14. august 2008

PET: Bedst vi lader som om islam intet har med terror at gøre

Man må spørge sig selv om Center for Terroranalyse er en del af PET eller DRC. Fra Nyhedsavisen – PET: Regeringen bør nedtone forbindelse mellem terror og islam.

“Politiets Efterretningstjeneste (PET) opfordrer de danske myndigheder til at nedtone forholdet mellem islam og terrorisme, når de udtaler sig om islamistisk terrorisme.

Blandt andet frarådes de at bruge ord som »jihad,« »islamisme,« »fundamentalisme,« og »mujahedinere.«

PET anbefaler desuden, at myndighederne undlader at bruge beskrivelsen »islamistisk terrorist« og i stedet nøjes med »terrorist.«…

Ifølge PET’s chef for forebyggende sikkerhed, Anja Dalgaard-Nielsen, skal den nye sprogbrug forhindre radikalisering. Det skal ske ved, at muslimske borgere ikke føler sig mistænkeliggjort som terrorister. For det andet vil man undgå at give ekstremister medvind ved at adoptere deres ordvalg.

»Det handler ikke om politisk korrekthed, men om at sikre en sprogbrug, der er så præcis og objektiv som muligt. Terrorgrupper søger for eksempel at give deres handlinger religiøs legitimitet ved at kalde dem ’jihad’. ’Jihad’ har imidlertid også fredelige og positive betydninger, hvorfor det er uheldigt, hvis myndighederne kopierer og dermed bestyrker ekstremisternes brug af ordet,« siger hun.

Rapporten, der hedder »Sprogbrug og Terrorbekæmpelse« advarer generelt imod at kæde islam og terrorisme sammen, fordi en typisk borger ikke skelner mellem religionen islam og islamisme, som er en politisk ideologi.

“Hvad synes du om PET’s forbudte ord?” (Nyhedsavisen, 14/8-08).

  • 31/1-08 Center for Terror – Sprogbrug og terrorbekæmpelse (8 s., pdf).
  • The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/6067/trackback

    97 Comments »

    1. En tur på Google og man får svaret på madammens vinkel!

      Kommentar by Michael S — 14. august 2008 @ 12:22

    2. Ak, hvor naivt.

      Hvornår har man i muslimske kredse manglet påskud til at stille sig i offerposition?

      Jeg mangler en liste med forslag til kompilering, så at vi får at vide, hvad vi skal sige i stedet jihad osv.

      Eller det er måske meningen, at vi slet ikke må tale om disse meget påtrængende begreber, skal det være forbeholdt naivisterne i PET?

      Kommentar by Mette ( liberal ) — 14. august 2008 @ 12:24

    3. 1930’erne om igen. Ikke se, ikke høre, ikke tale, så vil de dér tyske nationalsocialister nok lade os være i fred. De er sikkert slet ikke så slemme, bare vi behersker os og smiler til dem.

      Kommentar by Crass Børsting — 14. august 2008 @ 12:32

    4. Denne appeasement-politik fortsatte 3 1/2 år efter besættelsen 9. april 1940. Dansk politi og efterretningsvæsen var også dengang besættelsesmagtens villige håndlangere.

      Kommentar by Crass Børsting — 14. august 2008 @ 12:34

    5. Læser jeg rigtigt, vil hun FORBYDE journalisterne at bruge visse ord?????
      Mon ikke halaldukken skulle læse hvad grundloven siger om censur?
      Vi har forhåbentligt en kritisk journalist der stiller spørgsmål til justitsLene om hendes syn på, at hendes ansatte ønsker censur i strid med dansk lov

      hvornår slipper vi af med den flok nossefår der kommer med sådan en gang bræk???

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 14. august 2008 @ 12:40

    6. Altså, når der smides bomber, dræbes forfattere og forlæggere, når der myrdes filmintruktører, når der trues med vold, bøsser overfaldes, kvinder lemlæstes og slåes ihjel, bydele erklæres for “befriede” områder, grønlændere udrenses og stenes, kirkegængere skal beskyttes – så må der ikke sættes adresse på – det må ikke sættes i sammenhæng.

      Abelogik – ikke se, ikke høre, ikke tale.

      Efterretningstjeneste – for hvem?

      Kommentar by Limewoody — 14. august 2008 @ 12:45

    7. Ja, og hvis man følger logikken i PET`s anbefalinger skulle terror forsvinde fuldstændigt hvis medierne undlod at omtale de over 11.500 muslimske terrorangreb der har fundet sted side 9/11.

      Er det en struds der har uddannet PET`s Anja Dalgaard-Nielsen.

      PET skal benhårdt arbejde på at optrevle og forhindre islamisk terror ( og anden terrorvirksomhed ) uden skelen til sprogbrug og andre spidsfindigheder.

      Kommentar by Santor — 14. august 2008 @ 12:49

    8. Er den Danske efterretningstjeneste nu begyndt at kopiere direkte fra den Britiske?? Derovre har de for længst introduceret denne ‘kald ikke tingene ved deres rette navn’- politik, som er blevet udformet og anbefalet af EU. Derovre hedder det f.eks. ikke ‘islamisk terror’ mere, men derimod ‘anti-islamisk virksomhed’. Det ville have svaret til, at man i 1940-41 havde kaldt ‘blitzen’ for ‘anti-Tysk virksomhed’.

      Jeg håber virkelig ikke vi skal til at kopiere Briternes absurde eftergivenhedspolitik, som bl.a. har givet sig udslag i det man kalder ‘political correctness gone mad’, og som ikke har hjulpet en tøddel mod mere radikalisering. Måske snarre tværtimod. Der kommer til stadighed mere og mere alarmerende tal om stigende radikalisering af unge muslimer derovre fra.

      Men en konservativ justitsminister accepterer altså dette hjernedøde knæfald for islamisterne, og det er jo bare endnu et eksempel på hvordan tingene sejler for VK-regeringen. Hvad blev der egentlig af Foghs højtprofilerede værdikamp?? Kulturkampen der skulle gøre op med venstreorienteret og kulturradikalt smagsdommeri?? Kampen for ytringsfrihed mod de totalitære islamister som formuleret af statsministeren under Muhammed-‘krisen’???

      Jeg må indrømme, at jeg som borgerlig-nationalkonservativ har svært ved at se hvorfor i alverden jeg skulle støtte den nuværende VK-regering. En såkaldt borgerlig regering som de facto efterhånden fører en centrum-venstre værdipolitik. Som gladeligt sælger ud af landets suverænitet til EU. Som eksempelvis kun fører en stram retspolitik på papiret, og som landets dommere er fruldstændig ligeglade med. Som grundet EU-begejstring er de facto parate til at acceptere at ladeporten igen står åben for fattigdomsindvandring fra den ikke-vestlige verden.

      Mon ikke det er ved at være på tide, at V og K får en periode i opposition. Her ville de for alvor få tid til at tænke over hvad det var der gav dem tre valgsejre i træk, og de kunne begynde at analysere på hvad der gik galt efter valget i 2007. Jeg tror en sådan tænkepause ville være ganske nyttig for VK. Det ville selvfølgelig betyde, at vi måtte døje med en SR regering, men om det er en SR eller en VK regering der fører venstresnoet kulturradikal værdipolitik kan vel komme ud på et.

      Kommentar by JensH — 14. august 2008 @ 13:16

    9. I stedet burde de indprente det danske folk, at terror skal bekæmpes med terror, drab med drab og voldtægt med voldtægt.

      Så sent som i formiddag hørte jeg i radioen, at en tidligere CD minister anbefalede at nedlægge Hjemmeværnet.
      Hensigten er klar.
      Danmark skal stå hjælpeløs den dag, muslimerne går til angreb mod det danske folk.
      Det må aldrig ske.
      De er og bliver vore fjender, det skal vi gøre os klart, og vi skal være beredte overfor, hvad de finder på.

      falkeøje

      Kommentar by falkeøje — 14. august 2008 @ 13:18

    10. Jeg kan dog godt forstå PET´s kryben for islam, for de er simpelthen ikke stærke nok til at bekæmpe de voldelige perkere herhjemme.
      Jeg har lavet en lille liste som her fremover skal erstatte de ømtålelige ord.
      JIHAD=OST
      GRUPPEVOLDTÆGT=FLORMELIS
      NARKOSALG=ISKAGE
      ISLAM=SOLSIKKEFRØ
      TERRORISME=HVEDEGRØD

      og sådan kan listen blive ved. Nu må vi se hvor længe islamisk trussels-samfund kan acceptere ordene, før vi må erstatte dem med endnu mere uskyldige ord.

      Er der iøvrigt ikke nogen i PET der syntes, at den lille havfrue OGSÅ er stødende overfor islam?? – med de nøgne bronzebryster, så må hun vække had og afsky i de islamiske – undskyld solsikkefrø-kredse…

      Kommentar by Onion — 14. august 2008 @ 13:28

    11. Hvor er jeg enig med jer, og som nu foreløbig forhenværende venstrevælger støtter jeg helhjertet JensH’s forslag.

      Send de uredelige og prostituerede regeringspartier i opposition, det spiller ingen rolle for politiken.

      Så kan Fogh og Justitslene sidde der og synge “Ach du lieber Augustin”, og hvordan de vil komme tilbage til magten, må guderne vide. De har i den grad spillet fallit.

      Pittelkow skriver i dag, at DF er gået pænt frem.

      Kommentar by Mette ( liberal ) — 14. august 2008 @ 13:42

    12. Jeg ved ikke lige, hvad der er sket, men det indlæg, jeg skrev og sendte, er forsvundet. Bortset fra det, er der her et link til den meningsmåling, du omtaler, Mette: http://www.metroxpress.dk/dk/article/2008/08/14/08/1852-66/
      Jeg vil dog sige, at jeg har set to andre målinger, der ikke viser fremgang for DF, eller ligefrem tilbagegang for partiet.

      Kommentar by JanChris — 14. august 2008 @ 13:47

    13. ’Jihad’ har imidlertid også fredelige og positive betydninger

      Ja, ok, man kunne jo præcisere og kalde det Jihad as-sayf. Men det er jo stadig en vigtig del af religionen, og man er jo også sjældent i tvivl om hvilken slags jihad der menes. Det fremgår jo oftest af konteksten.

