7. september 2008

Sociolog: Rockere er (ikke politisk reflekterede) højreorienterede

Kampen er brudt ud i København, men den når nok de større provinsbyer inden længe. Torsdag aften gik 100 Hells Angels rockere på gaden i Århus, og efter de sædvanlige anholdelser manede byens socialdemokratiske borgmester sig op og udtrykte disse bevingede ord: “Jeg vil gerne sige til rockerne, at de ikke er velkomne i Århus.” (JP 5/9-08) Fredag aften demonstrerede lidt flere fra diverse indvandrerbander på Strøget, med slagord, såsom “det er vores by” (DR 6/9-08).

Den kommende kamp om den lukrative narkohandel har vidtrækkende potentiale, og eksperterne er ved at have fortolkninger klar der kan bekræfte deres virkelighedsbillede. Vi kender alle myten om de stigmatiserede indvandrere der presset af dårlige socio-økonomiske vilkår ender i en kriminel subkultur. Well, den her er ny…

Fra DR Update, lørdag (01.00): Bandekrig – Politiske undertoner

Michael Hviid Jacobsen, sociolog: Det har jo aldrig været nogen hemmelighed, at rockermiljøet i Danmark har haft en højreorienteret baggrund, en højreorienteret vinkel, og det er jo også derfor konfrontationen i dag med indvandrergrupper, givetvis har en politisk undertone. Jeg tror nu ikke det er sådan at medlemmerne nødvendigvis er synderligt politisk reflekterede i AK81, men det sammenhold der skabes, og den mod-fjende, eller modbillede man har – som er i indvandrergrupperne – det er jo klart, det skaber en politisk undertone.

  • 6/9-08 DR Online – Hells Angels i hvervekampagne.
  • “Antallet af skudepisoder på åben gade i København er steget voldsomt. Årsagen menes at være konkurrencen på de kriminelle markeder mellem HA og indvandrerbanderne. Derfor spiller fremmedhadet ifølge sociologen også en rolle, når HA rekrutterer nye medlemmer til AK81 støttegruppen: – det har jo aldrig været noget hemmelighed at rockermiljøet i Danmark har haft en højreorienteret baggrund. Det er også derfor, at konfrontationen i dag med indvandrergrupper har en politisk undertone, siger Michael Hviid Jacobsen.” (Overskrift: Fremmedhadet spiller en rolle

    Opdate 9/9-08.

    “Jeg er stolt af Nicolai. Han har med sine kontante meldinger til rockerne vist vejen. Nicolai er Danmarks modigste borgmester.” (Helle Thorning Schmidt på Partikongressen; Jyllandsposten 8/9-08)

    The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/6129/trackback

    66 Comments »

    1. For et par dage siden forlød det i en tv-avis på DR eller TV2 (hvad er forskellen), at rockerne var “højreorienterede – nazistiske”.

      Det var ordene. Så her slog man rockerne i hartkorn med Søren Krarup, fætter Langballe og hjemmehjælperen.

      Hvis jeg var rocker, ville jeg anlægge sag ved EU’s organ for bekæmpelse af onsindet tale.

      Mvh. Børge. (Godt jeg er så gammel, som jeg er).

      Kommentar by Børge — 7. september 2008 @ 14:26

    2. så ifølge sociologens logik er alle der er modstandere af indvanders kriminalitet derved højre-orienteret ? selv rockerne ?

      Manden må være ganske forvirret – i guder !

      Kommentar by Vantroende — 7. september 2008 @ 14:39

    3. Børge, hvad var det for en TV-avis? Er interessant at vide, så husk lidt bedre.

      Jeg kan ikke lade være med at huske tilbage på Triple-A sagen, hvor TV2 øjensynligt fejlede i det journalistiske arbejde. Men ligner den (daværende tilsyneladende falske) historie ikke meget det vi ser nu i ekstrem grad – men som den skinbarlige sandhed?

      PS:
      Lad os nu for pokker få liberaliseret den narkolov, og lade folk selv bestemme hvad de vil putte i deres egen mund i stedet for at finansiere gangstere.

      Kommentar by Jakob — 7. september 2008 @ 14:44

    4. Jeg ville ønske, at jeg kunne huske hvilken tv-avis. Det kan jeg desværre ikke, men budskabet ætsede sig fast. Især tilknytningen til nazismen.

      Man bliver nok nødt til at lytte de sidste 3-4 dages hjernevask igennem.

      Mvh. Børge.

      Kommentar by Børge — 7. september 2008 @ 15:08

    5. Michael Hviid Jacobsen må da være dummere end brugt lokums papir, hvis han kan påstå at rockerne er højreorienteret, for det hænger sku da ikke sammen med at de stemmer på venstrefløjen, af den simple grund at venstrefløjen gladeligt vil give dem økonomisk tilskud, samtidig med at de er imod fængselsstraf, så enten er Michael Hviid Jacobsen idiot, eller også har han måske fået dumme bøder af helle og villy.

      Kommentar by Fritz — 7. september 2008 @ 15:54

    6. Hvad får man hvis man krydser en sociolog med en mafia-boss.

      Et tilbud du ikke kan forstå…

      Kommentar by Limewoody — 7. september 2008 @ 16:11

    7. Nazisterne var altid venstreorienterede, indtil de lagde sig ud med Soviet, så var de pludselig højre-ekstreme.

      Rockerne var altid anti-autoritære anarkister, indtil de lagde sig ud med indvandrerne, så er de pludselig højre-ekstreme.

      Kommentar by DaLi — 7. september 2008 @ 16:54

    8. Hvad er indvandrene?

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 7. september 2008 @ 16:56

    9. 7-> Ofre??

      Kommentar by Limewoody — 7. september 2008 @ 18:07

    10. 8
      Sikkert, siden Wammen ikke vil lukke deres huse, ikke vil smide dem ud af byen og forskerne ikke sætter politisk ståsted på dem.

