokse op i en tid med strid, fordi vi i vores generation lod Jelved typerne bestemme fra 2 verrdenskrig og til 2001 (og vel stadig, hvis man kigger på mediebilledet)

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 3. august 2008 @ 09:31

    7. Det må være muligt at tage digitalbilleder af ballademagerne og distribuere dem.

      falkeøje

      Kommentar by falkeøje — 3. august 2008 @ 09:51

    8. 6
      Det er jo ulovligt, man må jo ikke forsøge at opklare eller forhindre forbrydelser i DK, det skal skatteopkræverne jo når de ikke skriver bøder ud på motorvejen (dem der engang var politi)

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 3. august 2008 @ 09:55

    9. @ 6

      Det er i strid med persondata-loven. Og som vi så før sommeren, så tager Politiet DEN slags opgaver MEEEEEGET alvorligt (modsat de månedlige væbnede røverier på de guldsmede, som tog de billeder af de østeuropæiske røvere.)

      Man kan virkelig tale om en hale der logrer med hunden.

      Jeg har afgrundsdyb respekt for den individuelle betjent, men Rigspolitiet som sådan er helt ved at miste kontrollen med DK.

      Kommentar by DaLi — 3. august 2008 @ 10:04

    10. 8
      DaLi
      Jeg tror nu snart de fleste betjente er ved at miste respekten for deres eget arbejde, for de kan da ikke føle sig andet end til grin.
      Den stre politireform har jo betydet, at politiet optræder negativt i aviserne ca hver dag, og når de endelig kommer i aktion, bliver de stenet af kommunister eller muslimer, så jeg forstår godt hvis det er trist at være betjent.

      Men det er jo, som jeg skriver tidliger, svært at se VKO har ændret noget til det bedre i DK, der er bare kommet anden glasur på kagen, smagen er stadig lige dårlig.

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 3. august 2008 @ 10:15

    11. Rådmand Gert Bjerregaard (V) ønsker ikke at udtale sig!!??

      Javel ja – der er åbenbart ikke noget at komme efter!

      Kommentar by Pamfilius — 3. august 2008 @ 10:40

    12. @ 9

      Det er helt vildt, at Politiet dagligt skal bøje sig for magtanvendelse for “ikke at eskalere konflikter”.

      Helt vildt.

      Kommentar by DaLi — 3. august 2008 @ 10:53

    13. Til 3 (Johansen).
      Eva Christensen lyder som en middelmådig mor, for alle fornuftige ville have forsøgt at flytte fra området. I det tilfælde at hun stemmer på venstrefløjen, ligger hun som hun har redt. Måske overfortolker jeg lidt her, men i mentalitet virker hun som en typisk appeasement kvinde fra det selvgode segment.
      Jeg har i al fald ingen medlidenhed med hende, hvis hun stemmer på venstrefløjen. Hvor mange gange skal man lægge øre til klynkeri fra venstrerorienterede, der på egen krop oplever kulturmødet, uden at det overhovedet foranlediger til større fornuft.
      Sålænge de vedbliver med at stemme på halalpartierne, må jeg bare sige — til helvede med dem. De er fanme selv ude om det, og alt der vederfares dem er helt velfortjent.

      Til 4,8 (Dali),
      Rigspolitiet håndhæver jo bare de tåbelige love, som Folketinget har vedtaget. Rigspolitiet kan og skal ikke søge at rette op på dårlig lovgivning.
      Der er mange af vores love, som ganske enkelt skulle ændres, så forbryderne blev undtaget disses beskyttelse. Persondataloven er et godt eksempel, men erstatningsretten og Straffeloven burde også ændres, så det bliver tilladt at bruge dødelig magt i forsvaret af liv og ejendom, uden at en domstol skal vurdere post facto, om magtanvendelsen var proportional. Det ville være dejligt med stand your ground love, som flere amerikanske delstater har indført. Disse love giver meget forenklet en beboer ret til at dræbe i forsvaret af liv og ejendom, før forbryderen har skudt første gang.
      Danskerne kan kun takke deres egen humanitet for problemets omfang og intensitet.
      Humanitet over for primitivistiske æreskulturer avler kun foragt, og foragt avler aggression. Sådan var det under romerne, og sådan er det stadig. Romerne håndterede Spartakus opstanden helt rigtigt ved at korsfæste tusinder af slaver langs Villa Appia, og lektionen havde den pædagogiske effekt.
      I det dekadente feminiserede klima kan vi desværre ikke genoptage romersk gengældelse, selv om det utvivlsomt ville have en afskrækkende virkning på visse primitivistiske grupper.
      Hvad man må udlede af denne og lignende historier er derfor, at selv de mest primitive og præmoderne kulturer kan tæmmes med et tilstrækkeligt kvantum afskrækkelse. Men desværre sætter menneskerettighederne grænser for afskrækkelsens intensitet.

