3. september 2008

Ahmed Akkari, skolelærer på Narsap Atuarfia (Grønland)

Jyllandsposten kunne mandag oplyse, at “Ahmed Akkari er blevet ansat som skolelærer på en skole i Syd-vestgrønland”, og det må siges at være godt for alle parter. Ja okay, næsten alle.

“Ahmed Akkari havde som lærerstuderende været i praktik på Lykkeskolen. Da han den 3. november 2000 om formidagen befandt sig på skolen, var det angiveligt, fordi han skulle til møde med skolens leder… På en af skolens gange mødte Ahmed Akkari sin lillesøster Haiat. Hun var rød i hovedet og forklarede sin storebror, at drengen Rayan havde rykket hende i håret og trukket hendes tørklæde af.

Angrebet på tørklædet fik den 24-årige Akkari til at tænde helt af. Han nåede aldrig at finde ud af, at episoden med lillesøsteren var opstået ved et uheld under leg med en bold, og at Rayan var kommet til at ramme lillesøsterens tørklæde, da han ville gribe bolden. Tørklædet var heller ikke gledet ned.

Ifølge de første vidneforklaringer til politiet gik Akkari frem til den 11-årige Rayan, løftede ham op i ørene og slog ham to gange på venstre skulder med knyttet hånd, hvorefter Rayan faldt om. Akkari slog ham derefter med knyttet hånd og sparkede ham i ansigtet, på kroppen og benene et ukendt antal gange.” (BT 15/2-06, Imam sparkede og slog så blodet flød)

  • Narsaq Foto – Ahmed Akkari (uden imam-skæg).
  • Oploadet Kl. 14:00 af Kim Møller — Direkte link40 kommentarer
    Arkiveret under:

    The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/6115/trackback

    40 Comments »

    1. Akkari vil skrive bog om Muhammed-krisen:

      http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/296435:Danmark–Ahmed-Akkari-er-faerdig-som-imam

      Kommentar by Søren Rasmussen — 3. september 2008 @ 14:46

    2. Åh, at denne grimme, væmmelige, løgnagtige lille mand skal slippes løs i det sårbare Grønland!

      Klik ikke på linket til hans portræt. Du vil fortryde det længe derefter!

      Kommentar by Crass Børsting — 3. september 2008 @ 15:13

    3. Altså- alle fortjener en chance (til). Jeg synes faktisk at billedet fra Kristelig Dagblad viser at en noget mere afslappet ung mand – måske naturen har gjort sin indflydelse gældende –

      Kommentar by Niels C — 3. september 2008 @ 15:39

    4. -> Niels C

      Ahmed Akkari var faktisk en moderat imam før han faldt i Abu Labans klør. Måske blev han grebet af situationen og den pondus det gav at være en del af Det Islamiske Trossamfund. Håber dog han bliver i Grønland. Så er problemet løst.

      Kommentar by Kim Møller — 3. september 2008 @ 15:59

    5. Ikke nok med at Akkari fik et voldeligt raserianfald overfor 11-årigt barn, der befandt sig i hans varetægt, og dette førte til en betinget dom, som var alt for mild, fordi hans netop erhvervede statsborgerskab forhindrede udvisning.

      Han skrev også i et ungdomsblad i forået 2005, at det var i orden at sparke en ung muslimsk kvinder, der ikke bar tørklæde. Og under Muhammed-krisen virkede han sært upåvirket af, at så mange trosfæller døde og blev lemlæstet.

      Kort sagt har denne palæstinensiske salafist og islamist udvist stærke tegn på at være det, som vi efter gængs terminologi indtil for nylig kaldte en psykopat og stadig kalder en psykopat, når der er tale af om mennesker af vestlig oprindelse.

      Så nu gentager jeg endnu engang mig selv og påpeger, at vi har fået masser af denne psykopat-type indenfor landets grænser, og hvad enten vi kalder dem psykopater eller ej, er deres følelsafstumpede handlinger de samme og i stærk vækst.

      Hvad vi kan stille op mod denne udvikling er alt for lidt til rigtigt at batte noget. Medmindre vi lukker helt af for muslimsk indvandring og begynder at repatriere.

      Det gør vi ikke, og derfor ender vi i død og ødelæggelse. Freden er sat over styr, vi er med stormskridt på vej ud af en guldalder.

      Kommentar by Mette (forh. supporter af partiet Venstre) — 3. september 2008 @ 16:15

    6. Håber de ansvarlige skolemyndigheder holder et vågent øje med salafisten Akkari.

      Folk som han er uberegnelige – og burde slet, slet ikke have med børn at gøre.