      Kommentar by Mikkel Høgh — 14. august 2008 @ 13:48

    14. -> #11 Mette

      “som nu foreløbig forhenværende venstrevælger”

      Så er vi to. Jeg siodder i disse dage og nærmest græmmer mig over jeg stemte Venstre sidste gang. Jeg er ganske vist uenig med DF på skatte-og velfærdspolitiken, men hvis man ønsker at bevare et Danmark i bare nogenlunde genkendelig stand, så er det åbenbart det eneste parti man kan betro sin stemme.

      Kommentar by JensH — 14. august 2008 @ 14:00

    15. Uanset hvor meget Censur-Jette måtte ønske det, så vil befolkningen kunne gennemskue hvad der sker. Allerede i dag kan man gætte sig RET nøjagtigt til gerningsmandens etnicitet på baggrund af den kriminelle handling og det som medierne IKKE siger…lidt lige som når Israelerne slår igen imod araberne.
      Siger nyhedsmedierne en “palestinenser” er blevet ramt/dræbt,så er kan sikker på at det IKKE er en civil araber men en terrorist. Medierne kan bare ikke få sig selv til at sige ordet.

      Under anden verdenskrig, kunne den russiske befolkning læse hvordan det stod til ved fronten ved at “afkode” det statslige propaganda. Når medierne sagde at “der foregik hårde kampe i nærheden af XX-grad” så vidste befolkningen af XX-grad allerede var faldet til Tyskerne.

      På dén måde tror jeg ikke at Censur-Jette og hendes meningsfæller vil kunne stoppe hvad befolkningen allerede véd: islam ER terror.

      Kommentar by Vantroende — 14. august 2008 @ 14:04

    16. #8
      Hvis kons. mister regeringsmagten bliver Lene E. vel formand?

      Er det i din interesse?

      Kommentar by Ole — 14. august 2008 @ 14:17

    17. Jette Arendrup er, hvis hun er citeret korrekt, et skræmmende eksempel på hvor løst forankret ordet ‘frihed’ er i vide kredse. Og hun er endda vokset op før den moderne folkeskole og dens værdirelativisme.

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 14. august 2008 @ 14:21

    18. -> #15 Ole

      “Hvis kons. mister regeringsmagten bliver Lene E. vel formand. Er det i din interesse?”

      Alternativet til Lene Espersen er den kulturradikale Connie Hedegård, hvilket om muligt er endnu værre. Connie Hedegård kunne i princippet sagtens være medlem af det Radikale Venstre. Der findes kort sagt ingen gode kandidater i det Konservative Folkeparti, men det betyder forhåbentlig, at de ikke bliver større end de er nu.

      Men hele formålet med mit ønske om at få VK i opposition en periode skyldes sådan set også, at de tilsyneladende har glemt hvad der bragte dem til magten i 2001, og vandt de to efterfølgende valg på. En oppositionsperiode ville give dem mulighed for at analysere hvad der gjorde de mistede magten, og forhåbentlig få dem tilbage på det borgerlige spor. Under alle omstændigheder, med det spor de er slået ind på nu så kan det være ligemeget om der sidder en SR eller VK regering. Det er den samme politik.

      Kommentar by JensH — 14. august 2008 @ 14:25

    19. Pia bør vælte Anders Fup.
      Vi er blevet fuppet tilstrækkeligt.
      Vi vil så få en periode med kaos, men ud af dette kaos kunne komme en DF-V regering.
      Lad så K støtte, hvor de vil. De har været noget mistænkelige gennem længere tid.
      Alternativet er S-SF.
      Det vil nok afholde mange.

      falkeøje

      Kommentar by falkeøje — 14. august 2008 @ 14:36

    20. Ja-så….
      Nu skal ytringsfriheden igen-igen under censur!

      Jeg syntes, det er syndt for de menige politifolk, at de er belæmret med uduelige “følg en and over gaden” ledere, der ikke kan følge med tiden.
      Disse “dyrevenner” halal-rigtige leder og deres endnu mere ledere! overordnede, kan altså ikke bekæmpe islamisk-jihad med ord, når mujahedinerne bruger bomber!
      Hvis disse andegumper, vil bruge ord til bekæmpelse af muhammedanernes ønske om en umma, så må de gå til Anders-And Folketinget, og med ord i en lovtekst, forbyde Ondskabens idelogi islam.
      Alt andet vil være en ulige kamp, eller rettere endnu et knæfald for Ondskabens idelogi islam.

      Hvem har forøvrigt skrevet den rapport? Hvordan udskilles den glasur-agtige religion, som idelogien islam er indsmurt i????

      Kommentar by li — 14. august 2008 @ 14:37

    21. Det var da en fremragende idé med lidt newspeak. 1984 er ganske vist 24 år siden, men bedre sent end aldrig.

      Jeg har mistet det sidste gram respekt for PET.

      Kommentar by RettenTilSelvforsvar — 14. august 2008 @ 14:59

    22. VensH og Mette
      Hvad går der af jer? Støtte S og R? Har I helt glemt hvordan det så ud den gang? Hvis i synes det er slet nu, så bare vent til VK ikke længere er i regering.

      Det ENESTE man kan gøre, rent valgmæssigt, er at stemme på Dansk Folkeparti. Stemmer man ikke DF er man enten direkte eller indirekte med til at forværre en i forvejen elendig situation. Den eneste grund til at vi ikke har fået styr på situationen, er at DF ikke har 90 mandater og det får de heller aldrig, hvis selv Uriaspostens læsere ikke stemmer på dem.

      Kommentar by RettenTilSelvforsvar — 14. august 2008 @ 15:11

    23. Vi er ikke de eneste, der er dødtrætte af justitsminister Lene Espersens elendige ministerium og følgagtige handlemåde. Jeg har flere gange skrevet om en moralsk krise, og her er en dugfrisk leder, der handler om det samme:

      “Leder: Moralsk fallit

      Offentliggjort 13.08.08 kl. 19:50

      HVIS MAN for en stund skulle prøve at sætte sig ind i nogle utilpassede menneskers forskruede tankegang, er logikken vel åbenlys nok: »Her har vi gennem vold, hærværk, brandstiftelser og omfattende gadeuorden endelig fået presset et principsvagt bystyre til at stille endnu en ejendom til rådighed.

      Vi har kæmpet, vi har været i slagsmål med politiet, mange af os har været anholdt, nogle er blevet dømt. Vi har påført samfundet millionudgifter.

      Så kan det da ikke passe, at grupper af borgerlige unge politikere, hvoraf nogle tillige har haft den frækhed at tage afstand fra vores vold, hærværk og brandstiftelse, bare skal komme og bruge huset.«…”

      http://jp.dk/meninger/leder/article1409834.ece

      Kommentar by Mette (forh. supporter af partiet Venstre) — 14. august 2008 @ 15:12

    24. […] Uriasposten (inkl. debat) Oploadet torsdag 14 august 2008 kl. 09:59 af Il Kimpo — Direkte link — Gemt under: Politik, Ytringsfrihed […]

      Pingback by Polemiken » Blog Archive » PET - en afdeling af sandhedsministeriet? — 14. august 2008 @ 15:12

    25. > 22 RettenTilSelvforsvar

      Vi er desperate, og kan du bebrejde os det?

      Men stemme på de radikale, har du spist søm!!!???

      Kommentar by Mette (forh. supporter af partiet Venstre) — 14. august 2008 @ 15:17

    26. @17 JensH: “kan det være ligemeget om der sidder en SR eller VK regering”
      @11 Mette (liberal): Send de uredelige og prostituerede regeringspartier i opposition, det spiller ingen rolle for politiken.”
      @18 falkeøje: “Vi vil så få en periode med kaos”

      Erfaringen viser, at et regeringsskifte plejer at holde i ti år. Det passer nogenlunde på Schlüter og Nyrup. Så det er en farlig kurs at tro, at nu sætter vi lige de radikale ind i et par år, og så vender V med venner tilbage renset i sind og sjæl. Næ det bliver år med ladeporten *helt ubetinget* på vid gab, og meget sandsynligt ti år af den slags, som vi har haft det før med Nyrup.

      Kommentar by AN — 14. august 2008 @ 15:19

    27. – og efter ti år mere af Soc.dem.’s bevidste vælgerimport opnår de vel endda det permanente flertal, som de stiler efter…

      Kommentar by AN — 14. august 2008 @ 15:25

    28. Terror, drab og voldtægt skal bekæmpes med forebyggelse, opklaring såfremt gerningerne forekommer og domfældelse.
      Hvormange der udover falkeøje stadig er for “den totale krig” i tand-for-tand-princippet ved jeg ikke. Et sådan princip vil medføre man er klar til at gengælde med samme midler som blev brugt, noget sådan tror jeg kun meget få er med på.

      Kommentar by Peter Buch — 14. august 2008 @ 15:35

    29. @ RettenTilSelvforsvar + AN

      Selvfølgelig er der kun en ting at gøre, og det er at stemme på DF.

      Men angående VK versus SR: Naturligvis findes der altid den risiko at SR ‘bliver hængende’ et årti, men jeg tror det ikke. Tiderne er skiftet, og samfundets deroute i vold og kriminalitet går stærkere og stærkere. Den demografiske udvikling taget i betragtning bliver denne tendens ikke mindre. Der bliver flere og flere indvandrer-børn, og disse står for en meget stor andel af kriminaliteten.

      Hvis vi så dertil lægger, at grænserne igen er blevet åbnet for indvandring af de ‘uintegrerbare’, så vil dette skubbe yderligere på udviklingen. Det kan nok så mange milliarder ekstra til ‘integrations-projekter’ ikke ændre på, (det har vi prøvet i 30 år nu), og da det er det eneste en SR regering kan blive enige om, så vil de være fuldstændig ude af stand til at vende den negative udvikling. Dermed får de kun en periode, og VKO kan komme tilbage, dog med et DF som internt i blokken er blevet væsentligt styrket, ja, måske det største af de tre partier.

