13. september 2008

Folkeskolens religiøse politi udøver racistisk chikane mod ikke-fastende

I dagens Kristeligt Dagblad bliver der atter gjort det grimme ved universitære islamforskeres virkelighedsopfattelse.

Fra Muslimske børn agerer religiøst politi.

“Børn i danske folkeskoler udsættes for religiøs chikane. Det sker under den igangværende muslimske højtid ramadan, da en gruppe muslimske elever kritiserer klassekammerater for at overtræde ramadanens faste-regler ved at spise og drikke i døgnets lyse timer. Det beretter flere danske folkeskoler med en høj andel af muslimske elever om. På Hillerødgades Skole i København har problemet fået konsekvenser.

– Nogle af de børn, som faster, kritiserer de børn, som ikke faster. Derfor har vi besluttet, at børn, der faster, udelukkes fra kantineområdet. For der skal være plads til at spise i kantinen, uden at man bliver påduttet en holdning, siger sundhedsfaglig projektleder Marika Jensen, der også oplever, at nogle skolebørn er så bange for at blive set spise, at de sniger sig hen i kantineområdet for at få en bid mad uden for frokostpausen.

– Det sker typisk for muslimske børn, der gerne må spise for deres forældre, men som simpelthen har svært ved at forklare deres muslimske venner og veninder, at de spiser og drikker, siger hun.

På Klostevængets Heldagsskole i København blev skoleinspektøren overrasket, da hun en dag spurgte i en 8. klasse med stort set kun muslimske elever, om de fastede.

– Alle sagde, at de fastede. Selv en dreng med dansk baggrund sagde, at det gjorde han, men det troede jeg ærligt talt ikke på. Det var bare for svært for ham at sidde med sine leverpostejmadder blandt kammerater, som alle fastede. Jeg tror, at han er gået hjem og har spist sine madder bagefter, og det var taktisk klogt gjort af ham, siger skoleinspektør Karen-Margrethe Grønlund.

I Århus har ramadanen også ført til konflikt i folkeskolerne.

– Nogle piger i de mindre klasser havde af deres forældre fået en klar opfattelse af, hvad der bør foregå under ramadanen, og det ville de gerne dele med nogle veninder. De fortalte, hvad gode muslimer gjorde, og hvad dårlige muslimer gjorde… siger skoleleder Torben Haugård fra Ellekærskolen.

Også på Tovshøjskolen i Århus har lærere måttet gribe ind over for muslimske elever, der blandede sig i klassekammeraters religion og spisevaner.”

Ligeså interessant som den racistiske chikane mod ikke-fastende, er religionssociolog Lene Kühles to-strengende bortforklaring: 1) Mobningen har intet med islam at gøre, og 2) En mufti ville løse/minimere problemet.

Religiøs ‘mobning’ handler om social kontrol, og er en naturlig følgevirkning, af det forhold at mainstream islam er fundamentalistisk i ordets egentlige betydning. At formalisere religiøs ‘mobning’ fra statsligt hold via en mufti eller lignende kan aldrig blive en løsning.

“Religionssociologen, der har forsket i de muslimske miljøer i Danmark, får umiddelbart øje på to årsager til, at de religiøse konflikter opstår blandt danske muslimer.

– Islam bliver et våben til at at mobbe andre. .., siger Lene Kühle.

En anden årsag er, at islams status som minoritetsreligion i Vesten fører til selvbestaltede religiøse politimænd…

– Almindelige muslimer går rundt og pådutter folk en bestemt form for islam. Det hænger sammen med, at der ikke er andre til at gøre det i Danmark. Hvis man forestillede sig, at vi havde en mufti i landet, som sagde, hvordan man skulle forholde sig under ramadanen, så havde muslimerne nogle holdepunkter – men nu er det op til den enkelte, og det giver mange fortolkninger og sammenstød.”

Oploadet Kl. 14:39 af Kim Møller — Direkte link31 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/6144/trackback

31 Comments »

  1. Og en lektor, ph.d. i religionssociologi ved Århus Universitet, Lone Kühle mener, at de herværende Muslimer blot trænger til mere vejledning!? og har brug for en SKIDE Mufti… ØVØVØVØVØV

    I 180 Grader fremsætter hun yderliger: [problemet] har en voksen parallel, når muslimske kassedamer konflikter om tørklæde eller ej. En af forklaringer er Islams status som minoritetsreligion i Vesten, mener hun.