      Det ville ikke undre mig det mindste om vi en dag kan læse, at han er begyndt at missionere blandt befolkningen.

      At slippe ham løs på Grønlænderne finder jeg ganske ubehageligt.

      Selv de Syddanske Kuffar havde jo svært ved at holde ham stangen.

      Han burde ikke have haft den mulighed han nu har fået.

      Kommentar by Vivi Andersen — 3. september 2008 @ 16:46

    7. Jeg tror man er nødt til at hedde Rune Engelbreth for at have sympati med Akkari. Manden er jo gal.

      Kommentar by a-ha — 3. september 2008 @ 16:49

    8. En etnisk dansker var vist med et lignende akkari-synderegister blevet nægtet ansættelse i pædagogiske jobs resten af sine dage. Men, der hersker jo særlige lempelige regler for det fredselskende muslimske broder/søsterskabs overherredømme.
      Manden har udført et overgreb på et barn, der vidner om , lad os bare være flinke og kalde det, momentvis galoperende sindsyge. Kan grønlænderne virkelig være tilfredse med at modtage, hvad andre ikke vil have?!?

      Kommentar by morlille — 3. september 2008 @ 16:50

    9. Om en person er muslim eller kristen så mener jeg personligt at det er forkastligt og sikkert strider imod normal praktisk at ansætte en person som er dømt for vold.

      At Grønland importere tidligere voldsdømte til at undervise mindre årige bare fordi at der er mangel på lærer i Grønland er en SKANDALE.

      Ahmed Akkari er dømt for vold mod en skole elev og nu underviser Ahmed Akkari igen.

      Ahmed Akkari kan IKKE undervise børn i Danmark for han ikke kan fremvise en ren straffeattest

      ex. En person der er dømt for overtrædelse af den danske straffelov omkring pædofili vil aldrig kunne få et job med børn.

      Så bor du i Danmark og godt kan lide at sparke og slå børn så de bløder og kan ikke forstå at du bliver fyret og derefter ikke kan finde et job i Danmark, er dog en undtagelse nemlig Narsaq kommune!!!!????

      Kommentar by Bjarne — 3. september 2008 @ 16:52

    10. 4 Kim Møller

      Jeg vidste ikke, at der fandtes moderate imamer.
      Når de skal prædike koranens ord, må de virkelig skulle løbe spidsrod mellem alle de voldelige suravers.

      Akkari skulle have været udvist af Danmark, da han agerede vaskeægte landsforræder under Muhammedkonflikten.
      I stedet var vi så dumme at hjælpe ham ud af sydlibanon i forbindelse med krigen mellem Israel og Hizbollah i sommeren 2006. Dem der vil trampes på, bliver der trampet på.

      Kommentar by Johansen — 3. september 2008 @ 17:27

    11. Ja og ikke engang kun ham, Danske skatteydere betalte skam også for evakueringen af hans pukkelryggede familie, en familie der tidligere har fået afslag på asyl og ophold.

      Afskyer simpelthen den skide landsforræder i en grad så jeg nok ikke bør skrive mere ………!

      Kommentar by whodares (Islam skaber tabersamfund) — 3. september 2008 @ 17:39

    12. Har sendt en email til Grønland, hvor jeg gør opmærksom på, at “skolelæreren” har det med at bide elevernes ører af.

      Kommentar by Anna Lyttiger — 3. september 2008 @ 17:41

    13. Mon ikke de har set overfaldet på drengen som et kvalificerende punkt på hans CV? Når man som muslim skal bashe grønlændere – denne gang i Grønland – er det jo godt at have noget erfaring i voldsudøvelse.

      Kommentar by Andreasen — 3. september 2008 @ 17:55

    14. Mandslingen Akkari er et typisk menneskeligt-affaldsprodukt! der kommer ud af dyrkelsen af iSLAM.

      Da idelogien iSLAM indeholder så mange, mange påbud og ritualer, der vil forme mennesket til psykopat, så burde denne idelogi iSLAM bekæmpes/behandles for ALLE menneskers skyld.

      Skandaløst at iSLAM-voldsforbryderen Akkari fortsat kan blive ansat, et sted hvor hans volds-medfødte-iSLAM-gen!!!! sikkert igen vil udfolde sig! Forbryderen søger tilbage til gerningsstedet, hvor klamt.
      Stakkels børn, der nu skal lide under vranglære!/eller frygt for korporlig islamisk afstraffelse fra en skolelære.