      Til 6 (Broholm).
      Fætter-kusine ægteskaber burde forbydes. Der er selvrfølgelig ingen normale danske mennesker, der ville gifte sig med deres kusiner.
      At regeringen intet har gjort heller ikke på det område, viser blot, at vi der holder liv i en “borgerlig” regering er til grin.
      Jeg føler efterhånden, at det hele er som før systemskiftet i 2001.

      Kommentar by PerH — 3. august 2008 @ 10:53

    14. Her lidt mere om asocial adfærd.
      Mange af de uroskabende “unge” kommer fra Nordgårdsskolen i Gellerup, som nu er lukket. De skal til at transporteres rundt i hele byen. Stakkels øvrige buspassagerer:

      http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080802/AAS/600783338/1002

      Kommentar by Johansen — 3. august 2008 @ 11:03

    15. 12 PerH

      Eva Christensen skal nok heller ikke vælge at flytte til disse andre områder i Aarhus, som betragtes som potentielle ghettoområder:

      http://jp.dk/indland/aar/article1401976.ece

      Kommentar by Johansen — 3. august 2008 @ 11:16

    16. Til 14 (Johansen).
      Nej sikkert ikke, men selv hvis der ikke var mange områder uden kulturberigernes tilstedeværelse, kunne og burde enhver drage den fornødne slutning om årsagen til det helt lokale problem.
      Forresten har der lige været endnu en gruppevoldtægt i Norge (se
      Honest Thinking), hvor medierne som sædvanlig bevidst saniserer detaljer om forbryderne, bortset fra at de i forvejen er kendt af politiet.
      Det kører vel nok godt i broderlandet mod Nord. Ikke at Danmark er meget bedre.

      Kommentar by PerH — 3. august 2008 @ 11:26

    17. PerH har igen ret. Det er faktisk gavnligt at håne mennesker, der ikke tager den politiske konsekvens af deres erfaringer. Hvis ikke kvindemennesket stemmer DF, er hun selv ude om det.

      Er valgret for kvinder en betingelse for at kalde en styreform for demokrati ?

      Er valgret for kvinder en forhindring for at kalde en styreform for demokrati ?

      Kommentar by Kim Poulsen — 3. august 2008 @ 12:08

    18. Offtopic men alligevel ikke helt:
      Nedenstående er en
      kommentar

      jeg skrev som reaktion på et blog indlæg over på Snaphanen.

      Borgerlig slummer:Lene Espersen og fætter kusine ægteskaber


      Jeg fandt dette § 20 spørgsmål rettet til justitsblondinen:
      http://www.folketinget.dk/Samling/20012/spor_sv/S1020.htm
      Jeg hæftede mig især ved denne passage:
      “Reglerne om ægteskab mellem beslægtede hviler på en afvejning af forskellige hensyn, herunder navnlig hensynet til ikke at indskrænke den personlige frihed
      unødigt, hensynet til beskyttelse af familielivet og arvebiologiske (eugeniske) hensyn, dvs. hensynet til at begrænse forekomsten af arvelige lidelser
      i befolkningen.”
      Bemærk hvordan gåsen blot efterplaprer menneskerettighedsdiskursens påbud om “afvejning af forskellige hensyn” uden konkret at forholdde sig til de moralske implikationer i at anerkende enavl som familiestruktur.
      En konservativ justitsminister, der helt forbigår klassiske moralnormer og istedet holder sig til arvebiologiske påvirkninger er ganske enkelt uduelig og principløs.
      “Der har tidligere også været lagt betydelig vægt på, om slægtskabsforbindelse mellem ægtefæller måtte anses for at stride mod religiøse bud, jf. Viggo Bentzon,
      Den Danske Familieret, 1910, side 45ff.