    KASSEDAMER!? Og naturligvis den sædvanlige: “Minoritetsreligion”!

    Men hér er ordene fra den MEGET anerkendte tv-imam; Amr Khaled: Within 20 Years, Muslims Will Be Majority in Europe; Muslims in Europe Should Be “Ambassadors for Islam”

    og

    “The Muslims keep having children, while the Europeans do not. This means that within 20 years, the Muslims will be a majority, which may have an exceptional influence on the decision-making. This makes other groups very angry, and they consider this to be very dangerous. These are the enemies of Islam, as we know full well.”

    http://www.memri.org/bin/articles.cgi?Page=archives&Area=sd&ID=SP200308

    Så kære Lone Kühle, “minoritetsreligion” og ramadan min bare røv!

    Kommentar by Ab initio — 13. september 2008 @ 14:54

  2. […] links: Folkeskolens religiøse politi udøver racistisk chikane mod ikke-fastende Odense sætter en stopper for børns ramadanfaste You can follow any responses to this entry […]

    Pingback by VærdiKampen » Blog Archive » Hvis man forestillede sig, at vi havde en mufti … — 13. september 2008 @ 15:08

  3. Hvor længe mon der går, før en forsker eller ekspert anvefaler at man giver muslimerne fri i ramadanen, eller simpelthen lægger ferien efter ramadanen, for ikke at virker stødende overfor troen????

    Tænk hvis katolikkerne også skulle have særrettigheder når de har faster, eller hvad med alle de andre religioner, skal de også have særlige fri/hellig dage??????
    Var det ikke for at modvirke alt det her pjat at vi fik store bededag, resten af tiden må man så lege religiøs PRIVAT

    Kommentar by Broholm (ordblind) — 13. september 2008 @ 15:15

  4. Det er sgu da rart at se de små muslimske poder, allerede fra barnsben kan kæmpe for deres psykopatiske og middelalderlige religion, så har de også nemmere ved, at påtage sig martyrrollen når de bliver lidt ældre..

    ***Disclaimer: der er muligvis brugt ironi og sarkasme i ovenstående***

    Forpulede indavlede lorteunger!!!
    Skrid ud af skolen, hvis I ikke kan indordne jer!
    Skrid ud af mit land, så I ikke senere ligger samfundet til last!
    Skrid i det hele taget væk fra denne planet, så jeres sindssyge religion kan blive udryddet. I vil ikke blive savnet!

    ***Disclaimer: INGEN ironi brugt her***

    Kommentar by Onion — 13. september 2008 @ 16:21

  5. Lene Kuhle er udenfor pædagogisk rækkevidde. Har hun virkelig forestillet sig, at islam kunne stille med en mufti der blødgør ramadanen? Når hun nu gerne vil have en mufti, hvorfor så ikke tage skridtet fuldt og få en Kalif? Så er der pakket og klart og vi der holder af demokrati og frihed kan rejse et andet sted hen,

    Danmark i 1000 år – og afviklet på 25.

    Kommentar by PeterK — 13. september 2008 @ 16:53

  6. Jeg vil gerne pege på Morten-Morten Østergård som kandidat til stillingen som den helt sikkert snarligt kommende mufti af Danmark.
    Iøvrigt er det på høje tid med et kristent politi, der kan overvåge religionssociologerne ved Århus Universitet!

    Kommentar by morlille — 13. september 2008 @ 16:58

  7. “Hvis man forestillede sig, at vi havde en mufti i landet, som sagde, hvordan man skulle forholde sig under ramadanen, så havde muslimerne nogle holdepunkter”.

    Det lyder som om en sådan mufti er en slags hyggeonkel, der siger til de søde poder “Vær selv som du ønsker andre skal gøre for dig!”. Et er den skandale at en “religionssociolog” lægger sine egne kulturelle feel-good glasurfortolkninger over islams stræben efter politisk hegemoni – en større skandale er det at hun ved sin fortale for at etablere hegemoniets infrastruktur overhovedet medvirker.

    Kommentar by Limewoody — 13. september 2008 @ 17:06

  8. Der er efterhånden så meget der viser at multikultur modellerer Danmark om til en yderst ubehagelig religiøs kampplads. Også børns hverdag gøres til religiøse kamppladser i visse folkeskoler – særligt på skoler der netop bryster sig af multikultur. Multikultur er ikke bare tolerance som dele af venstrefløjen hævder. Multikultur er også øget religiøs intolerance i skoler, på arbejdspladser, på uddannelsessteder etc.