      Kun en tåbe frygter ikke iSLAM!!

      Kommentar by li — 3. september 2008 @ 18:34

    15. Han må jo håbe han får en bedre behandling i Narsaq end de bortjagede grønlændere fik i Gellerup.

      De har svært ved at besætte deres lære stillinger på grønland og må vel skrabe bunden i hvisse tilfælde, men det voldelige overfald Akkari er dømt for burde udelukke ham for at have med børn at gøre for altid.

      Kommentar by Frynsen — 3. september 2008 @ 18:40

    16. Narsaq kommune bør overveje om en voldspsykopat som akkari kan ansættes som lærer. Personligt ville jeg ikke lade en voldsdømt psykopat undervise mine børn.

      Kommentar by Santor — 3. september 2008 @ 19:27

    17. Man skulle næsten tro der lå en dom om samfundstjeneste bag. Uanset hvad må det da være godt for at nedbringe alkoholmisbruget i det lille lokalsamfund, men desværre mindre godt for udnyttelse af børn under den seksuelle lavalder. Der er et “tilsagn” nok, eller blot en erkendelse af at “hun er parat”. Mage til hø at lukke ud.

      Nå, Akkari får vi sikkert mere at høre fra. Han skriver sikkert en bog om den skadelige indvirkning Danmarks overherredømme har haft på grønlandsk kultur, med løsningforslag indenfor rækkevidde – nemlig _____.

      Kommentar by Joiker — 3. september 2008 @ 19:28

    18. Akkari erklærer på sin blog i Kristeligt Dagblad, at Koranen tillader silicone-bryster:

      http://www.religion.dk/artikel/292847:–Tillader-islam-brystforstoerrelse

      Kommentar by Søren Rasmussen — 3. september 2008 @ 19:45

    19. I kan iøvrigt sende en hilsen til Akkari her:

      http://www.religion.dk/kategori/822?authorid=512

      Kommentar by Søren Rasmussen — 3. september 2008 @ 19:46

    20. Manden har måske brug for en ekstra chance. Men man er ikke særlig tryg ved en type som Ahmed Akkari. Man har på fornemmelsen, at man ikke har hørt det sidste til ham, og at det langt fra er sikkert, at det, vi kommer til at høre, er noget godt.

      Desuden hører det jo med i det samlede billede, at Ahmed Akkari bevæger sig frit rundt på Grønland, mens Muhammed-tegneren Kurt Westergaard (og Akkaris modpart under Muhammed-krisen Naser Khader) må leve under politibeskyttelse.

      Det giver en lidt dårlig smag i munden.

      I øvrigt tak til en af de forrige kommentarer, der gjorde opmærksom på Ahmed Akkaris frygteligt pinlige tørklædeartikel, hvor han gav udtryk, at det var i orden, at muslimske piger uden slør blev sparket bagi.

      Den artikel havde jeg helt glemt.

      Og nu vi er ved Ahmed Akkaris omfattende synderegister (dødstrusler, vold (landsforræderi)), så har han også kørt for stærkt på motorvejen hen over Fyn med en trailer efter bilen (dokumenteret i Ekstra Bladet)! Den forseelse kan jo så i hvert fald ikke gentage på Grønland!!

      Ahmed Akkari skal holdes i kort snor.

      Grønlænderne er forhåbentligt klar til den opgave.

      Kommentar by Poul Pot — 3. september 2008 @ 20:40

    21. Man må håbe at han overholder ramadanen når den falder om sommeren, deroppe nord (forhåbentlig) for polarcirklen.

      Kommentar by Limewoody — 3. september 2008 @ 21:07

    22. Grønlænderne diskuterer også Ahmed Akkari:

      http://sermitsiaq.gl/indland/article53276.ece

      Kommentar by Poul Pot — 3. september 2008 @ 21:09

    23. @ Limewoody

      Næppe. Han tager da på ferie i Libanon i månedsvis.

      Kommentar by Mallebrok — 3. september 2008 @ 23:05

    24. -> #20:
      “så har han også kørt for stærkt på motorvejen hen over Fyn med en trailer efter bilen (dokumenteret i Ekstra Bladet)! Den forseelse kan jo så i hvert fald ikke gentage på Grønland!!” – hvem ved? Måske har de fartrestriktioner for hundeslæder med ‘lastanhænger’ deroppe?? :)

      Kommentar by Hans Henrik Hansen — 3. september 2008 @ 23:21

    25. Jeg fatter ikke hvorfor man ikke kan tage statsborgerskabet tilbage fra sådan et møgperker

      Kommentar by Holger — 4. september 2008 @ 06:31

    26. Ahmed Akkari er ikke flygtet til Grønland for at komme væk fra den danske andedam – Ahmed er i Grønland for at missionere.

