24. oktober 2014

Momodou Malcolm Jallow fra ‘Afrosvenskarnas Riksförbund’ i Deadline…

Gambianske Momodou Malcolm Jallow fra ‘Afrosvenskarnas Riksförbund’ (og Vänsterpartiet i Malmø), var gæst i onsdagens sene Deadline, hvor han talte i længder om den psykiske vold han udsættes for som neger i vort antiracistiske naboland. ‘Neger’ var ikke hans ordvalg, men Danmark er ikke Sverige. Set på Kurts mor i Århus…

“Man kan finde masser af racistiske billeder og kommentarer på internettet, og det krænker mig ikke det mindste som én, der har afrikansk blod i årene. Det, som der ikke er kommet frem, er, at Afrosvenskernes Rigsforbund har en helt balstyrig definition af racisme. De har politianmeldt pride-festivalen i Stockholm sidste år for hetz mod folkegruppe, fordi der var en deltager, der var udklædt som somalisk pirat. … Det er helt ude på identitetspolitikkens overdrev. Jeg ville nok blive krænket, hvis du gik hen til mig på gaden og råbte: ‘Dit sorte svin!’. Men jeg opfatter ikke Dan Parks kunst som 1:1-racisme. Jeg føler mig mere krænket over, at talsmanden for Afrosvenskernes Rigsforbund, Jallow Momodou, og andre bilder sig ind at tale på alle sortes vegne.” (Jacob McHangama i Politiken, 24. oktober 2014)

Oploadet Kl. 18:10 af Kim Møller — Direkte link22 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/61025/trackback

22 Comments »

  1. Politiken spørger 3 knapt så blege mediepersonligheder: Føler du dig krænket af Dan Parks billeder?
    http://politiken.dk/kultur/kunst/ECE2434336/politiken-spoerger-foeler-du-dig-kraenket-af-dan-parks-billeder/

    Næh – men en føler sig krænket af Momodou Malcolm Jallow.
    Er sorte svin ikke også noget drikkeligt med alkohol ?

    Kommentar by mb — 24. oktober 2014 @ 18:28

  2. Det kom aldrig frem, hvad tidligere tiders lynchninger i USA har at gøre med en Gambianer i Sverige i dag. Jeg gætter på, at han har adopteret sin offerrolle fra amerikansk populærkultur – på sin vis en selvvalgt slavetilværelse.

    Kommentar by Marius — 24. oktober 2014 @ 18:29

  3. Hvis nogen synes, de har mødt typen Jallow før, så er han 2 videforman i ENAR http://enar-eu.org/, hvor også vores egen krænkede alpehue Bashy Qureshy slog (eller slår) sine folder.

    Han er heltids antiracist, og ses ikke at have haft et egentligt arbejde. Det er vores egen fejl, vi betaler kværulanten Jallow for at undergrave os. Nul penge, nul Jallow.

    Kommentar by Josef K — 24. oktober 2014 @ 18:47

  4. Hvis manden havde lidt selvrespekt som boede han i det samfund og kultur som han er rundet af. Det ved han også godt og enhver påpegning af denne selvmodsigelse vil han også kalde for racisme.
    Jeg kendte engang en fra Algeriet som var blevet godt træt af den danske venstrefløj som han fandt patroniserende. Han fortalte mig om en episode hvor en somalier ville får ham til, at støtte SF hvorefter han sagde, at han kendte godt lokalforeningen i SF og de sad sikkert nu og spiste middag og drak sig fulde i rødvin og fortalte vittigheder om den dumme somalier.
    Sagen er, at der er reelt set ingen etniske europæere som respektere folk fra 3.verden. Folk på højrefløjen siger det mens folk på ventrefløjen udtrykker deres foragt for dem gennem -medlidenhed. I medlidenheden er der jo ikke et ligeværdigt forhold -der er et offer som er genstand for medlidenhed. Ventrefløjen foragter også afrikanere -folk man respekterede ville man stille krav til dem. De gør de ikke fordi de “ofre” -de hellige mennesker og er man hellig er man udenfor enhver socialitet (samfund)-de tager dem til sig men ekskludere dem på samme tid.

    Kommentar by Thorsted — 24. oktober 2014 @ 19:07

  5. Jeg Googlede lige navnet, og, ærlig talt, det ligner altså en abe!

    Som mb, så bliver også JEG krænket af denne nigg … host host … negers “chimp out”

    Den forsvarer garanteret også denne opførsel fra en af dens racefæller (jeg går udfra at alle her har set det)

    http://www.youtube.com/watch?v=vz7Iqg8q9ts

    Kommentar by Jacob — 24. oktober 2014 @ 19:32

  6. Jeg er fuldstændig på linje med Josef K. Er du gal et båthorn og det værste er at VI betaler for at han kan lukke lort ud. “Nul penge, nul Jallow”.

    Kommentar by Santor — 24. oktober 2014 @ 20:46

  7. – mb

    Jov. Flere Århus-værtshus har sådanne skilte. Mener også at have set et lignende med ‘Rødt svin’.