    Hvad vil SF og andre eftergivende partier gøre ved at nogle af mørkemændene altså viser sig at være skolesøgende børn?

    Det er rystende at opleve at flere folkeskoleledere er så eftergivende over for urimelige og irrationelle religiøse krav. Hvem har interesse i at danske folkeskoler laves om til formørkede missionsskoler? Ikke vores demokrati og heller ikke vores frihedsrettigheder og slet ikke vores børns sundhed, sunde fornuft, kritiske sans, evne til at tænke selvstændig og frihed. Eftergivenheden over for helt urimelige, irrationelle og usunde religiøse krav på diverse folkeskoler har været med til at gøre børn bange for at spise og skaber dyb splittelse mellem børnene. Når skoleledere ikke siger fra overfor religiøs chikane fremstår de selv som religiøst politi. De ledere der siger til forældre og elever at det er ok at faste når bare man husker at spise morgenmad – de fremstår selv som religiøst politi. Men er skoleledere ansat til at agere religiøst politi i den danske folkeskole?

    Og bare det at der er en forsker der foreslår at vi i Danmark skal belemres med en mufti, siger noget om hvor langt multikulturmenageriet er kørt af sporet. Vi skal naturligvis ikke have mere religiøst politi end vi allerede har fået importeret til Danmark! Og slet ikke i danske folkeskoler.

    Angående religionssociologen, så troede jeg, at universiteter/akademiske uddannelsessteder og de mennesker der blev udklækket der fra skulle afdække sandheder og altid holde sig kritik og skepsis for øje – ikke dække problemer til og skaffe Danmark en mufti på halsen. Denne religionssociolog lyder som en kvindelig imam.

    At en skoleleder mener at det er ’taktisk klogt’ af en ikke-religiøs dreng ikke at spise i folkeskolen under ramadan siger mig også at hun ikke kan styre det religiøse hysteri i skoleregi mere. Hun har slet ikke fået sagt fra. Hun har givet op. Hun lyder som en dhimmi.

    Hvem er der til at værne om og støtte de børn der ikke ønsker religiøst tyranni i den danske folkeskole? Og til at respektere de forældre der ikke ønsker religiøst tyranni i den danske folkeskole?

    Hvem hjælper dem? Hvis ikke skoleledere og skolelærere?

    Hvem hjælper skolesøgende børn (og vores samfunds fremtid) med faglighed, fornuft, kritisk sans, sundhed og trivsel, når der er skoleledere der tænker mere på forældres religiøse krav?

    Kommentar by Janne — 13. september 2008 @ 17:37

  9. >3, Broholm
    Du spørger, hvor længe der går før en forsker anbefaler fridage eller feriedage i ramadanen. Det blev skam foreslået kl. 4 i morges af lektor Torben Ruberg fra Center for Mellemøststudier på SDU:
    http://www.fyens.dk/article/1069553:Odense–Forsker-foreslaar-ramadan-fridage
    “Det vil være en smuk anerkendelse af islam”, siger denne “forsker”.

    Kommentar by Niels P. — 13. september 2008 @ 17:47

  10. 9
    Jeg må være et orakkel, eller også ved jeg bare at “ekspeter og kloge” mennesker skider på alt dansk for at komme islam i forkøbet

    Kommentar by Broholm (ordblind) — 13. september 2008 @ 18:13

  11. Disse oplysninger fra skolens verden er direkte alarmerende og forløbere for mine værste anelser.

    Imens arbejder regeringen gudhjælpemig intenst på at please EU og fortsat stikke befolkningen blår i øjnene, hvor dens fornemste opgave udadtil er at bremse muslimsk indvandring og indadtil forhindre, at muslimsk arvegods inficerer vore institutioner.
    Et stort anlagt forrædderi.

    Pittelkows og Jespersens henvisning til Max Frischs ‘Biedermann og Brandstifterne’ (fra slutningen af halvtredserne) i indledningen til deres anklageskrift ‘Islamister og Naivister’ var yderst velvalgt. Max Frischs fabel er selvfølgelig topaktuel.

    At lektor Torben Ruberg ikke har taget ved lære af det tyvende århundrede er meget deprimerende. Han burde skamme sig. Endnu en forrædder i vor midte?

    Med venlig hilsen
    Emeritus.

