5. oktober 2014

Ny militant organisation: ‘Revolutionære Antifascister’ – Dansk søsterorg. til Revolutionäre Fronten?

I november sidste år bragte venstreradikale Modkraft.dk en artikel om anholdelser af Revolutionäre Fronten-militante, og ledsagede artiklen med et foto af en unavngiven maskeret dansk solidaritetsgruppe foran den svenske ambassade med banneren ‘Deres våben – Repression, Vores styrke – solidaritet’. I sidste uge navngav samme venstrefløjsmedie gruppen som værende Revolutionære Antifascister, der var anbefalere af ‘Antifascistisk 1. maj’, og en videreførelse af navnet Københavnske Antifascister, der tidligere på året arrangerede en bustur til en større mødeterror-event i Dresden.

(Revolutionære Antifascister, grundlagt medio 2014; Collage: Modkraft.dk, Projektantifa.dk)

Alt indikerer, at Danmark har fået en søsterorganisation til Revolutionäre Fronten, hvad meget vel kan være en afledt konsekvens af de årelange retsager mod ledende medlemmer af Antifascistisk Aktion (og/eller Researchkollektivet Redox). I Sverige er de mere voldelige end AFA, og det er således ikke en queerteoretisk diskussionsklub RA sympatiserer med.

Sigtelserne inkluderer hærværk (økse, køller, ammoniak, røgbomber…), voldelige angreb (slag med knojern, spark mod hovedet, på liggende…), forsøg på ‘mordbrand’ og forberedelse af samme, og så selvfølgelig en masse trusler, blandt andet mod Anna Jonsson fra Svenskernas Parti, som Urias-læsere måske husker fra Uppdrag Granskning-dokumentaren. Retsagerne er ikke afsluttede, men i skrivende stund har 14 personer tilsammen fået mere end tolv års fængsel i byretten. Herunder Nick Staffas og Dennis Miraballes, der førte an i angrebene på Anna Jonsson.

Herunder lidt fra Modkraft.dk’s interview med to dæknavne fra den danske søsterorganisation – Revolutionære Antifascister vil være inkluderende (26. september 2014; let ændret opsætning).

“‘Vores formål er at bekæmpe fascisme og andre ekstreme højrefløjsbevægelser og modsætte os undertrykkende strømninger i samfundet.’

Sætningen lyder en anelse bekendt, men den kommer fra et dugfrisk politisk grundlag, forfattet af gruppen Revolutionære Antifascister, en ny københavnsk organisation.

Hvem er det og hvorfor har man besluttet sig for at lave (endnu) en antifascistisk organisation i København?

[…]

Hvad er Revolutionære Antifascister?

Helena: Vi prøver at lave en organisation, der fordrer selvorganisering. Vi er en gruppe af grupper, som laver antifascistisk arbejde.


Karl: Vi er både et netværk og samtidigt en fast struktureret organisation, der ikke nødvendigvis begrænser sig til København. Det er dog tilfældet i øjeblikket. Lige nu har vi aktiviteter og medlemmer i Nordvest, Nørrebro, Christianshavn, Vesterbro samt Sydhavnen.

Derudover tager vi aktivt stilling til antifascisme, og samtidig er en revolutionær venstreorienteret gruppe. Det betyder, vi forholder os til mange ting, eksempelvis sexisme og heterosexisme, internt såvel som eksternt. Queer-analyser fylder ret meget hos os.

Hvor gammel er RA?

Karl: Det er svært at svare på. Gruppen opstod hen ad vejen. Det stiftende møde holdt vi for 3- 4 måneder siden, men reelt set har vi været aktive i længere tid. Det er mere end et halvt år siden, vi indkaldte til noget med navnet Revolutionære Antifascister. …

Hvor fast organiseret er jeres gruppe?

Helena: Der er mange som gerne vil lave antifascistisk politik, men på en måde som passer til deres hverdag, og som ikke er så bindende. Det tilbyder vores organisering. Den giver mulighed for, at folk ved brug af affinity-grupper kan lave de aktiviteter, der passer dem, og rykke, når det er nødvendigt [Affinity-grupper er mindre enheder, der kan agere hurtigt alene eller i fællesskab med andre. De består typisk af 5-6 personer, red.].