      Spørgsmålet om ægteskab mellem fætre og kusiner er bl.a. blevet overvejet i forarbejderne til den tidligere ægteskabslov, jf. Ægteskabskommissionens Udkast
      til lov om Ægteskabs indgaaelse og Opløsning med tilhørende Bemærkninger, side 81:

      »Derimod har man fundet, at det vilde være for stærkt et Indgreb i den bestaaende Frihed ogsaa at forbyde Ægteskab mellem Fætter og Kusine, selvom der i
      de aller fleste Tilfælde vilde kunne gives Dispensation. Nødvendigheden af at skaffe denne vilde allerede være for stor en Byrde at paalægge Brudefolkene.
      Snarere kunne man udstrække det dispensable Forbud til Dobbeltfætter og Dobbeltkusine, men ej heller hertil findes der tilstrækkelig Grund.«

      Ægteskabsloven indeholder ikke i dag regler om ægteskabsforbud, der alene hviler på arvebiologiske hensyn. Der gælder således ikke noget forbud mod, at
      personer med arvelige sygdomme indgår ægteskab. Ved lov nr. 209 af 5. april 1989 blev en regel om, at den, der er sindssyg eller åndssvag, skal have tilladelse
      til at indgå ægteskab, ophævet.

      Det har i en række sagkyndige betænkninger om den nuværende ægteskabslov været lagt til grund, at arvebiologiske hensyn ikke er tilstrækkelige til at begrunde
      ægteskabsforbud, jf. navnlig betænkning 263/1960, side 16ff, betænkning 658/1972, side 19, samt betænkning 691/1973, side 13-14.”

      Så justitsministeren refererer til gammel litteratur fra 1910, betænkninger fra 1960 og 1973 om ægteskabsloven men undlader også her at forholde sig til samfundsudviklingen og nyere litteratur, og kommer derved helt forudsigeligt frem til, at der ikke er grund til at lovgive.

      “Jeg finder på den anførte baggrund, at der ikke er grundlag for at forbyde ægteskaber mellem fætre og kusiner.”
      Hvis kvindemennesket nu var blot nogenlunde begavet, kunne hun have overvejet – ja blot overvejet — at samfundet kan have utallige grunde til at ønske at undertrykke den særlige præmoderne familiestruktur, hvori fætter kusine ægteskaber indgår som selvforstærkende insularitet.
      “Et sådant forbud måtte i givet fald være generelt og ville formentlig under alle omstændigheder skulle forsynes med en række undtagelser, f.eks. i tilfælde
      hvor parret allerede har eller venter børn.”
      Ja så vi skal ikke forbyde, fordi et forbud må vmå forsynes med undtagelser. Så folk skal bare enavle børn,og bagefter have amnesti, hvorved selve grundtanken med forbuddet ophæves.
      Det er afgjort en interessant konservativ ånd, der for tiden besjæler justitsministeriet.
      Samme justitsminister har i Politiken gjort rede for, at hun ville modsætte sig et britisk forslag om at ophæve EMK’s forbud mod udvisning af terrorister til tortur.
      Og så sent som i år har hun på klassisk rød stue måde argumenteret for, at våbenloven skal strammes uden specifikt sigte på den asociale adfærd, uden hvilken våben ville være unødvendige.

      perhdk@gmail.com

      Kommentar by PerH — 3. august 2008 @ 12:20

    19. #13 “I det dekadente feminiserede klima kan vi desværre ikke genoptage romersk gengældelse, selv om det utvivlsomt ville have en afskrækkende virkning på visse primitivistiske grupper.”

      ALT tyder på at det er den vej det (desværre) kommer til at gå !

      Kommentar by M16 — 3. august 2008 @ 12:22

    20. Er bare SÅ træt af de muslimske slyngler!

      Kommentar by Holger Danske — 3. august 2008 @ 12:49

    21. “Er bare SÅ træt af de muslimske slyngler!”

      Hmm – jeg er faktisk mest træt af de venstreorienterede “gutmenschen”, som har muliggjort og stadig muliggør, dette vanvittige selvmorderiske multikultiprojekt! De primitive udøvere af voldsideologien, gør jo blot som forventet!