    Kommentar by Emeritus — 13. september 2008 @ 18:28

  12. The Hitlerjugend of our time.

    Kommentar by LP — 13. september 2008 @ 18:56

  13. “En anden årsag er, at islams status som minoritetsreligion i Vesten fører til selvbestaltede religiøse politimænd…”

    Hvad fører så til selvbestaltede religiøse politimænd i lande som har muslimsk flertal og et officielt religiøst politi i en del af dem?

    Disse totalitære fangarme har intet at gøre her, man har ret til individuelt valg, men ingen ret til at pådutte dette valg på andre.

    Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 13. september 2008 @ 19:07

  14. På en kongres for Danmarks lærerforening stemmer 100%
    for det multi-kulturelle samfund.
    Kan ikke huske året, men rystende er det sgu.
    100%..

    Kommentar by pk — 13. september 2008 @ 19:43

  15. 11.Emeritus

    En forræder eller en realist ?

    Hvis Kuhle er en overløber, som arbejder for at bane vejen for Islams hegemoni her i landet, er hun en usselryg.

    Hvis der er tale om, at hun med sin artikel forsøger at fortælle os – og det på en måde der ikke bringer hende udenfor det politisk korrekte, hvilket arbejdsmæssigt kan koste dyrt – hvad vi realistisk kan forvente vil ske om føje år, så er det en helt anden snak.

    Det er noget modbydeligt rod med de af EU “anbefalede” selvcensureringer af, hvad vi, Kuffar, skriver, siger og gør, når det det omhandler Islam/muslimer.

    Hvorfor kan vi ikke få de korrekte tal for hvor mange muslimer der er bosiddende i Europa ?

    Og hvor mange af dissse der har fået tildelt statsborgerskaber ?

    Vi kan ikke engang få det nøjagtige tal for hvor mange muslimske statsborgere, eller muslimer med opholdstilladelser, vi har her i landet.

    Hvis der ikke var ugler i mosen af den ene eller den årsag, så skulle det ikke være spor besværligt at tælle disse sammen og offentliggøre tallet.

    Men de ugler ER i mosen!

    Politikerne frygter den oprindelige befolknings reaktioner, når disse finder ud af, at tallene er langt højere end de der kan hentes via Danmarks Statestik.

    DS´s tal er skønmaleri, for at sige det pænt.

    Jeg oplever vi bevidst er blevet, og stadig bliver, vildledt af det offentlige system.

    Samtidig er politikerne i den pine, at de ikke kan få sig selv til at vedgå de noget så forfærdeligt har fejlbedømt indvandrerpolitikens konsekvenser.

    Og de konsekvenser er irreversible.

    Jeg husker ikke hvem herinde det var, der skrev noget i retning af dette her :

    det tog 1000 år at frembringe det samfund vores generationer har kendt, men det tog kun 25 år at afvikle det

    er bare så rammende!

    Kommentar by Vivi Andersen — 13. september 2008 @ 20:18

  16. Lektor Torben Ruberg fra Center for Mellemøststudier på SDU synes sikkert om kort tid at “Det vil være en smuk anerkendelse af islam” at vi afliver nogle homoseksuelle osv.. osv

    Kommentar by SUS — 13. september 2008 @ 20:52

  17. 13. Thomas B.H.

    Det forfærdelig er det er børn der optræder som sådanne her i landet.

    Og de børn har det med hjemme fra familien givetvis som bl.a. et resultat af hvad denne snakker om, hvad den mener er passende.

    De islamiske samfund fører kontrol med hinanden og støder man selv ind i eller høre fra andre muslimer om muslimer der ikke optræder som forventet, så skal man nok vide at gøre disse opmækrsomme på de falder ud af den islamiske kadance!

    Kommentar by Vivi Andersen — 13. september 2008 @ 21:10

  18. 14.pk

    Jeg husker så glimrende de diskussioner jeg, og andre, havde med venner og familie, der havde tilknytning til skolemiljøet.

    Kan hilse at sige, at de hovedparten har skiftet til de modsatte standpunkter hvad angår både det såkaldte multi-kulturelle og Islams tilstedeværelse i de Vestlige lande.

    Kommentar by Vivi Andersen — 13. september 2008 @ 21:38

  19. >9 Fyens Stiftstidende havde stavet forskerens navn forkert. Han hedder Torben Rugberg Rasmussen.
    Bemærk, at Kim Møller har startet en ny tråd om dette link.