Karl: Samtidigt har vi fælles koordinering ved hjælp af vores hovedorganisation.


(Anna Jonsson, SvP-Västerås, udsat for hærværk, truet på livet, overfaldet ifm. retsag af Nick Staffas)

Hvorfor skal København have en ny antifascistisk gruppe?

Helena: Jeg synes, at der har været et konkret behov. Der har manglet en organisering der gjorde, at folk kunne imødegå fascister, når de var til stede i København.

Der er jo også andre antifascistiske organisationer. Nu tænker jeg ikke kun på Antifacistisk Aktion (AFA), men også på Racismefri By, Antiracistisk Netværk (ARN), m.fl. Hvorfor er i ikke gået med i de grupper, i stedet for at starte jeres egen?

Helena: Det har mest af alt været et spørgsmål om, hvilken organisatorisk størrelse, man har haft lyst til at være med i. Konkret var det her med, at vi er netværksbaserede og mange ‘grupper i gruppen’ vigtigt for os.

Der findes efterhånden mange antifascistiske og antiracistiske grupper. Kan det aldrig blive for mange? Er der så mange fascister at bekæmpe?

Karl: Spørgsmålet er, om der nogensinde kan være nok grupper, til at bekæmpe fascisme. Det er jo tydeligt, at problemet med fascister er eskaleret, særligt i København. Så ja, vi mener der er berettigelse til endnu en gruppe.

[…]

Hvad er tankerne bag jeres logo? Her tænker jeg på det logo, som i brugte til 1. maj i år med to totenschlägere – slagvåben – i sig?

Karl: Vi har mange forskellige logoer. Kun top og bund i logoet [‘Revolutionære’ og ‘Antifascister’ samt det sort/røde] skal gå igen. Resten er op til fri fortolkning. Lige nu har vi vedtaget 20 logoer, som alle står frit for at bruge.
 …

I synes ikke det er problematisk at bruge slagvåben i et logo?

Karl: Det var noget, der blev brugt dengang. Jeg tror ikke man vil se det i alle mulige andre sammenhænge. Idéen med at have så mange er, at vi har mange ansigter og måder at udtrykke os på. Vi vil ikke binde os til et udtryk, og en måde at agere på.

Hvad er rammerne for jeres aktionsformer?

Helena: Vi har ladet det være op til de enkelte grupper. Nogle grupper har stort fokus på militans, andre arbejder slet ikke med det.


Karl: Vores ønske er at være mest muligt virksomme. De handlinger, vi udfører, skal være dem, der virker bedst til den givne situation. Det er vigtigt for os, at vi har åben og ærlig dialog i vores gruppe, så vi snakker naturligvis om aktionsformer internt, og vi vil til hver en tid være meget klare i mælet om aktionsformer, hvis vi indkalder til noget.

Hvordan tackler I, at I har så frie rammer for militans?

Karl: Det er noget, vi taler om på fællesmøder…

Helena: Mange af os har netværk, der strækker sig udover København og Danmark. På den måde er vi koblet til andre grupper.

Karl: Vi har ingen formelle samarbejdspartnere, da vi er så nye, men det får vi helt sikkert i fremtiden. Vi er en internationalt orienteret gruppe.”

Oploadet Kl. 09:26 af Kim Møller — Direkte link37 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/60545/trackback

37 Comments »

  1. Hurra, nu bliver der endeligt grebet ind over for muslimernes racisme og vold mod de rigtige danskere!

    Endelig har venstrefløjen indset deres stupide og naive tilgang til multikulturen og vil nu gøre det godt igen for alle de ofre som de har påduttet multikulturens medfølgende vold, voldtægt, mord, røveri osv. Herligt at de er blevet klogere!

    Ps. De skal bare lige huske på at det er deres ofre som bestemmer regningens pris og hvornår den er betalt ud. Det bliver ikke billigt!

    Kommentar by Jesper — 5. oktober 2014 @ 09:50

  2. “Nogle grupper har stort fokus på militans, andre arbejder slet ikke med det.
”
    Moralsk afstumpethed og foragt for almen sproglig dannelse udtrykt i en og samme korte sætning.
    Man græmmes.