      I Norge har de haft en håbløs centrum-venstre regering, og indvandringen er løbet løbsk deroppe. De seneste tal for antallet af asylandsøgere i år var skræmmende. Alle meningsmålinger viser entydigt, at Fremskridtspartiet får over 30 % og dermed bliver Norges største parti.

      Og så er jeg nødt til at sige igen. Sådan som VK har udviklet sig er der altså ikke den store forskel på dem og så SR. Hvis vi skal finde nogen er vi virkelig ude i marginalerne.

      Kommentar by JensH — 14. august 2008 @ 15:36

    30. > AN

      Kan du give mig én eneste grund til, at udlændingepolitiken skulle blive anderledes, hvis S, SF og R kommer til?

      Har du slet ikke forstået, at vi ikke har spor at sige mere i den sag, at vi har tabt det hele på gulvet takket være diverse traktater og direktiver, som vi så at sige ikke har håb om at kunne få ændret, og som justitsministeriets og statsministeriets embedsmænd har ladet passere uden at råbe op, så det kunne høres?

      Ladeporten er allerede åben og har faktisk været det hele tiden. Den nuværende regering har ikke formået at lukke den, så at der er kommet færre indvandrere til landet fra ikke-vestlige lande i dens regeringstid. Den har derimod forhindret, at tallene steg, men nu er det en saga blot, og vi går i alle tilfælde mod kaos.

      Kommentar by Mette (forh. supporter af partiet Venstre) — 14. august 2008 @ 15:36

    31. Problemet for pr-afdelingen i PET og de toneangivende kræfter uden for PET er, at den politiske korrekthed delvist er brudt sammen. Det prøver PET at råde bod på. Men intet i fortiden tyder på, at PET har ret i nutiden, og at visse ord derfor bør være tabubelagt og at visse koblinger mellem Islam og terror ikke må tænkes.

      ‘Det går væk, når man stikker hovedet i busken ‘, sagde strudsen.

      Det forholder sig omvendt sådan, at åben information er langt at foretrække for den tabuiserende svenske model. Der skrives i aviserne om vold aldrig, at muslimer begår den, ikke før den havner i retten og viser sig at være terror vendt mod stat og rige.

      56-årige Jette Arendrup er uhørt nedladende over for sit eget folk, som hun må anse for dumt og ude af stand til at skelne. Hun kan, men hendes ligemænd og kvinder kan ikke.

      Det, hun ved, må andre derfor ikke vide, for de tåler det ikke og kan ikke håndtere det. De får noget forkert ud af det. Er det sandheden, hun anser for farlig og forkert?

      Kommentar by Emeritus — 14. august 2008 @ 15:47

    32. -> #24 AN

      ” og efter ti år mere af Soc.dem.’s bevidste vælgerimport opnår de vel endda det permanente flertal, som de stiler efter…”

      Det gør de sgu da også under den nuværende VK-regering. Da Fogh udtalte, at han skam havde i sinde at følge denne dybt politiske dom fra EF-domstolen gjorde han de facto også op med Danmarks mulighed for at selv kunne regulere tilstrømningen.

      Kommentar by JensH — 14. august 2008 @ 15:52

    33. Og når vi så ikke mere må kalde en spade for en spade – f.eks. religiøst baseret og fanatisk vold og intolerance for hvad det er – hvad bliver så det næste vi ikke må tale om? F.eks. at det er udtryk for pædofili når en gammel, for nogen, religiøs figur gifter sig med en 9-årig pige? Vi skal i stedet for sige at det ulige par har et godt ægteskab? Sådan som vi så det beskrevet i Tante Grøn. Eller vold mod børn må ikke mere kaldes for vold? Men skal kaldes kulturelt bestemt og respektabel børneopdragelse? Tvangsægteskaber må ikke mere omtales som det de er – nemlig udtryk for tvang og undertrykkelse, men skal i stedet for kaldes for kulturelt bestemte og derfor korrekte og respekterede ægteskaber mellem mennesker inden for samme kultur og religion? Et respektabelt ægteskab hvor kvinden ingen rettigheder har for det er hendes kultur som hun har at indrette sig efter?

      Hvornår har Jette Arendrup og PET tænkt sig at fortielserne skal stoppe? Har hun og PET ikke tænkt over at hun og PET også selv på et tidspunkt kan blive nødt til at lyve eller tie for at omgås sandheden på politisk korrekt manér, hvis fortielser og omskrivninger af sandheden bliver et krav i Danmark? Multikultur skaber i den grad løgn og latin og fordrejede nyheder og politikere og politi der kommer med de mærkeligste forslag, udeladelser og misvisende vejledninger.

      De kunne lige så godt sige at de mener at det er dem der skildrer virkeligheden ang. terror, der skaber terror – i stedet for dem der faktum terroriserer Vesten.

      Kommentar by Janne — 14. august 2008 @ 16:29

    34. Jette Arendrups kommentar er… hvad hedder det når noget er både frygtindgydende og komisk på samme tid?

      Kommentar by Højrebladet Komet — 14. august 2008 @ 16:29

    35. > 28 JensH

      Meningsmålingerne har i flere år peget på, at det norske Fremskrittspartiet vil få ca. en tredjedel af stemmerne ved et stortingsvalg.

      Men partiet an ikke bruge stemmerne til noget, fordi de øvrige partier kan blive enige om at moppe Fremskrittspartiet og indgå i flere kombinationer med hinanden om at danne regering. I valgkampen i 2005 blev de fx enige om, at de ikke ville debattere indvandring overhovedet, og der var tilsyneladende heller ikke meget andet, de fandt fornødent at diskutere.

      Jeg husker især TV2’s Svenning Dalgaard, der dækkede valget fra Oslo, og som var dybt mystificeret over forholdene. Valgprocenten var meget lavere end den normalt er i Danmark, og mange nordmænd gav i debatten udtryk for apati, fordi det syntes, at det var ligegyldigt, hvem de stemte på eller om de stemte.

      Den norske regering har udråbt 2008 til at være et propagandaår for mangfoldighed, og det var derfor ikke en tilfældinghed, at det norske flag blev båret af en kvindelig vægtløfter fra Uganda, indvandret for ti år siden, under OL-indmarchen.

      Vores forhold kan komme til at minde om de norske, dog med den forskel, at SF er langt stærkere end det norske søsterparti, der for øvrigt er gået stærkt tilbage, efter at det kom i regering.

      I givet fald vil dette med garanti også ske for SF, der nu i 50 år har levet af at kritisere de øvrige partier, mens det selv har undslået sig for at være med til at bære et regeringsansvar. Jeg gad nok se glorien forsvinde fra SF, når partiet bliver konfronteret med den virkeligehed, som det konsekvent har fornægtet.

      Kommentar by Mette (forh. supporter af partiet Venstre) — 14. august 2008 @ 16:38

    36. #25.
      Du har næppe oplevet en befolknings harme.
      Forestil dig, at muslimerne dræber 300 danskere ved et terroranslag mod en travl station.
      Vil det så ikke være komplet komisk, at en sådan forbrydelse skal behandles som en politisag?
      Den skal selvfølgelig besvares med et pansergranatangreb mod en ghetto.

      Du forestiller dig også, at politiet vil være intakt under kaotiske forhold.
      Det vil også være splittet og delt efter sympatier og antipatier.
      Det samme vil militæret.
      Borgerkrigen vil være en realitet.

      Godt det samme.
      Så kan vi måske endelig få renset luften.
      Den er blevet både klam og ildelugtende.

      falkeøje

      Kommentar by falkeøje — 14. august 2008 @ 17:11

    37. “Ifølge PET’s chef for forebyggende sikkerhed, Anja Dalgaard-Nielsen, skal den nye sprogbrug forhindre radikalisering. Det skal ske ved, at muslimske borgere ikke føler sig mistænkeliggjort som terrorister.”

      Atter behandles en bestemt gruppe mennesker som pattebørn som skal pakkes ind i vat eller behandles som rådne æg. Som om de ikke selv kan se at det ikke er alle muslimer der terroriserer. Vi andre kan godt se det.

      Atter skal vi andre indrette os efter krav for ikke at støde en bestemt gruppe. Det er altid os der skal rette ind. Det er os der skal flytte os og tie i forsamlinger. Ytringsfriheden formindskes via terrorisme kan vi se og ytringsfriheden formindskes fordi vi har behov for at tale om den terror, der truer og ødelægger vestlige samfund og vores del af verden. Jo mere terror jo mindre ytringsfrihed til både os menige borgere og danske journalister. På den måde ser vi alle at terror betaler sig. Det er et virkelig skidt signal at sende. At det er PET der kommer med så horribel og strudset en anbefaling kan jeg ikke respektere.

      At PET laver anbefaling om sådan en omgang censur babysprog er med til at skabe mere splid og ufred i Danmark. PET skaber splid ved at ville have os til at omskrive virkeligheden eller slet ikke at tale om den. Vi og aviser skal opdrages til at ignorere virkeligheden og når vi kan se at der er væsentlige sammenhænge og mønstre. Det er endnu en omgang uærlig multikulturel opdragelse i grumhed og fordummelse.

      Det er i øvrigt meget feminint at tie om penible sager for at please. At vise gode miner til slet spil hedder det. Således nu også PET der har fået en kvindelig chef. Det er nye toner vi hører fra et feminiseret PET.

      Det forebygger altså ikke sikkerhed og tryghed i Danmark ikke at måtte tale om tingene/problemerne og sætte ord på konflikter. Det skaber tværtimod mere frustration og flere konflikter, fru PET. Bare spørg ægteskabsrådgivere og samtaleterapeuter. Tænk hvis ægtepar i krise gjorde som fru PET anbefaler eller at skoleklasser med samspilsproblemer gjorde som fru PET anbefaler.

      Fru PET og resten af PET kommer til at fremstå som endnu en utopist, en multikulturel Sct. Geogina, der vil redde den onde drage fra det som vi andre opfatter som noget godt og meget, meget dyrebart = vores vestlige samfund med vores frihedsrettigheder – inkl. ytringsfriheden.

