18. september 2008

Flygtningeadvokat Hans Boserup: “Politiken har bedt mig” droppe søgsmålet

Det ligger tilsyneladende Politiken stærkt på sinde, at den tidligere formand for Dansk Flygtningehjælp skal være manden der laver en uvildig undersøgelse af Integrationsministeriets praksis i forhold til gældende EU-lovgivning. Hans Gammeltoft-Hansen trak sig igår, da en privatperson har anlagt sag an mod Integrationsministeriet, og derfor gjort Ombudsmanden inhabil. Fra gårsdagens 19-Nyhedern på TV2.

Peter Lautrup-Larsen, TV2 Nyhederne: Sagen er anlagt af advokat Hans Boserup i Sønderjylland. De Radikale opfordrer ham til at trække den tilbage.

Morten Østergaard, De Radikale: Domstolen kan kun tage stilling i det ene konkrete tilfælde, derfor er det langt bedre for alle parter, at Ombudsmanden nu får lov til at få svar på sine spørgsmål – og foretage sin granskning og så komme med sin konklusion.

Peter Lautrup-Larsen: – og her kort før udsendelsen, trak advokat Hans Boserup den del af sagen der kolliderer med Ombudsmanden.

Hans Boserup, advokat: Den konkrete anledning til at jeg ændrer påstanden her, det er at, at Politiken, Dagbladet Politiken, som jo har interesseret sig for det her område i årevis, har bedt mig om at gøre det. Det har jeg så gjort.

Peter Lautrup-Larsen: – og så kan Ombudsmanden igen.

Hans Gammeltoft-Hansen, Ombudsmand: Altså, hvis der ikke verserer en sag ved domstolene, for eksempel fordi sagsanlægget bliver hævet gennem – det aner jeg jo ikke, det er helt teoretisk, så kan jeg jo selvfølgelig fortsætte undersøgelsen…

Opdate. Ved Hans Boserups kontor i Sønderborg (tak til Mr. Creosote).

Mere.

  • 14/7-08 Politiken – DF: Ombudsmanden er inhabil i udlændingesager .
  • 17/9-08 (20.55) Politiken – Flygtningeadvokat beklager ordvalg.
  • “Udlændingeadvokaten Hans Boserup udtalte sig i TV2s 19-nyheder på en måde, så seerne kunne få det indtryk, at Politiken havde bedt ham ændre den sag…”

  • 17/9-08 (21.48) Jyllandsposten – Ombudsmanden genoptager ikke sin sag.
  • Oploadet Kl. 12:48 af Kim Møller — Direkte link28 kommentarer

    The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/6162/trackback

    28 Comments »

    1. Hvor smukt, at det netop er Politiken, Gammeltoft-Hansen og Boserup, der her snubler over hinanden.

      Kommentar by L. Johs — 18. september 2008 @ 13:12

    2. Ved indgangen til Hans Boserups kontor hænger en glasmontre, hvori han har samlet de værste af Politikens artikler igennem tiderne.

      http://wm54.inbox.com/thumbs/1_14a29c_65daef5a_oJ.jpg.thumb

      Kommentar by Mr. Creosote — 18. september 2008 @ 13:37

    3. Jamen, Politiken er et politisk parti, det har nogle af os sagt før.

      Blot med den nuance at de ikke skal formulere virkelige politiske forslag og ikke behøver bære konsekvenserne af deres politik. Det bliver på kampagneplanet. En meget moderne måde at lave politik på. Det er fremtiden, alle partierne går jo i den retning.