    Kommentar by monse — 5. oktober 2014 @ 10:45

  3. Der er også rigtig god fornuft i at lave så mange forskellige grupper som muligt specielt når der skal deles penge ud fra stat og kommune. For ikke at tale om den øget spredning af ansvar og især det plausible i at nægte kendskab til en given forbrydelse. Hvilket naturligvis må komme når det er den voldelige venstrefløj vi har med at gøre.

    De unge nutildags. De tænker da også på alt :)

    Kommentar by Santor — 5. oktober 2014 @ 10:46

  4. Må jeg igen anbefale ‘Kokainens pris’ del 5, hvor Vejby er i Colombia og er på patrulje med colombiansk politi? Kan ses på dr.dk

    Her får han forklaret, at en stor del af markedet og cocamarkerne tilhører en såkaldt venstreorienteret gruppe kaldet FARC.

    De danske tilhængere og støtter til denne gruppe blev for et års tid siden delvist, men også kun delvist, frikendt for at have støttet en terrorgruppe. Typisk dansk.

    FARC er på både USA’s og EU’s liste over terrororganisationer.

    Så revolutionære antifascister, min bare…Hop i Nordhavnen, jeg vil se med giftig glæde på, at I drukner, for I kan hverken tænke eller svømme.

    Kommentar by Henrik Petersen — 5. oktober 2014 @ 11:26

  5. Højrefløjs fascisme. Tja, rotterne yngler og deres åndelige føde: Højrefløjs fascisme.

    Oplysning: Fascisterne er venstreamøber med eneretten til sandheden om Utopia og englesang.

    Idioter.

    Kommentar by Iznogut — 5. oktober 2014 @ 11:28

  6. Jeg bed mærke i denne her:

    “Helena: Det har mest af alt været et spørgsmål om, hvilken organisatorisk størrelse, man har haft lyst til at være med i. Konkret var det her med, at vi er netværksbaserede og mange ‘grupper i gruppen’ vigtigt for os. …”.

    Det kaldtes i gammelkommunistisk tid for celler, fordi ingen måtte vide for meget om det øvrige i gruppen, kun om den enkelte celle. Så var der grænser for, hvor mange man kunne fange via en enkelt idiot.

    Og udsagnet fra den blæste ‘Helena’ om, hvad man har haft ‘lyst til at være med i”, siger alt!
    Når lyst bliver oversat, hedder det: Alle, vi ikke kan lide, tæsker vi løs på.

    Politisk debat og tolerance vil være og forblive uforståelige fremmedord for denne tåbe.

    Kommentar by Henrik Petersen — 5. oktober 2014 @ 11:43

  7. Heldigvis eksisterer der exit-programmer for personer, der gerne vil ud af miljøet. Enhedslisten for eksempel.

    Kommentar by BE — 5. oktober 2014 @ 12:13

  8. “Det er jo tydeligt, at problemet med fascister er eskaleret, særligt i København.”

    Det har fascisten fuldstændigt ret i.

    Hvad skete der forresten med den paragraf i grundloven der siger at borgere har ret til at samle sig i foreninger så længe de ikke opfordrer til vold imod andre?
    eksisterer den stadig? Gør politiet?

    Kommentar by Per — 5. oktober 2014 @ 12:32

  9. Sammenrendet af røde facister og nazister er, vel af flere grunde, i gang med at omgruppere.

    Hammersmeden kunne berette, AFA i Berlin er i opløsning.

    http://hammersmeden.wordpress.com/2014/09/14/antifa-berlin-har-oplost-sig-selv/#more-3934

    Mit gæt er, at vi vil komme til at se regulær terrorisme fra den kant. Og at den gruppe der her melder ud, vil deltage som støtte med logistik.

    Kommentar by Hans Und — 5. oktober 2014 @ 13:12

  10. Ha Ha, hold kæft en bunke fjolser, jeg ved ikke hvad der bekymrer mig mest, fascist-islamister eller fascist-kommunister…. Antifa folket er den største bunke idioter der nogensinde har eksisteret, de tror stadigvæk at en ny hitler kan opstå, uuuuh den hvide race bliver kollektivt ond igen!! de er fyldt med så meget selvhad at de er totalt blinde overfor de meget større trusler.