      Kommentar by Pamfilius — 3. august 2008 @ 12:58

    22. 17 Kim Poulsen

      “Er valgret for kvinder en betingelse for at kalde en styreform for demokrati ?”

      Demokrati betyder som bekendt folkestyre. Folket består af kvinder og mænd.
      Valgret for begge køn er således en betingelse for at kalde en styreform for demokrati. Valgret kun for det ene køn er skindemokrati.

      Ønsker du fratage kvinder stemmeretten?
      I så fald så er det på tide, at du tager dine muslimske brødre i hånden!

      Kommentar by Johansen — 3. august 2008 @ 13:32

    23. Kære Broholm og andre,
      vend jeres afmagt og fortvivlelse om til had. Had til den muslimske infektion der har angrebet landet. Brug jeres tid til at underminere de beskidte perkere. Tag fotos af dem og deres nummerplader, når de laver kriminalitet og meld jer til skydning i den lokale skydeklub.
      Der kommer forhåbentligt snart et opgør med de svin og så er I parate og I kan danne smågrupper af civile der bekæmper alle de wannabe-terrorister.
      Når tiden kommer, så gå efter de unge knægte (10-40 år) der laver mest vold og fødemaskinerne der fremavler indavlede perkere i store klumper.
      Brug også ventetiden til at påvirke jeres omgivelser. Brug sobre og vedholdende samtaler og få dem til at holde op med at tage på charterferie til Tyrkiet, Ægypten m.m. overbevis dem om, at det er skadeligt for landet – deres eget land – hvis de bliver ved med at smide penge ned til perkerne. Undgå også den lokale grøntsags-perker, (de betaler jo hverken moms eller skat) og kiosk. lad være med at købe dadler til jul og/eller krydderier der er lavet i mellemøsten. Lad være med at støtte danske virksomheder, som sælger ud af deres sjæl for ussel mammon til mellemøsten (Arla, Grundfoss osv osv.) – skriv til selvsamme virksomheders direktører, bestyrelsesmedlemmer, at I og jeres vennekreds ikke længere vil købe deres produkter i Danmark, så længe de sælger til terrorstaterne i mellemøsten (terrorstat=hvor islam er fremherskende).
      Vær parate.Start en revolution. Red jeres land.
      Vi ses på barrikaderne, når landet skal forsvares!!

      Venlig hilsen “den hadefulde/ondskabsfulde”, der betragter sig selv som penicillin imod den muslimske infektion :-)

      Kommentar by Onion — 3. august 2008 @ 13:39

    24. Det er en fejlagtig opfattelse, at alene de venstreorienterede bærer ansvaret for udviklingen, og at VKO i 2001 frelste Danmark ved det såkaldte systemskifte. Dansk Folkeparti, Venstre og De Konservative har ikke stoppet indvandringen – tværtimod, disse tre partier står bag den største indvandring i 25 år. Skal man endelig pege på ansvarlige politiske partier i forbindelse med den katastrofale fremmedgørelse af Danmark, som Uriasposten dagligt beretter om, så må vi også pege på de såkaldte borgerlige partier som medansvarlige.

      Kommentar by Daniel — 3. august 2008 @ 14:17

    25. @13

      Jeg anskuer det lidt anderledes.

      Jeg vil faktisk takke de danskere, der blive boende i disse kvarterer og ved deres tilstedeværelse insisterer på, at alle områder i Danmark naturligvis er for danskere. Samtidig skal der lyde en yderligere tak, fordi mange af dem vedholdende rapporterer om forholdene disse steder. De fortjener derfor respekt. Men de burde naturligvis være opmærksomme på, at deres stemmer ved valgene bør følge deres oplevelser.

      Kommentar by Vandtro — 3. august 2008 @ 14:43

    26. Indvandringen af økonomiske bekvemmelighedsflygtninge fra middelalderlandene i mellemøsten er iøjeblikket alt for høj, selvom den var meget større/værre i de røde og de radigales regeringstid. Det må være på tide med yderligere opstramninger af fremmedpolitiken, f.eks hjemsendelser af bekvemmelighedsflygtninge og kriminelle udlændinge.

      Kommentar by Poul — 3. august 2008 @ 15:10

    27. #24.
      Det er korrekt, Daniel.
      De borgerlige, specielt de konservative, har absolut ikke været på danskernes side i denne strid.