      “Politikens kampagne sætter gang i læserne”
      http://politiken.dk/indland/article511887.ece

      Kommentar by Casper | Borgerlig bums — 18. september 2008 @ 13:43

    4. Man kan høre et lydklip fra TV2-Nyhederne i går kl. 22 med både Hans Boserup og Hans Gammeltoft-Hansen ved at klikke her: http://www.kortlink.dk/5scf Man kan selvfølgelig også gå ind på TV2 Sputnik i stedet og se indslaget…

      Kommentar by JanChris — 18. september 2008 @ 14:43

    5. Så kan De Radigale, Politiken, DR og konsorter ånde lettet op: Gammeltoft-Hansen genoptager hele sin undersøgelse: http://politiken.dk/indland/article569505.ece
      Man må virkelig rose denne fortrinlige interaktion mellem ovennævnte interesseorganisationer. Jeg har sjældent set et så flot- og velkoordineret samarbejde – det var der mange andre, der kunne lære noget af.

      Kommentar by JanChris — 18. september 2008 @ 14:53

    6. Og Politiken kan nu jublende rapportere, at Danmarks rede-pisser nummer et, hans Gammeltoft-hansen, nu genoptager hele undersøgelsen af Udlændingeservice:

      http://politiken.dk/indland/article569505.ece

      Men måske Politiken skulle se at få armene ned igen. Folketingets sammensætning har altså ændret sig siden Tamil-sagen i begyndelsen af 1990’erne. De Radikale moralister er ikke længere tungen på vægtskålen, og jeg tror VKO-partierne kan blive enige om blot at tage ombudsmandens rapport til efterretning, og så iøvrigt ikke mere. De har trods alt den fordel, at ombudsmanden hedder Hans Gammeltoft-Hansen, og han er ikke ligefrem nogen populær person i den brede befolkning. Jeg tror tværtimod, at flertallet takker Udlændingeservice for, at de har afskærmet landet for en masse indvandring af uintegrerbare mennesker fra den islamiske verden. Så VKO kan roligt se stort på denne rapport, som Politken har så høje forhåbninger til.

      Kommentar by JensH — 18. september 2008 @ 14:59

    7. Er der dog ikke een behjertet advokat i landet, der kan tage tråden op, hvor Boserup- på foranledning af Politiken- slap den?

      Kommentar by morlille — 18. september 2008 @ 15:59

    8. Grotesk at en af masseindvandringens fortalere nu skal undersøge regeringen – “uvildig” undersøgelse min bare..

      Kommentar by Morten — 18. september 2008 @ 19:06

    9. Politiken er ikke længere en avis.

      Det er en part.

      Kommentar by Otto — 18. september 2008 @ 20:32

    10. Landhvalen seidenfaden fra politiken har jo selv udtalt, at han så sig selv som oppositionens leder. Derfor er der intet mærkeligt i, at politiken – på vegne af seidenfaden – bekæmper regeringen.
      – Det er sjældent jeg er så ond i sulet, men kunne den fede hval til seidenfaden ikke tage og redde sig samme sygdom som gjorde kål på terrorimamen laban!

      Kommentar by Onion — 18. september 2008 @ 20:39

    11. Som advokat skal man da arbejde i sine klienters interesse, ikke i Politikens. Eller?

      Kommentar by Ole — 18. september 2008 @ 20:51

    12. Er der nogen der ved, hvad det er Boserup har rodet sig ud i, så advikatrådet har en sag på ham, der ifølge DR tekst TV kan koste ham bestallingen?

      Kommentar by PeterK — 18. september 2008 @ 21:04

    13. -> 10

      Han har haft hudkræft!

      Kommentar by Michael S — 18. september 2008 @ 22:41

    14. 12
      Aner det ikke.
      Men jeg har personligt mødt ham i en sag for mange år siden. Manden er kun interesseret i penge.
      Måske er det derfor, han sørgede for at tage sager med flygtninge? Deri er der jo en konstant indkomst – uden de store anstrengleser. Manden skal blot indgyde dem “håb”, så de bliver her tilstrækkelig længe – og sagerne kan gå om og om igen. For skatteborgernes regning!
      Han er snedig og doven!