      FFS

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 7. september 2008 @ 18:19

    11. Efter at have fulgt indgående det sidste års skyderier er det med undring, at seere og lyttere i løbet af ugen nu blev konfronteret med, at skyderierne er magtkampe mellem indvandrerbander og rockergrupper.

      Det er en kendsgerning, at hovedparten af de skyderier, der er foregået i løbet af 2008 har været skudvekslinger m.m. mellem indvandrerbander internt. F.eks. Borhan-gruppen og Black Cobra.
      Et godt eksempel er sommerens skudepisode i Askerød ved Greve, hvor en indvandrer var nær ved at blive pløkket ned af en anden indvandrer fra en rivaliserende indvandrerbande.
      Det samme var tilfældet i ghettoen Tåstrup Gård ved Høje Tåstrup, hvor der flere gange har været skudvekslinger bl.a. med maskinpistoler og andre automatvåben. Bl.a.

      Det er en kendsgerning, at der findes et hav af indvandrerbander i Danmark, som bl.a. kæmper om det lukrative narkomarked.

      Så det at postulere i medierne, at det nu pludselig er en kamp mellem indvandrerbander og rockere holder ikke stik. Det kan godt være at rockerne er kommet mere ind i billedet og har deltaget i forskellige voldshandlinger, men det er direkte løgn fra mediernes side at antyde, at samtlige skudvekslinger er mellem rockere og indvandrere.

      Medierne og DR fordrejer bevidst sandheden. FUCK hvor er jeg træt af de politiskfarvede medier….

      Kommentar by Peter — 7. september 2008 @ 18:23

    12. Jamen, lad dog det hvide og det indvandrede udskud myrde hinanden!
      Uanset politisk vinkel. For mig at se, er der tale om kriminelle bander der kæmper om territorier og gevinst.
      Når politiet vælger en afventende attitude og ikke vil forebygge eller gribe ind, er der vel ikke anden løsning end at udskuddene frit må udrydde sig selv.

      Kommentar by nimu — 7. september 2008 @ 18:31

    13. Tjo men desvære kan halvdelen af de amøber (tænker især på den såkaldte rockerkrig)ikke betjene våben uden de bringer alle andre i deres omgivelser i stor fare.

      Så nej det er nok ikke så gennemtænkt bare at lade disse udskud udrydde hinanen.

      Men jeg må tilstå at rockerne for det meste holder deres afstumpede kultur imellem dem selv, dvs de generer sjældent andre, det gør indvandrene ikke.

      Så et lille plus har rockerne i min bog, og hvem ved, sidst vi var besat brugte man også de hårde drenge i modstandsbevægelsen, i ved mine fjenders fjende er min ven.

      Verden er af lave sådan er det desvære bare.

      Vi kan holde på formerne lidt endnu, imens vi slavisk prøver at følge lovene i dette land, men når vore politikkere fordrejer lovene, blæser på grundloven ja så kommer vi altså før eller siden til at tage det opgør der uværgeligt vil komme, ligesom det er sket alle andre steder når islam når en vis størrelse.

      Kommentar by whodares (Islam skaber tabersamfund) — 7. september 2008 @ 20:06

    14. Det er jo helt galt, at vi skal forsørge en flok kamel hyrder der samtidig går i krig mod vores egne landsmænd, alt imens vores eget politi og vores politikere de kujoner, har travlt med at gemme sig.

      Kommentar by Fritz — 7. september 2008 @ 20:34

    15. OT

      Her er et parti, hvis politiske holdninger på “ligestillingsområdet” jeg er lodret uenig i. Dømmesyge og moralisme af værste skuffe:

      http://jp.dk/indland/indland_politik/article1431102.ece

      Hvorfor må kvinder ifølge Socialdemokratiet ikke have frihed til at sælge seksuelle ydelser, dersom de skulle have lyst til det?
      Hvorfor skal sexkunder kriminaliseres?
      Hvorfor skal staten bestemme over frivillige aftaler om betaling for seksuelle ydelser, som er indgået mellem to myndige personer?
      Der er jo ingen, som har sagt, at staten ikke skal gribe ind overfor kvindehandel og hjælpe f. eks. narkoprostituerede.

      Det er og bliver uden for min forståelsesramme!

      Kommentar by Johansen — 7. september 2008 @ 20:44

    16. Er der forskel på højreorienteret eller venstreorienteret kriminalitet, når ofrene er de samme?

      Kommentar by Menig 442 — 7. september 2008 @ 21:11

    17. 15

      Johansen

      Den frelste og snerpede moralisme har taget overhånd hos socialdemokraterne. Det har du ret i. Socialdemokraterne er desværre blevet et rettighedsfanatisk og fordømmende parti, der kræver at alle har et lykkeligt liv. Men det kan man så gu’ da ikke kræve. Desuden skulle socialdemokraterne lade de kvinder der vil leve som prostitueret gøre det. Staten ejer ikke kvinders krop og skal derfor ikke bestemme hvad kvinder vil bruge kroppen til. Hvis staten kan bestemme over kvinders krop på den måde, så gør staten kvinder til statens ejendom/objekt. Staten må skelne. Lade kvinder have frihed og selvbestemmelse over egen krop og hjælpe de kvinder der selv ønsker det.

      Hvad angår at rockerne nu mistænkes for at være racister og fremmedfjendske, så måtte det jo komme. Hvilke grupper/dele af den danske befolkning, der ikke er vilde med islamisering af Danmark, er snart ikke blevet kategoriseret som sådan?

      Næste gruppe bliver vel pigegarden, fordi den spiller dansk musik og har bare ben og har pigegardeuniform på. Den er ikke multikulturel og halal nok.