      Så sent som i dag, er den første konservative kommentar kommet som følge af Thulesen Dahl’s krav om at være medbestemmende, når EU politikken fastlægges.
      “Vi har meget faste meninger om EU politikken”, siger Henriette Kjær.
      Det må de også gerne have, men de skal ikke hindre andre, der har ligeså stærke meninger.

      falkeøje

      Kommentar by falkeøje — 3. august 2008 @ 15:14

    28. OT

      Partisantørklæde og kønsdiskriminerende hijab som reklame for København:

      http://www3.kk.dk/oplevforskellighed.aspx

      Kommentar by Janne — 3. august 2008 @ 16:39

    29. 28 Janne

      Ét af indsatsområderne er “Herunder forebyggelsen og bekæmpelsen af radikalisering blandt byens borgere og indsatsen mod diskrimination.”

      Gad vide hvad det er for en radikalisering, der hentydes til?

      Hvor hyklerisk at Københavns kommune vil bekæmpe diskrimination. De diskriminerer jo helt vildt selv ved at favorisere muslimske præferencer på madområdet i samtlige af deres folkeskoler:

      http://universalgeni.wordpress.com/?s=k%C3%B8benhavn

      Kommentar by Johansen — 3. august 2008 @ 16:56

    30. ->24
      Ja, det er terroristerne på højrefløjen der har misrøgtet landet på det groveste, og når en af bror stalins drenge på den guddommelige venstrefløj, forsigtigt har prøvet at gøre opmærksom på de problemer der er med fredens religion, er de blevet groft chikaneret og flere af dem har endda været udsat for grove overfald, og selv pensionister slå de ned de her landsforrædere fra DF, og man kan ligeså godt lade være med at ringe til politiet, fordi de beskytte kun disse mulim importøre som Langballe m.fl.

      Kommentar by Fritz — 3. august 2008 @ 17:52

    31. Når man klikker på det link, Janne anfører i 28, ser jeg foroven en mand som på sin trøje har et billede af en hånd der peger med en pistol.
      Ser I også det? Er det tilfældet, vil jeg godt have forslag til, hvad der skal gøres ved det.

      Kommentar by Niels P. — 3. august 2008 @ 19:26

    32. Fritz, mange indvandrermodstandere forstår desværre ikke, at også de borgerlige partier står bag indvandringen. Indvandringen er som sagt den største i 25 år, så når de borgerlige taler om en stram udlændingepolitik så er det alene et spil for galleriet. De borgerlige er således ikke meget bedre end Socialdemokraterne og De Radikale på udlændingeområdet; de er bare gode til at give et forkert billede af den førte udlændingepolitik over for vælgerne. I øvrigt er der langt flere fremmede i landet end der var i 2001.

      Kommentar by Daniel — 3. august 2008 @ 19:33

    33. -> 31

      “Når man klikker på det link, Janne anfører i 28, ser jeg foroven en mand som på sin trøje har et billede af en hånd der peger med en pistol.”

      Enig – det er en pistol, guderne må vide hvilke budskab Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen i Københavns kommune ønsker at sende med dette billed.

      Burka, pistoler og dialøgnbænke – ja København er i sandheden blevet multikulturel!

      Kommentar by Pamfilius — 3. august 2008 @ 20:08

    34. OT:
      Lige set en udsendelse om hærmyrer i Østafrika. Den kunne ligeså godt have handlet om muslimer… ;)

      Kommentar by AN — 3. august 2008 @ 20:14

    35. 34 AN

      Apropos myrer

      Den tidligere hærchef i Israel udtalte ved sin afsked, at muslimerne var lgesom myrer. De underminerer det hele.
      For det udsagn fik han verbale tæsk i de israelske medier.

      Kommentar by Johansen — 3. august 2008 @ 20:21

    36. @31 og 33
      Nå, nu er billedet pludseligt udskiftet med en nydelig østasiatisk kvinde.