      Kommentar by Janne — 14. august 2008 @ 17:15

    38. Når Jørgen slår sin kæreste ihjel i jalousi, så var det Jørgen, der slog ihjel og jalousi, der fik ham til det.

      Når Mustafa med sin bombe slår 47 mennesker ihjel i Islams navn, så var det Mustafa, der gjorde det og Islam, der fik ham til det.

      Det kan hverken PET eller Jette Arendrup lave om på ved at manipulere sandheden. Derfor skal en spade kaldes for en spade. Det er alle bedst tjent med.

      Så længe der ikke findes en autoriseret form for Islam, som alle muslimer anerkender, er samtlige ugerninger begået i Islams navn entydigt Islams skyld og ikke nogen andens. Skammen skal klæbe til Islam, til dens vogtere endegyldigt tager afstand fra sine ugerninger og gør noget ved dem, så de stopper.

      PET skal stikke piben ind og passe sit arbejde.

      Kommentar by Emeritus — 14. august 2008 @ 18:12

    39. > 36 falkeøje

      Dit indlæg er vel ikke rettet til mig?

      Kommentar by Mette (forh. supporter af partiet Venstre) — 14. august 2008 @ 18:14

    40. -> 35 Mette

      “Men partiet an ikke bruge stemmerne til noget, fordi de øvrige partier kan blive enige om at moppe Fremskrittspartiet og indgå i flere kombinationer med hinanden om at danne regering.”

      De ‘etablerede’ partier kan vel ikke sidde en vælgerbesked der siger over 1/3 af stemmerne til Fremskridtspartiet overhørig?? Hvad med et parti som Høyre, er de også blevet en smule indvandrings-skeptiske på det seneste?? Og selv om de skulle finde at danne kombinationer med hinanden om at danne regering, så er en ny Norsk regering vel nødt til i det mindste ‘justere’ på udlændingepolitiken??

      Kommentar by JensH (Aldrig mere Venstre) — 14. august 2008 @ 18:39

    41. #34: grotesk…

      Kommentar by Anna Lyttiger — 14. august 2008 @ 18:43

    42. Mette
      Svaret var ment til Peter, #28.
      Det kan forekomme noget uoverskueligt.

      falkeøje

      Kommentar by falkeøje — 14. august 2008 @ 19:04

    43. > 42 falkeøje

      Ja, sommetider bliver det hele forskubbet indtil flere gange, derfor er det nok en god idé at skrive både nr. og navn, men det er jo ikke altid, at man får gjort det i farten.

      Kommentar by Mette (forh. supporter af partiet Venstre) — 14. august 2008 @ 19:08

    44. Siden hvornår har politisk korrekt sprogbrug gavnet noget som helst?
      Denne Anja Dalgaard-Nielsen er pinlig, og endnu engang er det en såkaldt ekspert som pleaser islam.

      Må man nu ikke bruge ord som islamisme, jihad og islamisk terrorisme? Mystisk. For det er jo i koranen, at man finder opskriften/opfordringen til islamisk jihad, hellig krig.
      Det står jo direkte i flere suravers:

      “Påfør dem krig, indtil hedenskaben ikke findes mere og Allahs religion hersker overalt”. Koranen sura 8.39

      “De, som tror og udvandrer og med deres gods og med blod kæmper for Allahs sag, indtager den højeste rang hos Allah, og det er dem som vil sejre. Koranen sura 9.20

      Nå nej, islam har jo ingen essens. Det glemte jeg lige. Tilgiv mig :-)

      Kommentar by Johansen — 14. august 2008 @ 19:16

    45. > 40 JensH (Aldrig mere Venstre) :-)

      Jeg har ikke mulighed for at følge norsk politik i detaljer, men det er bestemt mit indtryk, at Fremskrittspartiet betragtes som ikke-stuerent og har det svært.

      For nogle år siden læste jeg noget af partiprogrammet og fandt intet stødende. Men et årstid senere, da jeg opholdt mig i Skagen og kunne se norsk tv, fulgte jeg en norsk tv-debat om indvandring, som ikke var af denne verden. Hvis jeg ikke havde vidst bedre, ville jeg næsten have troet, at der var tale om satire.

      Nogle meget selvhøjtidelige og dødsensalvorlige personer, flest midalddrende kvinder, sad og skamroste indirekte sig selv med “humanistiske” udtalelser, der lød som noget fra en indremissionsk syklub.

      Midt i det hele sad Fremskrittspartiet nuværende formand Siv Jensen og slog med nakken. Man mere end fornemmede, at hun var ved at eksplodere over hykleriet, og hun var den eneste, der sagde noget fornuftigt, altså efter min mening. Selv om hun var omgivet af mennesker, virkede hun fuldstændig isoleret af en isnende kulde fra resten af selskabet.

      Kommentar by Mette (forh. supporter af partiet Venstre) — 14. august 2008 @ 20:15

    46. > 40 JensH (Aldrig mere Venstre) :-)

      Jeg har ikke mulighed for at følge norsk politik i detaljer, men det er bestemt mit indtryk, at Fremskrittspartiet betragtes som ikke-stuerent og har det svært.

      For nogle år siden læste jeg noget af partiprogrammet og fandt intet stødende. Men et årstid senere, da jeg opholdt mig i Skagen og kunne se norsk tv, fulgte jeg en norsk tv-debat om indvandring, som ikke var af denne verden. Hvis jeg ikke havde vidst bedre, ville jeg næsten have troet, at der var tale om satire.

      Nogle meget selvhøjtidelige og dødsensalvorlige personer, flest midalddrende kvinder, sad og skamroste indirekte sig selv med “humanistiske” udtalelser, der lød som noget fra en indremissionsk syklub.

      Midt i det hele sad Fremskrittspartiet nuværende formand Siv Jensen og slog med nakken. Man mere end fornemmede, at hun var ved at eksplodere over hykleriet, og hun var den eneste, der sagde noget fornuftigt, altså efter min mening. Selv om hun var omgivet af mennesker, virkede hun fuldstændig isoleret af en isnende kulde fra resten af selskabet.

      Kommentar by Mette (forh. supporter af partiet Venstre) — 14. august 2008 @ 20:15

    47. Jette Arendrup er måske prototypen på nutidens vælger :

      et menneske, der ikke aner en disse om hvad det er hun udtaler sig om i forbindelse med Islam/muslimer!

      De fleste har ikke orket/gidet sætte sig ind i hvad det er vi har fået med at gøre.

      Desværre !

      For det betyder, at erkendelsen skal høstes gennem praktiske erfaringer.

      Og når det går op for folk som hende, hvad det er der sker i samfundet og med vores land, er islamiseringen antagelig så fremskreden, at løbet er kørt!

      Ikke for at være ond, men gid dog Bin Laden ville tage sig sammen og gøre alvor af hans trusler .

      Jo før folk som flest fatter hvad der foregår, des bedre muligheder for at bremse noget op for islams videre fremmarch.

      Kommentar by Vivi Andersen — 14. august 2008 @ 20:37

    48. #3/4 Rigtigt !

      Hvad er det man siger: Den der glemmer fortiden, er dømt til at gentage den.

      ………og ved I hvad kære venner, det kommer vi til !

      Kommentar by M16 — 14. august 2008 @ 20:56

    49. Et skole-eksempel på misforstået og MEGET farlig politisk korrekthed. Heldigvis er der ikke opbakning til denne gang lal i befolkningen – lad os håbe det samme gør sig gældende hos vores regerende politikere.

      Kommentar by Morten — 14. august 2008 @ 21:04

    50. 34

      Det hedder tragikomisk.

      Kommentar by Janne — 14. august 2008 @ 21:36

    51. Det tragikomiske er, at en naiv dame på 56 år stadig tror, at stikker man hoved i busken og ikke taler om DET! så forsvinder DET!
      Stakkels,stakkels naive kone!

      Kommentar by li — 14. august 2008 @ 21:45

    52. #47.
      Vivi
      Løbet er ikke kørt, før borgerkrigen har været en realitet og er udkæmpet.
      Den har vi en forpligtelse til at udkæmpe for at udbedre vore naive politikeres fejltagelser.
      Lad os håbe, at de falder som de første ofre i borgerkrigen, de bliver langtfra de eneste.

      falkeøje

      Kommentar by falkeøje — 14. august 2008 @ 21:51

    53. @ JensH
      Jeg er helt enig i at Venstre og Konservative er en gruppe “backstabbers”. Men Der er immervæk stadig flere fornuftige hoveder i de to partier, end der kan findes blandt SF og De Radikale.

      Det hele går af helvede til, men se hvordan det går i Sverige. Der går det om muligt endnu værre, og det kan man i høj grad takke (så vidt jeg husker) 80 års social”demokratisk” regering for.
      Hvis De Radikale kommer i regering med opbakning af SF vil portene åbne for vid gab, i en endnu mere pervers grad end vi ser det i dag. Det vil blive 90erne gange 10.

      DF er og bliver eneste demokratiske løsning. Hvis ikke de kan gøre det, ender det desværre nok som Falkeøje forudser. Dertil har jeg forlængst forberedt mig til forsvar, selvom jeg naturligvis håber på at det aldrig må komme så langt (7-9-13).

      Kommentar by RettenTilSelvforsvar — 14. august 2008 @ 22:26

    54. Til Janne.
      Jeg kender ikke dit politiske ståsted, men enige i dette, det er vi.

      Kommentar by Emeritus — 14. august 2008 @ 22:32

    55. 37.Janne

      Nej, det er ikke terror(en,) der truer og ødelægger de Vestlige samfund, det er Islam, Janne.

      Terror er noget der rammer hårdt og kontant her og nu.

      Men Islams tilstedeværelse og støtte vækst qua dens ummas antal i de Vestlige lande, er den gradvise fremadskriden mod omkalfatringer til noget, som intet, overhovedet, har at gøre med Vestens levemåder og kulturer.

      Det er forandringer, som vil rykke vores egen kultur i stumper og stykker og i stedet implementere en kultur som i bund og grund er fjendtlig- til-udslettelsen-indstillet overfor alt ikke-islamisk og samtlige ikke-muslimer.