      Kommentar by Janne — 7. september 2008 @ 21:23

    18. ->15

      Det er jo den bedste måde hvorpå asocialdemokratiet kan hjælpe deres muslimske venner, for det bliver jo bare som i sveriestan, der begyndte de at sælge glædes pigerne på pizzeriaet, da politikerne forbød deres erhverv.

      PS. Det kan være livsfarligt for pigerne, da disse pizzeriaer har det med at (i gåseøjne) selvantænde.

      Kommentar by Fritz — 7. september 2008 @ 21:37

    19. Mafia kæmper mod mafia. Intet specielt nyt, bortset fra at vi ikke er vant til at have så meget mafia, at det bliver et problem.

      Men det er vel bare ‘Kulturberigelse’, noget at glæde os over.

      Jeg ville hellere end gerne smide indvandrerbanditterne ud, og ikke bare af byen…

      Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 7. september 2008 @ 21:42

    20. DR-nyheder: S og R støtter nu SF’s forslag om afvæbning af hjemmeværnet. Er der nogen grund til det sker lige nu?
      Og hvorfor er det ikke de kriminelle bander, de vil have afvæbnet?

      Kommentar by Gerd — 7. september 2008 @ 22:10

    21. Afvæbning af hjemmeværnet er noget af det mest stupide, vi kan foretage os, når vi åbenlyst har en bevæbnet mafia i landet. Det vil føre til mere kaos og mere desperation – og få angste borgere til at overlade endnu mere magt til Staten, der dermed tildeles en frelsende rolle, den ikke er i stand til at udfylde.

      Frie borgere i et frit land må kunne håndtere et våben. Det manglede bare.

      Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 7. september 2008 @ 22:12

    22. Den kontrakt der er indgået mellem borgerne og staten er ved at blive brudt.

      Når staten ikke længer vil opretholde deres del af denne som bl.a. omfatter at beskytte dens borgere, så må disse selv sørge for dette.

      Når politiet ikke kan eller vil tage sig af indvandrebanderne lader vi HA klare paragrafferne.

      Borgmester Vammen er et spytslikkende skvat, som ikke TØR gå verbalt i flæsket på indvandrebanderne, men vælger HA ´erne fordi han er udmærket klar over det der ikke sker ham noget ved det.

      Derimod kan sandsynligvis godt kalkulere med ubehageligheder, hvis han sagde noget tilsvarende om indvandrerbanderne – og det ved han!

      At tænke sig vi allerede er kommet så langt ud, at vi må opleve toppolitikere behandle disse indvandrere med “respektfuldhed”.

      Gad vide hvad der sker når Småbrødrerne bliver store nok til at slutte sig til Storebrødrerne ?

      For det er da utroligt så bovlamme visse danskere allerede er blevet .

      Hvad kan dette ikke medføre at konsekvenser for alle Kuffar – for fremtiden bliver ikke mindre voldsom.

      Kommentar by Vivi Andersen — 7. september 2008 @ 22:12

    23. Et rystende eksempel på, hvor galt det kan blive, finder man i Sydafrika. Principielt burde Apartheit-systemet være forkert, men hvad de oplever nu, er værre. Det går blot ud over alle.

      En af mine venner arbejder indimellem dernede. Det kan ikke anbefales.

      Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 7. september 2008 @ 22:29

    24. Beklager det uafsluttede tag i # 23. Prøver igen: Det er slemt – rigtig slemt – i Johannesburg.

      Hvilket er en stærk påmindelse om, at ‘frihed’ ikke er et fundamentalt gode. ‘Frihed’ er mere et udtryk for, at i et velordnet samfund med respekt for den private ejendomsret (det går ikke godt i SA, slet ikke) vil der – for den, der følger reglerne og opfører sig konstruktivt – opstå en vis frihed til at indrette sit liv, som man ønsker det.

      ‘Frihed’ som abstrakt mål hører hjemme på venstrefløjen, der bruger det til at forgribe sig på magten. Vi andre er nødt til at tænke i detaljer og nuancer.

      Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 7. september 2008 @ 22:34

    25. Sikke da en idiot, ham Michael Hviid Jakobsen. Man kan ligefrem se det på ham. Ung, venstreorienteret, studineluder, der er kommet på skærmen.

      Han har garanteret ikke været ude af bøgerne, nede på streeten, i hele sit liv. Total teoretiker, med totalt fortænkte forestillinger, kun skrøbeligt støttet op af lidt statistikker, der findes millioner af, både for og imod.

      En fjollet nikkedukke der siger lige det, som DRødgardisterne har betalt ham for. Eller endnu værre, han har gjort det gratis!

      Det kan være HAérne bliver vores andres redning. Pludselig er rockerne borger-helte, frihedskæmpere!. Syret.

      Men så længe folk vil have narko, så længe vil ligene flyde i gaderne. Så stop narkoen-dont do it, simpelthen. I dag er narko med til at støtte islamismen. Dels gennem salget og dels gennem den i sidste ende, apatiske sløvhed.

      Men det er nemmere sagt end gjort.

      Kommentar by Tobulisten — 7. september 2008 @ 22:36

    26. Dejligt at læse, at et bundt perkere er gået amok på Nørrebro her til aften og smadret biler og butikker.

      Gad vide hvornår de stakkels borgere på Nørrebro opretter naboværn som kan kæmpe imod de syge røvhuller der derude…hvis ikke perkere, så er der de autonome…altså nok af menneskeaffald der skal til amagerforbrændingen..

      Kommentar by Onion — 7. september 2008 @ 23:31

    27. Ballade i Kbh:

      http://www.nordjyske.dk/indland/forside.aspx?ctrl=10&data=2%2c2921783%2c5%2c2

      Kommentar by Poul Pot — 7. september 2008 @ 23:54

    28. “Det kan være HAérne bliver vores andres redning.”

      Det har de ikke ressourcer til. De begynder snarere at lefle for indvandrerne som alle os andre.