    Kommentar by Flaskeposten — 5. oktober 2014 @ 13:23

  11. Det ville være interessant at vide mere præcist, hvilken form for anderledes tænkende de ønsker at angribe, forfølge og slå ned i ‘tolerancens’ navn. Kodeordet er naturligvis ‘fascisme’, så jeg citerer John T. Flynn fra As We Go Marching (1944):

    Vi kan nu opremse alle nødvendige ingredienser i fascisme. Det er en samfundsindretning:

    1. Hvor regeringen ikke anerkender nogen grænse for sin magt – totalitarisme.

    2. Hvor den ubegrænsede regeringsmagt styres af en diktator – førerprincippet.

    3. Hvor regeringen er indrettet til at styre det kapitalistiske system – under et enormt bureaukrati.

    4. Hvor det økonomiske system er organiseret efter den syndikalistiske model, dvs. efter grupper af producenter opdelt efter fag og professionelle kategorier, under statslig ledelse.

    5. Hvor regeringen og de syndikalistiske organisationer styrer det kapitalistiske system efter et planlagt, autokratisk princip.

    6. Hvor regeringen anser sig selv for ansvarlig for at forsyne nationen med tilstrækkelig købekraft ved hjælp af offentligt forbrug og låntagning

    7. Hvor militarisme bruges som en bevidst mekanisme til at øge det offentlige forbrug, og

    8. Hvor imperialisme indrages som en politik, der er en uundgåelige konsekvens af militarismen og andre elementer af fascisme.

    Når en nation bruger alle disse metoder, kan den regnes for fascistisk.

    Jeg mener dog at Flynn, i sin dybtgående analyse af den økonomiske baggrund for fascismen i Italien, undervurderer nødvendigheden af gadevold i de fascistiske systemer, samt undergravelse af individuelle rettigheder. Til debat vil jeg foreslå at tilføje disse to punkter:

    9. Personlige rettigheder underordnes systemets behov.

    10. Modstand mod det fascistiske system holdes nede af enheder uden ansvar overfor love eller domstole.

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 5. oktober 2014 @ 13:51

  12. Man ser en sort skikkelse med en kølle, der jagter et nazisymbol.
    Det er opfordring til politisk vold, og bør straffes.

    Kommentar by k.m. — 5. oktober 2014 @ 14:33

  13. -> Per 12:32

    Jeg gætter på, at du tænker på Grundlovens §78, i særdeleshed stk. 2.

    -> Flaskeposten 13:23

    Personligt finder jeg det vanskeligt at skelne mellem islamister og muslimer. For mig er det same-same.
    Men helt enig: Kommunister og muslimer er fascister hele bundtet.

    I Uriasposten-arkivet kan man højst sandsynligt finde dén post, hvor en flok AFA-idioter fik tæsk af en flok muslim-idioter. Dét var fornøjelig læsning. Lad dem endelig i solidaritetens navn tæske hinanden til lirekassemænd!
    Nå nej, så koster de i sundhedsvæsenet, korrigerer: Lad dem endelig slå hinanden ihjel.

    Same goes for de såkaldte ‘hellige krigere’ aka debile muslimer, der tager til ISIL og omegn. Lad dem dog dø i fred, så de opdager, at de ca. 72 jomfruer for det første langt fra er jomfruer, for det andet ekstremt slidte af for mange ‘martyrer’.

    Kommentar by Henrik Petersen — 5. oktober 2014 @ 14:57

  14. Henrik, jeg mener der er en forskel:

    Islamister er muslimer, der tager islam alvorligt.

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 5. oktober 2014 @ 15:11

  15. Personligt bryder jeg mig ikke om betegnelsen “islamister”.

    Er de i virkeligheden ikke bare sande/retroende muslimer, hvor de andre derimod ikke følger bogen til punkt og prikke?

    Kommentar by NulTolerance — 5. oktober 2014 @ 15:33

  16. -> Henrik Ræder Clausen: Måske har du ret. Du ved det ikke, jeg ved det ikke, men jeg ved dette:

    Vi hører aldrig fra det efter sigende store flertal af muslimer, der ikke tager islam alvorligt. Der burde være nogle stykker, da islam er uhyre vanskeligt at tage alvorligt, selv om arabere og øvrige menaper ikke glimrer ved særlig begavelse.