      Mette har ret med hensyn til at vi er låst fast gennem de aftaleforhold der, forlængst, er indgået mellem EU og de islamiske Middelhavslande og som vores egne politikere, på Danmarks og Danskernes vegne, har sat deres underskrifter på.

      Det er muligt at Lissabon-traktaten virker “stendød” p.g.a. bl.a. Irernes nej.

      Men jeg tror ikke den er mere færdig end den traktat Schlutter, i hans tid som statsminister, erklærede for stendød.

      EU agter ikke at lade sig stoppe.

      Og de aftaleforhold der er indgået i det der indtil for nyligt blev kaldt for EuroMed-projektet agter de lige så lidt at stoppe.

      De kolossale befolkningstilvækster, som de islamiske Middelhavslande står for og som de ikke har een jordisk chance for selv at sørge for, ser Eurokraterne på, som DE kommende Europæere i det Nye Europa .

      Derfor skal de oprindelige befolkninger i Europas lande opdrages til at acceptere og forholde sig imødekommende overfor Islam og muslimer.

      Til denne opdragelse tages der så forskellige metoder i anvendelse som går fra i første omgang at få pressen til at udøve selvcensur hvad angår hvad de skriver om og hvilke gloser de anvender i forbindelse med Islam og muslimer.

      Alt negativt skal sies fra.

      Og vi skal påvirkes i positiv retning bl.a.gennem udsendelser om den Islamiske kultur, gennem “dialogbænke”, film, dialogmøder og unge Europæere der får 1-2 ugers ophold i et islamisk Middelhavsland og som derefter kan komme hjem og fortælle begejstret om deres møder med unge muslimer.

      Vi skal forbrødres med de islamiske Middelhavslande og deres befolkninger, fordi deres mega store antal af unge muslimer tilsyneladende er dem Eurokraterne regner med som De Nye Europæere.

      Kommentar by Vivi Andersen — 14. august 2008 @ 22:36

    56. Det er trist at personaleafdelingen i PET rekrutterer medarbejdere, som tror, at lader vi de slemme ord i koranen udgå af vort sprog så forsvinder de også fra koranen.

      Kommentar by Menig 442 — 14. august 2008 @ 22:44

    57. -> #53 RettenTilSelvforsvar

      Vi er enige om, at der kun er DF tilbage at stemme på hvis man landets vel.

      Men du har ikke ret mht. Sverige. Det var faktisk de borgerlige der for alvor startede vanviddet i Sverige.

      Sverige røg i slutningen af 1980’erne ind nogle gevaldige økonomiske problemer, og den daværende socialdemokratiske statsminister Ingmar Carlsson dikterede et totalt stop for alle flygtninge, pånær de cirka 1500 Sverige Sverige hvert år modtager som FN kvoteflygtninge, (ligesom Danmark også gør). Denne beslutning blev truffet den 13. december 1989, og blev derfor kaldt for ‘Lucia-beslutet’.

      Desværre for Sverige fik de ikke rigitg kommunikeret denne nye politik ud til resten af verden, for i de Svenske asylcentre hobede det sig op med afviste asylansøgere, specielt var der mange Kosovo-Albanere, (selvom der ikke var krig i Kosovo på det tidspunkt).

      Da den borgerlige regering under ledelse af Carl Bildt kom til 1991 var en af dens første handlinger, at give amnesti til titusier af afviste asylansøgere, og i det hele taget opgav denne borgerlige regering ‘Lucia-beslutet’ og åbnede for alvor op for sluserne i de næste tre år, (regringen sad 1991-94). Det siges der gik daglige faste buslinier fra Pristina til Sverige i de år.

      I denne periode fra 1991-94 sad der også et lille højreparti der hed Ny Demokrati i den Svenske Riksdag, og dette parti var lodret imod denne slappe flygtninge-politik, hvilket betød at de af alle sider i det (officelle) Svenske samfundsliv blev fordønmt for rascisme. Samtidig var der en gal seriemorder løs, (kaldet lasermanden), som skød flere indvandrere med mørk hud, (samtidig med at de Svenske Nazister var meget aktive i den periode), så var det ligesom givet, at pæne og anstændige mennesker ikke kunne være imod at tage imod disse stakkels flygtninge. Ingen ville slås i hartkorn med hverken Ny Demokrati, Nazisterne eller lasermanden.

      Det er efter min mening i Carl Bildt perioden at det Svenske vanvid starter. Ganske vist havde man taget flygtninge/indvandrere før ‘Lucia-beslutet’ i 1989, men det er fra den borgerlige regerings overtagelse af magten at det skrider fuldstændig ud til de absurditeter vi ser idag.

      Det lykkedes ikke Bildt-regeringen at gøre noget effektivt ved de økonomsike problemer, og efter valget i 1994 kom Socialdemokraterne igen i regering, og de indførte ikke nogen ny ‘Lucia-beslutet’, men fortsatte den vanvittige udlændingepolitik fra Bildt-regeringens tid.

      Iøvrigt, de to ministre der i Bildt-regeringen havde indvandring/flygtninge-politikken som resort-områder var Birgitte Friggebo og Bengt Westerberg. Den kom begge fra Folkepartiet, som er Venstres søsterparti i Sverige.

      Kommentar by JensH (Aldrig mere Venstre) — 14. august 2008 @ 22:56

    58. #9 “Så sent som i formiddag hørte jeg i radioen, at en tidligere CD minister anbefalede at nedlægge Hjemmeværnet” – ja, en ret så patetisk ‘forestilling’, iøvrigt!: Han havde tilsyneladende ikke forberedt sig specielt godt, fx. ved at nærlæse kommentarerne til et lignende forslag, som fornyligt blev lanceret af Niels Krause Kjær på Berlingskes blog, se:
      http://nielskrause.blogs.berlingske.dk/2008/07/07/hjemmev%c3%a6rn-uden-mening/

      Kommentar by Hans Henrik Hansen — 14. august 2008 @ 23:25

    59. Mette /JensH.

      Respekt.

      jeg har stadig en ven der ubetinget tror at Venstre ved hvad der er bedst for landet, og det upåagtet hvad man end viste ham af udtalelser og svigt, derfor bliver intet ændret.
      (jeg beklager mit provokerende væsen mht pirkeriet, men jeg synes altså de var gået alt for langt i Venstre)

      Men DF skal skam også holdes til ilden for de virker ærligt talt også lidt for magelige for tiden.

      Jeg tror efterhånden mindre og mindre på en lykkelig udgang af dette kaos især venstrefløjen og de radikale har bedrevet imod Danmark.

      Ikke så meget for min egen skyld, for jeg er såmænd nok væk før lortet for alvor rammer ventilatoren (lorteoversættelse lol)men jeg er rædselslagen for mine børn og fremtidige børnebørns skyld.

      Kommentar by whodares (Islam skaber tabersamfund) — 14. august 2008 @ 23:37

    60. Nogen af os har svært ved at sove ved fuldmånetid, og så kan man jo vandre rundt og spise lidt og tænde sin pc. Ren råhygge i måneskær. Især læsningen af denne artikel om dommens dag, der er næsten tre gang så lang, som det jeg poster, og helt igennem en rædselsfuld bekræftelse af mine og alle i andres kaosteorier.

      “En konsekvensanalyse efter dommens dag

      Offentliggjort 15.08.08 kl. 03:00

      I skrivende stund ser det ud til, at EF-domstolens afgørelser fuldstændig har undermineret grundlaget for den førte danske udlændingepolitik, som den har set ud siden stramningerne i 2002.

      Dette gælder især, hvad angår 24-årsregelen og tilknytningskravet, som er hovedhjørnestenene i forsøget på at undgå et stadig stigende antal familiesammenføringer, særligt fra muslimske lande. Falder disse stramninger væk som følge af dommene fra EF-domstolen, vil det betyde, at antallet af familiesammenførte fra tredjeverdenslande – især altså fra muslimsk dominerede lande – vil stige fra de nuværende knap 4.000 om året til i hvert fald 10.000 pr. år.

      I de kommende år vil tallet givetvis vokse yderligere, al den stund antallet af personer med baggrund i tredjeverdenslande i Danmark vil stige. Dette forøgede antal personer vil – det tyder al hidtidig erfaring på – i massivt omfang vælge at gifte sig med en fra hjemlandet. Den enorme forskel i velstand mellem Danmark og den tredje verden gør det illusorisk at forestille sig andet. Således er altså betingelserne, hvis Folketingets flertal vælger at følge EF-domstolens afgørelser. Det er svært at spå, især om fremtiden, sagde Storm P., og det er jo sandt. Fristende er det dog at foregribe den generelle udvikling i Danmark i de kommende år ved en massivt øget indvandring fra især muslimske lande.

      En sådan forudsigelse er ikke grebet ud af luften, men baserer sig på de erfaringer, som Danmark og danskerne har måttet gøre sig siden 1983, da Folketinget vedtog det, der blev kaldt verdens mest liberale udlændingelov. Med mindre der indtræffer en uforudset forbedring af Danmarks muligheder for at indoptage et stedse voksende antal mennesker med muslimsk kulturbaggrund, er nedenstående et ret realistisk scenarie.

      For det første vil det offentliges udgifter som følge af indvandringen stige betragteligt. I de senere år er det blevet anslået, at regningen for især muslimers brug af overførselsindkomster såsom kontanthjælp beløber sig til 30 milliarder kr. netto om året.

      Eftersom den forøgede indvandring helt overvejende vil bestå af personer med ringe eller ingen erhvervskompetencer, vil hovedparten af de nytilkomne være ude af stand til at påtage sig et arbejde, der vil være en gevinst for det danske samfund. Europæiske lande med en udviklet velfærdsstat har entydigt erfaret, at det ikke er gratis at tillade dårligt uddannede personer fra kulturelt fremmede lande – igen: især muslimske lande – at tage ophold i disse lande.