      Kommentar by Poul Pot — 7. september 2008 @ 23:58

    29. Danskerne er forvandlet til dumme medgørlige brægende får, dopet med den rød-liberale velfærdsstats lammende gift.

      Løbet er kørt, Holger Danske er død og ugræsset har vundet rod.

      Kommentar by Tolder (neofascist) — 8. september 2008 @ 00:22

    30. Off topic

      DF vil have undersøgt Ahmed Akkaris ansættelse i Grønland:

      http://sermitsiaq.gl/udland/article53888.ece

      Kommentar by Poul Pot — 8. september 2008 @ 07:23

    31. Sjovt at de unge perker der har hærget KBH, ikke bliver fortalt de kan skride ud af KBH, sådan som Wammen sagde i Aarhus, men der er åbenbart forskel på kriminelle.

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 8. september 2008 @ 07:56

    32. Nu skal vi jo ikke til at søge om optagelse i HA. Og mange af os vil de slet ikke have. Men jeg går ind for, vi alle melder os ind i Hjemmeværnet. Om ikke for at være aktive, så for at demonstrere protest over for udviklingen. Vi må have en organisering af borgere, der kan træde ind, når ordensmagten lader stå til. Er der et bedre bud end Hjemmeværnet?

      Kommentar by Gerd — 8. september 2008 @ 09:04

    33. @31 Broholm
      Nu må du altså forstå! at socialdemokraten Vammel henter sine stemmer blandt de rettroende iSLAM-tilhængere.
      Så det er helt, helt naturligt! for Hr.Vammel og andre magtbegærlige aSocialdemokrater, at tænke stemmer FØR sund fornuft!
      Tvivler iøvrigt på, om en socialdemokrat besider sund fornuft eller bare almendelig anstændig tankegang!

      Kommentar by li — 8. september 2008 @ 09:23

    34. @31 Broholm
      Nu må du altså forstå! at socialdemokraten Vammel henter sine stemmer blandt de rettroende iSLAM-tilhængere.
      Så det er helt, helt naturligt! for Hr.Vammel og andre magtbegærlige aSocialdemokrater, at tænke stemmer FØR sund fornuft!
      Tvivler iøvrigt på, om en socialdemokrat besider sund fornuft eller bare almendelig anstændig tankegang!

      Kommentar by li — 8. september 2008 @ 09:23

    35. @31 Broholm
      Nu må du altså forstå! at socialdemokraten Vammel henter sine stemmer blandt de rettroende iSLAM-tilhængere.
      Så det er helt, helt naturligt! for Hr.Vammel og andre magtbegærlige aSocialdemokrater, at tænke stemmer FØR sund fornuft!
      Tvivler iøvrigt på, om en socialdemokrat besider sund fornuft eller bare almendelig anstændig tankegang!

      Kommentar by li — 8. september 2008 @ 09:23

    36. Li
      Jeg har forstået, du behøver ikke poste 3 gange:)

      Men hvor er det dog skuffende at følge med i nyhederne i dag, der er 2 sek. om lidt hærværk i KBH, hvor det da bliver nævnt at det er vores kære venner der har gjort det, men ingen politikker står frem og skriger op.
      Torsdag eller Fredag, var Karen Hækkerup i medierne og snakke om særlige lovindgreb overfor HA, hvor er hun idag?????
      Men det er jo det samme når Johnny og hans dumme drenge har været på gaden, så er alle medier klar med at fortælle om den nynazitiske trussel, men når Nørrebro brænder, antændt af venstrefløjen eller deres import, så skynder man sig at finde bedemandsfjæset frem og undskylder de kriminnelle. Hvor er politiet? hvor er politikkerne? hvor er borgerne??????????

      Danmark din fremtid er dyster

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 8. september 2008 @ 10:28

    37. Sorry! trippel indlæg(33,34,35)
      MEN, jeg tror min computer er af tysk/das,die,den opdelings- oprindelse!(hankøn) eller den islamisk opdelte kønsapartheid opfattelse, så DEN gør ikke hvad jeg siger!
      Deprimerende, at selv ens egen indKØBTE computer, overtrumfer hun-køns betjeningen?!
      Nå, når jeg alligevel er her! så vil jeg bare lige sige til Hr. Michael “fedt hår” Jacobsen, den igangværende “krig” om “afpisning” af dyrisk! afmærkning af områder, primært drejer sig om narkohandel og andre kriminelle forhold, at så iSLAM-genRacen!!! samtidig prøver at dominere den kvindelige bevægelses-frihed er så en sekundær MEN for OS kvinder primær utålelig dominans.
      Herrefolket! de kvinde”vrangs”opfostrede iSLAM-gen!!-belastede mandslinge, skal IKKE i denne sag, bruge RACE-kortet, for at “vinde” over modstanderen! om narkomarkede.
      Vi må erkende hvad “de” slås om.
      Og ikke som den krybende mandslinge Hr. Vammel, bare overlade “territoriet” til de kvindebelastende iSLAM fejl-opfostrede-hankøns-væsner!
      Ingen har “ret” til det ulovlige marked af territorienarkohandel.
      Så hvis HA’erne er uønskede så må OGSÅ de iSLAM-kultur og krudt affyrings-berigere være uønsket.
      Få dog politiet, til at løse dette narko-territorie problem.
      OPROP!! Hr. Vammel følg en and over gaden, og få politiet til at løse narko-problemet.