    Der er heller ikke mange normale mennesker, måske bortset fra i bibelbæltet i USA og på nordvestkysten i Jylland (Indre Mission og omegn) der tager Gamle Testamente alvorligt.

    Men der skiller flertallet af kulturkristne sig ud ved at være hamrende ligeglade med tosserne og tør gøre opmærksom på det.
    Selv er jeg buddhist og således ligeglad med tosserierne.
    Yeps, jeg ved det, der er også skrupskøre buddhister, især munke, der ikke må give hånd til kvinder og ikke accepterer abort.

    Det der med et flertal af muslimer, der ikke tager islam alvorligt, savner jeg derimod.

    Selv en velmenende person som MF Ôslem Cekic fra SF krævede, så vidt jeg husker, at hendes ægtefælle, en etnisk dansk mand, konverterede til islam, før de kunne blive gift. Jeg har nævnt det for hende, men aldrig fået svar.

    Så ja, indtil det modsatte er bevist, er samtlige muslimer i mine øjne = islamister og dermed dødbringende for både hinanden og os andre.

    Kommentar by Henrik Petersen — 5. oktober 2014 @ 15:46

  17. Det Gamle Testamente fortæller ganske rigtigt om ganske mange kampe og krige – men de er altid begrænset i sted og i tid. Der er ingen åbne opfordringer til kamp mod ‘vantro’ eller lignende.

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 5. oktober 2014 @ 15:51

  18. -> Henrik Ræder Clausen 15:51

    Tak for oplysningen. Som nævnt kan jeg ikke komme i tanke om normale mennesker, der tager GT alvorligt. Er det i øvrigt ikke dér, det hævdes, at kvinder skal tie i offentlige forsamlinger, eller er det bare mig, der er så ligeglad med GT og NT? Og ja, jeg er forlængst udmeldt af Folkekirken, hvis præster, ok, nogle af dem, knuselsker muslimer mere end kristne.

    Andre end mig, der husker kirkebesættelsen i 1982 i Blågårds Kirke, var det vist, hvorefter der straks, udenom Schlüterregeringen men naturligvis med de Radikale blandt andet, i 1983 blev gennemtrumfet en palæstinensersærlov, så de afviste ’statsløse stakler’ kunne blive, fik familiesammenføring og siden har formeret sig så ganske talrigt i Danmark. Hvilket efterfølgende har ført til adskillige ghettoer og en enorm kriminalitetsrate?

    Kommentar by Henrik Petersen — 5. oktober 2014 @ 16:05

  19. 13, ja det var den. Paragraf 78 stk 2 lyder således: “Foreninger, der virker ved eller søger at nå deres mål ved vold, anstiftelse af vold eller lignende strafbar påvirkning af anderledes tænkende, bliver at opløse ved dom.”

    Den artikel på modkraft alene burde være nok bevis til at lukke dem og alle de andre AFA-lignende terrorceller ned, istedet udvider de, fordi de ved at det danske politi i sin nuværende form er en joke som er reduceret til at være skatteopkrævere for staten.

    Udover det: hvilke “fascistiske grupper” er det som tossen taler om som grundlaget for at opruste det “anti” fascistiske arbejde i københavn?

    De eneste voldelige grupper jeg kan komme i tanke om i københavn er 1: indvandrerbander 2: autonome/venstrefløjs ekstremister 3: rockere i interne konflikter 4: sporadiske fodbold hooligans ifb store kampe 5: ?

    Man kunne også spørge på en anden måde: hvad er mest sansynligt på nørrebro: at der er store nazistiske grupperinger som går frit rundt imellem autonome og muslimer på daglig basis og skræmmer folk i forholdet 1:5.000, eller at venstrefløjsekstremisterne har brug for en ydre fjende for at kunne dyrke deres voldshobby, og derfor opfinder spøgelser?

    Jeg ville nødigt bo på nørrebro som ung hvid skaldet mand, det ville ikke være første gang deres selvforstærkende paranoia gik udover uskyldige. De voldelige ultrafascistiske og racistiske muslimske unge skal dog nok gå fri, for brune mennesker kan som bekendt ikke være fascister, selv når de skriger “danskersvin” og tæsker bøsser i nattelivet.