      Betragt ham som vores egen Ansgar, der kom til Norden i 826 for at prædike og missionere kristendom.
      For Ansgar blev det til et bispesæde i Bremen, Ahmed håber sikkert på en Moske i Nuuk med sig selv som Imam.

      Og så er der det med Grønland, at der påviselig er store mængder olie i kontinentalsoklens undergrund og det er jo noget sandkassefolket kender til og hvad deraf følger af rare dollarsedler.

      Jeg vil tro at Ahmed er sendt og betalt af Saudi Arabien og at hans rejse skal ses i et større islamisk perspektiv.

      Kommentar by bodil — 4. september 2008 @ 11:57

    27. Fjolset er flyttet til den forkerte by i Grønland.
      Narsaq er den mest racistiske by i Grønland og det får han nok snart at føle. Jeg giver ham ikke et år !

      Kommentar by Jørgen — 4. september 2008 @ 12:40

    28. Akkari kunne helt sikkert godt have haft en rolle i filmen Drømmen.

      http://www.scope.dk/film.php?id=4458

      Kommentar by Janne — 4. september 2008 @ 13:54

    29. Sæt ham dog til at passe slædehunde. De skal helst have bank 3 gange om dagen.

      Kommentar by ramses-2 — 4. september 2008 @ 14:01

    30. “Ahmed Akkari er ikke flygtet til Grønland for at komme væk fra den danske andedam – Ahmed er i Grønland for at missionere.”

      Det vil ikke undre nogen.

      Ahmed Akkari påstår også i Kristeligt Dagblad, at han er færdig som imam. Alligevel fortsætte han på samme avis’ portal http://www.religion.dk med at udstikke retningslinjer for, hvad der er tilladt og ikke-tilladt ifølge islam.

      Det hænger endnu engang ikke rigtig sammen, hvad Ahmed Akkari siger og gør. Der skal holdes øje med ham, og man kan desværre frygte, at han snart får et islamistisk tilbagefald.

      Kommentar by Poul Pot — 4. september 2008 @ 14:20

    31. Må muslimer egentlig spise sælkød?

      Kommentar by Jacob A — 4. september 2008 @ 14:45

    32. “Jeg håber du vil tage den grønlandske levevis til dig, og blive et bedre, og mindre religiøs menneske ad den vej. Det ville være godt for dig, hvis du begyndte at drikke mange øl og få mere økonomiske spisevaner, når du oplever din første vinter i Grønland.”

      Grønlænderne vil omvende Ahmed Akkari. Ikke til kristendommen. Men til øl og svinekødsprodukter.

      http://sermitsiaq.gl/indland/article53276.ece

      Kommentar by Poul Pot — 4. september 2008 @ 14:45

    33. Man kunne faktisk godt forestille sig at Akkari var udsendt “på hemmelig mission” for islam. Det er en kendt sag at grønlænderne i dag på mange områder er, groft sagt, et folk i opløsning og forfald med tilhørende problemer med social elendighed, alkohol osv. Desuden er de, mig bekendt men ret mig hvis jeg tager fejl, ikke religiøse på de kanter. Så alt i alt, set med muslimske øjne, helt klart lette ofrer for muslimsk missionering og indoktrinering. Måske en ny front virkelig er sat ind i forsøget på total overtagelse?

      Kommentar by Jacob A — 4. september 2008 @ 14:51

    34. Gad vide om Grønlænderne “derhjemme” ved hvordan Akkari’s trosfæller behandler deres landsmænd i Gjellerup ?

      Kommentar by DaLi — 4. september 2008 @ 18:17

    35. Ahmed Akkari påstår i et åbent brev på en grønlandsk avis’ hjemmeside, at han er kommet til Grønland med “en ren samvittighed, en ren straffeattest og et positivt omdømme fra tidligere arbejdspladser.”

      Det er ikke korrekt.

      Ahmed Akkari blev bortvist fra Lykkeskolen i Århus i sin tid, da han var voldelig overfor en 11-årig elev. Han modtog senere en dom for dette overgreb (40 dages hæfte), og da Ahmed Akkari senere mødte op på skolens område, fik han besked på at forlade området straks.