      Kommentar by li — 8. september 2008 @ 10:44

    38. Hvorfor søren skulle man stemme på et parti – socialdemokraterne – som kun ønsker HA’erne ud af byen og ikke indvandrerbander, som opfører sig lige så afstumpet som HA’ere? Jævnfør den seneste hærgen på et Nørrebro der nærmest ikke er til at kende igen.

      http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/296934:Analyse–S-angriber-DF-med-sin-roede-kurs

      Kommentar by Janne — 8. september 2008 @ 10:47

    39. 236 Broholm
      Undskyld ;-)
      Fordi du også påstår! du er alternativ ord/bogstavs-ombytter! som mig(bevidst bogstavs-leger!), så ved jeg du godt forstår hvad jeg skriver, uden at min han-køns computer uopfordret gengiver det tre gange :-D

      Kommentar by li — 8. september 2008 @ 10:51

    40. 32

      Gerd

      Jeg kan ikke se mig selv som en del af hjemmeværnet og slet ikke som del af HA eller andre rockerbander. Men i dag er det åbenbart desværre ikke nok at være aktiv i et politisk parti.

      Det virker også mærkeligt at S, SF og R vil nedruste hos Hjemmeværnet, for det er ikke Hjemmeværnet der skyder i gaderne, det er tværtimod indvandrerbander og HA’ere så vidt vides.

      Kommentar by Janne — 8. september 2008 @ 10:51

    41. OT, men da emnet er blevet berørt i en tidligere tråd og da denne vedrører DR er, linket på en måde måske relevant alligevel.

      I den røde presse er der de seneste dage blevet henvist til en undersøgelse, der angiveligt viser at den danske befolkning, nu er imod den “stramme udlændingepolitik”, efter afsigelsen af den diskuterede EU dom.

      Jeg undrede mig. Meget.

      Det viser sig da også, at den konklusion man drog af undersøgelsen, var hylende forkert og et udtryk for DRs totale mangel på føling med hvad der foregår i det almindelige Danmark. Foreholdt muligheden for at svare på spørgsmålet om man skulle følge EU dommen såfremt det resulterede i et øget antal familiesammenføringer, blev der lige pludselig ændret ret markant i svarfordelingen… se her :
      http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2008/09/08/075301.htm

      DR skal dog have ros for at have offentliggjort undersøgelsen i det hele taget… selvom den er gemt rigtig rigtig rigtig godt væk..

      De er nogle svin

      Kommentar by Niller — 8. september 2008 @ 12:18

    42. TV2 News har til gengæld haft en del om balladen i Jægersborggade.

      Kommentar by Poul Pot — 8. september 2008 @ 12:37

    43. I Århus går hr. Wammen under tilnavnet Konfirmanden, og dermed er alting sagt.

      Som i konfirmandtalers højstemte retorik er denne socialdemokrat officielt trådt ind i de voksnes rækker, men alle de tvangsindlagte lyttere og seere ved udmærket godt, at det bare er løgn og lir, og at han er et umodent individ, der har fået alt for mange penge til at solde op og lege med.

      Ak. Som Børge glæder jeg mig over, at jeg voksede op i en tid uden google, facebook, tvangslicens og muslimer.

      Med venlig hilsen fra en århusianer, der senere vil begive sig til et motionscenter for at afreagere, og som til store forundring må til at bekæmpe sympati for HA’ere. BARE GIV DEM NOGEN PÅ BÆRRET! Tænker jeg, men den går jo ikke. Slet ikke. Og ellers mener jeg, at man lige så godt først som sidst kan begynde at hænge aftagerne af narko ud. Også de åh så frelste hashrygere fra 68 med alle deres mere eller mindre synlige angstanfald og misbrugsproblemer. Hermed mener jeg også overforbrug.

      Kommentar by Mette (forh. supporter af partiet Venstre) — 8. september 2008 @ 13:35

    44. 30.Poul Pot

      Desværre lader det til Grønlænderne ikke tager muligheden for Berigelse af deres land alvorligt.

      De aner ganske enkelt ikke hvad de har i vente OM Akkari og hans slæng beslutter sig for at udøve Da´wa i Grønland.

      Færøerne og Island har fået deres første muslimer.

      Og når muslimer er villige til at bosætte sig der forventer jeg at de også går igang med Grønland.

      Men Grønlænderne ser det ikke for de er travlt optaget af deres vrede mod Danmark og specielt mod DF.

      Så redde dem kan ingen – måske vejret kan ?

      Men jeg tvivler ærlig talt fordi det er målrettede muslimer, der er parate til at lide for Allahs sag, det drejer sig om.

      Kommentar by Vivi Andersen — 8. september 2008 @ 13:38

    45. Atter skal man græmmes: Så Wammen i lørdags på TV udtale sig bomabastisk om uacceptabel bandekrig. 5 gange sagde han “Hells Angels” eller “Rockere”, som sloges med “ANDRE GRUPPER”.
      Typisk socialdemokrat. HAN TURDE IKKE SIGE “INDVANDRERBANDER”.
      Selv i så alvorlig en situation skal man finde sig den tåbelige politiske korrekthed.
      Spørg en normalbegavet dansker (ikke en fra oppositionen) om hvilke onde, der er at foretrække: Rockere eller indvandrerbander? 99% siger rockere. De er kun kriminelle. Indvandrerne er kriminelle og sindssyge.
      Rockere overfalder ikke små børn i Århus og stjæler alt, hvad de har på sig, samt gennembanker dem og truer dem med kniv. GÆT SELV, HVEM DER GØR DET.
      Hvor er det patetisk at høre sådan en pap-politiker med BERØRINGSANGST

      Hørte en vits (og dog) idag: Når nu SF vil fratage hjemmeværnet deres våben, kunne disse da med fordel gives til rockerne. Tjahh, det kunne jo nok spare samfundet for nogle milliarder. Vi andre er efterhånden godt og grundigt trætte af dem.