    Jeg håber virkelig at indvandrerbanderne en dag får et problem med de autonome, at de på en eller anden måde får trådt dem over tæerne så de begynder at demonstrere for dem hvad “mangfoldighed” betyder på arabisk. Det er nok den eneste måde de fatter hvem der i virkeligheden står for fascismen i københavn.

    Kommentar by Per — 5. oktober 2014 @ 16:07

  20. Den med kvindernes snakken i forsamlingerne er fra et af Paulus’ breve, dvs. NT. Nu går jeg til en del foredrag rundt omkring, og må konstatere at problemet med snak i hjørnerne ikke synes mindre i dag end for 2000 år siden…

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 5. oktober 2014 @ 16:09

  21. …og nu vi er i Faktaboksen: Hvem havde i 1983 hørt om fx Mjølnerparken, Tingbjerg, Vollsmose osv. som ghettoer? Næppe nogen.

    Kommentar by Henrik Petersen — 5. oktober 2014 @ 16:10

  22. -> Henrik Ræder Clausen 16:09

    Igen tak for oplysningen, altid rart at blive klogere. Men igen: Hvilke kristne tager den slags vrøvl alvorligt? Dén med snak i hjørnerne forstår jeg så ikke helt?

    Med stor fare for at gentage mig selv: Ingen tager GT og NT seriøst, jeg mangler blot at høre, hvilke og hvor mange muslimer der ikke tager deres koran + tilhørende tillæg seriøst.

    Kommentar by Henrik Petersen — 5. oktober 2014 @ 16:15

  23. Arh, Ræder Clausen. Du levede ikke for ca. 2000 år siden, så hvordan du kan berette, at problemet med snak i hjørnerne ikke synes mindre i dag, er nok liiige at stramme din viden en anelse, uagtet hvor mange foredrag du går til.

    Men tak for dialogen.

    Kommentar by Henrik Petersen — 5. oktober 2014 @ 16:19

  24. Henrik, det er stadig drønirriterende at den nyeste sladder skal udveksles midt under foredraget…

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 5. oktober 2014 @ 16:27

  25. -> Per 16:07

    Det er et par år siden, jeg læste jura, og jeg mindes ikke, men kan huske fejl, at bestemmelsen aldrig er blevet brugt i praksis.

    Som så meget andet er Grundloven stærkt forældet (dele af dansk jura baserer sig stadig på ældgamle Jydske Lov), og blandt jurister hedder det, at Grundloven kun lader sig ændre, hvis der også er tronfølgelovgivning eller andet royalt sludder i pakken.

    Således, da Kong Frederik 9. kun fik døtre med hans kone, Dronning Ingrid. Da var det nødvendigt at ændre lidt på teksten, så en kvinde kunne overtage tronen. Derfor Dronning Margrethe på tronen i dag.

    Ellers helt enig: Det er nok på tide, at man tager §78 stk.2 i anvendelse.
    Fx over for indvandrerbander, hvorunder jeg henregner Hitz-but-tarir eller hvad de hedder. LTF, Bloodz og de andre idioter kan passende sigtes tilsvarende.
    Og kommunistidioten må siges at være ganske ærlig med hensyn til egne motiver, så man burde kunne anvende bestemmelsen.

    Desværre er det uhyre vanskeligt at dømme kollektivt. Ingen i Blekingegadebanden blev dømt for drabet på betjenten, idet ingen indrømmede, og fordi en tiltalt er fritaget for selvinkrimininering. Så vi ved ikke med sikkerhed, hvem der egentlig skød Eigtved.

    Kommentar by Henrik Petersen — 5. oktober 2014 @ 16:39

  26. -> Henrik Ræder Clausen: Jeg forstår din irritation og din pointe.

    Tillad mig at skrive, at det så afgjort ikke er bedre blandt mænd. Det er blot andre emner, der sladres om, typisk noget der foregår under bæltestedet.