      Det mest sørgmodige eksempel er Sverige, hvor det skønnes (det er umuligt at få opgivet bare nogenlunde præcise tal), at indvandringen fra tredjeverdenslande koster de svenske skatteydere omkring 200 milliarder svenske kroner om året. Den danske velfærdsstat vil altså ved især en øget muslimsk indvandring komme under et voldsomt pres, og den vil gradvis levere ydelser af ringere og ringere karakter.

      Fortsættes…”

      http://jp.dk/meninger/breve/article1410718.ece?page=1

      Kommentar by Mette (forh. supporter af partiet Venstre) — 15. august 2008 @ 03:35

    61. 55

      Vivi Andersen

      Man kan da godt undrer sig over at det netop er islam man ikke må nævne når der er begået terror. Det er ikke kristendommen, jødedommen eller buddhismen eller ase-troen vi ikke må tale om når der begås terror i diverse lande på denne her klode. Det er heller ikke krig som sådan vi ikke må tale om. Nej, det er kun islam vi ikke må tale om eller nævne. Igen en særregel.

      Kommentar by Janne — 15. august 2008 @ 07:51

    62. Til Johansen, kommentar 44.

      Hvad koranen siger afhænger i høj grad af oversætteren og det, han/hun har vægtet. Mit indtryk er, at der tilsyneladende er langt mere energi i skriftstederne i engelsk oversættelse.

      Hvad angår Sura 8.39 og Sura 9.20, så se her, hvad Ellen Wulff formår at drive oversættelsen til:

      8.39: Bekæmp dem, indtil der ikke længere er nogen fristelse til frafald, og indtil al religion tilhører Gud! Hvis de holder inde, så ser Gud, hvad de gør;

      9.20: De, som tror og udvandrede og kæmpede med deres ejendom og deres liv for Guds sag, de befinder sig på et højere rangtrin hos Gud. Det er dem, der vil sejre.

      Poetisk bragesnak, som fortsætter hele vejen igennem Suraerne med samme halvkvædede viser og en påfaldende mangel på intellektuel substans, ord og farlige mentale strømninger måske, men de forjener afgjort ikke at blive lagt i en Guds mund. Der er intet helligt eller beåndet at komme efter, men meget sludder at finde. Om formuleringerne er særligt smukke, ved jeg ikke. Men det synes Ellen Wulff.

      Man må spørge sig, hvor langt en rettroende (potentiel terrorist) kommer med hendes udgaver af 8.39 og 9.20. Der er ikke meget at tage fat i for den, der vil gå terroristvejen, når man ser på den nøgne tekst.

      Retfærdigvis skal det med, at jeg har ladet mig fortælle, at belæste muslimer ikke nøjes med én, men tager flere koranoversættelser i brug, for at balancere fortolkningerne og og begribe, hvad det nok mest drejer sig om i teksten. Det er jo med al respekt en kvalificeret tilgang.

      Med venlig hilsen
      Emeritus.

      Kommentar by Emeritus — 15. august 2008 @ 09:04

    63. Man vil igen prøve at binde os på mund og hånd, for ikke at “radikalisere muslimer”, som man siger. Forstår de slet ikke at med deres tiltag og tåbesnak, er det eneste de reelt vil opnå istedet, en radikalisering af flere og flere ellers ganske almindelige Danskere?

      Kommentar by Jacob A — 15. august 2008 @ 09:09

    64. 63

      Jacob A

      Ved at vi ikke må tale om det unævnelige når der udføres terror, vold og chikane i EU og i andre lande, så får man netop den tanke at der ER en forbindelse mellem det unævnelige og terror. For hvorfor skulle vi ellers ikke måtte tale om det og blive bedt om at tabuisere problemet?

      Kommentar by Janne — 15. august 2008 @ 09:17

    65. I den store sammenhæng er vi så små, at vi sagtens skulle kunne klare os, selvom vi står udenfor EU.
      Så er vi udenfor EU Domstol og -Parlament, og vi kan selv afgøre, hvem vi vil have ind i landet.
      Lad os dog sigte mod det mål.

      falkeøje

      Kommentar by falkeøje — 15. august 2008 @ 09:32

    66. Til Janne – 64.

      Det ilde hørte, er det vigtigt sagte.

      Kommentar by Emeritus — 15. august 2008 @ 09:59

    67. “… fordi en typisk borger ikke skelner mellem religionen islam og islamisme, som er en politisk ideologi.“

      Måske man skulle forklare “den almindelige borger” forskellen i stedet for at skabe uklarhed over, hvad ord betyder. En spade er en spade, en skovl er en skovl, og en islamist er en islamist!

      Kommentar by TF — 15. august 2008 @ 10:12

    68. 62.Emeritus

      For engang skyld må jeg give de islamiske sksriftkloge ret :

      man kan ikke kun holde sig til een bestemt udgave (oversættelse) af Koranen.

      Ellen Wulff´s Koran oversættelse er meget venlig.

      Det samme er f.eks. også A.S. Madsens´ oversættelse.

      I Madsens tilfælde er det begribeligt, idet han tilhørte Ahmadiyya-fraktionen af Islam.

      Måske vi bedst finder frem til et mere ærligt billede ved at læse hvordan de forskellige skoler indenfor Islam oversætter Koranens tekster.

      Der er en afstand mellem f.eks. Whabbisternes og Ahmadiyyaernes udlægning af Koranen.

      Hvem der er mest ærlig omkring teksterne …..hvis jeg skulle foretage et valg ville det blive fundamentalisternes udlægninger.

      Og det fordi, det er fundamentalistisk Islam der sætter dagsordenen i forbindelse med Jihaden mod Vestens lande.

      Kommentar by Vivi Andersen — 15. august 2008 @ 10:21

    69. Forøvrigt, tag et kig ind på
      islamguide.dk

      Kommentar by Vivi Andersen — 15. august 2008 @ 10:24

    70. falkeøje
      Nej, jeg har ikke oplevet en befolknings harme.

      Det værste jeg har oplevet var et overfald udført af 8 mand ikke en hel befolkning.
      Det kostede 9 år før jeg fik den studentereksamen, jeg skulle have taget i overfaldsåret.
      Jeg tror stadig forebyggelse er bedst.
      Også som betegnelse og overordnet tema i modsætning til anvendelsen af betegnelsen gengældelse.
      Forebyggelse kan have mange aspekter, der i blandt at være så godt forberedt på alt hvad man kan forestille sig som muligt.

      I mit specifikke tilfælde ville information om risici i bestemte egne givet have afholdt mig fra dengang at være, hvor jeg befandt mig. Det forekommer mig en bedre løsning end at ønske eller søge gengældelse.

      Det skildrede scenarie med de 300 dræbte danskere, mener jeg ikke bør besvares med samme eller lignende midler eller metoder. Det bør besvares med dels politimæssig opklaring dels ses i en stigende vækst i udbredelsen af små og store afspærrede områder efter min mening.

      Kommentar by Peter Buch — 15. august 2008 @ 10:31

    71. @57 JensH
      “Det siges der gik daglige faste buslinier fra Pristina til Sverige i de år.”

      Det var et faktum. En af buspassagererne blev anholdt i Rødby med en kuffertfuld våben – maskinpistoler og håndgranater. Tolderne i Rødby kendte til det, de foretog som regel fuld kontrol af busserne, og der var gevinst hver gang.

      Kommentar by PeterK — 15. august 2008 @ 10:34

    72. -> #71 PeterK

      I så fald skylder de Svenske politikere og myndigheder vel Danmark en smule tak, istedet for den evindelige dæmonisering af “Nazi-landet” Danmark vi konstant hører fra dem.

      Iøvrigt, Landskrona skulle vistnok have modtaget mange kosovo-albanske flygtninge, og denne tidligere så fredelige by er ved at segne under kriminaliteten. Man er vistnok temmelig dum hvis man går en tur i det centrale landskrona om aftenen/natten. Det var også derfor at Sverigesdemokraterne fik omkring 22-23 % af stemmerne ved sidste kommunevalg.

      Kommentar by JensH — 15. august 2008 @ 11:12

    73. #70.
      Peter Buch.
      Du begår en fatal fejltagelse, når du tillægger muslimer de samme æresnormer, som du selv påstår at have.

      En terroraktion med 300 dræbte er ikke en vanlig kriminel handling, det er helt klart en krigshandling, og den skal besvares som sådan.

      falkeøje

      Kommentar by falkeøje — 15. august 2008 @ 11:26

    74. falkeøje

      Jeg tillægger ingen nogle æresnormer, jeg påstår heller ikke så vidt jeg kan se, at jeg har nogle. Hvor ses noget sådan?

      300 dræbte er ingen vanlig kriminel handling, mit forslag til svar på noget sådan er – efterforskning, og der bliver oprettet flere lukkede områder. Det vil jeg mene er rene linjer.

      Kommentar by Peter Buch — 15. august 2008 @ 11:51

    75. 36: Enig, lad os få renset luften. Hellere i dag, end i morgen.

      Kommentar by Jacob A — 15. august 2008 @ 12:33

    76. “Det er i øvrigt meget feminint at tie om penible sager for at please. At vise gode miner til slet spil hedder det. Således nu også PET der har fået en kvindelig chef. Det er nye toner vi hører fra et feminiseret PET.

      Det forebygger altså ikke sikkerhed og tryghed i Danmark ikke at måtte tale om tingene/problemerne og sætte ord på konflikter. Det skaber tværtimod mere frustration og flere konflikter, fru PET. Bare spørg ægteskabsrådgivere og samtaleterapeuter. Tænk hvis ægtepar i krise gjorde som fru PET anbefaler eller at skoleklasser med samspilsproblemer gjorde som fru PET anbefaler.

      Fru PET og resten af PET kommer til at fremstå som endnu en utopist, en multikulturel Sct. Geogina, der vil redde den onde drage fra det som vi andre opfatter som noget godt og meget, meget dyrebart = vores vestlige samfund med vores frihedsrettigheder – inkl. ytringsfriheden.”