      Kommentar by ramses-2 — 8. september 2008 @ 13:43

    46. Er der andre der har hørt mr. lyserød, han står nu og siger hærværket igår i KBH, bare er nogle unge der keder sig og nu vil man tage kontakt til fædregruppen og sige de skal holde de kriminelle igang, så de ikke keder sig………………………
      Kan der ikke være bare en politikker, en SSP konsulent, en politikker eller bare en borger der kræver aktion fra politiet og sætter gang i røven på dem der har ansvaret i DK? Hvorfor er justitsmor ikke på TV2newzzzzz og tage kraftigt afstand fra den lyserøde betjent, hvorfor svovler Ritt ikke som Wammen og hvorfor sker der ikke en skid når de satans “unge” går amok.
      Jeg var sammen med en flok gamle soldater kammerater i weekenden, der var der en bred utilfredshed med tingenes tilstand, og mange snakkede om at vi burde gøre noget. Det har jeg været kraftig modstander af, da jeg mener det kun er staten der må bruge vold i DK, men i fremtiden????
      Mon det er derfor de røde vil hæmme hjemmeværnet? for tænk på at DK har haft 8000-10000 voksne mænd udsendt til krigszoner og siden er mange blevet bedt om at træde ind i HHV, hvad hvis bare 1000 af dem sagde “nok er nok”, de kunne gøre meget forskel mod en flok idioter fra Nørrebro eller den nærmeste rockerborg.

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 8. september 2008 @ 15:22

    47. -> #45 ramses-2

      “som sloges med “ANDRE GRUPPER”.
      Typisk socialdemokrat. HAN TURDE IKKE SIGE “INDVANDRERBANDER”.”

      Jeg så interviewet på TV2NEWS, og til trods for at journalisten i sine spørgsmål konsekvent brugte betegnelsen “indvandrerbander”, svarede Hr. Vammel med at sagte sige “andre grupper”, hvorefter han hævede stemmen og hylede op om hvor uvelkomne “Hells Angels” var i Århus. Det var nærmest lidt surrealistisk.

      Kommentar by JensH — 8. september 2008 @ 15:29

    48. Tillæg til min sidste svada.
      Nu hørte man en rigtig betjent udtale at det var helt tydeligt nattens hærværk var en del af rocker/muslinger krigen, så hvem lyver er det mr. lyserød der igen igen leger komiske Ali.

      For satan jeg brækker mig sku snart, selv politiet lyver for os, for at vi ikke må se at de forbandede p…… er kæmpe kriminelle.

      Skal vi lave et vædemål om hvor mange SSP konsulenter Ritt sender på gaden, for at beskæftige de unge????? for hun beder næppe om mere politi.

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 8. september 2008 @ 15:43

    49. @Broholm

      Tanken om hvorfor man vil afvæbne hjemmeværnet har også strejfet mig. Men så kan man jo altid melde sig ind i et skyttelav, eventuelt starte sin egen sportsskytteforening.

      Kommentar by PeterK — 8. september 2008 @ 15:45

    50. -> #49 PeterK

      Hvis formålet er selvforsvar mod bevæbnede kriminelle bander, så er skyttelav eller sportsskytteforening nok en betydelig bedre ide end at melde sig ind i Hjemmeværnet, da det kære værn er under politikernes kontrol. Det eneste formål der i den heenseende kunne være med at melde sig ind i Hjemmeværnet ville være, at man der lærer at håndtere skydevåben, (hvis man ikke lige har aftjent værnepligt som vi gjorde i 1980’erne).

      Kommentar by JensH — 8. september 2008 @ 15:55

    51. Dagens politi joke p…….. terro i Jægersborggade, var ikke en del af konflikten ha ha ho ho…
      Ikke engang marerit kunne have fundet på den…………

      Kommentar by Fritz — 8. september 2008 @ 16:33

    52. HA vs. muslimske bandemedlemmer er et sært akavet match.

      Efter at have trænet i samme lokale som nogle store tunge og kronragede HA’typer har jeg konstateret, at de kun er interesseret i at lægge en masse vægt på maskinerne og går i store buer udenom cykler, løbebånd og romaskiner. På gåben bevæger de sig langsomt i landskabet, nærmest gravitetisk.

      Jeg vil hellere dele motionscenter med dem end med de muslimske bandefyre, der gennemgående virker yngre og mere adrætte, men også hurtigt kommer til at ligne Gokke (jvnf. Liberal Allinces Gøg og Gokke). Til gengæld begynder de i tidligere alder.

      Ang. våben. Jeg ville have det elendigt med et skydevåben i huset.

      Kommentar by Mette (forh. supporter af partiet Venstre) — 8. september 2008 @ 18:32

    53. Føler mig snart som en sand “HA’er”.
      Det er til at brække sig over, at de må jages frit – men de psykopatiske indvandrerbander skånes af de noget så “berigelses”-venlige politikere.

      Kig bare på Jønke-sagen! Efter min bedste overbevisning er også den dybt uretfærdig.

      Kommentar by L. Johansen — 8. september 2008 @ 18:49

    54. I TV-avisen på TV2 her til aften sagde en ansat i politiet, at de mange indvandrermænd der hærgede på Nørrebro i aftens må have noget til fælles…

      Gad vide hvad det er..

      Kommentar by Janne — 8. september 2008 @ 19:23

    55. “sagde en ansat i politiet, at de mange indvandrermænd der hærgede på Nørrebro i aftens må have noget til fælles…”

      Der kan jo være mange muligheder. De tilhører alle Amish-folket for eksempel?? Eller er alle medlem af den samme skak-klub?? Det bliver virkelig en hård nød at knække for Københavns Politi. Men med korpsets Sherlock Holmes – Per Pink Larsen- i spidsen skal det nok lykkedes dem i sidste ende lykkedes dem at finde en sammenhæng. Man kan ikke have andet end tillid til Københavns Politi.

      Kommentar by JensH — 8. september 2008 @ 19:53

    56. 55

      JensH

      Du mener den lyserøde panser. ;o)

      Kommentar by Janne — 8. september 2008 @ 19:56

    57. -> #56 Janne

      “Du mener den lyserøde panser. ;o)”

      LOL. Et virkeligt serve-es. Den må jeg lige huske :-)

      Kommentar by JensH — 8. september 2008 @ 20:45

    58. Hjemmeværnet.
      Om alle danskere, der vil bevare Danmark og ikke have det ødelagt af islam, meldte sig ind i Hjemmeværnet ville meget måske se anderledes ud. Indmeldelse på indmeldelse på indmeldelse – en stille men klar demonstration af forsvarsvilje og af at grænsen-ER-nået.En meddelelse fra folket der ikke er til at misforstå.