      Han var inde på for et par dage siden, at han da noget så gerne ville mægle i indvandrerkrigen. Han vidste nemlig, at hele sagen kunne løses ved, at de blev enige om at “dele kagen”!!! (Underforstået: det gav den lille mandsling til Boserup lidt småkage i form af honorar og omtale) Manden er BINDEGAL!
      Og det var han også i 80’erne, hvor jeg personligt hyrede ham i en sag. (Er flov ved det den dag i dag).

      Kommentar by L. Johs — 19. september 2008 @ 01:06

    15. OT, men:

      er til aften havde TV2 News en expert i studiet for at forklare konskvenserne af dagens Fighters & Lovers dom. Niels brincks første spørgsmål lød:
      “Hvad skal man nu gøre, hvis man gerne veíl støtte – øhh – grupper? (her tog han tydeligvis sig selv i at sige FARC elller PFLP) “Der er jo mange grupper rundt omkring -øh-…”

      Eksperten var så venlig at svare, at man jo kunne starte med at sikre sig, at grupperne ikke stod på en terrorliste.

      Jeg hørte ikke Bricks opfølgende spørgsmål, for da havde jeg grebet fjernbetjeningen og skiftet kanal. Jeg var ligesom godt klar over hvilket drejning interviewet ville tage.

      Og nej, jeg har ikke et link. Jeg kunne muligvis lede efter det, but I can’t be bothered./i>

      Kommentar by Mikael — 19. september 2008 @ 01:08

    16. @ 15
      Hold da op, et studie i slåfejl! Håber det gav mening.

      Kommentar by Mikael — 19. september 2008 @ 01:11

    17. 16
      Det gav mening!

      Kommentar by L. Johs — 19. september 2008 @ 01:17

    18. Gårdagens indslag vedr. Fighters & Lovers på P1 var mærkeligt vinklet.

      Kommentar by Ole — 19. september 2008 @ 08:46

    19. @14 L.Johs
      Jeg tror Boserøvs mægling vil gå ud på, at få HA’erne til at konventere til iSLAM!
      Så bliver de jo alle brødre!
      MEN, som du er inde på, så slås de islamiske-brødre også indbyrdes og har nu hevet HA’erne ufrivilligt ind i deres slagsmål.

      Det er håbløst at tro på en løsning, da de islamiske”offre”brødre, er forvente med at få ret, hvis ikke får VI bare racisme-kortet, som snart betyder direkte i fængsel! hvis FN vedtager, at racen! iSLAM ikke må kritiseres, men skal føjes, uanset racens! krav.

      En krig! starter altid nederst i hirakiet, snart når denne krig! også dig!? det er kun et spørgsmål om hvor højt du er placeret i hirakriet, før du også bliver angrebet.

      Kommentar by li — 19. september 2008 @ 08:52

    20. @li
      Du behøver ikke at vente på FN regler om det. EU har allerede indført dem. Det giver ubetinget to år i skyggen at sammenkæde islam med vold. Det er også derfor politikere, politi og meningsdanner med kyshånd har grebet muligheden for at tørre de nuværende skyderier af på HA. Hvem man vil give skylden for intifadaen i februar og korstoget gennem Jægersborggade ved jeg ikke. Men det var vel FCK og Brøndbys voldelige fans udklædt i perker outfit?

      Jammerligt at selv veluddannede mennesker, der burde vide bedre, støtter op om HA, fordi HA ses som eneste håb når nu samfundet ikke vil sørge for ro og orden.

      Kommentar by PeterK — 19. september 2008 @ 11:32

    21. #20 Enig i at det er jammerligt at støtte op om HA. Prøv lige at tænke lidt over hvad det er for en organisation. Og hvad er det nu egentlig deres navn betyder?

      Jeg kan højst gå med til at sige lidt i stil med Churchill da Tyskland invaderede Sovjetunionen.

      Kommentar by Ole — 19. september 2008 @ 13:25

    22. 20-21.