      Kommentar by NIels P. — 3. august 2008 @ 20:37

    37. Til 25 (Vandtro).
      Jeg kunne for så vidt give dig helt ret, hvis den gammeldanske minoritet i disse herlige parallelsamfund var aktive i kampen mod den fremmede voldskultur, men alt for ofte hører man om folk fra Nørrebro, der beklager sig over symtomerne på voldskulturen men som samtidig forsikrer alle om, at indvandrerne er gode naboer og andet i samme skuffe.
      Iøvrigt er der jo forskel på at forblive i et ghettoområde som et bevidst valg truffet i overensstemmelse og til bevarelse af dansk sindelag, og på defensivt at optræde som dhimmier. Hvis alle danskerne fraflyttede Gellerupparken, Vollsmose og Nørrebro ville de fremmede (oftest muslimske) kriminelle aktører jo stikke ud som nudister i victoriatiden. Med mindre folk skulle bevæbne sig, hvilket er ulovligt og umuligt, medvirker danskerne i ghettoområderne kun til at yde et skær af legitimitet til det parasitiske og voldelige fremmedsegment.
      Det irriterer mig også, at man ofte må lægge ører til erklæringer fra tilbageblivende danskere om, at flertallet af indvandrerne er gode nok, og at det hele kun er sociale problemer.
      Til 32 (Daniel).
      Jeg tror, at mange borgerlige er ved at vågne af deres slummer. Folk kan godtage selv en dårlig udvikling, hvis dårligdommene kommer i små dryp. Jeg har hele tiden håbet, at enten de rettroende muslimer eller det internationale samfund ville overspille deres trumpfer og derved fremskynde udviklingen så meget, at langsom tilvænning ikke længere er en mulighed selv for de mest virkelighedsresistente. EF-domstolens åbning af ladeporten for at afviste udlændinge og alle andre med midlertidigt ophold på et EU-lands territorium er en gave til os.
      Meget mere af den slags, og det kan kun gå for langsomt.

      Kommentar by PerH — 3. august 2008 @ 20:38

    38. Undskylder at jeg har afledt trådens emne, men Københavns Kommune fejre skam nationaldag, kan jeg se. Det er bare ikke den danske. Den er jo også alt for dansk. Det går ikke an i København. Københavns Kommune reklamerer tværtimod for både den pakistanske og den indiske af slagsen.

      http://www3.kk.dk/oplevforskellighed.aspx

      At lave dialogbænke for offentlige midler er at politisere det offentlige rum. At politisere bænke der tilhører alle. Øv en dårlig skik. Dialog er efterhånden blevet til et skældsord fordi ordet er blevet skambrugt af venstrefløjen. Dialogbænke min bare… – dialog er noget man har med udemokratiske lande som Iran og Syrien, ikke sandt.

      Gad vide hvor mange af kommunens penge der bliver brugt på al den danskudslettende festivitas og på at lave denne usmagelige og kønsdiskriminerende hjemmeside. Penge som kunne bruges på bedre vilkår til f.eks. ældre på plejehjem og syge eller til billige boliger som den socialdemokratiske borgmester vel egentlig har lovet københavnske borgere.

      M.h.t. at der efterhånden er en del borgere i ghettoområder der føler sig utrygge, så kan det jo kun gøre en endnu mere trist at være vidne til endnu en dansk borger der nærmest lever i fængsel fordi den rå multikultur junglelov breder sig i Danmark.

      I Århus Stiftstidende kan man læse om at der efterhånden er mange belastede områder i Århus. Så den kvinde der taler sin nød til avisen ovenover, bliver nok ikke den sidste vi skal opleve fortælle om det at være tvunget til at have multikulturel ‘fodlænke’ på kun fordi der er naboer der ikke kan lade andre være i fred.

      Kommentar by Janne — 3. august 2008 @ 21:47

    39. -> 36

      Søreme ja – jeg har dog gemt det oprindelige billed, måske Jakob Haugaard har en god fyldstgørende multikulturel og politisk korrekt forklaring!

      Kommentar by Pamfilius — 3. august 2008 @ 21:52

    40. Hæhæ – fejring af den pakistanske nationaldag, dialogbænke og unge arabere med pistoler afbildet på T-shirts, hold kæft nogle tåber!!!

      Kommentar by Pamfilius — 3. august 2008 @ 21:59

    41. 40 Pamfilius

      Ræverødt bystyre ledet af mareRitt, når det er værst. De trænger til et systemskifte i Københavns kommune, gør de :-)

      Jeg nåede desværre ikke at se billedet med pistolen.
      Hvor uforskammet af Københavns kommune at afbilde kvinder i kvindediskriminerende islamisk uniform. Hvilken hån mod de kvinder, som bliver tvunget ned i hættemågekostumet!