      Ahmed Akkari har altså ikke, som han påstår, et positivt omdømme fra tidligere arbejdspladser.

      B.T. 15.02.2006:

      “Imam sparkede og slog så blodet flød

      Muslimsk friskole har givet iman Ahmed Akkari livsvarig karantæne, fordi han overfaldt 11-årig dreng

      Af POUL BØGH

      Imam Ahmed Akkari tilbyder sig jævnligt på TV som en fredens mand, der kan skabe dialog mellem Danmark og den muslimske verden.
      Sandheden er, at Akkari er dømt for vold, efter at han i et religiøst raseri gik amok og overfaldt en 11-årig skoleelev på den muslimske friskole Lykkeskolen i Århus.
      Det er baggrunden for, at Akkari , der er uddannet lærer, har fået livsvarig karantæne på skolen. Den håndhæves effektivt. Da den unge imam i november – kort før han tog på turne med Muhammed-tegninger til Mellemøsten – var kommet ind på skolens område, reagerede lærerne prompte, og skolens viceinspektør sørgede for, at Ahmed Akkari blev bedt om omgående at forlade skolen. Det gjorde han ifølge B.T.s oplysninger frivilligt.”

      Ahmed Akkaris åbne brev findes her:

      http://sermitsiaq.gl/indland/article53647.ece

      Kommentar by Poul Pot — 4. september 2008 @ 22:13

    36. De af Jer der skriver på den Grønlandske debatside skulle også tage at nævne, hvordan Akkari var een af de imamere der futtede rundt til de islamiske lande i Mellemøsten og medvirkede til at sætte både brandstiftelser igang og inddirekte medvirkede til folk døde dernede.

      Ikke nok med det, så var disse imamere også særdeles “kreative” med hensyn til sandheden om hvd der foregik i Danmark, samt hjalp til med at bygge raseriet op ved at tilføje nogle tegninger som ingen af de Danske tegnere havde kreeret – men som imamerne selv havde hittet frem og dernæst fremlagt som have værende offentliggjort sammen med de tegninger de danske tegnere havde lavet.

      Jeg kan ikke begribe at nogen overhovedet kan så meget som håbe på, at Akkari skulle have ændret sig fundamentalt.

      Manden er en omvandrende løgnhals og en en stærkt manipulerende type der anvender sine omgivelser til eget og islams formål.

      Han ejer ikke skamfølelse i livet – og udtrykker han anger er det som med alt andet der udgår fra ham løgn og manipulation.

      Hvordan kan nogen tage hans ophold i Grønland roligt – når han allerede i sit åben brev starter ud med løgnen om, at han har en ren straffeattest ?

      Han burde sendes tilbage til Danmark og herfra ekspederes til sit oprindelsesland med samt hans familie!

      Jeg er rasende over, at nogen har kunnet finde på, at ansætte ham som lærer i Grønland !

      Kommentar by Vivi Andersen — 5. september 2008 @ 00:36

    37. @ Vivi

      Nu har Grønland jo selvstyre, de er ikke engang medleme af EU og regnes med til ikke-vestlige lande i statistikkerne, så jeg synes slet ikke han skal retur hertil. Grønland har importeret et problembarn, og bør selv sende ham tilbage til Syrien eller hvor det nu er han kommer fra.

      Kommentar by PeterK — 5. september 2008 @ 09:51

    38. @37

      Ahmed Akkari er vist palæstinenser fra Libanon.

      Kommentar by Poul Pot — 5. september 2008 @ 18:33

    39. Krigsflygtninge fra bl.a. Libanon, Somalia, Kosovo og Bosnien skulle ifølge tidligere udlændingeminister Birte Weiss, som er fra socialkammeratpartiet, hjemsendes, når forholdene i hjemlandet var blevet bedre. Der har ikke været været borgerkrig i disse lande i flere år. Nu må det være på tide at myndighederne hjemsender “flygtningene” og deres familier, så hurtigt det kan lade sig gøre.

      Kommentar by Poul — 6. september 2008 @ 10:13

    40. […] en karriere som imam, landsforrædder og børnemishandler på Lykkeskolen, mener Kristeligt Dagblad nu, at Ahmed Akkari er den rette til at betyre en brevkasse i bladet. En […]

      Pingback by W-dag i New York « Snaphanen — 2. oktober 2009 @ 02:23

    RSS feed for comments on this post.