      Tjo men det er vel også kun derfor folk har mere sympati for HA-erne fremfor perkerbanderne, nemlig at vi har udulige politikkere og endnu mere udulige politifolk ?

      Så hvem fanden skulle folk så ellers støtte ?

      Jeg har sgu ikke spor sympati for HA/AK81 udfra betragtningen at de kun fører deres kamp for profit og narkopenge, men som sagt mine fjenders fjende kan såmænd for en tid godt være min ven, sålænge altså de rammer de rigtige !

      Kommentar by whodares (Islam skaber tabersamfund) — 19. september 2008 @ 20:45

    23. For nogle år siden blev en jysk fabrikant så forarget over Hans Boserups flygtningecirkus, at han i et læserbrev i JyskeVestkysten titulerede ham som djævlens advokat. Det koste ham 50.000 kr. i byretten.

      Kommentar by Menig 442 — 19. september 2008 @ 20:59

    24. Aktivister bebuder, at de vil lukke Sandholmlejren den 23. oktober:

      http://blog.politiken.dk/engelbreth/2008/09/16/asyllejr-skal-lukkes-med-boltsakse-og-civil-ulydighed/

      Kommentar by Søren Rasmussen — 20. september 2008 @ 13:42

    25. Nu går liberalisterne også ind for sharia-domstole i Danmark:

      http://www.180grader.dk/leder/Leder_Retten_til_at_v_lge_sin_egen_konfliktm_gler.php

      Kommentar by Søren Rasmussen — 20. september 2008 @ 23:36

    26. De liberale betragter naturligvis Dansk Folkeparti som hovedfjenden:

      http://www.180grader.dk/leder/Leder_Dansk_Folkeparti_velf_rdsstat_og_religi_s_ekstremisme.php

      Kommentar by Søren Rasmussen — 22. september 2008 @ 07:23

    27. Pligtlæsning for alle danskere, incl. “humanisterne”, der har ødelagt landet: “ET DELT FOLK” af Morten Uhrskov Jensen.
      I bogen kan du læse, HVEM der
      har gjort og sagt hvad, vedr. den ulyksalige masseindvandring fra muslimske lande.
      Hvad ved den her?: “Der vil højst blive tale om 500 familiesammenføringer p.a.”
      Denne bog burde bruges i undervisningen på landets røde gymnasier.
      Mh.t. til Gammeltoft-Hansen, Seidenfaden og Boserup, kunne det være interessant, hvis man kunne regne sammen, hvor mange milliarder kroner, hvor mange liv, hvor mange lemlæstelser, hvor mange voldtægter, hvor meget svindel m.m., de 3 herrer har kostet Danmark og danskerne. Sammen med latterlige, uintelligente politikere og bedrevidende såkaldt “intellektuelle”, burde de stilles til regnskab for deres handlinger.
      Derfor: LÆS BOGEN og stil spørgsmål til de involverede politikere og meningsdannere.
      Det kan kun gå for langsomt.

      Kommentar by ramses-2 — 22. september 2008 @ 15:11

    28. ramses-2

      Jeg har forlængst anskaffet mig “Et delt folk” og er ved at læse den.

      Desværre går det i modsætning til vanligt i slowmotion.

      Og det gør det fordi jeg bliver så nedtrykt over det Morten Uhrskov Jensen har at berette om.

      Det er rent udsalg de forskellige ministre og politikere har holdt over Danmark og Danskerne.

      Min vrede over disse politikere bliver ikke mindre af at de, der stadig er aktive i politik, ikke vil vedkende sig den katastrofe indvandringen fra de arabisk/islamiske lande er for Danmark, men at de derimod ønsker en fortsat tilvandring hertil fra disse lande !

      Det er så groft.

      Bedraget, der blev konstrueret for at få Danskerne til at stemme sig ind som fuldgyldige medlemmer af EU er så oprørende.

      Kommentar by Vivi Andersen — 22. september 2008 @ 22:28

    RSS feed for comments on this post.