      Kommentar by Johansen — 3. august 2008 @ 22:17

    42. Re: Myrer.

      Bemærk at Sønderjyllands nationalsang “Det haver så nyeligen regnet”,blev fjernet fra Højskolesangbogen ved sidste nyudgivelse. Sangen synges meget, den har en smuk melodi, men i teksten står “Frø af ugræs er føget over hegnet”, og det blev den radikale højskoleverden for meget.

      Det næste der falder for den politiske korrektheds økse, er vel alle beskrivelser af gøgeungers opvækst. Gøgeæg lægges i andre fugles reder, småfugle som tornsangere og den slags. Så snart de klækkes vipper de værtsfuglenes unger og æg ud af reden, og er ved at slå værtsfuglene ihjel med deres fordringsbehov, gøgeungen er ofte meget større end dens ufrivillige værtsfugle.

      Det bliver vel forbudt at tale om på linie med Peter Plys, Grislingen, sparegrisen, Kaptajn Haddock, eller også omskrives det som nogle af Grimms eventyr, der har fået en sort prins indskrevet. Ikke en ond sortklædet fyr på en sort hest med skumle planer og prinsens fremtid, men en ægte politisk korrekt neger, som en person af den negroide race vel må hedde.

      Kommentar by PeterK — 3. august 2008 @ 22:30

    43. Jeg tror, at slaget er tabt. Dem der kæmper imod islamiseringen, kan kun forhale katastrofen i tid. Sandsynligvis (desværre) vil katastrofepolitikere og deres vælgere, der er over 65 år gå i graven uden at blive så meget konfronteret med deres berigelse, at de kommer til at græde snot over deres fejltagelse.
      Det triste ved at være med i forhalingen af islamiseringen er, at de virkelige skurke kører med på frihjul.

      Kommentar by Menig 442 — 3. august 2008 @ 22:30

    44. @41 Johansen
      Bilederne på den københavnske hjemmeside veksler, men vender tilbage. Det sker omtrent i samme tempo, som der begås vold og hærværk i Gellerup og Bispehaven. Altså hele tiden…
      @42 PeterK
      Preusserne forbød allerede i 1890’erne sønderjyderne at synge “Det haver så nyligen regnet”. Under besættelsen forbød tyskerne hele Danmark at synge den. Men i 1950’ernes folkeskole var jeg med til at synge den mange gange. Nu er den åbentbart igen forbudt, så de fremmede kan føle sig hjemme, og vi andre besat. “Og de troede, at Hjærtebaand kan briste, og de troede, at glemmes kan vor Ret. De skal vide, at de aldrig ser de sidste, de skal vide, at ingen bliver træt”.

      Kommentar by Niels P. — 3. august 2008 @ 23:29

    45. […] Prove me wrong. […]

      Pingback by The Citizen » Blog Archive » Ingen nævnt, ingen glemt — 3. august 2008 @ 23:33

    46. 3. august bringer TV2, Østjylland, en opfølgning af denne tråds historie om vold og hærværk i Bispehaven fra 2. august. Der vises nogle episoder, og fortælles om at politi og Århus-myndigheder nu vil skride ind: http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/?r=7

      Kommentar by Niels P. — 4. august 2008 @ 00:03

    47. […] 3. eksempel på få dage med  racistisk vold mod danskere (to på Uriasposten fra Århus). Hvad er mørketallet  på denne  terror, eller m.a.o hvor mange er skræmt til […]

      Pingback by Snaphanen » “Der er ikke plads til danskere i Skovparken” — 4. august 2008 @ 01:10

    48. Det haver så nyligen regnet
      Tekst: Johan Ottosen, 1890
      Melodi: Dansk folkemelodi

      Det haver så nyligen regnet,
      det har stormet og pisket i vor lund.
      Frø af ugræs er føget over hegnet,
      åg på nakke og lås for vor mund.
      Årets løb har sin lov,
      der blev lyst i vor skov,
      ak, hvor kort, indtil alt er stormens rov.