    Kommentar by Niels P. — 13. september 2008 @ 21:42

  20. 18.Vivi.
    Glæder mig ,hvorfor det tog så lang for de danske lærere
    forstod jeg aldrig.Der er jo nok tale om gruppen indflydelse.

    Kommentar by pk — 14. september 2008 @ 08:37

  21. Jeg forstår ikke problemet?

    De små børn ved jo at “islam er mange ting”, og det vil de naturligvis forklare deres kammerater, ik?

    Eller hvad.. O_o

    Kommentar by Gio — 14. september 2008 @ 10:16

  22. Faste er måske ikke så dårligt endda. Nu vil de snotdumme islamister også forgifte dansk vandforsyning – og mon ikke det så vil ske under ramedamsen? :
    http://www.bt.dk/article/20080914/krimi/80914002/

    Og en muslimsk dommer mener, det er i orden at myrde folk, der laver programmer som Vild med dans osv.

    Hvem p….. kan da til stadighed holde hånden over det uudviklede folkefærd???

    Kommentar by L. Johansen — 14. september 2008 @ 11:00

  23. ….vi må have rockere på som vagter ved de danske vandforsyninger.
    Politiet og politikerne vender jo nok det blinde øje til muslimernes færden?

    Kommentar by L. Johansen — 14. september 2008 @ 11:03

  24. OT, jeg ved det godt, men det har noget med mad at gøre.

    Sådan skriver en feminiseret skribent til et feminiseret publikum m/k når han møder en stor skuespiller:

    “Sådan ser man ud, når man igennem en årrække har fået serveret solide portioner bankekød, tænker jeg uvilkårligt, da jeg trykker Mickey Rourke på næven.
    En gammel boksers bjørnepote, hvor knoerne nu er en pude af kødfulde hævelser oven på rekonstrueret benmel.
    Den del af ansigtet, der ikke er dækket af solbrillerne, har også en karakteristisk fortykkelse.”

    http://politiken.dk/kultur/article567050.ece

    Det er forunderligt at se hvordan nogle mandlige skribenter går voldsomtop i madvaner og udseende og sundhed/usundhed. At han skriver på en af de danske minaretaviser Politiken kan ikke overraske.

    Kommentar by Janne — 14. september 2008 @ 11:15

  25. Hjemmeværnet er en udmærket institution til at vogte vores vandværker, skoler, og hvad der ellers måtte udgøre en fornærmelse af Allah i denne uge.

    Det er sikkert derfor, S/SF vil have Hjemmeværnet nedlagt afvæbnet.

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 14. september 2008 @ 12:10

  26. Vi har da i det mindste et svar på hvorfor perkerungerne generelt er så dårligt begavede. Det skyldes mangel på vitminer og mineraler under deres opvækst !!

    Kommentar by Tolder (neofascist) — 14. september 2008 @ 13:07

  27. #26 :

    Hvorfor er muslimernes usunde levestil ikke mål for sundshedsfanatikerne ??

    Kommentar by Tolder (neofascist) — 14. september 2008 @ 13:08

  28. 27
    ER du da vimmer! Ingen i dette land tør da “forfølge” muslimer på nogen måder! Det er jo racisme.
    I stedet må man helhjertet kritisere danskere for deres “livsstil” – og gør det gerne og uafbrudt.
    Husk på, du lever i Eurabia!

    Kommentar by L. Johansen — 14. september 2008 @ 13:12

  29. ….og Paul Mccartney leger med livet, såfremt han giver koncert i Israel:
    http://ekstrabladet.dk/flash/udlandkendte/article1055949.ece

    Fandens til religion!

    Kommentar by L. Johansen — 14. september 2008 @ 15:42

  30. @1, “ This makes other groups very angry, and they consider this to be very dangerous. These are the enemies of Islam, as we know full well.”

    Amr Khaled? Det var da ham den “moderate” prædikant, som Per Stiv inviterede til konference i København efter Muhammedkrisen i marts 2006.

    Kommentar by MartinH — 14. september 2008 @ 21:19

  31. Der er åbenbart rigtig gået kagemand i socialdemokratiet:

    http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/297689:Danmark–Fastende-boern-faar-kagen-med-hjem

    Når politikere understøtter at børn faster på grund af religion så er det vel ikke så underligt at der er faste-mobning i folkeskolen eller hvad…?

    Kommentar by Janne — 15. september 2008 @ 19:53

RSS feed for comments on this post.