    Så man kunne med samme ret udsige, at mænd skulle holde bøtte under offentlige forsamlinger ;)

    Kan du ikke blot anmode de sladrende om at gå udenfor og komme tilbage, når de er klare i pæren? Blot en tanke…

    Kommentar by Henrik Petersen — 5. oktober 2014 @ 16:44

  27. At gå udenfor er naturligvis en mulighed. Men jeg tror at Paulus mente, at det var bedre at kvinderne hørte efter.

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 5. oktober 2014 @ 17:00

  28. Hold jer nu venligst til emnet og tag det andet under og topic.

    Kommentar by Hold jer til emnet — 5. oktober 2014 @ 17:16

  29. Jeg gætter på – naturligvis uden viden – at Paulus også mente, det var bedst, om såvel kvinder som mænd hørte efter. Og ja, jeg har selv prøvet det som oplægsholder. Dér er jeg meget kontant: I lytter, vi diskuterer efterfølgende, men jeres interne fnidder kan I gøre i jeres misbrugerpause aka rygepause.

    Kommentar by Henrik Petersen — 5. oktober 2014 @ 17:17

  30. Selv farverne rød/hvid/sort går igen i de fascistiske anti-fascisters mærke:

    http://tolololpedia.wikia.com/wiki/Berkas:Nazi_flag_version.jpg

    Kommentar by jønne — 5. oktober 2014 @ 17:28

  31. Det er til at få kvalme af de røde fascistiske brunskjorter. Føj for den lede.

    Kommentar by NulTolerance — 5. oktober 2014 @ 19:31

  32. -> 28 ‘Hold jer til emnet’ 17:16

    Bortset fra at spille blogpoliti, hvad er så din tilgang til emnet? Det skriver du sjovt nok intet om.

    Du er naturligvis også velkommen til selv at læse tråden, hvor både Henrik Ræder Clausen, Per og jeg samt en mængde andre har bidraget. Men det dér med at læse er måske for meget forlangt?

    -> jønne 17:28
    Ja, den er god nok. De såkaldte revolutionære antifascister ved nok, hvor de skal hente inspirationen. Skræmmende, da jeg fulgte dit link.

    Det første foto i posten viser noget med køller og bogstaverne RAF.

    For de af os, der kan læse og har hukommelsen i behold kan det naturligvis stå for Royal Air Force, der stod for en fantastisk indsats under The Battle of Britain, senere desværre – under kommandanten kaldet Bomber Harris – stod for terrorbombning af især Hamburg (ildstormen) og Dresden. Hvor kun civilbefolkningen døde.

    Jeg tror dog snarere, konteksten taget i betragtning, at det står for Rote Armé Fraktion. Ikke lige en tysk kaffeklub.

    Kommentar by Henrik Petersen — 5. oktober 2014 @ 19:42

  33. Rote Armee Fraktion – naturligvis :(

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 5. oktober 2014 @ 19:47

  34. Sorry tyrkfjelen Henrik (og jeg er endda halvt tysk, pinligt). Senere kom de næste generationer af RAF, fx Kommando Petra Schelm, Kommando 2. juni osv. osv.

    Der er i øvrigt lavet mindst to rigtig gode film om tosserne i denne bande/disse bander. Mener at mindst én af dem kan ses på filmstriben.dk, men kan sagtens huske fejl.

    Gode at få forstand af, men nok mest tiltrængt til de voldsforstyrrede unge automonotone, der uhæmmet bruger disse terrorsymboler. De burde have lært bedre af deres forældre og lærere.

    Kommentar by Henrik Petersen — 5. oktober 2014 @ 21:26

  35. Vi germanofile må stå sammen :)

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 5. oktober 2014 @ 22:02

  36. Det ligner at det er et hagekors, der løber efter et andet hagekors i antifascisternes logo til højre.

    Kommentar by Liva — 6. oktober 2014 @ 10:10

  37. Det bliver spændende at se om de planlægger at tage samme metoder i brug som deres søsterorgenistion, Revolutionäre Fronten, hinsidan sundet. Vi har jo nogle uskrevne regler herhjemme mellem de politiske yderpoler, en slags våbenhvile om man vil.

    Man generer IKKE hverandre på privaten! DET er aftalen i al sin enkelthed…

    Jeg tør ikke spå om hvad der kunne ske, såfremt denne aftale blev ophævet. Det kunne hurtigt blive en ganske “messy” affære for begge parter, hvilket er årsagen til at freden bør overholdes for hver en pris. Min grænse går ved dørtrinnet, og indgang er på eget ansvar… ;)

    Kommentar by Kim A. — 7. oktober 2014 @ 20:08

RSS feed for comments on this post.