      Det har regnet – men regnen gav grøde,
      det har stormet – men stormen gjorde stærk.
      Som de tro’de, at skoven alt var øde,
      så de vårkraftens spirende værk.
      For de gamle, som faldt,
      er der ny overalt,
      de vil møde, hver gang der bliver kaldt.

      Og de tro’de, at hjertebånd kan briste,
      og de tro’de, at glemmes kan vor ret!
      De skal vide, de aldrig ser de sidste,
      de skal vide, at ingen bliver træt.
      Thi som årene randt,
      sås det: båndene bandt,
      kræfter fødtes for kræfterne, som svandt.

      De kan spærre med farver og med pæle,
      de kan lokke med løfter og med løn, –
      fælles sprog giver vore tanker mæle,
      fælles vilje gør kampdagen skøn.
      Nye stridsmænd skal der,
      nye stridsmænd skal her
      slutte kreds om den fane, vi har kær.

      Ja – det haver så nyligen regnet,
      og de træer de drypper endnu,
      mangen eg er for uvejret segnet,
      men endda er vi frejdige i hu;
      viger ej ud af spor,
      for vi kender det ord:
      Det har slet ingen hast for dem, som tror,
      – viger ej ud af spor,
      for vi kender det ord:
      Det har slet ingen hast for dem, som tror.

      “Frø af ugræs er føget over hegnet,”
      “og de tro’de, at glemmes kan vor ret!”
      “fælles sprog giver vore tanker mæle,”
      “slutte kreds om den fane, vi har kær.”

      Uha, ja det er godt nok en farlig sang !!!!

      Kommentar by M16 — 4. august 2008 @ 07:21

    49. M16
      Den er farlig, farlig for dem som vil EUSSR og “multi”kultur, for når jeg sidder og læser den, rames jeg af den samme stolthed i sjælen, som når jeg stod foran bygninger fulde af levende lys en 4 maj.
      Det er netop disse ting der skal lægges låg på, så vi “klamme nationalister” ikke mindes hvorfor vi elsker vort land, alt skal søbes til med selvhad til den danske nation og en fremhævning af hvor godt muslimistand er, for der kan man få kebab og en mørk elsker.

      Nu har jeg i den sidste månede været meget nedtrykt over tingenes tilstand, men da jeg så teksten til den gamle sang, sprang alle de minder frem framin barndom, alle de minder der fylder en med glæde og stolthed over det at være DANSK, ikke dansker på den radiækle måde, men ægte DANSK.

      Frem kom mindet om dengang min far fortalt om farfar, som aldrig sagde et ord om hvad han havde lavet under krigen, men i hans gemme lå takkebreve fra engelske flyvere han havde gemt på høloftet.
      Om dengang han fortalte om tipoldefar der havde deltaget i skanserne ved Dybøl, og som altid sang for på de nationale sange siden.
      De mange ture til krigergrave og frihedsmuseum, hvor man med fast stemme blev “indoktrineret” i at man aldrig måtte lade DK falde så dybt som det faldt i 1940.

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 4. august 2008 @ 08:32

    50. Lad os ikke gøre/tænke politik sværere end det er.
      Så vandt de kulturkampen Steen Gade og Fru Weiss.
      vi vil aldrig glemme dem.

      Kommentar by pk — 4. august 2008 @ 09:39

    51. Ja symbolikken er tommetyk, men jeg får gåsehud hver gang jeg læser den. Klarere kan det vel ikke siges:

      “Frø af ugræs er føget over hegnet,
      åg på nakke og lås for vor mund.”

      Jeg læste forleden et læserbrev, hvor en mand i Århus klagede sig over at han betalte så meget i skat, og hver gang han henvendte sig til ’systemet’ kostede det penge alligevel, og servicen var elendig. Hvad gik alle pengene dog til?

      Svaret er soleklart for den der vil se.

      Kommentar by PeterK — 4. august 2008 @ 11:08

    52. #51 “Hvad gik alle pengene dog til?”

      Tja hvis vi ikke skulle bruge så mange penge på “dem”, så var der snilt råd til et par storebælts broer eller tre, og en hver by med +10,000 indbygger kunne ha’ deres ejet sygehus.

      Kommentar by M16 — 4. august 2008 @ 13:27

    RSS feed for comments on this post.