      Dette sagde Janne. Jeg er ikke Janne og Janne er ikke mig. Hvis nogen skulle tro noget andet :)

      Kommentar by Kimporator uden dopamin — 15. august 2008 @ 12:35

    77. Arme Danmark i disse år.
      Politisk set er vi henvist til at vælge mellem pest og kolera.
      Opfatter man venstrefløjen som pest og regeringspartierne som kolera, må man nødvendigvis vælge sidstnævnte, for overlevelsesfaktoren for kolera er dog vel trods alt større?

      Det eneste parti, som har mandsmod til at sige tingene lige ud, er og bliver Dansk Folkeparti, omend de af taktiske grunde ind imellem bliver noget lange i spyttet.

      Politikerne som helhed meler udelukkende deres egen kage, er opfyldt af magtbegær og pengeditto. Vrøvler rundt i forældede tankesæt og er berusede af selvtilstrækkelighed og anden tåbelighed.

      Den såkaldte intelligentsia og medierne er forlængst trådt i karakter som landsskadelige, så dem kan vi ikke regne med på fornuftens og rimelighedens side – og da slet ikke som fortalere og forsvarere for Danmark og danskhed.

      Jeg har hidtil troet, at borgerkrig var noget, som foregik langt fra Danmarks grænser, i befolkninger som var forholdsvist uoplyste og religiøst fanatiske og præget af ældgamle indbyrdes stridigheder.

      Nu ser jeg faktisk for mig, at mit fædreland i en ikke fjern fremtid – måske endda i min levetid – risikerer at blive sønderrevet af sådanne kampe.

      Altsammen fordi danske politikere ikke længere har den ringeste evne eller det fornødne mod endsige fast vilje til at træde i karakter som værende først og fremmest DANSKE i tale, ord og handling.

      Med hensyn til mine tanker om fremtiden håber jeg da så sandeligt,, at jeg ser spøgelser og ser meget gerne mine bange anelser gjort ganske til skamme, men ….?

      Kommentar by Vitriola — 15. august 2008 @ 12:56

    78. 77. Rettelse: Der skulle naturligvis have stået: …i tanke, ord og handling.

      Kommentar by Vitriola — 15. august 2008 @ 13:18

    79. Danmark ligger som danskerne har redt.

      Siden min ungdom tilbage i 60’erne har jeg set, hvorledes danskerne som flertal har udviklet sig i en syg og afstumpet retning. Fra at enhver rask person skulle sørge for sig selv, er vi gået til et totalt perverteret system, hvor flertallet holder et mindretal som slaver. De sygeste og mest menneskerettighedskrænkende overgreb er udråbt til social retfærdighed og velfærd, og for at fuldbyrde vore forbrydelser har vi valgt et folketing af mennesker, der bedst kunne betegnes som en samling landsforræderiske forbrydere, hvis det da ikke havde været for deres ringe åndsevner.

      De fleste er, da de er på understøttelse eller offentlig ansættelse, ikke klar over, hvor galt det står til. Sagen er den enkle, at dansk erhvervsliv, de der giver os mad på bordet, er under hurtig afvikling. Der er ganske enkelt ikke råd til at blive i Danmark, hvor befolkningen er ringe uddannet, og hvor produktionsomkostningerne er de suverænt højeste i verden. Inden længe lukker B&O – Grundfos rejser til Kina, Danfoss sikkert det samme og Novo til Japan. Hvad skal vi så leve af? Vore antropologi- og polituddannelser? Forskning?

      Danmark vil inden for 20 år være omdannet til et Libanon, hvor de tilrejsende lever at af sælge rådne grøntsager og ak47 ammunition, og de indfødte begynder at stakkes langs Roskildevej. Endestationen vil blive et dansk Gaza. Daza.

      Så ret kikkerten mod danskerne og ikke de fremmede. Dem har vi selv inviteret. Danskerne har hele ansvaret, og de ejer ikke mod til at tage det.

      Mvh. Børge.

      Kommentar by Børge — 15. august 2008 @ 16:40

    80. Børge/79

      Du har ret i, at der lurer meget dårligdom lige under overfladen, og at det snart vil blive alvorligt mærkbart.

      Den narcissisme, der har bemægtiget sig en stor del af de nuværende unge generationer opererer kun med øjeblikkelig behovstilfredsstillelse. De tror, at det at sanke i lade er det samme som at have et hus, hvor friværdien hele tiden vokser og kan belånes. Jeg kan ikke sige, at jeg har ondt af dem, der må gå fra hus og hjem på grund af overforbrug, de vil kunne lære meget af en sådan nedtur både på det praktiske niveau og som en erfaring om livets vilkår.

      Mens jeg er i landet i sommer vil jeg anskaffe mig historikeren Morten Uhrskov Jensens bog om det delte Danmark. Artiklen som ingen har kommenteret, men som Mette henviste til i nat er dagens kronik i Morgenavisen Jyllands-Posten. At dømme efter det anslåede antal muslimer her i landet, er han ikke en mand, der overdriver.

      Angående B&O aktierne modtog jeg netop besked forleden om, at de kun giver en lille brøkdel af det overskud, vi plejer at få. Det fortæller noget om en dansk virksomhed i superklassen, der i løbet af kort tid er røget bagud af dansen og har svært ved at klare sig. Flere følger efter.

      Mvh. Niels

      Kommentar by Niels Andersen — 15. august 2008 @ 17:26

    81. 79. Børge.
      Du har så sørgeligt ret i dine betragtninger – blot ikke i, at VI har inviteret de fremmede, for det har blandt andre JEG altså ikke gjort. Men skønt mange deler din og min mening, så har der gennem den seneste menneskealder desværre været tilstrækkeligt med danskere, der – nogle pga hårrejsende naivitet og pænhed, andre pga en forrykt politisk agenda – er gået med på at acceptere en helt-hen-i-vejret indvandring.

      Danmark og danskhed er under afvikling, og jeg ved ærlig talt ikke, om den udvikling kan stoppes.

      Kommentar by Vitriola — 15. august 2008 @ 19:55

    82. @JensH 40

      “De ‘etablerede’ partier kan vel ikke sidde en vælgerbesked der siger over 1/3 af stemmerne til Fremskridtspartiet overhørig?”

      Nu tror du for meget på at der findes moral i politik. I en pænt stor østjydsk by, tabte borgmesteren kommunalvalget med et brag. Hans personlige stemmetal reduceredes MED 75%, og partiet blev halveret. Ikke desto mindre fortsatte han som borgmester (og sidder der som bykonge den dag i dag 20 år efter.
      Hvordan? En borgerliste, hvis eneste programpunkt var at vælte borgmesteren, fik valgt en kandidat ind. Denne kandidat var ejendomsmægler og blev lokket med posten som formand for teknisk udvalg – der hvor fremtidige udstykninger, vejomlægninger og den slags vedtages – mod at støtte borgmesteren. Heine hexerei – nur keine Anständigheit.

      Kommentar by PeterK — 15. august 2008 @ 20:02

    83. Nej jeg har sgu heller aldrig inviteret nogen, jeg fik faktisk aldrig chancen for at stemme om vi skal være i dette cirkus (hvorfor jeg kraftigt mener at der burde en opdateret afstemning til, for DK kan ikke være forpligtiget af noget mine forældre bestemte i min tid)og første gang jeg fik chancen stemte jeg Z og nej til Maarstricht (begge gange)så ligesom Vitrola er vi mange der aldrig har fået medbestemmelse på dette vanvid.

      Det skal der ændres på Børge, for det var vel din og ikke vores generation der fejlede eller hvad ? ;-)

      Kommentar by whodares (Islam skaber tabersamfund) — 15. august 2008 @ 21:05

    84. Ofte får man at vide af de fremmede, at vi selv har inviteret dem. Dette er ikke helt korrekt. Der var nogle arbejdsgivere, der havde brug for billig arbejdskraft i året 1970. Det arbejde er afsluttet og betalt betalt for længe siden. Af uvisse årsager blev disse gæste”arbejdere” ikke hjemsendt, da deres ca seks måneders arbejde var afsluttet.

      Kommentar by Poul — 15. august 2008 @ 21:54

    85. -> #83 PeterK

      “Nu tror du for meget på at der findes moral i politik.”

      Det har du nok ret i. Selvom det eksempel du der kommer med er kommunalpolitik, og disse lokalrødder finder jeg faktisk værre end landspolitikerne. Efter hvert kommunevalg kommer der som oftest nogle helt uhyrlige historier om personlig grådighed og oppotunisme. Men bevares, landspolitkerne er heller ikke for gode.

      Kommentar by JensH — 15. august 2008 @ 22:29

    86. 83.Whodares. Jeg kunne sandelig også ønske mig en ny afstemning om EU, men det bli´r ved ønsket, for jeg kan desværre ikke tvinge politikerne til at udskrive et sådant valg! De tør jo simpelthen ikke.

      Højrefløjen er som altid ukritiske lalleeuropæere og skal ikke nyde noget af at spørge den danske befolkning om noget som helst, der kan rokke ved EU-medlemsskabet.

      Venstrefløjspartierne er på papiret knapt så nervøse, skønt de så småningom er ved at blive EU-tilhængere, fordi de øjner en stor, stor chance for i den sidste ende at samle europæiske meningsfæller, så deres socialistiske tusindårsrige omsider kan luskes ind ad bagdøren. Den danske stat som sådan interesserer dem overhovedet ikke, og derfor er det også en smart taktik fra deres side at tækkes islamisterne – der ligger bunkevis af stemmer i den pulje. Den usmagelige leflen efter stemmer er naturligvis også grunden til, at de røde nu begynder at foreslå valgretsalderen i DK sat ned til 16 år. Længere er den ikke.

      Noget “unionsvalg” af en eller anden art kan vi ikke forvente og må nøjes med at sætte vor lid til folketingsvalg og håbe, at danskerne til den tid har læst skriften på væggen og stemmer folk ind, der åbenlyst og beslutsomt er FOR Danmark og ikke for afvikling af nationen?

      Kommentar by Vitriola — 16. august 2008 @ 11:35

    87. Når PET kan kalde Jihad for ‘dejligt’, så er omfanget af orange styrker i landet nu – officielt – uoverskueligt.

      Du godeste.