      Kommentar by Gerd — 8. september 2008 @ 21:12

    59. > 58 Gerd

      “Om alle danskere, der vil bevare Danmark og ikke have det ødelagt af islam, meldte sig ind i Hjemmeværnet ville meget måske se anderledes ud. Indmeldelse på indmeldelse på indmeldelse – en stille men klar demonstration af forsvarsvilje og af at grænsen-ER-nået”

      Jeg tror, at det ville være langt mere virksomt, hvis alle danskere opsagde deres tvangslicens og alle de aviser, der ikke tør skrive sandheden, dvs. så at sige alle.

      Derefter skulle vi begynde systematisk at kræve embedsmænd draget til ansvar med tab af pensioner om nødvendigt. Som de første, ser jeg gerne en rigsretssag anlagt mod fremtrædende ansvarlige for og fra justitsministeriet.

      Desuden mener jeg, at det bør overvejes, om det er ønskeligt med levebrødspolitikere. Svend Aukens afskedstale med oplysninger om, at han har været i politik i to menneskealdre, er en gyselig reminder om, at vi allerede har en stor flok af andengenerations politikere, som aldrig eller kun i beskeden mængde har haft et job udenfor Christiansborg, hvor deres forældre og for fleres vedkommende endda også bedsteforældre var fast inventar. De mangler sans for virkeligheden og fatter ikke, hvor sølle, de fleste tager sig ud.

      Kommentar by Mette (forh. supporter af partiet Venstre) — 8. september 2008 @ 21:27

    60. Nyt skyderi ved HA borg, så bare rolig, der er ingen fare kun 36 skuddueller i år, og det er slet ikke bandeopgør.

      Men denne gang var politiet da heldige, 4 mand var åbenbart så flinke at de lod sig anholde, så om 2-3 måneder vil de blive frigivet med kækkelig erstatning, for man anholder da ikke folk bare fordi de udsætter andre for fare…..

      Pas på Ironi

      Hvor kan man forresten indstille Per Larsen aka. mr. lyserød til prisen som største standupper siden komiske Ali???

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 8. september 2008 @ 22:56

    61. 46.Broholm

      Det politiet via Per Larsen, samt politikerne, har gang i er, at tale på måder så befolkningens opfattelser og konklussioner ikke bekræftiges og det muligvis ud fra den opfattelse, at en bekræftigelse kunne lede til oprør ?

      Tanker om, at befolkningens tålsomhed har grænser er sikkert medvirkende til dette.

      På den anden side ved gud og hver mand, at danskerne ikke ligefrem er kendte for at være oprørske.

      Så måske talenmåderne drejer sig om ikke at forøge modstanden mod den islamiske/muslimske tilstedeværelse.

      Og man tager måske endog højde for den kommende tilvandring fra de islamiske lande, som virker uundgåelig som følge af de aftaleforhold der er indgået mellem EU og de islamiske Middelhavslande med virkning fra år 2010.

      Kommentar by Vivi Andersen — 9. september 2008 @ 07:59

    62. 46.Broholm

      Forøvrigt – så er det interessant det du skriver om antallet af tidligere udsendte soldater.

      Det er jo kun nogle få der kommer hjem med skader på psyken og legemet, så resten er i princippet fit for fight.

      Nu er det ikke landsoldater jeg har kendskab til, men F-16 piloter.

      Men det skulle da undre mig, om disse soldater, som hovedparten af danskere i det civile, ikke også har deres holdninger til hvad der skal tåles her i landet ?

      Det virker på een eller anden måde ganske rart, at vi har en stadig stigende gruppe af landsoldater, der har et godt kendskab til brugen af våben og metoder der kan anvendes i kampsituationer.

      Fighterpilots er såmænd heller ikke uefne hvad angår kamp på landjorden.

      De trænes også i dette, fordi der kalkuleres med de overlever en evt. nedskydning af deres fly.

      Og de trænes i taktisk tænkning og i lynhurtigt at opfatte en situation og reagerer mest hensigtsmæssigt på denne.

      Det samme gør vel også vores helikopterpiloter.

      Og i øvrigt – så har de fleste af disse fyre altså børn hvis fremtid de ikke er blinde for kan blive temmelig meget anderledes end den de selv har som borgere her i landet!

      Det er de sikkert præcist så begejstrede for som en hel del af den øvrige befolkning er det.

      Kommentar by Vivi Andersen — 9. september 2008 @ 08:25

    63. @Mette

      Ja egentlig kan man vel tale om at en stor del af politikerne totalt mangler personligt drive, når de ikke kan mande sig op til andet end at blive det samme som forældrene. “Hvad skal du være når du bliver stor? – Det samme som min far.” Hvor meget udvikling er der lige i det? I mange tilfælde bliver de det endda i det samme parti som forældrene. Hvor blev ungdommens oprørstrang af? Resultatet er at folketinget består af en samling kustoder, der har det fint med at hver ottende gange ud af ti, skal de bare stemme ‘ja’ til et oplæg fra Bryssel. Stem på en der ikke allerede er i folketinget næste gang, med meget få undtagelser.

      Som en gammel revyvise skrevet af Volmer Sørensen til Nykøbing Falster Revyen lod Anker Jørgensen, Eva Gredal og Ritt synge det: “Vi er ansat i socialdemkratit og vi ka li’et”, og det blev børnene også.