    Kommentar by Kim Møller — 24. oktober 2014 @ 21:27

  8. Hvad er det så ? Bloody Mary ?

    Kommentar by mb — 24. oktober 2014 @ 21:46

  9. Sort svin er vel vodka og tyrkisk peber. Rødt svin vodka og Kongen af Danmark.

    Kommentar by Kim Møller — 24. oktober 2014 @ 22:08

  10. Det er vel problemet, når velgørenheden og græsrodsarbejdet bliver professionelt. Så får den person, der egentlig skulle bekæmpe racismen pludselig en interesse i at vedligeholde og opdyrke racismen, for ellers har han ikke noget at leve af og for, og han mister sin særstatus.

    Kommentar by Ruby Tuesday — 24. oktober 2014 @ 22:26

  11. Jeg synes bedre og bedre om Jacob McHangama.
    Ikke at måtte ironisere over sorte medborgere, ikke at måtte karikere sorte medborgere virker racitisk. Hvide karikeres konstant bl.a. på DR2’s satire programmer og af standup’ere. Naturligvis skal sorte medborgere også kunne karikeres. Alt andet ville være racisme.

    Kommentar by Liva — 24. oktober 2014 @ 22:50

  12. Jeg synes Dan Park forklarede det godt i Deadline med Martin Krasnik.
    Momodou Malcolm Jallow fra Afrosvenskernes Rigsforbund er en del oversveriges undertrykkelse af svenskerne, som skal trynes med multi-kulti. Han lever af at jage racisme og racister, som han kan finde overalt selv i Astrid Lindgrens bøger.
    Ham og hans organisation lever af milliontilskud fra den svenske statskasse, så de har nok ikke fundet den sidste racist i Sverige og i svenske medier, film, tv og litteratur.
    Han er jo selv som et fraklip fra Monty Python’s Flying Circus? :)
    Ganske komisk.

    Kommentar by A-mad — 24. oktober 2014 @ 23:15

  13. Jacob McHangama er en hædersmand, skønt han er jurist. Momodou Jallah niggeren er en autonom klaphat.

    Kommentar by Nielsen — 25. oktober 2014 @ 03:13

  14. De krænkedes kor er sygt.
    http://topconservativenews.com/2012/03/americas-first-slave-owner-was-a-black-man/

    Kommentar by Peter Buch — 25. oktober 2014 @ 07:06

  15. Tak for interessant link 14. Peter Buch. Den første slaveejer i amerika, var neger! Og mange frie negerfarmere i syden holdt slaver!
    Jeg læste et sted for nogle år siden, at der også var indianere, der holdt slaver!
    Som sidst Dan Park har vist med sin kunst, er de politisk korrekte og venstrefløjen mytomane hyklere, der er blevet spærret inde i Onkel Toms Hytte! :)

    Kommentar by A-mad — 25. oktober 2014 @ 09:57

  16. Fem negre kommer ind på en bar og går op til bartenderen.
    “5 sorte svin” siger den ene. “Ja, det kan jeg godt se” siger bartenderen. “Hvad skal I have at drikke?”.

    Velkommen tilbage fra ferie, Kim :D

    Kommentar by Iznogut — 25. oktober 2014 @ 12:40

  17. Har lige set en Reklame for et svensk skisportssted. De svenskere må være verdens værste rasister!! Fy fan! Overalt var det HVIDT! Kun HVIDT, ingen brun, ingen gul eller sort sne, kun HVID.

    Hvor kan man klage??????

    Kommentar by seudonym — 25. oktober 2014 @ 12:55

  18. Automatreaktionen på DR er jo altid at holde med negeren mod den hvide mand, at holde med indvandrerne mod den oprindelige befolkning og at holde med korantroende mod advarere som Lars Hedegaard.

    Martin Krasnik kom dog på en utaknemmelig opgave, da han skulle udstille fundamentalisten Anjem Choudary som uislamisk. Ekstremisten satte trumf på ved at udfordre enhver muslim til at bestride sandheden i udsagnene, som Krasnik troede var i strid med almindelige muslimers tolkning:

    https://www.youtube.com/watch?v=VZnZhuORKOc

    Kommentar by perhag — 25. oktober 2014 @ 13:57

  19. Peter Buch og A-Mad.

    Ja og de fleste slaver har faktisk historisk set været hvide. Sort slaveri (med hvide bagmænd) har kun eksisteret i en begrænset periode på lidt over 200 år og kun i Amerika. Der er dog en undtagelse – den muslimske verden har holdt både hvide, gule og sorte slaver i 1400 år og gør det stadig.

    Kommentar by Sigwar — 25. oktober 2014 @ 16:15

  20. Som race har de sorte sandelig gjort det godt. Historisk set. For 250 års slaveri skal de nu i al evighed brødfødes af den hvide mand, tynget som han er af sin skyld. Det var sandelig en god byttehandel. Historisk set.

    Kommentar by Arne Torp — 25. oktober 2014 @ 21:21

  21. Det havde været sjovt hvis teksten var “gratis adgang, sorte svin 10 kr”

    Kommentar by Wazzla — 26. oktober 2014 @ 10:40

  22. Vi lever i den omvendte verden.

    Kommentar by Nielsen — 28. oktober 2014 @ 02:45

RSS feed for comments on this post.