      NB: JensH, gode tanker om borgerligt udsalg i VK og betænkeligheder med DF_skat, men samlet set, så er DF’s skattebillet billig / discount, ifht. omk på muslimerne…

      anti-sharia

      Kommentar by anti-sharia — 16. august 2008 @ 11:52

    88. -> Whodares og andre.

      Jeg er selvfølgelig nødt til at generalisere. Der er mange, der gør – og har gjort modstand, men de er desværre et relativt lille mindretal.

      Sagen er uanset hvad, at vi endnu er herre i eget hus,og at vi kan vende udviklingen, hvis vi da vil, men se – det vil vi ganske givet ikke, da det kan komme til at gøre ondt på os selv. Så vi vil fortsætte med det accelererende udsalg af vort land.

      Vi vil have fred, ro og hygge, og en lille spade når vi graver have. Ikke skarp tale, så inden længe stemmer vi på Villy Løwn og Helle, for at sikre dette.

      Mvh. Børge.

      Kommentar by Børge — 16. august 2008 @ 12:44

    89. Det forstod jeg såmænd også godt Børge (jeg har jo efterhånden læst dine indlæg i flere år snart, så man føler lidt man kender dig ;-) )Men der er jo folk der i ramme alvor mener at vi bare skal klappe i fordi vi jo selv inviterede gæstearbejderne, at vi bare skal holde mund om EU fordi nu er det bare sådan.

      Så det var nu mere bare et statement imod dem, ikke dig !

      For vi er såmænd ikke spor uenige om at flertallet af Danskerne (med deres blinde naive tiltro til div partier og politikkere) selv bærer hoveddelen af dette kaos slet ikke.

      Kommentar by whodares (Islam skaber tabersamfund) — 16. august 2008 @ 19:51

    90. Det er kun muslimerne selv, der må tale om “jihad”, “islamisme”, “fundamentalisme” og “mujahedinere” og lignende udtryk, der mest har med islam at gøre.

      Jeg kommer til at tænke på underviseren på KUA, der kom for skade at læse op af koranen. Han blev overfaldet af en flok gale muslimer derefter. Skal der nu fra officielt hold, fra PET, komme anvisninger i, hvorledes islamiske, religiøse begreber skal være tabu for infidele?

      Jeg tror desværre, at dette tiltag kommer til at understøtte ekstreme religiøse i, at vantro ingen ret har til at omtale, kritisere og satirisere over voldelige muslimers gerninger.

      Der er vel ikke noget børnehavebarn i dette land, DER IKKE ER KLAR OVER, AT IKKE ALLE MUSLIMER ER TERRORISTER, MEN AT TERRORISTER SOM REGEL ER MUSLIMER.

      Hvis en muslim føler sig fornærmet over denne præcise påpegning af uacceptable, dødelige gerninger, er det så ikke den pågældende, der grupperer sig med disse voldsmænd og kriminelle i stedet for at distancere sig fra deres omsiggribende vold?

      Mig bekendt er mujahedinere et fremmed ord for frihedskæmpere. Jihad er en af islams grundsøjler. Islamisme er netop udtrykket, der skiller voldelige muslimer fra de fredelige i islam.

      Fundamentalisme kunne så bruges om og i hvilken som helst religion, dog blot ikke islam?

      Denne “ordbog” tjener til at opfordre folk til at liste som katten om den varme grød. Igen får man en fornemmelse af, at islamisters drab og usle gerninger udelukkende begås, fordi ikkemuslimer er ufølsomme og kalder en spade for en spade.

      Understøttelse af islams tabuer kunne man kalde denne uacceptable idé.

      Kommentar by +M+ — 16. august 2008 @ 20:03

    91. Jeg lader denne stå et øjeblik:

      Det var nok mere oplagt at forbyde journalisterne at bruge bestemte udtryk.

      Kommentarer synes overflødige. Men måske nogen skulle sende hende et eksemplar af Kommunismens Sorte Bog, eller måske lidt George Orwell?

      Underlige tider, vi lever i…

      Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 16. august 2008 @ 21:23

    92. I Danmark har vi heldigvis ytringsfrihed imodsætning til islamiske middelalderlande(f.eks iran,sudan og saudi arabien), hvor der er diktatur og terror, og hvor der sker steninger af utro og voldtagne kvinder samt af homoseksuelle.

      Kommentar by Poul — 16. august 2008 @ 22:01

    93. Anja Dalgaard-Nielsens udtalelser er skandaløse.
      Hun opfordrer jo til, at man skal afholde sig fra at sige det, som er.

      Hun bliver dermed en fjende af vor mest dyrebare frihedsrettighed, ytringsfriheden. Hun opfordrer indirekte til censur. Den går ikke, det er grundlovsstridigt.
      PET trænger til at der bliver ansat nogle medarbejdere med nationalkonservative synspunkter. Sådanne svagelige kvinder som Anja Dalgaard-Nielsen må ud af vagten. Hun er jo åbenlyst landsskadelig med sin kryben for islam.
      PET skal ingenlunde krybe for islam, men optrevle islamiske terrorister og forebygge islamiske terrorangreb mod Danmark.
      Ingen appeasement i PET, tak.

      Kommentar by Johansen — 16. august 2008 @ 23:10

    94. #93

      PET’s chefer agerer jo jo som alle de andre liberale lykkesmede i jagten på personlig gevinst og succes. De gør og mener det som de tror medvirker til at opfylde deres egne mål og ambitioner. Leflen for ledensen og politikere krydret med en politisk korrkte mening er traditionelt- og historisk set stærkt karrierefremmede.

      At forvente at nogen fra Systemet skulle medvirke til at bekæmpe Systemet indefra virker ærligt talt noget naivt, Johansen !

      Med hensyn til nationalkonservative. Tja, der findes tilsyneladende ikke ret mange ægte konservative i Danmark mere. “De Konservative” er blevet en flok liberale-wanna-be, et ligegyldigt vedhæng til Venstre. Et parti for pæne borgerlige mennesker i Nordsjælland og andre pæne steder.

      Kommentar by Tolder (neofascist) — 17. august 2008 @ 13:43

    95. 94 Tolder (neofascist)

      Jamen, jeg er jo netop en naiv kvinde. Derfor skriver jeg, som jeg gør.

      Kommentar by Johansen — 17. august 2008 @ 18:32

    96. #95

      “Jamen, jeg er jo netop en naiv kvinde.”

      Well ….. Jeg havde nu forventet en standardiseret middeladerlig mand, med briller og veltrimmet fuldskæg. Arbejder som bogholder, juvelér, arkivar eller noget lignende kedeligt ;-)

      Kommentar by Tolder (neofascist) — 17. august 2008 @ 19:24

    97. 80.Niels Andersen

      Det er trist med B&O, samt andre virksomheder, der rykker ud af landet.

      Men selv det går heller ikke i længden, idet disse lande også en dag vil hale ind på det omkostningsniveau, der fik virksomhederne til at rejse ud.

      Nu er vi i den indledende face af det som nogle økonomer mener vil blive en længere varende affære.

      Middelklasse danskerne har ikke længere råd til at leve som de har gjort.

      Så i stedet for at købe B&O køber man et Koreansk, Taiwanesisk eller Japansk TV til rimelige penge, lige så god teknik og billede som B&O, men minus den effekt det fik for eens egen selvbevidsthed, som det langt dyrere og prestige fyldte B&O gav.

      Bilerne bliver til bilen – og der hvor det i forvejen var bilen bliver det til cykel og offentlige transportmidler.

      Maden vil overvejende blive købt i Discount-forretningerne og mærkevaretøjet vil man nøjes med at se på eller spare sammen til hvis man ikke kan eksistere uden kendte mærker på klunset.

      Sommer- og vinterferien til udlandet bliver reduceret til een ferie pr. år.

      Og de der kun har haft muligheder for een udlandsferie pr. år kommer til at holde ferie herhjemme de fleste år og kun rejse ud, når der er sparet op til det.

      Fælleskassen, statskassen, vil også komme til at mærke til ændringerne.

      Vores i forvejen mega høje udgifter, i forbindelse med forsøg på integration af uintegrerbare Rettroende, vil ikke blive mindre, tværtimod, idet EUs aftaler med de islamiske Middelhavslande betyder vi kommer til at modtage flere Rettroende end vi Kafir kan drømme om, når EuroMed-aftalerne træder i kraft fra år 2010.

      Desuden pålægges de offentlige institutioner stadig stigende udgifter jvf. antallet af tilvandrere.

      Sygehusudgifterne stiger, skolernes udgifter stiger, antallet af folk på livslange overførelsesindkomster stiger, alt stiger i antal og omfang, fordi vi bliver endnu flere end vi er nu.

      Hvem skal holde skruen i vandet ?

      De der er i arbejde og som bliver stadigt færre i forhold til de der skal forsørges.

      Når folk med glimrende uddannelser finder ud af, at DER€S børn er udsete til at skulle arbejde for, at de mange Free Riders kan eksisterer………

      Vores børn, samt os selv, de voksne generationer, skal nu opdrages til at lære at være holdningsmæssigt imødekommende overfor islam og muslimer og udtrykke os med godkendte ord verbalt som skriftligt.

      Forstår vi ikke hvad det drejer sig om, har taget beskeden ad notam, har vi nu chancen forat opleve fængslet indefra en 1-3 år.

      Jeg ved ikke hvad I kalder dette, hvis dette ikke er overgreb, og direkte trusler, overfor de oprindelige befolkninger for at få os til at makke ret.

      Når jeg indledte med at nævne nogle få områder, som viser at krybben er ved at være tom, var det fordi jeg sagtens kan forestille mig hvilke resultater sådanne halvfyldte / eller næsten tomme krybber kan frembringe i kombination med, at det går op for folk hvad deres politikere har gang i !

      Kommentar by Vivi Andersen — 17. august 2008 @ 21:54

    RSS feed for comments on this post.

    Leave a comment

    Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

    Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

     

    

     

    Vælg selv beløb



    Blogs


    Meta
    RSS 2.0
    Comments RSS 2.0
    Valid XHTML
    WP






    MediaCreeper