      Kommentar by PeterK — 9. september 2008 @ 09:01

    64. 62
      Det med psyken kender jeg ikke noget til, jeg var udsendt før vi alle sammen fik pts, så udover lidt flashback når det lyner har jeg det helt fint og ingen af mine venner der har været udsendt, vel en 50-70 stykker, lider særligt under deres tid i udlandet.

      Men du har ret i at 70-80% af alle udsendte ligger i en alders gruppe hvor de får børn, og det kan da have en indflydelse på deres trang til at kæmpe ekstra for deres land.
      Men jeg håber aldrig vi kommer så langt ud at en flok soldater går sammen om at lave borgervæbning og det er der flere grunde til.
      1. de ville lynhurtigt blive jagtet af politiet, da sådanne soldater ikke mangler respekten for myndighederne og derfor ikke vil optræde undercover som indvandre og venstreekstreme
      2. slip 20 soldater løs overfor 100 mennesker fra en af de andre grupper, så vil soldaterne kunne lave et blodbad uden sidestykke i dansk historie, hvis de er bevæbnet, da de fleste kan holde roen selv når der er råb og skrig.
      3. DK skal ikke synke så dybt at borgerne selv skal tage magten og voldsmonopolet.

      Men hvad fremtiden bringer synes jeg er svært at se, det eneste jeg ved er at utroligt mange af gamle udsendte er foruroliget over hvilken tilstand de oplever deres land i, når de kommer hjem fra fredsmissioner i 3. verdenslande.

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 9. september 2008 @ 10:37

    65. Med det faktum i mente, at dræbte i Sverige pr. indbygger overgår ditto i USA, det sidste land (union?) taget i betragtning, mener jeg ikke at en bevæbning af borgerne nødvendigvis er en dårlig ide.

      @Broholm,
      med hensyn til stk. 2, mener jeg ikke at det er korrekt, at nedslagtningen af 100 hundrede bevæbnede gangstere af 20 soldater, på nogen måde kan sammenlignes, endsige måles med de største blodbad i dansk historie.
      Nuvel, tænker du på de sidste hundrede år har du utvivlsomt ret.

      Men tænker du på det totale antal dræbte, mishandlede, voldtagne og tilsvinede pr. dd infødte kontra invandrede, mener jeg at tålmodigheden nødvendigvis må slippe op på et tidspunkt.

      Danmark er et lille land, med en lille befolkning og et forholdsvis lille antal invandre.
      Jeg tror en stor andel af almindelige danske familier idag enten 1) har haft problemer med invandre tæt på livet eller 2) har kendskab fra problemer fra mund-til-mund eller 3) fra medierne.

      Når 1) bliver dominerende, 2) næstmest og 3) mindst – tror jeg at den politiske korrekthed forsvinder – for der findes ingen årsag til at opretholde illusionen – og handlingsplaner overvejes.
      De passive udviser stiltiende samtykke.

      Tænk eks. friskytter/snaphaner.

      Jeg er kan ikke andet end at holde af min opvækst og den dejlige naive tilgang jeg havde i velfærdsdanmark og min følelse af forståelse da jeg stemte Radikale Venstre til folketingsvalget – men virkeligheden slår hårdt, og jeg græmmes.
      Smuk tanke, grim virkelighed.

      Som ateist tror jeg ikke på et liv før og efter døden.
      Dette er min virkelighed, min eksistens!
      Uden de 10 bud og løftet om frelse, den religiøse skelnen mellem godt og ondt, uden troen på det evige liv, må man selvfølgelig kæmpe for den virkelighed som man ved findes!
      Der findes intet alternativ.

      Men hold op, hvor er det en ubehagelig situation vi er havnet i.

      Kommentar by Lars — 9. september 2008 @ 20:54

    66. Med det faktum i mente, at dræbte i Sverige pr. indbygger overgår ditto i USA, det sidste land (union?) taget i betragtning, mener jeg ikke at en bevæbning af borgerne nødvendigvis er en dårlig ide.

      @Broholm,
      med hensyn til stk. 2, mener jeg ikke at det er korrekt, at nedslagtningen af 100 hundrede bevæbnede gangstere af 20 soldater, på nogen måde kan sammenlignes, endsige måles med de største blodbad i dansk historie…
      Nuvel, tænker du på de sidste hundrede år har du utvivlsomt ret.

      Men tænker du på det totale antal dræbte, mishandlede, voldtagne og tilsvinede pr. dd infødte kontra invandrede, mener jeg at tålmodigheden nødvendigvis må slippe op på et tidspunkt.

      Danmark er et lille land, med en lille befolkning og et forholdsvis lille antal invandre.
      Jeg tror en stor andel af almindelige danske familier idag enten 1) har haft problemer med invandre tæt på livet eller 2) har kendskab fra problemer fra mund-til-mund eller 3) fra medierne.

      Når 1) bliver dominerende, 2) næstmest og 3) mindst – tror jeg at den politiske korrekthed forsvinder – for der findes ingen årsag til at opretholde illusionen – og handlingsplaner overvejes.
      De passive udviser stiltiende samtykke.

      Tænk eks. friskytter/snaphaner.

      Jeg er kan ikke andet end at holde af min opvækst og den dejlige naive tilgang jeg havde i velfærdsdanmark og min følelse af forståelse da jeg stemte Radikale Venstre til folketingsvalget – men virkeligheden slår hårdt, og jeg græmmes.
      Smuk tanke, grim virkelighed.

      Som ateist tror jeg ikke på et liv før og efter døden.
      Dette er min virkelighed, min eksistens!
      Uden de 10 bud og løftet om frelse, den religiøse skelnen mellem godt og ondt, uden troen på det evige liv, må man selvfølgelig kæmpe for den virkelighed som man ved findes!
      Der findes intet alternativ.

      Men hold op, hvor er det en ubehagelig situation vi er havnet i.

      Kommentar by Lars — 9. september 2008 @ 21:16

    RSS feed for comments on this post.